PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Mercedes 190E 2.3 16V



ChtArdARSL
23-03-2011, 17:25
Mercedes 190 2.3 16v amg bakıyorum bırtane dısıme gore kestırdım..

185bg
getrag sazımanı
kılıtlı defransıyelı war..


Alacagım arac 170.000 bınde motor yapılmamıs.Daha one hıc mercedes kullnamadım ama bu kasalar cok hosuma gıdyor amg gorunumlu koltuklar vıtesın onunde gostergeler fılan..

aracta degısen yok fakat parca boyalar mevcut gorunumu vs cok gzl..Hosuma gıttı acıkcası..


Mekanıkle ılgılı bır sıkıntı yasarsam parcaları pahalımıdır bulamıyım?

Aracta Özellıkle nelere dıkkt etmelıyım? Beni en cok korkutan motoru gercı oda coswort ama :)

Antalyalı arkadaslar ve mercedesten anlayanlar yardımcı olabılırlermı?


Edit: Alacagım rakam 14,000 civarı Goguste catlak yok koltuklarda ufak deformasyonlar mevcut kazası ve degısen yok aracta lokal boyalar var gıdınce daha detaylı ınceleyecegım ama once bılgı sahıbı olmam lazım..

kickbuttowski
23-03-2011, 18:09
Motorundan hic korkmayin biz aldigimizda 353.000deydi ve 15.000 kilometre once yapilmisti. Motordan ziyade sizi ugrastiracak olan yuruyen aksamdir muhtemelen eger revize edilmediyse cogu parcanin degismesi gerekir..Parca fiyatlari diger araclara gore cok uygundur. Onun disinda bildigim kadariyla onden darbesi varsa kuleleri sasisi yerinden oynamissa duzeltilmesi mumkun degildir. Lastiklerini iyi kontrol edin disaridan iceriden yemiyorsa kazasiz oldugu kesindir.
Sanziman otomatik olmadigi icin sorun cikaracagini zannetmiyorum.
Ic aksamda 190lari tam bilmiyorum ama w124 lerde koltugun pozisyonunu degistiren bir parca var o genellikle bozuk olur.Goguste catlak dosemede deforme yoksa sorunda yoktur.
Hakkinda cok fazla yazamiyorum cunku genellikle kronikleri olan araclar degiller ama aklima gelirse eklerim tekrar :)

Edit: fiyatini da belirtirseniz iyi olur sayet genellikle AMG-cosworth ler haketmedigi fiyatlara gidebiliyorlar

opium_robust
23-03-2011, 18:33
mercedes'ten korkma hiçbir zaman aradıgında istedigin yerden parçasını bulursun 190'lar cok guzel arabalardır hele bıde 2.3 16v se tadından yenmez :) eger mercedese bakarsan oda sana bakar hangı modelı olursa olsun guzeldır kullanıslıdır rahattır tabı alacagın arabnın duzgun olması da onemlı zaten hoşuna gittiyse al hiç düşünme :D başına agrıtacagını zannetmiyorum

kadirsa
23-03-2011, 19:23
İkinci elde en çok parça bulunan veya bulunabilen araçtır heralde Mercedes'ler ama diğer arkadaşların da belirttiği gibi araştırma çaba gerekli, denildiği gibi gerekli ilgi alaka gösterilirse çooook uzun yıllar size yoldaşlık eder.

@opium_robust; imza güzelmiş :D

opium_robust
23-03-2011, 19:33
:D eyvallah abi

haldun31
23-03-2011, 21:53
mercedeste parça ucuz ve boldur.eger karşıdaysanız atatürk sanayide keskinler mercedes vardır.fatih keskin kardeşime aracı gösterin aracın herşeyini öğrenirsiniz.istanbuldaki üst düzey kişilerinmercedeslerinin bakımını genelde onlar yapar.ama fatih bizim gibi bu tarz araçların hastasıdır.kolay gelsin.gerçi araç antalyadaymış.desene boşuna yazdık:))))

tuner faruk
23-03-2011, 22:05
Lpg şimdiye kadar değmemişse ve sende 2 lirada yaksa Lpg siz binerim diyorsan hiç tereddüt etme al mekanik enjeksiyonun baş düşmanı Lpg dir.

