Orijinalini görmek için tıklayınız : k20 mi yoksa b20 mi?
AhmetDncr
16-02-2011, 15:22
arkadaşlar bi sorum olucak, 93 hatch si civic'e k20 mi yoksa b20 mi daha uygundur, ya da önerebileceğiniz başka bi motor varmıdır?
şimdiden tşkler..
Hoşgeldiniz. Önce bi kendinizi tanıtırsanız iyi olur. Dediğiniz konu hakkında da K20 Profesörlerinden Miniks'lerin bir lafı var;
K20 swaplamak için en güzel kasa EG.
Fazla caz yaptım, bu tarz bişeydi işte Hilmi-Ahmet abilerin dediği :D
AhmetDncr
16-02-2011, 15:35
:) pardon böyle direk olaya girdik.. ismim ahmet nasip olursa bi eg toplamak istiyorum, fikirlerinizi almak istedim bu işte tecrübeli bi çok kişi var forumda
Sercan K.
16-02-2011, 15:40
Üyelerimiz topiğinde tanıtabilirsiniz kendinizi:)
AhmetDncr
16-02-2011, 15:49
hoşbulduk, tanıttım kendimi kısaca üyeler bölümüne..
Bütce nedir hedefiniz nedir ileride turbo düşünüyormusunuz. Net olarak yazarsanız K mı B mi ona göre cevap alırsınız.
Hoşgeldiniz. Önce bi kendinizi tanıtırsanız iyi olur. Dediğiniz konu hakkında da K20 Profesörlerinden Miniks'lerin bir lafı var;
K20 swaplamak için en güzel kasa EG.
Fazla caz yaptım, bu tarz bişeydi işte Hilmi-Ahmet abilerin dediği :D
eg yürüyeni için olmasın o :)
b serisini geçin bence direk imkan varsa k nın önü açık bone stock geldiği nokta : hulk jadtyper
b20de stlegal teg i incelyebilirsiniz ama f/p olarak bakarsanız k serisi daha mantıklı gelecektir
B.Aktepe
16-02-2011, 15:59
en güzeli f20 :D
AhmetDncr
16-02-2011, 15:59
şuan için eg alıcak bütçe var, swap bütçesi ise yaz aylarında hazır olacak, açıkçası turbo düşünmüyorum ama net bir kararım yok o konuda, yaza kadar aracın dış kısmında ufak tefek değişiklikler yapmayı düşünüyorum, bilirsiniz işte far,stop,sis,spoiler,yay,amortisor vb..
eg yürüyeni için olmasın o :)
Yanlış hatırlamıyorsam, EK'ine EG yürüyeni taktığı için "k20 swaplamak için EG birebir" gibi demişti. Yani yürüyeni kast etmişti ama sadece, eg kasasını söylemişti.
Yanlış hatırlamıyorsam, EK'ine EG yürüyeni taktığı için "k20 swaplamak için EG birebir" gibi demişti. Yani yürüyeni kast etmişti ama sadece, eg kasasını söylemişti.
yüksek hızda eg kasa için daha farklı intihar yolları var demişti :D
@jdm_si
senin ilacın n/a b18c :)
8.000rpm
16-02-2011, 16:07
b20 olarak geçen motor vtec değildir ,
b serisi vtec üst kapak alıp b20 bloğa takılması sonrasında b20 vtec motor ortaya çıkar , dolayısı ile b20 düşünüyorsanız önce bu işlemlerin gerektiğini unutmayın
k20 ise işleme gerek duymaz , i-vtec olarak hazırdır zaten... :)
swap işleminde ise , eg kasaya b serisi swaplamak nispeten daha kolaydır , k serisi swap yapmak ise biraz daha zahmetlidir , örneğin eg kasadaki motor kulakları k serisine uymaz , bunun için satılan kitlerden alıp biraz kesme-biçme-kaynak işi yapmak gerekir.
