PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : bu işte bir yanlıslık yok mu?



samet_61
31-03-2011, 06:15
arjantınde venezuelade brezilyada populer olan fıat palio hl lerı nasıl modluolar ne edıolar ne etmıolar dıye bı goz gezdırırken palıo 1.6 16v hl ye yapılan speclerı gordum konu sahıbıne msj attım

wideband hallmeter
chip
4 bar yakıt basınc regulatoru
cold air intake
4-1 2.5'' headers ve sonrası 60mm duz boru aracın stock halı 103 hp bu yapılanların getırısı varmıdır goturusu cokmudur ne gıbı farklılıklar olur alt devırı tamamen yok etmezmı?

60 lık boru 4-1 headers ıcın kucuk deılmı arac? 4 bar regulator mantıgı nedır arac enjektorlere 3 barda zaten rahat rahat yakıt yetıstıren bır arac?afr yı zengıne fakıre dusmucek sekılde nasıl chıp tunıng yapılıor?


buda videosu
YouTube - PRUEBA17 (http://www.youtube.com/watch?v=3vUbtdheDyQ)

ArMy
31-03-2011, 06:40
Yanlış olan neresi ben anlamadım..Aşırı bir güç elde ettiğini mi yazmış.Nedir?

redbaron
31-03-2011, 14:29
bende bi yanlıslık goremedim.zaten alt devirde basmamıs.bassada bu speclerde niye alt devirleri tamamen yok etsin

Talih.b16
31-03-2011, 15:13
arjantınde populer olan fıat paliohl lerı nasıl modluolar ne edıolar ne etmıolar dıye bı goz gezdırırken palıo 1.6 16v hl ye yapılan speclerı gordum konu sahıbıne msj attım bu ıste bı yanlıslık yokmu spec.ler su sekılde

chip
4 bar yakıt basınc regulatoru
cold air intake
4-1 2.5'' headers ve sonrası 60mm duz boru aracın stock halı 103 hp bu yapılanların getırısı varmıdır goturusu cokmudur ne gıbı farklılıklar olur alt devırı tamamen yok etmezmı?

buda videosu
YouTube - PRUEBA17 (http://www.youtube.com/watch?v=3vUbtdheDyQ)

noldu cokmu iyi gidiyo şimdi o araba ne si acayip

106arts
31-03-2011, 15:22
bu işlemı arjantıdemı yapmıslar kım yapmış:D

arfy
31-03-2011, 15:26
bu işlemı arjantıdemı yapmıslar kım yapmış:D

speedy gonzalez usta yapmış :D

106arts
31-03-2011, 16:01
yanlız eleman 1. viteste öle bi bastıkı gaza ayağı alttan dışarı cıkcak sandım
bu arjantınler böle demekki hard boy :D:D
arabası canlı gidiyo mered:D
o değil demekki sadece bizim ülkemizde boşa atmıyoruz vitesi arjantılı bile boşa salladı :D

Ozan Özer
31-03-2011, 16:06
bu işlemı arjantıdemı yapmıslar kım yapmış:D

Wipe out :icon_tup:

samet_61
31-03-2011, 19:17
Yanlış olan neresi ben anlamadım..Aşırı bir güç elde ettiğini mi yazmış.Nedir?

7200 dd cevıren bır araca 4-1 headers ve 60 lık boru olmasındakı mantık nedir?

can2k
31-03-2011, 19:18
ben konuyu bile anlamadım hocam :D

samet_61
31-03-2011, 19:19
noldu cokmu iyi gidiyo şimdi o araba ne si acayip
hayır cok ıyı gıtmıor sadece neden 4-2-1 yerıne 4-1 headers neden 51 yerıne 60 duz boru var mı ıyı bır acıklaman konuyla ılglı?

samet_61
31-03-2011, 19:20
ben konuyu bile anlamadım hocam :D

hocam konu su 103 ps orjınalı olan araca vti lara dahı bı cok kısı 60 lıkyapmıoken 8000 9000 devır cevıren arac gıbı 4-1 headers ve 60 lık boru atılmasının mantıgı nedır?

