PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 17.000 TL'ye Type-R...



M.Can Çimir
29-03-2011, 08:04
Type-R Cup'da yarışan CTR'lar Safari Motorsports tarafından satışa sunulmuş, 8 tanesini Ümit Ülkü satın almış, kalan 6 tane de 17.000 TL (plakasız) ila 29.000 TL (plakalı) arası fiyatlara satılıkmış. Ben hazırlıksız yakalandım, yazın alma imkanım olabilir bir tane ama o zamana kadar kalacağını sanmıyorum. Belki forumdan biri sebeplenir diye paylaşmak istedim.


Honda’lar İzmir yolcusu! | RALLİ AJANSI (http://www.ralliajansi.org/2011/03/hondalar-izmir-yolcusu/)


Not: Safari Motorsports ile herhangi bir bağım yoktur.

8.000rpm
29-03-2011, 08:29
plakasız 17 lira iyiymiş
bakımları da düzgündür bunların illa ki
plakalı 27 lira da ciddi ciddi gidilip bakılabilir bence

M.Can Çimir
29-03-2011, 08:33
Birçok ekstrası da vardır tabii ki, tam speclerini bilmiyorum ama genelde cup otomobilleri normalden biraz daha güçlü oluyor.

sakhee
29-03-2011, 08:36
plakasız bir arabanın tescildi plakaydı diğer işlemler ne kadara mal olur dersiniz? az çok fikri olan varmı? bu işleri yaptırmak çok zaman/bürokrasi gerektirir mi?

8.000rpm
29-03-2011, 09:05
plakasızı alıp plakalı hale getirmek değil , plakasız halde yarışlarda kullanmak daha akıllıca
plakalı istiyorsanız o hali de varmış 29 liraya

ACTPK
29-03-2011, 09:07
Benimde hic bir alakam yok safariyle. Araclarin bakimlari yapilmis durumda olduginu biliyorum eger imkan varsa arac sahibi olmak icin guzel bir firsat. Ayarlayabilirsem alicam bende bir tane

M.Can Çimir
29-03-2011, 09:07
plakasız bir arabanın tescildi plakaydı diğer işlemler ne kadara mal olur dersiniz? az çok fikri olan varmı? bu işleri yaptırmak çok zaman/bürokrasi gerektirir mi?

Type-R'ları bilmiyorum ama plakası olmayan yarış otomobilleri genellikle ATA Karnesi ile kullanılır. Plaka çıkarmak sıkıntı olur. O yüzden plakalısı ile arasında 10.000 TL civarı fark var...

baymustang
29-03-2011, 10:08
nerden ve nasıl alınabilinirki ?

K0213
29-03-2011, 10:13
bence bize gelmeden sıra, biter bu araçlar :S

M.Can Çimir
29-03-2011, 10:42
nerden ve nasıl alınabilinirki ?

Adres : Kartal Oto Sanayi Sitesi B-5 Blok Kartal / İstanbul

Telefon : (0216) 488 33 53 Pbx

Faks : (0216) 488 33 59

E-mail : bilgi@safarimotorspor.com







bence bize gelmeden sıra, biter bu araçlar :S


Şimdiye kadar satılmamış, şimdiden sonra da birden bitmez merak etmeyin. Bunlar dışarıya yansımadan, camiada herkes duyuyor zaten, alacak olan alırdı... Pist otomobili olduğu için toprakta pek tercih edilmez. O yüzden çok ilgi görmedi ralli camiası tarafından.




Bu arada bazı bilgiler yazıyormuş Safari'nin sitesinde;

Model Honda Type R
Motor Hacmi 1998
Maksimum Güç 230
Maksimum Güç Devir 9000
Maksimum Tork 225
Maksimum Tork Devir 5300
Silindir 4
Valf 16
Ağırlık 1050
Maksimum Hız 210
Hızlanma (0-100 m) 5,5

erayakar
29-03-2011, 11:01
bu arabaları sadece pistte süre bilirsiniz ..caddeye cıkartayım derseniz muayne bile olması için ..en az 10 lira gider ..sıkıntı dert ustalarla uğraşmak ..bence bela olur ..

