Orijinalini görmek için tıklayınız : 0-100 'üm 16sn. kafayı yiyecem!!
Herkese selam uzun uğraşılarımdan bu yana aracım olan Fiat Punto Evo 1.4 8v Fire yaptıgım ufak tefek modifikasyonlardan bu yana 0-100 'ü 16sn. den aşağı indiremedim önce K&N kutu içi filtre aldım sonra Supersprint in clio rsler için ürettiği bir egzosu var onu taktım yine değişmedi yaz geldi AEM dry flow filtre aldım bugun Ankara FM Tuningde gayet güzel neredeyse yere kadar inen CAI yaptırdım fakat sonuc hala 16 sn. aracın fabrika verisi ise 13.5 saniye. Açıkçası motora yapabilecegim en büyük modifikasyonlar bunlar daha fazlası sadece para israfı diye düşünüyorum çünkü verdiğim paraları bana geri döndürmeyecek. Aracımın yetersiz oldugunuda biliyorum sat şunu al gibi tekliflere tamamen kapalıyım. Ürün bu mal bu buna ne yapabilirim. Tek isteğim biraz daha seriilik. Şimdiden teşekkürler herkese.
tdipower
15-06-2011, 21:38
aracın km si ne durumda? motor durumu nasıl
kullanışla alakalı bir durum olabilir mi , sürüşünüzle
debriyaj lastik durumlarıda önemli
ve pilotaj
yani her değişiklikten sonra fix 16 olması enteresan
hani kotu bişi olsa 17 olur iyi olsa 15.5 ama hep 16 :s
Fabrikasyon da olsa yazılımı ile ilgili bir sıkıntı olabilir mi ki..?
Araç 2011 model 2010 kasım teslimi 14binde 20 bin bakımı yapılmadı. Teknik verilerine göre kullanımı gerçekleştiriyorum 3500devirde maksimum tork 6500 devrde kesici 6300 gibi vites değiştiriyorum mümkün olduğunca serii, video cektim bugun youtube atayım daha net görün.
tdipower
15-06-2011, 21:47
kullanım çok önemli getir deneyelim diyeceğim ama şanzıman kırmakla meşurumdur :D sürenin daha düşük çıkacağına eminim ama sürmesem daha iyi olur
Buyrun bugun cektigim videonun linki 21.saniyede başlayıp 37.saniyede bitiyor. Formatı yüzünden kesemedim videoyu mazur görün. http://www.youtube.com/watch?v=UCr_uOwD3Gc&feature=channel_video_title
Araç 2011 model 2010 kasım teslimi 14binde 20 bin bakımı yapılmadı. Teknik verilerine göre kullanımı gerçekleştiriyorum 3500devirde maksimum tork 6500 devrde kesici 6300 gibi vites değiştiriyorum mümkün olduğunca serii, video cektim bugun youtube atayım daha net görün.
16 saniyeyi nasil hesapladiniz?
Ludacris
15-06-2011, 21:55
Bunlar b16a2/yr:5ji degil ondandir bence.
16 saniyeyi nasil hesapladiniz?
Videoda görünüyor zaten o şekilde hesapladım
bence yemişsin :)
Derken?
uzatmayacam neyse :)
baskı balatan debriyajın nasıl kaçırıyor olmasın
Valla durumları gayet iyi gözüküyor kullanımda bir sıkıntı yok zannetmiyorum o tarz birşey olacagını araba yeni..
Videoyu izleyebilen oldu mu??
passat 1.8T turbosu ve bitanede enjektorle daha seri olabilir arabaniz..
Tool amca upgrade etmeyi geçtim de araç fabrikasyon 13.5 sn imiş 0-100 ü
Üzerindekilerle 16 sn olması çok saçma değil mi ?
onurakbas
15-06-2011, 22:23
modifiyeden çok bakıma ihtiyac war .fabrika verisine modifiye ederk değil normal şartlarda çıkması lazım bence bir dynoya çıkın bakın araba fabrika verisi bg verecekmi ?
Araçta Jant lastik var mı? Orijinal dışında fazla ağır veya çapı çok farklı büyük bir jant/lastik kombinasyonu torku inanılmaz düşürür.
Yoksa hakikaten arıza aramak lazım. Gaz konum sensörü, MAF, oksijen sensörü vs olabilir. Gerçi araç fiat bile olsa daha 14bin kmdeymiş, bozulması saçma yani...
Turbolamayı düşünmüyorum yapacaklarım bu motora bu kadardır gerisine para yatırmam araçtan büyük beklentilerim yok zaten biraz daha seri olsun istedim sadece Araç bu saydıklarım dışında tamamen stocktur. Jant yok sac jant yaylar orjinal arabanın sadece filtre kiti ve egzos vardır yürüyende ve motorda kesinlikle birşey yoktur. Huyumdur sıfır olsun ikinci el olsun aracı kagıt filtre ile kullanmam araba gelmeden K&N kutu içi filtremi aldım geldiğinde sıfır araba teslim ederlerken k&n i taktırdım kagıt filtre ile 1 metre bile yürümedi. Bu şekilde 0-100 16 snie idi.5 bin km de ss egzos takıldı sonuc yine aynı yaz geldi AEM i aldım bugunde CAI yapıldı araba 14binde sonuc yine aynı bakımlada belki bi nebze farkeder tabiki de sonuc olarak bu kadar değişiklikte gram oynamaz mı araç buna takılmış durumdayım ben. Eğer bakımdan sonra düzelme olmazsa dyno ya cıkmayı düşünüyorum Fiat 126 Bis motorumu takmışlar anlayamadım yani internetten bakıyorum el oğlu italyan aynı arabayla 11 sn yapıyor. Egzostamı kaçak var diye kaç kere lifte kaldırıp baktım. Hani ilk arabam değil daha öncede babamda bende araba topladık ettik hani neyin ne olduğunuda biliyorum ama bu olayı bi türlü çözemedim cidden yazılımsal mı diye şüphelenmeye başladım servisle bi konuşucam artık.
sente atlamistir belki??
