Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Modifiyenin ruhsata işlenmesi



CrKN
08-09-2007, 09:58
Arkadaslar her kafadan bir ses çıkıyor, soruyorum net cevap yok.

Araclarda iç ve dış modifiyenin ruhsata işlenmesi nasıl oluyor ? Yani yaptıgımız hangi değişiklikler ruhsata işlenebilir ? Sadece renk değişimi ve ya çift renk işlenir diyenler var, janttan egsoza kadar hepsi yasak işlenmez diyenler de var. Mesela spoiler taktık bunu da işletemiyor muyuz ?

Ayrıca araç her baglanınca arpa vermek ve ya mod parçalarını sökmek şart mı ? Bi kaç arkadasım var hemen hemen 2-3 ayda bir kez aracları baglanıyor.

Ciddi yüklemeler yapılıyo tecrübeleriniz vardır diye danışmak istedim. Siz sıkıntıları nasıl aşıyorsunuz ?

KaanKY
08-09-2007, 10:58
böyle bişi tr de yok dsanırım yaa

AyB_Tv
08-09-2007, 11:13
ooo benim konum =)

arabam daha yeni bağlandı çıkardım ve dediklerinin hepsini araştırdım..

1) 2. renk araçta veya renk değişimi ruhsata işlenebiliyo.. ben bundan önceki arabamda işletmiştim ( 206 ) kırmızı-siyah ıolarak ruhsattaydı ve kimse birşey yapamıyordu..

2) cam filmi , egzos vs.. işlenebiliyo.. şöyleki ; faturalarını alıp müşavirine gidiyorsun,biraz rüşvet ve her 6 ayda bir vergileri.. daha geçen hafta araştırdım sordum bunu.. hatta cam filmi için şöyle söyliyim, iş adamlarının hepsinin işli ;)

3) aracın bağlandımı el sürülmeden çıkarabilirsin.. tabiki müşavir tanıdığın olucak..
eğerki bağlanma gecesi operasyonlarında bağlanmassan atıyorum egzostan bağlandın.. gidiyosun servisten egzos değişimi yapıldı diye fatura alıyorsun sonra trafiğe gidip buyur söktürdüm buda faturası diyosun.. sonra cezan neyse ödeyip vın...
Yalnız ! sakın bunu özellikle caddede olan bağlama gecesi operasyonlarından sonra deneme çok sıkı oluyolar.. Bunu sen nerden öğrendin diye sorarsan direk trafik polisi :) arkadaşım aynen bu sayede çıkarı ben çıkaramadım..

Bahsettiğim operasyonlarda bağlanırsan başına gelecekleri ve yapman gerekenleri yazıyorum.. ;

- bağlandığın bölgenin trafiğine gidip işlemlerini yaptırıyosun,orda sakın rüşvet falan deneme..
- sana verilen belgeyle ( aracının neden bağlandığını yzana belgenin orjinali ) muayeneye gidiyosun.. Yalnız gitmeden bir müşavir bulup artık ne istiyosa verip onunla gitmen gerek.. ondan sonraki çok kolay.. sadece egzos muanesi oluyosun sen..diğerlerini o hallediyo.. ayarladığı adam gelip sana nasihat verip arabanı aynen geçiriyo.. paranın gücü konuşuyo..

- sende ondan sonra onaylanan belgenle birdaha trafiğe gidip arabanı askıdan çıkarıyosun ( sana muayene için 3 veya 7 gün süre veriliyo ! )



herhalde bukadarı açıklayıcı olmuştur :)

KaanKY
08-09-2007, 11:50
para para para :D:D:D:D

VteC_MaNiaC
08-09-2007, 11:58
ooo benim konum =)

arabam daha yeni bağlandı çıkardım ve dediklerinin hepsini araştırdım..

1) 2. renk araçta veya renk değişimi ruhsata işlenebiliyo.. ben bundan önceki arabamda işletmiştim ( 206 ) kırmızı-siyah ıolarak ruhsattaydı ve kimse birşey yapamıyordu..

