PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Krom Jant Kaplaması Hk.



serqan23
01-06-2011, 13:00
orjınal krom olan jantlarımızın zamanla atan cızılen deforme olan yerleri var. Yenıden krom kaplatmak ıstıyoruz. Bu işi en iyi yapan yerler nereelerıdır? Biraz arastırdık ama saglıklı bı sonuc elde edemedık. Tech ailesi bana çözümü bulur düşüncesiyle buraya konu açtım bende :D :D

onursumer
01-06-2011, 13:04
bende zamanında araştırdımda yenisini almak daha ucuza geliyordu :D ki ben en son çare polisaj falan baktım ama sonradan vurdum boyayı devam :D

serqan23
01-06-2011, 13:09
bende zamanında araştırdımda yenisini almak daha ucuza geliyordu :D ki ben en son çare polisaj falan baktım ama sonradan vurdum boyayı devam :D

corvetteye polisaj biraz garıp olur dusuncesındeyım :) bu nedenlede kaplamacı arayısına dewam :)

Ahmet Saraçoğlu
01-06-2011, 13:14
bende benimkiler için takipteyim.

http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/216857_1665619802593_1300228322_31300287_951643_n. jpg

aslan
01-06-2011, 13:16
g.o.paşada biryer var araştırayım yazarım buraya tam hatırlamıyorum şuanda tam yerini

ice
01-06-2011, 13:17
Ben zamanın da yaptırmıştım çok uğrastım ama olmuyor.Maceraya girmeyin bence...

serqan23
01-06-2011, 13:18
g.o.paşada biryer var araştırayım yazarım buraya tam hatırlamıyorum şuanda tam yerini

zahmet olmassa... zaten duzgun bı kromcu bulunsa baya bı ıs gıdıcek gıbı :)

serqan23
01-06-2011, 13:19
Ben zamanın da yaptırmıştım çok uğrastım ama olmuyor.Maceraya girmeyin bence...

nasıl yaptırmıstınız? korm ustune yenıden krom mu kaplatmıstınız yoksa kumlamaya verıp ustundekı kromu dokturup yenıden mı krom kaplatmıstınız?

by serçe
01-06-2011, 13:44
nasıl yaptırmıstınız? korm ustune yenıden krom mu kaplatmıstınız yoksa kumlamaya verıp ustundekı kromu dokturup yenıden mı krom kaplatmıstınız?

üzerine olacağını zannetmiyorum kumlama işleminden sonra oluyordur diye tahminim

Oconner
01-06-2011, 13:46
çaydanlıkları parlatanlar jantlarıda parlatamazmı ? bakmak lazım

ice
01-06-2011, 14:32
nasıl yaptırmıstınız? korm ustune yenıden krom mu kaplatmıstınız yoksa kumlamaya verıp ustundekı kromu dokturup yenıden mı krom kaplatmıstınız?

Sıfırdan kumlatarak yaptırmıştım ama kısa zaman da atma yaptı...

serqan23
01-06-2011, 14:50
Sıfırdan kumlatarak yaptırmıştım ama kısa zaman da atma yaptı...

işte bızımde kokumuz bu :soru:

serqan23
01-06-2011, 14:52
üzerine olacağını zannetmiyorum kumlama işleminden sonra oluyordur diye tahminim

bu ısı ıyı yapan bıyer bulmak lazım...

serqan23
01-06-2011, 14:54
çaydanlıkları parlatanlar jantlarıda parlatamazmı ? bakmak lazım

sanmıyorum...

elpadre
01-06-2011, 14:55
tuzlada gemı ısıyle ugrasan adam bulursanız tersanede onlar yapıyor guzel ıslerı var ben arastırmasını yapmıstım bızım s ıcın sonra avarel yenı jant aldı onlar ekende kaldı :D

serqan23
01-06-2011, 15:07
tuzlada gemı ısıyle ugrasan adam bulursanız tersanede onlar yapıyor guzel ıslerı var ben arastırmasını yapmıstım bızım s ıcın sonra avarel yenı jant aldı onlar ekende kaldı :D

tersanede de hiç tanıdık yokki :beuj:

sızın arastırmasını yaptıgınız zaman buldugunuz kımseler warmıydı :) bı zıyaret etsek :D

blue-chip
01-06-2011, 15:39
krom kaplamadaki temel sorun kromun altına atılması gereken bakır elektroliz kaplaması. kumlama olmadan bu bakır kaplama zaten yapılamaz. bunu yapan yerler ikitelli civarında galvano sanayi sitesinde olmalı. eğer altına bakır kaplama yapılmaz ise yeniden atması hatta eskisinden daha kötü hale gelmesi için birkaç hafta yeterli olur.
bizim vosvos işinde de tamponlar aynı sıkıntıya sahip. orijinal kalın etlileri korumaya çalışıyor çoğu arkadaş. ama benim için her 2-3 yılda bir yenilemek pahasına brezilya sıfır kullanmak daha avantajlı görünüyor. 2 sıfır tamponu 200-250 lira civarına alabiliyorum ama kromajcı zat eskileri kaplamak için 500-750 gibi rakamlar telaffuz ediyor ben de adama tamponla girmeyi hayal ediyorum o sırada :)
tanıdık bulabilirseniz en iyi çözüm gemi-yat işi ile uğraşan yerler çünkü onlar tuzlu sudan etkilenmeyecek iş yapmak zorundalar.

serqan23
01-06-2011, 16:18
krom kaplamadaki temel sorun kromun altına atılması gereken bakır elektroliz kaplaması. kumlama olmadan bu bakır kaplama zaten yapılamaz. bunu yapan yerler ikitelli civarında galvano sanayi sitesinde olmalı. eğer altına bakır kaplama yapılmaz ise yeniden atması hatta eskisinden daha kötü hale gelmesi için birkaç hafta yeterli olur.
bizim vosvos işinde de tamponlar aynı sıkıntıya sahip. orijinal kalın etlileri korumaya çalışıyor çoğu arkadaş. ama benim için her 2-3 yılda bir yenilemek pahasına brezilya sıfır kullanmak daha avantajlı görünüyor. 2 sıfır tamponu 200-250 lira civarına alabiliyorum ama kromajcı zat eskileri kaplamak için 500-750 gibi rakamlar telaffuz ediyor ben de adama tamponla girmeyi hayal ediyorum o sırada :)
tanıdık bulabilirseniz en iyi çözüm gemi-yat işi ile uğraşan yerler çünkü onlar tuzlu sudan etkilenmeyecek iş yapmak zorundalar.

teşhis mükemmel :icon_tup: sorun surda o zaman, tersanede çalışan, gemi ve yat işi ile uğraşan birielrini bulmak. Yokmu tanıdıgı olan arkadaslarrr???

Ahmet Saraçoğlu
01-06-2011, 22:08
peki krom jantı normal metalik griye çevirmede ekstra bi işçilik gerekirmi?

blue-chip
04-06-2011, 21:15
peki krom jantı normal metalik griye çevirmede ekstra bi işçilik gerekirmi?

krom üstü boya tutmaz mutlaka metale ulaşıp astarlaman gerekir. kumlama en iyi çözüm...

turbo16
04-06-2011, 22:48
ben size en kolay cözümü yazayım dupi color crom efect sprey boya :)