PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Corsa AFR problemlemi



Erden
15-03-2011, 09:41
Arkadaslar merhaba.

Araba fakirde kaliyor ve bu yuzden birkere pistonlari kirdim.
Simdi yine fakirde. Katalizordeki o2 calismiyor ve beyin yokmus sayiyormus. Sokdugum zaman arizada yakmiyor. Bilgi ekranindaki narrowband afr de okumaya devam ediyor.
Ikinci o2 de egzost yapildiktan sonra kaptildi ve bildigim sabit bir deger okuyor..
Birinci o2 calismadigi zaman afr yi ikinciden ayarlamasi gibi bir durum olabilir mi? Yoksa baska bir problem olabilir mi?

VteC_MaNiaC
15-03-2011, 09:50
diagnose a yada remap yapılması için bilgisayara bağlandığında hata kodu falan vermiyor mu ?

benm bildiğim oksijen yanlış okursa zengine gider araç

Erden
15-03-2011, 09:52
diagnose a yada remap yapılması için bilgisayara bağlandığında hata kodu falan vermiyor mu ?

benm bildiğim oksijen yanlış okursa zengine gider araç



Hata kodu hic yoktu. Simdide yok.
Opel servisi hersey normal dedikten bir hafta sonra piston kirdim.
Birincisi su an hic okumuyormus.

Maxi
15-03-2011, 10:56
2. lambda ilkinin yedeği değildir,
yani birinci bozuldu , 2. ile yola devam et gibi birşey yok.

2. lambda katalizörün durumunu gözlemlemek için kullanılıyor,
cat tıkalımı? değilmi ? iş görüyormu falan .

Erden
15-03-2011, 11:04
2. lambda ilkinin yedeği değildir,
yani birinci bozuldu , 2. ile yola devam et gibi birşey yok.

2. lambda katalizörün durumunu gözlemlemek için kullanılıyor,
cat tıkalımı? değilmi ? iş görüyormu falan .

Katalizor uzun zamandir yok nerdeyse 2 yildan fazla.

Benimde okudugum bu sekilde idi. Merak ettigim su an afr yi nasil ayarliyor.
Narrowband afr de okumaya devam ediyor 1.yi soktugum zaman bile.

chipli veya chipsiz fark etmiyor iki sekildede ayni fakirde

Erden
15-03-2011, 11:20
ilkini soktun mu sadece closed loop ta sorun yasarsın open loop araban normal gider, alt devirlerde korkunc yakıyordur aracın, ustler iyidir, mumkun oldugu kadar yuksek devirde gez derdim fakat bu sadece 02 sensorunde sorun varsa gecerli yenisi de gelince hemen degistir. Sensorleri baglantısından sokersen kesinlikle aracı calıstırma 02 sensoru ısınarak calısır


Ne yazikki Araba yurumuyor ve cok az benzin yakiyor.
235hp verdigi dnyoda 180/170hp veriyordu.

Erden
15-03-2011, 11:21
OPC lerde bu 4. silindir hatası mıdır nedir ondan var mı? GSI da ciplenip bu sorundan motor kıran epeyce var

OPC lerdede ayni problem var.
Pistonlari zaten kirdim. Su an forged takili.

Maxi
15-03-2011, 11:22
Katalizor uzun zamandir yok nerdeyse 2 yildan fazla.

Benimde okudugum bu sekilde idi. Merak ettigim su an afr yi nasil ayarliyor.
Narrowband afr de okumaya devam ediyor 1.yi soktugum zaman bile.

chipli veya chipsiz fark etmiyor iki sekildede ayni fakirde

bu noktadan sonra çelişki var zira,
araç fakirde kaldı + pistonlar gitti diyorsun + halen motor fakirde çalışıyor diyorsun ama afr okumaya devam ediyor?
yanlış okuyorki afr fakirde, bir şekilde nereden okuyor ? bilmiyorum
hiç dikkate alınacak durum değil bence,
bu aşamada, neden okuyor? dan çok nasıl doğru okuruz önemli .

Erden
15-03-2011, 11:27
bu noktadan sonra çelişki var zira,
araç fakirde kaldı + pistonlar gitti diyorsun + halen motor fakirde çalışıyor diyorsun ama afr okumaya devam ediyor?
yanlış okuyorki afr fakirde, bir şekilde nereden okuyor ? bilmiyorum
hiç dikkate alınacak durum değil bence,
bu aşamada, neden okuyor? dan çok nasıl doğru okuruz önemli .
Yanlis ama nereden okuyor. o2 yi degistirince duzelecekmi o onemli. Sonunda yine kirmak var. Cunku 1. o2 araba hic yokmus gibi gozkuyor ve hic bir sekilde calismiyor.