2) cam filmi , egzos vs.. işlenebiliyo.. şöyleki ; faturalarını alıp müşavirine gidiyorsun,biraz rüşvet ve her 6 ayda bir vergileri.. daha geçen hafta araştırdım sordum bunu.. hatta cam filmi için şöyle söyliyim, iş adamlarının hepsinin işli ;)

3) aracın bağlandımı el sürülmeden çıkarabilirsin.. tabiki müşavir tanıdığın olucak..
eğerki bağlanma gecesi operasyonlarında bağlanmassan atıyorum egzostan bağlandın.. gidiyosun servisten egzos değişimi yapıldı diye fatura alıyorsun sonra trafiğe gidip buyur söktürdüm buda faturası diyosun.. sonra cezan neyse ödeyip vın...
Yalnız ! sakın bunu özellikle caddede olan bağlama gecesi operasyonlarından sonra deneme çok sıkı oluyolar.. Bunu sen nerden öğrendin diye sorarsan direk trafik polisi :) arkadaşım aynen bu sayede çıkarı ben çıkaramadım..

Bahsettiğim operasyonlarda bağlanırsan başına gelecekleri ve yapman gerekenleri yazıyorum.. ;

- bağlandığın bölgenin trafiğine gidip işlemlerini yaptırıyosun,orda sakın rüşvet falan deneme..
- sana verilen belgeyle ( aracının neden bağlandığını yzana belgenin orjinali ) muayeneye gidiyosun.. Yalnız gitmeden bir müşavir bulup artık ne istiyosa verip onunla gitmen gerek.. ondan sonraki çok kolay.. sadece egzos muanesi oluyosun sen..diğerlerini o hallediyo.. ayarladığı adam gelip sana nasihat verip arabanı aynen geçiriyo.. paranın gücü konuşuyo..

- sende ondan sonra onaylanan belgenle birdaha trafiğe gidip arabanı askıdan çıkarıyosun ( sana muayene için 3 veya 7 gün süre veriliyo ! )



herhalde bukadarı açıklayıcı olmuştur :)


2 ve 3. soruyla ilgili 1-2 bişi sölemek istiorum ayberk .. bu cam filminin 6 ayda bir dediğin vergileri ne kadar bir bilgin var mı ? 3. soru içinse benim aracım bağlandığında bende gittim egzosu deiştirmeden fatura alayım gideyim dedim Kızıltop. şubeye. Muayene kağıdını almaya gittiğimde sakın sadece faturayla gelme egzosu deiştir öyle gel dinlicem dedi. Ben inanmadım . İşlemleri yaptırıp ruhsatımı almaya geldiimde bizzat geldi ve dinledi. Hatta orjinal olan egzosuma bile sanki bunda bi numara var ama neyse diyerkten bi yorum yaptı. yani kısacası artık onuda kabul etmiolar değişimi kontrol ediolar. En azından kızıltop. da.

CrKN
08-09-2007, 15:35
Ruhsata işlenebilenler sadece film mi ? Mesela body kit koysak ve ya el yapımı tampon spoiler vs. bunları işletebiliyo muyuz ?

Berkan
08-09-2007, 15:52
bole ruhsata isletilmiş bi seat leondu galiba vardı trtuning yada tuningturkiyede gormustum sanki

Grs91
08-09-2007, 19:09
bunun tek çaresi arabanın projesini çizdirceksin, üzerinde ne varsa, ondan sonra tübitaktan proje arbasıdır diye onay alcaksın (tübitakta billur + taşımak için kova lazım) ondan sonra ruhsatına işletirsin.. araba şov amaçlı gösterilerde, piste, fuarlarda fln kullanılıyor gibi açıklamalar ve normal kullanımda bir zararı olmadığını ispatlıyorsun :) bakalım bende halletmeye çalışıcam bu yönden :)

Schumi
08-09-2007, 20:22
plan proje masraflı bir işlem yanlız haberiniz olsun. van araçları binek araca çevirmek için yani arkaya cam ve içine koltuk için gerekli evran parasını muameleci kendi parası hariç 2500 ytl demişti 2 sene önce. makbuzlarınıda getircem sana demişti.

