Orijinalini görmek için tıklayınız : Würth dizel katkısı hakkında araştırdıklarım sizde bir bakın
biraz sağa sola bakındım bu yazıyı buldum katkı koymaktan caydım gtl devam etmeyi düşünüyorum siz neler düşünüyorsunuz ?
markasi ne olursa olsun, ister wurth ister baska bir marka, hic onemli degil... Her turlu katkinin motora etkisi muhakkak tartisilabilir. Bircok motor ureticisi gelistirme safhasinda bu tip katkilari motorlarina koyarlar ve verdikleri zarari gorup kullanma kitapciklarina yakit olarak kullanicinin hangi maddeyi kullanmasi gerektigini ( ornek dizel euro 4'ler icin EN590 normunda 350 ppm'den az sülfürlü yakıt... gibi) mutlaka belirtirler. Yakit hattinin tamaminda kullanilan polyamid ve epdm malzemeli hortumlar, butun o-ring ve sizdirmazlik elemanlari da ongorulen tipteki (yakit istasyonundan tedarik edilebilen) yakitin muadili veya aynısı olan test sivilariyla test edilir ve onaylanir. Bunun en temel sebebi, motora katkilarin faydasi olsa bile (ki bunu ispatlamanin yolunu ilerleyen satirlarda anlatiyorum) motor imalatcisi, musterinin piyasadaki bin bir cesit katkidan hangisini kullanacagini dusunup de buna gore hortum, o-ring, conta vb... tasarlayip imal etmez/ettirmez/ettiremez. Cunku motorun kullanim amaci belli, tariflenecek olan yakitin tipi belli.
Musteri gider, ne oldugunu bildigi (misal würth) ya da bilmedigi (misal merdiven altı imal edilmis katkilar) bir kimyasali gider deposuna bosaltir. Ondan sonra ilk etapta bunun ise yaradigini hissedebilir ( ya da kullaniciya oyle gelir, psikolojik de olabilir...) ve kullanmaya devam eder. Sonra ne olur??? Bu katkilar kaucuk malzemeler ile tepkimeye girerse contalar ve hortumlarin kimyasalla temas eden kisimlari hizli bir sekilde yaslanmaya baslar, catlaklar olusur, kaucuk kendi icinde mikroskobik olarak ufalanmaya ve dagilmaya baslar. Siviyla etkileserek yakit hattina karisan kaucuk parcacaiklari kirlilik yaratir ve kendi buyuklugunden daha genis olmayan bir kesite rastladiginda (ornek enjektor, 20-30 mikron delikleri vardir....) o deligi tikar ve oradan gecemez. O zaman ne olur?? Enjektorun tikanan deliklerinden dolayi, yuksek basincla buhar gibi puskurtulen yakit damla damla puskurmeye zorlanir ve kaba tabirle "enjektör işeme yapar" . Bu dediklerimize benzer etkilesimler tum yakit hattinda meydana gelebilir. Eger aracta kurumlanma varsa, ki bu yanma odası ve sonrasinda olabilir, birden cozulen kurumlar gidip katalizorun peteklerini tikayabilir. Gerci tikanan katalizor yuksek sicaklikta kurumlari pişirip yakar, ama gereksiz yere tikanmasi icin gecerli bir sebep de yoktur. Zaten motor kurum yapiyorsa yakit kalitesinde ciddi problem vardir. Olayi kaynagindan cozmek gerekir.
Potansiyel yakit katkilarinin bir işe yarayip yaramadigi nasil anlasilir?
1-Kullandiginiz yagi petrokimya laboratuvarina analiz ettirirsiniz. 10 bin km katkili kullanirsiniz, 10 bin km katkisiz kullanirsiniz. Her iki periyod icin de sifirdan yeni yag ile baslarsiniz ve ikisinin analiz sonucunu karsilastirirsiniz. Boylece bir ise yarayip yaramadigini yorumlamak icin elde yeterli bilgi vardir.
2-Motoru 50 bin km kadar katkisiz kullanirsiniz, söker ve dagitirsiniz. Icinde ne kadar kurum var-yok, asinma toleranslari nedir hepsine bakarsiniz ölçersiniz. Ardindan bir o kadar daha katkili kullanip ayni islemi tekrarlarsiniz. Eger ilk basta kurumlanma gormediyseniz zaten katki kullanmak gereksizdi. Kurumlanma ilk basta vardi ve katki kullaninca yok olduysa ve olculen asinma toleranslari limitler dahilindeyse o zaman katkinini ise yaradigini dusunebilirsiniz. Ancak bu testleri de yine en dogrusu hep sifir motorla baslayarak yapmak gerekir. Bunu da 1 kisi tek basina yapabilmesi icin ya 2 motoru olacak ya da 2 arabasi..
Alıntıdır.
yazıyı çok daha önceleri bende okumuştum.ama ben würth kullanıyorum ve etkisini gerçekten gördüm.100bindeki motorda katkıyı belli aralıklarla kullandığımda genellikle çok çok az duman atıyor dip gazda.diğer katkıları bilemem açıkcası dizel olduğu için güvenip koyamam
overblack
16-02-2011, 23:38
hiç alakası yok. birincisi kullandığınız yakıtın içindede kimyasallar var,ikincisi kullanılan malzemeler dünyanın heryerinde satılan yakıt kalitesinin değişken olması gözönüne alınarak en yüksek toleranslarda üretilmiştir.üçüncüsü wurth çakma iş yapmaz.yazıyı yazan kıçından sallamış.
hiç alakası yok. birincisi kullandığınız yakıtın içindede kimyasallar var,ikincisi kullanılan malzemeler dünyanın heryerinde satılan yakıt kalitesinin değişken olması gözönüne alınarak en yüksek toleranslarda üretilmiştir.üçüncüsü wurth çakma iş yapmaz.yazıyı yazan kıçından sallamış.
+1 bnm arkadaşım würthün bölge şefliğin yapıyor bu konuları detaylı olarak görüştük ve beni bilgilendirdi hurafe bunlar kısaca
bi denemekte fayda var ozaman:)
ama benım hala anlayamadıgım bır durum var shell gtl de bu tur katkılar mevcutmu cunku faydasını goren cok.gtl alıpta bunu kullanmak mantıklımı?normal euro dızel alıp bunu kullansan gtl parasına gelıyor zaten gtl alıp bıde bunu ekleyelım bakalım motorda ne gibi bir degısıklık olacak
gtl in bunun kadar temizleyici etkisi olacağını sanmam çünkü enjektör temizliğinde de kullanılan bir ürün
siteden alıntı
''Würth WIC 4000 Enjeksiyon sistemi temizleme makinelerinde kullanım:
4 silindir motorlarda 750 mi mazota 1 kutu katkı, 5-6 silindir motorlarda 1 İt mazota 1,5 kutu katkı, 8 silindir motorlarda 1,5 İt mazota 2 kutu katkı karıştırılarak kullanılır.''
gtl in bunun kadar temizleyici etkisi olacağını sanmam çünkü enjektör temizliğinde de kullanılan bir ürün
siteden alıntı
''Würth WIC 4000 Enjeksiyon sistemi temizleme makinelerinde kullanım:
4 silindir motorlarda 750 mi mazota 1 kutu katkı, 5-6 silindir motorlarda 1 İt mazota 1,5 kutu katkı, 8 silindir motorlarda 1,5 İt mazota 2 kutu katkı karıştırılarak kullanılır.''
4 silindir motorlarda 750 mi mazota 1 kutu katkı, 5-6 silindir motorlarda 1 İt mazota 1,5 kutu katkı, 8 silindir motorlarda 1,5 İt mazota 2 kutu katkı karıştırılarak kullanılır.''
burda 750mi mazota dedıgı 750 mi nedir ben bunu anlayamadım kendi sitesindede bakmıstım
kim satıyor bu würth'ü? alak bi dene deneyek hele :)
abi kendi sitesinde şipariş verebiliyosun birde bayileri var ama çok değil sanırım bende bi denicem iki alana cam suyuda veriyomuş aynı yerden birini bulam 2tane şipariş vercem :D bakalım nekadar fark edecek araç siyah duman atmıyor ama bakalım
4 silindir motorlarda 750 mi mazota 1 kutu katkı, 5-6 silindir motorlarda 1 İt mazota 1,5 kutu katkı, 8 silindir motorlarda 1,5 İt mazota 2 kutu katkı karıştırılarak kullanılır.''
burda 750mi mazota dedıgı 750 mi nedir ben bunu anlayamadım kendi sitesindede bakmıstım
common rail katkısı için konuşuyorum normal dizeller olanı hiç denemedim.o dediğim würthün kendi enjektör temizleme cihazındaki kullanım oranı. ben hep 35-40lt mazota 1 kutu koyarak kullandım.üzerinde de en az 20-30 litreye diyor zaten.
common rail katkısı için konuşuyorum normal dizeller olanı hiç denemedim.o dediğim würthün kendi enjektör temizleme cihazındaki kullanım oranı. ben hep 35-40lt mazota 1 kutu koyarak kullandım.üzerinde de en az 20-30 litreye diyor zaten.
bende common raıl alacagım.pekı saolsın yarım depoya koyarız artıkın :)
bişi sorucam sen hic bosch servıslerde falan enjektorlerının durumuna baktırdınmı ?
