Orijinalini görmek için tıklayınız : honda civic fd6 için modifiye parçaları tavsiyesi
2011 honda civic aldım, fd6, sohc vtec, b16a benim araç için mi söyleniyor önce onu bilmek isterdim:)
bu araca hangi parçaları takarsak ne alırız sorusunun cevabını bilenleri bekliyorum, mümkünse dyno çıktılarınızı da koyarsanız iyi olur...
turbo kit yerine atmosferik olarak ucuza (max 2000 tl gibi) dereceli ile başlasam ne alırım merak ediyorum, illa ayarlı kasnak gerekir mi? illa sıkıştırma ile oynamak gerekir mi?
eski araçtan çıkan 48 mm girişli 101 mm çıkışlı geniş kazanlı sebring son susturucu, 51 mm giriş-çıkışkı sebring orta ve kat iptali de var, onları kullanabilirmiyim acaba?
ayrıca bu aracı modlayan arkadaşlar yol bilgisayarınızda benzin-lpg tüketim olarak hangi değerleri görüyorsunuz...
diğer konuda da yazmıştım burayada yazayım
yapacağınız en güzel kombinasyon cai+kat iptali+komple exhaust sistemi olacaktır.
şimdi cai için injen tavsiye ederim aem de olabilir.
kat iptali bir çok marka var fakat otto spec kolay bulursunuz bende onu kullanıyorum memnunum
exhaust içinde komple 51 mm düz boru orta susturucu ve kaliteli bir son susturucu ile bitirirsiniz size kalmış ne olacağı
bu işlemlere 10-15 hp max alırsınız ben kendi aracımda da bu setup ı kullanıyorum
bunun haricinde bu motora yapacaklarınızın karşılığını alamazsınız turbo da çok gereksiz benim fikrim hafif bi jant takıp güzel bi body kitle yolunuza devam edersiniz...
düşük ve orta devirler için buddy club 3+, yüksek devirler için skunk 2 stage 1 yurt dışı forumlarda var, bc tercih edebilirim ama verdiği gücü bilmem gerekiyor, bir dyno çıktısı olsa iyi olacak...
- buddy club 3+, adjustable cam gear, ince conta = 2150 tl+gönderi parası bc'nin resmi sitesinde görünüyor ...
üzerine 400-500 tl remap olur, bir de montaj parası 100-200 tl gider diye düşünüyorum...
yakıtı ne kadar coşturuyor onu bilmem lazım, kullanan birine denk gelsem süper olacak ....
Buddy club den cevap geldi, hüsran oldu:) ben cadde tipi birşey arıyordum:)
bizim motor kodu k20 galiba, önerilen ürün linkteki
http://www.buddyclub.eu/acatalog/Buddy_Club_Camshaft_Gear_Train_K20.html
Hi These are track race products, they are not fuel efficient :)
BC-FCK20-N+ cams
BC-FCMP-K20 pulleys
Special student price £660.00 inc VATDelivery £55.00 inc VAT
Power is down to your tuning company competence.
Regards
Guy WalshExport & SalesBuddy club EUTel: 0044(0)1772 299825
We do not automatically offer or include insurance for loss or damage,please include insurance on your order.
bizim motor r16 kodluymuş galiba, sadece TR'de varmış, çok komik di mi :) bu sebepten mod parçaları da yok :)
AhmetKadir
18-06-2011, 21:14
http://www.techturkey.com/forum/videolar/84217-fd6-civic-turbo-zage-kit-60-200kmh.html
http://www.techturkey.com/forum/videolar/82791-honda-civic-fd2-turbo-vs-stock-impreza-wrx.html
http://www.techturkey.com/forum/videolar/84003-honda-civic-fd2-turbo-vs-subaru-impreza-wrx-2deneme.html
bı ınceleyın ıstersenız bu baslıkları, bence de vtec karakterıne sahıp olmayan bı motorla atmosferık olarak ugrasmak cok mantıksız.
eyvallah, linkleri inceledim, 200hp lafı geçmiş ölçüldü mü acaba? bir de yol bilgisayarında yakıt tüketimi öncesinde kaç lt idi sonrasında ne oldu merak ediyorum, yoğun trafikte akşamları epey kalıcam, yakıt da önemli, toplamda maliyet ne oldu, 10000'i buldu mu? ...