özetle , ben olsam b16 tercih ederdim , nispeten daha kolay ve nispeten daha uygun maliyetli olacaktır.
timucintt
16-02-2011, 16:09
B20 ile uğraşılmaz bana göre... B20 blok alacanda gömleklerini hazırlıyacanda vtec kapak takacanda uğraş babam uğraş... K20 ise hazır vtec ve 200HP.... Ha tek kötü yanı K20 yi direkt eg ye atamıyorsun B20yi mesela direkt eg şasesine müdahele etmeden bindirebilirisin ama K motorunu takarken bu şansın yok komple EG için K20 için coversion kitlerini alacaksın motor kullakları motor içi şase ayakları uydurman gerekecek.... K20 aynı zamanda daha yeni bir motor ve ileriye bana göre daha açık bir motor...
ademsezer
16-02-2011, 16:09
ikisinide kullandım eg olarak para harcıycam dyosan k daha uygun guzel olsun dyosan b16 kapak b20 blok
yüksek hızda eg kasa için daha farklı intihar yolları var demişti :D
@jdm_si
senin ilacın n/a b18c :)
Siz Honda'cılar yokmusunuz! Topunuzun köküne "GermanSuplex!" suyu! :D
AhmetDncr
16-02-2011, 16:11
b20 olarak geçen motor vtec değildir ,
b serisi vtec üst kapak alıp b20 bloğa takılması sonrasında b20 vtec motor ortaya çıkar , dolayısı ile b20 düşünüyorsanız önce bu işlemlerin gerektiğini unutmayın
k20 ise işleme gerek duymaz , i-vtec olarak hazırdır zaten... :)
swap işleminde ise , eg kasaya b serisi swaplamak nispeten daha kolaydır , k serisi swap yapmak ise biraz daha zahmetlidir , örneğin eg kasadaki motor kulakları k serisine uymaz , bunun için satılan kitlerden alıp biraz kesme-biçme-kaynak işi yapmak gerekir.
özetle , ben olsam b16 tercih ederdim , nispeten daha kolay ve nispeten daha uygun maliyetli olacaktır.
açıklamanız için tşk ederim..peki b16'da istediğim verimi alabilirmiyim, yani b20 ile arasında performans olarak çok fark var mıdır?
ademsezer
16-02-2011, 16:12
açıklamanız için tşk ederim..peki b16'da istediğim verimi alabilirmiyim, yani b20 ile arasında performans olarak çok fark var mıdır?
dunya kadar fark var
AhmetDncr
16-02-2011, 16:13
B20 ile uğraşılmaz bana göre... B20 blok alacanda gömleklerini hazırlıyacanda vtec kapak takacanda uğraş babam uğraş... K20 ise hazır vtec ve 200HP.... Ha tek kötü yanı K20 yi direkt eg ye atamıyorsun B20yi mesela direkt eg şasesine müdahele etmeden bindirebilirisin ama K motorunu takarken bu şansın yok komple EG için K20 için coversion kitlerini alacaksın motor kullakları motor içi şase ayakları uydurman gerekecek.... K20 aynı zamanda daha yeni bir motor ve ileriye bana göre daha açık bir motor...
tşk ederim..
sitede daha önce eg'ye k20 swap yapan var mı hiç, ileride ondan yardım almak isterim
açıklamanız için tşk ederim..peki b16'da istediğim verimi alabilirmiyim, yani b20 ile arasında performans olarak çok fark var mıdır?
aslında b20 diye motor yok crvden cıkma bloga head swapla b20 vtec yapılıyor
kullanmadım ama b20nın şiştigini söyleyen cok var :)
b16 100-200 5.88 çıkardı misal B.Aktepe :)
b20 yerıne b16 tercıh ederdım ben illede hacim deniyorsa stroke kitler var jun crower ws.
b16 n/a all motor yapılır turbo yapılır sc yapılır her turlu gideri var :) eg ye rahat uyan motor gene B.Aktepe b18c yi eg kasaya 4 gunde attı :)
k20 yapan 4 5kişi var sitede ;)
AhmetDncr
16-02-2011, 16:28
aslında b20 diye motor yok crvden cıkma bloga head swapla b20 vtec yapılıyor
kullanmadım ama b20nın şiştigini söyleyen cok var :)
b16 100-200 5.88 çıkardı misal B.Aktepe :)
b20 yerıne b16 tercıh ederdım ben illede hacim deniyorsa stroke kitler var jun crower ws.
b16 n/a all motor yapılır turbo yapılır sc yapılır her turlu gideri var :) eg ye rahat uyan motor gene B.Aktepe b18c yi eg kasaya 4 gunde attı :)
k20 yapan 4 5kişi var sitede ;)
anladım..bi işe kalkışmadan önce bilenlere sormakta fayda var, çok tşk ederim..