Hocam sente atsa 0 kmden berimi atacak? Bu arada Ankarada güvenilir dyno nerede?
Sente atlayan motor bariz kar kar kar diye çalışır zaten dizelden beter olur öyle bir ses yoktur sanırım.
Hocam sente atsa 0 kmden berimi atacak? Bu arada Ankarada güvenilir dyno nerede?
rigoli belki uretim bandinda kayisi gecirirken cep telefonu calmistir, hersey olabilir...
Ya tabiki herşey olabilirde o tarz sıkıntılar yok senteydi baskı balata debriyaj dı varsa yazılımsal bir sıkıntı vardır zaten cam suyu haznem delik heralde su damlatıyo bide aracı göstertiririm :) başka kimsenin fikri yok herhalde :) herkese fikirleri ve çabaları için çok teşekkürler.
slowmotion
16-06-2011, 00:31
debriyaj yumuşaksa yani kaçırmıyorsa bence de sente atlamıştır. servise gösterin bilgisayara bağlatın birde dynoya çıkın...
Sıfırdan kalkarken 3000 devirde yada4000 devirde kaldırsanda olurda çok sararsa basçek yapsan daha seri bir kalkış olur.ve hızlanman daha atik hale gelecektir diye düşnüyorum.videoda hiç gaz vermeden direk kaldırmışsın kırmızı ışıktan kalkar gibi.buda etkili olabilir
slowmotion
16-06-2011, 01:10
Sıfırdan kalkarken 3000 devirde yada4000 devirde kaldırsanda olurda çok sararsa basçek yapsan daha seri bir kalkış olur.ve hızlanman daha atik hale gelecektir diye düşnüyorum.videoda hiç gaz vermeden direk kaldırmışsın kırmızı ışıktan kalkar gibi.buda etkili olabilir
dostum ama çok isteksiz hızlanıyor
halilcan9455
16-06-2011, 07:03
1.9 berlingo var bizde. turbosuz onla bile 15 sn :D
aracında bir sorun olduğu kesin..
Aracı kaldırırken devir 2000 civarı falandı.
egzoz olarak sadece son susturucu değiştiyse öyle çok aman aman bi fark bekleme. güzel bi düzboru ile farkı daha net hissedersin.
videoda aracın 2. viteste bile çok isteksiz. gitsem mi gitmesem mi arasında gibi. sente 1 diş kayık olabilir
VtecDream
16-06-2011, 12:44
bence sen yanlıs biliyorsun ... aracının hızlanması gayet normal.. heplayışın yanlış.
mustafa_KYR
16-06-2011, 12:49
en guzeli git güvenilir bir dyno'ya çık ak g.t kara g.t ortaya cıkar :D yanlız pek hoş olmayan bır durum inşallah önemli bir şeyi yoktur. varsa bile önemli değildir dilerim.
0-100 u drift box ilemi ölçütün yoksa casio saat ilemi?
arabayı biraz devirsiz kaldırmışsın gibi..bunun bir etkisi olabilir :)
iyi yanından bakmak lazım araban hızlı olsa gazladın mı ıcınde sallanacaksın falan gerek yok bence tadını cıkar...
AhmetYılmaz
16-06-2011, 13:43
Sanki ibre zorla çıkıyo. Vites atınca araba atak yerine kasıyo gibi. Bu sorun bizim nemodada vardı Ama nedenini bilmiyorum.
Ertug_T.
16-06-2011, 13:47
murat normal değerler bence hiç kasma..bendede aynısı varken sadece kn apollo ile ve oz jantlarımla 13-14saniyenin altına inemedim hiç..normal bu araba için hem güç hem tork fakiri..hiçbir sıkıntı olduğunu zannetmiyorum..gel sana t-jet verelim uygun fiyata :D
Bence orj filtre ile dene bu arabayı...Madem sıfırdan kit taktıysan,her zaman filtre taktım daha iyi nefes alıcak diye birşey yok.
ayrıca bnm meggy 100 e böle çıksa kesin noslarım adama direksiyon yedirtir
By_HaNNibaLL
16-06-2011, 14:02
cok gariptir ki arabayi sanki arkadan bişey geri doğru cekiyor gibi inanilmaz isteksiz
1- @vteckdream heplayışın nedir?
2- @Viper-Aydın umarım bi skıntısı yoktur :/
3- @Mertcan ikisde değil çektiğim videodan ölçtüm aracın 0dan kalkışından ve 100 de bitişine kadar.
4- @Alper daha fazla devir verirsem sürekli patide kalıyo tekrar debriyaj bas çek yapmam gerekiyo vakit kaybı.
5- @Ertuğ kanka sen kendin diyosun 13-14 ben sac spec le bu saniyeler ve hiç oynamadı takas kabul edersen seve seve alırım senin arabayı :)
6- @Xdream kagıt filtre ile zannetmiyorum daha iyileşsin.
7- @Mechanic 3 sene boyunca bu araçla beraberim evin şu anda tek arabası mali durum şu anda müsait değil. Tövbe ettim dahada yüksek devir çevirmeyen atmosferik araba almam.
