PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 2000 Zımpara



Schumi
16-06-2011, 21:55
Boya sonrası yapılan sulu 2000 zımpara yerine artık makina ile kuru 1500 zımpara yapıyorlarmış. Bu uygulamalar arasında bildiğiniz bir fark varmı ? Zımpara sonrası yapılacak pastanın cinsi cibiliyeti önem arz ediyor mu ? :)

Göki,ZD
16-06-2011, 21:57
ayna gibimi yapıcan kanka arabayı ? :D
yavuz12345 yaptı aracına
bende yapmak istiyorumda büzük yemiyor :D

yavuz364
16-06-2011, 22:05
Sanırım benim :D
Bu işlem pek makine ile yapılacak birşey değil :) elle yapılsa daha iyi olur gibi ama yine de bi denemek lazım tabii ki :)

ayna gibimi yapıcan kanka arabayı ? :D
yavuz12345 yaptı aracına
bende yapmak istiyorumda büzük yemiyor :D

Göki,ZD
16-06-2011, 22:08
el en mantıklısı makina saçma olur, hissede hissede en temizi. bende yapmak istiyorum elimde yatkın boya zımpara işlerine ama söz konusu araba üstünde olunca büzük yemiyor aslıında çamurlugumda deniyim nasılsa değiştiricem :D

Ranthor
16-06-2011, 22:11
aracı boyatıcak mısın yoksa normal boyaya mı zımpara süreceksin?
1500 sakın sürme pejo boyasına

Schumi
16-06-2011, 22:13
Yüzbinlerce km sürdüm araçlarımı hiçbir tanesine değil cila pasta bile yaptırmadım. Biryerden başlamak lazım. Birazcık özeneyim bakim nasıl oluyomuş. :)



aracı boyatıcak mısın yoksa normal boyaya mı zımpara süreceksin?
1500 sakın sürme pejo boyasına
Yeni boyandı araç. İlk zımparası pastası yapılcak.

Ranthor
16-06-2011, 22:22
boyandı ise hiç bir bilgim yok, belirli bir süre cila yapmaman gerektiğini biliyorum sadece

Schumi
16-06-2011, 22:24
O gerekli sürenin karesinin küpü kadar süre çoktan geçti zaten. :) Ne kadar üşengeç ve tembel olduğum ortaya çıkıyor sanırım. :)

Ufuk
16-06-2011, 22:31
2000 zımpara 1500'den daha az aşındırıcıdır(emin değilim ama tersti galiba etkisi)
Şimdi elle hemde sulu yapılan zımpara işlemi yerine makine ile susuz yaptırırsanız hemde daha fazla aşındırma etksine sahip ürünle bence peugeot boyasını çok inceltirsiniz.vw-audi gibi almanların boyası kalındır,serttir onlara yapılır yapılmasının sebebi ise yünpad+m105 ikilisinin bile kılcal çizikleri zar zor almasıdır.
Birde sorum olacak yapacağınız panel portkal kabuğu görünümündemi?
Yani wet sanding yapmak için nedeniniz ne? Kuş pisliği yanıklarımı ufak ufak ama bir sürü hata mı? ?Yün pad ve finishing pad yardımcınız olsun :)

caglargungor
16-06-2011, 22:34
biz hondaya boyayı bir kat fazla attık sonra 1000 lik su zımparasıyla köşelerine fazla bastırmadan zımparaladık sora cile mükkemmel sounuç çıktı

Schumi
16-06-2011, 22:39
Kuş pisliğide var portakal kabuğu efektide var. 4 kat kadar vernik attırmıştım ben uygulama yaptırırım diye. Haliyle portakal kabuğu etkisi mevcut.

cery
16-06-2011, 23:00
ben sulu zımparadan yanayım. kuru zımparada istem dışı çizikler oluşturabilir.
sulu zımpara en iyisi en güzeli. vernikten ince bi tabaka alarak portakal kabuğu görüntüsünü yok edersiniz.

ruudvan
16-06-2011, 23:03
sulu zımparayı eger ugrasıcaklarsa once 2000 ardından 3000 bınle bıtırın.sonra guzelce pasta yapın.kolay gelsın.