Pro-Tec diesel katkısı aldım common rail için olanını. TUV sertifikası olması etkili oldu aslında.
dükkanın dizel ticari arabalarında kullanıyorum würth ü belirli aralıklarda kullanıldığında gayette belirgin bir fark oluyor özellikle duman atma ve çekişte.Bence yazan öncesi ve sonrası şeklinde deneme yapmalı würth katkısıyla
bende common raıl alacagım.pekı saolsın yarım depoya koyarız artıkın :)
bişi sorucam sen hic bosch servıslerde falan enjektorlerının durumuna baktırdınmı ?
enjektörleri temizletmek istedim ama usta daha gerekmediği boşyere kurcalatmamam gerektiğini söyledi.hatta geçenlerde würthün katkısı işe yarar mı diye sordum kullan faydasını görürsün dedi
şuan 104binde ve yaklaşık 25bin kmdir bende 3 kere kullandım würth katkıyı
bende kullanıyorum, kesinlikle çok faydalı, iç kısımı bilmem ama dumandır, çekiştir hepsini düzeltiyor :)
massallah massallah :) bakalım bizde gorecekmiyiz faydasını 105 bindeyiz bizde ben gtl kullanıyorum aldığımız adamda mazotu shellden katkılı olandan alıyorum demişti gtl i diyor sanırım umarım enjektorler sıkıntı cıkarmaz zaten dumanda yok suan araçta
fsunnetci
17-02-2011, 13:30
Würth ürünleri iyidir kalkıpta merdiven altı üretim yapan 444 ve Bor Türevi üretim yapan firmaların uyduruk katkılarından daha iyi sonuçlar verir enazından...
massallah massallah :) bakalım bizde gorecekmiyiz faydasını 105 bindeyiz bizde ben gtl kullanıyorum aldığımız adamda mazotu shellden katkılı olandan alıyorum demişti gtl i diyor sanırım umarım enjektorler sıkıntı cıkarmaz zaten dumanda yok suan araçta
würth koyup birazda devirli kullanarak o depoyu bitirince daha fazla etkili oluyor.en azından benim izlenimim böyle
würth koyup birazda devirli kullanarak o depoyu bitirince daha fazla etkili oluyor.en azından benim izlenimim böyle
aynen + zaten dip gaz yapınca duman atıyor ve katkıyla birlikte kullandığım depo değil ancak bir sonraki depo daha çok km gidiyor.. Ayda en az 3 depo mazot yakıyorum ve 1inde kesin bu katkıyı kullanıyorum..
würth'ün web sayfasında common rail dizel katkısı stokta yok görünüyor.. dün alacaktım alamadım..
COMMON RAIL MAZOT KATKISI 300ML (http://shop.wurth.com.tr/araciniz-icin-urunler/yakit-katkilari/common-rail-mazot-katkisi-300mml)
Burda gözüküyor stokta.Bulunduğunuz muhitte biçok tamirci lastikçi vs buralardada bulunabilir Würth malzemeleri ;)
orda görünüyor ama sepete atıp kasaya git dediğinde stokta yok diyor...
25liraya alıyorum ben buradan.isteyen olursa faturasınıda kestirip yollayabilirim.maksat dizeller dumansız olsun :)
üstüne kargo binince harcı dışkısını geçermi bilemem ama
maliilhan
18-02-2011, 22:33
ben kullanıyorum würt dizel enjöktör temizleyicisini kullanın depodaki kurumu pas su vs hepsini temizler enjektörlerin ömrünü uzaatıyor yukardaki yazıyı yazan üflemiş sallamış öyle işmi olur boru eriyormuşda falan kardeşim zaten 40 lt mazota katıyosun sırf o geçmiyorki borulardan biri öle sallamış yani würt dünyanın en kaliteli firmalarından birisidir öle dandirik malı üretmez satmaz bence
Bugun bende koydum bakalim ne olacak:)
By_HaNNibaLL
27-03-2011, 22:25
Kullanim şekli nasil oluyor peki
1 depo 45 litre aliyor depoyu doldurdum ve 1 kutu würt attim sonra bu depo bitti 700 800 km sonra tekrar yeni depoyu doldururken yeni bi kutu mu atmak lazim yoksa 5bin 10bin kmden sonra mi yeni kutu atmak lazim ?
en az 20-30 litre yakıta tüm kutuyu boşaltın ibaresi üzerinde var.10bin kmde bir bu şekilde kullanırım.ama dediğiniz gibi sürekli her depoda kullanım için oranlar kutu üzerinde yazıyordu onda daha az litre başına 1ml gibi bişeydi sanırım.
By_HaNNibaLL
28-03-2011, 19:15
en az 20-30 litre yakıta tüm kutuyu boşaltın ibaresi üzerinde var.10bin kmde bir bu şekilde kullanırım.ama dediğiniz gibi sürekli her depoda kullanım için oranlar kutu üzerinde yazıyordu onda daha az litre başına 1ml gibi bişeydi sanırım.
sonucta 25 lira ve faydali bişey her depoyu doldurdugumda bi kutu atsak olmaz mi ?
Surekli kullanimda oran nasil oluyor anlamadm?
Bu arada ilk izlenimim ilk calismada hafif bi pof yapar gibi duman birakiyorya o yok gitti nasl gitti anlamadm:)
34ER2890
18-04-2011, 12:49
şimdi würt mü alalım yani ne diyosunuz yorumlar çok olumlu bi arkadaşta yazmış hatta sanayide bulunur anlaşılan
Ben konuyu genel bilgi olarak acmistim acikcasi
Ben aldim ilk calistirmadaki duman gitti genel olarak herkes memnun demek var bisiler kotu yorum gormedim bende cok kullanmadigim icin bilmiyorum
bayadır kullanıyorum würth katkısını işe yaradığını düşünüyorum ..duman atmayı kesiyor ,daha rahat devir çeviriyor gibi hissediyorum ben açıkcası
sonucta 25 lira ve faydali bişey her depoyu doldurdugumda bi kutu atsak olmaz mi ?
her depoya 1 kutu fazla olabilir diye düşünüyorum.gerçi çeyrek depoya 2 kutu atınca bişey olmamış :)
5000km civarında 1 depoda 1 kutu kullanmak bence yeterli.her depoda kullanım içinse zaten üzerinde miktarı yazıyordu
Wurtteki calisana mail atinca cvp veriyor hemen surekli kullanimda nasil olacak diye
hort olacak ama bişeyi merak ettim hem bunu hemde enjektör temizliyici kimyasalı aynı anda atsak bişey olur mu?
Emre Akçay
31-07-2012, 08:57
Horta istinaden 4500 kmdeki arabaya koysak nasıl olur? Gerek var mıdır? Dip gazda benimkide fena duman atıyor çünkü.
ben yağımı 3000 de bir değşiyorum hep gtl alıyorum egr de iptal kurumun zerresi yok arabada düzenli olarakda emme manifoldunu söker bakarım hiç kurumlanma yapmıyor :) katkıda kullanmam hiç ne motora ne depoya
aspava983
31-07-2012, 09:34
ben yağımı 3000 de bir değşiyorum hep gtl alıyorum egr de iptal kurumun zerresi yok arabada düzenli olarakda emme manifoldunu söker bakarım hiç kurumlanma yapmıyor :) katkıda kullanmam hiç ne motora ne depoya
3000 km bir yağı degişen arabada tabiki birşey olmaz :D
Horta istinaden 4500 kmdeki arabaya koysak nasıl olur? Gerek var mıdır? Dip gazda benimkide fena duman atıyor çünkü.
bence mazotu aldığınız yeri değiştirin
Emre Akçay
01-08-2012, 08:30
bence mazotu aldığınız yeri değiştirin
Sheel'den alıyorum. Dip gazda tamponun üstü siyah oluyor.