Grs91
08-09-2007, 21:00
plan proje masraflı bir işlem yanlız haberiniz olsun. van araçları binek araca çevirmek için yani arkaya cam ve içine koltuk için gerekli evran parasını muameleci kendi parası hariç 2500 ytl demişti 2 sene önce. makbuzlarınıda getircem sana demişti.

gül ve diken hesabı :D

emreekin
09-09-2007, 00:07
para para para :D:D:D:D

kaan ne güzel söyledin yaaaaaa..

ALPER-VNS
09-09-2007, 01:06
plan proje masraflı bir işlem yanlız haberiniz olsun. van araçları binek araca çevirmek için yani arkaya cam ve içine koltuk için gerekli evran parasını muameleci kendi parası hariç 2500 ytl demişti 2 sene önce. makbuzlarınıda getircem sana demişti.

o kadar yuksek fiyat çıkmasının sebebi ÖTV farkı.. benim de arabam van, camlı koltuklu van ile arasındaki ötv farkı yüzünden fiyat yükselio

Maxiboost
09-09-2007, 01:38
bunun tek çaresi arabanın projesini çizdirceksin, üzerinde ne varsa, ondan sonra tübitaktan proje arbasıdır diye onay alcaksın (tübitakta billur + taşımak için kova lazım) ondan sonra ruhsatına işletirsin.. araba şov amaçlı gösterilerde, piste, fuarlarda fln kullanılıyor gibi açıklamalar ve normal kullanımda bir zararı olmadığını ispatlıyorsun :) bakalım bende halletmeye çalışıcam bu yönden :)

kova olayında yardım ederim ben :D aynen denildiği gibi yapılırsa rahatça geziliyor bi ara bende araştırmıştım.

R-13239
09-09-2007, 01:38
Şimdi ben aracımın egsozunu değiştiricem , HKS takıyorum , gidip onun faturasıyla müşavirde mi işleteceğim?

Yasal bir işlem mi bu?

Teşekkürler.

Dragger
09-09-2007, 03:54
Ben de su cam filmi olayını cözmem lazım artık...

2 senedir cevirmediler, son 1 ayda 3 kez baglamaya kalktılar, bi sekilde kurtardık ama kabak tadı verdi artık...

Ya da öncam filmini söktürcez, karsıdan gördügü gibi cektiriyorlar artık...

Alp
09-09-2007, 18:15
Cam filmi ve eksoz yasal değil, Kesinlikle işlenmiyor benim bildiğim...Ruhsata işletme olayı da sadece aracın karoserindeki değişiklikleri işletebilirsiniz...O da Bir mühendise aracın projesini çizdiriyorsunuz onaylatıyorsunuz ondan sonra baya yüksek bi meblağ ödeyip(1000-1500 YTL) Tadilat'lı gibisinden aracın proje çizimiyle birlikte ruhsata ekleniyor bu işlem...birde Lpg ve çift renk Ruhsata işlenebiliyor onun dışında jant,eksoz vs gibi parçalar işletilemiyor :( ama Almanya'da araca ekstradan eklediğiniz her parça için 25-30 euro ödeyip Ruhsatınıza eklettirebiliyorsunuz diye duymuştum..Ayrıca eskiden Türkiye'de bu Ruhsata işletme olayı her parça için mevcutmuş galiba...neden derseniz "76 model bi Pontiac var yakın akrabamda onun eski ruhsatı duruyor...içinde bi liste var her parça yazıyor işte tente,kuşak,nikelaj eksoz gibi yanında da VAR veya YOK yazıyor...ama şu anda böyle bi sistem yok maalesef...

