Orijinalini görmek için tıklayınız : Motorsporlarina Baslamak icin...
Wind of VW
22-03-2011, 13:01
Arkadaşlar merhaba, ben bu yaz amatörce bazi yarışlara katılmak istiyorum. en azından ufaktan başlamak istiyorum. özellikle bir ara şu hacı murat yarışlarını duymuştum izmirde olanlari ama sponsor falan bulmak gerekir sanırım. herkese nasip olmuyordur herhalde. beni bu konularda bilgilendirebiliecek arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.
Forumda daha önce böyle bir konu açılmıştı yanlış hatırlamıyorsam...
Arama bölümünden bir araştırın...Onun haricinde Buğra abi ve bilgisi olanlar cevap yazacaktır..
Yalnız.. hatırladığım kadarıyla zor işlerdi..Hesap yapınca az buz bi bütçe değildi harcanan...
M.Can Çimir
22-03-2011, 14:22
Merhaba,
Öncelikle lisans, tulum, kask, eldiven, ayakkabı gibi ekipmanlara sahip olman veya kiralaman gerekiyor.
Sonra bir otomobil kiralaman gerekiyor.
Sonra bir yarışa kayıt ücretini yatırıp kayıt olman gerekiyor.
Tüm bunlara para yetirebildiysen zaten yarışıyorsun ;)
Eğer pist değil de ralli tercih edersen görüşelim. Bu sezon kendi otomobilimle yarışmayacağım için uygun fiyata kiraya vermeyi düşünüyorum.
Yarışmakla alakalı detaylı bilgi istersen de özel mesaj atabilirsin, elimden geldiğince yardımcı olurum.
Benim anladığım kadari ile, arkadaş kendi yazdığı ile kendi aracı ile ufaktan amatörce pist yarışlarına katılmak istiyor.
eğer doğru anladıysam motorsporları konusunda Buğra abinin açtığı bir konu vardı, mart 26da pist organizasyonları başlıyor. Bi göz atı ver istersen
http://www.techturkey.com/forum/motorsporlari/78188-2011-sezonu-turkiye-pist-sampiyonasiyla-start-aliyor.html
M.Can Çimir
22-03-2011, 14:28
İşin içine kendi otomobilinle girmek varsa o zaman iş değişir. Ya hazır bir yarış otomobili alacak, ya da yeniden yaptıracak (ki bu daha pahalıya mal olur). Bunun bakımı ıvırı zıvırı da cabası.
Buğra'nın açtığı konu sanırım yanlış anlaşılmış. Türkiye'de cadde otomobiliyle girilip gazlanacak bir ralli veya pist yarışı yok.
Ha drag, slalom vs ayrı tabi...
hıı tamam can abi, ben buğra abinin açtığı konuyu amatör diyince; sitedeki arkadaşlarla katıldığımız time attack gibi bir organizasyon zannettim.
Wind of VW
22-03-2011, 15:07
şahsen ne diye aratacağımı bilemediğim için bu konuyu açtım.
Özellikle İzmirde ki Hacı murat denilen trafikten men edilmiş araçlarla yapılan yarışlara merağım var.
ama usulüne göre neler yapmam gerek nasıl başlanır bunları öğrenmek istedim.
mesela lisans dediğiniz nedir. eğitimi nerden alınır?
bununla başlayabiliriz.
Honda cup gıbı yarıslara katılabılırsın yada bu yarıslarda Amator grup ıcın Sıena yada Type-R lar var,onlar ıle 1-2 yarıs kovalıyabılrısın....
M.Can Çimir
22-03-2011, 15:51
Honda cup gıbı yarıslara katılabılırsın yada bu yarıslarda Amator grup ıcın Sıena yada Type-R lar var,onlar ıle 1-2 yarıs kovalıyabılrısın....
O araçları kiralamak da maliyet işte arkadaşa onu anlatmak istiyorum. Ne kadar ekmek o kadar köfte sporu otomobilsporları... Siena'lar para değil ama iş Type-R'a gelirse farklı olur. Yine de Safari Motorsport ile görüşün, Type-R'lar ve Siena'lar onların.
Tek yarıs 2.000 tl cıvarı cıkarsınız....
Haci muratlarin maliyeti cok dusuk ustelik mahalli oldugundan giris ucreti 150 gibi komik bir rakamdi hatta yanlis hatirlamiyorsam. mahalli lisans yetiyor. Komple 2000e araba alabilirsin ama birinci olmazsin buyuk ihtimal. Cunku o araclarda nos ve turbo haric diger sinirlar kalkti. Mesela M. Nazik var gecen yarisan ve birinci olan bi abimiz fazladan bir araci vardi satiyor kendi yaristigi aracta da miafori motoru var duzde hemen herkesi gecyordu. Tulum kask eldiven derken 2-3binde oyle gider en az. Homologe olsun dersen tabi. Kiralanma olayida var bu islerde. Volkan isik'in yaris okulu var izmirde Taner Sengezener'de veriyor egitim. 1 gun suruyor kalabaliga bagli 2 gune cikabiliyor. Devamli antrenman yapmak gerekir birde pistte yarisicaksan iddiali olmak istiyorsan.