Erden
15-03-2011, 11:29
Megane RS almadan once Corsa GSI lara bakmıstım 2008-2009, fiyatı burada cok cazip hala da oyle. 150 HP den 210 a cıkıyor ama omru uzun olmuyor baktım cok sorun yasamıs millet anında Megane yoneldim. OPC nin tuketimi ne alemde, ara sıra basmalı insani kullanımda 12 ler seviyesinde kalıyor mu?

Uzun sureli kullananlar var bildigim ozellikle ingilterede.
12 seviyelerinde kaliyor buradakilerde. Bende 13/14 civari idi. Su an sehir ici 8/9 civari

Erden
15-03-2011, 11:30
enjektörleri kontrol ettinizmi? ihmal edilen sorunlu enjektör yüzünden motor kıran çok insan var.

Enjektor, pompa, regulator duzgun calisiyor. Maf degisti bujiler degisti

Maxi
15-03-2011, 11:36
Yanlis ama nereden okuyor. o2 yi degistirince duzelecekmi o onemli. Sonunda yine kirmak var. Cunku 1. o2 araba hic yokmus gibi gozkuyor ve hic bir sekilde calismiyor.

neden bir tane wideband cihazı almıyorsun ?
veya geçici birinden temin et, bir şekilde arkadaşından iste ...

sonunda kırmak var diyorsun halen, böyle kör topal işmi olur.
tamiya 1:100 oyuncak arabamı bu?

Erden
15-03-2011, 11:40
neden bir tane wideband cihazı almıyorsun ?
veya geçici birinden temin et, bir şekilde arkadaşından iste ...

sonunda kırmak var diyorsun halen, böyle kör topal işmi olur.
tamiya 1:100 oyuncak arabamı bu?

Aracda takili zaten Egt + AFR + Boost + Yag sicakligi + Su sicakligi .
AFR tam gazda genelde 13 civarinda kaliyor.

Maxi
15-03-2011, 12:25
Aracda takili zaten Egt + AFR + Boost + Yag sicakligi + Su sicakligi .
AFR tam gazda genelde 13 civarinda kaliyor.

pardon, wideband olduğunu bilmiyordum .

mmustu
15-03-2011, 12:27
tam gazda 13 rölantide yada alt devirlerde nerelerde ?

Erden
15-03-2011, 12:32
tam gazda 13 rölantide yada alt devirlerde nerelerde ?

Genelde 14/15..
Cok nadir 13 civari o zamanda tam gazda 11 civarini goruyor, yaklasik olmasi gerekenki ama cok nadir.

Erden
15-03-2011, 12:42
Kirmadan bir hafta onceki dnyo. Belki fikir verebilir.
Ayni gun ayni dnyoda 170 ile 235 arasi degerler verdi.

http://img269.imageshack.us/img269/1986/corsa001.jpg

mmustu
15-03-2011, 12:43
o civarda bir afr ile motor kırmakta zor iş aslında yani bu benim yorumum ve kendi tecrübemdir.Çok daha fakir değerlerle çok gazladım :)

Erden
15-03-2011, 12:47
o civarda bir afr ile motor kırmakta zor iş aslında yani bu benim yorumum ve kendi tecrübemdir.Çok daha fakir değerlerle çok gazladım :)

Kirdigim zaman AFR takili degildi. Bu su anki degerler.:mad:

Erden
15-03-2011, 12:52
Dava açabilirsin. Eğer elinde servisin sana verdiği sağlamdır gibi bi belge varsa..

Rusyada dava mi? Cok zor.
Bide araba stock degildi. Buradaki mantik bilgisayara bagliyorlar hata varsa var yoksa duzgun

s7158
15-03-2011, 12:59
Rusyada dava mi? Cok zor.
Bide araba stock degildi. Buradaki mantik bilgisayara bagliyorlar hata varsa var yoksa duzgun

Stock olmaması sıkıntı yaratır.. Burda bi Saab'da başımız geldi. Yağ lambası yanmış sönmüş servis normal demiş sonra yatak sarmış. Bilirkişi raporuyla dava kazanılmıştı..
Ordan aklıma geldi..

merruse
15-03-2011, 15:42
Genelde 14/15..
Cok nadir 13 civari o zamanda tam gazda 11 civarini goruyor, yaklasik olmasi gerekenki ama cok nadir.

