Orijinalini görmek için tıklayınız : RB25DET Neo - S14a
Mechanix
21-03-2011, 09:24
Uzun zaman SR20DET ile kullandığım aracımın motorunu 7 ay önce satmıştım.Bunun üzerine farklı birşey yapmak istedim.
Diğerlerinden farklı olarak , ben araç hazır olmadan konusunu açmak istemedim.1 sene aynı konuya filtre aldım , saplama değiştirdim yazmaktansa bir kerede bitirmek istiyorum konuyu.Aracın hazırlanma süresi 4 ay sürdü.Motoru söktükten sonra geçen zaman ise 6 ay.3 Ay motoru bekledim ve acele etmedim.
Swap için aklıma gelen ilk motor RB oldu , ama RB26 yapıp gereksiz ayrıntılarla uğraşmak istemedim.Çünkü zaten 600+ bir güç istemiyordum.Bu yüzden Rb25DET Neo isimli motorda karar kıldım.Şu anda da ne kadar iyi yaptığımı anlıyorum.
Amaç 400+ bir güç alıp devir bandını altta ve üstte güçlü tutmaktı.Bu yüzden çok büyük olmayan bir turbo kullanacaktım.Garrett 30R kulağa mantıklı geldi.Ve böylece ilk adımları atmış oldum.
Motordan önce son yapılanlar fren sistemi ve spacer'lar olmuştu.
XYZ ön ve arka 330mm frenler
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/MustafaRB/5.jpg
Standart frenler CD gibi kaldı.
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/MustafaRB/7.jpg
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/MustafaRB/8.jpg
Takıldı '
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/MustafaRB/9.jpg
Jantlarım her zaman çok içeride kalıyordu.Sonunda 1 takım spacer alıp takabildim.Ichiba spacer'lar saplamalı olduklarından yüksek ölçüler kullanabildim.Önlerde 2.5cm , arkalarda 3cm spacer kullandım.
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/MustafaRB/6.jpg
Frenlerin duruşu baya tatminkar.
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/MustafaRB/10.jpg
Spacer'lar tam istediğim görüntüyü verdi.
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/MustafaRB/11a.jpg
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/MustafaRB/11.jpg
Derken eski motor söküldü ,yenilendi ve S13'e kondu.
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/MustafaRB/3a.jpg
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/MustafaRB/12.jpg
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/MustafaRB/13.jpg
Mechanix
21-03-2011, 09:51
Yeni motorumuzun gelmesini 2-3 ay kadar bekledik.Bu sürede araç yattı.
Ama sonunda gelen motoru görünce , verdiğim emeğin karşılığını alacağımı düşündüm.
R43 GT-T 'den çıkan düşük km 'li RB25Det Neo .
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/MustafaRB/18.jpg
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/MustafaRB/17.jpg
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/MustafaRB/16.jpg
Mechanix
21-03-2011, 09:55
Parçaların siparişini motor gelmeden vermiştik.Sorunsuz şekilde gelmesi mümkün değildi tabii ki , eksiklerimiz vardı.Ama çoğu burdaydı artık.
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/MustafaRB/14.jpg
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/MustafaRB/21.jpg
Garrett 3076 aka 30R 0.86A/R
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/MustafaRB/19.jpg
Standart manifoldun sağlamlığı , kısa olması ve external wastegate için uygun olması farklı bir manifold almamı engelledi.Hem böylece alt devirler de daha fazla tork olacaktı.
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/MustafaRB/20.jpg
Motor ve Şanzıman kulakları - McKinney
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/MustafaRB/22.jpg
Greddy (replika bu ) intake manifold , and 80mm throttle body
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/MustafaRB/23.jpg
ardacngns
21-03-2011, 09:56
hayırlı olsun mustafacım cok guzel olmus rb25 skylıne motoru yıne dımı rb26 ıle sadece hacım farkı mı var ?