Eğer dediğiniz özellikte ve fiyattaysa gözün kapalı al bide MS le baya iyi sonuçlar elde edebilirsin benim herzaman hayalimdir MS li bir 2.3 16v :)

Bide sorun olmazsa aracın ilanını yada fotolarını pm atarsanız az çok biliyorsam yardımcı olmaya çalışırım:)

slhdmr34
23-03-2011, 22:16
Benim de hayalim bu araçlar, arka koltuklar fln da diğer 190'lardan farklı biliyorsundur. Bir ara almaya tam niyetlendim son anda baska bir aksilik cıktı parayı baska yere kullanmak zorunda kaldım. Parçası her yerde ve bolca var. Özellikle Alman yapımı yan sanayi parçaları sebil gibi. 5 vites olması diger 190'lara göre ciddi avantaj. Güç zaten fazla fazla yetiyor. Faruk'un da dediği gibi MS ile canavar haline gelebilecek makineler. Biraz basıp abartmadan DTM havasını da verirsen deli görüntüsü olur.

Kısmet olursa ya 2.3 16v amg almak isterim ya da 6-7000 TL'ye Brabus makine alıp bi de temiz kupa bulup kendim toplayacam o olacak.

HALUK
23-03-2011, 22:20
2.3 16 valfe lpg olmuyor km de geçen sene 1 tl yakıyordu :)

bence 2.5 al lpg baglat hatta lpg liside var konfor o bicim ama çıkma parçası bile çüş detirtecek derecede :) parça sıkıntısı yok ankarada ganimet ;)

arka frenleri muayeneden geçmedi 800 tl hortumlarını ve tekerlek merkezlerini çıkma bulduk :)

slhdmr34
23-03-2011, 22:32
çıkma parçası bile çüş detirtecek derecede :) parça sıkıntısı yok ankarada ganimet ;)

arka frenleri muayeneden geçmedi 800 tl hortumlarını ve tekerlek merkezlerini çıkma bulduk :)

harbiden çüş yani 1250 liraya araba sattı adam bugun forumda :) :) :)

HALUK
23-03-2011, 22:43
7 lira civarında fiyatı en düzgünü mermi olanı 10 lira olsun bu paranın üstü bence haram ;)
14 liraya mermi 98 99 civicler var çok kaçar az yakar dertli olma yani :)

slhdmr34
23-03-2011, 22:46
Haluk Bey, bana satsana aracını :) 7 lira en duzgunu demissiniz 9'a alırım valla sizin aracı :P

HALUK
23-03-2011, 23:00
7 liraya sana alırım arabayı ama yaptıgım masrafları ödemen lazım :)
toplam 8 lirayı geçti masraf yani 15 bine geldi :) komple boya, komple deri iç döşeme, jantlar ve lastikler, üst kapak yapıldı, muayeneden geçmesi, freni, diski, balatası, amatisörü yayı falanı filanı :)

metal yorgunlugu diyorlar ya işte o oluşmuş bu araçlarda elledikçe dökülüyor ;)

parçası çok ucuz diyen arkadaşa silecek koluna 200 tl istedi çıkmacılar ;)

aeroglu84
23-03-2011, 23:03
arkadaşlar 2.3-16 nın parçaları öle ganimet falan değil.
bilginiz olsun
ben de çok araştırdım,hatta kafam attı geçen gün yine bir tane alıyordum son anda fiyatta anlaşamadık.
benim gerçekten aşık olduğum bir araçtır.
ama inanın kendine özgü parçaları hiç de ucuz değil.

Emir_b16a
23-03-2011, 23:06
parçası çok ucuz diyen arkadaşa silecek koluna 200 tl istedi çıkmacılar ;)

şaşırmış onlar :)

HALUK
23-03-2011, 23:09
arkadaşlar 2.3-16 nın parçaları öle ganimet falan değil.
bilginiz olsun
ben de çok araştırdım,hatta kafam attı geçen gün yine bir tane alıyordum son anda fiyatta anlaşamadık.
benim gerçekten aşık olduğum bir araçtır.
ama inanın kendine özgü parçaları hiç de ucuz değil.

2.5 amg zevk için alınır yürürü düzgün olsun direksiyonu bırakınca tarlada gelincik toplamasın yeter, kaportası problem degil :)

şöyle pazar sabahı 100tl lik lpg alıp sahil yolundan sarıyere börek almaya gideceksin dönerken biraz acele et börekler sogumasın :)

fena zevkli araçlar benim diyen adam gaz pedalından kalkmadan 2 ye atamaz :)

slhdmr34
23-03-2011, 23:15
Haluk abi, 7 lirasını nakit vereyim 8 lirasına barter yapalım :)

Bu arada o cıkmacı milleti var ya, bana zamanında parcacı bulamadım etrafımda diye 80 liraya fan yan sanayii motoru sattılar, aynı motorun orjinalini sıfırını parçacıdan 50 TL'ye aldım. Sonradan öğrendim, cıkmacıya gitmeden evvel parcacıdan servisten fiyat alacaksın, gerektiğinde çüşşşş diyeceksin. Yakın zamanda babamın Sw escorta tampon aldım, cıkmacı 200 dedi oha dedim parcacıda sıfırı 150 lira diye zarf attım sen 70 ver o zaman dedi :) Tamamen yerse yapıyorlar cıkmacılar

