Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Formula 1 - 3. Yarış Çin / Shanghai



Eriador
12-04-2011, 22:05
Sezonun 3. yarışı için takımlar Çin e geçiyor .

http://www.grandstandmotorsports.co.uk/images/F1/china/china-circuit-map.jpg

Geçen yarış Malezya ile arasında 1 hafta fark olduğu için takımlarda hemen hemen güncelleme olmuyacak , ama genede ufak tepek birşey yapmanın yarışındalar.

Geçen sene olanlar ;

7pyHLHdrHTk
http://www.youtube.com/watch?v=7pyHLHdrHTk

Geçen sene yağmur yarışı iyi karıştırmıştı , umarım gene öyle birşey olur yoksa Vettel durdurulcak gibi değil.

Sezonun elde patlıyan bombaları 1 Mercedes 2 Ferrari neler yapıcak burda çok merak ediyorum. Açıkcası Mercedes den hiç umudum yok anca yağmur olur şartlar karışırsa onlarda durumdan faydalanabilirlerse birşey yaparlar

http://lh4.ggpht.com/_0aZ20ZivDWU/TLS8YnCRlcI/AAAAAAAAC_M/qa9qQsVysUo/f1-sepang-2010-sat-michael-schumacher.jpg

initial-D
12-04-2011, 22:46
hamiltonun güzel geçişleri vardı geçen sene burada

bu sene ilk 2 yarıştaki gibi olur diye düşünüyorum.redbull-mclaren- renault veya ferrari

997TT
12-04-2011, 22:54
Fazla bır degısıklık olucagını sanmıyorum eger mekanık aksaklık olmazsa...
Vettel 1 olur,2-3-4 sıralanır kendı aralarında...
Yagmur yagsın artık!!!!

rahmi
16-04-2011, 09:02
Msc gene 2.turda elendi.

FaBeRgE
16-04-2011, 09:08
TT F1 sorumlusu :)

ne olursa olsun eski tadını alamıyorum maalesef :o bakalım bu yarışı izliyeyim neler olmuş

997TT
16-04-2011, 10:45
Ferrari yavas-rosberg gelisiyor-vettel cephesinde hersey ayni....

rahmi
16-04-2011, 11:08
Ferrarininde geliştirmek için çabaları var ama pilotlardan mı araçtan mı kaynaklanıyor bu durum belli değil.

akay
16-04-2011, 16:07
eğer ki yağmur yağmaz ve aracı bozulmaz ise seb başladığı gibi bitirir. start anında bir ihtimal jense ye geçilse bile ilk tur bitmeden yerini geri alır diye düşünüyorum. rb7 farklı klasmanda bu sene de. avrupa sezonu ne olur bilemem ama rbr ve seb bu sene geçen seneye göre daha da gelişmiş her halinden belli. 2-3-4. pozisyonlar oldukça çekişmeli geçecek çin de.. bir de schumy ve nick gerilerden sıkı gelecek benden söylemesi..

Eriador
16-04-2011, 17:04
Mercedes herhangi bi yeni parça getirmiyeceğini söylemişti ve Rosberg 4. sırada , hiç ummuyordum şaşırdım.Schumacher in sıralamada arka kanat bozulmuş bu kaçıncı arıza ? bi duş alsın artık :) Redbull unda ilk sektörde elenmesi gerçekten garip oldu , Kers olmayınca sert lastikler ne kadar zor duruma düşüyor bunu canlı gördük

Bakalım neler olucak , içimden bi ses bu yarış çok karışcak diyor umarım öyle olur + Reis in işine yarar şeyler olur

Dereceler ;

