Orijinalini görmek için tıklayınız : Subaru 2.0lt ve 2.5lt dayanıklılık?
2.0lt motorlar 2.5ltlik motorlardan daha dayanıklıymış aslı varmıdır?
Sanıyorsam ikiside EJ serisi motorlar?
2.5 lt olanlar EJ25x olarak adlandırılıyor.2.5 lt yerine sonra 2.0 lt motorla üretilmişti sonra güncel impreza wrx sti'lar yanlış hatırlamıyrsam peki onun motor kodu nedir?
Subaru sever biri olarak teknik bilgilerini öğrenme çabasındayım üstadlarım. Cevaplar için şimdiden teşekkürler.
kickboxer
01-05-2011, 14:17
sti 2.5ler ej257
sti 2.0lar ej207
wrx 2.5ler ej255
wrx 2.0 ej205
92 96 gc8 ej20g ama gercekte (g) degıl
96+ gc8 ej20k bunlarada:D gercek (k) değil demek daha dogru olur Turkıye ıcın
stock motorlarda ej207 en sıkıntısız ve dayanıklı olanlar dıyebılirm
ej25 serısı motorlarda ozellıkle sekmanlar peynir kıvamında
Ej207 en sıkıntısız ve dayanaklı olanı, 2002'den 2005'e kadar bu Ej207 kullanıldı fakat 2004 2005 yıllarındaki Ej207 yağlaması daha iyi olduğu için 2002 2003 lere göre yatak sarma ihtimali daha düşük... STI'da en sağlam en dayanıklı 2004 ve 2005 modelleri... :)
Sorum biraz faklı ama..
Foresterlardaki 2.5 xt motorlar stı motoru mu?
Hepsi otomatik şanzıman gördüğüm kadarıyla.
kickboxer
01-05-2011, 14:50
Sorum biraz faklı ama..
Foresterlardaki 2.5 xt motorlar stı motoru mu?
Hepsi otomatik şanzıman gördüğüm kadarıyla.
kac model foresterlarda varmıs bu motor
kickboxer
01-05-2011, 14:58
yüksek ihtimal kardeşim ej255 dir:D
2006 Subaru Forester 2.5 XT 45.000 TL Sahibinden satılık ikinci el (http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-subaru-forester-subaru-forester-2-5-xt-awd-230hp/detay/#)
Ben sahibindende görmüştüm belki hani model olarak yanlış biliyorumdur..
Peki bu motorun önü açık mı ? yoksa otomatik şanzımandan sorun çıkar mı?
Buna dog box lazım şaka makinesi olur.Turbo upgrade :D
kickboxer
01-05-2011, 16:22
yüksek ihtimal avcs li kapaklara sodium filled exhaust valve lere sahiptir ıntercooler enjektor turbo fln küçüktür. Güzel upgrade edelirse güzel olabılır. Otomatik vites kutusu sorun cıkarabılır
ProdriveSTI
01-05-2011, 18:44
...................................
sti 2.5ler ej257
sti 2.0lar ej207
wrx 2.5ler ej255
wrx 2.0 ej205
92 96 gc8 ej20g ama gercekte (g) degıl
96+ gc8 ej20k bunlarada:D gercek (k) değil demek daha dogru olur Turkıye ıcın
stock motorlarda ej207 en sıkıntısız ve dayanıklı olanlar dıyebılirm
ej25 serısı motorlarda ozellıkle sekmanlar peynir kıvamında
Cok dogru bilgiler;)
2006+ foresterlarda direk ej255 2.5 wrx motoru var, ej255 ej257 short blocklar zaten ayni fark kapaklarinda, forester kapaklari da ej255 kapak fakat wrxten egzantrik profili cok az degisik daha alt devir torkuna yonelik olarak, turbosu da cok az kucuk wrxten bu amacla. sanziman 400hp civarina kadar sorunsuz kullanilabilir, sadece yag isinmasina dayali sorun olabilir o da radyatordeki oem tranny oil cooleri iptal edip disardan daha verimli bir yag radyatoru baglanarak cozulur. 2003+ butun foresterlarda 2.0l ve 2.5l avcs vardir, yani 2.0l foresterlarda block ej205 wrx blogu ( sadece ilave bir crankcase havalandirmasi vardir) kapak ise egzantrikler haric 2.0l edm sti kapagidir.
spec-c makinalarin tamami 2.0L dir ve bizim ulkemizde hic satildi, sadece bizdeki butun ej207 makinalar jdm ver7 stida cikan short blocklar sadece kranlarda fark var bizde oem nitrit kaplama ve cok az daha sert malzeme olan krank hicbir arabada gelmedi oem olarak, fakat subarunun urettigi en saglam makinalardan biridir bizdeki ej207 lerde.
euro4 ve euro5 emisyon normalari yuzunden seconder pompasi olmayan 2.0l motor yerine 2006 senesinden itibaren edm olarak usdm 2.5 lt makinalar gelmeye basladi tr ye ki, 2.0l sti blogu oem olarak 35 psi larda sikintisiz calisabilecek bir moakinadir, 2008+ grb jdm stilarda dual avcs sebebiyle artan silindir ic basincini karsilamak icin ej207 makina elden gecirildir ve yeni ej207hd block 45 psida sikintisiz calisacak bir block, sadece pistonlar hafifletilmek icin biraz zayiflatilidi ayni bize hic gelmeyen ver8, ver9 ej207 jdm makinalarda oldugu gibi.
bizdeki ej207 ler ile jdm sti ve spec-c lerdeki esas fark kapaktadir.
2002-2007 arasi hicbir stida yatak problemi yoktur, 2008+ da vardir, fakat subaruya vakif kisilerin topladigi motorlar ile o sorunda giderilir. su konuya aciklik getirmek istiyorum, subaruda yatak problemi kesinlikle yoktur, ne oem blockta ne aftermarket parcalar ile toplanan blokta sadece subaru motoru toplayabilen ve toplayamayan ustalar vardir, sagdan soldan cok duyuyorum, rodajda yatak saran, 10km de 5000km de 10000km de yatak saran araba haberleri bunlar tamamen ya yanlis montaj isciliginden yada asiri detanasyona dayali kol yataklarinin bosalmasindan kaynaklaniyordur.
gambit49
02-05-2011, 17:27
2007 legacylerdeki 2.0 hangisi oluyo 165likler:D
stronger
10-05-2011, 09:43
kick boxer a teşekkürler bilgiler muazzam.
UĞUR YUMAK
16-05-2011, 08:37
sti 2.5ler ej257
sti 2.0lar ej207
wrx 2.5ler ej255
wrx 2.0 ej205
92 96 gc8 ej20g ama gercekte (g) degıl
96+ gc8 ej20k bunlarada:D gercek (k) değil demek daha dogru olur Turkıye ıcın
stock motorlarda ej207 en sıkıntısız ve dayanıklı olanlar dıyebılirm
ej25 serısı motorlarda ozellıkle sekmanlar peynir kıvamında
Onur senden dönem dönem nefret ediyorum , biliyorsun değil mi :D:D:D
Yeni başlık açmadan şunu sormak istiyorum.
Üretilmiş en sağlam kapakların 2,5 D blokta ve Ver. 4 STI'da olduğu söyleniyor.
Varmıdır bilgisi olan ??
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.