PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : İbiza cupra vs Golf GT chip + ?



CeM öZeR
04-04-2011, 00:18
Arkadaşlar bugün çok sevdiğim bir kardeşimin aracı ile yine onun tanıdığı bir abimizin aracını denedik. Deneme tamamen samimiyet ve saygı sevgi çerçevesi içersinde gerçekleşti.Merak ettiğimiz ve kafamıza takılan noktalar oldu görüşünüze açmayı düşündük.Denemeler iki kişiye iki kişi gerçekleşti. Acaba golf gt deki bu gidiş normal midir? Yorumlarınızı ve görüşlerinizi esirgemezseniz seviniriz.
Not = Deneme heyecanı ile belki biraz küfür vesaire yada gülümseme olmuş olabilir kusura bakmayın.
Araç 1.4 TSI GT 170 liktir. 140 lık değil yani arkadaşlar bildiğimiz GT işte.
Specler=İbiza cupra tamamen stock
Golf Gt Manuel= Chip,ortadan 70 lik direkt çıkış,filtre,blow off? Acaba blow off aracın performansına dezavantaj mı?
İlk deneme 2. vites 50 km hız
YouTube - ibiza cupra vs golf gt (http://www.youtube.com/watch?v=v9CyQZTnSIo)

İkinci deneme 2. vites 55 km hız
YouTube - İbiza cupra vs golf GT (http://www.youtube.com/watch?v=JFI2T0gM-d4)

Üçüncü Hatalı deneme 0'dan
YouTube - ibiza cupra vs golf gt (http://www.youtube.com/watch?v=U8g3Alzc8LU)
Cupra geç basıyor 0'dan tekrar deneme
YouTube - İbiza cupra vs golf gt (http://www.youtube.com/watch?v=Yu0kfYK6cSQ)

Yakın zamanda inşallah aynı ibiza cuprayla 1.4 tsı 180 lik 2011 dsg polo Gtı'ın deneme videosunuda koyacağız sanırım haftasonuna felan farkı görmek için. İyi akşamlar dilerim.

Sportline
04-04-2011, 00:22
golf olmamış.

delyyy
04-04-2011, 00:23
Bu kadar rahat ayırması normal mi..? Golf sıkıntılı sanki..

kurtbil
04-04-2011, 00:26
Oyle bsyın ımkanı yok ıkısı de aynı motora sahıp bırısı yazılımlı egsozlu,dıgerı stock ve aralarındakı fark kılodan bıle olsa motora yapılan ıslemler karsısında boyle b sonuc olmaz

Gokhan43
04-04-2011, 00:27
Golf'te sıkıntı olduğu gerçek bence normal gelmedi bana bu sonuç :) Bir de o BOV'u söksünler ya :)

redbaron
04-04-2011, 00:29
golf yazılımla 170 ten 140 a düsmüs herhalde? 170 stok bile bu kadar fark yemez

Gokhan43
04-04-2011, 00:30
Yazılım ne var araçta bir de ?

alp1903
04-04-2011, 00:30
160lık Sciroccolardan farkı nedir bu Golfteki moturun?

kurtbil
04-04-2011, 00:32
hıc b fark yok,160 lık da aynı 170 lık golf de aynı 180 lık Cupra da aynı

CeM öZeR
04-04-2011, 00:35
golf yazılımla 170 ten 140 a düsmüs herhalde? 170 stok bile bu kadar fark yemez

Ben yoktum ama golf e yazılım yapılmadan önce yine denenmiş sadece egzos filtre varmış blow off yokmuş yine aynı fark varmış. Chip yapıldıktan bir süre sonra blow off takılmış ama bir sorun var sanırım çözmeliyiz böyle olmamalı bence.

alp1903
04-04-2011, 00:38
hıc b fark yok,160 lık da aynı 170 lık golf de aynı 180 lık Cupra da aynı

Sagolasın :) yanarım yanarım DSG almadıgıma yanarım.