Murat
16-06-2011, 23:26
aslında 2 kat boya üzerine cam vernik atacaktık daha ii olurdu :D braz tuzlu olurdu ama gsel olurdu :P

hakan-vtec
17-06-2011, 10:38
kullanacağınız pasta önemli tavsiyem meguiars m 85 pasta üzerine yine meguiars 205 cila ve son olarak meguiars m21 boya koruma ile aracınızı 2 yıla kadar ilk günkü gibi tutabilirsiniz. yada 3m'in bi pastası var kodu 9674 olması lazım oda son derece geçerli bi pasta.. tabi bunları makine ile uygulayacaksınız.

Fbc
17-06-2011, 11:22
2 yıl falan hiçbir şey korumaz yok öyle bişey, rıdvanın dediği gibi 2000, 3000 sonra yün pedle 105 geçin harika bir sonuç çıkacaktır, kuru işi biraz riskli daha da çizebilirsiniz, marka alman olursa sıkıntısız zımpara atın ama honda biraz incedir ekstra özen ister unutmayın :) 21 atıcaksanız da 21den sonra, aracı yıkayın gölge kalmasın

sülüman
17-06-2011, 12:24
boyattım sonunda arabmı bende ama hiç zımpara atılmadı boyadan sonra kaymak gibi duryor.

benimkinde portakallık hiç yok denecek kadar az boya felan glasorit kullanıldı hep.

DetailEF
17-06-2011, 12:28
kullanacağınız pasta önemli tavsiyem meguiars m 85 pasta üzerine yine meguiars 205 cila ve son olarak meguiars m21 boya koruma ile aracınızı 2 yıla kadar ilk günkü gibi tutabilirsiniz. yada 3m'in bi pastası var kodu 9674 olması lazım oda son derece geçerli bi pasta.. tabi bunları makine ile uygulayacaksınız.

Ufo çarpmasından falanda koruyor 2 yılmış tövbe yarabbi :)

Ufuk
18-06-2011, 15:19
Fırçayla bir yıkarımki değil 2 yıl 2 haftaya eskisinden beter olur.Aracın durumunu düzelltikten sonra foam lance ve ph neutral bir sampuan kullanmak gerekir ki eski halini koruyabilesiniz.Oto yıkamacıların garip ağartıcı madde içeren şampuanları yerine proteo daha iyi olur.Kendi foam lance aparatınızıda alırsanız ohh mis..

Fbc
18-06-2011, 17:04
Fırçayla bir yıkarımki değil 2 yıl 2 haftaya eskisinden beter olur.Aracın durumunu düzelltikten sonra foam lance ve ph neutral bir sampuan kullanmak gerekir ki eski halini koruyabilesiniz.Oto yıkamacıların garip ağartıcı madde içeren şampuanları yerine proteo daha iyi olur.Kendi foam lance aparatınızıda alırsanız ohh mis..

o zaman kendinize garaj yapıcaksınız garip ilaçlarınızı kullanırsınız.

Low-Rider
18-06-2011, 21:35
Fırçayla bir yıkarımki değil 2 yıl 2 haftaya eskisinden beter olur.Aracın durumunu düzelltikten sonra foam lance ve ph neutral bir sampuan kullanmak gerekir ki eski halini koruyabilesiniz.Oto yıkamacıların garip ağartıcı madde içeren şampuanları yerine proteo daha iyi olur.Kendi foam lance aparatınızıda alırsanız ohh mis..

