PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Wankel motor ?



0k4N
24-06-2011, 21:01
Genellikle mazdanın kullandığı ve halen kullanmaya devam ettiği wankel motor ne oluyor ? wankelin anlamı nedir ve diğer motorlardan onu ayıran özellik nedir düz mantık olarak bilgili birisi anlatabilir mi acaba ? :) bi ara wankel motorların yarışlardada kullanılması yasak felandı galiba ?

İşin aslı astarı nedir ? , Teşekkürler :)

[RaCeR]
24-06-2011, 21:02
bu link sana yardımcı olacaktır keşke konu açmadan bir ara kısmına wankel yazsaydın
http://www.techturkey.com/forum/makaleler-amp-teknik-bilgiler/10924-wankel-rotary-motorlar.html

DogukanB
24-06-2011, 21:03
Wankel motoru - Vikipedi (http://tr.wikipedia.org/wiki/Wankel_motoru)

Manimillion
24-06-2011, 21:04
Wankel motorunu kisaca ozetlemek gerekiyorsa, 30bin de bir degisin anlamina da getirebiliriz.

0k4N
24-06-2011, 21:06
Okudumda abi yazılar kaymış biraz galiba net belli olmuyor karakterler çıkıyor :)




Herkese yorumları için teşekkür :)

By_HaNNibaLL
24-06-2011, 21:09
Bİzim wankel motorlari diye ders vardi tek anladiğim şey köşeleri sıvri olduğu için aşinma yüksek olup kullanim dişi kalmiştir ve normal motorlara göre daha performansli D:

0k4N
24-06-2011, 21:12
Bİzim wankel motorlari diye ders vardi tek anladiğim şey köşeleri sıvri olduğu için aşinma yüksek olup kullanim dişi kalmiştir ve normal motorlara göre daha performansli D:

Çok karışık harbiden okuyup anlamaya çalışıyorum :D

Neden bu farklı motoru sadece MAZDA kullanmaya devam ediyor hala ? ve Neden rotary wankel motorları Le mans yarışlarında da yasak ? :)

By_HaNNibaLL
24-06-2011, 21:16
Çok karışık harbiden okuyup anlamaya çalışıyorum :D

Neden bu farklı motoru sadece MAZDA kullanmaya devam ediyor hala ? ve Neden rotary wankel motorları Le mans yarışlarında da yasak ? :)

kocaman bi kitap vardi 2 gün sabah akşam okumuştum ama kac sene oldu ya bişey kalmamiş zihnimde :D bursada eve gidince bulursam defteri tarayip gönderirim cok engin bilgiler var :D

Ufuk
24-06-2011, 21:20
rx-8 de kullanılıyor.Bir ara mazda 18.750 olan motor fiyatını 8.500e kadar düşürdüğünü duymuştum bu değişimden dolayı.

Schumi
24-06-2011, 21:44
7000 tl mi ? Sandık motor. Valla süpermiş. Kanım makyajlı RX8'lere ısındı birden nedense. :D

COOLFEAR
24-06-2011, 21:45
yok oyle motor degişme filan 1000bin km garantisi var ben 45bin kmdeyim manueli acıp okumadıkları ıcın kullanıcılar motora sentetik yada yarı sentetik yag kullanılıyor kullanılması gereken yag mineral yag ayrıca motor en ucuz motor piyasadaki cunku oynayan parca yok icinde rotor hausing cranktan olusur

Cliosportve
24-06-2011, 21:46
Kullanıma göre 70 - 80 bin KM arası motorları bitiyor
Normal karadüzen motorlara göre motor ömürleri baya bir kısa oluyor
Ayrıca 15-20 LT arası değerleri mevcutmuş 100 KM de

ProdriveSTI
24-06-2011, 21:46
Çok karışık harbiden okuyup anlamaya çalışıyorum :D

Neden bu farklı motoru sadece MAZDA kullanmaya devam ediyor hala ? ve Neden rotary wankel motorları Le mans yarışlarında da yasak ? :)

