Orijinalini görmek için tıklayınız : F1 - 9. Yarış Silverstone ( En kritik yarış )
Sezonun 9. yarışı takımlar klasiklemiş,efsane pistlerden biri olan SilverStone a gidiyorlar.
http://img819.imageshack.us/img819/3109/111ez.jpg
RedBull'un similatöründen pist
QPmOVYoYZU8
YouTube - ‪F1 Track Simulator - Mark Webber at Silverstone‬‏ (http://www.youtube.com/watch?v=QPmOVYoYZU8)
Burası F1 tarihinde Imola nasıl Ferrari'nin kalesi ise burasıda McLaren'in kalesi.Sezon boyunca yarış kazanamasalar bile burda başarılı olurlar , Ferrari'nin Schumi ile ezdiği yıllarda bile burda gabiliyetleri var.
Neden En Kritik ?
Son senelerin en çok avantaj sağlıyan buluşlarından biri belkide ana temeli olan egzoz beslemeli difüzör yasağı bu yarışta devreye giriyor .
Kabaca Takımlar Egsoz dan çıkan hava basıncını difüzör e yönlendirdiler bu sayede fazladan yere basma kuveti elde ediyorlardı.
Bu yarışta bu yasaklanıyor.Bunu ilk kullanmaya başlıyan araçını buna göre dizayn eden RedBull'un en çok kayıp vermesi bekleniyor aynı şekilde bu konuda değişik bir tasarıma sahip olan RedBull'un motor destekçisi Renault'unda.
Mercedes'inde sisteminin iyi olduğu söleniyor ( o zaman zaten orta sıralarda olan bi takım en çok etkilenenlerden biri olursa vah bunların haline ... )
McLaren le Ferrari bundan avanyaj sağlayıp RedBull'u yakalalıyabilcekmi görücez ?
Az bir ihtimal olsada bundan büyük avantaj sağlıyan bi takım çıkıp süpriz yaparmı ?
oda soru işareti ...
Renaut araçındaki sistemin şeması ;
http://scarbsf1.files.wordpress.com/2011/02/r31_fee.jpg
RedBull'un araçı
http://badgergp.com/images/gallery/exhausts-2011/red-bull.jpg
Mercedes
http://en.espnf1.com/PICTURES/CMS/9000/9002.2.jpg
Bu konuda RedBull'un müthiş araçının baş mühendisinin açıklamaları
Newey, Egzoz Yasağının Kendilerini Çok Feci Etkilemesinden Endişeli
http://www.trf1.net/thumbnail.php?file=0400x225/redbull/newey_392067535.jpg&size=article_medium
Adrian Newey
Red Bull'un Teknik Patronu Adrian Newey, Britanya'dan itibaren gelecek egzoz yasağının kendilerini çok olumsuz etkilemesinden endişe duyuyor ve yasaktan en çok Ferrari ve Mercedes'in fayda sağlayacağını düşünüyor.
Newey "Kural değişikliği var ve bununla yüzleşmeliyiz. Diğerlerine göre nasıl etkileneceğimizi söylemek zor. Lotus Renault aracını egzoz etrafında tasarlayan bir takım bu yüzden onların da çok endişeli olduğunu tahmin edebiliyorum. Biz de mümkün olduğu kadar o şekilde aracımızı tasarlamaya çalıştık ve bunu RB7'deki ilk günlerden itibaren görebilirsiniz."
"Bu yüzden egzozsuz hiç çalışmadık ve rakiplerimize göre nasıl etkileneceğimizi bilmiyoruz. Ferrari ve Mercedes'in muhtemelen bizlerden daha az etkileneceğini düşünüyorum. Mclaren de az etkilenebilir. Biz aracımızı egzoza göre tasarladık ve geliştirdik ancak diğerleri ilk yarışta araçlarına taktılar."
"Bu konuda biraz simülasyon çalışması yaptık ancak tam olarak pistte denemedik ve aracın dengesini nasıl etkileyeceğini bilmiyoruz. Simülasyon orada eksik kalıyor çünkü bu tür sistemleri gerçek pistte gerçek sürücüyle denemeniz lazım. Önemli bir kayıp olacak ancak bir numara söylemek istemiyorum çünkü bu diğerlerinden az mı ya da çok mu olacak bilmiyorum." dedi.
Ferrari cepesi
http://www.trf1.net/thumbnail.php?file=0400x225/ferrari/domenicali_278051747.jpg&size=article_medium
Stefano Domenicali
Ferrari Takım Patronu Stefano Domenicali, egzoz yasağının büyük takımları Silverstone'da ne kadar etkileyeceği konusunda emin olmadığı söyledi.
FIA'nın Britanya'dan itibaren sürekli egzoz gazı çıkışını sağlayan sistemleri yasaklamasından Ferrari ve Mercedes'in en büyük faydayı sağlaması bekleniyor ancak Domenicali bu konuda erken konuşmak istemediklerini söylüyor.
Domenicali "Aracımızın performansına ya da Red Bull'la diğer takımların araçlarına etkisinin nasıl olacağını bilmiyorum. Normalde Red Bull çok güçlü olacaktır çünkü Silverstone yüksek hızlı bir pist bu yüzden bekleyip görelim. İlginç olacak."
"FIA'nın getirdiği teknik değişikliklerin nasıl sonuçlanacağını göreceğiz. Herkes performans kaybı yaşayacak ancak bakalım en büyük bedeli kim ödeyecek?" dedi.
ve tabi İngiltere'nin bozuk havası burda da yağmurlu bi yarış ihtimali var
Ferrari bu yarıştata RedBull'un önünde olamazsa bu seneye havlu atıcağını belirtmişti daha öncede
Geçen seneki yarış
Burak senin için gelsin bro , senin kara oğlan güzel gitar çalıyormuş :)
rPqcgcNg3F4
YouTube - ‪BBC: Formula 1 British Grand Prix Highlights 2010‬‏ (http://www.youtube.com/watch?v=rPqcgcNg3F4)
not : şarkının adı Oasis - Wonderwall
yarış özetini bulamadım sıralama ile idare edin :D
YouTube - ‪British Grand Prix 2010 - Highlights‬‏ (http://www.youtube.com/watch?v=QTZBIcl0a_k&NR=1)
kısaca geçersek buraya RedBull yeni ön kanatla gelmişti ... Yeni olduğu için sınırlı sayıdaydı .Vettel sıralamarda kanata zarar verdi , şampiyonada önde olduğu için Webber'in kanatı alındı ona takıldı ama ona rağmen Webber kazanınca telsizden ilk iş 2. pilota göre iyi iş hea ? diyerek laf geçirmesi yapmıştı.
Reis
http://cdn.bleacherreport.net/images_root/gallery_images/photos/000/417/308/GYI0061004488_crop_450x500.jpg?1278720133
initial-D
29-06-2011, 13:54
eyvallah bro:D
şu yasak konusunda internet sitelerinde de yanlış yazılan birşey var.
egzos beslemeli difüzör yasaklanmıyor.sadece bu sistemle birlikte geliştiren gaza basmazkenki akış sistemlerinin önüne geçilmeye çalışılıyor.bu da normal akışın %10unu aşmamakla sınırlandırıldı.yani araçtan maximum akışta saniyede 100cmküp egzostan yararlanıyorsa artık 10cmküp egzostan yararlanıp downforce elde edebilecek.yani egzostan beslemeli difüzör hala devam etmiş olacak ama akan hava sınırlanacak.
bence bu neyi değiştirir?
geçen sene vettel bu sistem geldiğinde webere karşı açık bir şekilde geriye düşmüştü. sonrasında birşekilde ya adapte oldu yada sürüş stilini yada ayarları vs birşeyleri değiştirdilerde sezon sonunda toparladı.dolayısıyla sistem devre dışı kaldığında da değişen çok birşey olmaz.ama aracın ön kanadından geri kalan kısmını tamamen bu sistemin çalışmasına göre düzenlemedilerse
alonso ve hamilton için çok değişen birşey olmaz.çünkü renault kadar iyi değil bu sistem onlarda ve bu tarz bir yardımcının olmayışı işllerine bile gelir.
eğerki mercedes geçen sene ortasında bu sistemden yararlanmaya çalışan bir otomobil geliştirdiyse ki geçen sezon ortasında başladılar bu araçla ciddi şekilde ilgilenmeye, o zaman mercedes biraz darbe alabilir bu durumdan
renault-lotus açık ara en iyi kullanan takım bunu bence.geçen sezon daha bu gaza basmazken egzos üretme konusu yokken bile araçlarından garip sesler geliyordu.mclarenlerden de geliyordu gerçi ama renault kadar belirgin değildi.bu sezon ise son 1-2 yarışta hızlanırken düşük devirlerde bile fazla fazla egzos gazı ürettiklerini düşünüyorum bu sistemle çünkü 13000 li devirlerden hızlanırken bile 15-16000 devre kadar gelen bir patırtı var çünkü.
birde bu sistemle birlikte sanıyorum birçok pilot sürüş stilini bir nebze değiştirmek zorunda kaldı. çünkü virajda daha fazla egzos üretmek daha fazla gaza basmakla olur ve difransiyel kilit oranı yüksek ise virajı dönerken gaz kullanımı daha rahat oluyor araç biraz daha oversteere yatkın olsada.düşük kilit kullananlar genelde apexe kadar sert bir frenle arkası gaza basıldığında daha sabit ve viraj çıkışına doğru understeere yatkın olur.
bu sebeple bu sistemle yüksek kilit kullanıp gazla viraj dönmek artık eskisi kadar gerekli birşey olmayacak.aradaki fark kapanır mı? bence alonso yada hamilton sezon kalanında 3 yarış kazanabileceklerse bu yasakla 5 yarış kazanırlar okadar.
egzoş gazından yararlanmayı ilk türkler bulmuş ama mangal yakmada kullanıp geliştirmemişlerdir eger geliştirmiş olşalar bugun bu polemiklerin içinde kalıcaklardı .manuele devam.
ferrari ve mclaren bişeyler yaptılar yaptılar bu yarışta.
yoksa doğru demişler havlu atarız diye.
kelalper
01-07-2011, 06:56
Gazozcular için çok şey değişecek bu yarışta. Motorları Ferrari ve Mclaren kadar kuvvetli değil en büyük avantajları aerodinamik unsurdu ki yavaş geçilen yerlerde ayaklarını gazdan çektiklerinde bile downforce sayesinde virajdan hızlı çıkıyorlardı.
