Orijinalini görmek için tıklayınız : Yay problemi
Aracıma geçen sene Eiback 3.5cm prokit taktırdım , taktırdığım günden beri on takımdan yay atlama sesi yapıyor.
Bunu Koni Amortisor alarak cozebilir miyim? Yoksa en temizi , kesin cozumu coilover mıdır?
Arkalarda bi problem yok ses sadece onlerden geliyor... Yaklaşık 10 defa sokup taktık , hortum vs. her yolu denedik , bi ara cok azaldı , gecenlerde tekrardan basladı...
Amortisorleri degismek buna cozum olur mu ? Yoksa direk coilover mı gerekli?
Cevaplar icin simdiden tesekkurler.
bende de eibach prokit var. benimde sol önden yavaş giderken yaydan gıcırtı gibi bi ses geliyo. çözemedim haala neyin nesi?
o sesleri onlemek icin yayın uzerine hortum geciriyorlardı.
deathofacar
16-08-2007, 15:16
yay üzerine hortum +1. fakat coilover ın yerini hiçbirşey tutmuyor. durumun müsaitse tein ss direk.
ben de ilk taktırdığımda ses olayı olmuştu fakat şimdi yok.amortisör üst tablasının üzerinde üçgen bir işaret var.onun bi noktaya denk gelmesi gerekiyor.yoksa tam sol ve sağ dönüşlerde ses yapıyor.ben maslak ta powershop un ilerisinde NUR OTO diye bi yer var orda taktırmıştım yaylarımı.istersen bi uğra görüş belki yardımcı olurlar
SAYGILAR
yusufbatırel
16-08-2007, 16:53
ben de ilk taktırdığımda ses olayı olmuştu fakat şimdi yok.amortisör üst tablasının üzerinde üçgen bir işaret var.onun bi noktaya denk gelmesi gerekiyor.yoksa tam sol ve sağ dönüşlerde ses yapıyor.ben maslak ta powershop un ilerisinde NUR OTO diye bi yer var orda taktırmıştım yaylarımı.istersen bi uğra görüş belki yardımcı olurlar
SAYGILAR
saga donuslerde ozellıkle tam sag tam solda yapıyorsa gacırtı gucurtu poryayla ılgılı olabılır
Hortum kaç defa değiştirdik yine olmadı...
Koni CTR orjinal amortisörlerle calısan yayları önerirm hic sorunsuz ve güzel bi yol tutus sağlıyor
Bende Tein 35mm kullanıyorum. Aynı sıkıntı bendede var. Bu haftasonu sökmeyi bile düşündüm yayları. Kesin bi çözüm varsa yapalım da kurtulalım şu ön takım gıcırtısından.
_cAgdAsH_
21-04-2008, 01:21
kısa yayın tam oturmamasından ya da sarsıntı atLama cukur vs. sebepLerden doLayı yerinden oynamasından yapıyor sanırım o sesLeri,306 da 5.5 apex var koni var ses yoq subaru'da sadece yay var donusLerde bu sesi yapıyor.
erischman
21-04-2008, 11:13
Üst tabla ters takılmış olabilir.
Problem halloldu , tablalar zamanla ezilmiş değiştirdik , 5cm eibach + koni ile sorunsuz kullanıyorum.
Bende Tein 35mm kullanıyorum. Aynı sıkıntı bendede var. Bu haftasonu sökmeyi bile düşündüm yayları. Kesin bi çözüm varsa yapalım da kurtulalım şu ön takım gıcırtısından.
Anadolu yakasındaysan yada o tarafa geçerim bu sesten kurtulmak için dersen özelden yardımcı olabilirim.
Problem halloldu , tablalar zamanla ezilmiş değiştirdik , 5cm eibach + koni ile sorunsuz kullanıyorum.
Benim kafam karıştı şimdi. Amortisör koyduktan sonra ztn bi sıkıntı kalmıyor diye duymustum. Amortisörsüz çözemiyormuyuz bu işi? Ben Sahrayicedid'teyim bu arada.
Amortisörden öncede çözülmüştü , benim patladığı için koni aldım :)
Hmm tamam ozmn. Numaramı pm atıyorum, bi ara paslaşalım.
Hmm tamam ozmn. Numaramı pm atıyorum, bi ara paslaşalım.
bizimlede öğrendikten sonra paylaşırmısınız? aynı problem bendede mevcut..
Ben paylaşayım , yaylar arabayı düşürdüğünden amortisör üst tablası ve kuleler yamuluyor , dolayısıyla direksiyon dönerken tabla kuleye takılıyor ve yay atlama yaparak dönüyor bu yüzden ses yapıyor.
Amortisör tablası ve kule düzeltildikten sonra doğru şekilde takılırsa ses vs. kalmıyor.
Ben paylaşayım , yaylar arabayı düşürdüğünden amortisör üst tablası ve kuleler yamuluyor , dolayısıyla direksiyon dönerken tabla kuleye takılıyor ve yay atlama yaparak dönüyor bu yüzden ses yapıyor.
Amortisör tablası ve kule düzeltildikten sonra doğru şekilde takılırsa ses vs. kalmıyor.
süperr :) teşekkür ederim en kısa zamanda yaptıracağım..
sadece yay taktırmak arabayı sadece alçaltıyo görünüş için , yay taktırıp yoltutuşunun kötüleştiğini sögliyenler bie var , koni amörtsör yada coilover daha saglıklı çözüm gibi
burak_01
24-04-2008, 10:24
FK düşün derim bayadır kullanıyrz sorunsuzz.
ses konusunda en sağlam çözüm amortisörü değiştirme. nedeni ise üst tabla ile kullanılan yay arasında boşluk kalması(araç model ve markaya göre değişkenlik gösterir). 3mm yay kullanma bu yüzden önerilir. veya 6mm yay kullanılacaksa amortisör dağıtılır ve yay ile uzunluğu tam oturacak şekilde tornacıda işlem görür, fakat işçilik ister bu olay.tablalarda yüksek dirençli ve süratli araçlarda daha çabuk yıpranır. diğer ses yarıtıcı unsur ise helezon hortumu kullanmamak veya çok fazla yıpranmış olması, artı amortisör içinde bulunan takozun parçalanmış olması veya yıpranması(araç model ve markaya göre ön arka bu takozlar değişebilir).. körüğünde sağlam ve yıpranmamış olması önemli. yay ve amortisör hakkında pek bişey diyemicem araçlara göre konuşmak gerek.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.