PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Nissan Primera GT için performans için fikirlerinize ihtiyacım var üstatlar : )



Primera GT
22-02-2011, 19:12
Merhaba arkadaşlar aranıza yeni katıldım sayılır, inceledim forumu ve diğerlerinden farklı olduğunu fark ettim.Profesyonellerde bu forumda onun için sizlere sorarım;

Bende 99 model Primera GT var 152 hp düzgün bir araç, bu aracın performansını son noktaya çıkarabilmem için ne yapmalıyım?

*Bugün bir heves ve öneri ile bujilerden başladım NGK ılfr 7 h laser ırıdıum aldım uymadı, hangi performans bujisi olur.

*Daikin baskı balata seti aldım, uygunmudur?

*Castrol magnetic yağ, bor power motor koruyucu,yağ filitresi frenler diskler v.s v.s.

kelekbekler temizlendi, bakımlar yapıldı, ancak ne yapsam vites değiştirdiğimde bir gti

gibi subaru gibi atak değil, ne yapmalıyım. :soru:

BarBo
22-02-2011, 19:21
primera gt bildiğim kadaryla SR20DE motor yani 200sx s14 motorunun turbosuzu.boost istiyorsan SR20DET turbosu uygulayabilirsin.200sx kullanıcılarından da o blok için uygun parça fikirlerini alabilirsin.ama yanlış biliyorsam arkadaşlar uyarsın beni

Primera GT
22-02-2011, 19:30
Yeni bir şey daha öğrendim 200 sx motoruna uygun olabilir evet, bildiğim kadarıyla GT'lerde TWIN CAM motor ile çelik piston ve püskürtme sisteminin geliştirilmiş hali, ileride turbo düşünüyorum, mantıklı teşekkürler : )

timucintt
22-02-2011, 20:19
primera gt çok başarılı konforlu ve zevkli bir makinedir... ama mallesef sr20de motora bile sahip olsa sx lerdeki motorla pekte alakası yoktur... en baştan motorun konumu emmesi egzantrikleri pistonları tesisatı şanzımanı çok farklı biri ff bir makine biride fr... yavaş kalmasının nedeni ise o şanzımanının gereksiz uzun vites oranlarıdır.. oranlarla oynandığında baya bi,r hızlanacak bir araçtır kendisi...

serkan_2120
22-02-2011, 20:28
ahh ahhh primera GT ehliyetimi aldığımda ruhsatında adımın yazdığı ilk aracımdı bir araç bu kadar keyif verebilir bu kadar zevkli olabilirdi size tavsiyem kötü yakıt almayın bu aracın arası hiç iyi değildir çok çabuk tepki verir yakıtı iyi seçin 4500 devirden sonra başlar o coşmaya kazasız belasız kullanın

onurdestan
22-02-2011, 21:02
benimde oldukça merak ettiğim bi araba kendisi makyajsızını severim şanzıman konusuna katılıyorum ama ne takıp kısaltılır keşke bir bilen çıksa

Chatin
22-02-2011, 21:14
ne yapsam vites değiştirdiğimde bir gti

gibi subaru gibi atak değil, ne yapmalıyım. :soru:

hocam sen bir gti veya subaru almalısın.. ilaç o .. ama yok ben uğraşacağım diyorsan hevesini kırmayalım;

yapılacaklar arasında emme manifoldunu büyütmek egzoz manifoldunu (headers) değiştirmek gelir.portları polishleyebilirsin yani daha kolay hava girişini sağlayabilirsin. işte egzantriklerinin derecesini arttırabilirsin. düz boru ile egzoz sistemi yapabilirsin. motorun hava girişi iyi ise bir cai (cold air intake= soğuk hava girişi ) yapabilir veya hazırlarını alabilirsin. bujileri kafana göre degil de motoruna uygun olanını degerlerine bakarak alabilirsin. bunun yanında bor power aracına güç falan katmaz o işleri bırak. içinde power kelimesinin geçme nedeni zaten bu yanılgıya yol açmak.

bunun dışında daha küçük teker daha hafif jant daha hafif araba işine yarayacak.

Emir_b16a
22-02-2011, 21:28
sr20de nsvc siz olması dez avantaj

ama biraz sr20vet leri araştırmanı tavsiye ederim eyet bütçen warsa turbo yoksa az biraz egzozdu filtreydi belki yazılımdı 3 5 bişiler alırsın

gt nin turbosuz imprezza gibi gitmesini bekleme sakın gerçi turboluykende onun gibi gidemicek :D

ygtrn
22-02-2011, 22:50
sr20de nsvc siz olması dez avantaj

ama biraz sr20vet leri araştırmanı tavsiye ederim eyet bütçen warsa turbo yoksa az biraz egzozdu filtreydi belki yazılımdı 3 5 bişiler alırsın

gt nin turbosuz imprezza gibi gitmesini bekleme sakın gerçi turboluykende onun gibi gidemicek :D

forester gibi giermi? :D

Emir_b16a
22-02-2011, 22:58
forester gibi giermi? :D

gtmez ama ondan az yatar :D

ygtrn
22-02-2011, 22:58
aracını turbolamadığın sürece yapıcağın değişikliklerle çok fazla bir beklenti içine girme bence.... eğer turbolarsan tadından yenmez ama :)

kadirsa
23-02-2011, 01:21
Benim de ilk aklıma gelen sr20det gibi birşeyler yapmak oldu.

