PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Turbo mu atmosferik mi ?



EvoX
23-04-2011, 16:34
Konusunu aradım fakat bulamadım. Buraya açiyim dedim. Evet arkadaşlar turbo mu atmosferik mi , +ları -leri nelerdir ?

hakotech
23-04-2011, 16:38
yaa turbo'nun ustune cekeni atsan yarıyo hp olarak dönüyo..ama atmonunda yok sıstı bılmem ne oldu derdı yok..hangisini secersın derseler cevap veremem..

EvoX
23-04-2011, 16:43
Turbonun şiştiğini duydum fakat başıma gelmedi,nasıl oluyor ? Şiştikten sonra turboya kalıcı zarar geliyor mu ?

b16a2
23-04-2011, 17:03
atmosferik daha sorunsuz oluyo patladı çatladı sorunu daha az rakibin daha fazla:d

EvoX
23-04-2011, 17:05
Bunu hondacı olarak mı söylüyorsunuz , yoksa objektif olarak mı ? :D :D

Maxiboost
23-04-2011, 17:08
detaylı baksan eminim başka benzer konularda çıkar

http://www.techturkey.com/forum/karsilastirmalar/79367-turbo-ve-atmosferik.html


turbo şişmesi neymiş ki? nasıl oluyormuş ta arabayı nasıl etkiliyormuş merak ettim

b16a2
23-04-2011, 17:08
objektif olarak söylüyorum tabiki şöle bi durumda var sonradan yapılan turbo beslemelerde en verimli olan araçta yine honda die düşünüyorum;)

EvoX
23-04-2011, 17:09
Teşekkür ederim,arattırdım bulamamıştım. Bende duydum fakat ne olduğunu bilmiyorum.Bilgi verirseniz sevinirim :).

multispace
23-04-2011, 19:41
bence turbo :)

EvoX
23-04-2011, 20:46
Turbo şişmesi olayına açıklık getiricek var mı ?

JDM VTİ
23-04-2011, 20:47
N/A is the best diyenlerdenim.

Atmocuyum.

Turboyu sevmedim sevmiyorum.

ruudvan
23-04-2011, 20:48
egzos bılyası genelde sıkıstıgından turboya bınen guc turboyu sısırır sıkıntı oldan kaynaklanır bızde.freeflow egzos takarak sıkıntıyı cozuyoruz.

fatih(fb)
23-04-2011, 20:50
n/a is the best (yukarı parmak işareti)

utkuselamoglu
23-04-2011, 20:52
atmosferık dırect port nıtrous...

KVB
23-04-2011, 20:53
egzos bılyası genelde sıkıstıgından turboya bınen guc turboyu sısırır sıkıntı oldan kaynaklanır bızde.freeflow egzos takarak sıkıntıyı cozuyoruz.

Aynı durum bende de vardı egzos borusuna matkapla delikler açtım artık turbom şişmiyor :hahaha:

Ahmet_28
23-04-2011, 20:55
turboda şişme olayı büyük intercooler ile gideriliyor sanırım en azından czt de böyle :)

EvoX
23-04-2011, 20:55
Teşekkürler :). Zararı nedir lag mı ?

Dou
23-04-2011, 21:05
fwd = n/a

4wd = turbo

rwd fark etmez :D

Oznsrl
23-04-2011, 21:09
turbo dizelden sonra turbo benzinliye geçmek istiyorum :P 130 luk 1.4 turbo megane hiç fena olmaz mesela okulum bitsin işe güce karışiyim ya dizel focus yada megane hayırlısı :)
turbo iyidir iyi :)))