HALUK
23-03-2011, 23:15
şaşırmış onlar :)

500 tl ye şahin boyatıyoruz opak :)

silecek kolunu dolu kapı sandılar her halde :)

HALUK
23-03-2011, 23:19
Haluk abi, 7 lirasını nakit vereyim 8 lirasına barter yapalım :)

Bu arada o cıkmacı milleti var ya, bana zamanında parcacı bulamadım etrafımda diye 80 liraya fan yan sanayii motoru sattılar, aynı motorun orjinalini sıfırını parçacıdan 50 TL'ye aldım. Sonradan öğrendim, cıkmacıya gitmeden evvel parcacıdan servisten fiyat alacaksın, gerektiğinde çüşşşş diyeceksin. Yakın zamanda babamın Sw escorta tampon aldım, cıkmacı 200 dedi oha dedim parcacıda sıfırı 150 lira diye zarf attım sen 70 ver o zaman dedi :) Tamamen yerse yapıyorlar cıkmacılar

dün 2004 elantranın abs okuyucusunu almak için ordaydım serviste yok siparişle gelicek fiyat belli degil :)

250 den açılışı yaptık 150 tl ye işçilik dahil abs okuyucu ve poryoyu komple taktırdım onunda bilyası ötüyordu pazarlık çok önemli sünnet sünnet :)

DERAN_TUYNER
23-03-2011, 23:20
Mercedes - Benz 190 190 E 2.3 1987 Model 21.000 TL Sahibinden satılık ikinci el (http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mercedes-benz-190-e-2-3-16-valf-amg-44334233/detay)

dusunursenız

fiyat olarak bir şeyler yaptırabilirim

dragon07
23-03-2011, 23:23
hep istedim 2.5 amg...

motora gelince after market pistonları mevcut...kaporta parçası zaten bol olan bi araç...ama tamponları dökükse kırıksa orjinalini bulmak zor ve pahalı olur.

uzatmadan dicegim şu :)
15 e alıyosan 5 lirada köşede olmalı...10a alıyosanda 7 lira olsun :)
birde mümkünse 2.bi dizel yada lpg li aracın olsun.

onurdestan
23-03-2011, 23:24
beyler benim ve kuzeniminde hastalık derecesinde sevdiğimiz araçlar 2.3 16 lar konusu açılmışken sormak istiyorum 190 parçası çok kolay bulunuyor evet ama 2.3 16 ların ön arka tamponları dodikleri vs birşey olsa nereden ve kaça buluruz bunun dışında motor parçalarınıda bulmak kolaymıdır mesela biz en çok ön tampondan korkuyoruz çıkma bulmak sanırım çok düşük ihtimal bu konuda bilgili arkadaşlar ne der

Ahmet Saraçoğlu
23-03-2011, 23:28
hep istedim 2.5 amg...

motora gelince after market pistonları mevcut...kaporta parçası zaten bol olan bi araç...ama tamponları dökükse kırıksa orjinalini bulmak zor ve pahalı olur.

uzatmadan dicegim şu :)
15 e alıyosan 5 lirada köşede olmalı...10a alıyosanda 7 lira olsun :)
birde mümkünse 2.bi dizel yada lpg li aracın olsun.

Şu cümleyi ne kadar büyütsem az , kesinlikle katılıyorum.Ama alındıktan sonra duruma göre harcanan para sonrası Mercedes ten daha fazla keyif verecek başka araç yok.Sınıfının en dolusu , veya en performanslısı olduğu sürece üzerine yapılacak masrafı inkar etmeyen sayılı araçlardan biri.

bu arada söykemeden geçemiycem , kesinlikle kişisel tercih sebebi tabi ama 190 a gıcık olmamın tek sebebi iç mekanda havalandırma peteklerinin üzerine kadar devam eden yayvan gösterge siperliği:Dbildiğim bu şekil tasarlanan tek iç mekan ve gerçek elfrenli mercedes bu.

tuner faruk
23-03-2011, 23:29
beyler benim ve kuzeniminde hastalık derecesinde sevdiğimiz araçlar 2.3 16 lar konusu açılmışken sormak istiyorum 190 parçası çok kolay bulunuyor evet ama 2.3 16 ların ön arka tamponları dodikleri vs birşey olsa nereden ve kaça buluruz bunun dışında motor parçalarınıda bulmak kolaymıdır mesela biz en çok ön tampondan korkuyoruz çıkma bulmak sanırım çok düşük ihtimal bu konuda bilgili arkadaşlar ne der

Elinizde olan tamponların fibercide kalıbını çıkarttırın ;)

HALUK
23-03-2011, 23:33
kırılmadan bir polisetciye git kalıp aldır :)
1000 tl de dese ver ama kalıbı sen al sende kalsın :) dışardan getirmen lazım aksi halde o da muazzam paraymış ;)

dragon07
23-03-2011, 23:39
1500tl tampon :) bide onu getirticek parçacı lazım dodikler iyi para.
birde antalyadan alıcaksın galiba,mercedesten anlayan birinide yanında götür :)
motoru bitikse(krank,üst kapak)...bunlar muazzam paralar...