gökberk
31-03-2011, 19:22
Galiba sadece alt devir dezavantajı olur

samet_61
31-03-2011, 19:27
Galiba sadece alt devir dezavantajı olur

60 lık boru cok bence 4 bar benzın regulatoru mantıgınıda anlamıs deılım

can2k
31-03-2011, 19:28
hocam konu su 103 ps orjınalı olan araca vti lara dahı bı cok kısı 60 lıkyapmıoken 8000 9000 devır cevıren arac gıbı 4-1 headers ve 60 lık boru atılmasının mantıgı nedır?

walla bence altta da kaybettirir ustte de ole bisi alinmaz o yuzden yanlıs

samet_61
31-03-2011, 19:30
walla bence altta da kaybettirir ustte de ole bisi alinmaz o yuzden yanlıs

yanı benımde demek ıstedıgım bu 60 yerıne 4-2-1 header 51 boru cok daha verımlı olmaz mıydı?

gökberk
31-03-2011, 19:30
Yani gayet saçma...
ep3lerin oem 51 mm galiba egzozları....2.0 200 kusur hp lik araba için...düşün artık..

01ASU
31-03-2011, 19:31
hayır cok ıyı gıtmıor sadece neden 4-2-1 yerıne 4-1 headers neden 51 yerıne 60 duz boru var mı ıyı bır acıklaman konuyla ılglı?

yaa abi adam öle istemiş yapmışş soru hatalıı neden foklar yanlızz neden ben şişkoyum neden küresel ısınma var cvp ver bana :D

samet_61
31-03-2011, 19:32
Yani gayet saçma...
ep3lerin oem 51 mm galiba egzozları....2.0 200 kusur hp lik araba için...düşün artık..

ya ondan zıyade arac 8000 + rpm devıren bır arac deıl chıple bosa doner o devır 4-1 de bana mantıksız geldı

hüsor
31-03-2011, 19:33
belki parçaları biri hediye etmiştir o da takmıştır :D

samet_61
31-03-2011, 19:34
belki parçaları biri hediye etmiştir o da takmıştır :D

arjantındekı speclerın cogu o sekıldeymıs sahıbıyle konustum 51 yapacam 4-2-1 yapacam dedım 4-2-1 e super dedı ama 51 deıl 60 yap dedı:D farkettıgım bısı daha wideband wideosunu ızledım devır cevırırken aracın afr ayarı sabıt sankı mubarek ısıklarda hıc oynama yok 1000 devırdede yesıl 7800 e geldıgındede sabıt yesıl

gökberk
31-03-2011, 19:36
Sende bu işte bir yanlış var mı yok mu merak edip bir bilene sorayım diye konu açmışsın...
Ama galiba ilk mesajında bunu tam açıklayamamışsın...

TolgaEsentepe
31-03-2011, 19:39
enayi camı kapatsaymış daha iyi olurmuş

samet_61
31-03-2011, 19:44
enayi camı kapatsaymış daha iyi olurmuş

pohahahahahahaha :))))))

samet_61
31-03-2011, 19:45
Sende bu işte bir yanlış var mı yok mu merak edip bir bilene sorayım diye konu açmışsın...
Ama galiba ilk mesajında bunu tam açıklayamamışsın...

