Orijinalini görmek için tıklayınız : turboya conta dayanmıyor.yardım lütfen..
selamlar.nacizane bi murat 124üm var. 1.2 motor.citroen c3 turbosu taktım intercool vs hepsini çalışır duruma getirdim.performans çok güzel.ancak silindir kapak contasını patlatıyor.piyasada satılan contalar dayanmıyor.hararet olayı aklınıza gelebilir,ancak hararette hiçbir sorunum yok.gayet güzel.ama basıncı görünce conta patlıyor,basıncı su kanalına veriyor.
özel conta kestirdim telli glingirik denen malzemeden.1gün bile dayanmadı.yardımcı olabilir misiniz.??
Sıkıştırman ve basıncın nedir arif ? Ve kapağı kaç torkla sıkıyorsun ?
Sıkıştırman ve basıncın nedir arif ? Ve kapağı kaç torkla sıkıyorsun ?
basınc 20 psi'dan fazla.o da 1.5 bar yapıyo yaklasık.jsv devır saatıyle ne kadar dogru bılmıyorum ama öyle gösteriyo. sıkıstırmayı bılmıyorum.kapak taşlandı ama contada 0.3 mm daha kalın ve pıstonların uzerini oydurdum.org 8.8.
8Nm torkla sıkıyorum kapağı.
Basınç düşürmeyi dene 1.5 bar zaten stok motor için çok fazla bence riske giriyorsun conta olarak metal conta olmadıktan sonra orjinal kullan bahsettiğin conta gri renkte dokunulduğunda ele is bırakan bir şeyse onu bir daha kullanma iş görmez o kapak saplamalarınıda yenilediğini var sayıyorum ?
sanırıım klingrit conta kullanıyorsun. pek saglam bir conta değildir.ozellikle turbo araçta yüksek basınçta . birde dikkat ettin'mi conta her seferinde aynı yerden'mi patlıyor
8nm konusunda eminsen sorun orda
Basınç düşürmeyi dene 1.5 bar zaten stok motor için çok fazla bence riske giriyorsun conta olarak metal conta olmadıktan sonra orjinal kullan bahsettiğin conta gri renkte dokunulduğunda ele is bırakan bir şeyse onu bir daha kullanma iş görmez o kapak saplamalarınıda yenilediğini var sayıyorum ?
basınç ne kadar düşürürsem düşüreyim yinede patlatır.zaten en asagı 0.4 0.5 bar basar.metal contası da üretilmiyor zaten.sıkıntı orda
sanırıım klingrit conta kullanıyorsun. pek saglam bir conta değildir.ozellikle turbo araçta yüksek basınçta . birde dikkat ettin'mi conta her seferinde aynı yerden'mi patlıyor
aynen o malzeme işte.cumartesi sökcem kapağı.aynı yerden olabılır bilmiyorum.ama blokta sorunum yok.kapakta 2gun önce taşlandı zaten.yüzeyler sorunsuz yani.
8nm konusunda eminsen sorun orda
kaç olması lazım
8nm konusunda eminsen sorun orda
kg ile tork u karıştırdı sanırım arkadaş o hataya düşeceğini sanmıyorum yani benim anladığım kapağı 8 kg ile sıkıyor.
torklama ile ilgili sıkıntı olabilir
blok ve kapak yüzeyinde sıkıntı olabilir
kg ile tork u karıştırdı sanırım arkadaş o hataya düşeceğini sanmıyorum yani benim anladığım kapağı 8 kg ile sıkıyor.
aynen yaa.karıştırdım.kafa allak bullak.sınavlar bı yandan.bu bı yanda. :D
ama turbonun zevki paha biçilemez :D
saplamaları değiştirin belki oda sıkıntı yaratabilir
saplamaları değiştirin belki oda sıkıntı yaratabilir
hepsi sıfır ve gayet iyi sıkıyor.sorun yok yanı onlarda.