Arabanız fakir değilki.

Ben anladığımı yazayım eğer yanlışsa siz düzeltin.

- cat tan sonraki O2 sensörünü iptal ettiniz ve sabit değer okuyor,
- cat ten önceki sensörden emin değilisiniz. Yenisini ısmarladınız gelecek. (bunun narrow band olduğundan eminmiyiz? Genelde turbo aletlerde ilk sensör wideband olur da ondan sordum)
- Arabanın MAF, enjektör ve bujileri değişti.
- Arabada external wideband O2 sensörünüz var ve bu karışım oranlarını ondan okuyorsunuz.

Bence siz trimlerinizi kontrol edin. OBD2 den bağlanıp LTFT değeriniz kontrol edin. Çok ilgisiz bir rakam ise muhtemelen ikinci o2 sensörünüzün iptali ile ilgili bir sorun var demektir. Sabit sinyal değeri gönderildiğinde yeni nesil hızlı ECU lar bunu arıza olarak algılamıyor ancak trim değerlerinde garip oynamalara neden oluyor. LTFT için %25 arttırma gibi mesela. Bununda nedeni ilk sensörden gelen veri ile ikinciden gelenin örtüşmemesi. Ben sizin yerinizde olsam ilk iş olarak elm327 tarzı bir OBD okuyucu ile trim değerlerini kontrol etmek ve o2 sensörleirnden gelen verilerin logunu tutmak olurdu.

Erden
15-03-2011, 16:12
Arabanız fakir değilki.

Ben anladığımı yazayım eğer yanlışsa siz düzeltin.

- cat tan sonraki O2 sensörünü iptal ettiniz ve sabit değer okuyor,
- cat ten önceki sensörden emin değilisiniz. Yenisini ısmarladınız gelecek. (bunun narrow band olduğundan eminmiyiz? Genelde turbo aletlerde ilk sensör wideband olur da ondan sordum)
- Arabanın MAF, enjektör ve bujileri değişti.
- Arabada external wideband O2 sensörünüz var ve bu karışım oranlarını ondan okuyorsunuz.

Bence siz trimlerinizi kontrol edin. OBD2 den bağlanıp LTFT değeriniz kontrol edin. Çok ilgisiz bir rakam ise muhtemelen ikinci o2 sensörünüzün iptali ile ilgili bir sorun var demektir. Sabit sinyal değeri gönderildiğinde yeni nesil hızlı ECU lar bunu arıza olarak algılamıyor ancak trim değerlerinde garip oynamalara neden oluyor. LTFT için %25 arttırma gibi mesela. Bununda nedeni ilk sensörden gelen veri ile ikinciden gelenin örtüşmemesi. Ben sizin yerinizde olsam ilk iş olarak elm327 tarzı bir OBD okuyucu ile trim değerlerini kontrol etmek ve o2 sensörleirnden gelen verilerin logunu tutmak olurdu.

Arabanız fakir değilki.

Tam gazda 13 oluyor .. o yuzden fakir diyorum , 11 civarini cok nadir goruyorum.

- cat tan sonraki O2 sensörünü iptal ettiniz ve sabit değer okuyor,

Evet egzost yapildiktan sonra ariza yaktigi icin kapatdilar. sabit deger okuyor.


- cat ten önceki sensörden emin değilisiniz. Yenisini ısmarladınız gelecek. (bunun narrow band olduğundan eminmiyiz? Genelde turbo aletlerde ilk sensör wideband olur da ondan sordum)

Evet geldi su an evde. narrow band oldugunu bilmiyorum. Sadece bildigim corsalarin bilgi ekranin orjinal olarak narrow band AFR goruluyor. Ben 1. sensoru soksem bile okumaya devam ediyor.

- Arabanın MAF, enjektör ve bujileri değişti.

MAF degisti bujiler degisti. Enjektorler kontrol edilmisdi.

- Arabada external wideband O2 sensörünüz var ve bu karışım oranlarını ondan okuyorsunuz.

Evet aem takili su an.

o2 in birincisini beyin gormuyormus yokmus gibi davraniyormus.
ikinci zaten surekli sabit degerde.

Dediklerinize bakacagim. Herhalde ikinci o2 deki sabitlemeyi kaldirim ariza lambasi ile gezmek daha hayirli olacak gibi.