Mechanix
21-03-2011, 09:58
Allah istedigin gibi olmasini nasip etsin mustafa.Motorun iciyle ilgili biraz bilgi versene.Neler olacak icinde ?
RB yeterince güçlü bir motor , içini açmadan taktım.400-450 arası güç için gerek yok açmaya.Devir kesici 8000 de , 1 bar da 400 civarı bir güç almayı planlıyorum.
NEO da , RB26DETT gibi devir çevirmeye müsait. İticiler solid , standartta 7200 devir de kesici olmasına rağmen çoğu kişi 8000 de kullanıyor.Benim içinde yeterli.
Mechanix
21-03-2011, 10:02
Yağ filtresi yer değiştirme kiti -Blox
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/MustafaRB/24.jpg
Isıs Radiator , elektrikli fanlar
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/MustafaRB/25.jpg
AEM Tru Boost, Oil temp, Oil press
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/MustafaRB/26.jpg
ACT stage 35 clutch ve volan :)
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/MustafaRB/27.jpg
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/MustafaRB/28.jpg
Intercooler
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/MustafaRB/30.jpg
Son susturcu - XForce Varex 3.5inç Oem
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/MustafaRB/29.jpg
Silikon borular
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/MustafaRB/31.jpg
Mechanix
21-03-2011, 10:08
Aracımız zamanının gelmesini bekliyor.
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/MustafaRB/32.jpg
Temizliğe başlıyoruz , bobinleri çıkardık.
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/MustafaRB/33.jpg
Külbütör kapağı ve diğer ıvır zıvırlan boyanacak.
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/MustafaRB/34.jpg
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/MustafaRB/35.jpg
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/MustafaRB/36.jpg
Kapaklar kumlandı
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/MustafaRB/42.jpg
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/MustafaRB/43.jpg
Ön panel söküldü , ve biraz tamire ihtiyacı vardı.Çünkü nakliye sırasında eğilmişti.
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/MustafaRB/38.jpg
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/MustafaRB/44.jpg
Motor soyuldu
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/MustafaRB/39.jpg
Manifoldun içine port polish yaptım ve temizledim.
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/MustafaRB/41.jpg
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/MustafaRB/40.jpg
Mechanix
21-03-2011, 10:10
Rb25Det şanzımanını getirmek biraz zor oldu , ama buna değecek
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/MustafaRB/46.jpg
Intake parlatıldı
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/MustafaRB/47.jpg
Temizlenmesi gereken parçalar
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/MustafaRB/48.jpg
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/MustafaRB/49.jpg
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/MustafaRB/50.jpg
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/MustafaRB/51.jpg
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/MustafaRB/52.jpg
Paslanmış ezgoz manifoldu da kumlanarak kendine geldi.
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/MustafaRB/53.jpg
Motor stand'a alındı
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/MustafaRB/54.jpg
Mechanix
21-03-2011, 10:14
Karter söküldü , kontroller yapıldı.Boyanıp geri takıldı.
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/MustafaRB/57.jpg
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/MustafaRB/59.jpg
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/MustafaRB/58.jpg
Orjinal manifoldun en çok görüntüsüne kıl olduğum için değiştirme kararı almıştım.Greddy tipi bir manifold ile çok daha güzel görünüyordu çünkü kaput altı.
Orjinal manifold söküldü , üzerindeki selenoidler vs alındı.
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/MustafaRB/60.jpg
Yeni manifold için R33 rölanti valfi gerekliydi ve elimizde hazırdı .
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/MustafaRB/56.jpg
Throttle body , kelebek yani , dağıtıldı ve temizlenip toplandı.
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/MustafaRB/61.jpg
Parçalar yeni manifolda takılıyor
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/MustafaRB/62.jpg
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/74.jpg
Mechanix
21-03-2011, 10:21
Krank kasnağı çok kötü durumda , temizlenip boyanacak.
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/71.jpg
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/72.jpg
Boyanacak parçalar
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/66.jpg
Herşey boyanacak !