787B LeMans car'da kullanılmıştı, r26b 652 x 4 cc rotary

0k4N
24-06-2011, 22:03
Şimdi Özet olarak , diğer motorlardan farkı ?
Performans +
Benzin +
Km -

Yanlışmı anladım ? :)

Cliosportve
24-06-2011, 22:05
Evet en kabaca tabirle o şekilde oluyor

0k4N
24-06-2011, 22:08
Teşekkür ederim herkese yorumları için , İnce ayrıntısına kadar bilmesekde 2-3 ögrenilmesi gereken bilgiyi öğrenmiş olduk wankel hakkında :)

Omak
24-06-2011, 22:10
bu çalışma şeklini anlamana yardımcı olur.
6BCgl2uumlI

ayrıca motor bıtmıyor rotorların ucundaki sürtünen parça (yüzüktü galiba ismi) onlar değişiyor belli bir km sonra. aşındıkları için.

COOLFEAR
24-06-2011, 22:23
isimleri apex seal o parcalar 600 dolara yenileri alınıyor(seramik)

Omak
24-06-2011, 22:28
isimleri apex seal o parcalar 600 dolara yenileri alınıyor(seramik)
çok yaşa emi düşünüp duruyodum neydi onlar diye :icon_tup:

HkN
24-06-2011, 22:41
Wankel çok yakan. Kısa ömürlü. Az yer kaplayan . Ufak CC hacmine göre çok fazla performans veren bir motor :) Ama sıraa dışı çalışma şekli ve maliyetlerinden dolayı tercih edilmiyor :)

XSi
24-06-2011, 22:58
7000 tl mi ? Sandık motor. Valla süpermiş. Kanım makyajlı RX8'lere ısındı birden nedense. :D


parça sayısını ve boyutları düşünürsen fazla bile aslında..

ZaZy
24-06-2011, 23:22
Şimdi Özet olarak , diğer motorlardan farkı ?
Performans +
Benzin +
Km -

Yanlışmı anladım ? :)

kesinlikle BENZİN'de yanlışsın sandığından çok daha fazla yakarlarMIŞ. 12Litre altına düşmezmiz 100kmde basıncada 16 17 litreyi görürMÜŞSÜN.
Duydulklarım saygılar...

By_HaNNibaLL
24-06-2011, 23:30
Wankel çok yakan. Kısa ömürlü. Az yer kaplayan . Ufak CC hacmine göre çok fazla performans veren bir motor :) Ama sıraa dışı çalışma şekli ve maliyetlerinden dolayı tercih edilmiyor :)

işin özü bu yani :D

emr_
24-06-2011, 23:34
bu çalışma şeklini anlamana yardımcı olur.
6BCgl2uumlI

ayrıca motor bıtmıyor rotorların ucundaki sürtünen parça (yüzüktü galiba ismi) onlar değişiyor belli bir km sonra. aşındıkları için.

Güzel video paylaşım için :icon_tup:

typer46
24-06-2011, 23:57
yanlış hatırlamıyosam sanayide sohbet ediyoduk yanlış yagdan motor kıran varmış bu rx8 yagları servisde degişmek gerekiyomuş yagları farklı dediler v.s varmı bunun aslı.

R-ali
25-06-2011, 00:41
adamlar 100.000mile yaptigi icin sevinmis ve bundan dolayi club acilmis, bu demek oluyor ki 100.000mile wankel motor icin surpriz bir deger.
Ayrica basarili bir sistem olsaydi diger otomobil firmalari da bu motoru kullanirlardi.
Bence Wankel tamamen basarisiz