Oncelikle ne yazikki tum dunyada ve Turkiye'de de otomobil sporlari pahalidir.
Tabi bu butceye gore ucuzda kacabilir ama turkiye standartlarinda pahali bir hobi olarak dusunulebilir.
Pist yarisi ralli yada herhangibir disiplinde yarismak icin gerekli guvenlik onlemleri alinmis bir otomobile ihtiyac vardir .
bunun akabinde otomobilin o turnuva yada yaris kurallari cercevesinde teknik olarak verilen kurallara uygun hale gelmesi gerekmektedir.
Burda detaya inmek yerine genel bir ornek vermek gerekirse yarista kullanacaginiz suspansyon tipi bile degisiklik gostermektedir disiplinine gore .
minimum butceyle maximumu elde etmek imkansizdir .
sezon kovalamak baslibasina bir maliyet olusturacaktir.
kendi yaris otomobiliniz yoksa kiralama yoluna gitmek mantikli gelebilir ancak kaza bela gibi riskleri (ki yeni baslayan bir sporcu icin cok uzak riskler degil) goz onunde bulundurmakta fayda var .
sonucta ozel cup larda yada kiralik otomobille dahi olsa rallide arac ile kaza yaptiginizda faturayi odersiniz .
bugun 1 yarisin butcesini hesaplarken eger kenarda uzerinde yaristiginiz otomobilin fiyati kadar paraniz yok ise bu ise kesinlikle girmemenizi tavsiye etmem .
Goz korkutmak gibi algilamayin ama bir yaris otomobiliyle 2-3 milyara yarisip daha sonra 20-30 bin tl odemek durumunda kalirsaniz cok daha korkar gozunuz onceden bunlari solemek ve uyarmakta fayda goruyorum o nedenle .
peki bu tip kiralama yada ulusal pist yada mahalli ralli gibi secenekleri yani ozel yaris otomobili ihtiyaci doguran disiplinleri gecersek ne yapabiliriz ben bu icimdeki yarisciyi nereye saliyim derseniz ozel organizasyonlar bu konuda hem bilgi hem deneyim kazanmak acisindan guzel ve dusuk maliyetli secimler olacaktir (yeni bir otomobil almadan suan elinizdeki otomobil ne olursa olsun katilabileceginiz organizasyonlar mevcuttur.)
Izmirde ulku yaris pistinde ve istanbulda da bircok organizasyon duzenlenmekte bunlari takip edebilirsiniz .
Gelelim otomobilde yok egitim ve deneyimde yok naapmali konusuna ...
Bu durumda ralli ve pist yarislari icin donem donem acilan egitimler olmakta bunlara katilip arac vb. hicbirseyle ugrasmadan 2-3 gunluk bir egitimle hem kendinizi gelistirmis hem hevesiniz konusunda gercekten kararli olup olmayacaginizi tartmis hemde keyif almis olursunuz .
Benim tavsiyem bir egitime kaydolup bu ise nekadar ciddi bakabildiginizi tartmanizdir.
Bir yaris otomobili ile o yaris anini yasadiginizda belkide ben bu isi hobi olarak yapmaliyim diyip daha net kararlar verebilirsiniz buyuk yatirimlar yapmadan once .
Sorucaginiz birsey olursa cekinmeyin elimizden geldigi kadar yardimci olmaya calisiriz herzaman .
Wind of VW
22-03-2011, 23:44
Bu güzel ve ayrıntılı açıklama için teşekkür ederim.
Şimdi bu tarz yani ciddi yarışlar için şahsi olarak mali desteğe ihtiyacım olacak. ve bu durumda Sponsor bulmak çok zor olsa gerek. o yüzden son yazdıklarınızdan başlayarak öncelikle kısa süreli eğitimler ile başlamakta fayda var gibi duruyor.
Bu güzel ve ayrıntılı açıklama için teşekkür ederim.
Şimdi bu tarz yani ciddi yarışlar için şahsi olarak mali desteğe ihtiyacım olacak. ve bu durumda Sponsor bulmak çok zor olsa gerek. o yüzden son yazdıklarınızdan başlayarak öncelikle kısa süreli eğitimler ile başlamakta fayda var gibi duruyor.
Allah kolaylik versin iyi sanslar dilerim :D
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.