conta için hangı malzemeyı kullanayım.bu konuda yardımcı olabılecek biri varmı??
senin motorun icin bilmiyorum tabiki ama genel olarak cok dusuk bir deger bence
senin motorun icin bilmiyorum tabiki ama genel olarak cok dusuk bir deger bence
hangisi_??
hocam 8kg dediginiz deger eger 8 kg-m ise yaklasik 80 nm yapar bu seferde cok gibime geldi.
bence internetten aracin icin bir manuel bulup tork degerlerini dogrusunu bul
8 kg o motor için makul bir değerdir bence manuel de yazan değer orjinal conta içindir piyasada orjinal conta kalmadı artık.
hocam 8kg dediginiz deger eger 8 kg-m ise yaklasik 80 nm yapar bu seferde cok gibime geldi.
bence internetten aracin icin bir manuel bulup tork degerlerini dogrusunu bul
olur mu yaa.org degeri 7.7 kg-m zaten
hatta 9 sıktıgımız araçlar bile oluyor.bi sıkıntı çıkmıyor
dogrudur tabiki sizin ustunde ugrastiginiz motorlar
biraz eski bir motor oldugundan kalin contali ve fazla torklanmasi mantikli acikcasi
dogrudur tabiki sizin ustunde ugrastiginiz motorlar
biraz eski bir motor oldugundan kalin contali ve fazla torklanmasi mantikli acikcasi
aynen öyle ama conta malzemesı olarak ne kullanacagımı bılmıyorum ıste
1.6 motorlara göre saclı contalar var onlardan 1.2 motora göre olanı yok.
contani kendin kestirmeyi denedinmi
contani kendin kestirmeyi denedinmi
denedıım ama nafıle.malzemeyı glıngırıkmıdır nedır o malzemeden kullandı contacı.olmadı.baska ne olabılırkı
http://img600.imageshack.us/img600/4999/contar.jpg (http://img600.imageshack.us/i/contar.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
kırmızı renk'le işaretli olan bölgeden patlıyordur büyük bir ihtimal silindir kapağını
söktüğünde eski contalar'la karşılaştır bakalım hep aynı aynı yerden'mi patlıyor eger aynı yerden ise o gözde detonasyon vardır
vkarayel
11-02-2011, 07:47
Kapakla Blok arasına Plate yaptır, Bişey olmaz o zaman ...
8nm değildir o 80nmdir muhtemelen
sıkıştırman nasıl
nereden yakıyor hep aynı yermi blok kapak yüzeyinin düzgünlüğü nasıl
çelik conta yaptır bakır sprey sık üzerine birde öyle dene bakalım ne kadar dayanıcak
egt wideband al yoksa
http://img600.imageshack.us/img600/4999/contar.jpg (http://img600.imageshack.us/i/contar.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
kırmızı renk'le işaretli olan bölgeden patlıyordur büyük bir ihtimal silindir kapağını
söktüğünde eski contalar'la karşılaştır bakalım hep aynı aynı yerden'mi patlıyor eger aynı yerden ise o gözde detonasyon vardır
aynen ordan patlıyor.basınctan dolayı.
Kapakla Blok arasına Plate yaptır, Bişey olmaz o zaman ...
plate dediğin nasıl bişey kim yapar onu.
8nm değildir o 80nmdir muhtemelen
sıkıştırman nasıl
nereden yakıyor hep aynı yermi blok kapak yüzeyinin düzgünlüğü nasıl
çelik conta yaptır bakır sprey sık üzerine birde öyle dene bakalım ne kadar dayanıcak
egt wideband al yoksa
çelik contayıı kim yapar ki.bakır sprey dediğin nasıl bişey
akintaner
15-02-2011, 17:59
aynı sıkıntıyı bende uzun süre yaşadım. benimde 86 model turbo 131 im var. bende defalarca conta değiştirdim. en sonunda silindir kapağını değiştirdim ve daha kalın conta yaptırarak bu sorundan kurtuldum. kapağı değiştirmem deki sebep daha önceden taşlandığı için. kapak taşlandığı için sıkıştırma çok fazlaymış. bence de sizin aracınızdaki problem sıkıştırmanın çok fazla oluşu. bu arada standart pistonlara 1,5 bar basmanız çok tehlikeli. sağlıklı yüksek bar basabilmeniz için turboya uygun piston ve saplama kullanmalısınız.