Omak
25-06-2011, 01:18
Club açmamış o sitede açılan bir konu,Mazda Rotary kullanım hakkına sahiptir,başka markalar kafasına göre rotary üretemez.Mazda ile anlaşma yapmak zorundadır.Başarılı bir sistemdir,Başarı Dünyada ekonomikliğe indirgendiği zaman en başarısız sistem dahi ekonomik sebeplerden sana göre başarıysa sorun yok,koskoca marka 40 seneyi geçmiş 50 sene'ye geliyor Rotary üretimi yapmış sende bunu düşünemeden böle basit yorum yapıyorsun hayır Mazda benim şirketim değil,Rotary'de benim telif hakkımda yokta saygı duyun kardeşim dandik fln ne kadar basit bir üslüptur,araştırmadan yorum yapıyorsun.

bencede yani. öle başarısız denilip geçilemez sonuçta hala seri üretim bir araçta kullanılıyor. senelerdirde kullanıyorlar. :icon_tup:

teggy
25-06-2011, 02:27
şu forumda en çok muş muş muş miş miş miş yorumlarına bayılıyorum :D . Bir de kullananlar yorum yazsa ya mişli geçmiş zamandan di lilere geçilse. Daha gerçekçi olur sanırım...

Motor ömrü konusunda da mazda 2006 ve sonrası usa da şu an 8 yıl 100.000 mil garanti veriyor. Bu garanti işini yeni kasayla çıkardılar ve 2006 modele kadar kapsayacak şekilde garanti altına aldılar araçların motorlarını. hala mış mış miş miş miymiş ?

Anu
25-06-2011, 02:39
Bir hocam söylemişti, Wankel motorun tutulmamasının en büyük sebebi tüm fabrikaların bizim bildiğimiz pistonlu motora göre yapılmış olmasıymış.

Osman Bahadır
25-06-2011, 03:01
Motor teknolojisinin gelişmesi, yeni bir tasarıma geçmesi verimlilik açısından şart. Yoksa bundan sonra dört zamanlı doğrusal pistonlu fosil yakıtlı motorlardan sonra başka bir motor teknolojisi göremeden doğrudan elektrikli motorlara geçiş yapacağız.

Wankel motor da bu yenilikçilik yolunda bence en önemli aşama. Kesinlikle desteklenmeli, geliştirilmeli. Rotaryan bir şekilde sürekli dönel pistonlu, devir engeli olmayan bir motorla, dur kalk çalışan doğrusal pistonlu bir motoru kıyaslamam bile.

Yok dayanımı düşükmüş, yok tüketimi fazlaymış... Mazda'nın özel bir ekibi haricinde Mazda'nın geriye kalanı da dahil diğer tüm markaların emek, sermaye ve ar-ge'sini klasik doğrusal pistonlu motorları geliştirmeye yoğunlaşmışken, dönel pistonlu wankel motorun bir anda sorunsuz ve en verimli motor haline gelmesini beklemek mantıksız olur.

Şanzımanda CVT'yi, motorda Wankel'i her zaman desteklerim. Bunlar klasiğin ötesine geçen, ilham veren tasarımlardır. Kesinlikle gelecek vaadeder. Zayıf noktaları, özellikle malzeme teknolojisinden kaynaklanan zayıflıkları kısa süre içerisinde çözülecektir.

Eğer doğrusal pistonlu motordan başka, yeni bir teknoloji geliştirilip yaygınlaştırılamazsa yakın zamanda herkes akülü arabalara biner. O wankel karşısında savunduğunuz, günümüzde kullandığımız doğrusal pistonlu motorlardan da jeneratör yaparlar...

R-ali
25-06-2011, 12:47
Club açmamış o sitede açılan bir konu,Mazda Rotary kullanım hakkına sahiptir,başka markalar kafasına göre rotary üretemez.Mazda ile anlaşma yapmak zorundadır.Başarılı bir sistemdir,Başarı Dünyada ekonomikliğe indirgendiği zaman en başarısız sistem dahi ekonomik sebeplerden sana göre başarıysa sorun yok,koskoca marka 40 seneyi geçmiş 50 sene'ye geliyor Rotary üretimi yapmış sende bunu düşünemeden böle basit yorum yapıyorsun hayır Mazda benim şirketim değil,Rotary'de benim telif hakkımda yokta saygı duyun kardeşim dandik fln ne kadar basit bir üslüptur,araştırmadan yorum yapıyorsun.