Würth iyidir güzeldir ama katalitik olan araçlarda kullanmayın Ufak ama pahalı bir tecrübe olmasın sizin için Enjektörleri vs temizliyor hissedilir farkı var ama katalitik olan araçlarda pisliğide eksozdan atacağı için partikül filitresi kısa bir süre içinde tıkanıyor bilginiz olsun :)
Aracımı fulledim ful depoya katkı koyayımmı abey dedi koy kardeşim dedim
Aracım dumanlamaya başladı rengarenk:) 2 depoda anca düzeldi hayatta koymam katkı falan psikolojimi bozdu depoyu bitirmek dumandan kurtulmak için 2 depo boşalttım boşu boşuna:)
Onur1984
01-08-2012, 14:57
Biz de son iki bakımda Berner markasının enjektor temizleyicili katkısını kullanıyoruz, DPF ve EGR olmamasına rağmen dumanı şaşırtıcı derecede azalttı. Ustamız istersen 3-4 depoda bir kullanabilirsiniz dedi. Bir sıkıntısı olmazmış...
konuyu hortlatayım. bernerde iyi dediler ama almadım ne bilim bugün yine wurth alıcam en son geçen sene kullanmıştım. aslında almıcaktım ama almamın sebebi geçen aracı nişan arabası yaptılar damatta depo yarımdı fullemiş nerden fullediler bilmiyorum oyüzden içim rakat etmedi atıcam katkı:) adama gidip soramıyorumda nerden koydun diye:D katkıyı atarım pendikte sonra ümraniyeye gidene kadar dip gaz giderim bişeycik kalmaz:D
konuyu hortlatayım. bernerde iyi dediler ama almadım ne bilim bugün yine wurth alıcam en son geçen sene kullanmıştım. aslında almıcaktım ama almamın sebebi geçen aracı nişan arabası yaptılar damatta depo yarımdı fullemiş nerden fullediler bilmiyorum oyüzden içim rakat etmedi atıcam katkı:) adama gidip soramıyorumda nerden koydun diye:D katkıyı atarım pendikte sonra ümraniyeye gidene kadar dip gaz giderim bişeycik kalmaz:D
Yukarıda yazdığım mesajı okumadın mı sen :) ilk önce partikül filitreni (katalitik konvertörünü sök.)
Sheel'den alıyorum. Dip gazda tamponun üstü siyah oluyor.
GTL denedin mi, bir de Vpower mi alıyorsun yoksa FuelSave mi? Benim neredeyse 90 bin olcak olan Corolla'da bile duman atmıyorum. İlginç.
GokhanRS
26-08-2012, 22:03
ben würth bayisiyim. würth carbon clean cihazıda mevcut bizde. bunları çok araştırdık. eğer söylendiği gibi olsaydı biz araştırmadan almadık bu cihazı ki aldığımız cihazın fiyatı würthün sitesine girin bakın 8600 tl civarında. salak değiliz bu parayı bağlarken.
würth gerçekten çok kaliteli bir firma ve kesinlikle işe yarıyor. benim eski megane 1.5 dizelim şuan yeni sahibinde 250bin kmde ve tık yok araçta. her 20binde bir würth carbon clean kullandım o araçta.
eğer söylendiği gibi zarar verseydi benim aracım 250 binde halâ sapasağlamken 150binde motor isteyen diğer megane 2 ler ne olacak? onlar hiç carbon clean nedir onu bile bilmiyorlar.
berkay_aydin
26-08-2012, 22:22
Horta istinaden 4500 kmdeki arabaya koysak nasıl olur? Gerek var mıdır? Dip gazda benimkide fena duman atıyor çünkü.
Abi nasıl olur ya, bizim 50 binde sadece yazılımlı duman yok ? Eurodiesel yerine bildiğimiz mazot koyuyor olmasınlar ?
ben 2-3 depo mazotta bi kere kullanıyorum kangooma enjektörcünün önerisi üzerine önce katkıyı atıp üstüne mazotu alıyorum ve dip gaz 100 km uzun yol yapıyorum sonuç mükemmel oluyo..
Yeni konu açmak istemedim burdan devam edeyim,
Araç 1.4 PD TDI 80hp Fabia.Würthün hangi katkısını koymalıyım.CR olanın üstünde CR ifadesi var ama PD motora hangisini koyacağımı anlamadım.Sitesinde de epeyi karışık.
pd motoroda aynısını koyuyorsun yanı ben oyle yapıyorum mailleşmiştim wurth ile. zaten eski teknoloji yerine yeni teknoloji katkı koymak banada mantıklı geldi:)
VtecDream
04-02-2014, 14:26
ben benzinli arabamda bile kullandım aracın enjeksiyonları üstkapak falan tertemiz olmuştu çok işe yarıyor bence dizeller mutlaka 20binde bir makineyle temizletmeli ve her 3 depoda 1 bu zamazingoyu kullanmalı.
mustimercan
15-02-2014, 22:59
peki DPF olan araclarda kullanamazmiyiz? bide bi performans iyilestirici var bide enjektör temizleyici ikisini ayni anda kullanabilirmiyiz?
dpf olan aracada koyarsın tabı zaten cr uyumlu olan yenı teknolojı katkı. hem cr motorların cogunda dpf var adamlar onu dusunmustur herhalde. ıcınde kusku kalırsa wurthe konu ıle ılgılı maıl at donus yapıyorlar. bende pd motorda cr yı kullanabılırmıyım dıye sormustum cunku. ayrıca dpf ıcın daha onemlı olan sanırım yağ. yağ ların uzerınde dpf sımgesı oluyor. motul ve ya mobil esp ıcın.
arkadaşlar benim araç vp sistem yani pompalı tdi lardan, bende cr olan katkıdan mı koymalıyım ?
hiç alakası yok. birincisi kullandığınız yakıtın içindede kimyasallar var,ikincisi kullanılan malzemeler dünyanın heryerinde satılan yakıt kalitesinin değişken olması gözönüne alınarak en yüksek toleranslarda üretilmiştir.üçüncüsü wurth çakma iş yapmaz.yazıyı yazan kıçından sallamış.
İnternette çok fazla bilgi kirliliği var malesef :(
Würth gibi bir firmanın çakma iş yapacağını hiç sanmıyorum yıllardır kullanıyorum hiç bir sorun görmedim
Aksine faydasını gördüm diyebilirim.
bende kullandım bı sorun cıkmadı araclarımda...
yıllardır kullandım gerçekten würth bu işde pro
Enjektör temizleyici kullandım 1 depo uzun yolda şu anda ise totalden (doco istasnyon) alıyorum yakıtımı birde geçen hafta 1-2-3-4-5-6 viteslerde devirli kullandım 15 dk aracımı şu an çok rahatladı eskisinden daha atak ve seri, vites geçişleri bile rahatladı (katkı ile alakalı olduğunu düşünmüyorum ama olabilirde).
Kısacası riske girmeyin, kaliteli bi yerden güncel Würth ürünü alın ;)
Senede bir wurth iyidir:)
common rail için olan katkı piyasadan kalkmış ve yerine 'DİZEL PERFORMANS İYİLEŞTİRİCİ YENİ NESİL' adında ürün çıkmış. eskisini bulamayınca bunu aldım yarın depoyu doldurup kullanmaya başlarım
Yeni ürün
DİZEL PERFORMANS İYİLEÅTİRİCİ YENİ NESİL - Würth Türkiye - Profesyonel Montaj (http://shop.wurth.com.tr/dizel-performans-iyilestirici-300ml)
birde şu aşağıdaki ürün var ama common rail için ibaresini göremedim
DIZEL ENJEKTÖR TEMIZLEYICI - Würth Türkiye - Profesyonel Montaj (http://shop.wurth.com.tr/dizel-enjektor-temizleyici-300ml)
emirarslan34
30-04-2014, 18:34
arkadaslar elimde 5 adet dizel performans iyileştirici var. sanırım piyasada 35 tl.
tanesini 15 tl den veriyorum toplu satıyorum bilginiz olsun. dizel aracım için almıstım aracımı sattım elimde kaldılar.
işiniz görülsün.
bir kutu würth'e 30 tl vereceğinize 50000 kmde bir 80 tl ye carbon clean yaptırın arkadaşlar.yok zararlıymış falan inanın şehir efsanesi.aracı rahatlattı resmen her açıdan.
Istanbulun neresindesin wurth urununu sanirim 15 tl ye veriyosun tane olarak?
Carbon clean yaptir diyosunda hala hic yapilmamis araclar icin ne olucagi belirsiz
Istanbulun neresindesin wurth urununu sanirim 15 tl ye veriyosun tane olarak?
Carbon clean yaptir diyosunda hala hic yapilmamis araclar icin ne olucagi belirsiz
Aynen öyle çok km yapılmış araçlarda düzenli carbon clean yapılmadıysa gayet zararlı olduğunu biliyorum.
Ayrıca carbon clean yaptırıp memnun kalmayan (Hemde detaylı bir çok test ve ölçüm sunarak) kullanıcalarda var.
Ben würth ürünlerini tek geçerim.