şu an arabam 1,0 bar basıyor. ve sorunsuz kullanıyorum.
lazer optik kesimcilerde çelik conta imal ettirebilirsiniz yada decompression plate istediğiniz kalınlıkta birazda pistonları traşlarsanız derdiniz biter. ince hesabı uzun ama pratik ve az masrafla böyle bir çözüm önerebilirim. orjinal contanızdan bi tane alın gidin kaç mm istiyosanız lazerde kessinler çizimini yapıp
sorununuz büyük bi ihtimalle silindirlerdeki basıncın çıkacağı delik ufak oldugu için yani eksoz subabının yetersiz geldiği için içerdeki basıncın kapağın üstüne yük bindirmesiyle ya saplamanızı gevşetiyo yada kapağınız veya blok yüzeyinizde çekme olmuş olabilir oda çekme olan kenardaki contayı patlatıyo eğer sorun çözülmezsse eksoz subaplarınızı büyütün ve yüzeylere tekrar kontrol edin
pnc tezgahindaydi sanirsam celik conta kestir, ya suyla celik kesen tezgahlar var...autocadde senin contani cizip kesiyorlar... 2 tane kendi contanin arasina koy, hem sikistirman dussun hem saglam olsun...
silindir kapağı için klingirik conta olmaz ! üstelik 20psi basan bir turboda ?
çok daha dayanıklı birşey lazım
birde şunu deneyin
kompresyonu ölçün, bakalım silindir içi basınç kaç bar veya psi çıkıyor ?
benc de sıkıştırmayı braz daha düşürmek denenmeli. bende 310 psi da Allah s şükür bir sıkıntı yok şu an. ama atmo tabi :)
benc de sıkıştırmayı braz daha düşürmek denenmeli. bende 310 psi da Allah s şükür bir sıkıntı yok şu an. ama atmo tabi :)
21 bar ! o ne be ? :eek:
çok değilmi ? dizelmi senin araba
aynı sıkıntıyı bende uzun süre yaşadım. benimde 86 model turbo 131 im var. bende defalarca conta değiştirdim. en sonunda silindir kapağını değiştirdim ve daha kalın conta yaptırarak bu sorundan kurtuldum. kapağı değiştirmem deki sebep daha önceden taşlandığı için. kapak taşlandığı için sıkıştırma çok fazlaymış. bence de sizin aracınızdaki problem sıkıştırmanın çok fazla oluşu. bu arada standart pistonlara 1,5 bar basmanız çok tehlikeli. sağlıklı yüksek bar basabilmeniz için turboya uygun piston ve saplama kullanmalısınız.
şu an arabam 1,0 bar basıyor. ve sorunsuz kullanıyorum.
kapakta bi sorunum yok.basınç biraz yüksek tabi biliyorum ama.basmadan da olmuyor :D
kullandıgın contanın malzemesi ne onuda söyler misin?
lazer optik kesimcilerde çelik conta imal ettirebilirsiniz yada decompression plate istediğiniz kalınlıkta birazda pistonları traşlarsanız derdiniz biter. ince hesabı uzun ama pratik ve az masrafla böyle bir çözüm önerebilirim. orjinal contanızdan bi tane alın gidin kaç mm istiyosanız lazerde kessinler çizimini yapıp
pistonlar traşlandı zaten.en son dediğin gibi conta çizimini yapıp çelikten conta cıkartcam.su anda bi arkadasım çizimini tamamlamak üzere.ancak bi sorun var.bu kestireceğimiz çelik ya da herneyse bu malzeme tam olarak ne olacak.çelik ama hangi tür çelik.sonucta birazda yumusak bi malzeme olması lazımki blok ve kapak arasında hafif ezilmesi lazım.