ısı bılenler zaten orda bı yanlıslık oldugunu solıceklerdır dıye bekledımde konu palıo olunca honda gıbı tenezul edenler olmuor:)

levent
31-03-2011, 20:00
egsoz ve header ile altları iyice öldürmüş amca. camı kapatsa iyi olurmuş bu arada 1. viteste hızlanırken debriyaj tokatlıyor :D
diğer soruların cevapları da ; belki yakında turbo yapıcaktır egsoz ve 4 bar regülatör de ön hazırlıklarıdır :D

samet_61
31-03-2011, 20:05
egsoz ve header ile altları iyice öldürmüş amca. camı kapatsa iyi olurmuş bu arada 1. viteste hızlanırken debriyaj tokatlıyor :D
diğer soruların cevapları da ; belki yakında turbo yapıcaktır egsoz ve 4 bar regülatör de ön hazırlıklarıdır :D

yok yok alakası yok arabayı satmıs zaten adam ben sordum buna ne yapım dıe araca chıp yaptır afr yı muhakkak ayarlattır dedı fabrıkasyon ust devırlerde zengıne dusen bı aractır dedı bu gercekten dogru 4-1 deıdle 4-2-1 headers yap 60 lık duz boru cek benzını 4 bara ayarlattır dıoda bu sefer tum map harıtası deıscek?

samet_61
31-03-2011, 20:15
yaa abi adam öle istemiş yapmışş soru hatalıı neden foklar yanlızz neden ben şişkoyum neden küresel ısınma var cvp ver bana :D

umut arastırıoruz olum :)) egzost boru headers yapacaz belkı bırı yapmıstırda yakalarız adamı umuduuyla acıoruz konuyu bosa 1000 lıra bayılmayalım egzost sıstemıne dogrusu uygunu neyse onu yaptıralım;)

ruudvan
01-04-2011, 01:24
adam inanmış beyler.
bak kardeşim 60 lık düz boru 51 lik düz broudan ziyada bizim benzinimizle bile araç yürürü değişir ben inamıyorumki o adama yazılım yapan bi tuner olduguna .wideband sureklı gezer hıcbı harıta ok gıbı deıldır.gazdan ayagını cekersın fakıre duser 1 anlık .yanı sadece elektrıge baglıdır belkı adamın widebandı.yada 60 lık duz boru bagajında duruodur daha taktırmamıstır :D

can2k
01-04-2011, 01:26
yanı benımde demek ıstedıgım bu 60 yerıne 4-2-1 header 51 boru cok daha verımlı olmaz mıydı?

daha saglıklı olurdu hocam

samet_61
01-04-2011, 02:40
adam inanmış beyler.
bak kardeşim 60 lık düz boru 51 lik düz broudan ziyada bizim benzinimizle bile araç yürürü değişir ben inamıyorumki o adama yazılım yapan bi tuner olduguna .wideband sureklı gezer hıcbı harıta ok gıbı deıldır.gazdan ayagını cekersın fakıre duser 1 anlık .yanı sadece elektrıge baglıdır belkı adamın widebandı.yada 60 lık duz boru bagajında duruodur daha taktırmamıstır :D

sen oyle yapıosun galıba?bu adam arjantınde ve bıraz ufkunu acıpta arjantın sıtelerındekı palıoları arastırırsan yapılan specler uc asagı bes yukarı hepsının aynı turbolular harıc bız burda haydaa hoppala bagajında tası sunu yap bunu yap gıbı kor bı zıhnıyet yerıne neden ne mantıkla bunu yapıoları arastırıoruz yoksa emın ol3 asagı 5 yukarı senın bıldıgını belkıde cok daha fazlasını bılıoruzdur;)

ruudvan
01-04-2011, 02:55
sen oyle yapıosun galıba?bu adam arjantınde ve bıraz ufkunu acıpta arjantın sıtelerındekı palıoları arastırırsan yapılan specler uc asagı bes yukarı hepsının aynı turbolular harıc bız burda haydaa hoppala bagajında tası sunu yap bunu yap gıbı kor bı zıhnıyet yerıne neden ne mantıkla bunu yapıoları arastırıoruz yoksa emın ol3 asagı 5 yukarı senın bıldıgını belkıde cok daha fazlasını bılıoruzdur;)

aferim sana o zaman 5 yıldız pekiyi verdim sana.60 lık borumu 51 lik borumu die dert ediceğine kendine takar denersin .:icon_tup:.
kusura bakma ama insan 2 türlü ögrenir.
1ncısı .elini yanan sobaya uzatmayacagını elının yanacagını ogretıcı bır kaynaktan okuyarak.
2ncısı ıse elının yanan sobaya bır kez surup yandıgını gorerek .
yanı turkce mealı ya ıkı boruyu denersın yada denenmişinin verilerine bakarsın.