Dou
23-04-2011, 21:10
turbo dizelden sonra turbo benzinliye geçmek istiyorum :P 130 luk 1.4 turbo megane hiç fena olmaz mesela okulum bitsin işe güce karışiyim ya dizel focus yada megane hayırlısı :)
turbo iyidir iyi :)))

benzin olmuş 4.2

1.4 turbo alana kadar 1.5 turbo dizel al en azından az yaksın yazılımla ondan daha da iyi gider :)

dragstar
23-04-2011, 21:11
araba ne

genel olarak

fwd atmosferik
rwd atmosferik veya turbo
awd turbo

M_PROJECT
23-04-2011, 21:11
detaylı baksan eminim başka benzer konularda çıkar

http://www.techturkey.com/forum/karsilastirmalar/79367-turbo-ve-atmosferik.html


turbo şişmesi neymiş ki? nasıl oluyormuş ta arabayı nasıl etkiliyormuş merak ettim

twin scrollu bazi bulgurlar siser !

EvoX
23-04-2011, 21:12
Araç fark etmiyor herhangi araç. + ları - leri dedim zaten.

ProdriveSTI
23-04-2011, 21:17
turbo altyapılı hazırlıcan makineyi takılcan biraz tadını alacan baktın geçiliyon hemen bir gt30r yeterlidir :D

tuncayakyz
23-04-2011, 21:21
egzos bılyası genelde sıkıstıgından turboya bınen guc turboyu sısırır sıkıntı oldan kaynaklanır bızde.freeflow egzos takarak sıkıntıyı cozuyoruz.

Sonradan yapılan turbo uygulamaları beni hiçte teselli etmiyor.Bu honda olsa bile çok arkadaşım bunu denedi ve nerdeyse ocakları sönecekti.Milyarlarca masraf ve zararına satışlar.Ben Rover 220 Turboya biniyorum.Bu araç orjinal 200hp turbo bir araç ben bu zamana kadar ne şişme yaşadım nede sorun yeterki adam gibi kullanmasını bil.Öyle birileri gibi gece vakitleri araçların canını çıkaranlardan değilim.Hergün drag her gece roll kesinlikle inanmam hiçbir aracın sağlam kalacağına..

senna
23-04-2011, 21:23
Sonradan yapılan turbo uygulamaları beni hiçte teselli etmiyor.Bu honda olsa bile çok arkadaşım bunu denedi ve nerdeyse ocakları sönecekti.Milyarlarca masraf ve zararına satışlar.Ben Rover 220 Turboya biniyorum.Bu araç orjinal 200hp turbo bir araç ben bu zamana kadar ne şişme yaşadım nede sorun yeterki adam gibi kullanmasını bil.Öyle birileri gibi gece vakitleri araçların canını çıkaranlardan değilim.Hergün drag her gece roll kesinlikle inanmam hiçbir aracın sağlam kalacağına..

inanması çok mu güç?

düzgün yapılan sistem her zaman çalışır

düzgün sistem=para

diğer türlü günü kurtaran çözümler her zaman tekrardan maliyet olarak geri döner

EvoX
23-04-2011, 21:24
Sonradan yapılan turbo uygulamaları beni hiçte teselli etmiyor.Bu honda olsa bile çok arkadaşım bunu denedi ve nerdeyse ocakları sönecekti.Milyarlarca masraf ve zararına satışlar.Ben Rover 220 Turboya biniyorum.Bu araç orjinal 200hp turbo bir araç ben bu zamana kadar ne şişme yaşadım nede sorun yeterki adam gibi kullanmasını bil.Öyle birileri gibi gece vakitleri araçların canını çıkaranlardan değilim.Hergün drag her gece roll kesinlikle inanmam hiçbir aracın sağlam kalacağına..