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/70.jpg
Turbo manifolda çok ufak değiyor
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/68.jpg
Ufak bir taşlama gerekiyor
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/69.jpg
Rölanti valfi temizlendi ve hazır
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/67.jpg
Yeni manifolda eski benzin rayı uymadı , bu yüzden uydurduk :)
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/63.jpg
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/65.jpg
Mechanix
21-03-2011, 10:25
Üzerinde daha fazla çalışmamız gerekti
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/76.jpg
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/77.jpg
Motorun ön tarafı da temizlendi
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/75.jpg
Volan takıldı
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/78.jpg
Triger kayışı takıldı
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/79.jpg
Külbütör kapaklarımız boyandı ve takıldı
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/80.jpg
Bujiler takılıyor
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/81.jpg
Sonunda , bizi en çok uğraştıran parça takılıyor.Karşınızda zenci tipi emma manifoldu ! :)
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/83.jpg
Debriyaj monte ediliyor
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/84.jpg
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/85.jpg
Vakum çıkışları çok kolay , elimizin altında
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/86.jpg
Mechanix
21-03-2011, 10:29
Şimdiye kadar ki kötü fotoğraflar için özür diliyorum.Yıllardır kullandığım makinamı bir arkadaşıma ödünç verdiğim için hayatımın projesinin fotoğraflayamadım.
Sonunda motorum güzel görünüyor !
Neredeyse hazır .
External wastegate standart manifolda kaynatıldı.Bunu bir çok Rb25Det' de görmüştüm.Sanmıyorum ki 2 günde kırılsın.
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/87.jpg
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/88.jpg
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/89.jpg
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/90.jpg
Mechanix
21-03-2011, 10:34
Motor takılmadan önce kaput altındaki tüm ıvır zıvırı söktüm.Herşeyi söktükten sonra motor içi parlak siyaha boyandı.Motorun çok güzel durmasını istiyorum.
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/91.jpg
Sigorta kutusu temizlendi
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/92.jpg
Motor kulakları takıldı , sonunda .
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/93.jpg
Herşey temizlendi , part 2
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/94.jpg
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/95.jpg
Motorun dışarıda son fotoğrafı
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/96.jpg
İç mekanda biraz ilgi istiyor , biliyorum.
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/98.jpg
Mechanix
21-03-2011, 10:40
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/99.jpg
Hazırız
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/100.jpg
Motoru yerleştiryoruz artık
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/102.jpg
Neredeyse tamam
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/103.jpg
Beklediğimizden çok daha kolay oldu , önceki swaptan deneyimiz var :)
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/104.jpg
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/105.jpg
Kalan işlere bir bakalım :
-Intercooler boruarı yapılacak , intercooler takılacak.
-Radyötör ve hortumlar takılacak
-Şaft yapılacak
-Elektrik tesisatı çekilecek
-ECU geliyor yol da , Vipec sipariş ettik
-İç mekan toplanacak
-Göstergeler takılacak
-Hidrolik el freni takılacak
-Ivır zıvır bir ton şey çıkacak biliyorum daha
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/106.jpg
Şimdi arkama dönüp bakınca , bu listeyi görünce , yine boğuldum.Nasıl yapılacak , ne zaman bitecek offf demiştim. Şimdi bittiğini düşününce algılayamıyorum bile ne ara yaptık bunca işi. . .
Mechanix
21-03-2011, 10:41
Egzozcumuz da yapılan işlere sıra gelmişti ;
Intercooler Boruları
Downpipe
Screamer
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/123.jpg
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/124.jpg
Mechanix
21-03-2011, 10:46
Intercooler sistemi hazırlandıktan sonra yeniden garajdayız
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/125.jpg
Bunca sıkıntının arasında biraz eğlenceli birşey yapmak istedim.Ve drifte kullanacağım jantları eğlenceli bir renge boyatma fikri aklıma geldi.
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/126.jpg
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/127.jpg
Ve işte sonuç !Fazla eğlenceli oldu :) Drift jantlarım 2ad 18'' OZ , 4ad 17'' stilauto.