Amerikada yaşasaydık ve herkezin garajı bahçesi olsaydı bu dediklerin çok keyifli olurdu:)

Hazır konu varken birşey sorucam.

bugün aracın kapısında bir leke gibi birşey vardı pastayla sileyim dedim,sildim bir baktım bez masmavi.Bunun nedeni nedir?

ruudvan
18-06-2011, 21:52
Amerikada yaşasaydık ve herkezin garajı bahçesi olsaydı bu dediklerin çok keyifli olurdu:)

Hazır konu varken birşey sorucam.

bugün aracın kapısında bir leke gibi birşey vardı pastayla sileyim dedim,sildim bir baktım bez masmavi.Bunun nedeni nedir?

boya yorgun ust katman cok cabuk gelıyo demekkı (güneş faktoru) sıkıntı yok yenı yuzeyı cıkartmıssın alttan barısın sx e yaparken pedler kıpkırmızı olmustu.derı degıstırmek gıbı dusun.

Low-Rider
18-06-2011, 21:57
Boyayı açmam dimi:D Ufak tefek şeyler var pastayla çıkarmam gereken.

Bir kaçtane kırmızı araçta görmüştüm uygulama yapılırken kıprkımızı olduğunu ama nedenini bilmiyordum

ruudvan
18-06-2011, 22:02
Boyayı açmam dimi:D Ufak tefek şeyler var pastayla çıkarmam gereken.

Bir kaçtane kırmızı araçta görmüştüm uygulama yapılırken kıprkımızı olduğunu ama nedenini bilmiyordum

kırmızı arabaların genelınde boya yı pede beze cıkartırsın bıde snn arabada opak bı renk onunda gelmesı normal sen yap sıkıntı olmaz en kotu komple gecersın.

JumboAli
18-06-2011, 22:17
ulan benı Hıc bısı yormuyodu ozel musterılerıme m16 atıyodum 21 atmak yerıne onu cıkartmak olum oluyodu :D

BARR
18-06-2011, 23:10
Pad'e renk gelmesinin sebebi şudur;

Opak boyalarda araç boyası metalik renklerdeki gibi boya üzerine vernikten oluşmuyor. Boya ve vernik birlikte karıştırılmış şekilde araca atılıyor.

İşte bu yüzden padler aracın rengini alıyor belli bir aşamada. Takılacak bir durum yok normal yani:)

mmustu
18-06-2011, 23:12
hahha şahin geldi aklıma :D bi pasta yapayım dedim bütün üstüpü simsiyah oldu sonra kaputa baktım bembeyez kaldı :D hemen sprey boyaa devamm :D

Ranthor
19-06-2011, 11:54
Benim opak boyada vernik katmali var, ama iyi bakilmamis bir corsaya uygulama yapmistim pade renk vermisti.

Hatunun 2004 corsasinda ise renk vermiyordu.

Buyuk ihtimal boyanin durumu cok iyi degil, korumay alman iyi olur

akifgul
23-06-2011, 09:42
Opak boyalarda iki uygulama mevcut, genelde boya vernik ile karıştırılıp atılıyor, bazen boyanın üzerine verniğin atıldığı uygulamalarda var.

Portakal kabuğu efektrini gidermek için, sulu zımpara ve sonrasında Meguiars (M105-M85), Menzerna, 3M gibi markaların ürünlerini güvenle kullanabilirsiniz.
Pasta sonrası bu markaların finish ürünlerini kullanırsanız sonuç çok iyi olacaktır.

Schumi
23-06-2011, 17:33
Peki şimdi sulu 2000 sonrasunda sulu 3000 zımpara. Ondan sonra hangi Meguiars ürünleri kullanıcam. Akif bey M105-M85 tavsiye etmiş. Bunlardan hangisi tam olarak. Hiiiiiç anlamam bu işlerden. Şunu alın diyin alayım. :)

aliergun
23-06-2011, 17:50
el en mantıklısı makina saçma olur, hissede hissede en temizi. bende yapmak istiyorum elimde yatkın boya zımpara işlerine ama söz konusu araba üstünde olunca büzük yemiyor aslıında çamurlugumda deniyim nasılsa değiştiricem :D

yeni gördüm bu konuyu..

abi senin araban yakın zamanda boyanmıştı galiba.. eğer zımpara yapmak gibi bir niyetin varsa Erenköyde bengi sokakta garajım var. müsait olduğun bir zamanda (17 temmuzdan sonra) haberleşiriz istediğin yüzeyde deneme yaparız.

ergin
23-06-2011, 21:38
Amerikada yaşasaydık ve herkezin garajı bahçesi olsaydı bu dediklerin çok keyifli olurdu:)

Hazır konu varken birşey sorucam.

bugün aracın kapısında bir leke gibi birşey vardı pastayla sileyim dedim,sildim bir baktım bez masmavi.Bunun nedeni nedir?