samet_61
01-04-2011, 10:56
aferim sana o zaman 5 yıldız pekiyi verdim sana.60 lık borumu 51 lik borumu die dert ediceğine kendine takar denersin .:icon_tup:.
kusura bakma ama insan 2 türlü ögrenir.
1ncısı .elini yanan sobaya uzatmayacagını elının yanacagını ogretıcı bır kaynaktan okuyarak.
2ncısı ıse elının yanan sobaya bır kez surup yandıgını gorerek .
yanı turkce mealı ya ıkı boruyu denersın yada denenmişinin verilerine bakarsın.

sokrattan önceki filozoflara benzettim seni fazla felsefik ama anlamsız konusmalar konu uzamasın dıyecegın daha basıt arkadasım dersın kı 60 lık aracını bolsatır 51 lık ıyı olur yadsa 60 lık ust devrını daha ıı acar gıbı konussan anlam verırım yazdıklarına...2 msjına bak ıkısıde ezıklık gostergesı

Günkut
01-04-2011, 11:02
Yahu ne alaka alla alla bende 4-1 alıcam ve 51 lik egsoz koyucam acıkcası ben anlayamadım ne demek istedigini yada anlatmak istedigini + arac o kadar iyi ivmelenmiyor 2 ve 3 iyi 4 te tırt :D

samet_61
01-04-2011, 11:05
Yahu ne alaka alla alla bende 4-1 alıcam ve 51 lik egsoz koyucam acıkcası ben anlayamadım ne demek istedigini yada anlatmak istedigini + arac o kadar iyi ivmelenmiyor 2 ve 3 iyi 4 te tırt :D
rex im olsa bende 4-1 alırım:)))) arac cok ıyı ıvmelenmıor fakat ust devrı ıyı cevırıor speclerıne gore bız daha ıyısını nasıl yaparız dıye arastırıoruz hocam 60 lık bu araca gore fazla deılmı demek ısedgım?

merruse
01-04-2011, 11:06
60 lık boru cok bence 4 bar benzın regulatoru mantıgınıda anlamıs deılım

60 lık boru ile back pressure ı sıfırlamış zaten. alt devirde gitmez o alet. sıradan bir 1.6 motor için 51mm yeterli çap olarak. Ötesi haram..

Eğer rail basıncını 4 bara çıkartırsanız 200 cc lik enjektörden aynı süre zarfında 250-260 cc benzin püskürtebilirsiniz. Enjektör büyütmek yerine basıncı arttırmış bu amcalarda.

samet_61
01-04-2011, 11:07
60 lık boru ile back pressure ı sıfırlamış zaten. alt devirde gitmez o alet. sıradan bir 1.6 motor için 51mm yeterli çap olarak. Ötesi haram..

Eğer rail basıncını 4 bara çıkartırsanız 200 cc lik enjektörden aynı süre zarfında 250-260 cc benzin püskürtebilirsiniz. Enjektör büyütmek yerine basıncı arttırmış bu amcalarda.

getırısı goturusu ne olur yanı bu amcadakı amac nedır ? enjektore bı zararı yokmudur yanı sunu soylım 4-2-1 headers 51 duz boru ortaya cızırtı susturucularından sona 51 ss 4 bar benzın basınc regulatoru yapsak getırısı olur mu?enjektor buyutmeden basıncı yukseltmek enjektorlerın benzın işemesıne sebep verıp zengıne dusurmez mı aracı?

merruse
01-04-2011, 11:28
Eğer enjektörlerinin datasheet inde belirtilen max inlet pressure değeri 4 barın üzerindeyse hiçbir zararı olmaz.