Böyle ugrasacagın kadar farklı bir fikir, d serileri pek elverişli olmayabilir ama direk turbo yapmaya ne dersin ?
8.000rpm
16-02-2011, 16:38
açıklamanız için tşk ederim..peki b16'da istediğim verimi alabilirmiyim, yani b20 ile arasında performans olarak çok fark var mıdır?
şimdi burada esas amacınız/beklentiniz ve ayırabileceğiniz bütçe konuları devreye giriyor.
swap işi başlı başına bir maliyettir , işçiliği , incik boncuk gerekli extra malzemeleri , ruhsata işletme prosedürü vs.vs.. dolayısı ile hangi motoru tercih ederseniz edin , kolay bir iş olmayacak maalesef :(
amaç ne? keyifli bir araç yapmak mı? draglara girmek mi? günlük kullanıma uygunluk mu?
eğer günlük kullanıma uygunluk şartı yoksa , standart b16 motor + kasa hafifletme en ucuz seçenek olacaktır
hangi motoru seçerseniz seçin önce yolunuzu belirlemeniz gerekli...
atmosferik + bilindik uygulamalar (egzoz-headers-filtre-emme-beyin) ilk basamaktır
atmosferik yüklenecekse bu parçaların peşinden egzantrik uygulamaları gelir , akabinde stroker kitler , yüksek sıkıştırma pistonlar vs..vs..
aşırı besleme olacaksa b16 için de k20 için de supercharger kit mevcut
ya da charger yerine turboya geçilebilir , o zaman da işin nereye varacağı tamamen bütçeye bakar...
sitede her durumun örneği mevcut , hatta satılıklarda da bazılarını görebilirsiniz ;
eg + b16
eg + b20
eg + k20
kasadan bağımsız olarak motor tercihleriniz açısından da örnekler bolca mevcut ;
b20-non vtec turbo
b20 vtec atmosferik
b16 supercharger
b16 turbo
b16 atmosferik
k20 atmosferik
k20 supercharger
k20 turbo...
kısacası , bütçenize en uygun yolu seçtikten sonrası kolay , önce tercihinizi belirleyin...
B.Aktepe
16-02-2011, 16:40
erhan eline sağlık açıklayıcı olmuş.
8.000rpm
16-02-2011, 16:42
senin beyaz eg-b18c'yi unutamadım bilal :)
şimdi olsa hakikaten gelir çökerim tepene :D
senin beyaz eg-b18c'yi unutamadım bilal :)
şimdi olsa hakikaten gelir çökerim tepene :D
ep3ü bana hediye edersin abi o zaman :p
8.000rpm
16-02-2011, 16:49
:D o da mümkün tabii :D
B.Aktepe
16-02-2011, 16:50
senin beyaz eg-b18c'yi unutamadım bilal :)
şimdi olsa hakikaten gelir çökerim tepene :D
ehehe valla çok güzeldi yaf :) bende unutamadım desem yeridir :D
http://i56.tinypic.com/xku16v.jpg
AhmetDncr
16-02-2011, 16:51
şimdi burada esas amacınız/beklentiniz ve ayırabileceğiniz bütçe konuları devreye giriyor.
swap işi başlı başına bir maliyettir , işçiliği , incik boncuk gerekli extra malzemeleri , ruhsata işletme prosedürü vs.vs.. dolayısı ile hangi motoru tercih ederseniz edin , kolay bir iş olmayacak maalesef :(
amaç ne? keyifli bir araç yapmak mı? draglara girmek mi? günlük kullanıma uygunluk mu?
eğer günlük kullanıma uygunluk şartı yoksa , standart b16 motor + kasa hafifletme en ucuz seçenek olacaktır
hangi motoru seçerseniz seçin önce yolunuzu belirlemeniz gerekli...
