Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Clio 1.6 16V | 259mm > 280mm Disc Upgrade



ClioSport
27-06-2011, 22:07
http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/264883_10150343443218502_553993501_10297643_187081 1_n.jpg

Selamlar.
Şu kampana olayını oldum olası hiç sevmedim ama hep kampanalı aracım oldu. Gerçi kampana yerine disk takmadım ama inşallah önümüzdeki zamanlarda bunuda gerçekleştiricem.

1.6 16V clioların ön diskleri 259mm yeteri kadar frenleme sağlıyor ama diskleri ve balataları değiştirmenin zamanı gelmişken diski büyüteyim dedim. aslına olup olmayacağını bilmiyodum ama biraz araştırma ile olabilceği kanısına vardım ve olduda. Benim kafamı kurcalayan 2 sorun vardı. 1. amortisör. RS lerde amortisörü taşıyıcıya bağlayan iki delik arası 27mm 1.6 larda ise 24mm. Tornacı arkadaşımla milimetrik hesaplamalar yaparak :hahaha: alt deliği yukarıya doğru 3mm genişlettik. bu problem çözüldü. Gerçi bu şekilde çözemeseydik en fazla 2 tane RS amortisörü alıp halledebilirdik. En büyük sorun ABS sensörleriydi. 1.6 nın abs sensörü oku okumaz diye bayağı ateşli tartıştık. :hahaha: sensörü taktık ve heycanla beklediğimiz o an geldi aracı yürüttük. Sonuç :icon_tup: oldu ABS ışığı söndü ve abs çalışıyor.

Şuan için aracın frenlemesi iyi gibi sanki ama alışmam gerekicek sanırım. eskinde nekadar basınca ne zaman duracağını ezberlemiştim. Bunda abs devreye girince sanki araç durmuyo gibi ama bi fren testine sokucam bu hafta aracı. inşallah iyi bir sonuç alabilirim.

Parça tedariğinde yardımlarını esirgemeyen renault çıkmacısı Erhan abime ve bu işte bıkmadan usanmadan bana yardım eden Maltepe Çalışır Renault servisine teşekkür ediyorum.




25 Haziran 2011



http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/271138_10150342118363502_553993501_10277566_47216_ n.jpg
http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/263069_10150342120858502_553993501_10277598_483780 6_n.jpg
http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/270481_10150342121813502_553993501_10277611_796192 4_n.jpg
http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/263744_10150342122693502_553993501_10277632_542564 4_n.jpg

27.06.2011

Renault Sport Ekibi :):eyv
Çalışır Renault Yetkili Servisi
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/267610_10150343971558502_553993501_10304325_125734 2_n.jpg

Eski diskim
http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/261426_10150343833853502_553993501_10302672_491820 4_n.jpg


RS diskleri
http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/264623_10150343835623502_553993501_10302680_261288 2_n.jpg

24mm clio 1.6 amortisörü ve taşıyıcı bağlantısı
http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/264572_10150343932048502_553993501_10303841_599622 _n.jpg
http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/268842_10150343939003502_553993501_10303906_806181 _n.jpg
http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/267875_10150343940673502_553993501_10303925_659372 8_n.jpg

ABS bileziği
http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/265170_10150343936668502_553993501_10303890_274813 4_n.jpg

Clio Brother :o
http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/261915_10150343988753502_553993501_10304616_164931 9_n.jpg

Torna işleri için amortisör Clionun bagajında :cool:
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/264322_10150343993248502_553993501_10304695_462346 1_n.jpg

Arkadaşımın torna atölyesinde amortisörlerin deliklerini büyütürken
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/261663_10150343994288502_553993501_10304702_465286 4_n.jpg

Ve sonunda RS Diskleri:
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/263135_10150343995083502_553993501_10304704_264345 5_n.jpg

Schumi
27-06-2011, 22:27
Hayırlı olsun. Sadece diskleri mi taktınız ? Kaliperleri değiştirmediniz mi ?