Poz Pilot Takım Zaman Fark
1. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m33.706s
2. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m34.421s + 0.715
3. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1m34.463s + 0.757
4. Nico Rosberg Mercedes 1m34.670s + 0.964
5. Fernando Alonso Ferrari 1m35.119s + 1.413
6. Felipe Massa Ferrari 1m35.145s + 1.439
7. Jaime Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 1m36.158s + 2.452
8. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m36.190s + 2.484
9. Sebastien Buemi Toro Rosso-Ferrari 1m36.203s + 2.497
10. Vitaly Petrov Renault No time
Q3: 1m35.858s Fark **
11. Adrian Sutil Force India-Mercedes 1m35.874s + 1.388
12. Sergio Perez Sauber-Ferrari 1m36.053s + 1.567
13. Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1m36.236s + 1.750
14. Michael Schumacher Mercedes 1m36.457s + 1.971
15. Rubens Barrichello Williams-Cosworth 1m36.465s + 1.979
16. Nick Heidfeld Renault 1m36.611s + 2.125
17. Pastor Maldonado Williams-Cosworth 1m36.956s + 2.470
Q3: 1m36.147s Fark *
18. Mark Webber Red Bull-Renault 1m36.468s + 1.196
19. Heikki Kovalainen Lotus-Renault 1m37.894s + 2.622
20. Jarno Trulli Lotus-Renault 1m38.318s + 3.046
21. Jerome D'Ambrosio Virgin-Cosworth 1m39.119s + 3.847
22. Timo Glock Virgin-Cosworth 1m39.708s + 4.436
23. Tonio Liuzzi HRT-Cosworth 1m40.212s + 4.940
24. Narain Karthikeyan HRT-Cosworth 1m40.445s + 5.173



Sıralama sonrası açıklamalar ;

Michael Schumacher, yine aracındaki DRS sorunu nedeniyle son seansa kalamadığını söyledi.

Rosberg ile 4. sırayı elde eden Mercedes GP'de Schumacher, hareketli arka kanadın aracı güvenilmez hale getirmesi ile 14. sırada kaldı.

Schumacher: "bugün benim için utan verici geçti. Bu hafta sonu takım olarak çok geliştiğimizi göstermiştik. Nico, 4. olarak bunu kanıtladı; hedefimiz de oydu zaten"

"S2'de turumda her şeyi bir araya getiremedim. 14. virajda fren yaparken arka kanadımın düzgün bir şekilde çalışmadığını anladık"

"Açıkçası güçlü bir başlangıç umuyorum. Yarın için iyi bir yarış tempomuz var. Bu yüzden biraz yer kazanabileceğimizi umuyorum"

Takım Patronu Ross Brawn, Schumacher'in gerçek potansiyelini ortaya koymaması nedeniyle hayal kırıklığı yaşadığını belirtti.

Brawn: "Araç bu hafta sonu çok daha iyiydi. Her iki pilot da bugünkü sıralamalara iyi bir konumda girdi."

"Michael'in öğleden sonrası yazık oldu. Kırmızı bayrak işleri bozdu ve sonrasında arka kanadı, o önemli turun sonunda arıza yaptı, değerli sürelere mal oldu"

-

Fernando Alonso, sıralamada Rosberg'in gerisinde düşmesinin ardından yarış için iyimser olduğunu söyledi.

İspanyol pilot, yine 5. sıradan yarışa başlayacak ve yarışta podyumda olmaya çalışacak.

Alonso: "Sıralamaya göre yarış temposunda kendimize daha çok güveniyoruz. Son iki yarışta bunu gördük."

"Cumartesi biraz daha fazla sıkıntı yaşıyoruz. Bu yüzden yarın daha rekabetçi bir araca sahip olacağımızı düşünüyorum. 5. başlayınca her şey olabilir."

"Bizim podyum hâlâ hedefte. Bunu yapabilirsek iyi; olmazsa 4. sıra da iyi olacak. O da olmazsa 5. sıra da sorun olmaz."

Ferrari pilotu performansından memnun kaldığını ve araçtan daha fazlasını elde edemeyeceğini ifade etti.

Alonso: "İyi iş çıkardığımızı düşünüyorum. Şu anda 5. ve 6. sırada, elimizdekilerle yapabileceğimizin azamisi. Bugün beklediğimiz sonucu aldık"

-

Lewis Hamilton, sıralamanın son seansında lastiğini koruyarak yarış için avantaj elde etmek istediklerini söyledi.

McLaren pilotu, geçen hafta sonu Malezya'daki yarışta yaşadığı lastik sorunu nedeniyle bu sefer sadece tek bir tur attı ve takım arkadaşı Button'un arkasında kaldı.

Hamilton: "Çok güçlü bir (lastik) durumumuz var: Sıralamada kullandığım opsiyon lastiği, yeni set opsiyon, yeni set ana lastik ve ayrıca az kullanılmış bir opsiyon daha. Yarış için şansımız arttırmak istedim. Çünkü önemli olan o"

"Strateji uzmanlar, oldukça basit olduğunu söylüyor ama yarış hiç bir zaman kolay olmaz. Kalkış yaparsınız, bütün pitstoplarınızı gerçekleştirirsiniz ve lastiklerinize bakarsınız. Yarın işler yine aldatıcı olacak. Ama kendimi sağlam bir yere yerleştirdim. Yarışta iyi bir fırsata sahip olacağım bir konumda olduğumu hissediyorum. Son yarışta en iyi şartlarda değildim"

Vettel'in büyük farkla ilk sırayı almasına rağmen Hamilton, McLaren'in gelişiminden tatmin olduğunu söyledi.