M.Can Çimir
29-03-2011, 11:05
bu arabaları sadece pistte süre bilirsiniz ..caddeye cıkartayım derseniz muayne bile olması için ..en az 10 lira gider ..sıkıntı dert ustalarla uğraşmak ..bence bela olur ..

muayene ile ilgili gelişmeler var, caddede de kullanılabilir yakın zamanda. TÜV muayenesinden geçebilecek roll cage'li otomobiller yakında.

altima
29-03-2011, 12:26
olurda gucum yetip bunlardan birini alırsam alayına giderrrrrrrrrrrrrrr yapcam puhaha :D:D:D:D

sallıcam herkese :D:D:D:D

bakalım hayırlısı,,,

Saygılar
Rıdvan.:icon_tup:

Ozan Özer
29-03-2011, 12:29
Roll için hazır sökük Type R.Daha ne olsun :)

TaGo
29-03-2011, 12:31
Şu olayı biri araştırsın tam olarak. Tanıyan biri varsa araya girsin.

HLLVTECII
29-03-2011, 12:38
ya bunların iç aksamı eksıktır hep torbıdo dosemeler falan resım olaydı ıyı olurdu kanımca.. ama uzakta degıl gıdıp bakmak lazım en azından...

M.Can Çimir
29-03-2011, 13:17
Görüştüm Safari ile, araçların tamamı plakasızmış şu an ve 4 adet kalmış. tüm evrakları mevcutmuş, yalnızca ötv ve trafik masrafları ödenerek plaka alınabilirmiş (maliyeti 29.000 oluyormuş) Araçlarda kısa ayna mahruti varmış, onun dışında şanzıman standart manuel (sequential vs değil), hepsi aynı kondisyonda ve tüm bakımları yapılmış durumdaymış. Yukarıda yazdığım telden ulaşabilirsiniz, ben öyle yaptım.

M.Can Çimir
29-03-2011, 13:18
ya bunların iç aksamı eksıktır hep torbıdo dosemeler falan resım olaydı ıyı olurdu kanımca.. ama uzakta degıl gıdıp bakmak lazım en azından...

tabi ki, şimdiye kadar döşemeleri duran yarış otomobili görmedim. Bunlar da kuru kasa üzerine roll cage ve ön göğüs vardır o kadar.

bahadırtelli
29-03-2011, 13:22
ben gittim gördüm arabalar ortalama 6-7000 km de içi tamamen sökük tek koltuk var zaten kliması sis farı cartı curtu yok içinde sadece kapı döşemeleri var kısa şanzıman var orjinal frenlerle ve orjinal jantlarla veriyor. Piste yarışmak için alınabilir başlamak için iyi fırsat.

seko
29-03-2011, 13:32
millet forumda boyalı arabaya laf ediyor carpısan araba gibidir bunlar buna alıcı cıkıyor kafam almıyor :) :) :)
type r cup araclarında mugen beyin filtre ve eksoz var diye biliyorum ..

sakhee
29-03-2011, 14:22
km lere baksanıza
7.000-8.000 :)
acaba iç döşemelerini ne yaptılar arabaların :D :D :D

ocean0636
29-03-2011, 14:24
Proje arabasi olarak alinabilir aslinda

YEY®
29-03-2011, 14:33
Devamlı devir çevrilen bir 7000-8000 km,sıradan bir sürücünün yaptığı km'lere göre baya farklı derecede yorar aracı..Mukavemet hesaplarımıza göre en az 10 katı daha yorgundur diye düşünüyorum sıradan kulllanıcıya göre..Tabi internaller değiştirilmiş orası ayrı bir konu.

