Orijinalini görmek için tıklayınız : GT25 ile K03 arasında fark varmıdır ?
GT25 ile K03 arasında fark varmıdır hangisi daha büyüktür ?
ocean0636
13-04-2011, 21:56
Sohbet .. ???
Yanlış yere açtık sanırım :rolleyes: Sorumun cevabı varmı sende ?
tdipower
13-04-2011, 23:49
gt25 daha büyük :)
Eyvallah teşekkür ederim.
gt25i k04 ile kıyaslamak gerek bence
K04 ile birebir eş değermidir ?
hangi gt25 hangi k04 yada k03 ?
Valla çeşitlerimi var ? Bilmiyorumki :) S13 lerdeki turbo yu düşünerek sordum aslında yaza doğru bir projem var Allah izin verirse 2.0 taunus motoru alt yapısı ile birlikte turbolamayı düşünüyorum şimdiden turboyu yavaş yavaş temin edeyim diyorum o yüzden araştırma içindeyim.
Motorun stok değeri 100 hp beklentim 200 - 250 hp arası motorun devir bandı zaten çok yüksek değil o yüzden çok lag olsun istemiyorum geç gelmesi zevk vermez bana 2000 lerde dolmaya başlasa tadından yenmez s13 lerde kullanılan turbo bu motor için beklediğim değer için uygun olurmu yada K04 ? Yada önereceğiniz başka turbo ne olur ?
Valla çeşitlerimi var ? Bilmiyorumki :) S13 lerdeki turbo yu düşünerek sordum aslında yaza doğru bir projem var Allah izin verirse 2.0 taunus motoru alt yapısı ile birlikte turbolamayı düşünüyorum şimdiden turboyu yavaş yavaş temin edeyim diyorum o yüzden araştırma içindeyim.
Motorun stok değeri 100 hp beklentim 200 - 250 hp arası motorun devir bandı zaten çok yüksek değil o yüzden çok lag olsun istemiyorum geç gelmesi zevk vermez bana 2000 lerde dolmaya başlasa tadından yenmez s13 lerde kullanılan turbo bu motor için beklediğim değer için uygun olurmu yada K04 ? Yada önereceğiniz başka turbo ne olur ?
k03 1.6-1.8 araçlar için bile nefesi az kalan bir turbo serisi olarak düşün
S13 de T25 var ilhan . GT25 değil. 0.48 ar
Ben T25 ile GT25 i aynı kapasitede GT rulmanlı T burçlu biliyordum.
Peki motorum için ve beklediğim değerler için uygun turbo ne önerirsiniz ?
GT25 in de bir çok serisi var abi . örnek olarak GT2560 dediğimiz turbo S15 turbosu yani T28 BB(rulmanlı)
T25 çok ufak bir turbo S13 de bile 5800 den sonra veverimini kaybediyor. bence sen daha büyük bişey düşün. 2 litre arabada hiçbişey anlamazsın o turbodan dizel gibi olur.
biraz daha büyük turbo bak bence .
ikinci el mi alıcaksın sıfır mı ? kaç devir dönecek araba? biraz daha planlarından bahset ona göre söyleyelim bişeyler.
Uygun olması açısından ikinci el olarak düşünüyorum temiz bir şey olduktan sonra neden olmasın GT28 de düşündüm bilgi sahibi değilim ancak geç dolar gibime geliyor sizce ? Egzantrik vs. düşünmüyorum devir bandını yükseltmeye gerek yok zaten bütçem o kadarına el vermez motorun maksimum çevirdiği devir 7000 küsür daha aşağıda olabilir ama üzerine çıkmaz maksimum gücünü 5800 devirde veriyor gırt lak yüklü diye tabir edilen bir motor yapma peşinde değilim dediğim gibi 200 - 250 hp gibi bir değeri mevcut devir bandı ile (mümkün olursa tabi) sorunsuz alayım fazlası ile kafi sizin tavsiyeleriniz ne olur ne önerirsiniz mesela ?
abi o zaman T28 bul bi tane uygun diosan . sitede vardı satılık Gogo satıyodu gökhan .
T28 işini görür gibi . 250 hp zor ama , beygir planı yapma bence . T28 le bi dene 1 bar üstüne çıkmadan onunla. kıracaksın büyük ihtimal o basınçta. ayar yapabilecekmisin karbüratörlü mü araba?
standart motorla bahsettiğin güçler çok yüksek . ama eğlenceli olur yürütebilirsen hafif araba arkadan itiş
Aslında şöyle motorun forget piston ve kolunu vs. buldum onları alacağım alt yapıyı hazırlıcam yani stok motora turbo yapmicam sadece egzantrik olayına girmeyi düşünmüyorum bu şekilde yine belirttiğim değerler zormu ? Forget parçaları henüz almadım önce bir bilgi birikimi yapayım sonra turbodan başlayarak devam edeyim diyorum.Peki bu T28 ortalama kaç binlerde dolmaya başlar çok lag yaşarmıyım ?
Alacağım motor karburatörlü ancak artık karburatör ile uğraşmam bu motorun yurt dışında komple enjeksiyon kitleri satılıyor ya o kiti alacağım yada ms kuracağım.Yani motor enjeksiyonlu olacak öyle turbo uygulanacak.
2 litre araçta T28 le lag yaşamazsın ondan söyledim T28 diye.