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/128.jpg
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/129.jpg
Mechanix
21-03-2011, 10:52
Yapılacak yüzlerce bağlantı var , ama bir yerden başlamak lazım.
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/130.jpg
Ve beklenen paket geldi !
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/134.jpg
Güzel görünen bir kutumuz var :)
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/135.jpg
Motor içi işleri bitti gibi.Silikon borular çekildi , ısı kalkanı yapıldı , tesisat çekildi , boost controller'ın sensorü takıldı , Map sensörü yerleştirildi. Vs vs vs
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/131.jpg
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/132.jpg
Intake borusu için elimizde malzeme yoktu.Bu yüzden henüz bitmeyen filtre borumuz ile daha sonra ilgilenmemiz gerekecek.
Tam gelmesini istediğim yer şu anda radyötör taşırma kabının olduğu yer.Tabii o zaman da yeni bir taşırma kabına ihtiyacım olacak.Offf. . .
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/133.jpg
Mechanix
21-03-2011, 10:59
Fren sistemini taktığımda el frenim iptal olmuştu.Çünkü standartta olan kampana freni iptal etmemiz gerekiyordu.Şimdi yeni bir el frenine ihtiyacım var. Çözümse hidrolik el freni.
Ancak elimdeki el freni modeli dik duran tipti.Benim ise standart yerinde duran bir el freniydi.Tabii ki biraz modifiye'ye gerek duyduk . . .
Önce ikiye kestik
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/137.jpg
Alüminyum kaynağı ile kaynatıldı ve denedim.Tam istediğim gibi oldu.Aldığım ölçü 4/4'lük olmuş :)
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/138.jpg
Mechanix
21-03-2011, 11:05
İşin komik tarafı , bundan sonra ıvır zıvır olarak adlandırabileceğim işler kalmıştı.Daha sonra fotoğraf çekmedim.
Aracı geçen hafta bitirdim ve ayara çıktık.10 PSI basınç ile ilk ayar yapıldı.Yağ,hidrolik kaçakları halledildi.El freni boyandı ve göstergeler takıldı.
Vipec ecu'nun kullanımı , ara yüzü çok hoşuma gitti. Knock monitörümüz gelmediği için henüz kısık bir ayar yaptık.Ama pazar günkü drift için oldukça yeterli oldu.
Pazar gününden elimde bir tek fotoğraf var onu ekliyeyim.Yarın da iç mekanın ve motorun bitmiş halini ekleyeceğim.
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/Mustitest.jpg
Sonuç olarak , araç bitti.Drifte gittim ve sorun yaşamadım. :) Sonuçtan çok mutluyum. Hiçbirşey de acele etmedim.Ama drift'e de yetiştirdim.Bakalım bundan sonra neler olacak.
Yakın zamanda dyno'ya da gidip sonucu ekliyeceğim.
Konuyu takip eden herkese teşekkürler.
Bitti hadi dağılın :D
maşallah:)
vipec kaç 88mi?
Mechanix
21-03-2011, 11:32
Yok Semih , V44 Base alınarak R34 Rb25DET Neo için üretilmiş Plug In modeli.
Mechanix
22-03-2011, 14:29
Aracın bitmiş fotoğraflarını da çektim ama pazar günkü driftten sonra baya bir kirlenmiş :)
Hidrolik El freni , kaynatıldı ve boyandı :) Fantastik olsun istedim . Hehe.
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/149.jpg
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/148.jpg
90mm Emme
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/147.jpg
Radyötör ve taşırma kabı
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/146.jpg
Turbo ve external wastegate
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/145.jpg
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/144.jpg
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/143.jpg
İç mekanda çok sevdiğim Nardi direksiyon , hidrolik el freni tam istediğim yerde.
AEM göstergeler ; Tru Boost solda , ortada yağ sıcaklığı ve basıncı , Wideband orta konsolda.