CARBON CLEAN için buyrun örnek forum istesi:
Carbon clean yaptrdım, öncesi ve sonrası (http://forum.vwturk.com/showthread.php/84219-Carbon-clean-yaptrd%FDm-%F6ncesi-ve-sonras%FD)
Faruk_Vtec
01-05-2014, 00:21
common rail için olan katkı piyasadan kalkmış ve yerine 'DİZEL PERFORMANS İYİLEŞTİRİCİ YENİ NESİL' adında ürün çıkmış. eskisini bulamayınca bunu aldım yarın depoyu doldurup kullanmaya başlarım
Yeni ürün
DİZEL PERFORMANS İYİLEÅTİRİCİ YENİ NESİL - Würth Türkiye - Profesyonel Montaj (http://shop.wurth.com.tr/dizel-performans-iyilestirici-300ml)
birde şu aşağıdaki ürün var ama common rail için ibaresini göremedim
DIZEL ENJEKTÖR TEMIZLEYICI - Würth Türkiye - Profesyonel Montaj (http://shop.wurth.com.tr/dizel-enjektor-temizleyici-300ml)
dızel arac hakkında bılgım olmadığı ıçın bı kaç akşam araştırma yaptım ve enjektorlerın temızlığının onemlı olduğunu okudum bu konuda da 1ncı sırayı wurth aldığı ıçın;
hafta başında wurthu aradım dızel araç hakkında detaylı bılgı almak ıstedığımı soyledım..
araçlarımın marka modelını sordu (C2 HDI 2006, CLIO DCI 2006) ve wurth urunlerını hıç düşünmeden guvenle kullanabıleceğımı soyledıler..
bnde sıtesınde dızel araç ıçın bulduğum 4 urunu tek tek sordum ve bılgı aldım..
1ncı urun KISLIK MAZOT PERFORMANS IYILEŞTIRICI; bu urun genelde ağır vasıtalarda yada soğuk olan ıllerde kullanılan bı urunmuş, hava sıfırın altına duştuğu zaman mazot donmasın yada mazot etkısını kaybetmesın dıe kullanılıormuş..
performans ıyıleştırıcıden zıyade mazotun performansını yıtırmemesını sağlayan bı urun..
2ncı urun MOTOR YANMA ODASI TEMIZLEYICISI (DİZEL); bu zatn wurth motor ıçı temızleme cihazlarıyla yapılıormuş, onun ıçın bunuda eledık..
3ncu urun DİZEL PERFORMANS İYİLEŞTİRİCİ YENİ NESİL; bu urunun amacı mazotun ıçındekı su vb şeylerı yok etmekmiş, mazotu tam anlamıyla yanma odasına sokmakmış..
4ncu ve son urun DIZEL ENJEKTÖR TEMIZLEYICI; depodan yanma odasına kadar butun yakıt sıstemını ve enjektorlerı temızleyıp koruyomuş..
en çok kullanılan ve onerılen urun 4ncu urunmuş, 3ncu urunude 5000km de bır depoya ekleyim mı dıe sordum, sureklı olarak enjektör temızleyıcı kullanırsanız onu kullanmanıza gerek yk aynı gorevı goruo artı olarak enjektorlerınızıde temızlıo cevabı aldım..
2 adet urun sıparışı verdım, bugun yarın gelır buyuk ıhtımal urunler, daha once stp marka ekledım ama bı fark gormedım, artık 5bın km de bır wurth ekleyecem, fark olacağına ınanıorm..
bir kutu würth'e 30 tl vereceğinize 50000 kmde bir 80 tl ye carbon clean yaptırın arkadaşlar.yok zararlıymış falan inanın şehir efsanesi.aracı rahatlattı resmen her açıdan.
dedığınız doğru araca sıfırdan berı her 40bın de bır carbon clean yaptırırsanız wurth katkısı kullanmanıza gerek yk..
ama 90bın ve ustu kmler ıçın carbon cleanı onermıorlar, aracım 105bın deyken servıste bakım yaptırdım ve carbon clean ıstedım, servıs bı mesulıyet alamayacağını enjektorlerın zarar görme ıhtımalı olduğunu soyledı belkı %10 dur blkı %90 ama rısk var dedı bnde yaptırmadım, eskı dızel aracımıza belırlı sıklıkta yaptırıoduk ve barız fark oluodu..
dızel aracı olan arkadaşlar belırlı bakımlarda carbon clean uygulaması var bnce onu kesınlıkle yaptırın, bızım 10bınde verdığımız 80 lıra katkı parasını sız 40bınde bır verıosunuz ve gerçekten motor ıçını temızletmış oluorsunuz..
dızele bakarsanız sızı üzmez..
carbon clean türkiye sitesinde 180.000 km ye kadar bu işleme onay verilmiş.örneğin 179000 km deki bir peugeot sahibine eğer aracınızda yağ yakma yoksa yaptırabilrisiniz denmiş.bir diğer araç era taksi olarak kullaınılıyor 600 bin li km lerde yaptırmak istiyor ama onay vermiyorlar.sitede var inceleyebilirsiniz.özetle 180-200 bine kadar bir sakıncası yok bu işlemin.ben yaptırdım faydasını gördüm.aracım 182000 de.keşke araç sıfırdan beri bende olsaymış da her 50 binde bir yaptırsaymışım diyorum.benimkisi bilgi verme amaçlı.herkesin kendi kararıdır saygı duyarım.
Faruk_Vtec
01-05-2014, 01:00
carbon clean türkiye sitesinde 180.000 km ye kadar bu işleme onay verilmiş.örneğin 179000 km deki bir peugeot sahibine eğer aracınızda yağ yakma yoksa yaptırabilrisiniz denmiş.bir diğer araç era taksi olarak kullaınılıyor 600 bin li km lerde yaptırmak istiyor ama onay vermiyorlar.sitede var inceleyebilirsiniz.özetle 180-200 bine kadar bir sakıncası yok bu işlemin.ben yaptırdım faydasını gördüm.aracım 182000 de.keşke araç sıfırdan beri bende olsaymış da her 50 binde bir yaptırsaymışım diyorum.benimkisi bilgi verme amaçlı.herkesin kendi kararıdır saygı duyarım.
servıs garantı vermedı, yarın bı arayım dedığınız yerı, garantı verıyorlarsa yaptırım orda..
servıs garantı vermedı, yarın bı arayım dedığınız yerı, garantı verıyorlarsa yaptırım orda..
link burada.ben onların yalancısıyım:)
CARBON CLEAN TÜRKİYE (http://www.carboncleanturkiye.com/sayfalar.asp?KatID=10&ID=128)
Bu würth'ü çakma olmadığı,orjinal olduğuna emin olduğumuz satan bir yer var mı ? Gidip alalım enjektör temizleyicisini. İstanbuldaki bayisi vs ?
Maslak girişte Würth'ün kendi, dükkanı var ordan al.
Würt ün kendi shopları var veya würth shop internetten alabilirsiniz.
Enjektörü temizleyicisi kullandım gerçekten faydasını gördüm. 1.3 Dizel aracımda.
Şİmdi koruyucu ve yanma odasını temizleme özelliği olan ürününü kullanıcam 1 depo sonra
common rail için olan katkı piyasadan kalkmış ve yerine 'DİZEL PERFORMANS İYİLEŞTİRİCİ YENİ NESİL' adında ürün çıkmış. eskisini bulamayınca bunu aldım yarın depoyu doldurup kullanmaya başlarım
Yeni ürün
DİZEL PERFORMANS İYİLEÅTİRİCİ YENİ NESİL - Würth Türkiye - Profesyonel Montaj (http://shop.wurth.com.tr/dizel-performans-iyilestirici-300ml)
birde şu aşağıdaki ürün var ama common rail için ibaresini göremedim
DIZEL ENJEKTÖR TEMIZLEYICI - Würth Türkiye - Profesyonel Montaj (http://shop.wurth.com.tr/dizel-enjektor-temizleyici-300ml)
Dun tam depoya 1 kutu ilave ettim. Urun koku ve gorunum olarak eskisiyle birebir ayni. Sanirim sadece kutusu degismis. Etkisi icin bir yorum yapamam cunku asiri bir kara duman atma problemim yoktu oncesinde de
dızel arac hakkında bılgım olmadığı ıçın bı kaç akşam araştırma yaptım ve enjektorlerın temızlığının onemlı olduğunu okudum bu konuda da 1ncı sırayı wurth aldığı ıçın;
hafta başında wurthu aradım dızel araç hakkında detaylı bılgı almak ıstedığımı soyledım..
araçlarımın marka modelını sordu (C2 HDI 2006, CLIO DCI 2006) ve wurth urunlerını hıç düşünmeden guvenle kullanabıleceğımı soyledıler..
bnde sıtesınde dızel araç ıçın bulduğum 4 urunu tek tek sordum ve bılgı aldım..
1ncı urun KISLIK MAZOT PERFORMANS IYILEŞTIRICI; bu urun genelde ağır vasıtalarda yada soğuk olan ıllerde kullanılan bı urunmuş, hava sıfırın altına duştuğu zaman mazot donmasın yada mazot etkısını kaybetmesın dıe kullanılıormuş..
performans ıyıleştırıcıden zıyade mazotun performansını yıtırmemesını sağlayan bı urun..
2ncı urun MOTOR YANMA ODASI TEMIZLEYICISI (DİZEL); bu zatn wurth motor ıçı temızleme cihazlarıyla yapılıormuş, onun ıçın bunuda eledık..
3ncu urun DİZEL PERFORMANS İYİLEŞTİRİCİ YENİ NESİL; bu urunun amacı mazotun ıçındekı su vb şeylerı yok etmekmiş, mazotu tam anlamıyla yanma odasına sokmakmış..