HALUK
23-03-2011, 23:46
1500tl tampon :) bide onu getirticek parçacı lazım dodikler iyi para.
birde antalyadan alıcaksın galiba,mercedesten anlayan birinide yanında götür :)
motoru bitikse(krank,üst kapak)...bunlar muazzam paralar...

motor bulgarda zibil gibi sıkıntı yok ha leva ha tl aynı :) ama body kit amerikadan 2500 usd gibi bir paraya gelirmiş diye söylendi bende polisetciyi efese bogdum kasayla aldım açtım açtım içirdim :) sag tarafa baktı sol tarafı baştan yarattı sagolsun varolsun;)

dragon07
23-03-2011, 23:48
abi senin dikiş makinasınında bi resimlerini görsek fena olmaz bu konunu üstüne :)

CasabLanca
23-03-2011, 23:49
7 liraya sana alırım arabayı ama yaptıgım masrafları ödemen lazım :)
toplam 8 lirayı geçti masraf yani 15 bine geldi :) komple boya, komple deri iç döşeme, jantlar ve lastikler, üst kapak yapıldı, muayeneden geçmesi, freni, diski, balatası, amatisörü yayı falanı filanı :)

metal yorgunlugu diyorlar ya işte o oluşmuş bu araçlarda elledikçe dökülüyor ;)

parçası çok ucuz diyen arkadaşa silecek koluna 200 tl istedi çıkmacılar ;)

benimde silecek kolum bozuktu elektrikçi çıkma var 120 tl ister misin dedi yok dedim sonra üstündekini tamir etti :hehe: 20 tl aldı :D

tuner faruk
23-03-2011, 23:52
http://i865.photobucket.com/albums/ab219/davidastramk2/429.jpg

Şu zevki 0 derece yağmurlu bi havada ısıtmalı koltuklarla getrag şanzımanla farlarla silecekler çalışırken yaşamak nasıl bi olaydır yaa:love:

slhdmr34
24-03-2011, 00:03
Haluk abi teklifim gercek valla, 7 si canlı ustu barter olur mu ciddi ciddi ??

HALUK
24-03-2011, 00:04
faruk benzin ibresine bakma adamın bütün zevkini bozuyor :)


yapım aşamasını ve son halinin resimlerini forumda paylaşmıştık bir kurcalarsanız hepsi mevcuttur ;)

tuner faruk
24-03-2011, 00:09
faruk benzin ibresine bakma adamın bütün zevkini bozuyor :)


yapım aşamasını ve son halinin resimlerini forumda paylaşmıştık bir kurcalarsanız hepsi mevcuttur ;)

Abi varsın bozsun yaa ben orda o zevki yaşadıktan sonra :D

cembozbey
24-03-2011, 00:10
fibercide kalıbını aldırcaz derken kırılırsa fibermi takcaksınız

HALUK
24-03-2011, 00:14
fibercide kalıbını aldırcaz derken kırılırsa fibermi takcaksınız

valla plastik dökebiliyorlarsa plastik takılır :)

hiç olmamasından fiber olması iyidir sanırsam ;)

HALUK
24-03-2011, 00:15
Abi varsın bozsun yaa ben orda o zevki yaşadıktan sonra :D

faruk en son kazandıgın parayla ne zaman benzin aldın :)

iynn-RS
24-03-2011, 00:17
2.3 16v lermi daha iyi 2.5 larmı?