MECOO
04-04-2011, 00:39
Oyle bsyın ımkanı yok ıkısı de aynı motora sahıp bırısı yazılımlı egsozlu,dıgerı stock ve aralarındakı fark kılodan bıle olsa motora yapılan ıslemler karsısında boyle b sonuc olmaz

+ 1 kesinlikle katılıyorum.

kurtbil
04-04-2011, 00:40
Sagolasın :) yanarım yanarım DSG almadıgıma yanarım.

Vw dsg yı Roll ıcın yapmıs oyle 3 e gırmedı 5 den cıkmadı yavas attım muhabbetlerıne son :D

Juggernaut
04-04-2011, 00:44
Üzerindeki parçalarla golfun ibizadan biraz daha hızlı olması lazım.
Üst hızlardada deneseydiniz keske 60,65 gibi.Dsg oranları kısa olduğu için düsük süratte basınca golfe göre toparlaması daha kolay onunda etkisi vardır.

fangio
04-04-2011, 00:45
Chip sonrası izlediğimizin tam tersi olsa tamam da bu hakikaten olmamış. :D Biz genelde 2. vites 60 da deneriz. 50 biraz az olmamış mı? Zaten GT 2'de 100km/h'i rahat görüyor. Ayrıca GT'de BOV'a gerek yok. Sistem zaten çıkan havayı tekrar içeri veriyor.

Jerky
04-04-2011, 00:50
Cuprayı biliyoruz iyi gidiyorda, bu speclerde GT'nin nasıl gittiğinizde biliyoruz :) O yüzden Gt'de bir sorun olduğu belli.

arfy
04-04-2011, 01:08
ibiza cupra beklenenden zaten normaldede iyi giden bi araç bide golf ekstra kötü gitmiş anlaşılan..
vw motorları bov sevmiyor .. cupralarda denedik bov u hep eksiye düştük ... DV i taktık toparladı araba .. doğrusu nedir ahkam kesmek istemem ama gördüğüm kullandığım kadarıyla bov kesinlikle tavsiye etmiyorum.. birde çok alttamı kaldınız devir nerde bastınız bilmiyorum ama ibiza cupra sonuçta 7 ileri DSG bir araç .. devir bandını yakaladımı affetmiyor göründüğü üzere..

golf için acil bov sökülmeli ayrıca yazılımı merak ettim ?

CeM öZeR
04-04-2011, 01:23
ibiza cupra beklenenden zaten normaldede iyi giden bi araç bide golf ekstra kötü gitmiş anlaşılan..
vw motorları bov sevmiyor .. cupralarda denedik bov u hep eksiye düştük ... DV i taktık toparladı araba .. doğrusu nedir ahkam kesmek istemem ama gördüğüm kullandığım kadarıyla bov kesinlikle tavsiye etmiyorum.. birde çok alttamı kaldınız devir nerde bastınız bilmiyorum ama ibiza cupra sonuçta 7 ileri DSG bir araç .. devir bandını yakaladımı affetmiyor göründüğü üzere..

golf için acil bov sökülmeli ayrıca yazılımı merak ettim ?

Abi yazılım custom yazılım var araçta isim vermeyelim. Ama bovdan yana bi sıkıntı olduğunu tahmin ediyorum.

fangio
04-04-2011, 02:34
Bahsettiğim şey "Turbocharger air recirculation valve N249"

arfy
04-04-2011, 03:17
Abi yazılım custom yazılım var araçta isim vermeyelim. Ama bovdan yana bi sıkıntı olduğunu tahmin ediyorum.

aynen bov u sökün öyle deneyin .. yazılımı p.m atarmısın merakımı gidermek adına ..

ocean0636
04-04-2011, 06:33
Maşallah ibizaya, golfde sorun var sanirim..

VteC_MaNiaC
04-04-2011, 07:10
Ibızalar çok tehlikeli oldu valla.. :)

DoDo_hamann
04-04-2011, 07:20
Golf GT Tacho - Car Videos on StreetFire (http://www.streetfire.net/video/golf-gt-tacho_725790.htm)

Golf'de kesinlikle sorun var, dumpvalve kontrol edilsin, bov sökülsün fark edecektir ama yinede bu kadar kötü yürümemesi lazım.Golf'ün en güzel devri 2.vites 70'dir.