Hamilton: "Yakalamak için elimizden gelenin en iyisini yapıyoruz. Kış testlerinde olduğumuz yeri göz önüne aldığımızda, ilk iki yarışta ikinci ve üçüncü sırada olmak cesaret verici."

"2009'dan bu yana (Red Bull'un) fazlasıyla hızlı bir araca sahip olduğu ortada. Takım ve Sebastian harika bir iş çıkarıyor. Biz de aradaki farkı kapatmak için zorluyoruz. Bu mümkün. Ama şu anki yerlerine gelmek birkaç yarış alır. Eminim ileri yönde çok adım atacaklar."

"Takip etmeye devam ediyoruz ve umarım gelişim oranımız en azından onlarınki kadar veya daha fazla iyi olur"

-

Jenson Button, Sebastian Vettel'in son seanstaki temposunun, McLaren'in mücadele şansını elinden aldığını söyledi.

Yarınki yarışa takım arkadaşı Hamilton'un önünde 2. sırada başlayacak olan İngiliz pilot, S2'deki güçlü formlarının ardından pol mücadelesi verebileceklerini umduğunu belirtti.

Button: "Heyecanın dorukta olduğu anlarda her zaman mümkün olduğunu umarsınız. Ama Sebastian'ın ve Red Bull'un temposu S3'te olağanüstüydü. S2'de mümkün gibi görünüyordu. İşte bu yüzden S3'te iki set lastikle deneme yaptım. Ardından Sebastian'ın derecesini gördüm ve aslında ikincilik içinde mücadele ettiğimizi fark ettim."

"Bizim için kabul edilebilir şekilde iyi bir gündü. Dün mükemmel bir dengemiz olduğunu düşünmüyorum. Araçtan en iyisini elde edemiyorduk. Bugün bazı iyi değişiklikler yaptık, özellikle de gece. Ve araç daha istikrarlı oldu. Bugünden elde edebileceğimizi başardık."

"(Vettel'in) yarıştaki temposunun ne olacağını bilmiyoruz. Eğer (bizden) 1 saniye hızlı olursa, onunla yarışamayız. Eğer 0,4 saniye hızlı olursa ve KERS'e sahipsek, bu mümkün. Yarın nerede olacağımıza bakmalıyız"

"Kalkıştan bahsediyorsanız. İlk virajdan önce kısa bir mesafe var, hatta KERS'i olmasa bile -eminim olacak- yarış süresince yine de çok hızlı olacaklarını düşünüyorum. Malezya'ya bakın. Yarışın çoğunda kullanmadılar ve tempoları yine de iyiydi."

İngiliz pilot, Red Bull ile McLaren arasındaki farkın aynı kalmış gibi görünmesine rağmen sezon ilerledikçe bu farkı kapatabileceklerine inanıyor.

Button: "Red Bull'larla mücadele edecek daha iyi bir konumdayız. Asla pes etmeyen takımdayım. Birçok şampiyonluk için mücadele ettiler. Bunun için kaynakları ve insan gücüne sahip. Er ya da geç RBR'yi yakalamak için ellerinden geleni yapacaklar."

-

Sebastian Vettel, Avustralya'dakine benzer şekilde fark atarak sıralamayı zirvede tamamlamasına rağmen hiç bir şeyin garanti olmadığını söyledi.

Red Bull pilotu, üçüncü yarışa da ilk cepten başlayacak ama yarın işe sıfırdan başlayacaklarını belirtti.

Vettel: "Kolay değil. İşler tekrar sıfırdan başlıyor. Ama insanlar bunu unutuyor. Şu dönemde takımdan ve hepimizin odaklanmaya devam etmesinden çok memnunum. Bu yüzden bugün iyi bir iş çıkardık. Mutluyuz, ama yarın yeni bir gün olacak. Dört gözle bekliyorum"

"Açıkçası tekrar başardık ama zor bir iş olduğunu her tur, hem kendim unutmayacağım hem de takıma unutturmayacağım. Bugün, planladığım gibi değildi. S2'de %100 rahat değildim ama kendime güveniyordum. S3'te çok geliştik"

"İşi adım adım ele almamız gerek. Tekrar sıfırdan başlıyoruz. Bugün bir defa daha iyi bir iş çıkardık ama bu sadece yarın için 8 metre anlamına geliyor. Yarın biraz puan almaya bakacağız. Uzun bir yarış olacak."