Araba duz renk ise pasta yaptiginizda kullandiginiz pedde muhakkak kalacajtir sebebide duz renklerin cogu verniksiz olmasidir vernik olmadigi icin yuzeyden boyayi aliyorsunuz. Ama arac metalik renk yada vernikli bi duz boya ise yuzeyde vernik tabakasi kalnamistir bu yuzden yine boyayi asindiracaksiniz

Göki,ZD
23-06-2011, 21:56
kanka ben hafta sonu kuzenimin opel corsa sını 2000 zımpara ile uygulama yaptım..

ilk olarak güzelcene yıkayıp kill yaptıkdan sonra, tam 85 giricekken, göki gel zımpara yap dedim, nasılsa kuzenin aracı :D:D:D

köpükledim güzelcene arka çamurlukdan başladım ilk, fazla bastırmadan okşarmışcasına zımparaladım.. kuru bez ile sildikten sonra zımpara geçmediğim yerleri gördüm, yeniden ıslatıp aynı şekilde bastırmadan okşarcasına zımpara yaptım. yıkadıkdan sonra sırasıyla 85-105-nxt uyguladım. sonuç %80 olumlu. ilk oldugu için fazla kasmak istemedim.. araç koyu oldugu için aslında 85-105 den sonra BlackHole,Collint yapıcaktım aslında ama malzemem yoktu.. o zaman daha güzel bi sonuç alırdım kesin.

sırada
Japantuner Typer ı
ve
ZaDe de :D

Schumi
23-06-2011, 22:49
kanka ben hafta sonu kuzenimin opel corsa sını 2000 zımpara ile uygulama yaptım..

ilk olarak güzelcene yıkayıp kill yaptıkdan sonra, tam 85 giricekken, göki gel zımpara yap dedim, nasılsa kuzenin aracı :D:D:D

köpükledim güzelcene arka çamurlukdan başladım ilk, fazla bastırmadan okşarmışcasına zımparaladım.. kuru bez ile sildikten sonra zımpara geçmediğim yerleri gördüm, yeniden ıslatıp aynı şekilde bastırmadan okşarcasına zımpara yaptım. yıkadıkdan sonra sırasıyla 85-105-nxt uyguladım. sonuç %80 olumlu. ilk oldugu için fazla kasmak istemedim.. araç koyu oldugu için aslında 85-105 den sonra BlackHole,Collint yapıcaktım aslında ama malzemem yoktu.. o zaman daha güzel bi sonuç alırdım kesin.

sırada
Japantuner Typer ı
ve
ZaDe de :D

Oha olm sende benim gibi kör cahil değilmiydin bu cila mila işlerine. Vay arkadaş. Yok collint yapıcaktım felan. :D Pes diyorum.

Göki,ZD
23-06-2011, 22:51
kanka ben aracı boyattıkdan sonra mike mike öğreniyorsun :D
kuzenin aracına yaparken foto çekmedim ama kaan ve benim araca yaparken çekeriz foto paylaşırız.. haftaya kaan ın aracını yapıcam.. sonrasında istersen beraber yaparız ..

aliergun
23-06-2011, 23:24
Boyayı açmam dimi:D Ufak tefek şeyler var pastayla çıkarmam gereken.