4ncu ve son urun DIZEL ENJEKTÖR TEMIZLEYICI; depodan yanma odasına kadar butun yakıt sıstemını ve enjektorlerı temızleyıp koruyomuş..
en çok kullanılan ve onerılen urun 4ncu urunmuş, 3ncu urunude 5000km de bır depoya ekleyim mı dıe sordum, sureklı olarak enjektör temızleyıcı kullanırsanız onu kullanmanıza gerek yk aynı gorevı goruo artı olarak enjektorlerınızıde temızlıo cevabı aldım..
2 adet urun sıparışı verdım, bugun yarın gelır buyuk ıhtımal urunler, daha once stp marka ekledım ama bı fark gormedım, artık 5bın km de bır wurth ekleyecem, fark olacağına ınanıorm..
dedığınız doğru araca sıfırdan berı her 40bın de bır carbon clean yaptırırsanız wurth katkısı kullanmanıza gerek yk..
ama 90bın ve ustu kmler ıçın carbon cleanı onermıorlar, aracım 105bın deyken servıste bakım yaptırdım ve carbon clean ıstedım, servıs bı mesulıyet alamayacağını enjektorlerın zarar görme ıhtımalı olduğunu soyledı belkı %10 dur blkı %90 ama rısk var dedı bnde yaptırmadım, eskı dızel aracımıza belırlı sıklıkta yaptırıoduk ve barız fark oluodu..
dızel aracı olan arkadaşlar belırlı bakımlarda carbon clean uygulaması var bnce onu kesınlıkle yaptırın, bızım 10bınde verdığımız 80 lıra katkı parasını sız 40bınde bır verıosunuz ve gerçekten motor ıçını temızletmış oluorsunuz..
dızele bakarsanız sızı üzmez..
-hele şükür be açık ve net bir açıklama :icon_tup:
Bir hort çekelim konuya.
Son zamanlarda kullanan eden var mıdır? Ben de aracıma düşünüyorum yrumları görünce daha çok niyetine girdim.
kimbubye
03-06-2015, 16:20
Bir hort çekelim konuya.
Son zamanlarda kullanan eden var mıdır? Ben de aracıma düşünüyorum yrumları görünce daha çok niyetine girdim.
Würth olarak değil de Liqui Moly'nin hem eski hem yeni motorlarda kullanılan dizel katkısını kullandım. (Kırmızı renkli 500ml)
Kırsal motorin aldığım için gerekli olduğunu düşünüyorum.
Seste azalma çok hissedemedim. Ama çekişte gözle görülür bir artış vardı. Tüketim konusunda analiz yapamadım daha :)
Dipnot: Yanlış hatırlamıyorsam 2000km'de bir kullan gibi bir ifadesi vardı arkasında.
alirizaatilla
03-06-2015, 16:24
würth bilmem ama tam dolu depoya opetlerde kullanılan yakıt katkısı koydum koymaz olaydım dizel motorlu araç gibi duman atmaya başladı yağ seviyesinde azalma meydana geldi
temizlik olsun dedim yanlış yaptım sanırım duman stabil şekilde devam ediyo
Bir kaç ay würthün katkısını kullandım.Pek bir fark sezemediğimden bıraktım ben.
Wurth'un Oktan artırıcısını kulanan var mı?
slowmotion
03-06-2015, 17:24
Wurth'un Oktan artırıcısını kulanan var mı?
Abi önceden würth de çalışıyordum, oktan arttiriciyi sattigimiz bayiler olumlu donus bildiriyordu. Ama cok satilan bir urun degildi, etkisini dyno ustunde yada baska seylerle ispat eden hic olmadi.
Bende GT3'de kullanmak icin 1 koli alayim diyorum. Tavsiye edermisin?
ahmetogul
11-06-2015, 11:05
200.000 deki golf 4 kullandım ben epey bi faydasını gördüm bütün kurumları attı arabanın nefes alışı bile değişmiş eksi bi yanını görmedim ben
asmisinsan
11-06-2015, 11:36
Tatile cikarken wurt katki attim aracin sesi bayagi degisti faydasini gordum tavsiye ederim
truerider
11-06-2015, 16:22
Bende GT3'de kullanmak icin 1 koli alayim diyorum. Tavsiye edermisin?
Size bardahl markasini oneririm kaliteli katkilarimevcut benzin ve dizel icin
Bundan önceki aracımda da şimdiki aracımda da hep shellden alırdım, full depo ve her ikisinde bir wurth katkı koyardım. Önceki aracımı alan kişi dua etmiştir kaputu dışında bir kere açılmamıştır motoru bu da keza öyle... Etkisi uzun vadede görülen net belli olmayan herşeyde bu tür şehir efsaneleri yaratmayı sever millet...
ekleme: bugüne kadar rahat 4 5 depo parası sadece wurth katkısına vermişimdir sanırım. Hiç de pişman olmadım... Kendi aracınızın aynısından başka araca binerseniz fark bariz belli oluyor. Tabii bunda sizin ne kadar titiz baktığınız da ilgisi var. Sürekli aynı yerden yakıt alan ve kaliteli yakıt kullanan her iki depoda bir katkı kullanan ve bakımlarını düzenli yaptıran aracın diğerlerine nazaran mutlaka farkı olacaktır. Sadece katkı mucize yaratmaz tabii, ama söylediğim gibi bakımlıysanız bunun da mutlaka artısı olacaktır diye düşünüyorum...
ben 5000-7000 km de bir uzun yola çıkmadan önce koyuyorum. şehiriçi kullanımda çok faydası olacağını düşünmüyorum açıkçası. örneğin bursa'dan istanbula giderken würth koyuyorum üstüne depoyu fullüyorum. izmite kadar 100 120 sakin gidiyorum. izmitte otobana dalınca 3-4-5 Allah ne verdiyse istanbula kadar :) yaklaşık 15 20 km sıkıştırmanın etkisiyle dumanı görüyorum sonra biranda tamamen kesiliyor. ta ki bir daha würth koyana kadar hiçbir devirde duman atmıyorum. aracım 140 000 de alındığı günden bu yana opetten ve aynı pompadan alıyorum. istanbula gittiğimde ise üsküdar selimiyede belediyeye ait bir opet var ordan alıyorum. hiçbir sorun yaşamadım mazottan yana. würth candır :)
arkadaşlar aman ha aman hattaa amaaaannnn amann amannn uzak durun.
size yılda 200-300 dizel motoru komple rektifiye eden, 13 senelik tecrübem ve bir makine mühendisi olarak diyebilirimki sakın ha!
motorunuzda biriken kurum zift / katran gibidir ve würth gibi bir katkı maddesini deponuzda koyduğunuz zaman sırasıyla yaşanabilecekler:
1) mazot pompasına adeta tecavüz edercesine zararlıdır, pompada ne segman nede yay,yağ tabakası bırakır adeta ölümüne bir atlayıştır bu pompa namına
2) mazot pompasından geçen bu würth katkı maddesi motor yanma odasına ulaştımı evet temelde görevini gerçekten yaparak kurumu söker, peki bu istediğimiz birşeymidirki? EVET de HAYIRda , eğer komple sistemden çıkabilecek ise kesinlikle evet, ama eğer bir gram bile içeride kalacaksa kesinlikle HAYIR!
Kurum bir şekilde sağlıklı kurtulunur oda eski usül sökme, temizleme ve geri takmadır, en ama en fazla sökemedğin parçaların içersindeki kurumu çözmek için 1-2 kereye mahsus (motor ömrü boyunca) carbon clean yapılabilir (oda çok kısa ve sadece yanma odası için).
geriye kalan, turbo,emme manifoldu, egsoz manifoldu, egr valfi, katalitik yada dizel partiküler filtresi tamamen el ile sökülerek ve önce sabunlu suda birkaç saat bırakılıp sonra fren temizleyici ile temizletilerek temiz şekilde yeni contalar kullanılarak geri takılır.
bunu bu şekilde yapmayarak başınıza nemi gelir? yanma odasında dumana dönüşen kurumu sanmayınki sigara dumanı gibi hafif ve hüttt dedinmi uçacak cinsten bir gaza dönüşüyor, bu gaz son derece yoğun,ağır ve aslında %40-50 gaz %50-60 sıvı katran haline dönüşür ve çok büyük bir hızla tekrar soğur ve yine kurumlaşır.
bu sefer peki o eriyen yanma odasındaki kurum nereyemi gitti? % 40 egsozdan dışarı %60 motordan çıkarak turbo kanatlarına, egsoz ekipmanlarına, en ama en çokta katalitik ve dizel partiküler filtresi denilen parçaya.
hatta diyebilirimki eğer dizel partiküler filtresi olan bir araca sahipseniz ve würth kullanmış iseniz resmen kumar oynamışsınız.
arkadaşlar bu ürünler çok mantıklı ürünler olsa bugün kardeşimin çalıştığı borusan, benim eskiden çalıştığım temsa, bugün çalıştığım Volvo kullanırdı hatta bu tenekede çözüm olan ürünlerin genelini toplasanız adeta ustaya gereğiniz kalmazdı adamlarda klima,mazot,kurum,güç, vs vs vs için herşey için çözüm var.
bu kurum için konuşuyorum, işini yapıp belli bir bölgedeki kurumu gerçekten temizliyormu evet!
işe yarayıp tamamen zararsız ve bir uzmanın kullanacağı sıkıntısız bir ürünmü , getirisi götürüsünden fazlamı , KESİNLİKLE HAYIR!!!!