Alman pilot, sezonun geri kalanında rahat olacakları yönünde düşünceleri reddetti ve rakiplerinin, Avrupa'da kendilerini yakalamasını beklediğini ifade etti.

Vettel: "Önceden söylediğim gibi işi adım adım ele almamız gerek. McLaren, Ferrari ve Mercedes gibi takımlar, istedikleri kadar mutlu değiller ve çok sıkı bir şekilde zorluyorlar. Bu yüzden olduğumuz yerde kalmak için onlardan daha sıkı bir şekilde zorlamamız gerekiyor."

"Hepimiz bunun farkındayız. 2009'dan, 2009'un yarısından bu yana çok ama çok rekabetçi bir araca sahibiz ve önde olmanın keyfini yaşıyoruz. Ama arkada olmanın da nasıl bir his olduğunu unutmadık"

Red Bull pilotu ayrıca sıralama sonrasında park alanında aracından neden o kadar süre çıkmadığına da açıklık getirdi.

Vettel: "Yeni kurallar ve sabitlenmiş ağırlık kuralları ile FIA, bunu kontrol etmek için imkâna sahip. Bana bir yetkili tamam demedikçe araçtan çıkamam. Aksi halde araçtan çıkarsam sorun yaşayabiliriz. Belki de baştan göremedim. Bu yüzden beklemeye devam ettim. Sonrasında biri çıkmanın iyi olacağını söyledi."

-

Mark Webber, Red Bull'un sıralamalarda ilk seansta sert lastikle piste çıkma kararı vermesi sonucunda elenmesinin ardından sakin olduğunu söyledi.

Avustralyalı sürücü, takım arkadaşının pol pozisyonunu kazandığı sıralamalarda sürpriz bir şekilde ilk seansta elenmişti.

Webber'in derecesinin iyi olmamasına rağmen sert lastiklerle piste çıkıp yeteri kadar hızlı tur atamamasının ardından Red Bull'un bu stratejisi eleştirildi.

Sert lastikle piste çıkma kararının takıma ait olduğunu söyleyen Webber "Karar konusunda sakindim ancak 2 tur atamayacağımızı öğrenince biraz panikledik. Lastik yeterli olacaktı ancak bir tur yeterli değildi. Öyle olduğunu görünce panik yaptık."

"Sıralamalarda hatanın bedelini ağır ödüyorsunuz. Red Bull'un 1. seansta en son ne zaman elendiğini hatırlamıyorum, çok uzun zaman oldu. 2009'dan sonra bu ilk oldu. Geçen sene böyle bir şey olmamıştı." dedi.

Neyin yanlış olduğunun sorulması üzerine Webber "3. seansta tek tur atmamız. Bu yardımcı olmuyor. Biraz geride kalmıştık çünkü aracı sıralamalardan çok kısa süre önce hazırlayabildik. Piste çıkmamın ardından olmam gereken turdan yarım saniye yavaştım."

"Bunun yanında KERS de etkili oldu. Ana lastiklerle bir tur atmaya daha karar verdik ancak yeteri kadar hızlı değildik. Bu yüzden tek bir tur atabildik ve lastikleri yeteri kadar sıcaklığa ulaştıramadık. Bu açıdan ikinci seti çalıştırmak daha zordu." dedi.

Werbber, her şey yaşandıktan sonra kararı değerlendirmenin daha kolay olduğunu söyledi.

Webber "Üst sıralarda yer alan bir takım 1. seansta elendiğinde hemen yorum olur ve neler yapılabileceği söylenir. Sonunda yumuşak lastikler hayatı kolaylaştırabilirdi ve kesinlikle açık bir şekilde bu kararı verebilirdik. Ancak takım olarak bunu yapmadık."

"Ve sert lastiklerle 2 zaman turu atabileceğimizi düşündük ancak piste çıkarken biraz geç kaldık ve bunun yanında zamanlama nedeniyle yanlış lastikleri seçtiğimizi gördük." dedi.

KERS sorununa espirili bir şekilde yaklaşan Webber "Sorunu bulursanız takımda iş kazanabilirsiniz." dedi.

Mutu
16-04-2011, 17:25
Yarış yarın saat 10:00'da izlemek isteyenlere duyrulur.