2.3 sahıbı bı arkadas 2.5 lere pek sıcak bakmıyordu. ıkısı arasında hacım dısında ne farklar var?

tuner faruk
24-03-2011, 00:19
faruk en son kazandıgın parayla ne zaman benzin aldın :)

Bugün :D:D

HALUK
24-03-2011, 00:23
Haluk abi teklifim gercek valla, 7 si canlı ustu barter olur mu ciddi ciddi ??

araba 14 nakit gördü malesef vermedi bizim çocuklar :)

slhdmr34
24-03-2011, 00:26
canın sagolsun abi :) para toplayacaz biraz daha anlaşılan.

leader_T
24-03-2011, 00:29
Bende konuya katılmak istiyorum:) çok beğendiğim bir araç 2.3-16 lar. ancak ufak bir araştırma yaptım bu araçlar hakkında 190E 2.3-16 larda AMG diye bir model olmadığını öğrendim. çünkü Mercedes, AMG'yi 1991 yılında satın almış ve ilk satışa sunulan araç 190E 3.2L AMG'miş. AMG sadece body kit konusunda ilaveler yapmış
bu arada 2.3-16 lar sadece 2 renk üretilmiş smoke silver ve blue-black metalik renk.
Yanlışım varsa kusura bakmayın...

http://1.bp.blogspot.com/_FoXyvaPSnVk/TOrX6vdiUqI/AAAAAAADpMI/ZcToKqLuNKQ/s1600/Mercedes%2B190E%2BCosworth%2B17.jpg
http://4.bp.blogspot.com/_FoXyvaPSnVk/TOrX5Saen3I/AAAAAAADpMA/NRtJpLw-H7w/s1600/Mercedes%2B190E%2BCosworth%2B16.jpg

tuner faruk
24-03-2011, 00:32
Aynen öyle renkler bizim değimimizle balköpüğü ve simli siyah :D Motor cosworth un yaptığı bi motordur.AMG nin 190 kasada oynadığı araç ise 3.2 dir ;)

http://www.baureihe201.de/W201/mb-bilder/amg-duo.JPG

HALUK
24-03-2011, 00:33
2.3 16v lermi daha iyi 2.5 larmı?


2.3 sahıbı bı arkadas 2.5 lere pek sıcak bakmıyordu. ıkısı arasında hacım dısında ne farklar var?

kargaya yavrusu kuzgun görünürmüş :)

2.5 candır can :) 7.5 sn 100 km hız :) 240 tork 204 hp :) bu modelde lpg patlatma yapınca yakıtı ayarlayan ördegi öldüremiyor :)

yani lpg dostu :)

leader_T
24-03-2011, 00:45
2.5-16'lar da katalitik ve katalitiksiz olarak ikiye ayrılıyor.katalitikli model 197Hp, katalitiksiz model 204Hp güç üretiyor.

bu arada 2.5-16 var mı satışta?? :)

HALUK
24-03-2011, 00:47
insan bunlara baktıkça arabadan soguyor yahu :) yatın uyuyun :)

leader_T
24-03-2011, 00:50
şu resmi buraya koymak istiyorum. Ne muhteşem bir görüntü ;)
2.5-16 / 2.3-16 / 3.2L AMG

http://forum.mercedes-benz-clubs.com/files/mbcp_eb_080909_000_178.jpg

Serencebey
24-03-2011, 08:35
Ekim Ayı 2010 Yılı Tuning Türkiye Yazım...