Murat
16-03-2011, 07:05
hatta iyidir bu değerler :D türkiye olsaydı eğer ekonomik olurdu :D

aynen, vala ben rolanti 16.5 afr. 3000e kadar 16afr gidioyorum :D

Maxi
16-03-2011, 07:19
bunu bana biri açıklayabilirmi? varmı böyle bir özellik ?

"Sadece bildigim corsalarin bilgi ekranin orjinal olarak narrow band AFR goruluyor"

Erden
16-03-2011, 09:03
bunu bana biri açıklayabilirmi? varmı böyle bir özellik ?

"Sadece bildigim corsalarin bilgi ekranin orjinal olarak narrow band AFR goruluyor"

Bu konudada gecmisti.

http://www.techturkey.com/forum/asiri-besleme/29606-beyaz-duman-5.html

Erden
16-03-2011, 09:41
Biride bana bu bilgiyi nerden okudugu soyleyebilir mi? birinci o2 yi soksemde okumaya devam ediyor.

merruse
16-03-2011, 12:01
Arabanız fakir değilki.

Tam gazda 13 oluyor .. o yuzden fakir diyorum , 11 civarini cok nadir goruyorum.

- cat tan sonraki O2 sensörünü iptal ettiniz ve sabit değer okuyor,

Evet egzost yapildiktan sonra ariza yaktigi icin kapatdilar. sabit deger okuyor.


- cat ten önceki sensörden emin değilisiniz. Yenisini ısmarladınız gelecek. (bunun narrow band olduğundan eminmiyiz? Genelde turbo aletlerde ilk sensör wideband olur da ondan sordum)

Evet geldi su an evde. narrow band oldugunu bilmiyorum. Sadece bildigim corsalarin bilgi ekranin orjinal olarak narrow band AFR goruluyor. Ben 1. sensoru soksem bile okumaya devam ediyor.

- Arabanın MAF, enjektör ve bujileri değişti.

MAF degisti bujiler degisti. Enjektorler kontrol edilmisdi.

- Arabada external wideband O2 sensörünüz var ve bu karışım oranlarını ondan okuyorsunuz.

Evet aem takili su an.

o2 in birincisini beyin gormuyormus yokmus gibi davraniyormus.
ikinci zaten surekli sabit degerde.

Dediklerinize bakacagim. Herhalde ikinci o2 deki sabitlemeyi kaldirim ariza lambasi ile gezmek daha hayirli olacak gibi.

13 AFR fakir değil. Standart turbolu bir araba için anormal bir değerde sayılmaz. İlla 11 olması gerekmiyor. Bence duty cycle a bakın. Eğer çip sonrası 13 AFR nin altına inemiyorsa enjektör hacminiz yetmiyor olabilir.

Sabit değer okuması doğru değil. Trimlerinizi kontrol edin.

Narrow band ile AFR falan okuyamazsınız. Narrow band ile anca 14.2 ile 15 arası AFR yi okuyabilir alet. Ki o da turbo bir araba için anlamsızdır. Sensörü söktüğünüzde bile o ekranda birşeyler gösterdiğine göre o kafasına göre "hesapladığı" AFR değerini gösteriyor muhtemelen. Dolayısı ile o ölçüm anlam taşımaz benim nazarımda. Başka deyişle öyle olması gerektiğini düşünüyor demektir.

Cat tan sonraki o2 yi iptal ettirmenize gerek yok. Ben sizin yerinizde olsam herşeyi orjinal haline getirtip tek tek kontrol ederdim.

Bu arada fakirden arabayı zor kırarsınız. Krepaj olabilir ama motor kırılmaz. Yani piston kolu falan kırılmaz. Ben kırmaktan onu anlıyorum.
Ben fakir karışımdan dolayı EGT aşırı artması sonucu piston eritip krepaj yaptırdım. Ama motor falan kırılmadı. Motorun kırılması için avansın çok açılması ya da sentenin falan kaçmış olması gerekir. Onu da zaten aşırı vuruntu ile gözlemlersiniz..

Erden
16-03-2011, 12:12
Dogru diyorsun kirmak yanlis olmus. Detanasyon sonucu piston gitti dedigin gibi.

Surekli 13 olsa belki anlayacagim ama bir gun 13 bir gun 11 lerde ...
13 oldugu gunde araba yurumuyor.