997TT
16-04-2011, 17:51
Ferrari yavas-rosberg gelisiyor-vettel cephesinde hersey ayni....

Bunlara ek olrak umarım yagmur yagarda,Kırmızılara sansa gun dogar :(
Yoksa 1. bellı,2-3-4 kapıssın kendı aralrında...

Eriador
16-04-2011, 17:56
http://www.ali-unal.net/f1/wp-content/uploads/2011/04/2011-%C3%87in-GP-S%C4%B1ralama-Sonucu-550x354.jpg
http://www.ali-unal.net/f1/wp-content/uploads/2011/04/Lewis-Hamilton-2011-%C3%87in-GP-3-550x366.jpg

bu arada McLaren tulum rengini değiştirmiş , güzel olmuş zaten araç görünümü olarakta açık ara yıllardır en iyiler


Massa ile Alonso nn arasındaki fark dikkatimi çekti. Massa lastikleri ısıtmada sorun yaşıyor geçen sene ondan çok geride kalmıştı.Şimdi soğuk havada işler onun için zorken Alonso ya bu kadar yakın , bu sene lastik ısınması sorununu aşmış anlaşılan

Mutu
16-04-2011, 18:06
The teams have come to expect cool conditions at Shanghai and one McLaren employee has already remarked on how surprisingly warm it is there today (Thursday).

That is expected to remain the case for the first day of practice on Friday with temperatures in the mid-20C region.

But the next two days should run more closely to Shanghai’s usual form with cooler temperatures and the possibility of a light shower on Saturday.

997TT
17-04-2011, 10:49
WEBBER WEBBER WEBBER!!!!!!
Ferrari saman alevi gibiydi...
Vettelin lastik stratejisi son 4 tur bitti,mc lerin hesabi tuttu...
Ve yine WEBBER WEBBER WEBBER!!!
18. siradan,liderin 7sec gerisinde cizgiyi gecti ve son turlarda 2 sira aldi,podyuma cikti!!!
Bakalim Turkiyedeki son yarisimiz ne olucak??

ahmet3425
17-04-2011, 10:49
vayarkadas ne yarıstı bea cok zevk aldım muthis gecti...

bu arada mark webberin elini opmek lazım adam 18. basladı ustune ustuk kerside calısmıyordu arıza verdi yarıs icinde butun bu olumsuzluklara ragmen 3. olarak podyuma cıkmayı basardı bu yarısı ve bu yarıstaki mark webberin performansı gercekten unutulmaz...

valla 3-4 tur daha olsaydı vettelıde hamiltonıda gecip birinci olabilirdi:)

gunun adamı MARK WEBBER!

Eriador
17-04-2011, 10:49
Yarış az önce bitti ...

İlk 2 yarışa göre çok daha heyecanlı ve iyi bi yarış oldu

Öncelikle McLaren i tebrik etmek lazım . Testlerde Ferrarinin yarısı kadar tur attılar ama RedBull u durduran takım onlar oldu. Tebrikler McLaren ve Lewis .

Sıralamada belirttim Soğuk hava olmasına rağmen Massa Alonso ile yakın derece yaptı , Yarışta lastikler ısınınca Alonso ya bastı geçti , anlaşılan Massa geri döndü

Mercedes beklentilerin üstündeydi hatta 2 tur daha olsa Reis Alonso yu geçerdi.Rosberg iyi gidiyordu ama bir hata ona 2 sıra kaybettirdi hala tecrübeye ihtiyaçı var belli

Petrov o koltukta sponsorları sayesinde oturduğu gene belli oldu , Webber ile kapışırken yaptığı fren hatası 2 virajda yediği fark bunun göstergesi

Webber de araçı iyi olsada gene iyi tırmandı önlerde başlasa kesinlikle zirveyi zorlardı

RedBull un acil olarak KERS sorunu çözmesi lazım

Reis Schumi şartlara göre çok iyi bi yarış çıkardı buda yarışı bizim için ekstra zevkli hale getirdi

R21TURBO 41
17-04-2011, 10:50
Bu yıl F1 seyretmeyen çok şey kaçırır.. Mükemmel bir yarış daha..

