Orijinalini görmek için tıklayınız : Turbo mu atmosferik mi ?
Konusunu aradım fakat bulamadım. Buraya açiyim dedim. Evet arkadaşlar turbo mu atmosferik mi , +ları -leri nelerdir ?
hakotech
23-04-2011, 16:38
yaa turbo'nun ustune cekeni atsan yarıyo hp olarak dönüyo..ama atmonunda yok sıstı bılmem ne oldu derdı yok..hangisini secersın derseler cevap veremem..
Turbonun şiştiğini duydum fakat başıma gelmedi,nasıl oluyor ? Şiştikten sonra turboya kalıcı zarar geliyor mu ?
atmosferik daha sorunsuz oluyo patladı çatladı sorunu daha az rakibin daha fazla:d
Bunu hondacı olarak mı söylüyorsunuz , yoksa objektif olarak mı ? :D :D
Maxiboost
23-04-2011, 17:08
detaylı baksan eminim başka benzer konularda çıkar
http://www.techturkey.com/forum/karsilastirmalar/79367-turbo-ve-atmosferik.html
turbo şişmesi neymiş ki? nasıl oluyormuş ta arabayı nasıl etkiliyormuş merak ettim
objektif olarak söylüyorum tabiki şöle bi durumda var sonradan yapılan turbo beslemelerde en verimli olan araçta yine honda die düşünüyorum;)
Teşekkür ederim,arattırdım bulamamıştım. Bende duydum fakat ne olduğunu bilmiyorum.Bilgi verirseniz sevinirim :).
multispace
23-04-2011, 19:41
bence turbo :)
Turbo şişmesi olayına açıklık getiricek var mı ?
N/A is the best diyenlerdenim.
Atmocuyum.
Turboyu sevmedim sevmiyorum.
egzos bılyası genelde sıkıstıgından turboya bınen guc turboyu sısırır sıkıntı oldan kaynaklanır bızde.freeflow egzos takarak sıkıntıyı cozuyoruz.
fatih(fb)
23-04-2011, 20:50
n/a is the best (yukarı parmak işareti)
utkuselamoglu
23-04-2011, 20:52
atmosferık dırect port nıtrous...
egzos bılyası genelde sıkıstıgından turboya bınen guc turboyu sısırır sıkıntı oldan kaynaklanır bızde.freeflow egzos takarak sıkıntıyı cozuyoruz.
Aynı durum bende de vardı egzos borusuna matkapla delikler açtım artık turbom şişmiyor :hahaha:
Ahmet_28
23-04-2011, 20:55
turboda şişme olayı büyük intercooler ile gideriliyor sanırım en azından czt de böyle :)
Teşekkürler :). Zararı nedir lag mı ?
fwd = n/a
4wd = turbo
rwd fark etmez :D
turbo dizelden sonra turbo benzinliye geçmek istiyorum :P 130 luk 1.4 turbo megane hiç fena olmaz mesela okulum bitsin işe güce karışiyim ya dizel focus yada megane hayırlısı :)
turbo iyidir iyi :)))
turbo dizelden sonra turbo benzinliye geçmek istiyorum :P 130 luk 1.4 turbo megane hiç fena olmaz mesela okulum bitsin işe güce karışiyim ya dizel focus yada megane hayırlısı :)
turbo iyidir iyi :)))
benzin olmuş 4.2
1.4 turbo alana kadar 1.5 turbo dizel al en azından az yaksın yazılımla ondan daha da iyi gider :)
dragstar
23-04-2011, 21:11
araba ne
genel olarak
fwd atmosferik
rwd atmosferik veya turbo
awd turbo
M_PROJECT
23-04-2011, 21:11
detaylı baksan eminim başka benzer konularda çıkar
http://www.techturkey.com/forum/karsilastirmalar/79367-turbo-ve-atmosferik.html
turbo şişmesi neymiş ki? nasıl oluyormuş ta arabayı nasıl etkiliyormuş merak ettim
twin scrollu bazi bulgurlar siser !
Araç fark etmiyor herhangi araç. + ları - leri dedim zaten.
ProdriveSTI
23-04-2011, 21:17
turbo altyapılı hazırlıcan makineyi takılcan biraz tadını alacan baktın geçiliyon hemen bir gt30r yeterlidir :D
tuncayakyz
23-04-2011, 21:21
egzos bılyası genelde sıkıstıgından turboya bınen guc turboyu sısırır sıkıntı oldan kaynaklanır bızde.freeflow egzos takarak sıkıntıyı cozuyoruz.