Gazoz takımı bundan önce birsürü katakulli yaptı kazanmak için en son da Monacoda alt takım Vetteli kurtarmak için kaza yarattı olmayacak yerde yoksa Vettel bitmiş lastiklerle podyum bile zor görecekti. Bakalım bundan sonra neler yapacaklar.
benim ispanyola çok iş düşüyor bu yarış
Schumacher Güncellemelere Güveniyor
Kanada'daki güçlü sonucun ardından Valencia'da hayal kırıklığı yaratan Michael Schumacher, takımın Silverstone'ye getireceği güncellemelerden ümitli.
Schumacher:" Silverstone, bu seneki bütün değişikliklerin ardından pistin aracımıza ne kadar uyacağını yargılamak benim için zor. Her zaman olduğu gibi Cuma antrenmanlarından sonra daha fazlasını öğreneceğiz. Daha ileri güncelleme ve yeni çözümlerimiz var ki tekrar ileri yönde bir adım atmamıza yardım edeceğine inanıyorum. Hepimiz için mesaj, başımızı öne eğip işimizi yapmamız. Hepimiz bu tutumu paylaşıyoruz. Eminim ki (istediğimiz yere) ulaşacağız"
Takım arkadşaı Rosberg ise geçen sene podyuma çıktığı yere geri dönmek için sabırsızlanıyor
Rosberg: "Silverstone çok güzel bir pist. Bütün o hızlı virajları sabırsızlıkla bekliyorum, özellikle de Copse'den Becketts ve Stowe'ye kadar olan bölüm. Geçen sene 3. olmuştum ve umarım yine iyi bir sonuç alırım, özellikle de Brackley ve Brixworth'te çalışan insanlar ve aileleri için. Temmuz ayında iki ev yarışımızdan ilki bu. Bu yüzden çalışanlarımız önünde iyi bir performans ortaya koymak istiyorum. Birkaç güncellememiz olacak ve nasıl etki edeceğini merak ediyorum. Umarım zirvedekilerle fark biraz kapanır"
Red Bull Egzoz Yasağıyla 0.5 Sn Kaybedecek
Red Bull'un Motor Sporları Danışmanı Helmut Marko, Britanya'da gelecek olan egzoz yasağıyla birlikte araçlarının tur başına 0.5 sn kaybedeceğini söyledi.
Ancak Marko, bu kaybı minimum seviyeye indirmek için takımın gerekli değişiklikleri ve güncellemeleri hazırladığı konusunda iyimser.
Marko "Egzoz beslemeli difüzör olmadan tur başına yaklaşık 0.5 sn kaybedeceğimizi düşünüyoruz."
"Ancak bu kaybı azaltmak için gerekli ayar değişiklikleri ve aero güncellemeleri açısından hazırlandık. Performans seviyemizi sürdüreceğimiz konusunda iyimseriz." dedi.
Marko, Red Bull'un FIA'nın yaklaşımı karşısında hayal kırıklığı yaşadığını söyledi.
MArko "Son yıllardaki bir çok teknik güncellemede olduğu gibi yasak sene sonunda gelseydi anlayabilirdik."
"Ancak bunu sezon ortasında yapmak biraz tuhaf ve anlaşılmaz." dedi.
Renault Olası Downforce Kaybının Farkında
Renault Teknik Şefi James Allison Britanya GP'sinde getirilecek difüzör kısıtlamasının ardından takımlarının diğer takımlara oranla daha fazla downforce kaybı yağayacağının farkında olduklarını söylüyor.
Allison, "Yarışta neler olacağına dair bir fikrimiz olmadan oraya gitmek için aptal olmak gerekir. Bu konuda geçtiğimiz yarış bir şeyler yapmaya çalışanın da sadece biz olduğumuzu sanmıyorum. Motor haritalaması konfigürasyonlarını değerlemek mümkündü ve son yarışta nasıl tepki verdiğini gördük." dedi.
Red Bull'dan Adrian Newey de Renault'nun yenilikçi ön çıkışlı egzozu ile bu kısıtlamadan en fazla etkilenecek takım olduğunu söylemişti. Allison ise bu kadar kesin bir yorum yapmıyor ve denge konusunda sorun yaşayacaklarını düşünmüyor.
"Umarım haklı çıkmaz. Ben de mevcut durumun sezon sonuna kadar devam etmesini isterdim. Ama herkes gibi biz de bununla başa çıkmak zorundayız."
"Her şey ne kadar downforce kaybedeceğin ve dengeyi ne derecede koruyabileceğinle ilgili .Diğerlerine göre ne kadar downforce kaybedeceğimizi söyleyemiyorum ama daha fazla kaybedebileceğimizi söyleyebilirim. Ancak aracın dengesini etkilemeyeceğini de biliyorum ki bu bir açıdan iyi. Bu durum Silverstone performansımızı etkileyecek ve umarım alt üst olmayız!"
initial-D
07-07-2011, 10:12
aslında kurallara ters düşen kısım gaza basılmadığı durumda egzos üreten sistem ama fia tabiiki kolay olanı yapıp toptan yasak koyuyor.sonra daha karmaşık drs kers vs vs uğraştırıp duruyor takımları...
eğer redbull cidden 0,5 saniye kaybederse hamilton yarışı alır diyorum
şuanda alıştırmaları nerden izleyebilirim?
initial-D
08-07-2011, 09:57
................
antreman için
Eplsite Channel 1 Live! - Eplsite.tv (http://eplsite.tv/stream1.html)
F1 Yayınları İnternetten Nasıl Takip Edilir? 2011 (http://www.turkiyef1forum.com/forum/showthread.php/3-F1-Yay%C4%B1nlar%C4%B1-%C4%B0nternetten-Nas%C4%B1l-Takip-Edilir-2011)
initial-D
08-07-2011, 10:58
hadi iyisiniz şumayerciler:D
antreman için
Eplsite Channel 1 Live! - Eplsite.tv (http://eplsite.tv/stream1.html)
F1 Yayınları İnternetten Nasıl Takip Edilir? 2011 (http://www.turkiyef1forum.com/forum/showthread.php/3-F1-Yay%C4%B1nlar%C4%B1-%C4%B0nternetten-Nas%C4%B1l-Takip-Edilir-2011)
Teşekkürler :)
kickbuttowski
08-07-2011, 11:35
ergen gence noolmus oyle? :D
Yağmur iyi inş pazar günü yarışdada yağar ama kanada gibi 1 saat durdurmasın tadında yağsın :D + RedBull sürücüleri startta birbirine dalsın ikiside yarış dışı kalsın !
Schumacher: "Yağmur Yağarsa Podyumu Düşünebiliriz"
Michael Schumacher, Britanya GP'de podyuma çıkma şanslarının, yağmurun hafta sonunun tamamında etkili olması halinde doğacağını düşünüyor.
Mercedes GP, öndeki takımlarla mücadele edebilmek için tempo bulmakta zorlanıyor ve Ross Brawn, en iyi takımdan 1 saniye gerideyiz diyerek bunu bir anlamda kabul de etmişti.
Bununla birlikte yağmurun etkili olduğu Kanada'da podyumu son anda kaçıran Schumacher, yine benzer bir durumla karşı karşıya gelmeyi umuyor.
Schumacher: "Yağmurda podyum ihtimalini düşünebiliriz ama kuru zeminde, araçta bir gelişim olmasına rağmen tahminime göre podyum ulaşılamaz seviyede"
"Bir şekilde takımların çoğunun evi olan yarış, adamlarımız sıkı çalıştı, onlara biraz memnuniyet, eğlence ve güzel anlar sunmayı açıkçası isterim"
"Pazar akşamı herkesin bir arada olacağı bir barbekü partimiz olacak. Bu yüzden elimizde bir şeylerle oraya gitmek harika olur"
Alman pilot, Britanya GP ile uygulamaya geçen egzoz gazı kullanımı kısıtlamasının etkisinden emin olamadı.
Schumacher: "Büyük bir fark yaratacağını düşünmüyorum. Ayrıntılarda farklı ama muhtemelen bizim için görünmez"
---
Alonso, Egzoz Yasağının Kendilerine Yarayacağını Umuyor
Fernando Alonso, Ferrari'nin egzoz gazı kullanımına gelecek kısıtlamadan faydalanabileceği konusunda iyimser.
FIA, bu hafta sonundan itibaren gazı basılmadığında egzoz kullanımı kısıtlayacak.
Bu hamle ile takımların performanslarında bir gerileme olacağı kaçınılmazken kimin ne kadar geri düşeceği merak konusu.
Bununla birlikte Alonso, Ferrari aracında yapılan düzenlemelerle birlikte takımının bu değişiklikten kazançlı çıkacağını umuyor.
Alonso: "Kimin en fazla kaybedeceğini göreceğiz. Hepimiz bir şeyler kaybedeceğiz. Yasak bir sürpriz. Çünkü geçen sene ortalarından beri bunu kullanıyoruz. Bu yüzden 2011 ortasında yasaklanması sürpriz. Ama uyum göstermeliyiz."
"Bize yardımcı olacağı veya süspansiyondaki değişikliklerimizde kaybedilen yere basma kuvvetini telafi ederek önceki gibi frenlemede stabil kamla konusunda nispeten iyimseriz."