Eriador
17-04-2011, 10:51
Bu yarış birkez daha gösterdi Vettel daha çok yol almalı altındaki en iyi araçla sadece zirveye oynuyor şartlar biraz zor olsun Vettel yok ... son 2.5 senedir zirvedeler ama zirveyi mucize ile kazandığı bi yarış hatırlamıyorm hep şartlar onun yanında iken kazandı

+

Bu yarış öncesi Vettel Schumacher in en çok arka arkaya yarış kazanma rekoru 7 yarış kazanmaya göz dikmişti bunu kazansa daha 5 olucaktı ama o buna rağmen sadece 7 mi ? hallederiz diyerek havalardaydı ... Balon patladı

Bu arada Schumachar daha ilk turda 5 sıra kazandı , dikkat bu mercedes zirvedeki araç değil RedBull , McLaren , Ferrari den sonra hatta Renault ile kafa kafaya olan orta sıra araçı ve bunu yapan yaşı gelmiş bitmiş denilen Schumacher .... Geçen senede tarihin en kötü Schumacher'i startta hiç bir zaman yer kaybetmedi hep kazandı ! tabi canım gene gizli TC sistemi kurmuşlardır yoksa 41 yaşındaki Schumi nasıl böle yapsın :)

Lewis in gabiliyetinde stratejiside çok önemli rol oynadı bakalım geçişe , hıza müsayit ve ilk avrupa yarışı İstanbul Park da neler olcak ?

tyMu
17-04-2011, 11:06
Tam yarış pisti ,zevkli yarış oldu farklı takım kazanması güzel weber çok iyi yükseldi alonsoda sanki bir terslik oldu ortalarda yavaşladı gibi ,mercedesler bu senenin en iyi performansıydı Türkiyeyi bekliyoruz heycanla :)

elpadre
17-04-2011, 11:08
senna yasasaydı daha heyecanlı olurdu

ahmet3425
17-04-2011, 11:09
Bu yarış birkez daha gösterdi Vettel daha çok yol almalı altındaki en iyi araçla sadece zirveye oynuyor şartlar biraz zor olsun Vettel yok ... son 2.5 senedir zirvedeler ama zirveyi mucize ile kazandığı bi yarış hatırlamıyorm hep şartlar onun yanında iken kazandı

+

Bu yarış öncesi Vettel Schumacher in en çok arka arkaya yarış kazanma rekoru 7 yarış kazanmaya göz dikmişti bunu kazansa daha 5 olucaktı ama o buna rağmen sadece 7 mi ? hallederiz diyerek havalardaydı ... Balon patladı

Bu arada Schumachar daha ilk turda 5 sıra kazandı , dikkat bu mercedes zirvedeki araç değil RedBull , McLaren , Ferrari den sonra hatta Renault ile kafa kafaya olan orta sıra araçı ile yaşı gelmiş bitmiş denilen Schumacher .... Geçen senede tarihin en kötü Schumacher'i startta hiç bir zaman yer kaybetmedi hep kazandı ! tabi canım gene gizli TC sistemi kurmuşlardır yoksa 41 yaşındaki Schumi nasıl böle yapsın :)

Lewis in gabiliyetinde stratejiside çok önemli rol oynadı bakalım geçişe , hıza müsayit ve ilk avrupa yarışı İstanbul Park da neler olcak ?

kaancım ben bu konuda sana cok katılmıyorum sartlar zorkende vettel kendini gosteren bir pilot hatırlarsan starta 3.luge gerilemesine ragmen hamiltonı yarıs icinde buttınıda pit icinde gecti.

vettel bugun 2 hata yaptı biri start alamaması. diğeri ise tamamen stratejik 2 pit stop yapmasıydı.

vettel bugun 3 pit stop yapmıs olsaydı durum cok daha farklı olurdu.

ayrıca vettelin mucizeye cok ihtiyacı yok ztn hızlı ve cok yetenekli bişr pilot oldugu icin mucizelere gerek kalmıyor da denebilir. bana kalırsa vetteli hafife alıyosun.

rahmi
17-04-2011, 11:09
Zevkli yarış oldu..Hergeçen yarış dahada zevkleniyor.Ferrarilerin avrupada atağa geçmesi lazım artık.Lastiklerin nedenli önemli olduğuda tur zamanalarında anlaşıldı.

Eriador
17-04-2011, 11:17
@ Ahmet

Senin dediğinde doğru ama şöle bi gerçek var RedBull şuan açık ara 1 gömlek üstün .Dediklerinin olmasında araçın çok iyi olmasında faktörü var.