AhmetKadir
19-06-2011, 07:37
eyvallah, linkleri inceledim, 200hp lafı geçmiş ölçüldü mü acaba? bir de yol bilgisayarında yakıt tüketimi öncesinde kaç lt idi sonrasında ne oldu merak ediyorum, yoğun trafikte akşamları epey kalıcam, yakıt da önemli, toplamda maliyet ne oldu, 10000'i buldu mu? ...
guzel bı dyno olmadıgı ıcın olcmedık, olcemedıgımız ıcın standart 200hp cıvarı olan standart wrx ıle denedık, videoları cektık. 2 denemede de wrx 'de downpıpe dahıl komple egzoz var. orda da wrx 230-240hp falandır.
turbo oncesınde ne yakıyodu hatırlamıyorum. suan 440cc enjektorler takılı. sehır ıcı - gazlama karısık ortalamamız 10-11litrelerde. sakın kullanımda 9 lıtrelere cok rahat ınılıyor. standart debrıyaj ıle kullanıyoruz bız bu yuzden sehır ıcınde de gayet guzel kullanılıyor. yaptıgımız km yı bakıp yazarım ama zage nın sıtesınde 0.4 barda sorunsuz kullanılır yazıyor, bız 0.5-0.6 gibi gazlıyoruz. sımdıye kadar mekanık bı sıkıntı yasanmadı.
2 bın lıraya egzantrık falan yapıp 15 hp alınacagına , 4 mılyar cıvarına kıt alınıp, 200hp gezmek cok daha mantıklı. kırılma rıskı yazdıgım basınclarda cok az; ancak gaza gelır de standart motora bır bar basacam dersen o zaman forged motor o arabanın hakkı :D
Motor serisi R'dir. R16,R18 ve R20 adına 3 farklı hacimle üretilir. Türkiye mısır ve singapurda pazarlarda satılıyor.emme maifoldu plastik diye biliyorum pek uygun değildir modifiyede verimli değildir pek.
turbo oncesınde ne yakıyodu hatırlamıyorum. suan 440cc enjektorler takılı. sehır ıcı - gazlama karısık ortalamamız 10-11litrelerde. sakın kullanımda 9 lıtrelere cok rahat ınılıyor. standart debrıyaj ıle kullanıyoruz bız bu yuzden sehır ıcınde de gayet guzel kullanılıyor. yaptıgımız km yı bakıp yazarım ama zage nın sıtesınde 0.4 barda sorunsuz kullanılır yazıyor, bız 0.5-0.6 gibi gazlıyoruz. sımdıye kadar mekanık bı sıkıntı yasanmadı.
2 bın lıraya egzantrık falan yapıp 15 hp alınacagına , 4 mılyar cıvarına kıt alınıp, 200hp gezmek cok daha mantıklı. kırılma rıskı yazdıgım basınclarda cok az; ancak gaza gelır de standart motora bır bar basacam dersen o zaman forged motor o arabanın hakkı :D
tüketim gördüğüm kadarıyla uçmamış, kiti nereden satın aldınız? 4000 tl üzerine montaj dahil ekstraların ücretleri ne oldu
AhmetKadir
19-06-2011, 17:37
tüketim gördüğüm kadarıyla uçmamış, kiti nereden satın aldınız? 4000 tl üzerine montaj dahil ekstraların ücretleri ne oldu
ıstanbuldan otomatık olarak aldıgımız cıvıc ın uzerınde geldı kıt, otm vıteste memnun kalmadıgımız ıcın bı de manuel vıteste kulanmak ıstedık kıtı ve suan gayet memnunuz. tavsıye derım.
nette 6600 tl civarında aem fic'li kitler var, montaj ve ıvır zıvırla max 9000-10.000 tl olur heralde, neyse hedefimiz belli oldu, eski poloda dereceliden gitmiştik demek ki ileride civic turbolayacağız :) işim gereği tayland'a senede bir gidip gelebiliyorum, orada trd'li toyotalar, modlu civicler, yarisler çok popüler, belki orada kiti ucuza denk getiririm, nasılsa kit tüm civic'lere oluyor di mi?
AhmetKadir
19-06-2011, 19:46
zage nın sayfasındakı kıt ve aem fıc r18 lere gore zaten ama r16 ya uyuyor bı problem olmuyor. ama işbilen kişilerle calısmak sart, bizim ıstanbuldan aldıgımız atmosferıgın beyın tesısatı pek ıyı degıldı ugrastırdı baya
diğer konuda da yazmıştım burayada yazayım
yapacağınız en güzel kombinasyon cai+kat iptali+komple exhaust sistemi olacaktır.
