ygtrn
25-03-2011, 22:18
arkadaşlar pazartesi günü lpg'ye yeniden kalibrasyon yaptıracam. turbo değişikliği ve kat iptalinden sonra araç tam gazda(lpg) 12 13 arası afr'de yürümeye başladı benzinde ise bu değer 11 11.5 civarı ve olması gereken değerde bu....
şimdi hadi üst devirleride ayarlatmışken rölantiyide yeniden kalibre ettiriyimmi diye düşünüyorum, söyleki lpg kalibrasyonu birebir benzine göre yapıldı rölanti afr'si 14.7 civarlarında ancak bazı yerlerden aldığım bilgiye göre lpg'de bu oranın 15.5, 15.6 civarlarında olması gerekiyormuş, yakıt tüketimi açısından iyi güzelde performans yada motor sağlığı açısındanda olması gereken değerde bumudur?
performans olarak şuan benzin ile lpg arasında hissiyat olarak kesinlikle bir fark yok.....
bunun dışında tam gazda giderkende benzin afr değerlerini lpg'ile yakalamak yine iyimidir yoksa biraz fakir kalmasımı daha iyidir...?
en önemli sorum ise şu..... rölanti devrini 15.5 afr'ye göre ayarladık diyelim, aracın kendi ecusu oksijen sensöründen bu değerin fakir olduğunu gördüğü zaman nolur bize kızarmı?
araç 99 forester 1.1 barda wrx turbosu ile yürümektedir...
şimdi hadi üst devirleride ayarlatmışken rölantiyide yeniden kalibre ettiriyimmi diye düşünüyorum, söyleki lpg kalibrasyonu birebir benzine göre yapıldı rölanti afr'si 14.7 civarlarında ancak bazı yerlerden aldığım bilgiye göre lpg'de bu oranın 15.5, 15.6 civarlarında olması gerekiyormuş, yakıt tüketimi açısından iyi güzelde performans yada motor sağlığı açısındanda olması gereken değerde bumudur?
performans olarak şuan benzin ile lpg arasında hissiyat olarak kesinlikle bir fark yok.....
bunun dışında tam gazda giderkende benzin afr değerlerini lpg'ile yakalamak yine iyimidir yoksa biraz fakir kalmasımı daha iyidir...?
en önemli sorum ise şu..... rölanti devrini 15.5 afr'ye göre ayarladık diyelim, aracın kendi ecusu oksijen sensöründen bu değerin fakir olduğunu gördüğü zaman nolur bize kızarmı?
araç 99 forester 1.1 barda wrx turbosu ile yürümektedir...