CeM öZeR
04-04-2011, 08:12
aynen bov u sökün öyle deneyin .. yazılımı p.m atarmısın merakımı gidermek adına ..

p.m olarak gönderdim abi.

gurlekyasin
04-04-2011, 08:43
cupra ya maşallah...

douu
04-04-2011, 08:54
140 160 170 180 hplik versiyonların motorları tamamen aynı arkadaşlar sadece beyin farkı var.. golfte bi problem var ama yazılımmı bov mu çözemedim ben :)

CeM öZeR
04-04-2011, 09:15
Yazılımı yapan abimizle görüştüm biraz önce konuyu danışmak için. Yazılımı ilk yaptığımda araba çok sağlam yürüyordu ama ben araç sahibine blow off takma elimde damp valve var onu takalım dedim taktık araba iyi yürüyordu sonra sesi beğenmedi söktük parasını iade ettim kendisi takma dediğim halde gitmiş blow off takmış nereyi kesti biçti taktı bilmiyorum ama başkalarının dediğine göre hareket etmiş. Eğer sökerse bide o zaman denersiniz dedi. Sanırım golfteki sorunun kaynağı blow off? Yinede görüşlerinizi almak isteriz. Bu arada sesten belli olacağı gibi hks'nin blow off u.

kurtbil
04-04-2011, 09:16
dv muhtemel ustunde duruyo arabanin ve eski versiyonsa ici yirtilmis olabilir,parca kodu farkli olan en son cikanlari daha dayanikli oldugu icin yazilim yapanlar onu kullanyolar

Mehmet Gazihan
04-04-2011, 09:52
Klasik DV kaçırması.. en az 30 hp yi çöpe atar..

Emre İlbi
04-04-2011, 10:27
Klasik DV kaçırması.. en az 30 hp yi çöpe atar..

abi bir blow off bu kadar etkiler mi cidden,benim bir abimdede 140lık golf5 var,ufak tefek işlemler var araçta,BOVda var,iyi yürüyor bi sıkıntısı yok,bu GTde uygulama sorunu falan mı varki bu kadar etkiyor blow off:soru:

fangio
04-04-2011, 10:34
Bence bir vagcom a bağlayın. Büyük ihtimal N249 valve arıza verecek. N249 zaten revizyona uğradı. Mesela ben hem N249 hemde N75 valfimi değiştirdim. Değiştiren bir kaç arkadaşım daha var. Fiyatı da 100TL gibi bir şey.

Mehmet Gazihan
04-04-2011, 10:38
Bov bumu ?
http://www.forgemotorsport.co.uk/images/products/FMDV14TSI.jpg

DV bu hale geliyor..Özellikle Chip den sonra artan turbo basıncına tutunamayıp kaçırıor..

http://www.forgemotorsport.co.uk/upload/images/OEMsolenoid2.jpg

Hatta bu araç GT diyaframlı DV varsa hemen pistonlu ile değiştirin..

Emre İlbi
04-04-2011, 10:55
http://www.streetperformance.com/ART/PRODUCTS/290/hks-71004-AZ008.jpeg

mehmet abi HKS blow off,yalnız iç yapısını bilmiyorum,senin eklediğin foto gibimidir,değilmidir

Mehmet Gazihan
04-04-2011, 11:10
resimdeki malzeme arabanın kendi valfi.. ve kronik hastalığı kaçırması..

burakusta
04-04-2011, 11:20
dv forge alsın,bov u cope atsın dırek vag da bov olmaz

Mehmet Gazihan
04-04-2011, 11:22
Olur olur da.. Kendi DV ini iptal etmen gerekir..

Ama en mantıklısı dediğin gibi Forge DV kit..

burakusta
04-04-2011, 11:25
Olur olur da.. Kendi DV ini iptal etmen gerekir..

