Orijinalini görmek için tıklayınız : Piston Dağılması
sortie34
04-08-2007, 21:37
Arkadaşlar 1ay önce Edirneye giderken 77.km'de arabam 150/160'ile giderken stop etti hiçbir ses veya arabada sarsma bayılma hararet sorunu falan yoktu marşa tekrar bastım tam alıcak gibi oluyo almıyo heralde marş dinamosunda sorun var diye şüphelendim arabayı başka bir arabaya bağlayıp enyakın yer olan çerkezköy/kapaklıya çektik tamirciye gittik usta bujiyi söktü ve tırnak yamulmuş bujinin ordan uzunbir tornavida soktu ve piston atta gitmiş kartere doğru ve motor doğal olarak rektefe oldu acaba neden böyle bir sorunla karşılaştım nedeni ne olabilir araç daha 94binde aldığımda 84bindeydi çekişi,hızlanması süperdi anlamadım gitti acaba eski kullanıcısından kaynaklanan bir durummu?2.sorum ise araba rektefeden sonra değişikbir ses çıkarmaya başladı motorkapağını açıyorum horultu gibi bir ses geliyo önceden bu ses yoktu kapak açıkkende kapalıykende aynıydı:confused: cevaplarınızı merakla bekliyorum.
http://img406.imageshack.us/img406/3224/dscf0502uh8.jpg
buda kartere atta giden piston ama giderken rahmetli olmuş:icon_wack
Biraz fazla gitmi$ sanki. Rektifiye sırasında motorun neden kırıldığı anla$ılmı$ olması lazım aslında . Pek çok ihtimal var. Makina fakir kalmı$ olabilir, avans vuruyor olabilir yada ba$ka bir$ey. Rektifiyeci size durumu açıklamalıydı diye dü$ünüyorum..
sortie34
04-08-2007, 21:52
Valla oda bişey anlamadı saati dolmuş demekle yetindi.Fazla gitmiş derken?
Dostum motor önceden hiç açılmışmıydı peki ?
sortie34
04-08-2007, 21:58
Hayır hiç açılmamış
Kötü benzin ve yağsızlıktan olmuş buyuk ihtimal bana göre.
Gerçi bitek bu resme göre konusmak cok ezbere bişey olur söliyim sadece tek piston
galiba?
Birde diger pistonların durumunu belirtmen gerekir,
Bu olaydan sonra direk bi kanıya varılmaz diger pistonların durumunda hiçbi anormallik
yoksa eger segmanların oldugu yerler dikkatli incelendikten sora büyük ihtimal biyel kolu gevşemiş olabilir cunku bitmeye yakın olan mutlaka bi belirti verir.
sortie34
04-08-2007, 22:28
yağı yeni değişmişti 10/40 castrol magnatec.Benzin ise devamlı Opet.en sağdaki piston parçalandı kol sağlam.ama biz her ihtimale karşı değiştik kolu.Bir resim daha.
http://img297.imageshack.us/img297/9127/indexphpactiondlattachtxz9.jpg
Kol sağlam ise kranktan degil. Benzindende degil çünkü baya bi kullanmıssın.
Bana segmandan bi sorun gibi geliyor.
Audi vw grubunda hep herseyin altından castrol magnatec cıkıyo, yazıları okumadan karterdende direk goruluyo.
peki hararetin filan hiç bi değer göstermemesinin nedeni ne...
triger falan değiştimi daha önce yakın bi tarihte falan?
detonasyon olabililr 1. silindir tam nereye yakın bilmiyorum ama sıcaklığın sadece orada artmasına neden olabilecek etkenler olabilir
bana kalırsa segman olabilir kapağa bakıldığında sanki 3. silindirdede bir takım problemlerin olduğu söyleneblir
daha önce yaptığınız hızlar kadar devirli kullandınızmı motoru acaba?
sortie34
05-08-2007, 01:15
Triger arabayı aldığımda değişmişti.1.silindir trigerin yanında.evet hep aynı kullanıyorum arabayı biraz yüksek devirlerde ama öle 5000 felandeğil4000 felan.yağ olarakta mobile mi dönsek acaba
şimdi o dediğin ses LAK lak mı TAK TAK mı :) kabaca 1 tabir oldu ama
extradan araban deetenasyondan dolayı bum olmuş gibi yani bıjinde patlmış tabiki ama sibob çakmış oolması da yüksek
sortie34
05-08-2007, 04:49
böyle bi ses
http://www.youtube.com/watch?v=0IRsI9dPjR4
sortie34
05-08-2007, 10:04
Yakında bana vwtech yolu görünüyo galiba bi ayar çekelim şuna
Audi vw grubunda hep herseyin altından castrol magnatec cıkıyo, yazıları okumadan karterdende direk goruluyo.
bizde magnetec kullanıyoruz bizimde başımıza gelebilirmi bole bi olay? neden yağda suç ?
magnatecle alakası yok,bizde passatta magnatec kullanıyoruz aldığımızdan beri.şu anda 180k kmde.saat gibi çalışıyor.
magnatec harika bi yag zaten serviste oneriyo kulanmaya devam.
cok ozel bi yag oldugu için kendini aşıp zift gibi bişey oluyo, cogu vw, audi de kendini belli ediyo.
kullanmakta ısrar ederseniz yag degiştirme suresini sakın gecirmeyin hatta km yi aza indirin
magnetec tam sentetik bir yag degil ve 15,000 km degistirme periyodu bence yuksek....mobil 1 0w-40 ile 15.000 de bir degistirmek daha mantikli...
sen VWtech te ilkan abiye- bi göster bakalım o nediyicek
sortie34
08-08-2007, 21:42
Ben zaten 15bin beklemeden 10bine değişiyorum yağı okadar dikkat etmeme rağmen elimizde patladı delikli nane :) .Ay sonunda gideceğim vwtech'e orda bi ölçüm felan yapılsın sonuçları yazarım...
sortie34
13-08-2007, 21:28
Cumartesi günü bizim mahalledeki tamirciye şöylebi gösterdim arabanın motorunu ve sesi sordum meğerse o ses emiç sesiymiş elimle deliği kapattım gerçektende hava emiyor motor bu motorun çok iyi çelıştığını gösterirmiş öyle söledi çok iyi toplamışlar dedi motoru hatta sıfır bi arabada bunu dene dedi aynı emişi görürsün dedi ne kadar doğru nekadar yanlış bunuda bilmiyorum
Yiğit G.
27-08-2007, 18:06
Açıldıgında Diğer pistonların durumu ne idi ? Fabrikasyon pistonda bir hata olabilir.
sortie34
27-08-2007, 19:10
diğer pistonların kollarda sorun yoktu sadece birinin piston başı erimiş parçalanmış onun kol değişti
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.