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/142.jpg
AEM Map Sensoru
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/141.jpg
AEM Tru Boost Selenoidi
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/140-1.jpg
Finito gibi işte :)
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/139.jpg
Musticim güle güle bin ve gazla. Aem thruboost selenoidi vi-pec ile mi sürdün yoksa aem boost control ile mi?
Mechanix
22-03-2011, 14:54
Musticim güle güle bin ve gazla. Aem thruboost selenoidi vi-pec ile mi sürdün yoksa aem boost control ile mi?
AEM boost controller da şu anda , ilerde bağlarım vipec'e de. :)
Külbütör kapağını jantlarının renginde boyamayı düşünmezmiydin? Kaput altı pembe - turuncu - mor gibi renkler çok sexy duruyor : )
Mechanix
22-03-2011, 15:34
Yok o kadar seksiliğe gerek yok :)))
Mechanix
22-03-2011, 16:31
Driftoooo
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/IMG_9527kopyakopya.jpg
Büyük keyif ile okudum konuyu. Çok güzel. Sorum ise Tein kullanıyorusunuz coilover. EDFC ile beraber. En serti ile en yumuşak hali arasında çok fark varmı. Yoksa ince ayar gibimi. Yani Mercedes konforundan at arabası sertliğine mi geçiyor. Yoksa ufak bir aralık içerisindemi oynuyo.
Burak Kasim
05-04-2011, 22:31
Büyük keyif ile okudum konuyu. Çok güzel. Sorum ise Tein kullanıyorusunuz coilover. EDFC ile beraber. En serti ile en yumuşak hali arasında çok fark varmı. Yoksa ince ayar gibimi. Yani Mercedes konforundan at arabası sertliğine mi geçiyor. Yoksa ufak bir aralık içerisindemi oynuyo.
Mercedesle at arabasi biraz uc nokta olmus ama istenilen kivama cidden getirior.
Benim kullandigimda 16 Stepli, 16 kere yumusatip sertlestirebilirsin.
San Francisco'da yollar cok yokuslu ve cukurlu oldugu icin baya ben faydasini goruyordum.
Mechanix
24-04-2011, 19:26
Büyük keyif ile okudum konuyu. Çok güzel. Sorum ise Tein kullanıyorusunuz coilover. EDFC ile beraber. En serti ile en yumuşak hali arasında çok fark varmı. Yoksa ince ayar gibimi. Yani Mercedes konforundan at arabası sertliğine mi geçiyor. Yoksa ufak bir aralık içerisindemi oynuyo.
2010 model civic'in süspansiyon sertliğine 100 üzerinden 40 diyelim.Buna yay takarsan 50 olur , koni de takarsan 70 olur sertlik olarak.
Pist arabasının sertliği de 100 üzerinden 100 olsun.
Drift spec Tein en yumuşakta 100 üzerinden 60 , en sertte 100 üzerinden 80 oluyor.Gereksiz sert sayılabilir yol için.
Mechanix
24-04-2011, 19:28
Pazar günü update'i . TR Tuning dergi çekimleri arasında , eğlenceye ayırdığımız zaman :)
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/dorikonteyner.jpg
Mechanix
07-05-2011, 17:34
Kağıtta verilen değerler lastik değeridir. Ordaki altı çizili değerleri 1.2 ile çarpınca motor gücünü buluyoruz.
Basınç : 10PSI
Turbo : Garrett 30R
Benzin : 95 Oktan
Motor : Rb25det NEO
Kesici : 7500 devir
Beygir gücü ;
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/SM665-Hp.jpg
Tork ;
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/SM665-Tork.jpg
En iyi sonucu yaptığımız 2. ölçümde aldık.
Bu sonuca göre ; 440 HP , 480 NM almış oluyoruz.