1. o2 yi biraz once degistirdim. Askama eve giderken bakacagim ne durumda.

merruse
16-03-2011, 12:29
aynen, vala ben rolanti 16.5 afr. 3000e kadar 16afr gidioyorum :DSeniki de hepten çingen spek olmuş.. Kafadan 16 ya bağlasaydın olayı.. :)

Murat
16-03-2011, 13:02
Seniki de hepten çingen spek olmuş.. Kafadan 16 ya bağlasaydın olayı.. :)

ahah :D abi 4,25 oldu benzin :D

Oz`
16-03-2011, 13:06
13 :D süpersiniz direkenjeksiyonmuyuz aman tanrım insanlar çıldırmış olmalı :)

Dostum pistonunun Neresi kırıldı segman kanalımı kırdın eteklerinimi çizdin ?

best econumi 15.5 la murat ii davran arabana :D


OPcnin herseyi standart mı ? A dan z ye ? turbo felan varmı ?

Erden
16-03-2011, 13:38
13 :D süpersiniz direkenjeksiyonmuyuz aman tanrım insanlar çıldırmış olmalı :)

Dostum pistonunun Neresi kırıldı segman kanalımı kırdın eteklerinimi çizdin ?

best econumi 15.5 la murat ii davran arabana :D


OPcnin herseyi standart mı ? A dan z ye ? turbo felan varmı ?

OPC standart degildi.
Chip+ezgost 70mm+downpipe+dbilas flowmaster+buyuk intercooler vardi.

Su an ise.
Ezgost 70mm+downpipe+k&n fitre+buyuk intercooler

lnd_samet
16-03-2011, 13:42
yazılım wimmer ın değilmi erden?
custommu yazdılar yoksa stage x mi vardı?

Erden
16-03-2011, 13:43
yazılım wimmer ın değilmi erden?
custommu yazdılar yoksa stage x mi vardı?

Vmax vardi. Markus yuklemisti.
Yazilimi orjinale cevirdikten sonra AFR de degisen hic bir sey olmadi.

merruse
16-03-2011, 14:40
13 :D süpersiniz direkenjeksiyonmuyuz aman tanrım insanlar çıldırmış olmalı :)
Kanunmu çıktı sadece direk enjeksiyonlular 13 ve üzeri çalışacak diye?
Aslında standart corsa OPC nin rpm AFR haritası olmuş olsa güzel olurdu..

Erden
17-03-2011, 06:38
Aradaki gecici duzelmelerden degilse(Arada oluyordu). o2 yi degistirince kendine geldi araba.
AFR tam gazda 11 ve alti.

Murat
17-03-2011, 06:49
inş bu durum stabilitesini korur.

Erden
20-03-2011, 17:40
Problem hala var. Arada 11 lerde ama arada yine 13 lerde kaliyor. Ozellikle 5 vitesde.

13 lerde kaldigi zamanlar, ilk gaza yuklendigimde 13 lerde kaliyor ama gazdan ayagimi cekip tekrar yuklenince 11 lere iniyor..

erh
20-03-2011, 23:09
enjektorlerin yetiştiremiyo yada benzin pompanda sıkıntı vs olabilir?

Rstmania
21-03-2011, 00:01
13 :D süpersiniz direkenjeksiyonmuyuz aman tanrım insanlar çıldırmış olmalı :)

Dostum pistonunun Neresi kırıldı segman kanalımı kırdın eteklerinimi çizdin ?

best econumi 15.5 la murat ii davran arabana :D


OPcnin herseyi standart mı ? A dan z ye ? turbo felan varmı ?

Sekman kanalı kırılması neyin işaretidir? (Bildiğim kadarıyla comp etkisi)

Etek çizmesi neyin işaretidir?

Gömlek çizmek neyin işaretidir?

Bir bilgi verebilir misiniz?

Erden
21-03-2011, 09:58
enjektorlerin yetiştiremiyo yada benzin pompanda sıkıntı vs olabilir?

Yetismese daha oncede ayni problem olurdu veya her zaman ayni problem olmazmi ?
Pompayi kontrol ettiler problem yok.

senna
21-03-2011, 10:08
pompayı araç üstündemi kontrol ettiniz dışarıdamı?

topraklama düzgünmü?

Erden
21-03-2011, 11:03
pompayı araç üstündemi kontrol ettiniz dışarıdamı?

topraklama düzgünmü?

Arac uzerinde kontrol ettiler. Topraklama bilemiyorum.

senna
21-03-2011, 11:25
topraklamaya ilk başta bakın bence

pompanın fiziksel kontrolü yapıldımı?

merruse
21-03-2011, 12:46
Sekman kanalı kırılması neyin işaretidir? (Bildiğim kadarıyla comp etkisi)

Etek çizmesi neyin işaretidir?