8- @Cery araç fabrikasyon zaten sadece son susturucu var orta susturucu zaten yok. Düz boruyuda manifolddan itibaren değişmesi gerek aracın motoru bu tarz modfikasyonlara yatkın değil daha büyük çaplı boru arabayı yığar tork kaybettirir daha beter olur herşeyden önce ettiğim masrafa değmez. benim istediğim fabrika değerlerinden birazdaha iyi olsun roll yapacak halim yok. Herkese fikirleri ve görüşleri için çok teşekkür ederim. Yakın zamanda servise gidecegim senteyede baktıracagım makinayada baglattıracagım kaba tabirle ak döt kara döt cıksın piyasaya ki ben zannetmiyorum bişi çıksın Romeo_er in de dediği gibi bu araçlar böyle sadece 0-100 ün hiç oynamaması sıktı canımı en sonda dyno ya cıkarım. Sonuclarıda burada acıklarım. Teşekkürler.
cloverleaf
16-06-2011, 19:39
Bence fabrika verisine çok takılma.Bir çok araba da osuruktan nemden herşeyi göz önüne alarak değerler çıkarıyorlar.Kadranı DOĞRU gösteren 76hp 115nm özellikle 8v olan bi arabanın 15sn'ler çıkarması çok çok normal.O torku en ufak bi rüzgar ve eğim etkiler.Birde 2k'de kaldırmışsın 4k'de dene en fazla yarım-1sn'de ordan elde edersin fazlası çıkmaz;)
onursumer
16-06-2011, 19:58
ağırlığı ne aracın ?
benim getzin boş ağırlığı 1.130 kg otomatik vites boyle hızlansa çıldırırım ben :D
arabada 5 kişiyken bile boyle yavaş hızlanmıyorum ben :D
edit ozeliklerine baktımda benim aracım 1.4 97hp dohc ;) senin değerlerin normal gibi gozukuyor ?
1.9 berlingo var bizde. turbosuz onla bile 14 sn :D
aracında bir sorun olduğu kesin..
hacim var araçta. :cool: :D
cembasmaci
16-06-2011, 20:43
Videoya baktım da bu arabada backpressure kaybı var gibi supersprinti sokup, stock susturucuları takıp tekrar denesene...
1.4 e göre aracın hızlanması noralde ibreden cok yavaş vites attığını anladım vites geçişlerınde 1 sanıyeden fazla kayıp yaşıyorsun nerdeyse serı ol bıraz daha
Cidden zor şey 1.4 araç kullanmak, şirkette sandero var.. Sinir krizlerine sokuyor insanı :)
Bu da bizim T4'ün 0-100'ü :)
YouTube - ‪VW Transporter T4 2,5 TDi 0-100‬‏ (http://www.youtube.com/watch?v=bOry7gPZUDs&feature=channel_video_title)
kms ıbresındew 1 sorun olabılırmı sızce 2ye atınca cok takılıo ama arba devırlenıo ? :s
bnce sorun yok aracta bıraz daha sert ve seri kullanılsa orjınale gelir
1200 kg 8 valf 77hp den bu kadarı iyi bence
filtre ve egsozda zaten düşürse düşürse yarımın yarısı saniye düşürür bu aracta:)
bu arada yakıt sarfiyatınız nasıl normalmi?
Videoya baktım da bu arabada backpressure kaybı var gibi supersprinti sokup, stock susturucuları takıp tekrar denesene...
Açıkçası bende buna takılıyorum acabalar var aklımda sonuçta taktığım egzos clio rs ler için üretilmiş e onlarda 2.0 araç olmadı bide öyle deniyecem. Bu arada punto serisinin en boşu olduğundan en hafifi 1040 kg. fakat ben 130 oldugumdan dinamik donanımla kafa kafayadır sanırım :) araç 1.4 cc 8v 77hp
koray ozan
17-06-2011, 10:21
ben albea 1.2 16 v 80 hp ile 1200 devirde debriyajdan yavaşça ayağımı çekerek yavaş vites atarak 14-15 sn de 100 e ulaşıyorum. bence senin arabada var birşey. bu 14-15 sn yeyi çıkarttığımda sadece green filitre vardı.
DetailEF
17-06-2011, 11:09
4- @Alper daha fazla devir verirsem sürekli patide kalıyo tekrar debriyaj bas çek yapmam gerekiyo vakit kaybı.
Sen bunu söylediğine göre, araç kullanmayı gerçekten biliyor musun :)
Sen bunu söylediğine göre, araç kullanmayı gerçekten biliyor musun :)
Tabiki biliyorum nesi yanlış söylediğimin?
DetailEF
17-06-2011, 13:52
Tabiki biliyorum nesi yanlış söylediğimin?
Debriyaja bas çek yapacağına, sağ ayağını gaz pedalından biraz çekip tekrar bassan hem daha sarsıntısız, hem daha sağlıklı, hem daha kolay olmaz mı :)
:icon_tup::icon_tup::icon_tup::icon_tup:
Debriyaja bas çek yapacağına, sağ ayağını gaz pedalından biraz çekip tekrar bassan hem daha sarsıntısız, hem daha sağlıklı, hem daha kolay olmaz mı :)
2. viteste resmen gitmemek için direniyor araba.. Çok enteresan..
Halen kendini kaldıracak gücü varken satılmalı...
Araba alırken biraz arastırmak lazım diye düsünüyorum.
Fiatın en b.ktan motorudur o arabanın üstündeki...
Ne ekonomi yapabilirsin, ne performans alabilirsin.
Ben olsam satar, hic masraf yapmazdım...Git dizelini al hem ekonomik olsun hem cok daha hızlı olsun ;)
konu hosuma gitti debriyaja basıp cekmek falan denemek lazım hep yeni bilgiler ediniyoruz burdan..
darkmann
17-06-2011, 15:04
bende 1.3 dizel 75 lk corsa var bundan biraz daha hızlı gibi geldi bana
punto_multijet
17-06-2011, 15:12
bir arkadasın astrada kat dagılmıs o da buna benzer şikayetle servise gitmişti. egzos değişinde aracının kaderi değişmişti. ufakta bir ihtimal olsa bunu kontrol ettirin bence
halilcan9455
17-06-2011, 15:24
hacim var araçta. :cool: :D
hacim varda abi 4600 devirde max bg veriyor 71 hp
turbo olamadığından tork da düşük :D
eski 1.6 astra 148 nm tork idi bu 121 nm :D
Debriyaja bas çek yapacağına, sağ ayağını gaz pedalından biraz çekip tekrar bassan hem daha sarsıntısız, hem daha sağlıklı, hem daha kolay olmaz mı :)
Debriyaja bas çek fikri bana ait değildi bir arkadaş yazmış ona istinaden bende böyle birşeyin o an için gereksiz olduğunu vakit kaybı olacagını yazdım zaten videodada sizin dediginiz gibi aracı kullanmaktayım.. Dikkatli okuyup videoyu izliyemediniz heralde.