Headers her şartta kapağın flowunu arttırır. Sonuçta üst devirlerde daha rahat olursun ve devirlenmen hızlanır. Basıncı 4 bara çıkartman demek benzini yaklaşık %33 fazla püskürtmen demek. Eğer o2 sensöründe simulatör falan yoksa ECU zaten o fazlalık benzini kesecektir. Yok eğer Chipte yazdıracağım falan dersen tamamen işkembeden sallamak suretiyle şunu yazabilirim 115-120 hp civarına getirirsin makineyi. Daha fazlası değil. Palio sportingimsi birşeyin olur işte. :)

samet_61
01-04-2011, 11:38
Eğer enjektörlerinin datasheet inde belirtilen max inlet pressure değeri 4 barın üzerindeyse hiçbir zararı olmaz.

Headers her şartta kapağın flowunu arttırır. Sonuçta üst devirlerde daha rahat olursun ve devirlenmen hızlanır. Basıncı 4 bara çıkartman demek benzini yaklaşık %33 fazla püskürtmen demek. Eğer o2 sensöründe simulatör falan yoksa ECU zaten o fazlalık benzini kesecektir. Yok eğer Chipte yazdıracağım falan dersen tamamen işkembeden sallamak suretiyle şunu yazabilirim 115-120 hp civarına getirirsin makineyi. Daha fazlası değil. Palio sportingimsi birşeyin olur işte. :)
dogru anlamısım aracın orjınal chip hartasında 3 bar a ayarlı ozaman bu 4 bar regulator ısını chıpten önce halledıp ona gıre yenı harıta yaptıralım son dusuncem su japan tuner kaan kardesımde emme ve gaz kelebıgını genıslttırıp port polısh yaptırcam4-2-1 headers 51 boru sona ss 51 lık chip 4 bar basınc regulatoru ve cold air intake ve chip

merruse
01-04-2011, 11:47
Neden illede atmosferik? Çak üstüne fındık kadar turbo hem daha az tüket hemde keyif al.

Ben 99 yılında o motorla çok uğraştım. O zamanki zamanda haltech ateşleme modülü getirtmiştim australyadan. Benzini ise motosikletten söktüğümüz throttle bodies (karbüratörlü) ile halletmiştik. 4-1 headersta vardı. Acayip giden bir arabaydı, ama ne yol tutuyordu ne de freni vardı. Ama allah yukarda gaz tepkimesi ve hızlanması falan süper olmuştu. Bugünkü aklım olsa hiç uğraşmazdım. Gazladığında 20 litre yakan bir palio olmuştu.. Eşşek gibi gidiyordu ama durmuyordu. O aletlere yapılabilecek en güzel modifikasyon yol tutuşunu düzeltmek ve fren sistemini komple elden geçirmek olacaktır. Yok illede gitsin diyorsan egzostla falan filanla uğraşma git fındık kadar bir turbo tak, geç git. Ne portla uğraş ne kelebekle...

Ve lütfen bunları ukalalık olarak algılama. Abi tavsiyesi olarak gör. Ne emeğin ne de paran boşa gitmesin.

samet_61
01-04-2011, 12:05
Neden illede atmosferik? Çak üstüne fındık kadar turbo hem daha az tüket hemde keyif al.

Ben 99 yılında o motorla çok uğraştım. O zamanki zamanda haltech ateşleme modülü getirtmiştim australyadan. Benzini ise motosikletten söktüğümüz throttle bodies (karbüratörlü) ile halletmiştik. 4-1 headersta vardı. Acayip giden bir arabaydı, ama ne yol tutuyordu ne de freni vardı. Ama allah yukarda gaz tepkimesi ve hızlanması falan süper olmuştu. Bugünkü aklım olsa hiç uğraşmazdım. Gazladığında 20 litre yakan bir palio olmuştu.. Eşşek gibi gidiyordu ama durmuyordu. O aletlere yapılabilecek en güzel modifikasyon yol tutuşunu düzeltmek ve fren sistemini komple elden geçirmek olacaktır. Yok illede gitsin diyorsan egzostla falan filanla uğraşma git fındık kadar bir turbo tak, geç git. Ne portla uğraş ne kelebekle...