Güzel Kardeşim,
kendi düşüncelerimi paylaştım ben burda, tabiki sende öyle.
Fakat yine bana göre Başarı küçük Hacim'den Yüksek Güç üretmek değildir.
Wankel Motorun eksileri artılarından fazla, bu bana göre Başarı değil.
Saygı konusuna gelince, Ben Wankel'e de sana da Saygı duyuyorum ama yinede size katılmıyorum, bu da en doğal hakkım diye düşünüyorum.
Diğer Mazda modellerinde neden Wankel kullanılmıyor?
Bu olay biraz da Ticari.

initial-D
25-06-2011, 13:11
wankel kötü,çabuk bitiyor,yağ yakıyor,fazla tüketiyor diyenleri anlayamıyorum nedense

otto motorla wankel karşılaştırmanın bir manası yok.biri elma biri armut.bugün yeni tip bir motor üretilip 100km de 10 gram benzin yaksa, 5,000,000km ömrü olsa, litrede 2000 hp verse şuan kullandığımız otto motorlara "tü kaka" mı diyeceğiz?

wankel başka otto başka.otto, rotary motora göre daha ekonomik, işletimi kolay, ticari anlamda pazarlanabilir bulunup geliştirilmiş 100 yıldır. ama otto motor ile bugün bile karşılaştırmaya çalışılan sadece tek bir üretici tarafından geliştirilen bir motor rotary;) bugün kullandığımız aracın motoruna yağ değil meyvesuyu koyalım ondan sonrada neden 30,000km de bitiyor diye düşünelim ozaman?:)

o yüzden aldığımız muazzam şasinin üzerinde bulunan ve hobi olarak ilgileneceğimiz bir makine wankel.nasıl ki insanlar resimle uğraşır, yamaç paraşütüyle ilgilenir, çeşitli aktivitelerden zevk alırlar işte rx8 e de öyle yaklaşmak lazım diye düşünüyorum ben:)böyle düşününce yağ yakması,gitmemesi, dayanıksız olması gibi hurafeler anlamsızlaşıyor. sonuçta buz pateni yaparken giydiğimiz ayakkabının altının, günlük giydiğimiz bottan daha dengesiz olduğunu tartışmak da anlamsız:D

spor otomobil alacak olsam s2000 alırım. sırf kendi zevkime ayırabileceğim 70-80 binim varsa gider rx-8 alırım.

0k4N
25-06-2011, 13:29
kesinlikle BENZİN'de yanlışsın sandığından çok daha fazla yakarlarMIŞ. 12Litre altına düşmezmiz 100kmde basıncada 16 17 litreyi görürMÜŞSÜN.
Duydulklarım saygılar...

Benzin + derken diğer araçlardan çok yakıyor demek istedim zaten ,
Yorumun için teşekkürler :)






Wankel çok yakan. Kısa ömürlü. Az yer kaplayan . Ufak CC hacmine göre çok fazla performans veren bir motor :) Ama sıraa dışı çalışma şekli ve maliyetlerinden dolayı tercih edilmiyor :)


işin özü bu yani :D




İşin mantığını anladım :D Kabaca bilgi sahibi oldum sayenizde herkese ayrı ayrı teşekkür ederim :)