Ayrıca bu konuyu buraya tiye alınsın diye açmadım belliki bi sıkıntım var ve bu sıkıntının ne olduğunu çözmeye çalışıyorum yok şu basçek iyi fikirmiş yok araba kullanmasını bildigine eminmisin bu tarz davranışlar insanı forumdanda soru sormadanda soğutur. Forumun amacı insanların bilgilerini deneyimlerini kendi yaptıkları projelerini veya plan safhalarının anlatıldığı paylaşıldığı bir portal fakat sizin sergilediğiniz bu davranış yüzünden insanlar soru sormayada çekinir kendi yaşadıklarını paylaşmayada bu foruma şahini olanda suprası olanda sx200 ü olanda vs. katılım göstermekte insanları araçlarını ve maddi imkanlarını baz alarak bu tarz davranış sergilemek bence yanlış. O anki imkanlar buna yetti bunu almak zorunda kaldım zaten konunun başındada bahsettim sat şunu al bunu al gibi cevaplar verecekseniz hiç yazmayın aracın zaten haddini hududunu biliyorum fakat bu işlemlere ragmen performansın değişmemesi kafamı kurcaladı aracın zaten 11 sn.lere dahi inmeyeceginin gayet bilincindeyim. Lütfen artık bu konuya cevap yazılmasın herkese tekrar çok teşekkür ederim o değerli bilgi ve deneyimlerini benimle paylaştıkları için. Esen kalın
hacim varda abi 4600 devirde max bg veriyor 71 hp
turbo olamadığından tork da düşük :D
eski 1.6 astra 148 nm tork idi bu 121 nm :D
yaramızı deşme abii :D bu motora turbo şart ölmeden sırf bu araç sahiplerine bir turbo kit miras bırakmadan ölmücem. :rolleyes:
halilcan9455
19-06-2011, 09:28
yaramızı deşme abii :D bu motora turbo şart ölmeden sırf bu araç sahiplerine bir turbo kit miras bırakmadan ölmücem. :rolleyes:
:D eski jipler varya abi turbosuz dizeller aynı bizim 1.9 gibi kara dizeller :D
onlara turbo uygulayan türk dağcılar var .adamlar yapmış . ona yaplıyorsa bzim araçlarada yapılır .
daha önce hep diyorlardı ki dizelin torku yüksektir. diye
berlingo alınca anladım önemli olan turbo ..
Araba 2 de falan çok isteksiz kalkıyor bencede bi servise gösterin ama ondan önce bi dyno ya cıkın derim :)
1.9 berlingo var bizde. turbosuz onla bile 14 sn :D
aracında bir sorun olduğu kesin..
yaramızı deşme abii :D bu motora turbo şart ölmeden sırf bu araç sahiplerine bir turbo kit miras bırakmadan ölmücem. :rolleyes:
ahaaa 1.9 dizelciler dökülüyorr turbo lazım turbo :D
allahtan benim araba panelvanda biraz hafif 1.9 kaldırıyo kendini :D zenci dizel forever :D
DetailEF
19-06-2011, 12:43
Debriyaja bas çek fikri bana ait değildi bir arkadaş yazmış ona istinaden bende böyle birşeyin o an için gereksiz olduğunu vakit kaybı olacagını yazdım zaten videodada sizin dediginiz gibi aracı kullanmaktayım.. Dikkatli okuyup videoyu izliyemediniz heralde.
Ayrıca bu konuyu buraya tiye alınsın diye açmadım belliki bi sıkıntım var ve bu sıkıntının ne olduğunu çözmeye çalışıyorum yok şu basçek iyi fikirmiş yok araba kullanmasını bildigine eminmisin bu tarz davranışlar insanı forumdanda soru sormadanda soğutur. Forumun amacı insanların bilgilerini deneyimlerini kendi yaptıkları projelerini veya plan safhalarının anlatıldığı paylaşıldığı bir portal fakat sizin sergilediğiniz bu davranış yüzünden insanlar soru sormayada çekinir kendi yaşadıklarını paylaşmayada bu foruma şahini olanda suprası olanda sx200 ü olanda vs. katılım göstermekte insanları araçlarını ve maddi imkanlarını baz alarak bu tarz davranış sergilemek bence yanlış. O anki imkanlar buna yetti bunu almak zorunda kaldım zaten konunun başındada bahsettim sat şunu al bunu al gibi cevaplar verecekseniz hiç yazmayın aracın zaten haddini hududunu biliyorum fakat bu işlemlere ragmen performansın değişmemesi kafamı kurcaladı aracın zaten 11 sn.lere dahi inmeyeceginin gayet bilincindeyim. Lütfen artık bu konuya cevap yazılmasın herkese tekrar çok teşekkür ederim o değerli bilgi ve deneyimlerini benimle paylaştıkları için. Esen kalın
Ya bak canım kardeşim mi diyeyim abi mi bilemedim küçük müsün büyük müsün bilemem, ben sana yanlış bildiğin şeyin doğrusunu öğretmeye çalıştım, dalga geçen yok öyle bi kelime etmişsin bende yanlışını düzeltmen için öneride bulunmuşum eyvallah diyeceğine fevrileşiyorsun bu 1.
2. olarak banane milletin şahininden suprasından 200sx inden ben bakarım dalgama, senin ne olduğun önemli değil ben seni arabandan dolayı yadırgamam sen insansan insansındır ben bu siteden tanıdığım bir çok ayrı gayrı kişi var kimi gayrimenkul zengini kiminin arabası yok ama herkesi aynı kefeye koyarak konuşuyorum ben. Beni tanımadan böyle önyargılı davranırsan burada beni tanıyan kişiler tarafından gözden düşersin bunu diyeyim sana.