Bir kaçtane kırmızı araçta görmüştüm uygulama yapılırken kıprkımızı olduğunu ama nedenini bilmiyordum

özgür abi opelin hyundainin vs opak renkli boyalarında arkadaşların dediği gibi boya vernikle karıştırılıp atılıyor. dolayısıyla uygulama yaparken pedin renk değiştirmesi normal..

yanlız bu tip araçlarda 105 gibi ağır aşındırıcıların çok fazla kullanılması tavsiye edilmiyor. menzerna 203s ve 302 gibi 4/10 aşındırıcılar ile gayet tatminkar sonuçlar elde edilebiliyor.

şu coilover işini hallettikten sonra bi 205 + nxt yapalım :)

Schumi
23-06-2011, 23:29
kanka ben aracı boyattıkdan sonra mike mike öğreniyorsun :D
kuzenin aracına yaparken foto çekmedim ama kaan ve benim araca yaparken çekeriz foto paylaşırız.. haftaya kaan ın aracını yapıcam.. sonrasında istersen beraber yaparız ..

Ben darlanırım. Zımpara felan kaçar elimizden sanada kızamam kendimede. Vericem boyacıya o yapıcak. Baktım hata yaptı kovalayabilirim. :D
Birde sen kendi aracına 105 uyguladın mı. En aşındırıcı bu galiba ?

ruudvan
23-06-2011, 23:34
Ben darlanırım. Zımpara felan kaçar elimizden sanada kızamam kendimede. Vericem boyacıya o yapıcak. Baktım hata yaptı kovalayabilirim. :D
Birde sen kendi aracına 105 uyguladın mı. En aşındırıcı bu galiba ?

goki 105 uygulamadı malzemesını ben verıyorum en son 85 ve 205 verdm 85 le 105 ın farkı sudur zımparalı yuzeyde 105 daha dolgun bı parlaklık verır 85 le arasındakı farkı koyu aracta gozle gorursun bıde 105 daha kaygan yuzey bırakır 85 bıraz daha az gerı kalan ozellıklerı aynı cızıkalma olsun uygulama olsun .

Göki,ZD
23-06-2011, 23:35
pardon 105 dedim 205 olucaktı :D

Schumi
23-06-2011, 23:51
goki 105 uygulamadı malzemesını ben verıyorum en son 85 ve 205 verdm 85 le 105 ın farkı sudur zımparalı yuzeyde 105 daha dolgun bı parlaklık verır 85 le arasındakı farkı koyu aracta gozle gorursun bıde 105 daha kaygan yuzey bırakır 85 bıraz daha az gerı kalan ozellıklerı aynı cızıkalma olsun uygulama olsun .

Peki 205 nedir. :) Ya çok cahilim valla kusura bakmayın. Sizde varsa satış o zaman yeni boyanmış araca 2000 üstüne 3000 zımpara sonra neler kullanılacak yazarmısınız. Birde fiyatlarını yazarsanız sevinirim.

ruudvan
24-06-2011, 02:25
bnde malzeme az cok varda guzel yapılmaı lazım meşela 2000 ın altı zımpra kullanılırşa cızıkler kalabılır.zımpra cızıklerı .

105 ve 85 yogun aşındırıcıdır paşta yanı
205 ve 82 de hare gıderıcı hologram alıcıdır .yanı paştanın bozdugu yerlerı duzeltır.

Low-Rider
24-06-2011, 07:37
özgür abi opelin hyundainin vs opak renkli boyalarında arkadaşların dediği gibi boya vernikle karıştırılıp atılıyor. dolayısıyla uygulama yaparken pedin renk değiştirmesi normal..

yanlız bu tip araçlarda 105 gibi ağır aşındırıcıların çok fazla kullanılması tavsiye edilmiyor. menzerna 203s ve 302 gibi 4/10 aşındırıcılar ile gayet tatminkar sonuçlar elde edilebiliyor.

şu coilover işini hallettikten sonra bi 205 + nxt yapalım :)

Olur valla yapalım:)

Schumi
24-06-2011, 20:35
bnde malzeme az cok varda guzel yapılmaı lazım meşela 2000 ın altı zımpra kullanılırşa cızıkler kalabılır.zımpra cızıklerı .