Mercedes’te ki İngiliz Dokunuşu
1970’lerde Mercedes ralli serilerinde R107 adını verdiği V8 Motorlu güçlü ve hafifletilşmiş Coupesi Mercedes 450 SLC 5.0 ile yarışıyordu. Ancak o yıllarda Mercedes 190 E’yi rallilerde kullanmak istiyordu ve ünlü İngiliz modifiye firması olan Cosworth’e 320bg gücünde bir canavar yaratmaları için teklifte bulundu. Bu proje Cosworth’te aynı zamanda WAA olarakta biliniyor. Aynı zamanda Audi, Turboşarjlı ve dört tekerden çekiş özelliğine sahip Quattro modelini piyasaya sürmüştü ve bu aracın 2.3-16v’ye en büyük rakibi gözüyle bakılıyordu. Mercedes mühendislerinin 190 E ye olan tutkuları, Cosworth’un başarılı işçiliği sayesinde Mercedes bu araçla yönünü Deutsche Tourenwagen Meisterchaft’a yani DTM’ye çevirdi. Bu yarış serisinin özelliği ise bu yarışta sadece günlük kullanılabilen araçların yarışabilmesiydi. Bu sebeple Mercedes 190’a Cosworth motorun modifiye edilmemiş halini koymayı uygun görmüştü. Yüksek performanslı bu model 190 E 2.3-16V olarak adlandırıldı ve 1983 yılının Eylül ayında Frankfurt Araba Fuarında tanıtıldı. Tanıtımda elde edilen övgüler Mercedes’in ne kadar iyi bir iş çıkarttığını ortaya koymuştu.
Üretilen ilk 3 arabada sadece kozmetik olarak değişiklikler yapılmıştı ve bu araçlar Ağustos ayında İtalya’da bulunan Nardo test pistinde 3 adet yeni Dünya rekoru geliştirdiler. Kaydedilen ortalama hız ise 247.94 km/h’ydi. 50.000km’lik endurance testinden sonra Dünya çapında 12 yeni rekora imza attılar.
Coswort Motoru 2.3 Litre 8 Valf 136bg’lik bir alt yapı üzerine kuruluydu ve çoktan 190 E ve E Klass Serisinde yerini almıştı. Bunun ardından Cosworth bu motor için daha önceden DFV ve DBA’dan öğrendiklerini kullandıkları bir kapak üretti. Hafifletilmiş malzemeler kullanılarak yapılan çift egzantirik ve silindir başına dört valf kullanılarak üretilen motor 16 valfe çıkarılmıştı ve yanma odasındaki optimum denge saplanmıştı.
Normal yol modelinden ziyade 190 E 2.3-16 49bg güç ve 55Nm daha fazla tork üreterek tek egzantirikli 2.3 I4 motordan kendini öne çıkarıyordu. 2.3lt 16valf motor 6.200 devirde 185bg güç ve 4.500 devirde de 235Nm tork üretiyordu. 95.5x80.25 Bore&Stroke ölçülerine sahip olan motor hiç zorlanmadan7000 devirleri görebiliyordu. Bu canavar 0’dan 100km’ye ise 8 saniyeden daha az sürede çıkıyordu ve bununla beraber 230km/s hızada bir solukta ulaşmak mümkündü. Amerikan modellerde ise motor sıkıştırması 10.5:1’den 9.7:1’e çekilmişti bu yüzden o modeller 167bg güç ve 220Nm torkla yollardaki güç gösterisine devam ediyordu. 2.3-16 normal versiyonundabulunan emiş ve egzoz çıkışlarıdan daha büyük ölçülere sahipti. Bununla beraber farklı Egzantirik ölçüleri vardı, kuru karter çıkartılmıştı. Normal modelde kullanılan Bosch K-jetronic yerini Kugelfischer enjektör sistemine bırakmıştı. Bunlar gibi değişiklikler gücü 185bglere kolayca çıkartmıştı. Motor kapakları Cosworth tarafından Coscast döküm firmasınında yardımıyla Worcester’de hazırlanıp Almanya’ya gönderiliyordu ve burda bütün iç aksamı özel alaşımlı pistonlar ve diğer ekipmanlarla dolu olan motorlara montajı sağlanıyordu. Bu sayede yüksek hızlarda aracın gücü stabil kalabiliyordu.
Daha sonradan 2.3L hacmindeki motor 1988 yılında 2.5L’ye çıkarılarak yeni bir model üretildi. Bu modelde 2.3L’de kullanılan tek zincirli sistemin yerine çift zincirli sistem kullanıldı. Bu modelde güç 17bg daha arttırlmıştı.Avrupa modellerinde katalizör olmadan yapılan ölçümlerde 204bg gibi bir güç elde edilmişti. Katalizörlü 2.5-16’lar 197bg güç üretiyorlardı. 2.5 motorun Mercedes’e mi yoksa Cosworth’e mi ait olduğu hala tartışılıyor. Mercedes bu sport sedanında Ingiliz firmasının hiçbir yardımı olmadığını savunsada 2.3’te Cosworth firmasından aldığı yardımlarda Coscastfirmasının dökümünü yaptığı parçaların üzerine bastığı logoyu 2.5’te ki bazı parçalarda da görmek mümkün. Cosworth firması bu projeyi kendi literatüründe WAB olarak adlandırdı. WAB projesi ünlü otomobil programı olan Top Gear’a da konu olmuştu ve Top Gear’ın yorumuna göre 2.5 Modeli dünyadaki nadir klasik araçlar arasındaydı. Çünkü 2.5’in de M3 gibi gizlilikte yarışan bir geçmişi vardı.
16 Valfin olan modeller diğer 190 modellerinden çok daha farklıydı. 2.3-16 ve 2.5-16’da kullanılan Body Kit tam olarak 0.32 hava direnci ortaya çıkarıyordu ve bu da Dünya üzerindeki en düşük Spor Salon CD değerlerinden biriydi. Direksiyon tepkisi diğer 190’lara göre daha farklıydı ve Direksiyon simidi daha küçüktü normal modellerde bulunan 55 litrelik benzin deposu 70 litreye çıkarılmıştı. Kullanılan GETRAG marka 5 ileri manual Şanzuman yarış ruhunu barındırıyordu ve ters bir özelliğine sahipti. Bu 2-3-4-5 ile gercek bir H harfi yapmak demekti. Vites geçişlerinin farklılığı “Notchy, Baulky” (Dereceli, inatçı) olarka adlandırılmıştı. Bu şanzuman BMW E30 M3’te de kullanılmasına rağmen BMW mühendisleri geçişleri Standart bırakmışlardı. Bu avantaj olduğu kadar bir dezavantajdı çünkü normal araba kullanmaya alışmış olan sürücüler kalkış yapmak için 1.vitese soktukları arabayı aslında geri vitese sokuyorlardı.