Benim için yeterli gözüküyor.Şu an için basınç açmayı bile düşünmüyorum. :)
Mechanix
11-05-2011, 10:59
Spool sesine doymak isteyenler için video :
S14 - RB25DET NEO Cruze on Vimeo (http://www.vimeo.com/23575382)
:)
ilkeeldeniz
02-06-2011, 23:14
Ufakta olsa bi karede benden Mustafa abi Salı günü dergi çekimi için geldiğimiz de çekmiştim.Kazasız belasız süper makina :)
http://img202.imageshack.us/img202/1585/24782710150196408701166.jpg
Mechanix
15-08-2011, 16:15
Son güncellemeleri ekliyorum . Drift yaparken hararet 105 dereceyi görüyor.Bu yüzden daha sağlıklı bir motor için radyötör plakası aldım.Ön paneli tam olarak kapayan bir tane arıyordum , Cusco'nun ve diğer markaların plakaları baya ufak kalıyordu.O yüzden bunu aldım.Karbon fiber olduğu içinde güzel görünüyor.
Montajı baya uğraştırdı , sitesinde dediği gibi bolt on olmadı.5 saat süren bir çalışma sonra takabilidim.
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/283086_10150723487890545_606430544_19408902_434722 3_n.jpg
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/284279_10150723488010545_606430544_19408905_314054 8_n.jpg
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/283922_10150723518430545_606430544_19409213_301401 8_n.jpg
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/282170_10150745647610545_606430544_19690085_819127 4_n.jpg
Mustafa işine karışmak gibin olmasında
Drift yaparken rüzgarı önden alamadıgı için hararetin yükseliyor bu yüzden daha kuvvetli fanlar kullanırsan o sorunu çözersin
radiator cooling plate güzel olmuş
Mechanix
15-08-2011, 16:52
Mustafa işine karışmak gibin olmasında
Drift yaparken rüzgarı önden alamadıgı için hararetin yükseliyor bu yüzden daha kuvvetli fanlar kullanırsan o sorunu çözersin
radiator cooling plate güzel olmuş
Biliyorum müdür , fanlar da gelicek umarım yakın zamanda.Ama bunu da koymam gerekiyordu.
Mechanix
15-08-2011, 16:58
Arabanın şu anki durumu ;
Greddy yağ soğutucu takıldı.
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/IMG_6930kopya.jpg
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/IMG_6931kopya.jpg
Filtre tamponun altına alındı , motor ısısı filtreye gelmeyecek artık.
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/IMG_6933.jpg
Geçen sefer antrenmanda ön lastikler çamurluklara çarpıyordu , sinirlendim açtırdım çamurluklarıda :)
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/IMG_6940kopya.jpg
Şaftı değiştirdim , tek parça alüminyum şaft taktım.
Şimdilik bitti :)
Çamurluklardaki sansürler niye ?:)
Çamurluklardaki sansürler niye ?:)
sansür değil onlar , astar... çamurluklar açıldı.
Mechanix
22-08-2011, 16:52
Son güncellemeyi de yapayım bari , buraya yazmamışım.Şimdi Özgür diyince hatırladım.Sonunda istediğim gibi bir jant aldım.
Te37 Replika-Mat Siyah
Jantlarımızın ölçüleri şöyle ;
Önler 18''-9.5''
Arkalar 18'' -10.5''
Saolsun Rafi abi abartmış biraz offset olayını ama doğru ET li olunca tadından yenmiyor.
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/IMG_6973.jpg
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/IMG_6962.jpg
Eski jantlarımı da 900tl gibi komik bir paraya vericem , offsetsiz olduğu için spacer kullanmam gerekiyordu.
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/IMG_6946.jpg
Bu da satış konusu ;
http://www.techturkey.com/forum/modifiye-parcalari/92849-18-advan-rg2-replika-51143-25-et.html
Mechanix
26-08-2011, 10:43
Güncelliyeyim gene .
Uzun zamandır yetersiz gelen walbro benzin pompamın yerine yine depo içi olan Aeromotive benzin pompasını taktım.Akşam ayara gidiyoruz.
