PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : yağ pompası...



mikahakinen
07-02-2011, 01:36
Yağ pompasının basıncı en sağlıklı şekilde nasıl artırırız ilk akla gelen polish eğerki umduğumuzu polishle bulabileceksek Ankara da önerebileceğiniz güvenilir bir adres var mıdır? Konuya vakıf kişilerin yardımını bekliyorum.

yavuz364
07-02-2011, 07:54
En verimli ve güzel yöntemi söyliyim... Orjinal pompayı komple iptal et, hem motorun yükünü azaltmış olursun.. ve extarnel güzel bi yağ pompası al.. Türkiyede çok yapılan bi uygulama değil ama gayet güzel bi modifiye sayılabilir..

senna
07-02-2011, 08:10
En verimli ve güzel yöntemi söyliyim... Orjinal pompayı komple iptal et, hem motorun yükünü azaltmış olursun.. ve extarnel güzel bi yağ pompası al.. Türkiyede çok yapılan bi uygulama değil ama gayet güzel bi modifiye sayılabilir..



bence olabilir ama harici pompa maliyetleri karter maliyetleri nedenilye herkesin tercih etmeyeceği bir yöntem:)

orijinal pompanın el veriyorsa dişlisinde iyileştirmeye gidilebilr dişli pompa sonuıçta eğer çok isteniyorsa yeniden dişli çekilip daha yüksek debili ve basınçta bir kombinasyon yapılabilir belki

utkuselamoglu
07-02-2011, 08:21
yayın basıncını arttır. hangi araçta kullanılıcak? orjinal yağ pompasının basıncı yeterli değilmi?

mikahakinen
07-02-2011, 12:05
En verimli ve güzel yöntemi söyliyim... Orjinal pompayı komple iptal et, hem motorun yükünü azaltmış olursun.. ve extarnel güzel bi yağ pompası al.. Türkiyede çok yapılan bi uygulama değil ama gayet güzel bi modifiye sayılabilir..

mali bakımdan mecburi ertelediğimiz bir yöntem :( teşekkürler bilgilendirme için

mikahakinen
07-02-2011, 12:08
bence olabilir ama harici pompa maliyetleri karter maliyetleri nedenilye herkesin tercih etmeyeceği bir yöntem:)

orijinal pompanın el veriyorsa dişlisinde iyileştirmeye gidilebilr dişli pompa sonuıçta eğer çok isteniyorsa yeniden dişli çekilip daha yüksek debili ve basınçta bir kombinasyon yapılabilir belki

pompada bir sorun yoktu ama oil cooler ve borulardan dolayı yol uzadığı için ilk çalıştırma sonrası motor üstlerinin yağlanmasındaki süre biraz uzadı bunun için gereksinim duyuyoruz. İşlemi sağlıklı olarak yapacak Ankara da bir yer arıyoruz o yüzden abicim. Bilgilendirme için teşekkürler.

mikahakinen
07-02-2011, 12:11
yayın basıncını arttır. hangi araçta kullanılıcak? orjinal yağ pompasının basıncı yeterli değilmi?

Utku abi yay basıncını denemedik o denli etkili olur mu? Araç mazda 323 GTR biliyorsun aracı zaten. orjinal pompa big oil cooler ve hortumlardan sonra ilk çalıştırmadan sonra motor üst tarafını yağlama süresini biraz uzattı.

senna
07-02-2011, 12:12
sadece ilk çalıştırma için düşünüyorsan eğer oil accumulator al o işini görür

www.cantonracingproducts.com (http://www.cantonracingproducts.com/cgi-bin/commerce.cgi?search=action&category=2410)

mikahakinen
07-02-2011, 17:07
sadece ilk çalıştırma için düşünüyorsan eğer oil accumulator al o işini görür

www.cantonracingproducts.com (http://www.cantonracingproducts.com/cgi-bin/commerce.cgi?search=action&category=2410)

teşekkür ederim inceliyorum

ygtrn
07-02-2011, 21:41
bence olabilir ama harici pompa maliyetleri karter maliyetleri nedenilye herkesin tercih etmeyeceği bir yöntem:)

orijinal pompanın el veriyorsa dişlisinde iyileştirmeye gidilebilr dişli pompa sonuıçta eğer çok isteniyorsa yeniden dişli çekilip daha yüksek debili ve basınçta bir kombinasyon yapılabilir belki

bu sistemin ortalama maliyeti nedir? nasıl uygulanır ve karter ile ne alakası vardır? yağlama konusuna çok yabancıyımda.....

bilalMW
07-02-2011, 21:45
oil accumulator ne işe yarar üstad? ve nasıl çalışır?

senna
07-02-2011, 21:46
bu sistemin ortalama maliyeti nedir? nasıl uygulanır ve karter ile ne alakası vardır? yağlama konusuna çok yabancıyımda.....


http://www.techturkey.com/forum/genel/29977-kuru-karter-yaglama-dry-sump.html

senna
07-02-2011, 21:53
oil accumulator ne işe yarar üstad? ve nasıl çalışır?



içerisinde belirli bir basınç sağlayan sistem var atıyorum 30psi vana açıldıktan sonra yağ hattında 30psilık bir basınç oluşturmaya çalışır ilk çalıştırmada yada fazla G kuvvetinden dolayı iyi yağ çekemeyen wet sump motorların yatak sarmasını yada yağsız kalmasını önleyebilir yağ hattına bağlarsın geri besleme gibi düşün atıyorum normalde 90 psi çalışıor sistem, 90 psi normal çalışırken oda sisteme ayak uydurur basınç düştü 30psia destekler sonra basınç oluşunca yine sisteme ayak uydurur

Rstmania
07-02-2011, 22:05
yayın basıncını arttır. hangi araçta kullanılıcak? orjinal yağ pompasının basıncı yeterli değilmi?

Şu işin detayını anlatabilir misiniz? Neye dikkat edilmeli? Yayın belirgin özelliği ne olmalı vs vs..

boosted_pug
08-02-2011, 03:31
yayın basıncını çok fazla arttırmayın üst devirlerde filtreyi patlatırsınız makul basınçlara çıkartabilirsiniz

onun haricinde yanlış bilmiyosam calibralarda oil cooler orjinalden mevcut onun yağ pompası takılabilir muhtemelen fabrika düşünmüştür

mikahakinen
08-02-2011, 18:39
yayın basıncını çok fazla arttırmayın üst devirlerde filtreyi patlatırsınız makul basınçlara çıkartabilirsiniz

onun haricinde yanlış bilmiyosam calibralarda oil cooler orjinalden mevcut onun yağ pompası takılabilir muhtemelen fabrika düşünmüştür

Aracımız Mazda 323 GTR 1.8 AWD orjinalinde oil cooler vardı zaten yeni bir setup yapıldı, oil cooler büyüdü ve yolu biraz daha uzadı sadece yaydan alacağımız basınç artışı sorunmuzu çözecek ölçüde olabilir mi acaba?

Octane
12-02-2011, 16:12
Aracımız Mazda 323 GTR 1.8 AWD orjinalinde oil cooler vardı zaten yeni bir setup yapıldı, oil cooler büyüdü ve yolu biraz daha uzadı sadece yaydan alacağımız basınç artışı sorunmuzu çözecek ölçüde olabilir mi acaba?


Nhahah o cooler'ı çaldımdı ben...