Orijinalini görmek için tıklayınız : debriyaj merkez durumunu nasıl anlarız?
arkadaşlar vites atarken cırtlatıorum ama herzaman olmuyo korkar oldum
acaba debriyaj alt ust merkez falanmı sıkıntılı onlardansa nasıl anlarız ?
maşon set değişti 3-4 karbon senkro takılı 4.40 şanzımanlı fidanza volan stg3 debriyajlı del sol
şimdi cırtlata cırtlata senkrolarıda bozacam die korkuorum
2den 3 e atarken 3 ten 4 e atarken bazen cırtlıyo benmi atamıorum yoksa şu alt ust merkezi kolayca testetme şansımız warsa değişim
senkromençlerden olma ihtimali var.
By_HaNNibaLL
19-05-2011, 13:05
Şanzumanda sorun olabilir baski balatanin durumu ne sanzumani acinca zaten değiştirseydiniz
arkadaşlar baskı balata stg^3 volan karbon senkromenç maşon sıfır hepsi sıfır derkendebriyaj 6-7000 kmde karbon senkrolar 1000-2000 km max
şanzıman yağı motul gearpower bişibişi ii bişi
yani bu parçalara hiç ihtimal vermiyorum
vitesler zor geçiyorsa debriyajın ayarı yapılırken sıkılmamıştır gevşemiştir diyeceğim ama zor..cırtlamayı senkromençlerden yapar.
bizim debriyajlarda ayar yok malesef markaya gore değişiyor ama kafayı yicem güzelim sıfır synchrotec karbon senkrolar gittimi yani :S
büyük ihtimalle senkromençlerden yapıyor..açılınca çıkar ortaya..geçen gün bizde şanzumanla uğraşırken öğrendik.
ben biraz deniyecem vitesleri nizami atmayı eğercırtlıosa herşekilde cırtlar diye düşünüyrum
gerçekten senkrodansa şanzımanımın başka biyeri bozuk yani
anliyacağım debriyaj merkezindeki bir sıkıntı olsa her devirde olur değilmi ?
yani debriyajdan olsa her devirde olması lazım bence e. hem debriyajan olsa cırtlama yapması anlamsız. debriyajdan değil diye düşünüyorum bende.
öncelikle kavramasına bakın..1. viteste kalkış yaparken çok altta kavrama yapıyorsa ondan olabilir..ayırmıyordur..kavramada problem yoksa iyiyse şanzuman yağını bir değiştirip deneyin su kaçmış olabilir..eğer düzelmeyecek olursa sökülecek..can sıkıcı bir durum umarım en kısa sürede çözüme kavuşursunuz.
teşekkür ederim şimdi kavraması biraz tuhaf bizimklerin stg3 olduğu için parçalı bir yapıya sahip
ama aksine yukarıda kavrıyor
şanz yağını boşaltıp bakim bir ne durumda
bide sanayiye gidene kadar bikaç deneme yapıcam bakalım bi hatamı yapıorum :S
saolun yorumlar için
Talih.b16
19-05-2011, 13:56
bendede aynı sorun vardı 3 4 cartlıyodu iki kere tamir oldu olmadı yeni sanzıman aldım yine aynı merkezi deiştim düzeldi
Talih.b16
19-05-2011, 13:58
bendede stage2 vardı competition artı yannış takılmıştır diye oem debriyajda taktım yine düzelmedi
GokhanRS
19-05-2011, 14:00
debriyaj merkezinden olsa pedal aşağıda kalmazmı geri yükselmesi filan zorlanır v.s gibi olaylar yapıyordu sorunlu olduğunda. tabi ben net bilmiyorum şanjıman kısmını.
Talih.b16
19-05-2011, 14:03
bende söktügümde baktım pedalın altı yağ içindeydi sökünce anladık zaten paramparcaydı hafif yapar tutukluk sonra komple kalmaya baslar dipte
merkezi değiştir düzelmezse debriyajına bak
utkuselamoglu
19-05-2011, 14:54
araç honda galiba.. debriyajında ayar yapabilirsin . %99 debriyajın tam ayırmıyor.
merkezime bi baktırayım ozman o arada şanz yağınada baktırırım inş bişi yoktur çok tuzlu o şanzıman yağı çunki deb merkezleri para değil
senkrolara bişi olmasında tekrar şanz sokmek istemiorm çok iş çıkıyo
teşekkürler herkesn yorumuna
honda delsol ewet ama modifye debriyajlara ayar olmuyo die biliorm deniyen warmı ?
ben biraz deniyecem vitesleri nizami atmayı eğercırtlıosa herşekilde cırtlar diye düşünüyrum
gerçekten senkrodansa şanzımanımın başka biyeri bozuk yani
anliyacağım debriyaj merkezindeki bir sıkıntı olsa her devirde olur değilmi ?
öyle her şekil cırtlama yapar diye beklersen zaten değiştirmen gerekli olan safhya agelmişsin demektir.
Normal aşırı zorlamadan seri bir şekilde değiştiriyorken cırtlarsa senkromeçlere baktır derim. ya da şanzımana 1 tüp kaydırıcı sıktır.