bahadırtelli
29-03-2011, 14:58
km lere baksanıza
7.000-8.000 :)
acaba iç döşemelerini ne yaptılar arabaların :D :D :D

fabrikadan döşemesiz ve klimasız vs..almışlar

EvO 86
29-03-2011, 15:18
Devamlı devir çevrilen bir 7000-8000 km,sıradan bir sürücünün yaptığı km'lere göre baya farklı derecede yorar aracı..Mukavemet hesaplarımıza göre en az 10 katı daha yorgundur diye düşünüyorum sıradan kulllanıcıya göre..Tabi internaller değiştirilmiş orası ayrı bir konu.

zaten yarış otomobilleri en çok 2 sezon da bir motor topluyor risk almamak için (grup a lar her sezon 1 yada 2 kere)

ben gördüklerimi ve yarışanların aktardıkalrını yazayım. Motorlar standart, ona rağmen çok patlatan oldu misal 6-5-4 benim gözümün önünde gitti iki tanesi. Ancak asıl konu yarışanlar mekanik olarak çok şikayetçiydi. Değiştirilmesi gereken parçalar yama usulü ile idare eder hale getirilmiş. Maalesef detayı aklımdan uçmuş ama kırılan diff açıldığında kaynaklı olduğunu görmüşlerdi.

Piste girmek veya ralliye girmek için hazır kasa olarak alınır, pist arabaları olduklarından kasa yorgunlukları fazla değildir diye tahmin ediyorum. İstanbul park haricinde ağır kaza geçirenler de olmadı diye hatırlıyorum ama emin değilim. Alınacaksa motor yapılması gerekebilir, bahsettiğim yamalara bağlı olarak değişmesi gerekenler olabilir. Yine de sadece pist için amortisör, frenler ve güvenlik elemanlarının var olması bile yeter. Sonuçta bunlar, özellikle kafes, koltuklar ve iç donanım masraf tutuyor. Ralli için tekrardan grup n özelliklerine göre fren ve amortisör (hatta diff) masrafları gerekecek. Koltuk ve kemer homoligasyonları ne durumda bilmiyorum. (tabi intercom vs de var)

Tabi işin bir de mücadele boyutu var. O sınıfta yarışabileceği araç yok kendinden başka. Cliolar bildiğim kadarıyla çok daha süratli pistte. Zaten 1.6 lardan hızlı (lögel 106 hariç :D ).

seko
29-03-2011, 15:21
zaten yarış otomobilleri en çok 2 sezon da bir motor topluyor risk almamak için (grup a lar her sezon 1 yada 2 kere)

ben gördüklerimi ve yarışanların aktardıkalrını yazayım. Motorlar standart, ona rağmen çok patlatan oldu misal 6-5-4 benim gözümün önünde gitti iki tanesi. Ancak asıl konu yarışanlar mekanik olarak çok şikayetçiydi. Değiştirilmesi gereken parçalar yama usulü ile idare eder hale getirilmiş. Maalesef detayı aklımdan uçmuş ama kırılan diff açıldığında kaynaklı olduğunu görmüşlerdi.

Piste girmek veya ralliye girmek için hazır kasa olarak alınır, pist arabaları olduklarından kasa yorgunlukları fazla değildir diye tahmin ediyorum. İstanbul park haricinde ağır kaza geçirenler de olmadı diye hatırlıyorum ama emin değilim. Alınacaksa motor yapılması gerekebilir, bahsettiğim yamalara bağlı olarak değişmesi gerekenler olabilir. Yine de sadece pist için amortisör, frenler ve güvenlik elemanlarının var olması bile yeter. Sonuçta bunlar, özellikle kafes, koltuklar ve iç donanım masraf tutuyor. Ralli için tekrardan grup n özelliklerine göre fren ve amortisör (hatta diff) masrafları gerekecek. Koltuk ve kemer homoligasyonları ne durumda bilmiyorum. (tabi intercom vs de var)

Tabi işin bir de mücadele boyutu var. O sınıfta yarışabileceği araç yok kendinden başka. Cliolar bildiğim kadarıyla çok daha süratli pistte. Zaten 1.6 lardan hızlı (lögel 106 hariç :D ).

nasıl yani clio cuplar sadev li olanlar pistte type r cup lardan dahamı hızlı idi ?
birde leon cuplar vardı 250 beygirlik onların sure nasıl acaba bilen varmı ?