3. bu konuya lütfen yazmasın kimse diyeceğine kilitletirsin moderatörlere konuyu olur biter burası ciddi bir otomobil forumu herkes içindekini dökecekse sosyal paylaşım platformu olsaydık o zaman neden biz otomobil forumuyuz diyoruz öyleyse. Sen de esen kal :)
allahtan benim araba panelvanda biraz hafif 1.9 kaldırıyo kendini :D zenci dizel forever :D
Sen kendin zaten zencisin olum :D
halilcan9455
19-06-2011, 12:48
Araba 2 de falan çok isteksiz kalkıyor bencede bi servise gösterin ama ondan önce bi dyno ya cıkın derim :)
ahaaa 1.9 dizelciler dökülüyorr turbo lazım turbo :D
allahtan benim araba panelvanda biraz hafif 1.9 kaldırıyo kendini :D zenci dizel forever :D
abi bizim araçta kaldırıyorda astradan sonra bir garip ...
1295 kilo ve mazotu içiyor resmen :D
DoDo_hamann
19-06-2011, 13:02
Daha fazla para harcamam diyosun, satmam diyosun ozaman yapcak bişey yok zaten aracına, mal bu, gideceğide bu fazlasını gitmez ben terslik görmedim. 1.4 benzinli araba ne aşırı besleme var ne tork var, alabilceğin en zayıf motor.
Alıp bindiğim bir aracın yakıt ve hızlanma değerlerinin fabrika değerleriyle tuttuğunuda hiç görmedim.
Trance-R
19-06-2011, 17:03
13.5 saniye , italya'da rakım'ın "0"a yakın oldugu , hava/nem/rüzgar koşullarının en iyi düzeylerde olduğu bir düzlükte yapılmıştır kanaatindeyim.Hal böyle olsa bile ; senin araban gerçekten de 0-100 kötü hızlanıyor. şahin bile, 13.2 fab verisi var.bende deneyeceğim :) bakalım ne olucak.14 bin km'deki bir aracında baskı-balata kaçırıdığı ithimali üzerinde durmuyorum.ama kalkış ve vites geçişlerinizi bende daha da seri yapmalısınız.ayrıca; kalkarken "MKT"nickli arkadaşımız , stilinizin yanlış olduğu kanaatinde / benim gibi ... siz yinede , bir daha deneyin ... sonra servise direk...
saygılar ve sevgilerimle.
benim 206 hdi bundan baya hızlı yahu
Jeandan-R
21-06-2011, 15:55
Arkadaşımda aynı aracın dualogic'i var, çok da farklı gitmiyor sizinkinden.
Arkadaşlar yanlış anlaşılıyorum bahsettiğim konu 0-100 üm niye 13 saniyelere düşmüyor değil, ufakta olsa değişiklik oldu araçta kullanım aynı araç aynı fakat değişen birşey olmadı niye olmadı bunun cevabını aryorum. 1.4 8v bi araçtan zaten nasıl bir beklentim olabilir ki?
Trance-R
22-06-2011, 11:43
o zaman şu var ... filtre son susturucu gibi eklentilerle birşeycikler olmaz kanaatindeyim.filtre katsın katsın 3 hp :) fark etmez bile belki artış olarak :S
:D sıkıntı büyük gibi inşallah hal olur
bizim 1341cc 12valf 2004 model hyundainin LPG deki 0-100ü 14sn aracın agırlı 1200 kg iki kişi denedik bizim ağırlık toplamımız 130kg falan 14sn çıkıyor.Bi dynoya çıkın derim orjinal torku ve gücü aynı çıkıyor mu aynıysa sorun yoktur
34ER2890
02-07-2011, 15:40
K bakmayın ama deli kuyu misali olmuş konu :)
Bende de 1.4 hid var 68 bg devirsiz kullanırsam böyle hızlanıyor ama devirli kullanırsam daha hızlı hızlanıyor ;) Ben plotaj diyorum
Geçenlerde bir deniyeyim dedim tekrar. bu sefer 4k civarı devirlendim öyle kalktım 15sn. yeye düştü. Ama hala fazla kanaatindeyim. Sorunun tamamen egzos olduğunu düşünüyorum. Hatırlatmak amacıyla tekrarlıyorum. Egzosum Supersprint in Clio RS ler için ürettiği bir egzos. Daha önceki yorumlarda bir arkadaşında dediği gibi sorunun backpressure kaybı olduğunu düşünüyorum. Hani kaba bi hesapla 2.0 motora üretilmiş egzosu 1.4 8v e takıyorum. Sizce sorun bu mudur? Eğer buysa tavsiye edeceğiniz bir egzos var mı?
Cliosportve
10-07-2011, 17:57
51 mm lik SS kullanabilirsin
CLio Rs ler için üretilen SS girişi 61 mm dir
bizim şirkette palio vardı ,bundan kat kat iyi 12.5 sn civarındaydı.
arkadasımda polo var 1.4 80 bg lik.3 kişi 11.9 sn.1.6 larla aşık atıyo zaten
Yiğit Ş.
10-07-2011, 18:15
vtec açmıyo sanki :D ondan olabilir mi
bizim şirkette palio vardı ,bundan kat kat iyi 12.5 sn civarındaydı.
arkadasımda polo var 1.4 80 bg lik.3 kişi 11.9 sn.1.6 larla aşık atıyo zaten
Allah kaza bela vermesin arkadaşınızın aracına ama beklediğim cevaplar bunlar değildi arabamın yavaş kaldığını ve bir sıkıntı olduğunu bildiğim için böyle bir konu açtım. Lütfen sorunlarıma care olacak cevaplar yazarsanız sevinirim.