İç donanımda ise 4 koltuklu olan bu süper salonda Recaro imzasını görmek mümkün. Ön koltukların yanı sıra arka koltuklarda da şişirilmiş yan desteklere rastlamak mümkün. Orta konsolda ise diğer 190’lardan extra olarak Yağ ısı göstergesi, Kronometre ve Voltmetre bulunmaktaydı. 2.3-16 sadece 2 renk olarak piyasaya çıkmıştı; Mavi-Metalik Siyah ve Smoke Silver. 2.5-16’da ise buna iki renk daha eklenerek Almandine Red ve Astral Silver ile satışa sunulmuştu.
Bütün 2.3-16’lar standart donanımdan LSD ile çıkarılmıştı. Bunun yanında 2.3-16’da opsiyon olarak sunulan Mercedes ASD sistemini 2.5-16’da standart olarak almak mümkündü. ASD sistemi elektronik ve hidrolik kontrollü limitli otomatik diferansiyel sistemiydi. Bu sistemde diferansiyel %15’ten %100’e kadar farklı oranlarda kilitlenebiliyordu. Bu bir çekiş kontrol sistemi degildi sadece lastiklerin patinaj çekmemesini sağlayan yardımcı bir ekipmandı. Bu sistemin çalıştığını belli eden ibare ise gösterge panelinde bulunan Amber renkteki üçgendi.
16 Valf modelleri normal 190’lardan farklı bir süspansiyon sistemine sahipti. Daha basık ve daha sertleştirilmiş amortisor sistemi daha az esnemeye izin veriyordu. Daha büyük viraj çubukları, daha sert Tabla fişekleri ve SLS “ Self-Levelling Suspension” bulunuyordu. Bu sistem sayesinde aracın arkasının yüksekliği istenildiği gibi ayarlanabiliyordu buda aracın arkası yüklendiğinde sürüş konforundan ödün vermeyi engelliyordu.
1984 yılında Nürburgring’te bazı pilotlar ve F1 pilotları araçları denemek amacıyla piste çıktılar. O yıllarda ismi pek duyulmamış ünlü yarışçı Aryton Senna birinci olmuştu.
Özel takımlardan olan AMG 2.3-16 ile içlerinde önemli yarışlardan biri olan DTM dahil, bir çok Touring yarışına girdi. 1980’lerin sonlarında 2.5-16 (ki bu model Amerika’da hiç satılmadı) bir çok yarışta BMW M3 ve Turboşarjlı Fors Sierra Cosworth’e karşı geldi.
BMW M3 Sport Evolution’un sahneye çıkışının ardından Mercedes 2.5-16’sında değişiklik yaparak satışına hız kazandırmayı düşündü. 1989 yılının Mart ayında 190 E 2.5-16 Evolution Cenevre Otomobil Fuarında tanıtıldı. Evo I, ki bu araca literatürde verilen adın ta kendisidir, yeni Spoiler ve daha geniş lastiklere sahipti. Dışındaki değişikliklere çok önem vermeyen Mercedes Mühendisleri aracın metalinin altındaki değişikliklerle isimlerinden baya söz ettirmişlerdi. Frenler ve süspansiyonlar yeniden elden geçmişti. Aracın tamamı SLS ile donatılmış ve bu sistem içeriden sadece tek tuşla ayarlanabiliyordu. Bu sayede EVO I yarış pistlerinde daha başarılı bir hale gelmişti.
Evo I 2.5-16 diğer 2.5’ler ile aynı güce sahipti ama motorda daha kısa tutulan Stroke ve daha büyük Bore sayesinde motor ulaşabileceği en yüksek devire kolayca dönebiliyordu. Cosworth firmasının WAC olarak literatürüne aldığı yeni motorda hafifletilmiş ve açıları yeniden düzenlenmiş Egzantirikler bulunuyordu.
Evolution modeli DTM’nin genel kuralı olan 500 adet yol modelinin satılmasından dolayı sadece 502 adet üretilmişti. Araç sahipleri daha fazla güç istedikleri taktirde PowerPack olarak adlandırılan ve AMG tarafından sunulan opsiyonuda kullanabiliyorlardı. Bu Paket tek başına o yıllarda 18.000 Marktı. Bu pakette Farklı egzantirikleri, daha büyük emme manifoldu, daha agresif olarak hazırlanmış enjektör ve yakıt yönetim sistemi farklı egzoz giriş çıkışları gibi extralar bulunuyordu. Bu paket sayesinde araçtan net 30bg almak mümkündü.