Renç
09-09-2007, 22:29
Cam filmi ve eksoz yasal değil, Kesinlikle işlenmiyor benim bildiğim...Ruhsata işletme olayı da sadece aracın karoserindeki değişiklikleri işletebilirsiniz...O da Bir mühendise aracın projesini çizdiriyorsunuz onaylatıyorsunuz ondan sonra baya yüksek bi meblağ ödeyip(1000-1500 YTL) Tadilat'lı gibisinden aracın proje çizimiyle birlikte ruhsata ekleniyor bu işlem...birde Lpg ve çift renk Ruhsata işlenebiliyor onun dışında jant,eksoz vs gibi parçalar işletilemiyor :( ama Almanya'da araca ekstradan eklediğiniz her parça için 25-30 euro ödeyip Ruhsatınıza eklettirebiliyorsunuz diye duymuştum..Ayrıca eskiden Türkiye'de bu Ruhsata işletme olayı her parça için mevcutmuş galiba...neden derseniz "76 model bi Pontiac var yakın akrabamda onun eski ruhsatı duruyor...içinde bi liste var her parça yazıyor işte tente,kuşak,nikelaj eksoz gibi yanında da VAR veya YOK yazıyor...ama şu anda böyle bi sistem yok maalesef...

76 Pontiac haa...ne araba bea...:icon_tup:
kiminmiş o araba:D:beuj::D

Alp
10-09-2007, 11:29
76 Pontiac haa...ne araba bea...:icon_tup:
kiminmiş o araba:D:beuj::D

sanki bilmiyorsun kimin olduğunu :D :D :D

Sixinc.unbuffed
15-09-2007, 01:27
Vallahi şu an polisten manyak tırsıyorum, bağlamayı geçtim adam indirip elli saat muhabbet ettiriyor, katolog taşıyorum araç orjinaldir diye, egsozu falan yedirmeye çalışıyorum... Adama iki saat dil dokuyosun mitsubishi satıcısı gibi oldum - adamda para olsa direk alır bitane... Bide artık tribim adam camı acınca direk "abi arabayı tanıyosun dimi..." Evo bu bak modifiyeli diil... Etilerdeki polisler biliyor falan... ( Gerçekten bugunde cevirdiler, araba guzel 7 mi 8 mi dedi 9 dedim cok guzel o bu incelediler okuz gibi egsoz falan adam devam et dedi direk. ) Anadoluya geçmiyorum zaten, yeşilköydede ara sokak bol kaç babam kaç... Artık gittiği yere kadar, işleticem dicem oda kafi diil adama ters git direk baglıyor bunu cozdum... Biraz para biraz alttan almak şart.

borarx7
15-09-2007, 02:34
ben komple ruhsatı baştan yaptırırken olanları anlatayım. emniyet müdürlüğünün yetki verdiği bir makine mühendisine sizi gönderiyorlar. benim mesela komple blok , jantlar , renk değişikliği ruhsata işlendi. fakat jant değişikliğinin ruhsata işlenmesi gerekmiyormuş bunu da öğrenmiş oldum. Ek-1 raporu denen bir proje hazırlıyor adam. yanında duruyorsunuz ve aracınızın özelliklerini sizden bir bir istiyor. siz de elinizdeki internetten aldığını çıktıları veya katalogları adama göstererek aracımın özellikleri bu diyorsunuz. adam yazıyor listeye , orada bir çok alan var. mesela jant lastik ölçüsü (ki benim 245/40/18 olarak işlendi) yeni blok için bir numara verildi ve bu numarayı çaktırdım yine emniyetin yerki verdiği bir ustaya (bunların toplamı bana 136ytl'ye mal oldu). body kit olarak değişiklikleri teknik çizimini yaparak ruhsata işliyor fakat bunun belli bir külfeti oluyor tabi maddi açıdan. çünkü adam zaman harcayarak teknik çizim yapıyor. bundan nasıl yırtabilirsiniz? aracınızın body kitli halinin düzgün bir fotoğrafını çekin ve karakalem gibi pc'de değiştirin. daha sonra üstünden geçerek çizim haline dönüştürün (çoğu aracın kataloglarında olan gibi) daha sonra bunu emniyetin yetki verdiği bir makine mühendisine onaylatın (gerekli harçları yatırarak) eksoz işlenmesi diye birşey söz konusu değil , sadece şu hakkınız var eksozdan bağlamak istediklerinde polisten desibel metre ile ölçüm yapmasını isteyebilirsiniz , bunu da genellikle zabıta yapar (belediyelerde bu cihaz mevcut) eğer yasal sınırı eksozunuzun sesi aşmıyorsa sizi bağlayamaz. bağlasa dahi sizin bağlayan memuru mahkemeye vererek hakkınızı aramanız söz konusu ( devletin verdiği silahı , yetkiyi keyfi şekilde halkın huzurunu bozma amaçlı kullanmak , sebepsiz yere yurtiçi serbest dolaşım hakkını kısıtlamak , kişisel zaaflarına yenik düşerek polis kimliğinden çıkmak ve halka tehdit unsuru oluşturmak olarak) ki büyük bir suçtur ve kesin ihraç ile sonuçlanır + tazminata hak kazanırsınız. bunları yaptırmak aham şaham şeyler değil. cama film konusuna gelince , savcılığa tehdit edildiğinize dair bir dilekçe vermeniz ve bu dilekçe suretini göstermeniz durumunda camlarınıza güvenlik adı altında film yaptırmanız yasallaşıyor. en güzeli seramik kaplatmak (şirket camlarındaki gibi) orjinal deyip geçebilirsiniz ve ya renkli cam olarak cam firmasından aldığınız fatura ile ruhsata işletebilirsiniz. allah kimseyi polis garajına düşürmesin... herkese temiz sürüşler arkadaşlar... ben bildiğim kadarını sizinle paylaştım umarım yararlı olabilir.