Ve lütfen bunları ukalalık olarak algılama. Abi tavsiyesi olarak gör. Ne emeğin ne de paran boşa gitmesin.


gazladıgımda 16 litre gıbı yakıtlar goruorum:))) turbolamakta 173b2 motoru zırıltı bunalrı motorun on kasnagın orayı kesecez dıolar torpıodunun altına gırecez vs ıbı soylemler duymustum turboya gırdınmı motor sekman pıston bunlarda elden gececek atmosferıkte kalıcaz cunku rolling te gelen arkadaslarım atmosferık yapacagım son seylerde yukarda yazdıklarımdır yol tutusu gercekten cok kotuydu 6 cm mad yay 195 45 16 lastıkle baya bı duzelttık kendısını dısk balata sıfır frende onceye goe fena deıl

Günkut
01-04-2011, 12:06
Haram beygir olduktan sonra problem yok 150 200 hp kıme yetmez 170 hp palio en kötü sartlarda bence cok güzel olucaktır stage debrıyajı fılan aa bunlar hep cash $ :D


51 lik iyidir egsoz icinde 60 bol gelir bize :)

samet_61
01-04-2011, 12:08
Haram beygir olduktan sonra problem yok 150 200 hp kıme yetmez 170 hp palio en kötü sartlarda bence cok güzel olucaktır stage debrıyajı fılan aa bunlar hep cash $ :D


51 lik iyidir egsoz icinde 60 bol gelir bize :)

stage 2 debrıyaj yok bunlar ıcın:D yarı bronz debrıyaj oynanmıs volan la kurtarıolar

By_FresH
01-04-2011, 12:10
samet hasan bey yanımda gelsin ben yardım edeyim ona 51 likmi yoksa 60 lık mı die :D:D:D

samet_61
01-04-2011, 15:03
samet hasan bey yanımda gelsin ben yardım edeyim ona 51 likmi yoksa 60 lık mı die :D:D:D

slmlarımı ılet:D hep ders hep ders olmaz arada bır nefes alalım;)

ruudvan
01-04-2011, 22:14
sokrattan önceki filozoflara benzettim seni fazla felsefik ama anlamsız konusmalar konu uzamasın dıyecegın daha basıt arkadasım dersın kı 60 lık aracını bolsatır 51 lık ıyı olur yadsa 60 lık ust devrını daha ıı acar gıbı konussan anlam verırım yazdıklarına...2 msjına bak ıkısıde ezıklık gostergesı

arkadaşım ilk mesajımdakı cumleler arjantınlı ıcındı anlamadın ustune alındın.
ıkıncımesajımda denersın kararını verırsın dedım yıne anlamadın.sımdı dıcem kı 48lık duz boru en ıdealı olur snn ıyıce kafan karısıcak o yuzden sen bıldıgın gıbı yap .arjantınlılerden ogrenıp turklere sor en mantıklısı bu snn ıcın.

samet_61
01-04-2011, 23:36
arkadaşım ilk mesajımdakı cumleler arjantınlı ıcındı anlamadın ustune alındın.
ıkıncımesajımda denersın kararını verırsın dedım yıne anlamadın.sımdı dıcem kı 48lık duz boru en ıdealı olur snn ıyıce kafan karısıcak o yuzden sen bıldıgın gıbı yap .arjantınlılerden ogrenıp turklere sor en mantıklısı bu snn ıcın.

orjınalı 48 lık 7200 rpm cevıren arac ıcınde 48 az gıbı 51 de keramet var derler yapcaz gorecez ama orta yerıne ufak yollu bı orta yapacaz yıne cızırtı sewmıorum