mehmetRS
27-06-2011, 22:35
diskler değişmişken keşke kaliper boyutuylada olabiliyorsa tabi bir oynama yapılsaydı, o zaman iş nokta olurdu. Frenlemeyi ciddi anlamda etkileyen bence diske temas eden balata yüzeyi ve bu balatayı sıkıca kavrayacak bir çift kaliper:)

edit : hatta bunların balatayı basan nokta olayları farklı olabiliyormuş, 2 noktalı 3 noktalı, bilmem kac noktalı gibi.. o bile etkenmiş

levent
27-06-2011, 22:38
Değiştirmişler abi sanırım, fotolardan öyle görünüyor :)

Hayırlı olsun bu arada :)

izo
27-06-2011, 22:39
lagunanın arka disk sistemini alsana cıkma beyni fln yapılabilir bi iş aslında..

mehmetRS
27-06-2011, 22:45
arkaya oldugu gibi bir clio rs arka takım taklavatıda takılabilir sanırım? uygulamada yapan eden vardı ingilizlerde, bir ara kurcalamıstık o mevzuyu ***** siteden isim vermeyim şimdi bilmiyorum reklama giriyormu ediyormu

Schumi
27-06-2011, 22:47
Eğer kaliper değiştirmedi iseniz sadece büyük disk taktı iseniz disk büyüdüğünden ağırlığı arttığından üzerinde daha fazla atalet momenti tutacaktır. Ve normalde daha büyük dönen bir kütleyi aynı çapta pistona sahip ve aynı mm2 sürtünme alanına sahip balata ile durdurmaya çalışacaksınız. Yani azıcık daha fren mesafeniz uzayabilir (çok az). Amma velakin arka arkaya yaptığınız frenlerde diskiniz büyük olduğundan hava ile temas eden kısımında büyümesinden frenleriniz daha geç şişer.

Umarım kaliperleride değiştirmişsinizdir.

mehmetRS
27-06-2011, 22:52
Eğer kaliper değiştirmedi iseniz sadece büyük disk taktı iseniz disk büyüdüğünden ağırlığı arttığından üzerinde daha fazla atalet momenti tutacaktır. Ve normalde daha büyük dönen bir kütleyi aynı çapta pistona sahip ve aynı mm2 sürtünme alanına sahip balata ile durdurmaya çalışacaksınız. Yani azıcık daha fren mesafeniz uzayabilir (çok az). Amma velakin arka arkaya yaptığınız frenlerde diskiniz büyük olduğundan hava ile temas eden kısımında büyümesinden frenleriniz daha geç şişer.

Umarım kaliperleride değiştirmişsinizdir.

konu sahibi burada değil ama, ben teşekkür etmek istiyorum bu acıklayıcı bilgi için hakkaten.. işin bu kısmı cok az yerde yazar valla, sağolun

Shadow_Dancer
27-06-2011, 22:53
İnançım hayırlı olsun güle güle kullan.

Cliosportve
27-06-2011, 22:58
Kaliperlerde değişmiş

kurtbil
27-06-2011, 23:12
kalıperler de degısmıs fotolarda zaten var

Schumi
27-06-2011, 23:19
Kaliper değişmiş ise oke ozaman. Kaliper değişikliğinden sonrada eğer aracın frenleri çok güzel tutuyor ama pedal dozlamasından memnun değilseniz yani pedala bastığınız kadar tepki alamıyor ama bir yerden sonra aşırı tutma oluyorsa ana fren merkezini Clio RS ile değiştirin. Çünkü daha büyük pistonlu kaliperleri eski küçük ana fren merkezi ile tam olarak kitleyecek kadar güç uygulayabilirsiniz ama gücü homojen olarak pedal ile ayarlayamazsınız.

ClioSport
28-06-2011, 00:20
Hayırlı olsun. Sadece diskleri mi taktınız ? Kaliperleri değiştirmediniz mi ?

Teşekkür ederim. :)


diskler değişmişken keşke kaliper boyutuylada olabiliyorsa tabi bir oynama yapılsaydı, o zaman iş nokta olurdu. Frenlemeyi ciddi anlamda etkileyen bence diske temas eden balata yüzeyi ve bu balatayı sıkıca kavrayacak bir çift kaliper:)

edit : hatta bunların balatayı basan nokta olayları farklı olabiliyormuş, 2 noktalı 3 noktalı, bilmem kac noktalı gibi.. o bile etkenmiş

Komple taşıyıcıyla birlikte RS inkiler oldu. Ama sanırım RS in taşıyıcı, disk ve kaliperi, Megane I inkiyle aynı. Megane I deki ön disklerde 280mm.