Gömlek çizmek neyin işaretidir?

Bir bilgi verebilir misiniz?

Sekman kırmak gerçekten zor. Sekmanı kırabilmen için yanlış ebatta sekman kullanmış olman, pistonunun erimiş olması falan lazım. Kol falan kırılırda sekman biraz zor. Onun içinde avansı çok ama çok abartmış olman gerekir. Standart bir arabada neredeyse imkansız.

Etek çizmesi pistonun yıprandığına işarettir. Normal şartlarda piston ile silindir arasından bir jilet ucu kadar falan boşluk bulunması gerekir. Ancak piston yukarı aşağı giderken ufak ufak aşınır. Ancak sekman çelik olduğu ve aşınmadığı için arada boşluk oluşur. Bu da özellikle motor soğukken pistonun silindir içerisinde hareket etmesine neden olur. Üst tarafta sekman oturduğu halde piston tam oturmadığı için silindirin iç cidarını çizer. Buna etek çizmesi denir.

Gömlek çizmesi sonuçtur işaret değil. Ya aşırı benzin gelmiştir silindire ve pistonu eritmiştir, piston eridiği içinde sekman gömleği çizmiştir, ya da solventli benzin falan almışsındır gene pistonun erimiştir. Tabi birde dışarıdan parça kaçmış olma ihtimali var. Bujinin ucu kırılıp silindire girerse o da çizer. Her şekilde missfire olması gerekir. Eğer EGT sapıtık değerlere geldiyse o da pistonun erimesine neden olabiliyor. Bir başka ihtimalde yağlamanın yetersiz olması ya da hiç olmaması...

mmustu
21-03-2011, 12:50
ben yenmak marka pistonlarda 2 defa segman kanalı kırmıştım daha sonra kolben piston takımı aldım o pistonlarla hararet yaptım blok değişti başka blok taktılar arabaya ama hala aynı piston segmanla gazlıyor şuanda araba :)

merruse
21-03-2011, 13:04
Sekman kanalı = piston. Sekan kıramazsın. Çok ama çok zor.. Kırım işi en zayıf halkadan başla. ORadaki en zayıf halka aluminyum olan pistonların kendisi. Aluminyum çok extreme bir şey olmadıktan sonra çeliği kıramaz. He piston erir, arada boşluk oluşur, silindir herşeye rağmen çalışmaya devam eder (nasıl olacaksa artık :) ) ve sekman bir tarafa sıkışırda kırılır, e bu kadarına yuh denir zaten.. Pistonu erittiği halde gazlayabiliyorsan ve hala o motor sıkışmadan dönüyorsa git bi milli piyango falan al :)

mmustu
21-03-2011, 13:10
valla abi makinayı en son söktüğümüzde segmanları sağlam ama nasıl anlatayım 2 segman arasında kalan parça varya kanalı işte paramparça dökülmüştü :)

Erden
22-03-2011, 08:27
Walbro 342 corsaya uyar mi? Bir arkadasda hazir varda.

BlackEmperor
22-03-2011, 11:19
3 barda @330 cc orjinal enjektor ve pompanın kapasitesi Benzin yetmeme gibi bir durumu yok arkdaşlar 250 bg kadar sorunsuz yuklenebiliyor bu motor. Bu motorda 2 tane kat var 1. kattan önceki sensör ( oksijen sensörü veya lambda artık ne derseniz ) hemen bogazın orda bu katı iptalinde herhangi bir sıkıntı yok, 2. sinde ise kattan sonra nu kat iptalinde ya Erdenin yaptırdığ gibi sabit bir değer evrip aldığınız benzinin hep aynı kalite olması için dua edeceksiniz yada ucu azcık acık conta takıp yanıltacaksınız. Aracın fakire düşmemesi için basit bir yöntem aklınıza yatarmı bilmiyorum ama orjinal filtreyi takın... birde 2. sensör iptalini geri alıp yerine yanıltıcı conta takıp oyle yazılım yaptırın.

edit: bütün sensörlerin doğru calışığından emin olmayı unutmayın.

Erden
24-03-2011, 20:41
dbilas flowmasteri gecenlerde geri taktim.

afr problemi gecmis gibi.
Su an sadece alt devirlerde yuklenince fakirde kaliyor ve 4000 devir altinda araba cok olu. Vites gecirdikten hemen sonrada direk gaza yuklenince kisa bir yigilma yapiyor.
onun disinda ust devirlerde problem kalmadi.