Can08
29-03-2011, 15:22
alcan sadece drag koştursan yeter

EvO 86
29-03-2011, 15:26
nasıl yani clio cuplar sadev li olanlar pistte type r cup lardan dahamı hızlı idi ?
birde leon cuplar vardı 250 beygirlik onların sure nasıl acaba bilen varmı ?

ben öyle hatırlıyorum. arşivlerden bakmak lazım pist sürelerine ama bu 15 gün dönem sonu yoğunluğu var :D Clio'lar benim gözümde kat kat daha iyi fakat tek sorunları parça ve usta sıkıntısı. Aynı şekilde ralli için de ülkemizde çok iyi ragnottiler var ve parça sıkıntısı yüzünden yürütmesi çok masraflı.

seko
29-03-2011, 15:28
ben öyle hatırlıyorum. arşivlerden bakmak lazım pist sürelerine ama bu 15 gün dönem sonu yoğunluğu var :D Clio'lar benim gözümde kat kat daha iyi ama tek sorunları parça ve usta sıkıntısı. Aynı şekilde ralli için de ülkemizde çok iyi ragnottiler var ama parça sıkıntısı yüzünden yürütmesi çok masraflı.

bilen biri cıkar clio , type r , leon cup araclarından hangisi daha iyi sure yapmıs korfezde acaba ?
korfez pist rekoru 911T de sanırım bir trackday de slick li bir clio aynı saniye icinde sure yapmıstı onunla :)

::ZaFeR::
29-03-2011, 15:29
İzmir pistinde kiralanacaksa bunlar,Time Trial için gelirim İzmir'e : )

YEY®
29-03-2011, 17:04
ben öyle hatırlıyorum. arşivlerden bakmak lazım pist sürelerine ama bu 15 gün dönem sonu yoğunluğu var :D Clio'lar benim gözümde kat kat daha iyi fakat tek sorunları parça ve usta sıkıntısı. Aynı şekilde ralli için de ülkemizde çok iyi ragnottiler var ve parça sıkıntısı yüzünden yürütmesi çok masraflı.

Evren birde yanlış hatırlamıyorsam toprağa giren type-r'lar vardı fiesta st'ler bile daha hızlılardı etaplarda :D

fsunnetci
29-03-2011, 19:55
Bence değmez o arabalara o paralar kesinlkle verilmez..alıp hafta sonları pistte yardırcam derseniz tam size göre ama o araçlarla trafiğe çıkılmaz:rolleyes:

cagri-35
29-03-2011, 20:05
Bencede kesınlıkle ekmek cıkmaz. Yanı 29000 e maletsen ne olucak. Ha olay sadece sökük araçla gazlayıp roll yapmaksa mantıklı tabiide. 29000 gömene kadar çok daha hafif ve güçlü bir araç yaparsınız sökersiniz takılırsınız.

Öyle yada böyle hepsinin ufakta olsa kazası mevcuttur ki , adam akıllı kazası olanıda vardır. Ve bu gibi araçlarda önemli olan yürümesi ve kondisyonu olduğundan kozmetik ve kaporta açısından olsun , konsoldu vs. temiz olacağını aklım almıyor.

EvoX
29-03-2011, 20:30
Bencede kesınlıkle ekmek cıkmaz. Yanı 29000 e maletsen ne olucak. Ha olay sadece sökük araçla gazlayıp roll yapmaksa mantıklı tabiide. 29000 gömene kadar çok daha hafif ve güçlü bir araç yaparsınız sökersiniz takılırsınız.