Sonradan yapılan turbo uygulamaları beni hiçte teselli etmiyor.Bu honda olsa bile çok arkadaşım bunu denedi ve nerdeyse ocakları sönecekti.Milyarlarca masraf ve zararına satışlar.Ben Rover 220 Turboya biniyorum.Bu araç orjinal 200hp turbo bir araç ben bu zamana kadar ne şişme yaşadım nede sorun yeterki adam gibi kullanmasını bil.Öyle birileri gibi gece vakitleri araçların canını çıkaranlardan değilim.Hergün drag her gece roll kesinlikle inanmam hiçbir aracın sağlam kalacağına..
Sonradan yapılan turbo uygulamaları beni hiçte teselli etmiyor.Bu honda olsa bile çok arkadaşım bunu denedi ve nerdeyse ocakları sönecekti.Milyarlarca masraf ve zararına satışlar.Ben Rover 220 Turboya biniyorum.Bu araç orjinal 200hp turbo bir araç ben bu zamana kadar ne şişme yaşadım nede sorun yeterki adam gibi kullanmasını bil.Öyle birileri gibi gece vakitleri araçların canını çıkaranlardan değilim.Hergün drag her gece roll kesinlikle inanmam hiçbir aracın sağlam kalacağına..
inanması çok mu güç?
düzgün yapılan sistem her zaman çalışır
düzgün sistem=para
diğer türlü günü kurtaran çözümler her zaman tekrardan maliyet olarak geri döner
Sonradan yapılan turbo uygulamaları beni hiçte teselli etmiyor.Bu honda olsa bile çok arkadaşım bunu denedi ve nerdeyse ocakları sönecekti.Milyarlarca masraf ve zararına satışlar.Ben Rover 220 Turboya biniyorum.Bu araç orjinal 200hp turbo bir araç ben bu zamana kadar ne şişme yaşadım nede sorun yeterki adam gibi kullanmasını bil.Öyle birileri gibi gece vakitleri araçların canını çıkaranlardan değilim.Hergün drag her gece roll kesinlikle inanmam hiçbir aracın sağlam kalacağına..
Haklısınız katılıyorum. Arkadaşda zaten fiyat olarak pahallı olduğunu ima etmiş .
utkuselamoglu
23-04-2011, 21:30
inanması çok mu güç?
düzgün yapılan sistem her zaman çalışır
düzgün sistem=para
diğer türlü günü kurtaran çözümler her zaman tekrardan maliyet olarak geri döner
duzgun suıstem = bılgı + para + yardımlasma
şurada yapılan karşılaştırma ciddi şekilde saçma bir karşılaştırma aslında performans için mi günlük kullanımmı tüketimmi emisyonmu amaç ne?
performans ise aşırı besleme her zaman atmosferikten avantajlıdır, daha fazla hava, daha fazla hava yakıt karışımı daha fazla güç
günlük kullanım mı esneklik mi amaç ne? hee evet turbo kötü yok yok atmosferik kötü mü diyeceğiz ?
atmosferikte olsa aşırı beslemede olsa eğer motor yapıyorsan setup yapıyorsan bu para demektir, gerektiğinde ikisinde de kol piston eksantrik yay vs alacaksın, turbonun diğer elemanları var ayrıca eğer performanssa amaç maliyeti ikinci kenara bırakırsın, ama şu sonradan yapılan aşırı besleme uygulamaları kötü vs demeyin bırakın dünyayı ülkemizde çok başarılı otomobiller var hemen hemen her markadan
Eşit güçlerde atmo & turbo & sc?
ve aynısı için orjinal ve sonradan modlanan?
Performans amaçlı. Sokakta gidebilicek specde. Roll-drag vs. için.
Eşit güçlerde atmo & turbo & sc?
ve aynısı için orjinal ve sonradan modlanan?
eğer düzgün iş yapmazsan saydıklarının hepsinde sorun çıkma olasılığı yüksek, ama yaptıktan sonra hepsini de layıkıyla yaparsın
aynı güç derken şimdi 2lt turbo makineden 700hp aldık diyelim bunu n/a 2ltden nasıl alacaksın? aynı motor mu farklı motor mu karşılaştırma farkı olmuş biraz
Sorun çıkarmı olarak sormadam açıkcası.Olabilecek en sığ karşılaştırma olan performans için sordum.
Aynı motor için alınabilecek herhangi bi atmo degeri içini varsayarsak hangisi?
Çok olası olmasa da diger herşey eşit tutuldugunda, aynı güçteki sonradan modlanmış aracın, orjinale göre daha iyi gittiği söyleniyor mesela..
güç aynı tork aynımı? devir bandındaki güç aynımı? herşeymi aynı şanzıman vs?
golf mesela.
1.4 tsi dsg 160 ps.
1.4 tsi dsg 122 ps.
motor şanzıman herşey aynı, güç farklı.
yalnız yazılımla 122lik 160a çıkabiliyo.
ha orjinal 160lık gibimi oluyo, kesinlikle hayır...