"Aynı zamanda bu yarış, pistin karakteri nedeniyle de sıkıntı yaşayacağımızı bildiğimiz bir yerde."
"Son 2-3 senedir hızlı virajları yüzünden Ferrari için zor olan bir pist. Yani iyimseriz ama pistin rakiplerimize daha uygun olduğunu bildiğimiz için de gerçekçi yaklaşımda bulunuyoruz."
Birazda komple teorileri üretelim , şimdi bu yeni kuraldan en çok Mercedes karlı çıkarsa ne olur ? Aha gördünüz mü Jean Todt Schumacher le Brawn ın arkadaşı onlara önceden haber verdi böylece diğerlerinden daha önce hazırlanmaya başladılar diye neler neler yazılır :D
edit olaya gel ..
Red Bull difüzör yasağından son dakikada kurtuldu
FIA, Britanya Grand Prix'i öncesinde aldığı ani bir karar ile Renault motorlu takımlara gaz kesmeli difüzör için kullanım imtiyazı hakkını verdi.
Red Bull Racing'in motor tedarikçisi Renault'nun yürüttüğü lobi çalışmaları sayesinde FIA motorun yaşayabileceği dayanıklılık sorunlarını önlemek adına gaz kesmeli difüzörün %50 oranında kullanımına müsade etme kararını aldı.
Orjinal kural değişikliğine göre takımlar ancak %10'unu kullanabileceklerdi, fakat takımlarla yapılan görüşmelerin ardından oran %20'ye çıkartılmıştı.
Cuma günü son anda alınan bir kararda alınan bu limit, krank basıncı sorunundan dolayı motorlarının hacmini arttırma hakkı verilen Mercedes-Benz'in imtiyazı karşılığında Renault motoru kullanan takımlara verildi.
FIA'nın bu kararı difüzör yasağının etkilerini iyice alt üst edecek. Çünkü Red Bull Racing zaten gaz kesmeli difüzörü %45 oranında kullandığını ilan etmişti. Ve şimdi FIA takımlara %50'ye kadar kullanım hakkını tanıdı.
Bu karar hakkında Red Bull Racing takım patronu Christian Horner ile McLaren takım patronu Martin Whitmarsh, FIA'nın Cuma günkü basın toplantısında fikirlerini beyan ettiler.
Horner konu ile ilgili, 'Herşeyi yasaklayan teknik bir yönetmelik vardı. Bu üreticiler tarafından suskunlukla karşılanmıştı ve bu üreticiler ile ilgili bir sorundu.' dedi.
'Ardından bazı takımlara motor hacmini arttırma izni verildi, ki bunun egzoz kullanımında önemli bir avantaj getirisi vardı.'
'Motor hacmini arttırmak ve aynı zamanda diğer motor üreticilerine aynı parametreleri kullanmayı yasaklamak haksızlık olurdu. Bence FIA'nın bir orta yolu bulması çok ama çok zor bir iş ve ben onları tebrik ediyorum, herşeyi adil, dengeli ve eşit bir şekilde ayarlamaya çalıştılar. Ve sonunda bir çözüm ürettiler.'
'Elbette onların ürettikleri çözümler bizi tam olarak memnun etmedi. Martin'nin de memnun olmadığından eminim. Padokta bir sürü komplo teorileri dolanıyor. Bazıları Red Bull şundan avantaj elde ediyor diyor, bir diğerleri McLaren böyle hızlı oluyor, diğerleri şu yüzden yavaş kalıyor gibi gibi... Sonuç olarak tüm motor üreticilerine adil davranıldı ve aynı muamele yapıldı.'
Whitmarsh ise bu sözler üzerine, 'Bir antreman seansında kale direkleri sürekli oynayınca işler bizim için oldukça zorlaşıyor. Bence böyle değişimlerin sezon sonunda yapılması çok daha iyi olurdu, ki buna Christian'nın da katıldığını düşünüyorum.' dedi.
'Bence böyle sürekli ve anlaşılmaz bir şekilde kurallar değişince her takım haksızlığa uğradığını düşünüyor. Şimdi çoğu takımın soğuk üfleme ile ile iglili tartışmalar başlatacağını tahmin ediyorum. Renault bir süredir bu konumdaydı, ve diğer takımlar bunu denememişti, fakat burada ayrıcalıklı bir performans artışından söz ediyoruz...'
'Bu çok karmaşık ve bence herkes pilotun gazdan ayağını çektiğinde egzoz akımını sağlayan sistemin yasaklanmasını bekliyordu. Bence bu gayet açık bir karardı, ama şimdi iş iyice karıştı ve arap saçına döndü. Ayrıca aynı günde böyle değişik değişik kararların alınması hiç adil değil.'
'Her ne olursa olsun, biz sakin kalacağız ve uyum sağlayacağız. Ama bence sezon ortasında değil, sezonlar arasında değişiklikler yapılmalı.'
'Bir çok insan son zamanlarda ve özellikle bugün alınan kararları anlayamayacaktır. Bu mühendisler için çok yıpratıcı, çünkü bize tam olarak neyin izin verildiğinden emin olmalıyız, Çünkü soğuk üfleme ile frenleme esnasında 30, 40 puan ekstra yere basma gücü elde ediyorsunuz. Elbette böyle bir yöntem varsa, siz de bunu uygulamak istersiniz değil mi?'
Renault takım patronu Eric Boullier ise FIA'nın tüm üreticileri memnun etmesinin imkansız olduğunu ve herhangi bir takımın avantaj elde etmediğini dile getirdi.
'Bence Charlie tüm üreticileri memnun etmeye çalışıyor ve makul bir seviye bulması çok zor.'
Ne yani Redbull'lar daha da mı hızlanıcaklar ?
kanka sözde egsoz beslemeli düzüför yasaklancaktı ama yarısına kadar yasaklamışlar bunlarında kafası güzel ne yaptıklarını bilmiyorlar :)
kanka sözde egsoz beslemeli düzüför yasaklancaktı ama yarısına kadar yasaklamışlar bunlarında kafası güzel ne yaptıklarını bilmiyorlar :)
Ama cidden redbull öncesinde %45 , bu yarış itibari ile %50 kullanırsa egsoz beslemeli difüzörü, o zaman onlar hızlanıp diğerleri yavaşlayacak gibi birşey olcak. Yazık ve büyük haksızlık olur diyorum kanka.
mercedesde ufak bir hacim artışı diyor , ferrari de ne olacak acaba nos serbestmi :D
nakadar kurcalandı f1 bu sene
şumicik ümitsiz konuşmuş.
yağmur duasına çıksınlar bari...
tyMu bu işlerde senin parmağın varmış ? ne iş ?
Simge sende biraz dua et bi işe yara :P
hep dua ediyorum zaten reis için. :D
o resi o reis anladınız siz. :D
bu arada bu Burak ne koyduda editlemiş ? Swift te like atmış ? Yoksa yengenizin resmimi :mad:, bana bakın ulen kan çıkar ! yanlış olmasın F1 in lpg takması gibi bişi olur ona göre !!! :allaalla:
f1 lpg hem çevreci hem 19 bin olabilir :D
Evet belli oldu bu kuralların böyle karman çorman olmasındaki tek sorumlu TyMu dur ... Taşlayın !
yok ya ben kural koysam v12 den aşşağası yasak diye başlar :D
fena olmaz aslında he devir limitide 20 k olsun iyi olurdu be :)
Hamilton: "Yağmura Rağmen Tamamen Boş Bir Gün Değildi"
Lewis Hamilton, bugünkü yağmurlu antrenman seanslarına rağmen Mclaren'in yeni arka kanat dahil güncellemelerini iyi bir şekilde test edebildiğini düşünüyor.
Hamilton "Bugünkü sürüş eksikliğine rağmen bugün oldukça cesaret vericiydi. Bir kaç şey test ettik ve araçta oldukça iyi şeyler hissettim."
"Yarın kuru olursa ilginç olacak çünkü aracımız oldukça iyi görünüyor. Yeni arka kanat da oldukça olumlu görünüyor ancak henüz yarın ve yarışta ne kullanacağımıza karar vermedik." dedi.
Jenson Button "Yeni arka kanadın eskisine göre gelişim olup olmadığını henüz bilmiyoruz. Farklı downforce seviyesi vardı ancak hafta sonunun geri kalanında ne kullanacağımız konusunda emin değilim." dedi.
Hamilton, bugün yağmurda DRS kullanması nedeniyle Red Bull'dan Mark Webber'le birlikte hakemler tarafından çağırıldı.
Hamilton "Hakemlere gitmemin nedeni DRS'nin yağmurlu anlarda kullanımı konusunun düzeltilmesiydi. Kurallar yağmurda oluksuz lastiklerle DRS'nin kullanılıp kullanılmayacağını tam belirtmiyordu ve biz bu sabah bunu yaptık."
"Hakemler gelecek yarış öncesinde kuralları daha da sağlamlaştırmak için durumu anlamak istediler. Kuralların daha açık ve güvenli olması için bazı önerilerde bulundum ve faydalı bir ziyaret oldu." dedi.
Renault Önden Çıkışlı Egzozdan Vazgeçebilir
Renault, Silverstone'da uygulanmaya başlanan difüzör yasağıyla birlikte önden çıkışlı egzoz sistemini rafa kaldırabilir.
Bu sene önden egzozu ile yegane bir yol izleyen Renault, aracı tamamiyle bu sistem etrafında tasarlandığı için yasağın kendilerini tam anlamıyla ne kadar etkileyeceğini bilmiyor ve kötü sonuç olasılığı karşısında takım klasik egzoz çıkışlarına dönebilir.
Eric Boullier "Belki arkadan çıkışa dönebiliriz. Her türlü senaryoyu değerlendirmek zorundayız. Önden çıkışta amacımız difüzör kullanımını maksimuma çıkarmaktı ancak sistem yasaklandıysa daha fazla bunun üstüne harcama yapmayız."