Haklısınız katılıyorum. Arkadaşda zaten fiyat olarak pahallı olduğunu ima etmiş .

utkuselamoglu
23-04-2011, 21:30
inanması çok mu güç?

düzgün yapılan sistem her zaman çalışır

düzgün sistem=para

diğer türlü günü kurtaran çözümler her zaman tekrardan maliyet olarak geri döner

duzgun suıstem = bılgı + para + yardımlasma

senna
23-04-2011, 21:31
şurada yapılan karşılaştırma ciddi şekilde saçma bir karşılaştırma aslında performans için mi günlük kullanımmı tüketimmi emisyonmu amaç ne?

performans ise aşırı besleme her zaman atmosferikten avantajlıdır, daha fazla hava, daha fazla hava yakıt karışımı daha fazla güç

günlük kullanım mı esneklik mi amaç ne? hee evet turbo kötü yok yok atmosferik kötü mü diyeceğiz ?

atmosferikte olsa aşırı beslemede olsa eğer motor yapıyorsan setup yapıyorsan bu para demektir, gerektiğinde ikisinde de kol piston eksantrik yay vs alacaksın, turbonun diğer elemanları var ayrıca eğer performanssa amaç maliyeti ikinci kenara bırakırsın, ama şu sonradan yapılan aşırı besleme uygulamaları kötü vs demeyin bırakın dünyayı ülkemizde çok başarılı otomobiller var hemen hemen her markadan

rodya
23-04-2011, 21:34
Eşit güçlerde atmo & turbo & sc?
ve aynısı için orjinal ve sonradan modlanan?

EvoX
23-04-2011, 21:34
Performans amaçlı. Sokakta gidebilicek specde. Roll-drag vs. için.

senna
23-04-2011, 21:37
Eşit güçlerde atmo & turbo & sc?
ve aynısı için orjinal ve sonradan modlanan?



eğer düzgün iş yapmazsan saydıklarının hepsinde sorun çıkma olasılığı yüksek, ama yaptıktan sonra hepsini de layıkıyla yaparsın

aynı güç derken şimdi 2lt turbo makineden 700hp aldık diyelim bunu n/a 2ltden nasıl alacaksın? aynı motor mu farklı motor mu karşılaştırma farkı olmuş biraz

rodya
23-04-2011, 21:43
Sorun çıkarmı olarak sormadam açıkcası.Olabilecek en sığ karşılaştırma olan performans için sordum.
Aynı motor için alınabilecek herhangi bi atmo degeri içini varsayarsak hangisi?

Çok olası olmasa da diger herşey eşit tutuldugunda, aynı güçteki sonradan modlanmış aracın, orjinale göre daha iyi gittiği söyleniyor mesela..

senna
23-04-2011, 21:45
güç aynı tork aynımı? devir bandındaki güç aynımı? herşeymi aynı şanzıman vs?

messi
23-04-2011, 21:50
golf mesela.
1.4 tsi dsg 160 ps.
1.4 tsi dsg 122 ps.
motor şanzıman herşey aynı, güç farklı.

yalnız yazılımla 122lik 160a çıkabiliyo.
ha orjinal 160lık gibimi oluyo, kesinlikle hayır...

rodya
23-04-2011, 21:51
@Semih ;

Herşey aynı abicim.Bunun olasılığını sorgulamıyorum.
Araçları A noktasından X km uzaktakı B noktasına götürcez.
Hangisi, hangi X degerlerine göre önde olur.
Ya da çok genel bi soru oldu sanırım.Boşverelim :)

senna
23-04-2011, 21:54
golf mesela.
1.4 tsi dsg 160 ps.
1.4 tsi dsg 122 ps.
motor şanzıman herşey aynı, güç farklı.

yalnız yazılımla 122lik 160a çıkabiliyo.
ha orjinal 160lık gibimi oluyo, kesinlikle hayır...

122lik motorla 160lık motor aynı değil birbiriyle turbo vs farklı cooler falan


@Semih ;

Herşey aynı abicim.Bunun olasılığını sorgulamıyorum.
Araçları A noktasından X km uzaktakı B noktasına götürcez.
Hangisi, hangi X degerlerine göre önde olur.
Ya da çok genel bi soru oldu sanırım.Boşverelim :)


ben aşırı besleme severim, o yüzden zaafım var sanırım objektif cevap veremem:)

messi
23-04-2011, 21:57
160lık tsi farklı evet karıştırdım sanırım. turbo+sc
valla bende tam anlamadım soruyu. :D
ha bana sorarsanız ben aşırı besleme derim.

senna
23-04-2011, 22:00
160lık tsi farklı evet karıştırdım sanırım. turbo+sc
valla bende tam anlamadım soruyu. :D
ha bana sorarsanız ben aşırı besleme derim.