şimdi cai için injen tavsiye ederim aem de olabilir.
kat iptali bir çok marka var fakat otto spec kolay bulursunuz bende onu kullanıyorum memnunum
exhaust içinde komple 51 mm düz boru orta susturucu ve kaliteli bir son susturucu ile bitirirsiniz size kalmış ne olacağı
bu işlemlere 10-15 hp max alırsınız ben kendi aracımda da bu setup ı kullanıyorum
bunun haricinde bu motora yapacaklarınızın karşılığını alamazsınız turbo da çok gereksiz benim fikrim hafif bi jant takıp güzel bi body kitle yolunuza devam edersiniz...
kardeş senin dediklerini bizim araca yapmış dyno çıktısı olan biri var mı, biliyormusun?
simota CBII-111 bakıyorum, nasıldır acaba? sitesinde herhangi bir hp kazancından söz edilmemiş:)
SIMOTA Racing Sports (http://www.simota.com/productsinfo.php?ID=30)
bir de cb-111 çıkan ilk seri var, bu da heralde aem injen vs cai'lere göre ucuz alternatif olsun diye çıkarılmış, bunda kazanç için 3-10hp yazmışlar
SIMOTA Racing Sports (http://www.simota.com/productsinfo.php?ID=107)
simota ucuz diye tercih edesim geliyor, alta kadar uzanan kitlerin su çekme riski var deniyor:) çok ses çıksın ortalık inlesin istemiyorum, yakıt sizde çok farkediyor mu? bir arkadaş 1-2 lt fazla yakıyor demiş, yol bilgisayarındaki tüketim göstergesi olmasaydı çok umrumda olmazdı ama göz görüyor işte:) alt devirde tork kaybı istemem, keşke chip tuning de yapılabilse, 125hp den 140hp'ye gelse bana yetecek :)
zage kitle benim dynom vardı .. serp doyno 195 hp .. 0.55 barda
zage kitle benim dynom vardı .. serp doyno 195 hp .. 0.55 barda
valla hanım araçlarla oynamama acayip kızıyor, yeni araç aldık, tabiki ben duramıyorum, bu aracı şimdilik fazla kurcalamamam gerekiyor :)
ilk etapta kafamda şekillenen işler:
- orta susturucu: orjinalini bendeki universal 51 mm giriş-çıkışlı sebring ile değişmek
- hava filitresi: simota cb2-111 takmak
son susturucunun görüntüsü güzel, kıyamıyorum, ayrıca onu değişirsem eşim görür:) çürüdüğü ya da şartlar olgunlaştığı zaman bendeki sebring 48 mm girişli 101mm çıkışlı son susturucuyla değişirim diyorum, kat iptali için özel parça lazımmış galiba, artısı çok olur mu kafamda soru işareti...
yukarıdaki 2 soft mod ile artı hp gelir mi? kaş yaparken göz çıkarmak istemem, alt devirlerin ölmesini de istemem, başka fikri olan varsa beklerim ....
turbo da lpg fakirde kalıyormuş, lpg'siz hayat bana haram olduğu için turboyu unutucam galiba...
ilk modifiyem sprint booster ve simota cb2-111 veya cb-111 olacak, hangisi olmasına sizin yorumlarınıza göre karar vericem, orta susturucuyu sebring 51mm giriş çıkışlı olanla değişsem mi? sprint booster güzel bir şeye benziyor, birkaç video izledim, işe yarıyor galiba, gaz pedalının ağır hareketi gidiyormuş ...
dear sir, i have got a 2011 honda civic fd6 r16a car, i ** willing to buy a filter from your company, how much gain (power and torque) can my car gain from cb-111 or cb2-111? which one should i buy for the best performance? thanks selim
simotaya yazdığım yazıya cevap:)
Dear Mr. ....
Thank you for writing the email to SIMOTA and asking for the Honda civic fd6 r16a car,
You can reference as attached Maha Dyno test chart for CBII-111.We only make a test for the CBII series.
In generally, the performance CBII is better than CB, our engineering dept. created a special design to add more torque for the acceleration of the beginning.
Pls contact us Turkish distributor. The contact person is Mr. Cagri. You can check with Mr. Cagri and see if he still have the stock. If you purchasing directly from SIMOTA, and shipping cost is very expensive ship to Turkey.
Here is Mr. Cagri contact information:
Cagri SOLAK (Mr.)
