PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : lpg afr değer...?



ygtrn
25-03-2011, 22:18
arkadaşlar pazartesi günü lpg'ye yeniden kalibrasyon yaptıracam. turbo değişikliği ve kat iptalinden sonra araç tam gazda(lpg) 12 13 arası afr'de yürümeye başladı benzinde ise bu değer 11 11.5 civarı ve olması gereken değerde bu....

şimdi hadi üst devirleride ayarlatmışken rölantiyide yeniden kalibre ettiriyimmi diye düşünüyorum, söyleki lpg kalibrasyonu birebir benzine göre yapıldı rölanti afr'si 14.7 civarlarında ancak bazı yerlerden aldığım bilgiye göre lpg'de bu oranın 15.5, 15.6 civarlarında olması gerekiyormuş, yakıt tüketimi açısından iyi güzelde performans yada motor sağlığı açısındanda olması gereken değerde bumudur?
performans olarak şuan benzin ile lpg arasında hissiyat olarak kesinlikle bir fark yok.....

bunun dışında tam gazda giderkende benzin afr değerlerini lpg'ile yakalamak yine iyimidir yoksa biraz fakir kalmasımı daha iyidir...?

en önemli sorum ise şu..... rölanti devrini 15.5 afr'ye göre ayarladık diyelim, aracın kendi ecusu oksijen sensöründen bu değerin fakir olduğunu gördüğü zaman nolur bize kızarmı?

araç 99 forester 1.1 barda wrx turbosu ile yürümektedir...

ClioSportAge
25-03-2011, 23:56
Lpg mi . Yazık motoruna diyen şahıs :) bırak afryi napcan bin tıs tıs :)

ygtrn
26-03-2011, 00:01
ahahahaha :D
tama knka motora yazıkda bu benzin fiyatlarıyla cebimize dahada yazık :D

yavuz364
26-03-2011, 00:24
Yaaa yemişim motorunu, en fazla 5bin tl ye motor yaparsın ama bu benzin fiyatıyla zaten 6 ayda 5000tl veriyorsun..
AEM in manuelinde LPG değerleri flan da var, benzinin tam gaz değerleri ile orantıla ona göre bi değer bulabilirsin..
Sen yine AFR ni görebiliyorsun :D hehe, ben onu da göremiyorum, hiç bi Wideband benim istediğim değerleri okuyamıyr, hehehe

ygtrn
26-03-2011, 10:28
knka bide şu son soruma bi cevap versen :D

yavuz364
26-03-2011, 11:07
E nasil bulacagini soyledim ya, neyse baktim az once tam gazda yakladik 0.8 afr daha fakir gorunmesi grrekiyomus, rolantide flan 1 afrye yakin fakurlesiyo..
knka bide şu son soruma bi cevap versen :D

ygtrn
26-03-2011, 11:44
eyvllh knka ama yazdıklarımı sonunna kadar okumuyorsun :D

oksijen sensörü ile ilgili sorumun cevabı varmı sende? ecu falan filan vs?

yavuz364
26-03-2011, 15:14
Ya o sorunun cevabı kızar yada kızmaz olsa ne değişcek hehehe :D
Onu yazılım yapana git sor :) Eğer arabanın AFR ye göre düzeltme oranı yüksekse kızdığı zaman AFR ile oynamak ister, değilse sorun yok...

eyvllh knka ama yazdıklarımı sonunna kadar okumuyorsun :D

oksijen sensörü ile ilgili sorumun cevabı varmı sende? ecu falan filan vs?

ygtrn
26-03-2011, 15:44
yani afr'yi 15.5 oranın ayarlarsak hiçbir işe yaramıcak ve araç yine 14.7'de yürümeye devam edicek eğer düzeltme yaparsa....

e bakalım hayırlısı...

merruse
29-03-2011, 15:10
Evet bir süre sonra LTFT değerin büyür ve 14.7 de yürürsün gene. Onu yanıltabilmen için arabanın kendi ECU suna giden O2 kablolarına simule edilmiş sinyal göndermen lazım. Onun içinde piggyback e ihtiyacın var. Ya da ikinci alternatif eğer wideband in zeitronix falansa onun simulasyon çıkışını kullanabilirsin.

khan
03-04-2011, 14:22
Zaten benzine gore kalibre edilmis yani bir lambdanin 14.7 stoich olarak cevrildigi wideband kalibrasyonunu, lpg ile kullandigin zaman sen saatte 14.7 gordugunde lpgde gercek degerin 15.5 dir o an lpg nin stoich 1 lambda degeri, o yuzden ayni wideband i sensor kalibrasyonunu degistirmeden kullanacak isen direk benzin degerlerine gore kalibrasyon yapman lazim. Eger benzine gore kalibre olmus wb ile lpg de 15.5 ayari yaptirirsan real deger 16 uzeridir aslinda. Eger bu yanilgiya dusmek istemez isen wb i lambda gorecek sekilde kullan. Cunku arabalardaki oem sensorler bile lambda okur bunu yakita gore skala ile afr ye cevirir.