şimdiki aracıma kadar hepsine düzenli olarak würth mazot katkısını kullanırdım, bir zararını görmedim. fakat şuanki aracımda dpf olduğu için kullanmakta tereddüt ettim ve kullanmadım. siz de aynı şekilde problem olabileceğini belirtmişsiniz zaten.
Bu durumda aklıma şu geliyor, motoru temizlediğini iddia eden katkılı yakıtlarda durum ne olur? Evet etken madde würth kadar yoğun değil ama o yakıtı da uzun vadeli kullanıyoruz
Bu kadar yorumdan sonra ben de her benzin istasyonuna uğradım ama bulamadığım için alamadım henüz. Şimdi üstteki postu görünce benim de aklım karıştı. Bana da carbon clean yanlış geliyor, siz de onu yapabilirsiniz demişsiniz. Nedir bu işin aslı astarı?
Bu kadar yorumdan sonra ben de her benzin istasyonuna uğradım ama bulamadığım için alamadım henüz. Şimdi üstteki postu görünce benim de aklım karıştı. Bana da carbon clean yanlış geliyor, siz de onu yapabilirsiniz demişsiniz. Nedir bu işin aslı astarı?
İngilizce bir deyim var bir şey kulağa çok iyi ve kolay yada ucuz geliyorsa iyi değildir diye yada Türkçe bir laf var ben bu ucuz ürünü kullanacak kadar zengin değilim diye :) hangisini anlarsan diyeyim.
her işi erbabıne bırakacaksın be kardeşim, eğer bu ürünü profosyoneller kullanmıyor ise, dünyanın bu soruna çözümü bu olmamış işe vardır bir sebebi.
ben carbon clean iyidir demedim hatta yazdığımından onu nasıl anladınızki be kardeşim :) tam aksine dedimki eğer zorda kalınır sökülemeyen bir parçada kurum var ise (mesela silindir başı sökmek pahalıdır ve yanma odası kurum bağlamış ise) ozaman çok az miktarda püskürterek çok nadiren öyle sık sık olmamak kaydı ile carbon clean kötünün iyisidir demeye getirdim.
elinde sonun istediğin şu:
1) kurumdan kesinlikle kurtulmak, güç çalar,silkemele yapar, yakıt artırır,birçok parçayı mekanik anlamda zorlar, mesela turbo basıncını belli sensörler belirler, eğer emme kurum bağlamış ise, yada yanma odası vs kurum dolu ise sensör yeteri kadar hava gelmedi bas abi bas der turboya ve turbo onu eskiden sağlıklı motorken 1 birim zorlanma(devir) ile besliyorsa şimdi 1.2-1.5 katı kadar zorlanarak besleyecek ve ömrü çok kısalacak.
2) kurumdan kurtulmak amacınız ama bunu kesinlikle bir yerden gevşeterek sonradan yine motorun içersinden,turbodan ,egsozdan geçerek kurtulmamak lazım çünkğ oralardan geçerken orada yoğunlaşır yada soğur ise bu sefer orayı tıkayacaktır.
o sebeble amacınız kesinlikle mekanik anlamda sök tak ve temizle mantığı ile elle yapılmalı
3) carbon clean'de, würth spreyde kurumu bile sökebilen son derece agresif bir madde olup ne mazot pompası,ne segman,ne kauçuk dinler ve o parçaları zayıflatır.
en kötüsüde enjektör başlarınıda zorlar, bu ürünün anlık gücü artırması için içinde yakıt artırıcı etkiside vardır o sebeble alanlar kullanırken evet arabam daha sağlıklı oldu hissi verir fakat onun üzerinden 1-2 depo yakıt geçtimi araç eskiye döner yada daha kötü olur.
özetle en ufak mekanik tecrübesi olan adamın kullanacağı ürün değil hocam sen beni dinle aracında sorun yok ise ikisindende uzak dur.
ülkemizde işçilik ucuz beyler gidin adam gibi el emeği verin emme manifoldunuzu, egsoz manifoldunuzu, katalitiği, egr valfini söktürün hatta geometrik turbo ise aracınızdaki turbo onuda söktürün ve kanatlarını açtırın hepsini bir güzel sabunlu suya yatırın sonra fren temizleyici ile temizletin.
bu adımlar 1 gün sürer abartmayan usta bulursanızda en fazla 300tl tutar sonuç ise sizi şok ötesi şok eder arkadaşlar emin olun (özellikle 90bin üstü araçlarda)
istanbul avrupa yakasında bu işlemleri yapababilcek usta tavsiyesi varmıdır?
Arac 2012 1.4crdi kia rio 75000 km.
gespenster
30-06-2015, 23:14
arkadaşlar aman ha aman hattaa amaaaannnn amann amannn uzak durun.
size yılda 200-300 dizel motoru komple rektifiye eden, 13 senelik tecrübem ve bir makine mühendisi olarak diyebilirimki sakın ha!
motorunuzda biriken kurum zift / katran gibidir ve würth gibi bir katkı maddesini deponuzda koyduğunuz zaman sırasıyla yaşanabilecekler:
1) mazot pompasına adeta tecavüz edercesine zararlıdır, pompada ne segman nede yay,yağ tabakası bırakır adeta ölümüne bir atlayıştır bu pompa namına
2) mazot pompasından geçen bu würth katkı maddesi motor yanma odasına ulaştımı evet temelde görevini gerçekten yaparak kurumu söker, peki bu istediğimiz birşeymidirki? EVET de HAYIRda , eğer komple sistemden çıkabilecek ise kesinlikle evet, ama eğer bir gram bile içeride kalacaksa kesinlikle HAYIR!
Kurum bir şekilde sağlıklı kurtulunur oda eski usül sökme, temizleme ve geri takmadır, en ama en fazla sökemedğin parçaların içersindeki kurumu çözmek için 1-2 kereye mahsus (motor ömrü boyunca) carbon clean yapılabilir (oda çok kısa ve sadece yanma odası için).
geriye kalan, turbo,emme manifoldu, egsoz manifoldu, egr valfi, katalitik yada dizel partiküler filtresi tamamen el ile sökülerek ve önce sabunlu suda birkaç saat bırakılıp sonra fren temizleyici ile temizletilerek temiz şekilde yeni contalar kullanılarak geri takılır.
bunu bu şekilde yapmayarak başınıza nemi gelir? yanma odasında dumana dönüşen kurumu sanmayınki sigara dumanı gibi hafif ve hüttt dedinmi uçacak cinsten bir gaza dönüşüyor, bu gaz son derece yoğun,ağır ve aslında %40-50 gaz %50-60 sıvı katran haline dönüşür ve çok büyük bir hızla tekrar soğur ve yine kurumlaşır.
bu sefer peki o eriyen yanma odasındaki kurum nereyemi gitti? % 40 egsozdan dışarı %60 motordan çıkarak turbo kanatlarına, egsoz ekipmanlarına, en ama en çokta katalitik ve dizel partiküler filtresi denilen parçaya.
hatta diyebilirimki eğer dizel partiküler filtresi olan bir araca sahipseniz ve würth kullanmış iseniz resmen kumar oynamışsınız.
arkadaşlar bu ürünler çok mantıklı ürünler olsa bugün kardeşimin çalıştığı borusan, benim eskiden çalıştığım temsa, bugün çalıştığım Volvo kullanırdı hatta bu tenekede çözüm olan ürünlerin genelini toplasanız adeta ustaya gereğiniz kalmazdı adamlarda klima,mazot,kurum,güç, vs vs vs için herşey için çözüm var.
bu kurum için konuşuyorum, işini yapıp belli bir bölgedeki kurumu gerçekten temizliyormu evet!
işe yarayıp tamamen zararsız ve bir uzmanın kullanacağı sıkıntısız bir ürünmü , getirisi götürüsünden fazlamı , KESİNLİKLE HAYIR!!!!
multijette kullanmayı dusunuyordum bu posttan sonra vazgectim acıkcası. tesekkurler.
Bu tür katkıların hiç bir işe yaramadığını düşünüyorum tamamı para tuzağı.Bir kaç ay önce iş gereği her gün istanbul gebze arası gidip geldim 2 ay sonunda 5000 küsür km yaptım her depo dolumunda depo içerisine stp nin fuel system cleaner ürününü döktüm.Dökmeden önce buji yuvasından içeriye endoskopi kamera sokup silindirlerin yüzeylerini gözlemlemiştim 5000 km sonra tekrar gözlemlediğimde en ufak bir değişimin olmadığını gördüm.