DP Grup Otomotiv Ltd. Sti. | 0090-212-4227070 (ext.144) | info@prensoto.com
http://i56.tinypic.com/1e59uc.jpg
http://i56.tinypic.com/aw4z6q.jpg
dinamometre çıktıları enteresan gibi:
1- honda civic VIII 1.8 stock: 123,6 hp - 138,9 nm
2- aynı araç simota cb2-111: 139,3 hp - 189,7 nm
honda civic 1.8 stock dedikleri güçte mi? böyle bir fark mümkün mü?
demek ki stock filtresi oldukça kötü bir tasarıma sahipmiş. :)
huso2000
06-07-2011, 22:20
bunlar fazla uçmuş :) k&n 5.6hp,aem 4hp derken simota 16hp...
dinamometre çıktıları:
1- honda civic VIII 1.8 stock: 123,6 hp - 138,9 nm
2- aynı araç simota cb2-111: 139,3 hp - 189,7 nm
1,8 honda zaten 140hp 175nm değil mi?
huso2000
07-07-2011, 15:17
dinamometre çıktıları:
1- honda civic VIII 1.8 stock: 123,6 hp - 138,9 nm
2- aynı araç simota cb2-111: 139,3 hp - 189,7 nm
1,8 honda zaten 140hp 175nm değil mi?
tekerlek gücüdür yada 1.6 yazacaklarına 1.8 yazmışlardır..
evet simota cb2-111 hava filitresini bu gece tanıdık elektrikçi arkadaşla taktık, 10 dk sürdüm, sonra araç stop etti, baktım boğazın oradan çıkmış, sonra tekrar taktım, 2 dk sonra yine çıktı, arkadaşı çağırdım, geldi taktı, 2 saat gezdik, sorunsuzdu, 2. köprüye maslakdan girdik, yakıt lpg de 6.4 lt oldu, sonra 5.3'e kadar düştü, bende zevkten dört köşe oldum, eve geldik kontak kapattım, sonra yine dışarı çıktım, ne göreyim, sarı ikaz lambası yanıyor, benzinde de lpg de de yanıyor, aşağı yukarı vites değiştir işaretleri de çalışmıyor, YARDIM lütfen :)
Motor arıza lambanız LPG kaynaklı yanıyor olabılır..
ama egerkı fıltre kıtı 1:1 cıvıc ıcın uyumlu degılde fazla hava cektıgı ıcın yanabılıyor
daha once boyle sorunları yasamıstık
akşam saat 9 da hava filt. kitini taktık, honda civic için yapılmış ama emme manifoldunun girişine cuk diye oturmuyor, 2. el aldım, resimlerdeki cb2-111'le aynı, sakin kullandım, cruse açtım, yakıt acayip düştü ama sonra ışık da yandı, şaşırdım kaldım, acaba hava mı alıyor yine girişten, sarsıntıdan çıkmasın diye kelepçe sonrası sıkı sıkı özel bantla sardık, o boğazdan çıkarsa araç stop ediyor, yarın sabiha gökçene sabah gidicem, tedirgin oldum ..
akü bağlantılarını kesip 10 dk bekleyince sönüyormuş galiba?
bu şekilde biraz yol yapmamda sakınca var mı acaba? lpgde 5.3 lt tüketimle sabit 90la gideyim mi? motor fazla fakire kaçar mı? yoksa benzinde mi gitsem acaba?
bir de kime götüreyim aracı şimdi:) istanbul avrupa maslak özellikle tercihimdir ....
ben cb-111 kullanıyorum böyle bir sorunum hiç olmadı
sürekli boğazdan çıkış yapmaması lazım ve cuk diye emmeye oturması lazım
montajda hata yapmış olabilir misiniz? veyahut lpg de bir sıkıntı var...
lpg hava filitresi kiti için yeniden kalibre mi edilmeli acaba?
benzinde gitsemde ışık yanıyordu ...bakalım sabah ne olacak, maslak da bu işin üstadı var mı? hondadan anlayan?
bu gece son olarak lpg'ci sorunumu çözer mi acaba? hava filitresiyle bir uyumsuzluk olmuşmudur acaba? prins var, usta 1000 km bakımında 1 gün araç bizde kalacak, kontrol edicez demişti, onlar hallederler mi acaba?
bu kadar panik yapmanıza gerek yok honda da her zaman var olan bişeydir motor agrıza ışıgı benimde arada bir yanar söner aynı filtre kitini kullanıyoruz motor ikaz ışıgından korkucak bişey yok ama diger olay up-down yeşil ışıkların yanmaması filtre ile alakalı bişey degildir herhangi bir honda servisine gidip agrıza ışıgını 3 dakikada herhani bir ücret ödemeden söndürebilirisiniz ama ortalama 100 km sonra gene yanacaktır( genelde lpg takılı araçlarından çogunda agrıza lambasıda yanık durumdadır)
VteC_MaNiaC
15-07-2011, 06:42
LPG de arıza ışığı aslında ayarla alakalı bir durum... kendi Hyundaimizde ne yaparsanız yapın LPG ışığı sönmez şeklinde yorumlar alıyorduk... ama arıza ışığı yanmıyordu... birgün yakıt aldıktan sonra arıza ışığı yanmaya başladı ve düzelttirdikçe tekrar tekrar yanmaya devam etti. Atiker merkezi aradım beni bostancıda Ferdi ustaya yönlendirdiler... bir kere ayar yaptı 6 aydırtek bir kere bile yanmadı...
