Orijinalini görmek için tıklayınız : Individual Throttle Body hakkında ?
bu silindir başına gaz kelebeği konusunda bilgileriniz nelerdır?
ortalama kaç hp verır?gunluk kullanımda ve ayarı kolaymıdır?
normal bir emme manıfolduna oranla çok farkedermı?
Yanlış yazmışssın.
Individual Throttle Body başka bişey (itb )
Throttle body başka bişey.
Sen itb'yi soruyorsun.
heh evt yanlış yazmısım.. pardon
cvpları beklıorus..
Aslında biraz pro. bir uygulama olarak nitelendirebiliriz.
ITB nin faydasını asıl olarak yüksek sıkı$tırmaya sahip , egzantriği doğru seçilmi$ , timingi düzgün yapılmı$ , üst kapağı doğru i$lenmi$ araçlar görürler. Bunun yanında i$in i$letim kısmıda önemlidir. ITB ye dü$en görev ise yüksek akıma sahip havayı motora sokmak olur. Güç olarak hacim ve destekleyen ürünlere göre deği$ken rakamlar ortaya çıkabilir. Yüksek hacimli makinalarda tekerde +20 elde ettiklerini iddia edenler yok değil ..
Aslında günlük kullanıma pek uygun sayılmaz. Açık olarak kullanılırsa toz toprağı içine çekmesi çok kolay olur ama özel filtrelerle sanırım dola$manın zararı olmaz. Ayar kısmı biraz zor.2004 senesinde yanılmıyorsam bir 306gti a uygulanmı$tı. Araç mor renkti hatta. Draglarda pek varlık gösterememi$ti ayarsızlıktan. Günümüzde pek fazla tercih edilen bir uyguluama değil ztn sıcak iklime sahip bir ülkede ya$ıyoruz bu nedenle katkısının bir filtre kiitinden fazla olmayacağına inanıyorum.
Mantarin 205 lerinde 2003 2004 senelerinde ITB kullanildi. Ben resimlerini cekmistim bulabilirsem motorlarinin Throttle Body sinin ve ITB filtrelerinin resmini buraya koyarim.
Ciddi yuruyordu makineleri.Ozellikle turuncu olan
biz e30 3.25i de kullandık stock motorda Unichip ile Verim mükemmeldi, setup sorunu oldu bir süre ancak uğraşınca aşıldı, yaklaşık 3 senedir kusurusuz yürümekte araç, performans artışı son derece tatminkar.
eger ıtb kullanılacaksa kullanıcak aracın kesınlıkle ust devırlerı kullanması sart. bız 2 ay ımızı sırf mappıng e verdık sonuc devır cevırmeyen b20 de husran oldu. yanlız devır cevıren bır f20 de akıllara zarar oldu...
aslında yanlış biliyorsunuz çap ve booylarını güzel ayarlayıp güzel bir mapping ile daha alt devir yada daha üst devir +10 hp~20 +40nm tork lara yakın güçler elde edile bilir
aslında yanlış biliyorsunuz çap ve booylarını güzel ayarlayıp güzel bir mapping ile daha alt devir yada daha üst devir +10 hp~20 +40nm tork lara yakın güçler elde edile bilir
bu konu hakkında bu görusu esasa alıorum;)
15 hp gibi kazancımız var ort dıyelım..
gunluk kullanımda sorun yada yakıtda cok artıs olurmu??
olur tabi. yani bence güzel bir emme manifoldu alsan daha rahat edersin. oldukça fazla yakacaktır normale göre.
ben almıcam ya o kadar deıl:) birine sormustum..
ewet throttle ın caplarını kuculterek ve boylarını uzatarak b20 de de guc almak mumkun. alanlarda var yurtdısında. yanlız kesınlıkle benzın ıstedgını soyleyebılırım.
VeNoM_35
12-08-2007, 23:37
ben almıcam ya o kadar deıl:) birine sormustum..
Ben tanıyormuyum:p:D
Ben tanıyormuyum:p:D
olabilir heryerden çıkabilir.. yakında sağlam planları var dıye duydum:D
bu arada ısteyen arkadas benımkını satabılırım.
bu arada ısteyen arkadas benımkını satabılırım.
sağolasın vazgeçtik gibi;)
VeNoM_35
13-08-2007, 18:39
bu arada ısteyen arkadas benımkını satabılırım.
Saolun ama Serkanın dediği gibi vazgeçtim, aslında şöyle bişey düşünüyordum ama bütçeme uygun değil şimdilik. Günlük kullanımda nasıl olduğu ve ayarlarındaki zorluğu merak ediyordum tahmin ettiğim gibi kolay olmadığını öğrenmiş oldum.
http://www.regal-shop.co.uk/acatalog/dbilas_throttlebody.JPG
ITB 'nin %80 benzeri,fabrikasyon olarak Alfa Romeo 33'ün 1.7 16v Boxer makinelerinde kullanıldı. Benim de bu araçtan vardı. Kaburga şeklinde bir emme manifoldu vardı, ve manifoldun emme portlarına bağlandığı her ucunda birer gaz kelebeği bulunuyordu.Sistemin ilk üretilme amacı tüm silindirlerin eşit hava ve yakıt karışımı ile beslenmesi ve güç kazanılması ve bu kazançla beraber yakıt sarfiyatının az da olsa azaltılması ve emisyonların düşürülmesiydi. 33'ümde yaşadığım en büyük sorun bu tüm kelebeklerin kalibrasyonuydu. 90'lı yıllarda henüz dbw (drive by wire) üretilmediği için :) , gaz pedalından gelen bir tel, makaralı bir sistem ile tüm kelebeklere dağıtılıyordu. Bunları kalibre etmediğin zaman rölantide dengesizlik, yüksek devirde güçsüzlük gibi sorunlarla karşılaşıyorduk. Yaklaşık 1 gün aralıksız uğraşıp kelebeklerin kalibrasyonunu tamamlamıştık. Tabii ondan sonra da Bosch debimetre bizi çıldırtmıştı, o ayrı bir hikaye.
alfaların en buyuk arızası oan debımetre guncel otomobıllerınde hala daha sorun cıkarabılıyor.
throttle body nın en guzel kalıbrasyonu ıyı bır motorsıklet ustası tarafından yapılır. onlarda cıhazda bulunmaktadır. benım throttle ın kalıbrasyonunu kelebek zamnalarını Suleyman Memnun ayarladı. cok basarılı calısıodu.
alfaların en buyuk arızası oan debımetre guncel otomobıllerınde hala daha sorun cıkarabılıyor.
throttle body nın en guzel kalıbrasyonu ıyı bır motorsıklet ustası tarafından yapılır. onlarda cıhazda bulunmaktadır. benım throttle ın kalıbrasyonunu kelebek zamnalarını Suleyman Memnun ayarladı. cok basarılı calısıodu.
Debimetrenin ve MAF 'ın olduğu her motor artık benim gözümde hayatına 1-0 yenik başlıyor. MAP'den güzel bir şey var mı yahu :)
Saolun ama Serkanın dediği gibi vazgeçtim, aslında şöyle bişey düşünüyordum ama bütçeme uygun değil şimdilik. Günlük kullanımda nasıl olduğu ve ayarlarındaki zorluğu merak ediyordum tahmin ettiğim gibi kolay olmadığını öğrenmiş oldum.
http://www.regal-shop.co.uk/acatalog/dbilas_throttlebody.JPG
Bende Dbilas var satılık... Eğer istersen PM at.
106 gti için elinde olan varsa eğer arkadaşlar ben ilgilenebilirim..
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.