Öyle yada böyle hepsinin ufakta olsa kazası mevcuttur ki , adam akıllı kazası olanıda vardır. Ve bu gibi araçlarda önemli olan yürümesi ve kondisyonu olduğundan kozmetik ve kaporta açısından olsun , konsoldu vs. temiz olacağını aklım almıyor.

Aynen katılıyorum .:icon_tup:

gökan
29-03-2011, 20:41
bence ucz deıl;)

Sh4rk
29-03-2011, 20:42
mantıklı degıl fıyata bakınca ıyı tamamda

overblack
29-03-2011, 21:07
bunlar ipragaz cup'tan çıkan lpg'li tayyarlar diilmi? 29 lira verilirmi bunlara :D

ZaZy
29-03-2011, 21:11
Ya arkadaşlar adamlar canını almak için yarışıyorlar, vuruk, çarık, motorları ne olursa olsun sürekli redline 29000 fiyatla satılıyor...
35000'e temiz tayyar alınıp sökülse, daha ucuza gelir...
Yarış için düşününen varsa 17.000 normal fiyat bence

EvO 86
29-03-2011, 21:14
Evren birde yanlış hatırlamıyorsam toprağa giren type-r'lar vardı fiesta st'ler bile daha hızlılardı etaplarda :D

Doğru, ben bir tanesini biliyorum, kendisi de tamamen keyfine yarışan bir abimizdi. Ralli de süspansiyon ayarı en önemli kriter, bir de lineer olmayan güç dağılımı olunca fitenk aldım çıktım çayıra oluyor birazcık :D kasılsa yürür ama fiesta varken uğraşılmaz, al bin :D

Yigit-Y
29-03-2011, 21:29
güzel araçlar :D

efe-E
29-03-2011, 21:31
Evren birde yanlış hatırlamıyorsam toprağa giren type-r'lar vardı fiesta st'ler bile daha hızlılardı etaplarda :D

Evom, alınabilitesi yüksek araçlar. Şanzıman konusunda sıkıntıları vardı doğru, onunda çözümünü son 2 sezonda kilit oranlarını ayarlayarak buldular.

17bin lira, iyi fiyat. Plakasız da olsa roll gecelerinin kabusu olursun üzerine 3-5 bin lira daha harcarsan :P

Pistteyse, diğer typerlar ile yarışmıycaksan, hikayesin. Ya Palio geçersin, yada Bmw Porsche Clio'lar tokat manyağı yapar.

Murat Özcan
29-03-2011, 21:34
bence typer dusununler bu araclara baksın

EvO 86
29-03-2011, 22:19
Evom, alınabilitesi yüksek araçlar. Şanzıman konusunda sıkıntıları vardı doğru, onunda çözümünü son 2 sezonda kilit oranlarını ayarlayarak buldular.

17bin lira, iyi fiyat. Plakasız da olsa roll gecelerinin kabusu olursun üzerine 3-5 bin lira daha harcarsan :P

Pistteyse, diğer typerlar ile yarışmıycaksan, hikayesin. Ya Palio geçersin, yada Bmw Porsche Clio'lar tokat manyağı yapar.

iyi de plakasiz polis oper zaten, ralliye sokacak olsan bu sefer de adam gibi grup n yapmak dunya masraf :D ben zamaninda sanayide 50 lira olan balataya pistte 150 lira vermis adamim, ben bilmem :D (siena)

ACTPK
29-03-2011, 22:22
Bu araçları pist yarış dışı kullanmak için almak saçmalık olur. Type-r cup'lar düzenlenirse iş görür. Ayrıca antrenman aracı olarak alınabilir. Ralli vs için sahibinden de kit car'lar vardı bir aralar.. Başlangıç için onlar daha uygun olur. Rolling kovalamak milleti geçmek için alınıcak araçlar değil bunlar.