Bu arada debriyaja tam bastığını düşünerek söyledm bunları ama
walla tam basıyorum ewe donerken bi 3ten 4 e attım yine cırtladı sinirim acayip bozuk
senkrolar sıfırdı bunu tetikleyen ne olabilir ?
şanzımancıya uğradım debriyaj merkezleri ile alakası yok dedi
debriyaj merkezide yapar, eğer debriyajın iyi değilse ondanda yapar, hidrolik seviyen vs nasıl hava varmı sistemde senkromeç değiştiği için hata olacağını düşünmüyorum
COOLFEAR
19-05-2011, 17:18
ahmet arabayı değiş zaten içine sıgamıosun
Talih.b16
19-05-2011, 18:19
yannış anlamada küçük hesap büyük iş açar..sağlammı bilmemektense merkezleri deiştir hem yenilemiş olursun yağına baktır..ayar söle oluyo aşağıda ve yukarıda kavraması için yapılıyor seninki cok asagıdaysa ondan da yapar yagdan yapar vs vb dende senkro almıssın iyi bi marka niye deyiştirmiyosunki bakım dır hem bu işler
debriyaj merkezide yapar, eğer debriyajın iyi değilse ondanda yapar, hidrolik seviyen vs nasıl hava varmı sistemde senkromeç değiştiği için hata olacağını düşünmüyorum
evet bunların hepsini kontrol edene kadar vites atmicam hızlı :)
ahmet arabayı değiş zaten içine sıgamıosun
adi ön koltukta bacak bacak ustune atıp tel konuştuunu unutuosn gorunduu gibi ufak deil :)
yannış anlamada küçük hesap büyük iş açar..sağlammı bilmemektense merkezleri deiştir hem yenilemiş olursun yağına baktır..ayar söle oluyo aşağıda ve yukarıda kavraması için yapılıyor seninki cok asagıdaysa ondan da yapar yagdan yapar vs vb dende senkro almıssın iyi bi marka niye deyiştirmiyosunki bakım dır hem bu işler
ewet yarın yada sonraki gun gidip hepsine bakıcam
çunku daha once şanz sıkıntı yaşadım şanzıman sok tak işçilik içini yaptır işçilik içine parça koy
yağ yenile derken motor yapmış gibi hissettim kendimi çok canım sıkılmıştı
ewet debriyajım çok iyi değil ama sonuçta sıfır mal ve hiç hırpalanmadı
birçok kişiye getirdim aynı malı 40 000 km de kullanan war
yıldıray b16 na b20na 330hp + 450+hp hala kullanıyo kaç yıl oldu gram kaçırmadı
getirip verdiklerimde memnunlar ben şu hidrolikleri ve şanz yağını merkezleri kontrol ettirecem ilk iş
şanzıman yağını kontrol ettir. benimde başıma geldi çok nadiren oluyordu ama, sekromençlerden dediler. sonra park ettiğim yerlerde yağ görmeye başladım. arabanın altına baktırdım. aks keçesi yağ kaçırıyomuş baya baya. aks keçesi değişti, şanzıman yağı serviste tamamlandı bir daha olmadı. geçmiş olsun, dilerim sekromenç felan değildir.
ewet geç oldu anca goturebildim arabayı
hidrolik biraz eksilmiş
onceki sahibinin taktığı bnmde pek sallamadığım momo pedalların arkadalarında kocaman saplamalar warmış onlar uçları kesildi pedal daha geriye gidebiliyor
debriyaj merkezlerim iyiymiş
motor kulaklarımdada diğer aksamlardada sıkıntı yok
alt motor kulaklarını zaten custom bi uygulama yapmıştım sallamasın diye vites aralarında
debriyaj 2 kademe daha yukarı alındı
bakalım çok trafik wardı deniyemedim 2 den 3 e atmam lazm anlamak için
deniyip burdan paylaşıcam
olaya bak sen istesende tam basamıyormuşsun demek ki debriyaja pedallar yüzünden :)
geçmiş olsun bazen böyle çok ufak şeyler sorunlara yol açabiliyor bi sorun olduğundan önce en ufak ayrıntıyı düşünüp sonra büyük şeylere geçmek gerekiyor...
ewet gerçi buzamana kadar bişi yoktu bole çok kullandım ama hepsinin karışımıda olabilir sebep
asıl akşam serinliğinde bi çıkıp 2-3 ve 3-4 yapınca işin rengi belli olacak inşallah ses seda çıkmazda senkrolardan bende rahatlarım
walla oldu gibi sadece 2-3 şansım oldu cırt yok :)
ewet sorun bahsettiğim sebebptenmiş sorun çozuldu yağ gibi geçiyor vitesler inşallah bu arada kalıcı bir zarar vermemişimdir :S
delsolemrah
14-06-2011, 21:57
geçmiş olsun delsol'a hangi şanzuman yağı kulanıyosunuz?
motul un sağlam bi şanz yağı war özelliğine bamkıp paylaşırım burdan
ama kullanıcağınız şanz yağı şanz durumuna gore değişiyor
senkroların durumuna gore falan danışmadan kullanmayın
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2024 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.