bide bu kestirdigimiz malzemeyı dırek koyuyor muyuz yoksa ılacı vs varmı.
pnc tezgahindaydi sanirsam celik conta kestir, ya suyla celik kesen tezgahlar var...autocadde senin contani cizip kesiyorlar... 2 tane kendi contanin arasina koy, hem sikistirman dussun hem saglam olsun...
kendi contamı kullanırsam yıne patlatır baska alternatıfı yok.sadece kestirdigim malzemeyı kullanırsam o belki olabılır.
silindir kapağı için klingirik conta olmaz ! üstelik 20psi basan bir turboda ?
çok daha dayanıklı birşey lazım
birde şunu deneyin
kompresyonu ölçün, bakalım silindir içi basınç kaç bar veya psi çıkıyor ?
ölçeyim bakalım ne çıkacak.
21 bar ! o ne be ? :eek:
çok değilmi ? dizelmi senin araba
evt braz fazla. olmuşken tam olsun dedik :D
pistonlar traşlandı zaten.en son dediğin gibi conta çizimini yapıp çelikten conta cıkartcam.su anda bi arkadasım çizimini tamamlamak üzere.ancak bi sorun var.bu kestireceğimiz çelik ya da herneyse bu malzeme tam olarak ne olacak.çelik ama hangi tür çelik.sonucta birazda yumusak bi malzeme olması lazımki blok ve kapak arasında hafif ezilmesi lazım.
bide bu kestirdigimiz malzemeyı dırek koyuyor muyuz yoksa ılacı vs varmı.
temperlenebilir bir malzeme kullanırsan senin açından daha iyi olur t304 falan daha düşük yoğunluk esnemesi bakımından direkt kullanabilirsin 5 mm e falan kadar sonrasnda ise decomp plate gibi olur altına üstüne glinker koyman gerekir. çizimi götürdüğünüzde orjinal conta da yanınızda bulunsun kesim yapıcak makina için teknikerin tekrar ölçüp tekrar rescale etmesi gerekebilir kalibrasyon vs yüzünden
temperlenebilir bir malzeme kullanırsan senin açından daha iyi olur t304 falan daha düşük yoğunluk esnemesi bakımından direkt kullanabilirsin 5 mm e falan kadar sonrasnda ise decomp plate gibi olur altına üstüne glinker koyman gerekir. çizimi götürdüğünüzde orjinal conta da yanınızda bulunsun kesim yapıcak makina için teknikerin tekrar ölçüp tekrar rescale etmesi gerekebilir kalibrasyon vs yüzünden
temperlenebilir ?
t304 ? bunlar ne demek anlamadım.
sunu da acıklayayım benim kestirecegim conta 1.6-1.7 mm civarında olması gerekiyor.avans ve basınc acısından en iyisi bu.
temperlenebilir ?
t304 ? bunlar ne demek anlamadım.
sunu da acıklayayım benim kestirecegim conta 1.6-1.7 mm civarında olması gerekiyor.avans ve basınc acısından en iyisi bu.
metalin kodu bulabilirseniz t316 malzeme kestirin ısıl değişimlerde 1800 dereceye kadar direnir size bir öneri olarakda en ucuz ve basit çözüm olan soba boyasını öneririm. sağlam bi contayı güzelce boyarsınız böylece toplamda 0.4 mm falan kalınlaşır hemde eskisinden sağlam olur. o şekilde yapılan birkaç araç conta derdinden kurtuldu çevremizde.
metalin kodu bulabilirseniz t316 malzeme kestirin ısıl değişimlerde 1800 dereceye kadar direnir size bir öneri olarakda en ucuz ve basit çözüm olan soba boyasını öneririm. sağlam bi contayı güzelce boyarsınız böylece toplamda 0.4 mm falan kalınlaşır hemde eskisinden sağlam olur. o şekilde yapılan birkaç araç conta derdinden kurtuldu çevremizde.
anladım.peki bu malzeme blok ile kapak arasında sıkısınca esneyebılecek bi malzememi.
bıraz esnemesi lazım degilmi.yanı çok sert olursada tam basmaz gibi geliyor bana.