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/IMG_6997.jpg
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/IMG_6996.jpg
Mechanix
27-08-2011, 12:57
fiyat ne kadar ve kac lph?
340LPH , 400 Tl civarında müdür.
Mechanix
27-08-2011, 12:58
Jantlarımız da takıldı , 7 yıldır taktığım en güzel jantlar . :) Çok mutluyum.
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/IMG_7017.jpg
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/IMG_7021.jpg
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/IMG_7015.jpg
Mechanix
27-08-2011, 18:54
Herşey tamam , yarın ki antrenmana hazırız !
Yeni sponsorumu da sunayım böylece :)
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/4-1.jpg
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/2-3.jpg
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/1-5.jpg
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/3-3.jpg
beytuaga
24-10-2011, 21:31
inş 1ay sora benımkıde hazır olcak abi motor bi gelsin!
Mechanix
27-10-2011, 11:14
Şu anda rahatlıkla şunu söyliyebilirim ki , son ufak değişikliklerden sonra 500+ Hp :)
Gt3076 - 14psi - full boost@3000rpm
Şu ISTDC-İstanbul Drift challenge bitsin , direk dyno'ya çıkıyorum.
Mechanix
02-11-2011, 13:09
Yorucu bir haftasonundan sonra , klavyenin başına geçip fotoğraflara bakmak gibisi yok :
Hazzine.com 200SX
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/masast2.jpg
fatihcakin
02-11-2011, 14:13
Yorucu bir haftasonundan sonra , klavyenin başına geçip fotoğraflara bakmak gibisi yok :
Hazzine.com 200SX
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/masast2.jpg
Siteyi görunce herhalde dedim diğer fotoraflar orda yüklü :D mersem reklammış
Herşey tamam , yarın ki antrenmana hazırız !
Yeni sponsorumu da sunayım böylece :)
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/4-1.jpg
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/2-3.jpg
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/1-5.jpg
http://i386.photobucket.com/albums/oo309/JDM_Works/3-3.jpg
güzel bir proje mustafa abi araban ortalığı yakıyor.Tam bir drift makinası olmuş.Bir daha Tr Tuning dergisine çıkma şansınız varmı?
Mechanix
05-11-2011, 21:13
Daha yeni yaz başında çıktı , bir daha çıkması anlamsız olur.Neden sordun ?
hakan_41
06-11-2011, 20:03
spoilerin olmama sebebi varmı abi ? olsa çokda yakışır hani :)
Mechanix
06-11-2011, 21:40
Eskiden vardı , söktüm sattım :)
İstanbulda dtm olunca trafikte rahat edemiyorsun.
Mechanix
15-11-2011, 12:27
Son durum.
Nissan 200SX - A Nice Sunday on Vimeo (http://vimeo.com/32135589)
HD izleyin.İyi seyirler .
Blackbird
15-11-2011, 12:56
Güzel olmuş çalan parçada oturmuş videoya, elinize sağlık çok güzel.
Yollar tanıdık geldi hemen :) son asvalttan sonra çavuşbaşının yolları fena olmadı, karşılaşırız umarım yolda bir gün.
AtmoSpheriC
19-11-2011, 13:52
araç ve videolar harika...
Eskiden vardı , söktüm sattım :)
İstanbulda dtm olunca trafikte rahat edemiyorsun.
aynı soruyu ben de düşünmüştüm :) (spoiler fanatiği değilim de s14e çok yakışıyor)...
maşallah, allah kaza bela vermesin...:)
kickbuttowski
25-11-2011, 01:35
aynı soruyu ben de düşünmüştüm :) (spoiler fanatiği değilim de s14e çok yakışıyor)...
maşallah, allah kaza bela vermesin...:)
Arabaya masallah soyleyecek soz yokta.. spoiler olsa keske :rolleyes::)
akbaba78
25-11-2011, 07:13
masallah cok basarili:icon_tup:short shift lazim gibi geldi bana:rolleyes:
Mechanix
28-11-2011, 16:09
Arabamı satmam gerekiyor arkadaşlar.İlgilenenler parça listesine ilandan bakabilir.