51 mm lik SS kullanabilirsin
CLio Rs ler için üretilen SS girişi 61 mm dir
Olabilir çünkü egzosu takarken egzosun giriş borusunda bir tadilat yapmıştık ama acıkcası hatırlamıyorum 60 lıkmıydı orjinali 51 likmiydi.
http://img853.imageshack.us/img853/3341/17122010062.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/853/17122010062.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
51 mm lik SS kullanabilirsin
CLio Rs ler için üretilen SS girişi 61 mm dir
değil Selçuk, malesef :)
susturucu büyük geliyor, sıkmış aracını, ama 1.ci vites hhızlanma iyi sorun yok ama 2 ve 3 resmen sanki arkadan zorla çekiorlar gibi
pepecura
11-07-2011, 10:30
egzoz clio rs egzozu demişsiniz buyuk gelmiş olabılır,birde filtre yaptıktan sonra beyın hata oluşturmuş olabılır zengın fakır karışım muhabbetlerı oda aracı yavaşlatır.
bana normal gibi geldi devirsiz kalkmayla devirli kalkma arasında dağlar kadar fark var , palio mjetle devirsiz kalktığımda 15 saniye devirli kalktığımda 11.5 saniye 0-100 :D
egzoz clio rs egzozu demişsiniz buyuk gelmiş olabılır,birde filtre yaptıktan sonra beyın hata oluşturmuş olabılır zengın fakır karışım muhabbetlerı oda aracı yavaşlatır.
Sanırım AFR ile bu durumu okuyabiliyorum yanlışmıyım? Birde AFR alsam nasıl okuyacagım degerleri yani nasıl anliyacagım fakire düştüğünü? Düşse bile nasıl müdahale edebileceğim. Son olarak kaça temin edebilirim bu afr leri???
susturucu büyük geliyor, sıkmış aracını, ama 1.ci vites hhızlanma iyi sorun yok ama 2 ve 3 resmen sanki arkadan zorla çekiorlar gibi
Ya aynen 1 de sıkıntı yok 2de 3 te yürümüyo araba.
değil Selçuk, malesef :)
Aaa utku burdaymış :) hadi sen cevapla bu sıkıntımı :D sana bahsetmiştim zaten sıkıntımı :)
katalitiği üzerinde ve boruları hiç genişletilmemiş arabaya 45i çıkarıp 51 ya da 54 mm egzoz takıldı diye yavaşladı mı yani? sanmam :)
Başka ne olabilir? Fakir zengin olayını ne diyosun?
o zaman egzozuda filtreyide standarda çevirip deneyin tahmin yürüteceğinize o zamanda sıkıntı devam ediyorsa makineye bağlayın değerlere bakın.
Biraz daha bekliyorum olmadı öyle yapıcam.
şimdi benim anlamadığım 14 8v bi arabadan beklenti ne?2 plotajla alakalı sorun olucağını sanmıyorum diyosun 2ye atana kadar 60daki araba 50ye düşüo onun farkındamısın ben böle bi deneme yapsam nerdeyse debriyaja basmıyorum denebilir :D
Benim araba 1 de 60 yapıyoduda benim mi haberim yoktu allah allah?? Ben merak ediyorum daha ne kadar hızlı vites atabilirim? Ayrıca başta yazdıklarımı nekadar dogru okudunuz bilmiyorum. Beklentimin olmadığı gibi olamiyacagıda aşikar. Sıkıntım yaptıgım bir takım değişiklikler üzerine 0-100 ün aynı kalması 16 sn. kalması sıkıntımda sorunum bu niye değişmiyor? niye 17 18 olmuyor veya niye 12- 13 olmuyor. Niye hep 16 anlayabildiniz mi? Bu da aynı araç hatta 1.2 8v ama 12 saniye. http://www.youtube.com/watch?v=PgErIJJ-SmE&feature=related buda otomatiği 13sn civarı hemide 1.4 8v aynı motor http://www.youtube.com/watch?v=I6Qm2hgbgks buda 12sn. buda aynı motor üstelik 2. viteste kesiciyede sokuyor. http://www.youtube.com/watch?v=I6Qm2hgbgks
Benim araba 1 de 60 yapıyoduda benim mi haberim yoktu allah allah??
bi bak videoya ;)
valla hocam 1. Viteste 60 a cikmiyoki dussun 50 ye
Hoca o filtreyi sök evvela, orjinal filtreyi, orjinal son susturucuyu bağla. Arabanın bakımını da yaptır, bujilerini benzin filtreni vs değiştirt. Gaz kelebeğini söktürüp bi temizlet güzelce. Makinaya bağlat serviste, bi hatası var mı diye baktır. Çareyi burda bulamazsın, tek yapman gereken orjinale dönmek, bakım + diagnos.
Hoca o filtreyi sök evvela, orjinal filtreyi, orjinal son susturucuyu bağla. Arabanın bakımını da yaptır, bujilerini benzin filtreni vs değiştirt. Gaz kelebeğini söktürüp bi temizlet güzelce. Makinaya bağlat serviste, bi hatası var mı diye baktır. Çareyi burda bulamazsın, tek yapman gereken orjinale dönmek, bakım + diagnos.
Bakım zamanı aynen dedikleriniz yapıcam kafamda o vardı. Teşekkürler.
tanerbenlioglu
18-07-2011, 17:38
bronz balata ve turboyu buyutmek ve dereceli egzantirik tabi en önemlisi16valve
mechanic
20-07-2011, 14:32
abicim 1 ay oldu konu açık, sonuç ne oldu ne yaptın var mı bir değişiklik, sorun neredeymiş?
Daha birşey yapmadım. Kullanmadığımdan şu aralar arabayı. Servise halen gidemedim yakın zamanda gideceğim. ama ondan önce aracı orjinale çevireceğim öyle deniyeceğim sıkıntı devam ederse makinaya sokacagım.