1.6mm bahsettiğin inceliklerde esner zaten gevrek diil elastik malzemedir ısı dayanımıda yüksek ama yinede torklamayı glinkere göre biraz arttırın. orjinal çelik contalar genelde siyah astar tipi bir malzemeyle boyalı gelir o da sanırım bizim soba boyasının gelişmişi direkt kullandılar burda astarlama falan yapmadan şikayeti olan görmedim. yinede ısı dayanımı yüksek bi boyayla birer kat atsanız kaçakları engellemesi bakımından biraz daha iyi olabilir o kısmına emin diilim
DaRkNeSs-
17-02-2011, 00:23
geçmiş olsun öncelikle. conta patlatmak sıkıntılı bi şey
conta patlarken yanında başka şeyleri de götürmüyor mu? bende conta patlattım yanında gömleği de götürdü bende :D
evt braz fazla. olmuşken tam olsun dedik :D
havalı kapı falan mı kullanıyosunuz diycem ama onların bile basınçlar 6-7 bar falan sanırım :D
evt braz fazla. olmuşken tam olsun dedik :D
şaka bir yana
21 bar = 304 psi ederki benzinli bir araçta çok abzürt değer bence
vuruntusuz çalışırmı o motor ?
kabaca 100 psi fazla gibi senin silindir iç basıncın
yanlışım varmı ? senna ?
şaka bir yana
21 bar = 304 psi ederki benzinli bir araçta çok abzürt değer bence
vuruntusuz çalışırmı o motor ?
kabaca 100 psi fazla gibi senin silindir iç basıncın
yanlışım varmı ? senna ?
abi basınç sıkıştırma üstünden gitmek belki yanlış olabliir ama kabaca o değerlerin olması zor cidden 304psi fazla cidden
daha önce 206 gtiın kompresyon basıncı hakkında konu açmıştı zaten arkadaş:) oraya bakıyorum 30 bar ile alakası yok
http://www.techturkey.com/forum/1876420-post1.html
evt 30 bar değil zaten. o ölçüm yapılan saat kadranı yetersiz gelmişti. yeni bir saat aşdım daha geniş kadranlı. onunla ölçüm yaptığımda 300-310 psi. :) 30 bar değil. 20 bar. :D
o işte bir yanlışlık var bence:)
valla çıkan değerler böyle. ne gbi bir yanlışlık olabilir?
bu arada konuyuda linç ettik arkadaş kusura bakmasın :)
1.6mm bahsettiğin inceliklerde esner zaten gevrek diil elastik malzemedir ısı dayanımıda yüksek ama yinede torklamayı glinkere göre biraz arttırın. orjinal çelik contalar genelde siyah astar tipi bir malzemeyle boyalı gelir o da sanırım bizim soba boyasının gelişmişi direkt kullandılar burda astarlama falan yapmadan şikayeti olan görmedim. yinede ısı dayanımı yüksek bi boyayla birer kat atsanız kaçakları engellemesi bakımından biraz daha iyi olabilir o kısmına emin diilim
benım motor 1.2 oldugu ıcın org contası karton gıbı bı malzeme :D
1.6 motorlardakı gibi altı ustu saclı olanlardan degıl malesef.ama bu celik contayı bır an önce yapıp denemek istiiyorum.saplamalarıda 8.5-9kg sıkmayı deneyecegım.bakalım sonuc ne olacak.