atmosferik + bilindik uygulamalar (egzoz-headers-filtre-emme-beyin) ilk basamaktır
atmosferik yüklenecekse bu parçaların peşinden egzantrik uygulamaları gelir , akabinde stroker kitler , yüksek sıkıştırma pistonlar vs..vs..
aşırı besleme olacaksa b16 için de k20 için de supercharger kit mevcut
ya da charger yerine turboya geçilebilir , o zaman da işin nereye varacağı tamamen bütçeye bakar...
sitede her durumun örneği mevcut , hatta satılıklarda da bazılarını görebilirsiniz ;
eg + b16
eg + b20
eg + k20
kasadan bağımsız olarak motor tercihleriniz açısından da örnekler bolca mevcut ;
b20-non vtec turbo
b20 vtec atmosferik
b16 supercharger
b16 turbo
b16 atmosferik
k20 atmosferik
k20 supercharger
k20 turbo...
kısacası , bütçenize en uygun yolu seçtikten sonrası kolay , önce tercihinizi belirleyin...
öncelikle çok teşekkür ederim güzel açıklama olmuş.. aacım draglara flan girmek degil.. günlük hayatta kullanacağım zevk veren, gaz pedalında gücü hissedeceğim bi araç yapmak..ışıklardan kalkarken yanımdaki e30'a ya da gti'ye atlamak, hondanın nasıl bir makine olduğunu göstermek :)
dediğiniz gibi yeni motor swaplamak çok masraflı ve incik boncuk gerektiriyo, bu da gözümü korkutuyor açıkçası.. bu yüzden sizlere danışmak istedim zaten..
AhmetDncr
16-02-2011, 16:54
http://i56.tinypic.com/xku16v.jpg
çok iyi:icon_tup:
8.000rpm
16-02-2011, 16:57
o zaman b16 yapmak en uygunu olacaktır
öncelikle çok teşekkür ederim güzel açıklama olmuş.. aacım draglara flan girmek degil.. günlük hayatta kullanacağım zevk veren, gaz pedalında gücü hissedeceğim bi araç yapmak..ışıklardan kalkarken yanımdaki e30'a ya da gti'ye atlamak, hondanın nasıl bir makine olduğunu göstermek :)
dediğiniz gibi yeni motor swaplamak çok masraflı ve incik boncuk gerektiriyo, bu da gözümü korkutuyor açıkçası.. bu yüzden sizlere danışmak istedim zaten..
turbo b16 yaparsan istedigin sonucu alirsin...
AhmetDncr
16-02-2011, 17:19
yani bi eg alıp, b16 motor atıcaz (b16a2 mi olucak yoksa başka bişey mi?), ve birde turboyla işi bitiricez.. genel olarak baktığımızda mantıklı aslında..
ehehe valla çok güzeldi yaf :) bende unutamadım desem yeridir :D
http://i56.tinypic.com/xku16v.jpg
güzel arabaydı:) maşallah
3e iyi girdi dragda:)
yani bi eg alıp, b16 motor atıcaz (b16a2 mi olucak yoksa başka bişey mi?), ve birde turboyla işi bitiricez.. genel olarak baktığımızda mantıklı aslında..
direk VTI alip turbolarsin:
swap yapmaktan daha kolay ;)
swap ısı amerıkada kolay adamlar evlerının garajında araba yapıyolar ımkan meselesı dunya kadar motor mevcut parcalar desen keza aynı sekılde onların ımkanları cok kolay ruhsata ısletme vıze sorunu tuv muv fılan yok dert yok tasa yok emın olun ordada boyle prsodurler olsa swap sayısı ordada cok az olurdu.swap ıcın bılal ıle konus ben en son ona sordugumda aklın varsa sakın boyle bır ıse gırme demıstı kı bılalın lafına guvenım sonsuz prosudur olayı bır sure sonra canını sıkabılır bence vtec alıp turbolaman senın ıcın daha karlı ve zevklı olur.
İlla swap diyorsan EG'ye n/a b18c tatlı olur :)
Vti alıp turbolamak da mantıklı...
