Orijinalini görmek için tıklayınız : Ön ve arkaya farklı marka lastik takılırsa?
BlackEmperor
20-06-2011, 11:57
Beyler ,
durum şu, Önceki arabamda adrenalin kullaıyordum virajda olsun fren mesafesi olsun gayet memnundum, suanki fabrika çıkış continental sporcontact 2 ler berbat ( bitmeye yakın olduğu içinde olabilir) Geçen senede arkdaşın arabasına adrenalin almıştık. arabayı satınca boşa cıktı ebat tam benım arabaya göre ama lastik 1 sene bekledi kenarda. 2 ay anca kullanmıştır. Şimdi sadece önleri değiştireyim diyorum.
1. si Ön arka lastik farkı virajda sıkıntı yaratabilirmi ?
2. si 1 sene beklemiş lastik takmak ne derece performans kaybı yaratır.?
1. sorunun cevabı belli aslında 1 sene beklemiş olsada adrenalinler virajda önleri daha iyi tutacak bu seferde arkdan kaymaya meyilli olabilir. başka bi acıdan bakıncada kafadan kaymaya meyilli olan araba daha az oversteer gösterecek.
Not: arka lastıklerıde alacaktım ama ebat uymuyor.
BlackEmperor
20-06-2011, 16:26
dene gör diyorsunuz yani :D
Day Walker
20-06-2011, 16:31
2 tanede sıfır al kafan rahat olsun kanka
+ olarak o 1 sene beklemiş lastiklerin zemine basan yerlerinde ilerde sıkıntı yaratabilir gerçi konunun uzmanları görürse yazar.
yada biz sana 1 set lastik takalım olsun bitsin :D
güzel miş laa kendin çalıp kendin oynamak :D
BlackEmperor
20-06-2011, 16:44
2 tanede sıfır al kafan rahat olsun kanka
+ olarak o 1 sene beklemiş lastiklerin zemine basan yerlerinde ilerde sıkıntı yaratabilir gerçi konunun uzmanları görürse yazar.
yada biz sana 1 set lastik takalım olsun bitsin :D
18" jant alacam idarelik istiyorum kanka yoksa aklımda başka bi lastik var PZERO ;)
Bekleyen lastik nasıl bekletildiğine göre kalite kaybedebilir. Doğru şekilde(dik ve yere temas etmeden, 2 boru arasında) hiçbir şey olmaz. Ama yatay ve üstüste bekletilmişlerse sırtta kalan radyal bağlar yanal baskıdan dolayı esner bu da yola doğru basamama sorununa yol açar en başta.. Ama yine de bir süre kullanıp aşınmalarını kontrol etmek lazım.
Lastiği saklama şekli önemli.
Virajda ön arka farklılığını en çok hamur sertliği ile hissedersin. Örneğin kuru ve sıcak zeminde arkadakilerin hamuru daha yumuşak dolayısıyla yanakları daha esnek ise arkalar kendilerini daha çabuk bırakma eğilimine girer. Çünkü önler yolu tutmaya devam eder.. 4'de aynı olsa birbirlerine çok yakın anlarda salmaya başlayacaklarından araç daha yanal kayar arkasını bırakmak yerine.
tabi bu bir senaryo..
Virajlardan ziyade düzde özellikle ıslak zeminde aquaplanningte veya ıslakta frenajda ciddi ciddi hissedersin önle arkaları :D
ABS ESP gibi sistemler de varsa onları da şaşırtır. Özellikle ABS son jenerasyon değilse, erken kitlenmeye teşebbüs eden lastikten dolayı 4 lastiğe de freni kısar bu da mesafeyi uzatır.
Bir de işin yakıt sarfiyatı tarafı var o kısmı sen de tahmin etmişsindir zaten :)
BlackEmperor
20-06-2011, 20:37
lastikleri taktık daha tam anlamıyla test edemedim ama sarma direk azaldı. lastikler jantla birlikte beklediği için yamulma felan olmamıştır. iç basınç dengelemiştir. virajdada belli eder kendini şimdilik memnun kaldığım adrenalin gene işimizi görecek gibi.
Hayırlı olsun Sinan geçici olarak, Naman bey yazmışlar zaten yeterince ama ekleme yapayım biraz.
Viraj kasarken understeer'e eğimli olan aracın önleri değiştirip arkaları eski lastiklerle tuttuğun için understeer e olan eğimini biraz kaybetmiştir arkayı daha çabuk bırakırsın artık , ama şöyle de bi ihtimal var ön lastikler daha çok yıpranmış durumdadır arkalarına oranla Conti ler içinde. Çok aşırı bi fark olacağını sanmam ama yine de adrenalinler contiden daha iyi tutuyordur o kesin :D
BlackEmperor
21-06-2011, 11:27
gaza gelip eskisi gibi viraj kasarsam o zaman sakat şimdilik sarmayı azalttık bulursam arkalarıda alırız.
bu arada konuyu yanlış yere açmışız.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.