Eminim içerilere girdikçe baya farklılıklar çıkacaktır sr20det ile ama sonuçta baz alınacak bir motor var ortada onun üzerinden yola çıkarak güzel birşeyler yapılabilir bence. kıyaslamalı olarak incelemek lazım; pistonuydu, çapıydı, sıkıştırmasıydı vs vs vs daha aklıma gelemiyecek bir sürü değişken, turbolamak seni en tatmin edecek uygulama olacaktır muhtemelen.

Lafı uzatmayayım, üstadlar konuyu görürse muhtemelen yazacaklardır ;)

orkuteren
23-02-2011, 09:28
takipteyim aklımda olan bir araçtı baya bilgi gelicek anlaşılan :)

AvcI
23-02-2011, 21:27
merak ettim aracına honda bujisi takan usta kim?

Primera GT
24-02-2011, 07:28
Boşver hata birazda bende, her kasap, kasap değildir misali.

Dün, dediğin yere gittim tanıştım, benim adres orası artık teşekkür ederim :)

ALPER-VNS
27-02-2011, 04:06
emre sen misin :)

ulaş
03-03-2011, 19:38
gtlerde 200sx motoru yok bluebırd lerde sr20de yani 200sx in sr20det in turbosuz motoru vardır benm bildiğim bu yanlışım varsa düzeltin :)

maskaran
03-03-2011, 21:15
primera gt bildiğim kadaryla SR20DE motor yani 200sx s14 motorunun turbosuzu.boost istiyorsan SR20DET turbosu uygulayabilirsin.200sx kullanıcılarından da o blok için uygun parça fikirlerini alabilirsin.ama yanlış biliyorsam arkadaşlar uyarsın beni

yazılanlar okunsa konu hortlamaz ;)

ulaş
04-03-2011, 19:45
yazılanlar okunsa konu hortlamaz ;)

bu bana mıydı acaba :) ben mi yanlış anldam :D

vtecturbo
04-03-2011, 20:48
Merhaba arkadaşlar aranıza yeni katıldım sayılır, inceledim forumu ve diğerlerinden farklı olduğunu fark ettim.Profesyonellerde bu forumda onun için sizlere sorarım;

Bende 99 model Primera GT var 152 hp düzgün bir araç, bu aracın performansını son noktaya çıkarabilmem için ne yapmalıyım?

*Bugün bir heves ve öneri ile bujilerden başladım NGK ılfr 7 h laser ırıdıum aldım uymadı, hangi performans bujisi olur.

*Daikin baskı balata seti aldım, uygunmudur?

*Castrol magnetic yağ, bor power motor koruyucu,yağ filitresi frenler diskler v.s v.s.

kelekbekler temizlendi, bakımlar yapıldı, ancak ne yapsam vites değiştirdiğimde bir gti

gibi subaru gibi atak değil, ne yapmalıyım. :soru:

bende eskı bır gt sahıbıydım gercekten cok zevklı guzel bı arabadır.kesınlıkle herkese elletme arabanı bu arabalardan anlayan gercek bır nissancı bulmanı tavsıye ederım.genelde maf sensoru ve vuruntu sensoru arızalarıyla karsılasabılırsın. eger aracını yenı aldıysan ve motorun içinin saglık durumu ıyıyse oncelıkle emme ve egzos manıfoldundakı contaları,manıfolddakı vakum vs hortumlarını,buji kablolarını(honda 1.6 ıes dırek olur) ,dıstırbutor kapagı, bobin ,tevzı makarasını ,oksıjen sensorunu orjınal olarak yada ngk veya denso dan araban ıcın olanıyla (uydurma kesınlıkle olmaz)gozunun yasına bakmadan degıstırmenı tavsıye ederım.bunlardan sora sabıt bır avans ayarından sora emın ol aracın cok degısır.sımdı zaten bız bunları bılıyoruz her arabada degısmesı lazım zaten dıceksın ama emın ol bu arabada bunlar ınanılmaz etkılıyor arabanın yurumesını.daha sora maf ve vuruntu sensorlerını kontrol etmende fayda var bu arada maf sensoru 6 sene once 1000 tl nın uzerındeydı servıste.eger vuruntu sensorun arıza veryosa degıstırmeden once kablosunu kontrol ettır.sımdılık aklıma gelenler bunlar.turboya gırıceksen eger manıfold olarak gtr ın turbosu manıfoldu ve top mount ıntercoolerı sıkıntısız uygularsın eger tr de bulabılırsen tabı.200sx manıfoldu uyar ama turboyu sıgdıramassın bızzat denedım olmuyor.