Erden
24-03-2011, 20:44
topraklamaya ilk başta bakın bence

pompanın fiziksel kontrolü yapıldımı?


Vakit bulup servise gidemedim.
sadece uzerinde takili iken basinci olctuler.

Erden
24-03-2011, 20:48
Hersey servisde radyotor degistikden sonra basladi.

Erden
27-03-2011, 10:29
op-com aldim.

c0000-08 vehicle speed sensor Circuit Malfunction
c044a-08 no engine RPM signal
diye hata var.

Murat
27-03-2011, 14:56
fişlerimi takmamışlar acaba :P

kalıcı mı geçici hata mı? anlaşılıyormu?

BlackEmperor
27-03-2011, 21:30
op-com aldim.

c0000-08 vehicle speed sensor Circuit Malfunction
c044a-08 no engine RPM signal
diye hata var.

egzantirik sensörüyle alakalı bi durum olabilir mi ?

erh
27-03-2011, 21:35
muhtemelen aracın tesisatına zarar vermişler.. yada gunahlarını almayalım ısıdan vs den bi sıkıntı gormus tesisat..

Oz`
27-03-2011, 22:22
op-com aldim.

c0000-08 vehicle speed sensor Circuit Malfunction
c044a-08 no engine RPM signal
diye hata var.

araban kesiklik uyapıyormu arada bir?

Erden
28-03-2011, 22:10
Hata gecici sildim ve tekrar vermedi. Simdiki problem yuklenince 3. Silindirde atesleme acisi 10 dereceye kadar dusuyor. Bugün enjektorleri temizlettim ve yer degistirdik ama sorun devam ediyor.

Erden
28-03-2011, 22:12
araban kesiklik uyapıyormu arada bir?


Kesiklik sadece vites gecirdikten sonra direk yuklenince biraz aptal gibi kaliyor ondan sonra düzeliyor.

Murat
28-03-2011, 22:34
Hata gecici sildim ve tekrar vermedi. Simdiki problem yuklenince 3. Silindirde atesleme acisi 10 dereceye kadar dusuyor. Bugün enjektorleri temizlettim ve yer degistirdik ama sorun devam ediyor.

bu ne demek açarmısın? gaza abandığında avansın gerilemesi normaldir?

Erden
29-03-2011, 06:40
knock sensor yuklenince 3.silindirde -10 derece kadar dusuyor ama bu her seferinde degil.
- lere dusdugu zamanda araba yurumuyor. 0 da kaldigi zamanlarda ise problem yok.

Bunun enjektorden olabilecegini dusunduk ve 2. ve 3. enjektorun yerini degistirdik.
Problem 3. silindirde devam ediyor.
Bu sabah ise tum silindirlerde - 4/5 civarlarini gordum.
Bobini ise daha once degistirmistim kesiklik yapdigi icin.

Rstmania
29-03-2011, 11:46
Her silindir ayrı bobinli mi?Tahminim öyledir. Eğer öyleyse bobinlerin de yerlerini değiştirirseniz değişiklik oluyor mu görülebilir.

Yukarıdaki arızalara bağlı olarak egzantrik ve krank okuyucu kablolarını bir kontrol edersen iyi olur. Hatta yeni deneme şansın varsa çözüm sunabilir.

Eğer bobin, krank okuyucu, egzantrik okuyucu da bir şey yok ise beyin değiştirmeniz gerekebilir.

Erden
29-03-2011, 12:05
Her silindir ayrı bobinli mi?Tahminim öyledir. Eğer öyleyse bobinlerin de yerlerini değiştirirseniz değişiklik oluyor mu görülebilir.

Yukarıdaki arızalara bağlı olarak egzantrik ve krank okuyucu kablolarını bir kontrol edersen iyi olur. Hatta yeni deneme şansın varsa çözüm sunabilir.

Eğer bobin, krank okuyucu, egzantrik okuyucu da bir şey yok ise beyin değiştirmeniz gerekebilir.

Bobin tek yerleri degismiyor.
krank sensorunu siparis veremyi dusunuyorum. cok pahali bir sey degil.

Erden
29-03-2011, 16:44
Her silindir ayrı bobinli mi?Tahminim öyledir. Eğer öyleyse bobinlerin de yerlerini değiştirirseniz değişiklik oluyor mu görülebilir.

