Orijinalini görmek için tıklayınız : Clio Rs ayna mahruti alternatifleri
merhaba,
clio rs (ph1 172) için bildiğiniz üzere son oran 15/58 ve genellikle bu 15/61 le değiştirilerek avantaj sağlanıyor,benim öğrenmek istediğim jc5 şanzımanımız için farklı daha kayda değer bir orana sahip ayna mahruti bulunabilir mi? 14/63 ya da 13/57 duyduklarım ama nasıl olduğu nerden olduğu hakkında hiçbir bilgim yok:soru:
destekleriniz için şimdiden teşekkürler.:icon_tup:
eski volvolardan çıkabilir daha güzel oranlı ayna mahrutiler, varsa tanıdık danışabilirsiniz :)
boosted_pug
26-03-2011, 15:49
benzer şanzımanı kullanan küçük hacimli motorlardan çıkıyodur mesela 1.4 cliolardan megane lardan yada benzinli kangoo olabilir hurdacıya gidip ayna maruti arıyorum dersen yardımcı olurlar ama modifiye edicem deme :D fiyat katlanıyo ozaman bende geçen gittim yeni 206 307 lerden biton farklı ayna maruti kombinasyonu warmış onu öğrendim
boosted_pug
26-03-2011, 15:51
eski volvolardan çıkabilir daha güzel oranlı ayna mahrutiler, varsa tanıdık danışabilirsiniz :)
bizim arabaların şanzımanının benzeri mini cooper da ve rover da kullanılmış ama renault un volvo da kullanıldığını duymamıştım
biraz abes soru olucak ama bilmediğimden soruyorum,her aracın ayna mahrutisi benim aracın şanzımanına oluyor mu?
suna da dikkat et yerine olması demek aracına uyması demek degildir. Malzeme kalitesi çok önemlidir. R9 unki bile belki uyar ama dislilerini dograrsın.
SifirinciMurat
26-03-2011, 18:43
biraz abes soru olucak ama bilmediğimden soruyorum,her aracın ayna mahrutisi benim aracın şanzımanına oluyor mu?
her aracınki tabi ki olmaz, hatta her clionunki de olmaz. jc5 kodlu şanzıman olması gerekli. bu şanzıman diğer clio şanzımanlarına göre biraz daha "heavy duty" bu nedenle genelde jc5 laguna gibi 2.0 litre modellerden çıkıyor. bende bir reno şanzıman katalogu vardı, orada 61'den daha kısa son dişli görünmüyor ancak volvolarda kullanılan bazı jc5'lerde daha kısası var diye biliyorum. onu da anca elinde bir tane örnek olacak da çıkmacıya gideceksin. uyup uymayacağı yan yana koya koya belli olur.
evet aynen nette araşatırdım final ratio tablolarında jc5in 61 den kısa oranı gözükmüyor.Yurtdışında hazır örnekleri var ama biraz tuzlu ,araştırıyorum...
son dişliyi 15-61 kabul edip 5.vites dişlisini renault jc5 grubunda yer alan 33/37(laguna 1.6 ilk kasa 5.vites dişlisi oranı) ile değiştirirsem nasıl olur sizce?bana en mantıklı bu gibi geldi
standart
1. Vites3,09 2. Vites1,86 3. Vites1,32 4. Vites1,03 5. Vites0,79 son dişli 15/58
öneri:
1. Vites3,09 2. Vites1,86 3. Vites1,32 4. Vites1,03 5. Vites0,89 son dişli 15/61
bu şekilde olursa 5.vites 8000rpm max 240km/h oluyor.
bu mümkün müdür?
Sanıldığı gibi kısaltmak çözüm değil aslında, kısaltınca araba deviri hızlı bitirmeye başlıyorsun buda hızlanmış hissi veriyor, önemli olan dişli oranalarını optimize etmek bunun içinde baya uğraşman belki 1000tl den fazla harcaman lazım, sonundada bir dişliyi doğrayıp silbaştan uğraşırsın. Ben 58 de kullandım 61 de, drag olsun ve yakıt ekonomisi için orjinal iyiydi çünkü 3 de tam finişten geçiyorsun, kısaltınca son 1-2sn için 4 e atıyorsun, orjinal ile 6kg lastik(cadde lastiği 8kg civarı) 5kg jant (rs jantı 7.3kg) ile az patinajla kalkıyorsun. Kısa ile ne rolling de ne dragda nede yakıt ekonomisinde hiçbir iyileşme olmadı deneyimlerim sonucunda. 1000tl-2000tl harciyim diyorsan uğraş yoksa orjinale devam.
son dişliyi 15-61 kabul edip 5.vites dişlisini renault jc5 grubunda yer alan 33/37(laguna 1.6 ilk kasa 5.vites dişlisi oranı) ile değiştirirsem nasıl olur sizce?bana en mantıklı bu gibi geldi
standart
1. Vites3,09 2. Vites1,86 3. Vites1,32 4. Vites1,03 5. Vites0,79 son dişli 15/58
öneri:
1. Vites3,09 2. Vites1,86 3. Vites1,32 4. Vites1,03 5. Vites0,89 son dişli 15/61
bu şekilde olursa 5.vites 8000rpm max 240km/h oluyor.
bu mümkün müdür?