Daha birşey yapmadım. Kullanmadığımdan şu aralar arabayı. Servise halen gidemedim yakın zamanda gideceğim. ama ondan önce aracı orjinale çevireceğim öyle deniyeceğim sıkıntı devam ederse makinaya sokacagım.
araca birşey takıldığında illede ileri gidecek diye birşey olmuyor maalesef.orjinale dönüp denemek lazım aynen.belki araç gerilemiştir
Üşenmediğim bir ara Cai li kutu içi k&n li Kutu içi standart filtreli aynı yol koşulları ve pilotajla deniyeceğim. Koyarım buraya.
KemalCagri
26-07-2011, 12:03
Aynı aracın otomatiğini aldı amcam.Seninkinden çok daha beter.ufak bir yokuş görsün yürümüyor.Son puntolar böyle.Yapıcak birşey yok boyle bıneceksin.
mechanic
29-07-2011, 22:54
Aynı aracın otomatiğini aldı amcam.Seninkinden çok daha beter.ufak bir yokuş görsün yürümüyor.Son puntolar böyle.Yapıcak birşey yok boyle bıneceksin.
vah vaaah nasıl motormuş bu yaw
ilkercom
03-09-2011, 11:33
Benim anlamadığım konu şu ;
Bir takım fikirler veriliyor beğenilmiyor ve en ufak şeye atarlanıyorsunuz.
araba 1,4 üstelik sene olmuş 2011 ve siz 8v 12 v motor alıyorsunuz sonra araba neden gitmiyor filtre eksoz neden fayda etmiyor.
Etmez tabii aracın takılan parçaya tepkisi yok. belki CAI işe yarayacak ama siz yanlış eksoz seçmişsiniz.
Aracı satmam diyorsunuz masraf etmem diyorsunuz. yapacak bişey yok böyle sürün gitsin.
Bir filtre eksoz ile 3 saniye değişmez zaten. her kalktığınız da da zaten 2 saniyeye kadar fark oluşur. en basitinden gündüz ile gece arasında 2 saniye fark oluyor bazen.
mcolgecen
03-09-2011, 14:15
o videoda izlediğim neydi öyle yaa 1.9 turbosuz partnerim var walllaha bundan iyi hızlanıyor bence mühim bir sıkıntı var gibi gözüküyor..
mechanic
06-09-2011, 14:02
video nerde yaw bi daha izlemek istiyorum, :D
yazın açık kışın kutu içi filtremi kullanıyorsunuz? fabrika verisi 13.5 sizin nasıl ölçtüğünüzü bilmiyorum kalkışınız biraz yavaş gibi ama zaten o yaptığınız şeylerle değil 1 saniye 0.1 saniye zor alırsınız. orjinale çevirin öyle deneyin servise o halde götürmeyin garantide aracınız galiba gidin baksınlar.
valla babamda 2008 punto 1.3 dizel var 12 sn de çok rahat 100 görüyorum arabada araba şuan 65.000 km de sürekli yüksek devirlerde kullandık kalkıştada çok hızlı 1 viteste 50 yi görüyo full stok hali
Bu video izleyemeyenler için --> http://www.youtube.com/watch?v=UCr_uOwD3Gc
Şu anda Aem Dry Flow filtre ve Custom CAI ek olarak SS in clio rs için üretilen egzosu mevcut. Bakım zamanı yaklaştığı için (20.000 bakım) aracı zorlamıyorum. Ama kesin kanaatim egzostan yana benimde. En başından beri diyorum insanlar göremiyor heralde yazılarımı, aracım gitmiyor değil. yapılan değişikliklere cevap vermiyor değerler stabil duruyor. Nedenini sordum sadece :) ilkercom unda dediği gibi aracın bu tip değişikliklere tepkisiz olması motorun yaradılışından dolayı en mantıklı cevap oldu bende artık bunda karar kıldım aracımı bakım günü stock hale çevirip sokacağım sonrasında belki CAI ile devam ederim sadece bu araçla benim ilişkim için en sağlıklısı olacak :) Köpekler gibi pişmanım mjet almadığıma en azından bi kaç uygulamaya tepkisi olabiliyor aracın:) Bakımdan sonra belki yeni denemeler yapar onları koyarım. Ayrıca Evet yazın açık hava filtresi kışın ise K&N kutu içi filtre kullanıyorum. Öylede devam edeceğim heralde. Bu arada Aracın bakımı yaklaştıkça ivmelenme iyice düştü normalmidir? Ben normal olduğunu düşünüyorum yağ ve bujilerden dolayı? Sizinde fikrinizi almak istedim. Ayrıca CAI i bagladıktan sonra filtre kutusuna baglı 2 adet hortum vardı onlar açık kaldı. Bunlardan biri yağ buharı veren hortum onu aşağı saldım motoru pisletmesin diye ikinciside ince bir hortum serçe parmagı kalınlığında ufak bir vakum yapıyor bu hortum mahiyetini açıkçası anlayamadım bilen varsa yardımcı olabilirmi açıkta durmasında bi sakınca var mıdır?
Ertug_T.
11-09-2011, 18:17
Kardesim sat gitsin sana yuruyen punto verelim :D
mechanic
12-09-2011, 21:58
yağ buharı mı ??
amanın
Kardesim sat gitsin sana yuruyen punto verelim :D
Girme kanıma ertuuuuuğğ :)
@mechanic evet yağ buharı? neden amanın? bi sorun mu teşkil ediyor?
ilkercom
13-09-2011, 13:11
biri bildiğin kapağın yağ buharı tahliyesi. normalde cai kitlerde crank filtresi olur. diğerinin fotosunu koy. bence anahtar nokta bu olabilir.
driftnolimit
13-09-2011, 13:47
ben chip yaptırmanı öneriririm.
biri bildiğin kapağın yağ buharı tahliyesi. normalde cai kitlerde crank filtresi olur. diğerinin fotosunu koy. bence anahtar nokta bu olabilir.
yag buharı gelen yere sünger bagladık şimdilik. Diğerininde Filtre kutusunun içerisindeki fazla basıncı tahliye etmek için yada buna benzer bi olayı olduğunu duydum bugün tıkamamı önerdiler bişekilde. Yinede resimini çeker koyarım. Bakım zamanı yaklaştı stok a çevirip bakıma + makinaya sokacagım varsa sorun çıkar zaten.