105 ve 85 yogun aşındırıcıdır paşta yanı
205 ve 82 de hare gıderıcı hologram alıcıdır .yanı paştanın bozdugu yerlerı duzeltır.

Arabayı boyuyan zaten zımpara yapıcak. Kalkıp kendim yapmıyacam. 2000 altı zımpara derken burada neyi kastettin. Rakamlar ters gidiyor diye biliyorum. 2000 zımpara 3000 zımparadan daha kalın. Yani rakam büyüdükçe inceliyor diye biliyorum. Yanlışmıyım ? Önce ıslak 2000 sonra ıslak 3000 onun üstüne 105 veya 85. Ondan sonrada 205 yada 82 mi uygunlanıcak. :) Bunlar kendi padleri ile mi uygulanıyor.

Ufuk
24-06-2011, 20:39
j_oLsGCnPKw

Abi araca yapacağın uygulama böyle olacak.

ruudvan
24-06-2011, 22:05
Arabayı boyuyan zaten zımpara yapıcak. Kalkıp kendim yapmıyacam. 2000 altı zımpara derken burada neyi kastettin. Rakamlar ters gidiyor diye biliyorum. 2000 zımpara 3000 zımparadan daha kalın. Yani rakam büyüdükçe inceliyor diye biliyorum. Yanlışmıyım ? Önce ıslak 2000 sonra ıslak 3000 onun üstüne 105 veya 85. Ondan sonrada 205 yada 82 mi uygunlanıcak. :) Bunlar kendi padleri ile mi uygulanıyor.

2000 zımpra 3000 den kalındır dorudur.
eger 2000 yapılıpta cızıkler 105 yada 85 le cıkmıosa 300 zımpra yapın dıorum .
ya 105 ve 85 aynı urundur 205 le 82 de aynı urundur yanı ya 105 ve 205 ıkılısı ya 85 ve 82 ıkılısını kullanırsınız dıorum.

Schumi
24-06-2011, 22:14
Peki bu malzemelerin ücreti için bir pm alsam senden. Bide üstüne nasıl bir cila ?

aliergun
24-06-2011, 23:21
zımpara işleminden sonra 85 in beklenen başarıyı göstericeğini sanmıyorum. M105 hatta onun yerine Feracle g3 kullanılması daha iyi olabilir. gram çizik kalmaz. arkasından 205 ilede geçildimi misler gibi olur:)

ruudvan
24-06-2011, 23:33
Peki bu malzemelerin ücreti için bir pm alsam senden. Bide üstüne nasıl bir cila ?

bnde 85 ve 82 var 105 ve 205 ın ml bazında olceklışı yok.pm atıyorum.

semihx
26-06-2011, 19:53
kendi garajimda grande punto ( metalik mavi ) ve a4 koyu mavi boya yapmistim gecen kis, puntoda ön camurluklar tanpon ve motor kapagini boyadim, 2 kat cila attim, garaj soguk ve mevsim kis oldugu icin portakal kabugu efektini oldu, 2000 lik zimpara ile sulu zimpara yaptim arkasindan 3M in schleifpaste ( "zimpara pastasi" türkcesi sanirim) ufak bi beyaz kutu 250 ml yada 300 ml olmasi lazim, bununla üzerinden makina ile gectim. ayna gibi oldu.

sulu zimpara yaparken dikkat edmen gereken sey; bi elinle zimpara yaparken, diyer elinlede simpara yaptigin yere yavas yavas su vermen gerekir ( süngeri suya batirip , su gerektikce zimpara bölgesinin üzerinden sIkabilirsin) , zimpara yaptikca suyun rengi beyazimsi oluyor , zimpara yaptigin yerde bu renk efektini daha iyi görürsün, bu renk ciladan kaynaklaniyor , anlami; cilayi yavas yavas inceltiyorsun. ayni yeri cok fazla zimparalamadan gecmelisin, yoka boyaya inebilirsin.

kolaygelsin...