CrKN
15-09-2007, 04:12
ben komple ruhsatı baştan yaptırırken olanları anlatayım. emniyet müdürlüğünün yetki verdiği bir makine mühendisine sizi gönderiyorlar. benim mesela komple blok , jantlar , renk değişikliği ruhsata işlendi. fakat jant değişikliğinin ruhsata işlenmesi gerekmiyormuş bunu da öğrenmiş oldum. Ek-1 raporu denen bir proje hazırlıyor adam. yanında duruyorsunuz ve aracınızın özelliklerini sizden bir bir istiyor. siz de elinizdeki internetten aldığını çıktıları veya katalogları adama göstererek aracımın özellikleri bu diyorsunuz. adam yazıyor listeye , orada bir çok alan var. mesela jant lastik ölçüsü (ki benim 245/40/18 olarak işlendi) yeni blok için bir numara verildi ve bu numarayı çaktırdım yine emniyetin yerki verdiği bir ustaya (bunların toplamı bana 136ytl'ye mal oldu). body kit olarak değişiklikleri teknik çizimini yaparak ruhsata işliyor fakat bunun belli bir külfeti oluyor tabi maddi açıdan. çünkü adam zaman harcayarak teknik çizim yapıyor. bundan nasıl yırtabilirsiniz? aracınızın body kitli halinin düzgün bir fotoğrafını çekin ve karakalem gibi pc'de değiştirin. daha sonra üstünden geçerek çizim haline dönüştürün (çoğu aracın kataloglarında olan gibi) daha sonra bunu emniyetin yetki verdiği bir makine mühendisine onaylatın (gerekli harçları yatırarak) eksoz işlenmesi diye birşey söz konusu değil , sadece şu hakkınız var eksozdan bağlamak istediklerinde polisten desibel metre ile ölçüm yapmasını isteyebilirsiniz , bunu da genellikle zabıta yapar (belediyelerde bu cihaz mevcut) eğer yasal sınırı eksozunuzun sesi aşmıyorsa sizi bağlayamaz. bağlasa dahi sizin bağlayan memuru mahkemeye vererek hakkınızı aramanız söz konusu ( devletin verdiği silahı , yetkiyi keyfi şekilde halkın huzurunu bozma amaçlı kullanmak , sebepsiz yere yurtiçi serbest dolaşım hakkını kısıtlamak , kişisel zaaflarına yenik düşerek polis kimliğinden çıkmak ve halka tehdit unsuru oluşturmak olarak) ki büyük bir suçtur ve kesin ihraç ile sonuçlanır + tazminata hak kazanırsınız. bunları yaptırmak aham şaham şeyler değil. cama film konusuna gelince , savcılığa tehdit edildiğinize dair bir dilekçe vermeniz ve bu dilekçe suretini göstermeniz durumunda camlarınıza güvenlik adı altında film yaptırmanız yasallaşıyor. en güzeli seramik kaplatmak (şirket camlarındaki gibi) orjinal deyip geçebilirsiniz ve ya renkli cam olarak cam firmasından aldığınız fatura ile ruhsata işletebilirsiniz. allah kimseyi polis garajına düşürmesin... herkese temiz sürüşler arkadaşlar... ben bildiğim kadarını sizinle paylaştım umarım yararlı olabilir.
bora çok çok teşekkürler, çok aydınlatıcı oldu eyvallah..