Daha önceki senelerde Kafa kafaya giden 2 takım vardı , RedBull bunu bire düşürdü o yüzden hafif sallansalar bile toparlıyorlar

Bu arada Vettel i küçümsemiyorm bencede iyi pilot sadece biraz daha yol alması lazım , bu tempo ile devam ederse çok çok iyi olucak

997TT
17-04-2011, 11:34
Hamilton mi Vettel mi yetenekli?
Tabiki Vettel bence...
Bu yarista lastik cok onemli rol oynadi,bakin Ferro ve Webber'e,hatta hamilton un tum inis cikislari lastik satesinde...
Ferrari beceremedi ama ham ve web lastiklerini koruyarak onemli basari elde etti...
Vettel 3 pit yapsaydi,belki domine edicekti ama sert Pirelliye fazla guvendiler...
Artik kim iyi kim kotu zorlasti anlamak!
Drs yi ac,15 km ekstra hizlan,kers dogru calissin viraj cikislari ve duzlukte gecmek kolaylassin...
Ama su gercek,kers olmadan Red ler iyi yuruyor...

initial-D
17-04-2011, 11:38
2011 prelli lastik koruma şampiyonası

eriadora katılıyorum

değişken şartlarda,zor şartlarda parlayabilen bir yıldız değil.hamiltonu pistte tutan gerizeklaılar ilk pitsptop öncesi ona sıra kaybettirdiler hatta button üzerine oynayıp hamiltonu bi kenara attılar ama gördük buttonu.redbull garajında pit yapmayı bekleyen bir dingil.

yarış berbat bir yarıştı

yarısına kadar kimin kaçıncı gittiği bile belli değildi hele ortalarda bir ara serhan bile anlayamadı pozisyonları.

eğerkli siz birbirine yaklaşan 2 otomobilden arkadakinin kesin geçeceğini bilmekten ve öndeki savunma yapmasının yasak olduğunu bilmekten zevk alıyorsanız birşey diyemeyeceğim.

amacı yarışmak olan otomobillerin sıralama turlarından yarış bitene kadar lastik korumaya çalışmasını seyretmekten zevk alıyorsanız onada birşey demeyeceğim

hiç kimsenin birbirine direnmeden yanından geçip gitmesine zaten geçiş bile demiyorum ya neyse

hamilton fanı olmama rağmen ben yarış kazanmasına sevinemiyorum.

initial-D
17-04-2011, 11:50
Hamilton mi Vettel mi yetenekli?
Tabiki Vettel bence...
Bu yarista lastik cok onemli rol oynadi,bakin Ferro ve Webber'e,hatta hamilton un tum inis cikislari lastik satesinde...
Ferrari beceremedi ama ham ve web lastiklerini koruyarak onemli basari elde etti...
Vettel 3 pit yapsaydi,belki domine edicekti ama sert Pirelliye fazla guvendiler...
Artik kim iyi kim kotu zorlasti anlamak!
Drs yi ac,15 km ekstra hizlan,kers dogru calissin viraj cikislari ve duzlukte gecmek kolaylassin...
Ama su gercek,kers olmadan Red ler iyi yuruyor...

vettel geçen sene altında o araçla hem takım arkadaşı, hemde çok daha kötü mclaren ve sezonun sadece 2. yarısında iyi olan ferrariyle şampiyonluk için son yarışa gidiyorsa vettel daha iyi pilot derken durup düşünmek lazım.

tabiiki net bir şekilde hamilton diyorum bende yaptıklarına bakarak

ilk sezonunda 2 kere dünya şampiyonu takım arkadaşından öndeydi ve şampiyonluk için şavaşıyordu,hiçbirzamanda takım arkadaşı onun önüne geçemedi kariyeri boyunca.şampiyonluk mücadelesi verdiği zamanda herkesten bütün sezon boyunca 1 saniyeden fazla hızlı bir otomobil kullanmadı

yağmurda vettelden iyi
daha kötü aracı kullanma konusundada daha iyi
değişken ve zor şartlarda açık ara hamilton daha iyi
sadece vettel sıralamada bir tık önde olabilir okadar.