Ayrıca şöyle bir şey var katkı dökülmüş depodaki benzin daha çabuk bitiyor araç daha fazla yakıyor bilginiz olsun.
Kullandığım ürün buydu ;
http://images.armorallstpstore.com/imagesEdp/p204613z.png
Bir de işin ilginç tarafı ürünün üzerinde her 5000 km de bir kullanın yazıyordu :D
Ben 300 ml common rail enjektör temizleyiciyi 180.000 km'deki dizel aracıma 500 ml motorinle karıştırarak karbon temizleme makinası ile direk vererek temizlik yaptım. Aracın çalışması rahatladı, ancak güç kaybı oluştu ve ortalama yakıt tüketimi 6.3 litreden 7.4 litreye çıkarak 1 litreden biraz fazla artış kaydetti. Enjektörlerden birini temizlemeden önce söktüm, püskürtme yapılan ucun etrafında kurum vardı, temizlikten sonra 10 km kadar aracı kullanıp tekrar aynı enjektörü söktüğümde o uç etrafında hemen hiç kurum kalmamıştı yani işlem sırasında ordaki kurumlar bile gitmişti. Araba kilometre yaptıkça yakıt tüketimi düştü ve kendini toparladı ve yaklaşık 5.000 km sonunda eskisinden daha atak oldu, gaza çok daha iyi tepki vermeye başladı. Ortalama yakıt tüketimi karbon temizliği yapılmadan önceki seviyesinden de aşağı inerek 6.0 litre oldu.
Makinayla kurum temizliği işlemini kendim yaptım, dışarıda yapanlar genelde ilacı daha fazla motorinle karıştırıyor ve etkili bir temizlik işlemi yapılmamış oluyor. Ben kimyasalın üzerinde tarif edilenden biraz daha az motorin koyarak konsantrasyon oranını çok az da olsa yüksek tuttum.
Kurum yada enjektör temizleyici sıvılar çözücü kimyasallar. Bu tür kimyasalların aracın yakıt deposuna karştırılarak sürekli yada çok sık olarak kullanılması yakıt sistemindeki elemanlara zarar verecektir. Ayrıca bu çözücü kiyasallar deponuz doluyken kullanılırsa yeterli temizleme özelliği sağlamicaktır, bazı kullanıcıların yaptığı gibi depoda 10 litre yakıt varken kullanılırsa bu defa da eğer araç yüksek kilometreli ise depoda, yakıt borularında oluşmuş olan kirleri çözerek söker ve enjektörleri temizleyim derken daha çok tıkanmasına sebep olabilir, ayrıca eğer yakıt filtrenizi değiştikten sonra epeyce yol yapmışsanız bu çözücü kimyasal depodan gelen yakıtla birlikte filtreden geçecek ve filtre içindeki kirleri sökerek yine enjektörlerinize taşınmasına neden olacaktır.
Kısacası bu tarz kimyasalları aracınızın deposuna dökerek kullanırken özellikle konsatrasyon konusunda yukarıda yazdıklarıma dikkat edilmesi gerekir. Depoya dökerek kullanmak yerine harici olarak makinaya bağlayarak kullanıp öyle temizlik işlemi yapılması gerekir. 50 litre yakıta koyacağınız bir kutu kimyasal hiçbir şekilde işinize yaramaz.
initial-D
04-11-2015, 08:57
Benzinli ve dizel için 6 şar kutu var elimde
Adet 40tl toplu alım 360 tl ye veririm
Ayrıca başka würth malzemeleride,lastik parlatıcı,cam spreyi,air fresher vs..
2000 model 740 için yarım depoya 1 kutu kullandık,etkisi hissedilir derecede.1,5 dci cliodada ve e 250 w124 dizeldede aynıydı.
Uzun yola çıkarken 1 depoya bir kutu kullandırdım ben
N11 gibi sitelerde tanesi 25tl ye kargo dahil var herkesin bilgisine... Ben aldım kullandım hiçbirşey hissetmedim. Hatta etkisi artsın diye mazot ışığı yanarken koydum ve o şekilde kullanıp bitirdim fakat pek birşey değişmedi...
meLaNchoLic
04-11-2015, 09:34
210 k da 1.4 hdi motora koysak nasil olur.. suan motor indiriyoruz emme vs temizlikleride yapilip yeni conta takip kapaticaz.. wurth kullanalimmi hangisini kullanalim
ürünün üreticisi neden tam dolu depoya 1 kutu ilave edin diye belirtmiş peki?
Arkadaşın bahsettiği gibi diğer yakıt elemanlarına bir zarar gelmesin diye, yani adam uyarmış görevini yapmış
ürünün üreticisi neden tam dolu depoya 1 kutu ilave edin diye belirtmiş peki?
Kutunun üzerine benim yazdıklarımı hatta deha detaylısını yazsa sence kaç kişi kullanmaya cesaret eder? O kullanacak potansiyel yeterli satış miktarı sağlar mı?
kullanım talimatlarında belirtilen şekilde kullanmak zararlı/riskli ve bu nedenle depoda kullanım için üretilmiş(firmanın beyanı bu) bir ürünü daha konsantre halde yakıt sisteminden ayırarak kullanalım. doğru mu anladım?
hsyn_dmrts
05-11-2015, 12:12
Citroen c2 HDi aracımda kullanmıştım. Daha önce 1 yıl hiç bu tür katkılar kullanmadım. Sonraki 1 yıl boyunca 2 ayda bir tam depoya 1 kutu kullandım. Gayet faydası olduğunu düşünüyorum çünkü kullanımda bile motor hissettirir şekilde rahat çalışıyordu. Ben zararını görmedim faydasını gördüm. Kullanımda önemli olan üzerinde yazılan şekilde uygulamak. Gider vatandaş 10lt. mazota bir tüp boşaltırsa işlem hızlı olsun diye o zamanda fayda beklemek yanlış olur.
hsyn_dmrts
05-11-2015, 12:16
210 k da 1.4 hdi motora koysak nasil olur.. suan motor indiriyoruz emme vs temizlikleride yapilip yeni conta takip kapaticaz.. wurth kullanalimmi hangisini kullanalim
Profesyonel şekilde enjektör bakımı da yapılacaksa kullanmanızın bir anlamı yok. Ama sadece conta değişeceğinden bahsetmişsiniz. bu durumda kullanabilirsiniz.
Yakıt katkılarının bir işe yaradıklarını düşünmüyorum ama hadi würth bir kenara olsun en azından stp marka para tuzağı.Bir kaç ay önce eski aracımın buji yuvasından piston üzerini endoskopi kamera ile fotolayıp 2000 km boyunca her depo dolumunda stp enjektör ve yakıt hattı temizleyici katkı kullandım.
2000 km sonunda aynı silindire kamera işlemini tekrarladım zerre farklılık yoktu.Bu iş için en iyi çözüm carbon clean yada zirvesi söküp temizlemek.
Citroen c2 HDi aracımda kullanmıştım. Daha önce 1 yıl hiç bu tür katkılar kullanmadım. Sonraki 1 yıl boyunca 2 ayda bir tam depoya 1 kutu kullandım. Gayet faydası olduğunu düşünüyorum çünkü kullanımda bile motor hissettirir şekilde rahat çalışıyordu. Ben zararını görmedim faydasını gördüm. Kullanımda önemli olan üzerinde yazılan şekilde uygulamak. Gider vatandaş 10lt. mazota bir tüp boşaltırsa işlem hızlı olsun diye o zamanda fayda beklemek yanlış olur.
Öncelikle bir konuya açıklık getirmek gerek, kullanıcıların Würth Common Rail dizel yakıt katkısını ekleme amacı enjektörleri ve motorda oluşmuş kurumları temizlemek. 45 lt depo hacmi olan aracın deposuna 500 ml benzin koyun, yakıtı inceltin, motorun sesinde ve gaz tepkilerinde yine aynı farkı hissedersiniz. Önemli olan o katığı kullandıktan sonraki depo dolumlarını katıksız yaptığınızda olumlu bir fark hissetmeniz. Çünkü katığı enjektörlerinizi ve motorunuzdaki kurumları temizlesin diye koydunuz. Bu katıkların hiçbiri mucize ürünler değil, sonuçta çeşitli solventlerin karışımlarıdır. Katıklardan gerekli faydayı sağlamak için o kimyasalı aracın yakıt sistemine en fazla o katığın 2 katı oranında motorinle karıştırarak haricen vermeniz gerekir.