Evet dün aracımı sonunda 20bin bakıma sokabildim. Araç tamamen stock hale çevrildi. Serviste yağ ve yağ filtresi polen filtresi hava filtresi zart zurt değişti. Makinaya bağlandı en ufak bir sıkıntı yok. Sıkıntımı belirttiğimde yapacak birşey yok kabullenmek gerek dediler. Bende zaten ümitli değildim kabullemem kolay oldu şimdi stock halde çok mutluyuz 80km hız ve 2500 devirde anlık tüketimimi 2.4 lerde gezdiriyorum yakıt tasarrufunun kralını yapıyoruz. Stock halde deneme yaptım. Her zaman denediğim düz yolda 15 derece hava sıcaklığında 3700 devir civarı kalktım sorunsuz ve hızlı vites değişimleri ile sadece ve sadece 15 saniye yapabildim. (2 kere daha denedim sonuç aynı) egzosu söktüğümde(supersprinti) sadece CAI ile de 15 saniye. Kutu içi K&N le ve SS le de 15 saniye, Sadece K&N kutu içi oem Egzoslada 15 saniye. Uzun lafın kısası 0-100 üm 15 saniye. İmzamda ki gibi artık 0-100 olmayan adamım. Dert etmiyorum zaten aracımın haddini hududunu biliyordum sıkıntım yaptığım ufak çaplı modifikasyonlarda niye bir farklılık göstermiyordu aracım sorum başından beri buydu zaten. Demek ki motor bu tarz olaylara yatkın olmayan cevap vermeyen bir motormuş bir kez daha anladım. Herkese ilgisinden yardımından dolayı çok teşekkür ederim. Adminlermiz veya moderatörlerimiz gerekli görürlerse konuyu silebilirler... Saygılar.
mechanic
09-10-2011, 11:50
dostum modifiye tarihine geçmiş birisin artık. +
biz bismillah dedik mi 0-100 1 saniye kısalırken seninki değişimlere cevap vermedi.
kızdın sinirlendin baya da uraştın valla helal olsun.
bence silmesinler güzel bir konuydu..
Olsun sen elinden geleni yaptın.diğer punto evo lar bu specler oldugunda kaç saniye acaba
Bundan çok büyük bir ders aldık forum olarak 1.4lt fire serisi motorlu bir otomobil edinmemeliyiz.
arabanın ruhu yok ruhu :D eskiden ölemiydi peheyy şahine bi abarth stickerı kafadan 8hp... Neyse artık "kapımızdaki eşşek olsun eşşoğlueşşeklere muhtac etmesin" spec. Yinede şu tırt kagıt filtreyi sökeyimde k&n kutu içini takayım onla birazdaha az yakıyodu :D
rodajı bittimi aracın eyer bitmediyse rodaj yaparken biraz sıkıştır aracı motor dağa verimli olur arkdaşımda var 1.4 punto yetersiz ama seninki bi garip doblo 1.4 lpg le dağa iyiy gidiyo senin araçtan
hem az yaksın diye 1.3 1.4 aile arabası al, sonrada hız bekle
kategorini biliceksin kardes. senin 0-100 15 sn olsa nolur 14 sn olsa nolur.
begenmiyosan sat, o paraya 0-100 ü 4-5 sn olan araba al.
ama olay parada degil ki :) var mı oyle, hic satılmayacak araba almak ve km de 70 krş yakmak :)
öyle orta yolu bulmaya calısmak yok..
zamanında yaptıgın piyasası olan ve az yakan araba seciminin arkasına durmalısın. ha kotu bısey mi. kesinlikle degil. en iyisin yapıyosun ve ne mutlu sana ki bizim gibi hastalıgın yok :)
kusura bakma biraz agır cıkıstım ama sen iyi, düzgün bi kardese benziyosun. anlayışla karsılayacagını umuyorum. bunlar gercekler.
@RCX Araç 20binde :) rodajı gayet güzel aldığım gibi ankaradan istanbula giderken yaptım :) sıkıntı yok. Kısmetse bu perşembe Tüp takılıyor araca :) Bakalım performans artacak mı? yoksa sinir krizlerine gerimi döneceğim :) o zaman belli olur.
@GC8 GT Şimdi araç seçimine gelince şartlar beni bu arabaya zorladı. Hani kriterleri ben belirlemedim aracın sıfır ve avrupa bir araba ve belirli başlı donanımları olması gerekiyordu (ABS+Airbag gibi.) En makul fiyatlıları ise peugeot 207 ve Punto Evo idi iki taraftadada indirimim vardı, (tanıdık vs yüzünden) 207 nin en boşu mevcut olmadığından Evo satın aldık. (Bana kalsa ben AGU 1.8T bakıyodum a3 ve VWGTi) Şartlar böyle olunca bende dedim "Dur bakalım bişiler yapalım şu arabaya belki biraz daha yürür" diye nafile çok idiot bir araba çıktı tepkisiz şuursuz kaldı :) dediğim gibi 3 kuruşa 5 köfte yeme niyetinde değildim. Elimizdekiyle neler yapabiliyoruz diyordum baştanda söyledim aracımın ne olduğunu biliyordum. Başlığı açmamın nedeni "ULAN BU ARABA NİYE TEPKİ VERMİYOR BİR SÖYLEYİN" olmuştu kaba tabirle. Dizelci muhabbeti beni bağlamıyor :D aracım benzinli :)
EDİT: Artık tüplü ve öfkeliyim. şehir içi 19 kuruşluk tüketimle çok mutluyum.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.