Değiştirmişler abi sanırım, fotolardan öyle görünüyor :)

Hayırlı olsun bu arada :)

Teşekkürler :)


lagunanın arka disk sistemini alsana cıkma beyni fln yapılabilir bi iş aslında..

Laguna I inki oluyormuş bilgisayardaki programda aynısını dedi :) İzo bu arada sana ulaşmam lazım hep aklımdasın Turbo işi için ;)


arkaya oldugu gibi bir clio rs arka takım taklavatıda takılabilir sanırım? uygulamada yapan eden vardı ingilizlerde, bir ara kurcalamıstık o mevzuyu ***** siteden isim vermeyim şimdi bilmiyorum reklama giriyormu ediyormu

Evet takılabiliyor ve ABS beynini ve merkezini değiştirmeden az dişli abs bileziği ile bir sıkıntı olmuyor (bazı ingiliz forumlarında yapmışlar). Fakat MKII Faz II de xenon orjinal geldiğinden dolayı otomatik yükseklik ayarı var ve arkadan okuyor. MKI lerde okuyucu yeri yok. Ama komple değiştimeye gerek yok. Disklerin oturduğu yer aynı ve herşey diske çevirmek için hazır.


Eğer kaliper değiştirmedi iseniz sadece büyük disk taktı iseniz disk büyüdüğünden ağırlığı arttığından üzerinde daha fazla atalet momenti tutacaktır. Ve normalde daha büyük dönen bir kütleyi aynı çapta pistona sahip ve aynı mm2 sürtünme alanına sahip balata ile durdurmaya çalışacaksınız. Yani azıcık daha fren mesafeniz uzayabilir (çok az). Amma velakin arka arkaya yaptığınız frenlerde diskiniz büyük olduğundan hava ile temas eden kısımında büyümesinden frenleriniz daha geç şişer.

Umarım kaliperleride değiştirmişsinizdir.

Bilgilendirme için gerçekten çok teşekkür ederim.:icon_tup:


konu sahibi burada değil ama, ben teşekkür etmek istiyorum bu acıklayıcı bilgi için hakkaten.. işin bu kısmı cok az yerde yazar valla, sağolun

Şu kaliperleride diske çevirebilirsem eğer sanırım yıllardan beri konusu zaman zaman açılan "kampanalarımı diske çevirmek istiyorum" konusu açığa çıkıcak :)


İnançım hayırlı olsun güle güle kullan.

Saol Sonerim :icon_tup:


Kaliper değişmiş ise oke ozaman. Kaliper değişikliğinden sonrada eğer aracın frenleri çok güzel tutuyor ama pedal dozlamasından memnun değilseniz yani pedala bastığınız kadar tepki alamıyor ama bir yerden sonra aşırı tutma oluyorsa ana fren merkezini Clio RS ile değiştirin. Çünkü daha büyük pistonlu kaliperleri eski küçük ana fren merkezi ile tam olarak kitleyecek kadar güç uygulayabilirsiniz ama gücü homojen olarak pedal ile ayarlayamazsınız.

Şuanlık tek sorunum abs devreye girdiğinde mesafeyi ciddi anlamda uzatıyor gibi. Biliyorum yani en azından yazılanları; abs nin frenlemeyi uzattığını ama psikolojik olarakta bana sanki çok uzuyomuş gibide geliyor olabilir.

Bunların dışında aracın yol tutuşuda iyileşti. Benim eski componenti tek elimle kaldırabiliyorken bunda çift el kullanmam gerek. neredeyse 20kg ya yakın bu bileşenler ve konforuda birazcık arttırdı gibi :icon_tup:

Günkut
28-06-2011, 07:29
Güzel olmus frenleri etkilemiştir muhakkak benim rexede böyle birşey yapmam lazım vti disc :D

mehmetRS
29-06-2011, 00:44
bende çuvalı denklesem brembonun disklerinden alacam, gerçi rs'in frenajından cok memnunum, daha ne kadar iyi olabilir diye merak ediyorum

ClioSport
29-06-2011, 01:04
aslında bir rs le yanyanayken aynı anda frene basmak istiyorum nekadar fark var gerçekten çok merak ediyorum.