"Almanya'ya bu tür bir çözüm getirebiliriz. Şu anda söylemek için erken." dedi.
http://www.trf1.net/thumbnail.php?file=0400x225/renault/renault_egzos_500827277.jpg&size=article_medium
initial-D
09-07-2011, 10:15
bu arada bu Burak ne koyduda editlemiş ? Swift te like atmış ? Yoksa yengenizin resmimi :mad:, bana bakın ulen kan çıkar ! yanlış olmasın F1 in lpg takması gibi bişi olur ona göre !!! :allaalla:
yayın linkleri koymuştum,swift gördükten sonra site için problem olmasın diye kaldırdım:)
kural sezon başında konulup herkes o kurallara göre motor üretmeli.sonra tabii mercedes hacim artışı ister redbull %50 kullanayım ister herkes birşeyler ister:)fia kundaktaki bir bebe tarafından yönetilmiyorsa bende adam değilim.şu sezonu ve kuralları idare etme konusunda tam bir beyinsizler.
ulan geçen sene bir yenilik getirdi adamlar.egzos beslemeli difüzör.tamam, süper bir buluş ve kullanımında hiçbir sıkıntı yok kural kitabına göre.sonra bundan gaza basmazkende yararlanmak istediler ve yeni bir sistem kullanmaya başladılar.sezonun son yarışlarına doğru kullanılmaya başlandı zaten ve f1 takımları haricinde kimselerinde haberi yoktu tam olarak ne olduğundan.ama sozun sonunda fia nın artık işi çözmüş olması ve ona göre yeni sezon başlamadan sınırı çizmesi gerekiyordu.
ne diyor kural kitabında? hareketli bir parça ile downforce üretmek yasak.evet hareketli kanat kullanımı buna bir örnek mesela.hızlandıkça düz bir hal alan kanat kullanamazsınız.ama tüm takımların bu sene hareketli bir parça ile downforce üreteceğini biliyordu fia yeni gaz kelebekleri ile.göz göre göre kural kitabına aykırı araçlara izin verdiler, sonra bir aracın sezonu dominbe etmeye başladığını görünce "hareketli parça ile downforce üretme kuralı çiğneniyor" deyip gaz kelebeklerini yasaklamaya çalıştılar.şimdide tekrar geri vites yapıyorlar.
f1den anlayan 1-2 tane makine mühendisi çok daha iyi idare ederdi şu kuralları
bugun ısım yok sıralamaları izleriz heralde go schumi go
initial-D
09-07-2011, 11:15
şumi güzel bir spin attı:D
yağmurda başladı
initial-D
09-07-2011, 14:22
ve fia tekrardan renaulta tanıdığı imtiyazı geri aldı. yüzde 50 oranında egzos gazı kullanımına izin vermedi.
salak valla gerizekalı bunlar
TRT CANLI (http://www.trt.net.tr/Canli/canli.aspx?kanal=TRTHD&slv=0)
Resmi site linki bu sıkıntı yok :D Uyduzedeler izleyebilir :)
Son bölümde yağsın yağmur :D
initial-D
09-07-2011, 14:35
kobayashiden podyum bekliyorum
Hahah Fernando!!
Ferrariler hızlı mı la ? Bakıyım valla hızlı :D
kickbuttowski
09-07-2011, 14:43
offf acmamla gormem bir oldu.. elendi reyis
ya bas git schumi ya yeter be kardeşim
initial-D
09-07-2011, 14:58
süreler değişmez büyük ihtimalle yağmur başladı
initial-D
09-07-2011, 15:00
ahaha sıralama iptal:D
ingilterenin dengesiz havası son seans heycanını yedi ne güzel çekişme izlicektik ::)
2011 Formula 1 şampiyonasının Silverstone'da gerçekleştirilecek 9. yarışı öncesinde sıralamaların galibi yine Red Bull takımı oldu.
Yağmurun zaman zaman etkilediği Silverstone sıralamalarında Red Bull sürücüleri ilk 2 sırayı kazanmayı başardı ancak sezonun pol pozisyonlarındaki kuşkusuz en başarılı ismi olan Sebastian Vettel takım arkadaşına geçildi.
Mark Webber bu sezon 2. pol pozisyonunu kazandı ve yarınki yarışa ilk sıradan başlayacak.
Tartışmaların ön planda olduğu Silverstone'da Red Bull'un en yakın rakibi Ferrari olarak göründü. Red Bull sürücülerini Ferrari sürücüleri takip ederken Alonso bundan önceki 8 sıralama seansında olduğu gibi takım arkadaşı Felipe Massa'yı geride bıraktı.
Kendi evinde yarışan Mclaren takımı beklenen performanstan uzakta kaldı ve Jenson Button 5. sıra ile takımın en öndeki ismi oldu. Force India ile çaylaklık sezonuna rağmen iyi işler başaran Paul di Resta, kendi evindeki ilk yarışında 6. olarak en iyi sıralama sonucunu elde etti ve yarış için büyük avantaj sağladı.
Williams'ın çaylak pilotu Pastor Maldonado da oldukça iyi bir iş çıkararak 7. oldu ve en iyi sıralama sonucunu kazandı. Sauber'in Japon sürücüsü Kamui Kobayashi 8. olurken Mercedes'ten Nico Rosberg 9. oldu.
Sıralamaların son bölümünde ilk turunda iyi derece elde edemeyen Lewis Hamilton 10. sırada kaldı.
Poz Pilot Takım Süre Fark
1. Mark Webber Red Bull-Renault 1m30.399s
2. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m30.431s + 0.032
3. Fernando Alonso Ferrari 1m30.516s + 0.117
4. Felipe Massa Ferrari 1m31.124s + 0.725
5. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m31.989s + 1.590
6. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m31.929s + 1.530
7. Pastor Maldonado Williams-Cosworth 1m31.933s + 1.534
8. Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1m32.128s + 1.729
9. Nico Rosberg Mercedes 1m32.209s + 1.810
10. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1m32.376s + 1.977
2. Seans sınırı: 1.32.588 Fark **
11. Adrian Sutil Force India-Mercedes 1m32.617s + 0.977
12. Sergio Perez Sauber-Ferrari 1m32.624s + 0.984
13. Michael Schumacher Mercedes 1m32.656s + 1.016
14. Vitaly Petrov Renault 1m32.734s + 1.094
15. Rubens Barrichello Williams-Cosworth 1m33.119s + 1.479
16. Nick Heidfeld Renault 1m33.805s + 2.165
17. Heikki Kovalainen Lotus-Renault 1m34.821s + 3.181
1. Seans Sınırı: 1.35.132 Fark *
18. Jaime Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 1m35.245s + 2.575
19. Sebastien Buemi Toro Rosso-Ferrari 1m35.749s + 3.079
20. Timo Glock Virgin-Cosworth 1m36.203s + 3.533
21. Jarno Trulli Lotus-Renault 1m36.456s + 3.786
22. Jerome D'Ambrosio Virgin-Cosworth 1m37.154s + 4.484
23. Tonio Liuzzi HRT-Cosworth 1m37.484s + 4.814
24. Daniel Ricciardo HRT-Cosworth 1m38.059s + 5.389
Kurallar iyice liseli muhabbetine dönmüş de gene RedBull koymuş çocuğu Newey hakikaten büyük adam belli niye kafasında saç kalmadığı :)
Schumacher: "İstediğimiz Gibi Olmadı Ama Hayal Kırıklığı Yok"
Michael Schumacher, Britanya GP öncesi sıralamalarda 13. sırada kalmasına rağmen hayal kırıklığı yaşamadığını çünkü bunun nedenini bildiklerini söyledi.
Schumacher "Sıralamalar tam olarak istediğimiz gibi olmadı ancak hayal kırıklığı yaşamıyorum çünkü nedenini biliyorum. Belirsiz hava koşulları nedeniyle, yağmurda sürüş riskine girmemek için piste erken çıktık ancak bu çok erken oldu. Son turumda artık lastiklerim bitmişti ve özellikle 6. virajda çok fazla önden kayma sorunu yaşadım ve son 10 sürücü arasına giremedim."
"Bu sonucun sabahki vites kutusu sorunuyla bir alakası yok. Bakalım yarın 13.lükten neler yap
Schumacher'in gerçek temposu bu değiş yarışta yükseliceğine eminim , Hamilton'da tırmanıcaktır bu yarış özellikle ikisini izlicem.Hamilton gene olaylı bi kazaya karışırsa vay haline ... Başta Lauda olmak üzere üstüne kim bilir nasıl yüklenicekler :) RedBull larda artık isteğime kulak verin startta ilk virajda dalın birbirinize ...
sıralamaları falan izlemedim ama sadece yorumları izledim sıralama sonrasındaki, hamilton'un bu yarışta kazaya karışma riski yüksek deniyor genelde :D bakalım ekşın olsun biraz ya , redbullar da çarpışsınlar geçen yılki gibi :D
kickbuttowski
09-07-2011, 18:23
sıralamaları falan izlemedim ama sadece yorumları izledim sıralama sonrasındaki, hamilton'un bu yarışta kazaya karışma riski yüksek deniyor genelde :D bakalım ekşın olsun biraz ya , redbullar da çarpışsınlar geçen yılki gibi :D
son 7 yilda ilk 4 disinda 1. olan yok 1975ten beride en iyi tirmanis 7likten 1.lige.. vettel kalkista gecebilir webberi onun disinda dugun konvoyu izlemekten daha zevkli bir yaris olmayacak..