T3 de olur fakat çok lag olur . tanunus un kapağı nasıl flow u nasıl hiç bir fikrim yok
S13 te çıkan T25 boyut olarak nerdeyse GT2554R ile aynı. ama 2.0 motor için GT2560R yada GT2860R türü birşeyler bak derim.
Tamam teşekkür ederim o zaman şimdilik turbomuz T28 olsun diyelim hemen şimdi almayacağım turboyu tabi alacağım güne kadar da ufak ufak araştırmalar yaparım bir aksilik olmaz ise alırız bi T28 inşallah.
T serilerine bulasma bence, gtler de pahali.
Mutevazi bir araba yapacaksin anliyorum
Mitsubishi td04HL-13g yada benzer seri( gc8 lerden, wrxlerden cikan turbo) kullan bence. Az yipranmisini 400 e bulabiliyorsun, piyasada zibil var. Kolay kolay da bozulmuyor, burclu ve mitsubishi...
usta ben anlamam turboların hangi markası iyi hangisi kötü.ama tecrübelerimiz sonucu dizel turbosu ile benzinli turbosu farklı.benzinli aracın turbosu yüksek devirlerde bitmiyor.yani dizel araç turbosuna göre tabi.
enjeksiyona geçmek mükemmel fikir.bende yapcam ama nasıl yapcam bilmiyorum.öğrenciyim ama turboyu harçlıklardan ordan burdan yaptık. enjeksiyon işini nasıl yapsam ki. dayı amca hala arasammı hepsini.bak yine aklıma getirdin yaa :D :D :D :D
T serilerine bulasma bence, gtler de pahali.
Mutevazi bir araba yapacaksin anliyorum
Mitsubishi td04HL-13g yada benzer seri( gc8 lerden, wrxlerden cikan turbo) kullan bence. Az yipranmisini 400 e bulabiliyorsun, piyasada zibil var. Kolay kolay da bozulmuyor, burclu ve mitsubishi...
Teşekkür ederim Ranthor dün bayağı araştırma yaptım ya biraz daha bekleyip bir GT2560R alacağım yada senin tavsiyene uyup bir Mitsubishi td04HL-13g alacağım tercihim Mitsubishi den yana olursa temin etme konusunda senden yardım isteyebilirim :) Ben sana zaten pm atarım o zaman belki beni yönlendirebileceğin bir yer olur tekrardan teşekkür ederim.
usta ben anlamam turboların hangi markası iyi hangisi kötü.ama tecrübelerimiz sonucu dizel turbosu ile benzinli turbosu farklı.benzinli aracın turbosu yüksek devirlerde bitmiyor.yani dizel araç turbosuna göre tabi.
enjeksiyona geçmek mükemmel fikir.bende yapcam ama nasıl yapcam bilmiyorum.öğrenciyim ama turboyu harçlıklardan ordan burdan yaptık. enjeksiyon işini nasıl yapsam ki. dayı amca hala arasammı hepsini.bak yine aklıma getirdin yaa :D :D :D :D
Arif karburatör işi hep sıkıntı boşver hacı ne yap et bir şekilde geç enjeksiyon işine forumdaki çağrı senin motora SLX lerin enjeksiyon sistemini uydurmakla uğraşıyordu bu ara ki muhtemelende sorunsuz yapacaktır ondan yardım alabilirsin elinde alet edevat tutuyor uygun bi maaliyete çıkarırsın bu işi düşün bence :icon_tup:
60 exducer e sahip bir GT serisi Garrett yerine 57 exducer e sahip BorgWarner turbo çok daha iyidir. Farkı fiyatı... Gerek yok... Kanatların yapıları gereği yeni seri BW turbolar işinizi görecektir.
Mitsubishi TD04 ler için pek çok opsiyon mevcut. Su soğutmalı olan bir model tercih edilmeli. Standart segmanlı TD04 ler bile sonradan turbolanan arabalarda ayar düzgün olmadığında aşırı ısıdan 3-6 ay içinde verimden düşüyor (Egsoz mili kanatları yanıyor)
Bence araçla duygusal bir bağınız yoksa daha önce denenmiş bir araç ile bu projeye girmek daha mantıklı. Bence!
Aracımı değiştirmeyi düşünmüyorum bende zaten klasik araba düşkünlüğü var seviyorum eski arabaları alıp yola getirip teknoloji ile birleştirmeyi.Ha zorluklar mutlaka oluyor ancak işin zevkide orada zaten belki bir zevki duyguları olmayan anlayamaz bilmiyorum.
Benim turboya ayırabileceğim bütçe maksimum 500 tl ne kadar ekmek o kadar köfte tabiki bende ayağımı yorganıma göre uzatırım ne yapayım :) 500 tl ye en azından beni idare edebilecek bir turbo alırım herhalde nede olsa iddalı profosyonel bir araba yapmıyorum.GT2560R - Mitsubishi td04HL-13g yada T28 bu iç turbodan hangisi bütçeme uygun olursa onu alırım artık.
Ama tercihim Mitsubishi olursa su soğutmalı bir model tercihim olur :icon_tup:
egeturbo
16-04-2011, 12:04
eğer ıstersen sana t25 bı turbo onere bılırım jackson nıcklı emre benım abım onunda dedıgı gıbı td04 grubundan bısı ısını gorebılır ama ılla ben full performansa dayalı bı turbo ıstıyorum dersen bence t25 yada td04 bı turboya gecmelısın
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.