Orijinalini görmek için tıklayınız : 1.3 75 bg 5 ileri Multijet Hk.
ChtArdARSL
31-03-2011, 22:51
1.3 75 5 ileri ile
1.3 90 6 ileri arasındakı
sanzımanda degılde motor olarak ne farklılar vardır,buldugum arac 75 bg 2006 model fiat motoru hakkında hıc bılgım yok malesf..
yakıtı,gidişi,teknik ozellıklerı
dusunduklerım;
yazılım
duz boru
susturucu
gerekirse turbo buyutme
Edit: Punto
1.3 70 dir 75hp değildir
90-70 arasındaki farklar enjektor ,turbo , beyin başka fark yok .
yazılımla 90-95 arası alırsın aracın motor ve turbo sağlığına bağlı olarak
egeturbo
01-04-2011, 13:14
birinin turbosu vnt tip diğeri itişli wastegate
katalizör farklı yazılım zaten farklı
Shadow_Dancer
01-04-2011, 13:15
90lık versiyonda degişken geometrili turbo mevcut. Bazı modellerde 6 ileri versiyonları var.. Aynı motor Corsa D kasada da kullanılıyor.
Ben 2 yıldır 75hp'lik versiyonunu kullanıyorum. Alt devirlerde hacim az oldugu için sıkıntı yaratabiliyor, 2bin devire dogru basınç geliyor ve 4000 devirde kapatıyor. Ortalama yakıt tüketimi 6 litre (artı*eksi) civarında.. Genel olarak güzel bir motor, saglamlıgı tartışılmaz. 16v ve intercoolera sahip olması artıları..
güzel bir yazılımla daha tatminkar olacagı kesin. ama her zaman dedigim gibi 1.248 cc hacimin nefesi belli, çok fazla şey beklememek lazım.
ChtArdARSL
01-04-2011, 17:07
90lık versiyonda degişken geometrili turbo mevcut. Bazı modellerde 6 ileri versiyonları var.. Aynı motor Corsa D kasada da kullanılıyor.
Ben 2 yıldır 75hp'lik versiyonunu kullanıyorum. Alt devirlerde hacim az oldugu için sıkıntı yaratabiliyor, 2bin devire dogru basınç geliyor ve 4000 devirde kapatıyor. Ortalama yakıt tüketimi 6 litre (artı*eksi) civarında.. Genel olarak güzel bir motor, saglamlıgı tartışılmaz. 16v ve intercoolera sahip olması artıları..
güzel bir yazılımla daha tatminkar olacagı kesin. ama her zaman dedigim gibi 1.248 cc hacimin nefesi belli, çok fazla şey beklememek lazım.
hacım kucuk bılıyorum buyuk bır bekledıgım yok ınternaller saglam ıse 2 sıde aynı ıse okdr para vermek ıstemıyorum 90 lıga 75 uygun fıyata buldum cunku..Yazılım muhakka yapıcam
birinin turbosu vnt tip diğeri itişli wastegate
katalizör farklı yazılım zaten farklı
Sadece turboları degırtırsek yetıyormu? Zaten senı arayacgım buyutmek ıcın
bu motora neler yapabılırım? varmı uyguladıgın proje?
halilkarakas
01-04-2011, 17:20
hahaha fiorinoyla kafayı yemişim :D
yanlış yazmışım perdon
90 lığı ile arasında enjektör, maf sensör, turbosu değişken geometrili, ve yazılımı farklı sıkıştırma oranlarını incelemedim aynımı bilmiyorum
ChtArdARSL
01-04-2011, 17:31
sakın fiorino almayın valla ben hiç memnun değilim...bizdeki 6 ileri triptonic...yakıt 25 krş !
hiç tavsiye etmiyorum ailece binecekseniz... ama ticari şirket için düşünüyorsanız mal taşır biraz :)
yok ben punto dusnuyorum tek kapı bulursam tek kapı olucak..
90 lığı ile arasında enjektör, maf sensör, turbosu değişken geometrili, ve yazılımı farklı sıkıştırma oranlarını incelemedim aynımı bilmiyorum
Sıkıstırmalarına bende baktım ınceledım bır farklılık yok
farklılık yoksa yazdıklarım bunlar sakın çevirmeye niyet etme astarı bezini geçer hesabı
egeturbo
02-04-2011, 08:22
hacım kucuk bılıyorum buyuk bır bekledıgım yok ınternaller saglam ıse 2 sıde aynı ıse okdr para vermek ıstemıyorum 90 lıga 75 uygun fıyata buldum cunku..Yazılım muhakka yapıcam
Sadece turboları degırtırsek yetıyormu? Zaten senı arayacgım buyutmek ıcın
bu motora neler yapabılırım? varmı uyguladıgın proje?
90 hpliğin turbosunu aldığında malesef bi çok extra parça satın alacaksın ve bazı yerleri kesip biçeceksin onun yerine kendi turbonu büyülttür bence.
90 Hpliğe de bi çok uygulama yaptık ama 75 lik alırsan daha memnun kalacağına ve daha fazla tune edebileceğine inan çünkü bazı koşullarda çok daha iyi
ChtArdARSL
02-04-2011, 09:05
90 hpliğin turbosunu aldığında malesef bi çok extra parça satın alacaksın ve bazı yerleri kesip biçeceksin onun yerine kendi turbonu büyülttür bence.
90 Hpliğe de bi çok uygulama yaptık ama 75 lik alırsan daha memnun kalacağına ve daha fazla tune edebileceğine inan çünkü bazı koşullarda çok daha iyi
Turbo buyuttugumde ona uygun map yaptıgımızda egzos down pipe gerek ıbı uygulamalarıda yapıcakmıyız?