Yukarıdaki arızalara bağlı olarak egzantrik ve krank okuyucu kablolarını bir kontrol edersen iyi olur. Hatta yeni deneme şansın varsa çözüm sunabilir.

Eğer bobin, krank okuyucu, egzantrik okuyucu da bir şey yok ise beyin değiştirmeniz gerekebilir.

Ikisini siparis verdim bakalim ..:soru:

BlackEmperor
29-03-2011, 16:51
Bobin tek yerleri degismiyor.
krank sensorunu siparis veremyi dusunuyorum. cok pahali bir sey degil.

önce krank sensörünü değiştir. Umarım basit bi şekilde halledersin.

Erden
29-03-2011, 17:01
önce krank sensörünü değiştir. Umarım basit bi şekilde halledersin.

Egzantrik daha ucuzmus o yuzden onuda siparis verdim. Pek basiti kalmadi.

Rstmania
30-03-2011, 00:32
Bu arada bobin konusunda yeni aldım diye güvenme. Var ise eğer arkadaşlarında bir corsa alıp bir değiştir gör. Ancak hatalara bakılınca krank ve ya egzantrik sensörü arada kafayı yiyor gibi.

Erden
05-04-2011, 19:59
Egzantirik ve krankda degisti. Fayda yok.

BlackEmperor
05-04-2011, 20:30
Biride bana bu bilgiyi nerden okudugu soyleyebilir mi? birinci o2 yi soksemde okumaya devam ediyor.

Bu olay bi garibime gitti bu yazılımı yapan kişi sabit afr vereyim derken başka bişeyleride mi kurcaladı acaba? orjinal yazılma dönmeyi denedin mi?

Z20LET
05-04-2011, 21:59
yukarda yazılımı orjinale cevirdigini soylemis. erden tesisati hiç kontrol ettinizmi? enjektorleri degistirdiginiz halde( baska bir bobin denedigini varsayarak) geriye kalan tek ihtimal tesisat gibi duruyor.

Erden
06-04-2011, 08:59
Bu olay bi garibime gitti bu yazılımı yapan kişi sabit afr vereyim derken başka bişeyleride mi kurcaladı acaba? orjinal yazılma dönmeyi denedin mi?

Su an orjinal yazilimla.
Hatta ikinci o2 de sabit okumuyor ama arizada yakmiyor.

Rstmania
06-04-2011, 11:16
Komple değişen parçaları bir sayar mısın? Ayrıca tesisata baktınız mı?

Erden
06-04-2011, 11:39
Tesistata bakmadim.

Bobin
MAF
o2 (birinci)
Krank sensoru
Egzantirik sensoru
Bujiler
Enjektorler test edildi,yerleri degistirildi, temizlendi.
Hava fitresi su an yine dbilas flowmaster takili.
Chip silindi orjinal yazilim yuklendi opel servisinde.

BlackEmperor
06-04-2011, 11:56
2. Sensör kalmış değişmeyen, söküp takarken zedelenmiş olabilir mi ?

Erden
06-04-2011, 12:04
2. Sensör kalmış değişmeyen, söküp takarken zedelenmiş olabilir mi ?

Olabilirde sabit okudugu zamanda bu problem vardi. O yuzden onu degistirmemistim.

Rstmania
06-04-2011, 14:45
Sanırsam 2. sensör yanıltılmış durumda. Tesisatı bir gözden geçirip ECU denemek de fayda var diyorum ben.

Erden
07-04-2011, 19:26
Herhalde bunun sonu belli oldu.
Bugün geçici olsada hatalar zinciri vardı. Hiçbiri arıza yakmasada bilgisayardan okuyabiliniyordu.
B1000-ecu malfunction
U2201-00 can-bus no communication with Ehu
U2100-00 can-bus.

Erden
16-04-2011, 06:38
Bobini tekrar degistirdim...Sorun devam ediyor.

Bu sabah sonunda bilgisayar mantikli bir ariza yakaladi ...MAF..
dbilassss flowmaster ...3 kere maf degistirdim.....

BlackEmperor
16-04-2011, 09:52
Takma ustat şu yağlı filtreleri artık. Enjektörlerede bi daha bi baktırıver

Erden
16-04-2011, 10:58
Takma ustat şu yağlı filtreleri artık. Enjektörlerede bi daha bi baktırıver

mafi degistirdim. yedek vardi :-) Ariza sondu. Aksama diger verileri kontrol edecegim.
Simdi yeni filtre dusunmek lazim dbilasi komple sokecegim.