1990 yılının Mart ayında Cenevre Otomobil Fuarında 190 E 2.5-16 Evolution II tanıtıldı. Birinci modelin başarısının ardından Mercedes 502 adetle sınırlandırdığı bu aracı daha satışa bandına inmeden hepsini satmıştı. 1990 yılında aracın satış fiyatı tam olarak 80.000$’dı.
Evo II AMG PowerPack’i içinde barındıran aynı kısa Stroke’a sahip olan 2.5’lik motoru kullanıyordu. Evo I’de olduğu gibi bu modelde SLS ile donatılmıştı. Bu araçtaki en fazla göze çarpan modifiye ise sıradışı Body Kiti idi. Stuttgart Universitesi Profesörü Richard Eppler tarafından tasarlanmış Body Kit’te Ayarlanabilir arka Spoiler, Arka cam Spoiler’ları ve Evolution II 17” Jantları bulunmaktaydı. Araç tunel testinde tam 0.29 Drag Force ile iddalı bir sürtünme sayısı ortaya çıkarmıştı. Body Kit sayesinde Down Force’ta da inanılmaz bir artış olmuştu. Hatta o yıllarda BMW mühendisleri tarafından söylenen bir anektodta, “Eğer bu kanat çalışıyor ise, bizim rüzgar tünellerimizi yeniden dizayn etmemiz gerekicek” şeklinde bir ibareye yer verilmişti.
Söylendiği gibi 502 Blauschwarz yani mavi/siyah metalik Kombinasyonunda araç üretildi ama sadece son 2 numara olan 501 ve 502 Astral Silver modelinde üretildi.
Son olarak Evo II’de extradan kullanılan AMG PowerPack’e hakkında birkaç sey söyleyelim. 2.5-16 Evo I modelinde AMG PowerPack aracı 7200 devirde 224bg güç ve 5000 devirde de 245Nm torka çıkarıyordu. Buda son süratı 250km/s’e çıkarıyordu. Ancak bu güç 2.5-16 Evo II’de 350bg’lere kadar çıkmıştı.
Ülkemizde bu nadide araçlardan bulmamız mümkün. Umarım bu yazıdan sonra bazı araç satılmasına yardımcı olan sitelerde bu araçların fiyatlarına bir göz gezdirirsiniz. Araçları alıp tekrardan toplamak çokta zor olmasa gerek. Bu aracı sürme zevkine birkaç kez erişmiştim. Hem konfor hemde güç cidden bu araçta aynı anda barınıyor. Sizi içine çeken Recaro koltuklarla yarış pistinden çıkıp gelmiş bir safkan yarış arabasına sahip olmak çokta zor değil.

N.Burak EKMEKCILER

Serencebey
24-03-2011, 08:38
190E 2.5 16V EVOII body Kitli bir W201 olsa tadından yenmezdi :)

gambit49
24-03-2011, 09:56
2.5 ler yakit olarak nasil litre bazinda

ChtArdARSL
24-03-2011, 11:12
Antalya cevresınde Mercodan anlayan arkadslar varsa ltfen benle ıletısme gecebılırlermı..


Bilgiler ıcın cok tskkur ederım daha once arac toplamıstım golf mk1 onla acemılımı ve sanayıdekı ınsanları cozdum bu arac cok efsane olucak gıbıme gelıyr

tuner faruk
24-03-2011, 16:52
Bakırköydeki araç iyi güzelde o para etmez 28.000 liraya neler yaparsın neler:)

ChtArdARSL
24-03-2011, 18:05
Bakırköydeki araç iyi güzelde o para etmez 28.000 liraya neler yaparsın neler:)

su haluk abının proje konusunu bulabıldınmı?

tuner faruk
24-03-2011, 18:14
gidip bakıcam kafamda bırsey yerıne oturu :) su haluk abının proje konusunu bulabıldınmı?

Öyle bişeymi yapıcaktım:soru:

0M42
24-03-2011, 19:44
Bende çok beğeniyorum bu makinaları aşağıdaki makina favorilerim arasındadır ;

Mercedes - Benz 190 190 E 2.6 1987 Model 13.000 TL Sahibinden satılık ikinci el (http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-araba-mercedes-190-190e-2-6-motor-performansiyla-goz-dolduran-bir-arac-30681957/detay)

Emir_b16a
24-03-2011, 21:08
bu arabalara 28 000 gibi rakamları vermek ciddi çılgınlık 300 ce 24 ler den daha pahalı oluyo bu durumda

ChtArdARSL
26-03-2011, 11:55
GÜncelll Antalyalı arkadaslar..