Ama en mantıklısı dediğin gibi Forge DV kit..

aynen oyle stage 2+ tts de kullanıyorum sorunsuz

not: mehmet bey tts 2009 ıcın dsg remap yapabılıyomusunuz ?

JOCCO
04-04-2011, 12:14
Golf'te sıkıntı olduğu belli. İbiza'yı da biliyoruz az çok. Maşallah araçlara.

Yalnız videolarda şu koyma, sokma, çıkarma işlemlerini yapmasak da daha düzgün bir şekilde izleyebilsek..

CeM öZeR
04-04-2011, 13:50
Golf'te sıkıntı olduğu belli. İbiza'yı da biliyoruz az çok. Maşallah araçlara.

Yalnız videolarda şu koyma, sokma, çıkarma işlemlerini yapmasak da daha düzgün bir şekilde izleyebilsek..

Biz hayretler içinde kaldık o yüzden o anın heycanı ile agzımızdan cıkıyor işte kusura bakmayın Bidaha olmamaya calısıcak İnş...

arfy
05-04-2011, 01:48
golf ün bov'suz ve polo gti ile denemesini merakla bekliyorum :)

grkm
05-04-2011, 02:33
muhtemelen basınc kacagı var ki aractan cıkan sese bakın sanki external var mubarek :)

alp1903
05-04-2011, 02:39
Peki eksoz olarak 63lükmü yoksa 76mm mi ideal 1.4tsi lar için?

CeM öZeR
05-04-2011, 07:28
golf ün bov'suz ve polo gti ile denemesini merakla bekliyorum :)

Deneme aslında 2011 polo gti ile ibiza cupra arasında yapılacak ama denk getirebilirsek ve golf gt sahibi abimizin aracında ki sorunlar giderilebilirse tabii onu da yine davet ederiz. Bu arada tsi grubu araçlarda egzos sistemi tamamen orjinal iken sadece orta susturucu yerine düz boru çekilse avantaj ve dezavantaj olarak ne getirir ne götürür acaba görüşleriniz nelerdir? İbiza cuprada orta susturucu yerine düz boru çektirmeyi düşünüyoruz. :)

207KITCAR
05-04-2011, 07:38
atmosferikmi o golf :):)

CeM öZeR
05-04-2011, 07:46
atmosferikmi o golf :):)

Marka - Volkswagen
Model - Golf GT Twincharger
Ağırlık - 1302 kg
Motor Tipi - DOHC
Silindir Sayısı ve Yerleşimi - S-4
Silindir Başına Subap Sayısı - 4 (Toplam 16 Adet)
Motor Hacmi - 1390 cc (84,82 cu in)
Çap - 76,5 mm (3,01 in)
Strok - 75,6 mm (2,98 in)
Sıkıştırma Oranı - 9,7 : 1
Hava Besleme Türü - Turbo & S/Charged

Videodaki araçta cut out var o yüzden ses bir hayli fazla çıkıyordu. :)

ilhan
07-04-2011, 23:41
öncelikle herkese selamlar, bir süredir takip ettiğim siteye nihayet üye oldum.
Bende de golf gt dsg var, revo yazılım ve kn panel filtre ile yürüyor. Egzoz tamamen stock.
Yaklaşık 205-210 hp. Bu videolardaki GT ile alakası yok. Sadece yazılım ile bile 0-100 de kafa kafaya gitmeleri gerekirdi diye düşünüyorum. Arkadaşlar denemelerizden haberdar olup tanışmak isterim.