R-ali
25-06-2011, 14:52
Başarı ile uzaktan yakından alakası yok,terimleri bir kenara koy düşük hacim prensibinide bir kenara koy,Rotary için yüksek hacim gerekmiyor ki.Zaten alacakları güçleri istedikleri şekilde alabiliyorlar en düşük hacimli motora aşırı besleme yapılarak istenilen güçler elde ediliyor,Fakat düşük hacimden yüksek güç üretmek olay değil diyorsun ama adamlar vergi avantajı olsun diye düşük hacim üretiyor co2 emisyon salınım değerlerini düşürüp o şekilde vergi alınan ülkeleri düşünerek hareket ediyor tek bir bakış açısı yok perspektif geniş şekilde bakılıyor.Mazda 40 seneyi geçmiş Rotary üretiyor sen diyorsun ki çabuk biter dandiktir,neye istinaden ? Sana o kadar çok pistonlu spor araç gösteririm motor kıran,tabiri caizse motoru bitiren 100.000 km'ye gelmiş spor araçların çoğu zaten yaşını başını alıyor yalnış anlamanı istemem ama araştırdın mı 200sx'leri 100.000'den sonra turbo üflemesi veya yağ yakma sorunları neden karşı karşıya kalıyorsun,yada atmosferik s2000'ler neden motor yapıyorlar bir süre sonra yatak sarması problemi vs vs bu konu uzar gider.Global Dünya'da üretilen her ürünün bir alıcısı vardır,Mazda o kadar dandik görseydi tahmin edemediğimiz kadar ar-ge yatırımı bu motora yapmazdı,biraz araştıırmak gerek..

Mazda Rotary bu modellerde kullandı zaten bırakta spor araçlarda kullasın rotary'nin marjinalliği sportifliği gündelik araçlarda da üretmesin...
Üretilen modeller bunlar yeterlidir sanırım 110s, R100, R130, Rx-2, Rx-3, Rx-4 Luce,Repu,Rx-5 Cosmo,Rx-7 FB-FC-FD serisi,Eunos Cosmo,Rx-8 Belki bu modellerin bir çoğundan haberin yok çünkü Türkiye'ye gelmedi hemen hemen hepsi.




Bu konu uzar gider, polemiğe gerek yok, seninle bu konu hakkında tartışacak fazla vaktim de yok. Belki bi akşam çay içerken tartışılabilir.
Ben Ikitelli de Oto Yedek Parçacıyım, 14sene Yurtdışında kaldım, saydığın modellerin hemen hemen hepsini de biliyorum, Çocukluğumdan bugüne kadar Arabaların içindeyim.
Anlayacağın, senin bildiklerin benim unuttuklarım!
Kıyaslamış olduğun 200SX'ler 80'li yılların sonu 90'lı yılların başında üretilmiş, ve hala vızır vızır Canavar gibi yolda boy gösteriyor. Drift'e geldiysen belki ne demek istediğimi anlarsın! Malesef 200SX S13 Kasa emsalinde olan RX-7 için aynı sözleri sarf edemeyeceğim.
90model S13 kasa 200SX ile 2006-2007 RX-8 ile kıyaslamakta ayrı bir Gurur!

Bu Forum Her Yoruma Açıktır.
Fakat dediğim gibi seninle BURADA tartışacak fazla vaktim yok.
Muhtemelen Cevabını okuyacağım ve muhtemelen uzamasın diye cevap vermicem.
Kalbini kırdıysam ve Rotary'n şaştıysa lütfen kusuruma bakma.
Sen araştırmalarına devam et, doğru yoldasın arkadaşım.

Anu
25-06-2011, 16:29
Yahu bunda bile küçük tartışma çıkıyor :) Wankel motorun artıları var, eksileri var. Otto motorunda aynı. Şahsi fikrim, Wankel motora Otto kadar önem verilseydi şu an ömrü, parçaları, yakıt tüketimi emin olun çok daha iyi düzeyde olurdu. Birde şu var, Otto motorda pistonlar, piston kolları ıvır zıvır vs derken çok fazla hareketli parçası var. Wankel çok daha basit. Tüm parçalar göz önüne alındığında kesinlikle sürtünmesi çok daha az. Ama bu saatten sonra Mazda dışında kimse Wankel ile ilgilenmez, tüm altyapı Otto dan yana. Doğal olarak mantıklı tercih olarak değil hobi olarak tercih edilir artık Wankel.

ocean0636
25-06-2011, 17:47
Duz mantik dusunursek iyi bir motor olsaydi tutulurdu kisacasi fantaziye gerek yok BENCE :)

pirasa
26-06-2011, 09:17
benim anlamadığım bu kadar güzel rx-8 şasesine niye kimse swap yapmıyor. aynı hacimde çok güzel araçlar olacağını düşünüyorum. netten aratınca da hep ls1 swapları var onlar bizim için aşırı zaten.

