Orijinalini görmek için tıklayınız : 195 yerine 235 ??
serkan_2120
11-02-2011, 15:30
aracımın üstündeki 195/55/15 jant ve lastik yerine 235/35/18 jant ve lastik takımı alsam yol tutuşunuda frende nasıl bir fark olur hesaplama programlarına göre %3 lük bir fark var ve bu uygun olur deniyor sizce
serkan_2120
11-02-2011, 16:21
yokmu fikri olan günceli....
serkan_2120
11-02-2011, 20:42
37 görüntüleme ve 0 cvp günceli
aracın hakkında biraz daha bilgi verirsen yardımcı olan cıkacaktır
serkan_2120
11-02-2011, 21:05
Araç rover 220 turbo coupe başka ne tarz bir bilgi gerekli
çok büyük deil mi ölçüler ya bana kalıesa yorar arabanı.
Yol tutuşun hissedilir derecede artar. Muhtemelen taban genişlettiğinde yanak da daralacağından aracının konforu da bir o kadar hissedilir derece azalır.
Ayrıca 15 jantlarını direk olarak çıkarıp 18 jant taktığında büyük olasılıkla aracının görünüşünü de beğenmiyor olacaksın. Aracın yükselecek, çamurluk - lastik arasında çok çirkin bir boşluk oluşacaktır. Bu durumda spor yay alman da gerekebilir..
Eh spor yay - düşük profil lastik 2'lisinden sonra yol tutuşun epey artacak, konforun da bir o kadar bozulacaktır..
Yakıt sarfiyatı ve ivmelenmende de olumsuzluklar gözlemlersin. Sürtünmenin artması ve daha ağır bir jant kullanacak olman, bu ek ağırlığı da arabanın bagajında değil, tekerleklerde aracın üzerine eklemen bu gözlemleyeceğin sorunların sebebi olacaktır.
Teorik olarak motoru yorması mümkündür lâkin pratikte seni çok fazla rahatsız edecek bir sorun çıkaracağını zannetmiyorum. Orta - Uzun vadede yürür aksamında ( salıncak, rot kolu, rot başı vs ) gevşeklikler yaşaman ve/veya vaktinden önce değiştirmen gerekebilir.
Lâkin şanzımanın otomatik ise dikkatli olmanda fayda var. Rover'ların otomatik şanzımanın ( otm şanzıman opsiyonu varsa ) sağlamlığı konusunda bilgim yok. Bu tarz bir yormanın şanzımanı etkileyip etkilemeyeceğini iyi araştırmalısın.
96 görürken gösterge 100 yapacaksınız, ayrıca %4.4 ile %3 barajını aşmışsınız, bu durumda yakıtta zaten 235 tabanın verdiği dezavantajın üstüne teker çapının büyümesiyle daha da artacaktır.
olabilecek lastiğe ise bakıyorum
En idaali 215/30/18 gibi duruyor fakat o ebadi bulmak zor ama 235 brz fazla gbi geldi bana 18 jant icin orjinal ebadina gore. 215/35/18 i rahat bulursun.yapilmislari incelemk lazim...235 e illaki cikicam dersen takicagin jantin et degerleri cok onemli rol oynicaktr camurluklara surtmemesi icin..gidisinide ciddi fark ettirir 15 ten 18 e cikarsan...
18"te
205/35/18 en ideali
225/30/18 ideal
17"te
235/35/17 ideal
205/40/17 en ideali
Evet böyle bir durum da söz konusu...
Neden 235?
Benim de tavsiyem kendi aracımda da kullandığım 215/35/18'dir.. Optimum değerleri sunacağını ve yeterli geleceğini düşünüyorum.
Ludacris
11-02-2011, 21:24
fazla olur.
bu ölçüler Alman araba'sı lastik ölçüsü
serkan_2120
11-02-2011, 21:26
hepiniz sağolun az çok anladım ama 2. el bir jant ve lastik buldum durumları oldukça iyi ve fiyatıda uygun o yüzden bu ölçüleri araştırdım
Tavsiye etmiyorum,alt takımları yoracaktır.Yol tutuş artmış gibi görünse de çeşitli mekanik sorunlara yol açacaktır,kamber-kaster açılarının stock olması sebebiyle çeşitli sıkıntılar yaşaman da muhtemel.Daha birsürü incik boncuk şey var yazacak,kıscası iki ölçü arasındaki fark çok büyük.205 deseydin neyse uygundur derdim de takmayı düşündüğün lastik çok farklı...
bence sığmaz çamurluklardan taşar o ebattaki jant lastik kötü bi görüntü olur , o kadar yere yakın olan arabayı hyundai h100 gibi yüksekten sürmek zorunda kalırsın yay bile kurtarmaz söyliyeyim :D
215 35 18 aklınızdan gecen yol tutus ve fren kabiliyetini zaten sağlayacaktır.. O kadar abartmaya gerek yok
erhanarici18
28-02-2011, 10:47
yol tutuş çok iyi seviyede artarda konforu unut derim
18' değilde 17' jant tak bence ideal dir
serkan_2120
28-02-2011, 11:24
sağolun arkadaşlar lastiklerim bitik olduğu için jant bakıyordum ama 4 lastik aldım bi süre daha orjinal takılacaz
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.