yiit
15-09-2007, 12:47
egzozu işletebiliyomuyuz kesin napmak lazım kaçmaktan sıkıldım :(

Alp
15-09-2007, 12:55
Bora verdiğin bilgiler çok iyi oldu..Teşekkürler..

borarx7
15-09-2007, 13:32
egzozu işletebiliyomuyuz kesin napmak lazım kaçmaktan sıkıldım :(

eksozu işletmek diye birşey söz konusu değil. ancak desibel testi yapılmasını isteyebilirsin. eğer desibel testinden başarı ile geçersen hiç bir sorun olmaz. ayrıca bu desibel testini Tübitak'da yaptırıp onaylatabilir ve yasal sınırlar içinde olduğuna dair onaylanmış bir bilgi formunu polise gösterebilirsin. eğer hala istiyorsa çağır zabıtayı ölç sesi dersiniz ;) eğer hala gıcık gidiyorsa siz de kanuni yollara başvurabilirsiniz. elinizdeki desibel testini mahkemeye sunduğunuzda hakim gerekli cezayı kendisine verecektir. ayrıca arabayı bağlayan polis memurunun kesinlikle sicil numarasını ve adını - soyadını almanızı öneririm herhangi bir hukiki işlem sırasında ihtiyacınız olacaktır. herkese saygılar ;) benim başımdan geçen bazı olayların özeti bunlar arkadaşlar... ben bunları öğrenene kadar çok sıkıntı çektim bari sizler bizim gibi sıkıntı çekmeyin :) burası türkiye araştırınca hertürlü kitabına uyuyor olay... yeterki uğraşın biraz zaten mahkeme fln deyince direkt tırsıyor polisler :D

maskaran
28-05-2010, 18:14
arkadaslar her kafadan bir ses çıkıyor, soruyorum net cevap yok.

Araclarda iç ve dış modifiyenin ruhsata işlenmesi nasıl oluyor ? Yani yaptıgımız hangi değişiklikler ruhsata işlenebilir ? Sadece renk değişimi ve ya çift renk işlenir diyenler var, janttan egsoza kadar hepsi yasak işlenmez diyenler de var. Mesela spoiler taktık bunu da işletemiyor muyuz ?

Ayrıca araç her baglanınca arpa vermek ve ya mod parçalarını sökmek şart mı ? Bi kaç arkadasım var hemen hemen 2-3 ayda bir kez aracları baglanıyor.

Ciddi yüklemeler yapılıyo tecrübeleriniz vardır diye danışmak istedim. Siz sıkıntıları nasıl aşıyorsunuz ?

cok sacma adam orjinal olmayan araçlara yasa cıkarmıs sen dıyosunki ruhsata işleniyo ( 32.madde ) . Egsoz cam filminden başka bir şey yok zaten çoğu araçta :) ayrıca araç baglandıgında 15 gün süreli tutanak tutuluyor muayeneye sevk ediliyor sonra o kagıdı ekipler amirğine teslim ediyordun 3 ay once alınan karar o kagıtla beraber aracın kontrolu amirin onayı ve araç serbest ! Yanlış bilgilendirmeyelim insanları (turkıyede araca fabrıka cıkısından harıc vidanın bile cezası var)

Caesar
28-05-2010, 18:21
2007 de yazılmış en son bu konuya. Kafanmı güzel bilader?