Ozzy45
26-06-2011, 13:58
bedava verseler almam

Okadarda yapma ya sesi için bile alınır bence cok hoş makinalar :)

0k4N
26-06-2011, 14:16
Okadarda yapma ya sesi için bile alınır bence cok hoş makinalar :)

Sesi benide çok etkiliyo ,

Bizim burda bi rx8 var dıştan stock duruyor araç , cidden uzayınca sesi çok iyi :)

messi
26-06-2011, 14:25
satılıyosa 1.3lük gösterilmesinden satılıyo.
2.6 olarak ele alırlarsa bıçak gibi kesilir satılmaz rxler bence.
bu motorları bende biraz araştırmıştım ama tüketimi tüm sempatimi götürmüştü.

Emir_b16a
26-06-2011, 14:30
ülkemizde benzin fiyatları yüzünden çok yerilmekte wankeller bunuda hesaba katın :)

ama bnm gözümde rx8 tamamen başarısızlıktır hem 17 18 lt yakıcan hemde yeterince yürümiceksin (rakipleri göz önünde tutularak)

200 sx le bide fd kasayı kıyaslamak lazım madem :)

initial-D
26-06-2011, 15:55
satılıyosa 1.3lük gösterilmesinden satılıyo.
2.6 olarak ele alırlarsa bıçak gibi kesilir satılmaz rxler bence.
bu motorları bende biraz araştırmıştım ama tüketimi tüm sempatimi götürmüştü.

ha yani rx-8 alanlar sadece 1,3 vergi avantajı yüzünden alıyorlar?

messi
26-06-2011, 15:58
ha yani rx-8 alanlar sadece 1,3 vergi avantajı yüzünden alıyorlar?
sebep sadece bu değil elbette.
fakat ülkemizde rx8 2.6lık dilime girseydi emin olun pek alan olmazdı.
bu ülkede passatı bile vergi yüzünden 2.0 değil 1.6 fsi alan var.

initial-D
26-06-2011, 16:02
sebep sadece bu değil elbette.
fakat ülkemizde rx8 2.6lık dilime girseydi emin olun pek alan olmazdı.
bu ülkede passatı bile vergi yüzünden 2.0 değil 1.6 fsi alan var.

passat veya başka tarz otomobiller konusunda haklısın ama rx-8 e para verip alan biri 2,6 lık dilimde olsa bile alırdı.

passat tarzı otomobillerle rx-8 gibi bir otomobil alıcısının arasındaki fark bu vergi-yakıt tüketimi olaylarına takılmayacak tipte olmaları

bilalMW
26-06-2011, 16:04
Wankel motorun tadı başkadır.Birz zevk biraz farklılıktır.Değerini bilmek gerekir.Daha az hareketli parçası vardır daha kompaktır.Daha az karmaşıktır.Şanzımanı bile motordan büyüktür. :D İmkanım olsa severek uğraşmak isticeğim bir otomobildir rx-8'ler.Ama mazdaya kızıyorum daha da reklamize edebilirdi..

messi
26-06-2011, 16:09
passat veya başka tarz otomobiller konusunda haklısın ama rx-8 e para verip alan biri 2,6 lık dilimde olsa bile alırdı.

passat tarzı otomobillerle rx-8 gibi bir otomobil alıcısının arasındaki fark bu vergi-yakıt tüketimi olaylarına takılmayacak tipte olmaları
rx8 1.3 değilde 2.6 olsaydı,
birincisi satış fiyatı 70.000 değilde 100.000e dayanırdı.
vergiside yıllık 435 lira değil onun yaklaşık 10 katı olan 4.000 lira olurdu.