Mehmet Alacicek
09-07-2011, 18:32
yarın ben ferfariden startta bi geçiş bekliorum iki red bullun aralarına girerlerse güsel bi yarış olur yoksa arka arkaya klasik zevksiz turlar atılır biz izleyicilerinde canı sıkılır ekran başında..
son 7 yilda ilk 4 disinda 1. olan yok 1975ten beride en iyi tirmanis 7likten 1.lige.. vettel kalkista gecebilir webberi onun disinda dugun konvoyu izlemekten daha zevkli bir yaris olmayacak..
hiç belli olmaz alonso vettel ve weber arasına girebilirse zevkli olur bence.
daha iyi tırmanış 2 yarış önce oldu yanlış hatırlamıyorsam bu arada, 1. lik olmasa da ;)
kickbuttowski
09-07-2011, 18:48
1.lik icin en iyi tirmanistan bahsediyordum.. redbull virajlarda cok hizli ve silverstone takvimin en hizli virajli pisti.. yani cok zor
Umarım yarışta suyunu çıkarmak ! kaydı ile güzel bi yağmur olur
izleyemedim ama sonuçlar gene aynı olmuş.
gene bunlar ilk ikide, gene ferrari zirvenin peşinde.
gene reis ilk onda yok. :)
Kahretsin yarın misafir geliyor oturup tam olarak izleyemeyecem
Eğer yarın vettel webberi pistte geçemezse %80 webberin başına pit stopta cenabetlik! Gelecek ve vettel one geçecek
Alonso 2 redbullun arkasındayken, onlar gece rahat dahi uyuyamaz :D Ayrıca, önceki yarışlardan daha hızlı bir otomobile sahip, bu şekilde alonso, kazaya ya da havanın değişmesinden lastik seçimi hatasına düşmezse podyumda kalır bakarsınız podyumda orta basamağı alır :)
Webber normalde kötü start alan biri ilk virajı 3. hatta 4. dönerse şaşırmamak lazım , Alonso da öle Webber e göre biraz daha normal ( şimdi sakın bana İspanya demeyin o defa oldu Renault'dan ayrıldıktan sonra Alonso o süper startlarını kaybetti , çünkü ozamnlar Reno açık ara en iyi çekiş e sahip araçtı şimdiki RedBull gibi )
Reis de bi abdest alsın bi duş alsın artık ... Hamilton da Startta iyi fırlar onlara dikkat etmek lazım . Gene yağmur yağarsa normal başlasın güvenlik araçı ile start istemiyoruz
Cuma 88.000 dün 105.000 kişi,bugün 120.000 biletintamamı satılmış, yollarda bilet istiyorum diye tabela tutan adamlar var,yeni rekor geliyor
Serhan Acar
darısı başımıza :)
gp2 de hava güzeldi porsche cup da hava hafiften kapanmaya başlıyordu birazi yağmur görecez muhtemelen yarışda .
yeni pit çıkışı :)
http://yfrog.com/z/kgvbfij
initial-D
10-07-2011, 12:59
start sc arkasında verilmesinde..yağmur hamiltonun işine yarar en azından
initial-D
10-07-2011, 13:39
perez yarış başlamadan ön kanadını kırdı piste çıkış turunda
Rainforce! :D Görevliler pistin ıslak kalan yerlerini, fırça olarak tabir ettiğimiz ürünlerle temizliyor :D
Reis hızlandı, cezalandırıldı :D
ahmet3425
10-07-2011, 14:32
yarısa heyecan geldi :D
initial-D
10-07-2011, 14:36
schumi birkaç yarıştır iyice acemi kazalar yapıyor,yazık etti kobayashiye
kuruda gidwerken ıslakta giden hamiltona geçilmek alonsoyu nasıl yaptı merak ediyorum:D
schumi birkaç yarıştır iyice acemi kazalar yapıyor,yazık etti kobayashiye
kuruda gidwerken ıslakta giden hamiltona geçilmek alonsoyu nasıl yaptı merak ediyorum:D
Az sonra gelen geçişle benzerini lewise sormak gerekcek :D
ahmet3425
10-07-2011, 14:46
ohh yeeee işte budur helal alonso :D
ahmet3425
10-07-2011, 14:52
aha redbullar pitte ilkkez zıctı :D
Day Walker
10-07-2011, 14:53
Gazozcular buyuk hata yaptilar
ahmet3425
10-07-2011, 14:54
bu arada işte şimdi s.vettel icin yeteneklerini gösterme şansı doğdu bakalım bu durumda neler yapabilecek.
müthiş zevkli geçiyo yarış.
kaçıran çok şey kaçırmış oluyo gerçekten...
Gerçekten çok zevkli oldu Redbull un pit hatası :)
ahmet3425
10-07-2011, 14:57
alonso adeta ucuyor :D allah tekerine zeval vermesin AMİN :D:D
Not redbull, but Ferrari gives you wings :D:D:D
ahmet3425
10-07-2011, 15:01
Not redbull, but Ferrari gives you wings :D:D:D
zaaaaaaaa :D:D
alperkkc
10-07-2011, 15:33
hamiltonnn adam adaam :D
ahmet3425
10-07-2011, 15:34
hamilton yine yaptı yapacagını bence massaya carpmaması gerekiyordu, yine bilerek yaptı.
halilcan9455
10-07-2011, 15:35
alonso kazandı ..<3
rosberg gene seriyi bozmadı :D
initial-D
10-07-2011, 15:36
drs ye bile karşı gelebildi, drs haricinde kimseye geçilmedi, redbull gibi bir otomobili bitik lastikle arkasında tuttu, yağmurda ondan hızlı gidebilen yoktu
ama ne varki 20 saniye ceza gelecektir.kimse ağlaşmasın massaya çarptı diye, kime ne yaptı?salıp gitmesine izin mi vermeliydi?
dişle tırakla bu kadar.pistte bugün onun yaptıklarını yapabilecek başka pilot olmadığını görmek güzel,yeniden
alperkkc
10-07-2011, 15:36
ben kasıt görmedim ama hırslı adam :D
alperkkc
10-07-2011, 15:38
drs ye bile karşı gelebildi, drs haricinde kimseye geçilmedi, redbull gibi bir otomobili bitik lastikle arkasında tuttu, yağmurda ondan hızlı gidebilen yoktu
ama ne varki 20 saniye ceza gelecektir.kimse ağlaşmasın massaya çarptı diye, kime ne yaptı?salıp gitmesine izin mi vermeliydi?
dişle tırakla bu kadar.pistte bugün onun yaptıklarını yapabilecek başka pilot olmadığını görmek güzel,yeniden
aynen katılıyorum.
ahmet3425
10-07-2011, 15:40
frenlemede hata yaptı hamilton, massa ise gec frenajla sikanı kapattı. hamilton da herzaman yaptıgı gibi dalmaması gereken araya daldı. ağır cekimde dikkat edin hamiltınun ön tekerlekleri massanın govdesine dayandı massa orda olmasa pistin dısına kadar cıkardı o araç.
neyse komiserler inceleyecektir görürürz bakalım.
bu yarıştanda bir kez daha anladıkki içlerinde en iyi pilot hamilton.
şumi hariç tabi...
Day Walker
10-07-2011, 15:49
Su pis zenciye bi ceza alsa super olur
bu yarıştanda bir kez daha anladıkki içlerinde en iyi pilot hamilton.
şumi hariç tabi...
En iyi ? Neye göre en iyi diyorsunuz anlamadım. Formula 1 tarihinde en çok şampiyonluk alan pilot olan Schumacher pistteyken, ve de onu henüz f1de 4. senesinde daha yavaş bir otomobille geçip şampiyon olmuş bi Alonso varken, torpilli, kibirli lewise en iyi demek çok saçma. ;)
Neyse başkası için polemiğe girmemek lazım.
Onu bırakta podyuma kırmızı çok yakışıyor :cool:
emresener
10-07-2011, 15:49
bijon sıkmamak nedir ya button'a yazık oldu :(
bu yarıştanda bir kez daha anladıkki içlerinde en iyi pilot hamilton.
şumi hariç tabi...
Bence öyle değil :)
alperkkc
10-07-2011, 15:52
ne torpili anlamadım ?
initial-D
10-07-2011, 15:53
En iyi ? Neye göre en iyi diyorsunuz anlamadım. Formula 1 tarihinde en çok şampiyonluk alan pilot olan Schumacher pistteyken, ve de onu henüz f1de 4. senesinde daha yavaş bir otomobille geçip şampiyon olmuş bi Alonso varken, torpilli, kibirli lewise en iyi demek çok saçma. ;)
Neyse başkası için polemiğe girmemek lazım.
Onu bırakta podyuma kırmızı çok yakışıyor :cool:
o alonsoya çaylak sezonunda geçilmeyen hamilton pistteyken?:D
şumiyi bi kenara bırakalım.
hamiltonun bu kaçıncı yarışı yahu taa 10lardan 15lerden başlayıpda podyuma çıktığı veya ilk beşe girdiği?
bi ara 19dan başlayıp podyuma gelmişti. (ya geçen sene ya bir önceki)
şu redbull mucizesi olmasa acaba kim vardı zirvede düşündünüzmü?
bırakın rengine milliyetine bakıp kin gütmeyi, antipati beslemeyi.
adam gerçekten iyi pilot işte.
ha bana kalırsa ispanyol alonso kazandı, daha sevindirici benim için adam ispanyol. :)
frenlemede hata yaptı hamilton, massa ise gec frenajla sikanı kapattı. hamilton da herzaman yaptıgı gibi dalmaması gereken araya daldı. ağır cekimde dikkat edin hamiltınun ön tekerlekleri massanın govdesine dayandı massa orda olmasa pistin dısına kadar cıkardı o araç.
neyse komiserler inceleyecektir görürürz bakalım.
çıkmazdı , zaten yeterince yavaşlamıştı , massa olmasa en babası massanın azcık daha sağında konumlanırdı. f1 simulasyonunda deneyebilirsin böyle bir frenajı ;)
button'a yazık oldu, hamilton'un benzin sıkıntısı olmasaydı muhtemelen o vettel'i zorlayacaktı ama günün en iyi adamıydı yine bence de :icon_tup:
o alonsoya çaylak sezonunda geçilmeyen hamilton pistteyken?:D
Yalnız dikkat ettin mi ben Alonso en iyi demedim. SAdece hamiltonun en iyi olarak adledilmesine karşı çıktım ;) Ama yine de kendimi tutamıyorum, şuan yarışan en başarılı 2. pilot Alonso, 1.yi yazmaya dahi gerek yok ;)
bu yarıştanda bir kez daha anladıkki içlerinde en iyi pilot hamilton.