Hesaplamadım tam ama dediğin olsa bile son hız vs ikinci planda yapılması gereken vites aralarını optimize etmek.
evet aynen nette araşatırdım final ratio tablolarında jc5in 61 den kısa oranı gözükmüyor.Yurtdışında hazır örnekleri var ama biraz tuzlu ,araştırıyorum...
14 mahruti var hatta 13 de olması lazım, sadece ayna olarak değil ayna mahruti olarak hesapla, forumda birara birisi 4.7 oranlı bir mahruti satıyordu. Hatta murat da hatırlar
bizim arabaların şanzımanının benzeri mini cooper da ve rover da kullanılmış ama renault un volvo da kullanıldığını duymamıştım
İlk nesil lagunalarda çıkan motor şanzıman volvolardada var, klima iptali için volvo parçaları birebir cuk oturuyor mesela. . .
benim aslında esas amacım,gereksiz uzun 5.vitesi kısaltmak yani ekonomiden biraz daha hızlı ivmelenmeye yönlendirmek ,ve diğer viteslerdeki son hızlardan az biraz kırparak yine ivmelenmeye çekmek.3te tam finishten geçmekten kastın 400m mi?4.vitese attığında araba patinaj mı çekiyor ben mi yanlış anladım:S
Denemesi bedava olsa dene ama deneyip tatmin olamayacağını söyleyim ben sana baştan. 400m sonunda orjinal ile 3 ü bitiriyorum 7700rpm gibi bikaçkez 8000 de kesiciye de girdim ama lastik yanağı orjinalden büyük, 4 e atarsan benim atışımla baya bir süre kaybedersin 1-2 sn nin yarısı gider yani :)
peki ya 3ten sonrası?benim asıl önem verdiğim o aslında,bu arada değerli yorumların içinde teşekkür ederim.
Patisever
23-05-2013, 14:23
konuyu hortlatayım o zaman uzun süredir bakıyorum benzinli kangolarda bulunan ayna mahruti ph1lerde ne gibi değişiklik yaratır acaba 14-59 yalnıssa affola teşekkürler
Denemesi bedava olsa dene ama deneyip tatmin olamayacağını söyleyim ben sana baştan. 400m sonunda orjinal ile 3 ü bitiriyorum 7700rpm gibi bikaçkez 8000 de kesiciye de girdim ama lastik yanağı orjinalden büyük, 4 e atarsan benim atışımla baya bir süre kaybedersin 1-2 sn nin yarısı gider yani :)
baturalp bu olasılık sadece senın aracın motor gucun ,lastık tıpının ,pıstın kalıtesının ve daha bırcok etkenın bırlesmesıyle şans eseri oluşmuş bir durum.
bu kombınasyonlarından bırı bıle degısse daha faklı bır sonuc cıkar. bıraz daha ıyı yola tutunsa aracın yada bıraz daha hafıfletsen yada bıraz daha guclendırsen 3.vitesi daha cabuk bıtırırsın ve yıne fınıshe 4. vıteste gırersın.
Rs için 15/61 gayet mantıklı. cok fazla kısaltmıyor. uygun kısa 5.vites dıslısı ıle bırlıkte guzel olur. 15/61 den kısa ayna mahrutı yok sanırım.
Cliosportve
23-05-2013, 15:11
15/61 den kisa ayna mahruti var
1-2 torna islemiylen hallediliyor
Örnekler su an yollarda geziniyorlar
Patisever
23-05-2013, 21:14
benzınlı kangolardan cıkan 14-59 mi 15-58 mi ayna mahruti
Eski RS ime 15/61 takmıstım ve acıkca soleyım hıcte bırsey degısmemıstı hatta cokta memnun oldugum soylenemezdi, orj en ıyısı bence ama ibonunda dedıgı gıbı belkı kısa 5le beraber bırseyler olabılır. bu arada kısa 5 nedır hangı aracınkıdır yazarsanız yenı RS ıme onuda deneyebılırm:)
Patisever
15-06-2013, 15:16
Eski RS ime 15/61 takmıstım ve acıkca soleyım hıcte bırsey degısmemıstı hatta cokta memnun oldugum soylenemezdi, orj en ıyısı bence ama ibonunda dedıgı gıbı belkı kısa 5le beraber bırseyler olabılır. bu arada kısa 5 nedır hangı aracınkıdır yazarsanız yenı RS ıme onuda deneyebılırm:)
kango 1.4 benzınlı kısa oğlu kısa :) bulamayabilirsin zordur ayrıca 500 gibi rakam isteniyor ama ufak işlem istiyor birisi vidali diğeri puntalı volantı
Cliosportve
15-06-2013, 16:02
Broadwayin 5. vites dişli grubunu daya gitsin hacı
Misss
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.