Turbo buyutugunde ne guc alırız?
egeturbo
02-04-2011, 10:38
Turbo buyuttugumde ona uygun map yaptıgımızda egzos down pipe gerek ıbı uygulamalarıda yapıcakmıyız?
Turbo buyutugunde ne guc alırız?
biz katalizörü söküyoruz kenara koyuyoruz down pipe ı en baştan yapıyoruz
bunun nedeni
1.tüvde kat iptal edildğinde değerler farklı cıktığı için musterinin birdaha yeni katalizör almaması için
2.kendi kataliğinin içini boşalttığımızda turbodan cıkan gaz aniden geniş bi havuz içine giriyor buda lag oluşturuuyor.Bunun yerine yeniden yaptığımızda o havuz olmuyor ve egzozda oluşması gereken basıncı kontrol altına almış oluyoruz
suan 6 farklı turbo büyütme seçeneğimiz var ama stage 6 da çoook parça değiştirmek gerekiyor ortalama stage 3 turbo + yazılım la sıfır dumanla 40 hp rahatlıkla alınıyor bunlar min değerler
ChtArdARSL
02-04-2011, 10:55
Benim stage 6 olarak pek bır beklendım yok 115/120 bg tatmınkar bır guc hacım olmadıgı ıcın.Sizin onerılerını dıkkatte alarak yrn araca bakmaya gdıyorum 92.000 bu arada..
Pm attım sana bana fıyat ve yapıcakları lısteler ısen yaptıgın ıslere goz onune alakra sana getırebılırım,mesafe fark etmez yeterkı basım agrımasın
Ardacım peki bu stage 3 dediğin; dp +turbo +yazılım ile alınan 110-115 hp nin bedeli ne kadar olur?
egeturbo
02-04-2011, 11:10
moderatör abiler kızmasın yazıyorum ama ticariden banı yersem yarısı tarkan abi çeksin cezanın :D
down pipe benim işim değil egzozcu yapıyor oda 350 tl para alıyor.
turbo + ecu yazılımda suan 900 tl sıfır turbo otomatik olarakta yeni bi yazılım
Bu işlemlerin en çok beğendiğim yönü. Üzerine sıfır parça takılması. ***** arabadan çıkan parça işlemi yaptırana kalıyor. İstediği zaman yazılım dışındaki herşeyini arabadan söker stoka döner.
ChtArdARSL
02-04-2011, 11:27
peki Arka 90 lık alsak ne fark edıcek?
egeturbo
02-04-2011, 12:44
peki Arka 90 lık alsak ne fark edıcek?
abi 90lıkla 70 75 liğin egzoz palleri aynı ölçü olarak 90 lıkta turbo da bitek vnt farkı var.
Bizde stage 3 te zaten standart egzoz pali değil daha büyüğü var
Tarkan abi biz hep bolt-on bizdekiler çünkü biz yeri geliyor turboyu garajında kendi takıyor.Elinde takım olmuyor kesip biçemiyor o yuzden bizde bu tarz işlemler yapıyoruz.Benden satın alınan turboda kendi turbonu söküyorsun kutusuna koyup depona kaldırıyorsun.Direk bizim verdiğimiz i kesme biçmeye gerek yok tak devam et
ChtArdARSL
02-04-2011, 13:57
yani arda demek ısteıdgım 90 yuklesek aynı bg lerımı alacagız?
90 lıklarda biraz sorunlu 70-75 likler kadar verim alınamıyor kısaca,
M U R A T
03-04-2011, 09:17
90 lıklarda biraz sorunlu 70-75 likler kadar verim alınamıyor kısaca,
ne gibi sorunları var 90 lıkların
egeturbo
04-04-2011, 08:25
ne gibi sorunları var 90 lıkların
90lıklardakesinlikle biproblem yok bitek vnt tip olması turbosunun azcık işi bozuyor oda stage 4 5-6 nın egzoz pallerini uygulayamıyoruz.Ama stage 3 ler uygulanabiliyor.
Yoksa 90lıklarda hiç bi problem yok maşallah
cem_subasi
05-04-2011, 20:51
ben şimdi anlamadım 75 lik mi daha iyi 90 likmi? 90 lığa o stage 6 turbo işlemlerini yapamıyomuyuz?
By_HaNNibaLL
10-04-2011, 23:54
ben şimdi anlamadım 75 lik mi daha iyi 90 likmi? 90 lığa o stage 6 turbo işlemlerini yapamıyomuyuz?
Stock bineceksen 90lik daha iyi ama turbo büyütürüm aracimi yürütmek istiyorum derseniz 75lik almak daha mantikli yani
90likta VNT değişken zamanli turbo var ve bunun için stage 3 yapilabilir en fazla 75liğe kadar stage 6 yapti arda bildiğim kadariyla
Arkadaş 75lik al turboyuda büyütecez dedi ama hala beklemedeyiz :D biz denileni yaptik 75lik aldik :D:D
Tayfun-E30
11-04-2011, 00:12
Arda, 90lığın enjektöründe ne fark var? turbo zaten değişiyor, remap yapılıyor vnt olmasının dez avantajı ortadan kalkmıyormu? 90 hpye göre konfigre edilmiş arabanın enjektörü vs tune etmeye daha uygun olmazmı bu durumda? yanlış anlama merakımdan soruyorum yoksa ben 90hp kullanıcısıyım ve fazla tune etme taraftarıda değilim hacmi belli ekonomik olsun diye yapılmış bir motor halihazırda...
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.