şumi hariç tabi...
Formula 1 tarihinde en çok şampiyonluk alan pilot olan Schumacher pistteyken,
torpilli, kibirli lewise en iyi demek çok saçma. ;)
okumadamı eksiklik var anlamadamı? :)
şumiyi bi kenara bırakalım.
hamiltonun bu kaçıncı yarışı yahu taa 10lardan 15lerden başlayıpda podyuma çıktığı veya ilk beşe girdiği?
bi ara 19dan başlayıp podyuma gelmişti. (ya geçen sene ya bir önceki)
şu redbull mucizesi olmasa acaba kim vardı zirvede düşündünüzmü?
bırakın rengine milliyetine bakıp kin gütmeyi, antipati beslemeyi.
adam gerçekten iyi pilot işte.
ha bana kalırsa ispanyol alonso kazandı, daha sevindirici benim için adam ispanyol. :)
Kimseye kinci olarak bakmıyorum, benim için ingiltere neyse, ispanya ya da israil vatandaşı aynıdır. Yani insan ;) 20den 5e geldiğini söylüyorsun iyi hoşta, o son bölümde yer alan kaç araç mclarenle başa çıkabilecek güçte ? Zaten pistte en hızlı 2-3 otomobilden birine sahip bırakta 5.liğe kadar gelebilsin. ;)
Neyse polemik yok, çifte dünya şampiyonunu kutlama zamanı, bbu sefer başka bir markanın galibiyet serisine çomak soktu :D:D:D:D
En iyi ? Neye göre en iyi diyorsunuz anlamadım. Formula 1 tarihinde en çok şampiyonluk alan pilot olan Schumacher pistteyken, ve de onu henüz f1de 4. senesinde daha yavaş bir otomobille geçip şampiyon olmuş bi Alonso varken, torpilli, kibirli lewise en iyi demek çok saçma. ;)
Neyse başkası için polemiğe girmemek lazım.
Onu bırakta podyuma kırmızı çok yakışıyor :cool:
Yavaş otomobill mi ? Bi yanlışlık var herhalde. 2005 de Ferrari orta sıralarda sürünürken McLaren ve Renault açık ara liderdi şampiyonluğa oynuyorlardı. 2006 da sezonun ilk bölümü gene değişen birşey olmadı sezonun 2. bölümünde 25 puan ( ozamnlar yarış kazanan 10 puan alıyordu ) farkı geriden kapatıp geldi Schumacher , Japonda motoru patlamasa 1. giderken 06 da şampiyondu mış muşları geçelimde YAVAŞ bir otomobil dediğin araç o seneler açık ara pistteki en iyi araçtı şuanki RedBullar gibi :) nesi yavaşmış ciddi çok merak ettim.
Ben gene yarışı izliyemedim umarım bir an önce internete düşer , bu arada Schumi Ceza almasına raümen ilk 10 a girmiş iyidir.
initial-D
10-07-2011, 16:05
Yalnız dikkat ettin mi ben Alonso en iyi demedim. SAdece hamiltonun en iyi olarak adledilmesine karşı çıktım ;) Ama yine de kendimi tutamıyorum, şuan yarışan en başarılı 2. pilot Alonso, 1.yi yazmaya dahi gerek yok ;)
tamam işte sence alonso, başkasına görede hamilton
şumiyi şimdiki pilotlarla kıyaslamamak lazım.çünkü şuanki hali alonso yada hamiltondan üstün değil.aynı araçta olsa bile daha iyi olamayacağı ortada
şumiyi bi kenara bırakalım.
hamiltonun bu kaçıncı yarışı yahu taa 10lardan 15lerden başlayıpda podyuma çıktığı veya ilk beşe girdiği?
bi ara 19dan başlayıp podyuma gelmişti. (ya geçen sene ya bir önceki)
şu redbull mucizesi olmasa acaba kim vardı zirvede düşündünüzmü?
bırakın rengine milliyetine bakıp kin gütmeyi, antipati beslemeyi.
adam gerçekten iyi pilot işte.
ha bana kalırsa ispanyol alonso kazandı, daha sevindirici benim için adam ispanyol. :)
İyi pilot olması en iyi olduğu anlamına gelmiyor ne yazık ki
okumadamı eksiklik var anlamadamı? :)
Yok allaha çok şükür okumamda sorun yok, 2 pilot ismi verdim orada bilmem fark ettin mi ? Sadece bu değil bu da var babında yazmadın diye belirtmedim onu, alonsonun neyi başardığını belirtmek için yazdım ;) Bu demek oluyor ki senin anlamada bir sıkıntın var.
Muhteşem zevklı bı yarıstı hele kı son turlar nefes kesti.
Alonso taraftarı olark cok mutluyum buyuk iş başardı.Umarım bundan sonra sürekli böyle devam eder ferrari
evet sizin anlama yetinize bakarsak benim anlamada bi sıkıntı var doğrudur. :)
her neyse bana göre şumi size göre ayşe mehmet napalım herkeste farklı bi görüş var işte...
Hamilton Massa'ya geçilmedi, finişi önde geçti ben yerimden sıçradım sigara ağzımdaydı yere düştü siz düşünün Hamilton'culuğumu artık :D
Murat ve Simge , seviyeyi bozmayalım hakarete gitmesin olay lütfen :) paylaşımda yapıyoruz burda , münazaramız iyi olsun :D
Bence de Schumacher'in aracı iyi olsa Alonso , Hamilton , Vettel'den çok farklı olacağını düşünmüyorum, bırakıp gelmesi yaşı artık reflekslerinin zayıflamasına en büyük sebep birazda..
Button'a va Hami'ye yazık oldu,biri bijon yüzünden biri benzin yüzünden puanlar kaybetti,pistte kazandıklarını taktiksel hatalar sonucunda kaybettiler.
Son virajda yaşanan kazada da Massa Hami'nin içine dalıyor bence,önde olan ve viraj için avantajlı durumda olan o,Massa geçmek için içine dalıyor ve kaza kaçınılmaz oldu.Bence Hamilton'a ceza çok gereksiz olur.
Genel olarak çok çok güze bir yarış değildi ama çok sıkıcıda değildir,DRS olayı çok saçma gelmeye başladı bana,takip edilen arabaya büyük haksızlık,saçma...
Alonso ya tebrikler iyi götürdü birinciliği ferrari hızlıydı ,yarış genel olarak güzeldi , redbullun takım emrine karşı duruşunuda gördük , mclaren biraz kendini yaktı benzin olsun bijon olsun 2 pilotla puan alabilirdi
Tartışmaların Göbeğindeki Britanya'da Zafer Alonso'nun!
2011 Formula 1 Şampiyonası'nın Silverstone'da gerçekleştirilen 9. yarışı Britanya GP'de zafer Ferrari'den Fernando Alonso'nun oldu.
Yarışa 3. sıradan başlayan Fernando Alonso, yarışın orta bölümünde ele geçirdiği liderliği damalı bayrağa kadar rahat bir şekilde sürdürerek birinci oldu ve Ferrari pilotu bu sene ilk galibiyetini kazandı. Yarışın 2. yarısında adeta uçuşa geçen Alonso, galibiyetin yanında en hızlı turun da sahibi oldu.
Şampiyona lideri Sebastian Vettel, yarışın ilk bölümünü lider götürmesine rağmen 2. pitlerde sorun yaşayarak liderliği kaybederek 3. sıraya geriledi. Son pitlerde Lewis Hamilton'u geçmeyi başaran Vettel, lider Alonso ile farkı kapatamadı ve damalı bayrağı 2. sırada gördü.
Yarışın son bölümünde takım arkadaşına göre daha hızlı görünen Mark Webber, takım arkadaşını geçemedi ve pol pozisyonundan başladığı yarışta podyumu tamamlayan isim oldu.
Kendi evinde yarışan Mclaren'den yarışa 10. sıradan başlayan Lewis Hamilton ilk bölümde podyum mücadelesi içerisinde yer aldı. Ancak yakıtı azalması nedeniyle son 10 turda yakıt tasarrufu modunda yarışan Hamilton 4. olurken takım arkadaşı Jenson Button, son pitlerde sağ ön lastik somununun takılmaması nedeniyle yarış dışı kaldı.
Ferrari'nin Brezilyalı pilotu Felipe Massa, son turlarda Lewis Hamilton'la farkı kapatarak 4.lük potasına girdi. Son turun son bölümlerinde Hamilton'u iyice sıkıştıran Massa geçmeyi başarsa da yerini koruyamadı ve damalı bayrağı 5. sırada gördü.
Yarışa 9. sıradan başlayan ancak gerilere düşen Mercedes GP pilotu Nico Rosberg, yarışın ilerleyen bölümlerinde istikrarlı ve sorunsuz bir yarış geçirerek 6. olmayı başarırken onu Sauber'le çok iyi bir yarış geçiren Sergio Perez takip etti.
Lotus Renault'dan Nick Heidfeld, yarışın son bölümünde Michael Schumacher'den gelen baskıya cevap vererek 8. olurken Mercedes GP pilotu Schumacher 9.lukla yetinmek zorunda kaldı. Ancak Schumacher, yarışın ilk bölümünde Sauber pilotu Kamui Kobayashi'ye vurması nedeniyle 10 sn dur kalk cezası alması nedeniyle oldukça gerilere düşmüştü.
Yarışta son puan Toro Rosso'dan Jaime Alguersuari'nin oldu. İspanyol sürücü son 2 yarışta olduğu gibi bu yarışa da 18. sıradan başlamasına rağmen puan kazanmayı başardı.