CeM öZeR
08-04-2011, 08:28
Dostum biz maalesef Kayseri bölgesinde ikamet etmekteyiz. Biz zaten Golfün gitmesi gerektiği gibi gitmediğini biliyoruz.Araçta kesme biçme usulüyle borunun bir yerinden yer açıp blow off takmışlar aracın performansı olması gerektiği gibi değil o yüzden konu açalım dedik.
Tekrar ediyorum golf gt de chip,filtre,cut out egzos, 18" replika GTI jantlar ve hks blow off var. Aracın sahibine en son arıza cihazına bağlamasını ve blow off'u sökmesini söylemiştik ne yaptı bilmiyorum. İleri zamanlarda daha sağlıklı ve bu sınıfa yakın araçların denemelerini videolara alıp yükleyeceğiz inşallah. :)

arfy
08-04-2011, 14:23
bildiğim kadarıyla replika GTİ jantları epeyce ağır .. onları sökmesi epeyce hayrına olucaktır.. en azından denemeler sırasında sökerse iyi olur .. TSİ araçlarda ses istenmiyorsa en güzel spec bana göre filtre downpipe yazılım Dv dir .. egzosa gerek yok ..ben koyarmıyım tabiki evet ama egzos istemeyen kesinlikle downpipe yaptırmalı ..

ilhan
08-04-2011, 15:30
Cupra stock hali ile bile çok iddialı . Hafif olmasın çok büyük avantaj. Yazılımlı Cupra ile yürümek istemem , fena bozar. d/p konusuna katılıyorum ,sessiz +10 hp fena olmaz.

fangio
08-04-2011, 16:11
Marka - Volkswagen
Model - Golf GT Twincharger
Ağırlık - 1302 kg
Motor Tipi - DOHC
Silindir Sayısı ve Yerleşimi - S-4
Silindir Başına Subap Sayısı - 4 (Toplam 16 Adet)
Motor Hacmi - 1390 cc (84,82 cu in)
Çap - 76,5 mm (3,01 in)
Strok - 75,6 mm (2,98 in)
Sıkıştırma Oranı - 9,7 : 1
Hava Besleme Türü - Turbo & S/Charged

Videodaki araçta cut out var o yüzden ses bir hayli fazla çıkıyordu. :)

sıkıştırma 10:1 ağırlık: 1298 kg :D

clio_williams
09-04-2011, 09:03
Aracın yazılımını yapan benim...

yazma gereği duydum...

yazılımdan önce ve sonrasında araç sahibinin hisleri "aaa benim arabam şimdi gerçekten gidiyor" şeklindeydi. 30-35 hp si var yanlız dyno olmadığı için orjinal verileri bilemiyoruz. öncesi ve sonrasında ciddi fark oluşmuştu. ertesi gün forge DV taktım, araç sahibi memnuniyetsizliğini bildirdi, ürünü söktüm geri aldım. daha sonra hks takılmış, kim taktı nasıl taktı nerden vakum aldı bilemiyoruz. (18 jant - LPG- ve debriyaj bitik o aracın) kendisine bu durumu ilettik...şuan durum nedir bilmiyorum. daha sonra şadan abiler diğer bir 170 lik le denemişler bu halde (oda yazılımlı istanbulda yapılmış) kafa kafaya gittiler...

yazılımda sorun olması imkansız çünkü arttırılan rakamsal değerler var ortada(%3,5 avans %6 benzin %8 gibi TP gibi) zaten bu işlerle uğraşan bi kişinin böyle bir hata yapmasındansa (güç düşmesi) ... Onurlu bir şekilde Harakiri yapıp yaşamına son vererek kendini affettirmesi gerekir hahaha:)

Gokhan43
09-04-2011, 11:29
Golf GT & LPG ?

kurtbil
09-04-2011, 11:37
tsı da lpg kullanmak da cok mantıklı olmus cıdden,daha dogru duzgun kıtlerı yenı yenı cıkıyor ve ucuk fıyatlara o lpg yı hangı ara taktılar acaba

clio_williams
09-04-2011, 19:36
aracın sahibi LPG işi yapıyor bu konuda çok ilerideler. kendi aracına reklam amaçlı taktı yani takılabildiğini göstermek için, bende pek inanmamıştım ama iş görüyor sanırsam. yanlız çok pahalıııııı:))))

shero
10-04-2011, 13:39
seat yürümemişkii kosmuss sankiii yazılımdann olabilirrr

yakuza
10-04-2011, 21:31
aracın bov'dan sonra sıkıntı yaptığı bariz belli çuf edio araç yürümüyor ondan sonra