@Semih ;
Herşey aynı abicim.Bunun olasılığını sorgulamıyorum.
Araçları A noktasından X km uzaktakı B noktasına götürcez.
Hangisi, hangi X degerlerine göre önde olur.
Ya da çok genel bi soru oldu sanırım.Boşverelim :)
golf mesela.
1.4 tsi dsg 160 ps.
1.4 tsi dsg 122 ps.
motor şanzıman herşey aynı, güç farklı.
yalnız yazılımla 122lik 160a çıkabiliyo.
ha orjinal 160lık gibimi oluyo, kesinlikle hayır...
122lik motorla 160lık motor aynı değil birbiriyle turbo vs farklı cooler falan
@Semih ;
Herşey aynı abicim.Bunun olasılığını sorgulamıyorum.
Araçları A noktasından X km uzaktakı B noktasına götürcez.
Hangisi, hangi X degerlerine göre önde olur.
Ya da çok genel bi soru oldu sanırım.Boşverelim :)
ben aşırı besleme severim, o yüzden zaafım var sanırım objektif cevap veremem:)
160lık tsi farklı evet karıştırdım sanırım. turbo+sc
valla bende tam anlamadım soruyu. :D
ha bana sorarsanız ben aşırı besleme derim.
160lık tsi farklı evet karıştırdım sanırım. turbo+sc
valla bende tam anlamadım soruyu. :D
ha bana sorarsanız ben aşırı besleme derim.
125lik tsida mitsubishi td02 var 160lıkta borg warner k03 var
Maxiboost
23-04-2011, 22:12
twin scrollu bazi bulgurlar siser !
tomeyi egsoz bilyasıdır o :D FR ftw
sırf öğrenmek istediğimden...
122likteki tek, 160lıktaki çift turbomu?
yani neden mitsubishiden alınan sistemden basınçla daha fazla güç alınmıyorda, borg warnerden başka bi kit uygulanıyor?
sırf öğrenmek istediğimden...
122likteki tek, 160lıktaki çift turbomu?
yani neden mitsubishiden alınan sistemden basınçla daha fazla güç alınmıyorda, borg warnerden başka bi kit uygulanıyor?
122 likteki sadece turbo
160 lık supercharger + turbo
sırf öğrenmek istediğimden...
122likteki tek, 160lıktaki çift turbomu?
yani neden mitsubishiden alınan sistemden basınçla daha fazla güç alınmıyorda, borg warnerden başka bi kit uygulanıyor?
boyut farklı, çift turbo vs değil yine tek 160ıktaki turbo daha büyük,
işte amaç 125liği yaparken performans ön planda değil 160lık kadar para çokomel ilişkisi
boyut farklı, çift turbo vs değil yine tek 160ıktaki turbo daha büyük,
işte amaç 125liği yaparken performans ön planda değil 160lık kadar para çokomel ilişkisi
gördüğüm her yerde 160lıklar turbo+sc diye yazdığından inanamadım burda yazılanlara.
şimdi doğruyu öğrenmiş olduk tşkler. ;)
honda atmo dan
diğer markalarda turbo dan yana olurud seçimim
turbo şişmesi otobanda başıma geliyor genelde. yağ sıcaklığı 112-115 derecelere geliyor topspeed yaptığında. bir süre sonra 230 ile gidiyorsan o sürat aynı yolda 210 lara düşüyor. çekiş azalıyor , ısınmadan dolayı.
daha büyük intercooler ile sorun hallolur tabi ama ben standart kullandım araçlarımı hep . standart kullanmaya devam .
utkuselamoglu
23-04-2011, 23:36
devir bandı ...:) güç eğrisi
hondarklove
16-11-2014, 20:08
Konuyu hortlatıyorum
Yokmu başka bilgisi olan
eraslanb
16-11-2014, 20:55
senna yeterince bilgi vermiş söylenmesi gerekenleri söylemiş.
b.ustaoglu
16-11-2014, 20:56
2lt n/a motorlu gti kullanıyorum. kasaya göre hacim iyi olduğundan devirlenmede sıkıntı yok ama turbo motorunda zevki başka gerçekten :) yani bugün 1.4-1.6 turbo gtilar 0-100de benim arabamdan en az 1sn daha hızlı :D
stlegal cem abinin bi videosu vardı yada miniks'lerin onu dinleyin :)
coolvtec
17-11-2014, 09:06
devir turbo devri. dizellerin hepsi turbo, yakında da bütün benzinliler turboya geçecek. düşük hacim artı turbo. tayyar turboya geçtikten sonra ...
5 sene önce olsa farklı konuşurdum ama devir turbo devri.
Hafif bi araç varsa atmosferik belki ama yürürü düzgün, tok bi araç 1150 - 1300 kg arasında, o ağırlığı da torkla yürütmek lazım.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.