Kısa ve net, 45 lt depoya bir kutu katık dökerek enjektörleri yada kurumları temizleyemezsiniz, ancak katığı eklediğniz yakıt bitene kadar olumlu yada olumsuz araçtan tepki farklılıkları almanız mümkündür.
gokhansaler
06-11-2015, 22:22
Ben yakıt katkılarının işe yaradığını düşünüyorum, würth de çalışan abimiz var çok şey anlattı ve denedim bir çok kez farklı zamanlarda gerçekten kendi aracımı en iyi tanıyan biri olarak farkını hissettim en basiti alt devirlerdeki titremeler, enjektör seslerinin kesilmesi gibi.. Herkesin kendi bedeni kendi kararı tabi :) bir de 20 liralık mazot alıp würth kullananlar, depoyu fulleyip yarısını kullananlar da var...
https://www.youtube.com/watch?v=u6UeJXkzDW8
Aracım dizel 190kda bende araştırdım biraz kimi carbonclean yaptırın diyor, kimi çok memnun kimi değil arabanın düzenini bozdu bile diyen var. O yüzden daha az etkisi olduğunu düşündüğüm bu tip ürünlere baktım ama burada bile düzgün, elle tutulur bir sonuç elde eden yok. Dizel araçlar için de böyle videolu kanıtı olan bir ürün bulursam kullanmayı düşünüyorum.
Öncelikle bir konuya açıklık getirmek gerek, kullanıcıların Würth Common Rail dizel yakıt katkısını ekleme amacı enjektörleri ve motorda oluşmuş kurumları temizlemek. 45 lt depo hacmi olan aracın deposuna 500 ml benzin koyun, yakıtı inceltin, motorun sesinde ve gaz tepkilerinde yine aynı farkı hissedersiniz. Önemli olan o katığı kullandıktan sonraki depo dolumlarını katıksız yaptığınızda olumlu bir fark hissetmeniz. Çünkü katığı enjektörlerinizi ve motorunuzdaki kurumları temizlesin diye koydunuz. Bu katıkların hiçbiri mucize ürünler değil, sonuçta çeşitli solventlerin karışımlarıdır. Katıklardan gerekli faydayı sağlamak için o kimyasalı aracın yakıt sistemine en fazla o katığın 2 katı oranında motorinle karıştırarak haricen vermeniz gerekir.
Kısa ve net, 45 lt depoya bir kutu katık dökerek enjektörleri yada kurumları temizleyemezsiniz, ancak katığı eklediğniz yakıt bitene kadar olumlu yada olumsuz araçtan tepki farklılıkları almanız mümkündür.
O zaman aracı sıfır aldığımızdan beri depoyu hep full şekilde doldursak, her dolumda da bu katkıdan kullansan anca amacımıza ulaşmış mı olacağız? Zaten kurum dediğimiz şey yüzeyi kaplıyor, kurum üzerine kurum olmuyor. O zaman 200k görmüş bir arabada zaten kurum kaplayacak yer kalmamıştır kullanıldığında hiçbir farkını görmememiz gerek, yanlış mıyım?
Yanlış anlamayın, öğrenmek için soruyorum.
Gidin enjektörlerinizi bosch diesel centerda sokturup temizletin. 120 lira fiyati var. 1 kutu wurth 30 lira desen üstüne 100 lira benzin alıyorsun zaten aynı hesaba geliyor.
O zaman aracı sıfır aldığımızdan beri depoyu hep full şekilde doldursak, her dolumda da bu katkıdan kullansan anca amacımıza ulaşmış mı olacağız? Zaten kurum dediğimiz şey yüzeyi kaplıyor, kurum üzerine kurum olmuyor. O zaman 200k görmüş bir arabada zaten kurum kaplayacak yer kalmamıştır kullanıldığında hiçbir farkını görmememiz gerek, yanlış mıyım?
Yanlış anlamayın, öğrenmek için soruyorum.
Kurum üzerine kurum olmaz değil. Kurum oluştuğu noktada devamlı birikme yapıyor, hatta bazen öyle bir noktaya geliyor ki aşırı biriken kurum toplandığı bölgeyi tamamen tıkıyor. Bu durum emme manifoldunda olabilir, EGR valfinde olabilir yada emme ve eksoz subapları üzerinde olup kompresyon kaçağına sebep olabilir.
Devamlı olarak her depo dolumunda kullanırsanız, temizleyicilerin içerisinde bulunan çözücü solventler özellikle plastik hortum ve contalar olmak üzere, yakıt sistemi elemanlarınıza zarar verecektir.
Gidin enjektörlerinizi bosch diesel centerda sokturup temizletin. 120 lira fiyati var. 1 kutu wurth 30 lira desen üstüne 100 lira benzin alıyorsun zaten aynı hesaba geliyor.
Enjektör temizliğiyle kurum temizliği yapmış olmuyorsunuz. Sadece enjektörler temizleniyor, subaplar etrafında oluşan kuruma işlem yapılmamış oluyor. İyi şekilde enjektör temizliği için enjektörlerin sökülerek temizlenmesi şart, ancak bu işlem mecbur kalınması durumunda yapılmalıdır. Buna sebep özellikle yüksek kilometre yapmış araçlarda enjektörler üst kapağa kaynamış oluyor, bu durumda enjektörleri dizel enjektör servisleri aracın üzerinde dağıtıyor ve kalan alt gövdeyi bir aparat yardımıyla zorlayarak söküyor. Bu yapılan işlem sonucunda motor üst kapağında çatlama olabiliyor ki tamiri oldukça sıkıntılı ve masraflı oluyor. Ayrıca hassas olan dizel enjektörü dağıtılmış oluyor. Sonuç olarak mecbur kalınmadıkça dizel enjektörü kesinlikle sökülerek temizlik işlemi yapılmamalıdır.
meLaNchoLic
08-11-2015, 14:40
gidin açtırın emmenizi falan filan temizletin adam gibi.. geçen hafta conta yaktım.. araba şuan 210k da, motoru indirdik kuzenle emme manifoldunun içini görseniz kusardınız.. 4 girişten biri komple kapanmış pislikten kurumdan o silindirin ordanda yakmışız contayı içi yağ ve su karışımı doluydu silindirin.. neyseki blok sağlamdı erken farkettik herşeyi.. silindir kapak, üst kapak, manifolt contası + yağ + sıvı conta + temizlik için balata spreyi zımpara vs.. hepsi 200tl tuttu.. motoruda kendimiz indirip toplayınca başka masrafım olmadı.. araba şimdi bir gidiyor akıllara zarar.. dumanı falanda kesti sadece yazılımdan dolayı yüklenince inceden siyah atıyo oda olsun artık :D
gokhansaler
09-11-2015, 20:56
5 ay kadar pompacılık yaptım bir arkadaşımız yüzbin kilometredeki golf 6 dizele benzin koydu araç gitti, kaldı zaten bir süre gittikten sonra araç sabah tamirciye çekildi yakıt deposu açıldı ve 100.000 deki aracın deposu boşaltıldı son kalan yakıtı da süngerle çektiler ki size daha önceki çekilen yakıtın rengini söylemiyorum sonrasını söylüyorum sarı sünger simsiyahtı artık tortu doluştu deponun içi... insan onu görünce ister istemez diyor kendine ara sıra depoyu temizlesek mi diye :)) burası böyleyse o turbodaki motordaki borulardaki kurumları düşünün ;) bazen ne kadar ürün kullanırsan kullan ara sıra düzgün bir temizlik yapılmadıktan sonra onların hiç bir anlamı kalmaz.... sözüm meclisten dışarı yanlış anlamayın da yok nitroymuş pro dizelmiş ultra forceymiş geç onları ben her zaman dandik yakıt alırım arabama.. Dandikten kastım normal euro dizel (eco force, fuel save) gibi çünkü çoğu zaman iki yakıtta aynı olabiliyor farklı olsa bile asla kötü yakıt olamaz :)
Ben de dizel aracımda her 5.000 de würth, protec ve liqui moly markalarını sırayla kullandım hepsinin de faydasını gördüm.
Bunu 2-3 bin km de bir kullanmanın ne gibi zararı olabilir?
Faruk_Vtec
03-11-2016, 19:49
Ben de dizel aracımda her 5.000 de würth, protec ve liqui moly markalarını sırayla kullandım hepsinin de faydasını gördüm.
Bunu 2-3 bin km de bir kullanmanın ne gibi zararı olabilir?
enjektorlerın omrunu yer dıye duşunuyorum abı..
free-hifi
03-11-2016, 21:44
Kaçtan alıyorsunuz harem opet te 25 liraya satıyorum bilginiz olsun 35 yaz dediler yazmadım ��
Şimdi reklamlar yolunuz düşerse çaya da beklerim
ben 30 dan alıyordum hep en son 1 ay ıcınde 2 farklı yerden almıstım araclara ıkısıde 35 ten aldım.
free-hifi
04-11-2016, 11:23
Arkadaslar wurth bana 35 ten sat dedi diğer istasyonlar bu paraya satiyir mus ben dedim yüzde 40 beni kurtarıyor.
Müşteri kazanmam lazım yolu düşen i beklerim cumartesi pazar müşteriler kendi araçlarını kendi yıkamak istiyor izin de veriyoruz bilginiz olsun.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.