birde aklıma gelmısken.würth'ün cıkardıgı yeni bi ürün var.würth AL1100 ismi.bu malzeme yüksek ısıya dayanıklı ve cıkarılan contayı bu malzemeyle boyayıp tekrar takma ımkanı sunuyormus.tabi aşırı beslemesiz araclar için bu.pazarlamacısıyla gorustugumde bana bunun sorunu çözebilecegini söyledi.
eski bi contanın uzerıne sıkıp denedım 1saat beklettım.ama sıktıgımız malzeme hala jöle kıvamında akıyordu.pek sorunu çözebilecek gibi bişey değil ama.denemekte fayda var diye düşünüyorum.bunun hakkında bilginiz varmı_??
geçmiş olsun öncelikle. conta patlatmak sıkıntılı bi şey
conta patlarken yanında başka şeyleri de götürmüyor mu? bende conta patlattım yanında gömleği de götürdü bende :D
havalı kapı falan mı kullanıyosunuz diycem ama onların bile basınçlar 6-7 bar falan sanırım :D
çok şükür ki bızım motorlar hararete ve bu gıbı conta olaylarına karsı gayet sağlam.
mesela conta yandıgı halde 500 km uzun yola gidip gelmişliğim çok oldu.memlekete gider gelirken. :D :D
valla çıkan değerler böyle. ne gbi bir yanlışlık olabilir?
bu arada konuyuda linç ettik arkadaş kusura bakmasın :)
önemli değil.senın mevzuda konuyla alakalı.mesele yok :D
benım motor 1.2 oldugu ıcın org contası karton gıbı bı malzeme :D
1.6 motorlardakı gibi altı ustu saclı olanlardan degıl malesef.ama bu celik contayı bır an önce yapıp denemek istiiyorum.saplamalarıda 8.5-9kg sıkmayı deneyecegım.bakalım sonuc ne olacak.
birde aklıma gelmısken.würth'ün cıkardıgı yeni bi ürün var.würth AL1100 ismi.bu malzeme yüksek ısıya dayanıklı ve cıkarılan contayı bu malzemeyle boyayıp tekrar takma ımkanı sunuyormus.tabi aşırı beslemesiz araclar için bu.pazarlamacısıyla gorustugumde bana bunun sorunu çözebilecegini söyledi.
eski bi contanın uzerıne sıkıp denedım 1saat beklettım.ama sıktıgımız malzeme hala jöle kıvamında akıyordu.pek sorunu çözebilecek gibi bişey değil ama.denemekte fayda var diye düşünüyorum.bunun hakkında bilginiz varmı_??
zoba boyasının üstünde würth yazanı gibi geldi sonuçta aynı amaçla kullanılıyormuş :D bizde bazı ilginç ve parçası bulunmayan araçlarda bu yöntemi kullandık çevremizdeki turbo yapılmış kuş serisi araçlarda çok kullanan gördüm. ha bide direkt olarak conta imalatına yoğunlaşmış yerler var mesela ankarada umut conta balata istediğin şekilde saclı conta da keserler çelikde imal ederler numuneyi ve kalınlığı söyle malzemelerden birini seçip ondan yaptırılıyor.
zoba boyasının üstünde würth yazanı gibi geldi sonuçta aynı amaçla kullanılıyormuş :D bizde bazı ilginç ve parçası bulunmayan araçlarda bu yöntemi kullandık çevremizdeki turbo yapılmış kuş serisi araçlarda çok kullanan gördüm. ha bide direkt olarak conta imalatına yoğunlaşmış yerler var mesela ankarada umut conta balata istediğin şekilde saclı conta da keserler çelikde imal ederler numuneyi ve kalınlığı söyle malzemelerden birini seçip ondan yaptırılıyor.
işte böyle bi contacı lazım bana.eğerki su celik conta işi tutmazsa o contacıyla bi gorusmek lazım.cok teskkurler
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.