bu durumda pek kimse bakmazdı kanaatimce rx8e.
hem 100.000 lira başlangıç fiyatı hemde vergisi 4.000 lira olan seçenekler devreye girerdi zenginler için. :)
özellikle yıllık 4.000 lira vergi var ya... allah göstermesin. ;)

messi
26-06-2011, 17:15
ya ben zaten alana edene bişey demiyorum diyememde zaten.
sadece vergi dilimi yükseldiğinde alıcı iki kez düşünürdü demek istiyorum.
alış fiyatı 100.000, senelik vergisi 4.000 olunca müşterinin ürün yelpazesi genişliyo.
çok daha hızlı premium modeller devreye giriyo o zaman.
ha alacak adam wankeli kafaya koymuşsa zevkidir alır, çünkü başka wankelde yok zaten. :)

messi
26-06-2011, 17:24
şahsen s2k vs rx8 deseler rx8 derim.
rx8 gitmiyo diyorlar varsın gitmesin. :)
kaldıki pistte rx8 daha hızlı değilmi öyle biliyorum.
s2k güç rekoru motoru ve deli gibi devir çevirme dışında ne veriyor merak ediyorum.
kaldıki yakın devri wankelde çeviriyo. :)
+rx8in fazlası çok çok çok...

kado
26-06-2011, 19:32
Mazda rx modelini artık Avrupa'ya getirmiyor son stoklarını satıyor :)

elinizdekilerin kıymetini bilin :D

typer46
26-06-2011, 19:42
şahsen s2k vs rx8 deseler rx8 derim.
rx8 gitmiyo diyorlar varsın gitmesin. :)
kaldıki pistte rx8 daha hızlı değilmi öyle biliyorum.
s2k güç rekoru motoru ve deli gibi devir çevirme dışında ne veriyor merak ediyorum.
kaldıki yakın devri wankelde çeviriyo. :)
+rx8in fazlası çok çok çok...

Ne verdigini size soylim acarsın üstünü inersin Ortaköy'e güzel güzel gezersin iyi yürüyen bı s2000 rx8 geçmesi zor bı s2000 rx8 karsı çok küçük gormusunuz

messi
26-06-2011, 19:46
neyse s2000-rx8 yarışmasına dönecek konu.
boşverelim ikiside iyi araçlar zevk meselesi. :)

typer46
26-06-2011, 19:51
neyse s2000-rx8 yarışmasına dönecek konu.
boşverelim ikiside iyi araçlar zevk meselesi. :)

Tabikide öyle bu isler zevk ısı sabahları kimi normal kahvaltı yapar kimide katmer sever :)

initial-D
26-06-2011, 21:34
s2000 ile rx8 karşılaştırılacak klasmanda değiller zaten

biri 4 kapı spor, öbürü 2 kapı cabrio

yoltutuş ve denge konusunda s2000 rx-8den çokta geri kalmaz sanırım.tavana ve direklere sahip bir otomobille kıyaslayınca cabrio bir s2000 o rijitlikte bir otomobil seviyesinde ise bu s2000in başarısıdır bir anlamda ama demek değilki rx-8 kötü

DENON
26-06-2011, 21:47
sadece bilgi olsun diye yazıyorum , bu wankel motorun bursada tamiri yapılıyor al kullan çöpe at durumu yok yani

hsynks
29-05-2014, 21:30
kısaca anlatmaya çalıştım umarım beğenirsiniz. Yorumlarınızı esirgemeyin ;) https://www.youtube.com/watch?v=t_p2Ls_-wS4

Yiğit G.
29-05-2014, 22:24
izlemedim ama eline saglık

ulasoztas1
30-05-2014, 07:31
elinize sağlık açıklayıcı bir video olmuş :)