125lik tsida mitsubishi td02 var 160lıkta borg warner k03 var

Maxiboost
23-04-2011, 22:12
twin scrollu bazi bulgurlar siser !

tomeyi egsoz bilyasıdır o :D FR ftw

messi
23-04-2011, 22:12
sırf öğrenmek istediğimden...
122likteki tek, 160lıktaki çift turbomu?
yani neden mitsubishiden alınan sistemden basınçla daha fazla güç alınmıyorda, borg warnerden başka bi kit uygulanıyor?

Dou
23-04-2011, 22:13
sırf öğrenmek istediğimden...
122likteki tek, 160lıktaki çift turbomu?
yani neden mitsubishiden alınan sistemden basınçla daha fazla güç alınmıyorda, borg warnerden başka bi kit uygulanıyor?

122 likteki sadece turbo

160 lık supercharger + turbo

senna
23-04-2011, 22:14
sırf öğrenmek istediğimden...
122likteki tek, 160lıktaki çift turbomu?
yani neden mitsubishiden alınan sistemden basınçla daha fazla güç alınmıyorda, borg warnerden başka bi kit uygulanıyor?



boyut farklı, çift turbo vs değil yine tek 160ıktaki turbo daha büyük,

işte amaç 125liği yaparken performans ön planda değil 160lık kadar para çokomel ilişkisi

messi
23-04-2011, 22:16
boyut farklı, çift turbo vs değil yine tek 160ıktaki turbo daha büyük,
işte amaç 125liği yaparken performans ön planda değil 160lık kadar para çokomel ilişkisi
gördüğüm her yerde 160lıklar turbo+sc diye yazdığından inanamadım burda yazılanlara.
şimdi doğruyu öğrenmiş olduk tşkler. ;)

crxvtec
23-04-2011, 22:45
honda atmo dan
diğer markalarda turbo dan yana olurud seçimim

barisy
23-04-2011, 23:24
turbo şişmesi otobanda başıma geliyor genelde. yağ sıcaklığı 112-115 derecelere geliyor topspeed yaptığında. bir süre sonra 230 ile gidiyorsan o sürat aynı yolda 210 lara düşüyor. çekiş azalıyor , ısınmadan dolayı.

daha büyük intercooler ile sorun hallolur tabi ama ben standart kullandım araçlarımı hep . standart kullanmaya devam .

utkuselamoglu
23-04-2011, 23:36
devir bandı ...:) güç eğrisi

hondarklove
16-11-2014, 20:08
Konuyu hortlatıyorum
Yokmu başka bilgisi olan

eraslanb
16-11-2014, 20:55
senna yeterince bilgi vermiş söylenmesi gerekenleri söylemiş.

b.ustaoglu
16-11-2014, 20:56
2lt n/a motorlu gti kullanıyorum. kasaya göre hacim iyi olduğundan devirlenmede sıkıntı yok ama turbo motorunda zevki başka gerçekten :) yani bugün 1.4-1.6 turbo gtilar 0-100de benim arabamdan en az 1sn daha hızlı :D

sagi
16-11-2014, 21:16
stlegal cem abinin bi videosu vardı yada miniks'lerin onu dinleyin :)

coolvtec
17-11-2014, 09:06
devir turbo devri. dizellerin hepsi turbo, yakında da bütün benzinliler turboya geçecek. düşük hacim artı turbo. tayyar turboya geçtikten sonra ...

EOG
17-11-2014, 21:24
5 sene önce olsa farklı konuşurdum ama devir turbo devri.

Hafif bi araç varsa atmosferik belki ama yürürü düzgün, tok bi araç 1150 - 1300 kg arasında, o ağırlığı da torkla yürütmek lazım.