muhtemelen kalibrasyon sorunu vardır anadolu yakası bostancı sanayide Ferdi ustayı tek geçerim
huso2000
15-07-2011, 07:03
sarı ikaz lambası rahatsız ediyorsa;akü kutup başını söküp 5-10sn bekleyip,takın.fakat çözüm olmaz bu.
up down ışıkları da çalışmıyor, buna ne sebep olabilir acaba?
lpg'ciye birazdan telefon edicem, umarım beni sallamaz, lpg de sorun yoktu, hava filitresini taktık, sonra gezdik dolaştık, lpg fulledik, sonra ışık yandı, up down kayboldu
akünün bağlantılarını ayırdık, 5 dk bekledik, taktık, şu an arıza lambası yanmıyor, up down olayı da çalışıyor...
dün akşam montaj sonrası iki kere filitre borusu boğazdan çıktı, araç silkeler gibi oldu stop etti, sonra çok kısa mesafe aracı yürüterek kenara çekmiştim, acaba o sırada mı o arıza kodları oluştu?
inşallah sorun çıkmaz, babam araçla uğraşmama sinir oluyor, o araçtayken bu arızalar oldu, ustayı geri çağırdım:) aksilik işte, o yüzden sorunsuz olması lazım, yoksa orjinale geri dönücem ...
huso2000
15-07-2011, 11:20
akünün bağlantılarını ayırdık, 5 dk bekledik, taktık, şu an arıza lambası yanmıyor, up down olayı da çalışıyor...
dün akşam montaj sonrası iki kere filitre borusu boğazdan çıktı, araç silkeler gibi oldu stop etti, sonra çok kısa mesafe aracı yürüterek kenara çekmiştim, acaba o sırada mı o arıza kodları oluştu?
inşallah sorun çıkmaz, babam araçla uğraşmama sinir oluyor, o araçtayken bu arızalar oldu, ustayı geri çağırdım:) aksilik işte, o yüzden sorunsuz olması lazım, yoksa orjinale geri dönücem ...
short filtre varken aynı durum benimde başıma geldi.boğazdan çıktı,arıza lambası yaktı ve stop etti.kelepçeleri iyi sıkın.4yıldır aem i sorunsuz kullanıyorum.
short filtre varken aynı durum benimde başıma geldi.boğazdan çıktı,arıza lambası yaktı ve stop etti.kelepçeleri iyi sıkın.4yıldır aem i sorunsuz kullanıyorum.
hadi bakalım darısı başıma, inşallah bende keyifle binerim, şimdi gözüm arıza lambasında olacak, umarım yanmaz, min 1 lt tasarruf var şu an ... gece süperdi 2. köprüde 5.3 lt'yi gördüm :) aracın daha 1000 km'si dolmadı, zorlamıyorum ...
ben cb-111 kullanıyorum böyle bir sorunum hiç olmadı
sürekli boğazdan çıkış yapmaması lazım ve cuk diye emmeye oturması lazım
montajda hata yapmış olabilir misiniz? veyahut lpg de bir sıkıntı var...
benim arıza ışığım yine yandı, lpg ile beraber kullanan var mı acaba?
yusufcan_k
16-07-2011, 23:33
civic iniz varsa zage leyin :) başka bişey demiyorum
benim lpg ayarım 2 gün önce yapıldı, geçen aküden sıfırlama ile 2 gün sonra arıza lambası yanmıştı, şimdi yanmadı, yarın aracı biraz devirli kullanıcam, umarım yırtarım, lpg ustamız olayın ayarla ilgili olduğunu söyledi, yine yanarsa biraz daha lpgyi açar ya da kısarız dedi, bana da biraz güven geldi ...
lpg kitiyle turbo kiti arasındaki uyumsuzluk sebebiyle artık zage'yi aklımdan çıkardım, olmuyorsa olmuyor dedik...belki seneye dereceli çıkar, piggy back yaparız diye umutlanıyoruz işte :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.