19gokhan90
16-02-2011, 18:41
peki eg swap stock b16 maliyeti ortalama ne olur ?
bilal senin bu EG nerde ağa sesi soluğu çıkmıyo hiç :)
Çok özenle hazırlanmış araçlar var zaten eg swaplı. onlardan birini düşünün çok zahmetli bi iş swap yapmak. Ben olsam hazıra konardım:D
B.Aktepe
16-02-2011, 19:09
bilal senin bu EG nerde ağa sesi soluğu çıkmıyo hiç :)
izmirde turbo olmuş sanırım pek bir bilgim yok açıkçası.
hoba izmirde bide turbo olmuş ama hala ses soluk yok :D
Eg kasaya en kolay B swap yapılır
k için bıraz butce ve ugras gerektırır
maxpower
16-02-2011, 19:19
bu konu hakkında o kadar çok konu açılıyor ki çoğuda maliyetleri duyunca yapmıyor/yapamıyor
bence siz ayırmayı düşündüğünüz bütçeyi söyleyin ne olur ne olmaz söylesin tecrübeli arkadaşlar
AhmetDncr
17-02-2011, 08:58
hepinize tek tek tşk ederim yorumlarınız için..
çoğu arkadaşımız zahmetli, zor, maliyetli gibi yorumlar yapmışlar çok haklılar..diyosunuz ki bi vti alıp ona turbo at daha kolay, kolay olmasına kolayda, bende gidip bi vtec'e 20-23 bin lira vermem..! o kadar parayı vtec'e vereceğime kendi emeğimle bi eg toplarım, ya da gidip bi gc8 alırım..
bi soru daha sormak istiyorum..temizinden bi 1.6 si alıp (motor kodu d16'ydı yanlış hatırlamıyosam) ona turbo atabilirmiyiz, atarsak verimi nasıl olur?
dragon07
17-02-2011, 09:04
b16 tak stroker kit filan takarsın 200-210hp gezersin iyi olur :)
AhmetDncr
17-02-2011, 09:11
b16 tak stroker kit filan takarsın 200-210hp gezersin iyi olur :)
maliyet kaç lira civarında çıkar bu uygulamada
utkuselamoglu
17-02-2011, 09:38
swap yapıcaksan stroker olayına hiç girme çok pahalı olur ve az güç elde edersin. daha az para harcayarak çok daha güçlü bişi yapabilirisin.
AhmetDncr
17-02-2011, 09:42
swap yapıcaksan stroker olayına hiç girme çok pahalı olur ve az güç elde edersin. daha az para harcayarak çok daha güçlü bişi yapabilirisin.
peki sizce hangisi daha mantıklı ve ucuza mal olur 1.6 si 'ların üzerindeki orj. motora stroker mi, yoksa swap mı?
çıtırdan üfle gitsin ,turbo iyidir
Valla Kardeşim Benim Bir Ara Aklımda Vardı Star Hondaya Gitmiştim Arkadasımın Aracılıgıyla Si Lerde d16a9 kodlu Motor Var 136 Hp Buna Turbo Yaparsan Ortalama 250 - 300 HP Arası Çıkıyor ( basıcagın Bar Ayarına göre Degişir) Şimdi Senin Soracagın 2 soru Var
1 Maliyet Nedir ? 6,000 7,000 arası
2 Ne Derece Sağlıklı Olur ? Orası Sana kalmış çok sıkarsan elinede alabilirsin :heyoo:
nemonomani
16-05-2012, 16:29
peki sizce hangisi daha mantıklı ve ucuza mal olur 1.6 si 'ların üzerindeki orj. motora stroker mi, yoksa swap mı?
kendi kanaatim si a üflersen güzel olur biraz da para harcarsan daha güzel üflersin sıkı bi cihaz olur bence aracın hazırsa işin ehli abilerden si a neler yapılabilir ve maliyet hesabı çıkar isteğin rakamlar karşınna çıkarsa üfle gitsin bana göre turbo herzaman atmosferikten daha zevkli tabi atmosferkte daha uzun ömürlü:icon_tup:
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.