Sorunsuz durumdadır.
Nissan 200SX 2.0 Turbo 1997 Model 68.000 TL Sahibinden satılık ikinci el Gri renk - 65724055 (http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-nissan-500-hp-200sx-rb25det-neo-65724055/detay/)
İlgilenenler arayabilir.
Maşallah çok güzel bir araba,
bir sorum var park halinde el frenini nasıl çekiyorsunuz ? bildiğim kadarıyla hidrolik el frenleri çekilince normalleri gibi yukarıda kalmıyor.
AtmoSpheriC
30-11-2011, 19:21
off satılıyomu :(
Bu kadar emek ver zamanını harca buyuk bır heyecanla aracı topla daha sonra ıstenmeyen durumlardan arac satılsın.... Bu durum cok kotu yaa hayırlısı olsun hocam
Mechanix
01-12-2011, 09:08
Maşallah çok güzel bir araba,
bir sorum var park halinde el frenini nasıl çekiyorsunuz ? bildiğim kadarıyla hidrolik el frenleri çekilince normalleri gibi yukarıda kalmıyor.
Vitese takıyorum öyle bırakıyorum. Hidrolik el freni de takılı kalabiliyor , ama sistemdeki hidrolik bir süre sonra basıncını kaybettiği için park freni gibi kullanışlı değil.
Mechanix
05-12-2011, 09:19
Bu aralar ciddi 2-3 alıcı var.Bu kadar çabuk gidecek olmasını beklemiyordum :(
Mechanix
02-08-2013, 11:43
Vay be ne güzel arabaydı :) Özlüyorum valla.
Sercan K.
02-08-2013, 12:31
:) Özlenmicek gibi değil ki be abi. Ben sanki bi ara sefaköyde gördüm bi kaç sefer diye hatırlıyorum. Şimdi nerde bi bilgin varmı abi ?
sinanbaysal
02-08-2013, 13:03
Son halı ne durumda acaba :)
Mechanix
02-08-2013, 14:32
Ben İstanbul Garaj Oktay'a sattım.Ondan sonra 2 el değiştirdi ve tekrar Oktay aldı geri şimdi. Şu anda bu durumda :
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=389816934453785&set=t.100004497703249&type=1&permPage=1
Ben İstanbul Garaj Oktay'a sattım.Ondan sonra 2 el değiştirdi ve tekrar Oktay aldı geri şimdi. Şu anda bu durumda :
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=389816934453785&set=t.100004497703249&type=1&permPage=1
zevk-renk olayı ama bence sende olduğu dönemdeki rengi muhteşemdi :icon_tup:
renk efsane oldu cıhat kardesımdeyken :)
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/549517_10151547745681479_984689525_n.jpg
Ben İstanbul Garaj Oktay'a sattım.Ondan sonra 2 el değiştirdi ve tekrar Oktay aldı geri şimdi. Şu anda bu durumda :
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=389816934453785&set=t.100004497703249&type=1&permPage=1
Gecen ay oturdugum sitenin garajinda gordum. Birkac gun oldugu yerde durdu sonra yok oldu... Turkiye'de Gordugum en iyi 200SX diyebilirim...
alisahin
03-08-2013, 10:11
maşallah arabaya ama eski hali daha güzelmiş sanki :)
nerde o eski güzel hali :(
O kadar uğraşıp emek zahmet verip satmak üzer gerçekten insanı ama parça seçimi ve uğraşlar mükemmel sonuç çıkarmış zamanında en iyi 200sxl erden birisi
Mechanix
27-01-2014, 14:45
Lan ben neden sattım bu arabayı ?? Tüü allah belamı benim...
mustafa dur ya bu ne :D
sabahtır bi face de bi burda allah allah:D
Valla Mustafa abi evlatlık bir arabaydı eski hali benim de çok hoşuma gidiyordu.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.