997TT
17-04-2011, 11:59
Vettelin arkasindaki takim cok acemi ama Mc degil...
Ferrari ile mucadele etti onlar zaten bu isin pro'su...
Herzaman iyi otomobil yada pilot yetmiyor,pitdekiletde iyi olucak...
Mc ozellikle son 5 yildir yaptigi hirsizlik-kural disi uygulamalar ve etik olmayan davranislar yuzunden cok gozumden dustu!!
Acaba bu takim ingiluz olmadaydi,hersey bukadar cabuk unutturulurmuydu?
Aslinda F1 de kurallari bukadar egip bukmek,yaris keyfini aldi goturdu...
Siralamanin surekli degismesi keyifli mi?

initial-D
17-04-2011, 12:05
Vettelin arkasindaki takim cok acemi ama Mc degil...
Ferrari ile mucadele etti onlar zaten bu isin pro'su...
Herzaman iyi otomobil yada pilot yetmiyor,pitdekiletde iyi olucak...
Mc ozellikle son 5 yildir yaptigi hirsizlik-kural disi uygulamalar ve etik olmayan davranislar yuzunden cok gozumden dustu!!
Acaba bu takim ingiluz olmadaydi,hersey bukadar cabuk unutturulurmuydu?
Aslinda F1 de kurallari bukadar egip bukmek,yaris keyfini aldi goturdu...
Siralamanin surekli degismesi keyifli mi?

oan bakarsan fia ferrariyi kayırdı yıllarca,redbulun aracının geçen sene hileli olduğu konusu hala devam ediyor,alonsonun renaultda yaptıkları şike var.kimse sütten çıkmış ak kaşık değilki:)

geçiş kısmına katıılıyorum ve bu şekilde yarış seyretmek insanların nasıl hoşuna gidiyor bir türlü anlayamıyorum

997TT
17-04-2011, 12:18
Ferrariyi bariz kuralla kayirmadi ki ama?
Seyircisi cok fazla oldugu icin ve butceli takimlarin basarili olucagi kurallar getirmisti...
Ama digerleri kural hatasi idi...
Bir su savunma yapmayi iyice budadilar ya,sinir oluyorum!!
Sadece 1 kez serit(cizgi) degisim hakki var!!!
Oldu olucak,pilotlarada tasma taksinlar,kural disi surus esnasinda boyundan elektrik versin!!!

messi
17-04-2011, 14:11
webber taa nerden girdi ya ilk üçe.
benim için yarış budur.
iyi bi pilotun 15-16lardan gelipde zirveye oynaması...
çok zevk aldığım bi olay bu. :)

vettelin önünde daha çok yol olduğu doğrudur. ;)

Eriador
17-04-2011, 23:27
Yarışı sessiz izlemiştm yeni öğrendm Mercedesler son turlarda yakıt tasarrufuna girmişler ciddi çok iyi bi adım , bu arada Alonso arka kanatı Schumacher i izlerken yasak bi yerde kullanmış bakalım ne ceza gelicek

007
18-04-2011, 05:01
Tesekkurler Pirelli:)

initial-D
18-04-2011, 07:14
Yarışı sessiz izlemiştm yeni öğrendm Mercedesler son turlarda yakıt tasarrufuna girmişler ciddi çok iyi bi adım , bu arada Alonso arka kanatı Schumacher i izlerken yasak bi yerde kullanmış bakalım ne ceza gelicek

"This meant that he gained no advantage from the situation - in fact it actually caused him a disadvantage - so was given no penalty."

fia kontrol merkezinin hatası.yasak alanda pilotlar kafasına göre drs açamıyor

BBC Sport - Fernando Alonso rear wing mystery explained (http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/formula_one/13109394.stm)

997TT
18-04-2011, 09:38
Mekanik yardimcilar olmadan,hazir set-up larla yarissalar...
En azindan piste ve sartlara iyi hazirlanan ekiplerin farki ortaya ciksa...

SekoLive
18-04-2011, 09:41
D.HİLL M.HAKKİNEN 'i her yarışda özlüyorum benim için enteresan ve iyi pilotlardı bunlar


dünkü yarısı 45.turdan sonra izleme fırsatım oldu sona kadar hamilton iyi geldi vettelide akıllıca geçti.. vettelin sanrm lastkleri yetmedi sizlerinde dediği gibi pit hatası yapmslar...

vettelin önü bence cok acık dilerim daha da başarısını katlar.

individual
18-04-2011, 13:35
mark webber süperdi yanlız yarışta ;)

initial-D
19-04-2011, 12:40
http://www.ali-unal.net/f1/wp-content/uploads/2011/04/Lewis-Hamilton-2011-%C3%87in-GP-3-550x366.jpg

bu arada McLaren tulum rengini değiştirmiş , güzel olmuş zaten araç görünümü olarakta açık ara yıllardır en iyiler


Senna'dan beri ilk kez ırmızı tulumlu sarı kasklı biri bir McLaren otomobilinde:)