Yarışın ilk bölümünde iyi iş çıkaran Force India'dan Adrian Sutil 11. olarak puanları ilk kaybeden isim olurken onu Petrov ile Williams sürücüleri takip ettiler.
Yarışın ilk bölümünde iyi iş çıkaran diğer Force India sürücüsü Paul di Resta, pitlerde yaşadığı sorun nedeniyle çok fazla zaman kaybetti ve İskoç sürücü kendi evindeki yarışta çok iyi başlangıç yapmasına rağmen beklediğini bulamadı.
Sezonun 9. yarışının ardından elde edilen sonuçlarla birlikte Sebastian Vettel 6 galibiyet 3 ikincilik ile puanını 204'e yükseltti ve en yakın rakibi Webber ile puan farkı 80'e çıkmış oldu. Alonso ile ilk galibiyetiyle birlikte 3. sıraya yükseldi. Takımlar klasmanında ise Red Bull, 2. sıradaki Mclaren'e 110 puan fark attı.
Poz. Pilot Takım Süre
1. Alonso Ferrari 1sa28:41.194
2. Vettel Red Bull-Renault + 16.511
3. Webber Red Bull-Renault + 16.947
4. Hamilton McLaren-Mercedes + 28.986
5. Massa Ferrari + 29.010
6. Rosberg Mercedes + 1:00.665
7. Perez Sauber-Ferrari + 1:05.590
8. Heidfeld Renault + 1:15.542
9. Schumacher Mercedes + 1:17.912
10. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari + 1:19.108
11. Sutil Force India-Mercedes + 1:19.712
12. Petrov Renault + 1:20.600
13. Barrichello Williams-Cosworth + 1 lap
14. Maldonado Williams-Cosworth + 1 lap
15. Di Resta Force India-Mercedes + 1 lap
16. Glock Virgin-Cosworth + 2 laps
17. D'Ambrosio Virgin-Cosworth + 2 laps
18. Liuzzi HRT-Cosworth + 2 laps
19. Ricciardo HRT-Cosworth + 3 laps
demiş trf1.net
ahmet3425
10-07-2011, 16:25
neyse alonsoyu tebrik edelim pistte adeta uctu. son yapılan egzos kısıtlamaları ferrarinin isine yaramıs gorunuyor.
bakalım bundan sonraki yarıslar neler getirip neler goturecek bekleyelim gorelim.
Webber'in geçmeye çalışmasının sebebi ise Alonso'nun aradaki farkı kapatıyor olmasıydı puan sıralamasında. Spikerler de aynı şeyi söyledi yarış bitiminde, ama Vettel'i tutan Redbull yönetimi Webber'in geçişine izin vermedi tabi.
Vettel 204
Webber 124
Alonso 112
puanda şuan bugünün sonunda.
cabrioleter
10-07-2011, 17:19
alonso iyi iş çıkardı. mclaren için pek şansız oldu bi de massa ya geçilseler tam olacaktı
initial-D
10-07-2011, 20:55
'Malesef son 21 tur kala benzin tasarrufu yapmak zorunda kaldım. Bu yüzden Webber'e yerimi kaybettim. Fakat son turda 'artık zorlayabilirsin' dediler. Ben de 'Eh teşekkürler' dedim ve sonra Massa beni yakaladı. Ama ona pozisyonumu asla vermeyecektim. Asla!'
:D:D adam inanmış
21 tur kala benzin tasarrufu yapmak zorunda kalmak bana biraz strateji hatası gibi geldi, çünkü ekonomik şekilde kullandığı son turlarda her tur yaklaşk olarak 3 sn kaybetti :) Son 7 tur kala ekonomik kullan telsiz anonsunu hatırlıyorum. O bölüme kadar gayet hızlıydı lewis, 21 tur biraz abartıp söylemiş gibi geldi bana. :D
initial-D
10-07-2011, 21:43
tabiiki takımın bir hesaplama hatası,herkesin başına gelebilir ve geliyorda.hele turbonun olduğu yıllarda neredeyse mekanik arızalarla yarış dışı kalma kadar sık yaşanan birşey yakıtın bitip yolda kalması:)
%10luk gaz akışında nekadar harcıyacaklarını ayarlayamamış olabilirler. geçen yarışa kadar egzos manifolduna benzin gönderiyolardı gaza basmasalar bile ama bu yarışta bu kalkınca belkide hesap hatası yaptılar.
baya inanmış :D telsizden o haber geldiğinde 21 den az tur vardı kaç tam hatırlamıyorum ama :)
initial-D
10-07-2011, 22:13
haber belki daha öncesinde gelmiştir yayına vermemişlerdir? :)
individual
10-07-2011, 22:19
Hamilton Massa'ya geçilmedi, finişi önde geçti ben yerimden sıçradım sigara ağzımdaydı yere düştü siz düşünün Hamilton'culuğumu artık :D
Murat ve Simge , seviyeyi bozmayalım hakarete gitmesin olay lütfen :) paylaşımda yapıyoruz burda , münazaramız iyi olsun :D
Bence de Schumacher'in aracı iyi olsa Alonso , Hamilton , Vettel'den çok farklı olacağını düşünmüyorum, bırakıp gelmesi yaşı artık reflekslerinin zayıflamasına en büyük sebep birazda..
hamilton massa tam yan yana geldiğinde koltukdan havaya fırmadım evde bende bir bağrış :D süperdi valla :D
individual
10-07-2011, 22:22
Bu arada 2 sezondur favorim olan Kamui Kobayashi Silverstone bahtsız geçti.
http://images.sportinglife.com/11/02/330/Kamui-Kobayashi-2011_2566672.jpg
baya inanmış :D telsizden o haber geldiğinde 21 den az tur vardı kaç tam hatırlamıyorum ama :)
7 tur kalmıştı kayıt yayınladınğında benim hatırladığım.
haber belki daha öncesinde gelmiştir yayına vermemişlerdir? :)
Ama işte her turda 3 sn geriye bu telsiz kaydı yayınladıktan sonra düşmeye başladı, webber geçti, sonra massa yaklaşmaya başladı.
murat1 teşekkürler bilgi içn ,
initial-D tabi yayına vermemiş olabilirler ama yayından sonra ciddi yavaşladı.
Bu arada difüzör olayında takımlar anlaşmış yasak kalkıyor
baya inanmış :D telsizden o haber geldiğinde 21 den az tur vardı kaç tam hatırlamıyorum ama :)
Cok iyi hatırlıyorum 47. tur anons edildi :)
Cok iyi hatırlıyorum 47. tur anons edildi :)
ben niye 44 ü dönüyolardı diye hatırlıyorum alp ya :) ama emin değilim yeni yeni uykum açılıyodu :D
Bu arada 2 sezondur favorim olan Kamui Kobayashi Silverstone bahtsız geçti.
http://images.sportinglife.com/11/02/330/Kamui-Kobayashi-2011_2566672.jpg
Çünkü Yarıştan önce Tekila çakmış :)
http://www.yallaf1.com/wp-content/uploads/2011/06/d11cdn2402.jpg
http://en.espnf1.com/PICTURES/CMS/10500/10565.jpg
http://richardsf1.com/wp-content/uploads/2011/01/KamuiKobayashi.jpg
koçum Kobayashi bundan sonra favorilerim arasındasın !
götür :D:D
Alonso finish de :)
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2011/07/10/article-2013271-0CF37E5600000578-569_634x528.jpg (http://www.dailymail.co.uk/sport/formulaone/article-2013271/Fernando-Alonso-gives-Ferrari-happy-anniversary-British-Grand-Prix.html?ito=feeds-newsxml)
Fernandonun sıralama öncesi difüzör yasagıyla alakalı yorumu.
Alonso: Fark yasaktan dolayı kapanmadı
Fernando Alonso, Silverstone'da farkın kapanmasının difüzör yasağından kaynaklanmadığını, Ferrari'nin yaptığı güncellemeler sayesinde olduğunu söyledi.
Bu haftasonu yürürlüğe girecek olan yasaktan dolayı Ferrari'nin, Red Bull'a yaklaşması bekleniyordu ve Alonso, sıralama turlarında polü sadece 0.117 saniye farkla kaçırarak farkın kapandığını gösterdi.
İspanyol pilot, 'Bu sezonki en iyi sıralama turlarını geçirdiğimiz için çok mutluyum. Silverstone gibi bize uygun olmayan bir pistte 0.7 saniye civarında bir fark beklerken bu kadar yakında olmak çok iyi bir durum.' ifadelerini kullandı.
Alonso farkın yasaklar nedeniyle kapandığını inkar etti ve, 'Ben bir teknisyen değilim, fakat bence farkın kapanma nedeni bizim aracımızdaki güncellemeler.' dedi.
'Egzoz, difüzör ve bunların tartışmaları... 100'lerce kez tekrarladık... Hepimiz yeni bir kuralla performans kaybı yaşıyoruz. Belki arada hafiften daha fazla zaman kaybeden takımlar olabilir. Fakat kimse diğerlerinden 1 saniye daha fazla zarara uğramaz. Bu mümkün değil.'
'Şu anda 3. ve 4.'yüz, tüm takım iyi bir iş çıkardı ve daha rekabetçiyiz artık.'
Alonso yaşanan tartışmaların spora zarar verdiğini ifade etti.
'Bence bu tartışmalar çok sıkıcı. Öncelikle seyircileri düşünmemiz gerek. Öte yandan biz sürücüler için de zorlu bir durum. Tüm bu konuşmaları görmezden gelip aracın içinde %100 konsantre olmak zorundayız. Seyirciler böyle tartışmalar yerine aksiyon, geçiş, pol savaşı ve yarış görmek isterler.'
RedBull'un açık ara herkesten daha çok performans kaybettiği ortada . Çünkü onlar bu sistemi ilk bulan ona göre araçını tasarlıyanlar diğerleri onlardan görüp sonradan araçlarında oturttu dolayısıyla onlar kadar verim alamadılar tıpkı McLaren in F-Kanalı ilk bulup aracını ona göre tasarlaması gibi.Diğerleri gördüler ama baştan beri ona göre tasarım olmadığı için hiç kimse onlar kadar verimli kullanamadı .
Alonso'da konuyu es geçtirmesi işine geldiğinden kaynaklanıyor .2009 da Renault dayken Reno kıyametleri koparmştı Brawn ın difüzörüne + Ferrari'de hatta olay mahkemeye taşındı . Ozamn niye düşünmüyorlaardı seyircileri ne değişti ? Çok basit şimdiki kural değişikliği işine geliyor .
Zaten yasak kalktı, farkın kapanmasının bununla alakalı olup olmadığını göreceğiz başkan :D
olan biten çok saçma 1 yarışlık kural değişikliği o kadar pata kütürdü sonuç sıfır :) Yasak geri kalkınca RedBull gene kaldığı yerden devam edicek büyük süpriz olmazsa . Ama şaka maka Ferrari bu formu sürdürür ve sezon sonunda Alonso şampiyon olursa bu kadar farktan helal olsun derim , RedBull ada siz meşrubat üretmeye geeri dönün gazıznız buraya kadarmış :) Bu arada bence McLaren in geride kaldığı filan yok Lewis arkalara düştüğü için geride kalmış gözüküyorlar Button hiç bi zaman normal şartlarda önleri zorluyamadıki adam gibi ...
initial-D
11-07-2011, 01:45
redbullun yavaşladığı falan yok diye düşünüyorum ben.yağmurda iyi gidemediler.pitte geriye düşüncede çok zorlamadı 2.liği kabullendi
yoksa hala en hızlı araç sıralaması rb-ferrari-mclaren.tamamen kuru zeminden başlayan bir yarış olsaydı vettel daha farklı önde olurdu pitte kaybettiği zaman onu etkilemezdi.ferraride prellinin getirdiği yumuşak ve kendilerine uymayan sert lastikleri kullandığında gene gerilerdi belki ve 2.likten 3 hatta 4 e düşebilirdi.yağmur lastiklerini kullandıkları için sert hamuru takma zorunluluğu olmadan yumuşaklarla yarışı bitirebildi alonso ve tabi diğerleride.
Doğru diyorsun Burak yarışı daha izliyemediğim için stratejileri olan durumları pek bilmiyorum skor yorumculuğu yapıyorm bu aralar :D tavsiye ederm kolay oluyor hiç kafa yormuyorsun :) yarıştı kim ne yapıyor neler oluyor bişi kaçırmıyalım diye kafamız patlıyor ... ulan kafamı F1 e verdiğim kadar derslere versem Mühendis olurdum bea :)
initial-D
11-07-2011, 01:53
bence redbul şampiyonayı vettelin alamayacak olmasından tırsıyor ki weberin geçmemesini istediler.halbuki weberin 2. bitirip vetelin 3. olmasını isteselerdi şampiyonada ilk 2 sırada daha sağlam olacaklardı.vettele sanki çok lazımmış gibi 3 puan fazla alsın diye weberin geçmemesine gerek yoktu bence.
ha tabi temas yaşanıp yarış dışı kalmalarından korkmuşta olabilirler.yada kuralın değişmeyip sezonun kalanında puan kaybedeceklerinide düşünmüş olabilirler.
10 yarışta vettel hepsini 4. bitirse her yarışı alonso kazansa ancak şampiyona tehlikeye girer ki okadarda kötü olacaklarını düşünüyorlarsa vay hallerine diyeyim:D
initial-D
11-07-2011, 01:54
Doğru diyorsun Burak yarışı daha izliyemediğim için stratejileri olan durumları pek bilmiyorum skor yorumculuğu yapıyorm bu aralar :D tavsiye ederm kolay oluyor hiç kafa yormuyorsun :) yarıştı kim ne yapıyor neler oluyor bişi kaçırmıyalım diye kafamız patlıyor ... ulan kafamı F1 e verdiğim kadar derslere versem Mühendis olurdum bea :)
canlısı olan bişeyin tekrarını seyredemiyorum ben:)2sinede kafa yordum hem mühendis oldum hem f1 izleyicisi:D:D
Bas git len moral bozma :) ne mühendisisn sen ?
initial-D
11-07-2011, 02:02
Bas git len moral bozma :) ne mühendisisn sen ?
su ürünleri mühendisi:D:D
ama mühendis mi mühendis sonuçta:Dahaha
Sende sıyırıksın yane ne müh. si olursan olsun hiç biri normal olmuyor hep bi sıyırık oluyorlar . Bizim Levent te kaldırım mühendisi bu arada :D
canlısı olan bişeyin tekrarını seyredemiyorum ben:)2sinede kafa yordum hem mühendis oldum hem f1 izleyicisi:D:D
bende bitirmeye çalışıyorum 2 sine birden kafa yorup ama uzadı :D Makine Müh. benim bölüm :)
Bas git len moral bozma :) ne mühendisisn sen ?
sende moralini bozma kanka :D
Makine mi ? olm manyakmısın ne derdin var kendinle ? başka bölüm mü bulamadın :D ? Bizim pederde Makine İTÜ den bide Uni yıllarını saygıyla ! anıyor
Makine mi ? olm manyakmısın ne derdin var kendinle ? başka bölüm mü bulamadın :D ? Bizim pederde Makine İTÜ den bide Uni yıllarını saygıyla ! anıyor
Sado - Mazo takılıyoruz kendimle :D valla anlıyorum, okulu da öğretim görevlilerini de, öğrencilerini de ......... diye giderim :)
Reis in kazasına baktımda ...
pit ten geçmek neye yetmiyor ? Dur kalk niye verildi ? Fikri olan ?
açık ve net sölim : Michael Schumacher'in Yıllarca McLaren'i yenmesinden hatta yenmeyi geçip piste gömmesinden yarası olan sevgili ingiliz hakemlerin kuyruk acısı !
bu kadar basit.
Dexter Morgan
11-07-2011, 06:00
Kaan aynen dediğin gibi bu ceza olayı sadece ingilizlerin kuyruk acısı ...
individual
11-07-2011, 09:33
bana sorarsanız redbull takımı o pitde yaşadıkları duraklama sorunu olmasaydı alonso 2.olurdu alonso trafiğe kalmadı önü açıktı bundan yararlanıp 1.oldu yanlız bi 10 tur daha olsaydı massa için güzel olurdu süper bir yarıştı.
initial-D
11-07-2011, 10:04
schuminin olaya değil kobayashiyede 10 saniye dur kalk verdiler pitteki olay yüzünden.ya bu yarışa özel bir durumdu ya da bundan sonra 10 saniye dur-kalk verecekler pilotların daha sakin olmaları için eskiden olduğu gibi.
@Eriador-levent
su ürünleri mühendisi diyip geçmeyin ziraat fak-tarım makinelerinde yüksek yapıyorum:D
@levent
kardeşim makine müh okuyor.sizlere saygı duyuyorum:)adamın yanında yemek tuzlu olmuş diyorsun, neye göre diyor:D bişey soruyosun, şimdi bir türevini alalım önce bakalım diyor...:D
individual
11-07-2011, 11:20
http://www.turkiyef1.com/site_media/images/otherseries/bigs/silverstone-grand-prix-09-07-2011-117.jpg
F1 Fun
dünkü yarışın ilk 20 turunu izlemedim, izlediğim kadarıyla güzel bir yarış oldu. bir kaç yarıştır gördüğüm kadarıyla pit stoplar çok önem kazanmış. sağlam girip, arızalı çıkmalar, aletlerin takılması, aksilikler filan derken yarışın kaderi değişiyor. takımların yerinde olsam pit ekibinin sağlam şekilde uyarırım.
yeni eksozla ilgili düzenleme red bull'u sarsmamış gibi geldi bana. aynı şekilde gidiyorlar, rakiplerden ilerde (pit aksilikleri hariç).
önümüzdeki yarışlar daha da zevkli olacak bana göre.
initial-D
11-07-2011, 12:25
Felipe Massa, İngiltere GP'nin son turunda Lewis Hamilton'la giriştiği teker tekere mücadelede konusunda bir şikayeti olmadığını belirtti.
İkili arasındaki dördüncülük mücadelesinde Hamilton'ı sürekli zorlayan Massa finişe metreler kala Club'dan geçerken İngiliz rakibine yaptığı atak sonucu dışarıda kalarak pist dışına çıkmış ve çok küçük bir farkla Hamilton'ın ardından damalı bayrağı görmüştü.
Bu mücadele sırasında yaşanan temasa rağmen herşeyi normal karşılayan Massa, "Söyleyecek hiçbir şey yok. Son viraja girerken Lewis'e yakındım. O içeriden girdi, ben dışarıdan, ondan sonra frene bastım, aracı onun önünde çok az çevirdim, o da bana temas etti fakat burada yanlış bir şey yok kanımca" dedi.
Massa, "Ardından son virajda dışarıdan geliyordum, farklı bir şey denemem lazımdı, aracı içeriye soktum, ama Hamilton'ın da yol tutuşu iyiydi, hemen önümde finişi gördü" diye konuştu.
Bu mücadeleden keyif alıp almadığı sorulan Massa, "Hayır, çünkü onun arkasında bitirdim, fakat sizin için sanırım keyif vericiydi" cevabını verdi.
individual
11-07-2011, 13:28
YouTube - ‪Fernando Alonso silverstone 2011‬‏ (http://www.youtube.com/watch?v=sQMfoF890I8)
çon anlamlı olmuş teknoloji tasarım nerden nereye :)
evet ispanya ingiltere derken şimdi bi dev avrupa ülkesine almanyaya gidicez. :)
konuyu açma zamanı geldi diyosun :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.