PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : ilk 3’ü paylaşan otomobil şirketi üretim de yapmalı



Frid
05-08-2011, 00:54
http://91.93.103.35/yenihaber/2011/07/21/110721-113901-368581-CB.jpg

Bakan Ergün, otomobil pazarının ilk üç sırasını paylaşan şirketlerin Türkiye’de üretim yapmadığını belirterek “Bunlar satıyorlar ama üretmiyorlar. Onları üretime davet ediyoruz” dedi.

BİLİM, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün, Türkiye’nin otomotiv sektöründe ihracatçı niteliğini kaybetme tehlikesi altında olduğunu belirterek, bunu aşmak için tamamı yerli olan otomobil üretiminin gerektiğini söyledi. Ergün, ithal otomobillerin Türkiye’de yüzde 70’le açık ara önde olmasının Türkiye’nin ‘mutlak ihracatçı’ konumunu zayıflattığını belirterek, bu durumda Türkiye’nin bir atak yapma mecburiyeti olduğunu söyledi. Türkiye’de otomobil sahibi olmak isteyen vatandaşların ihtiyaçlarını karşılayan çeşitlilikte marka ve modelde üretim yapılmadığını bu nedenle insanların dışardan başka marka ve modeller tercih ettiklerini dile getiren Ergün “Demek ki başka marka ve modelleri de Türkiye’de üretim yapmaya çekmemiz lazım” dedi.

Ford, Opel, Volkswagen’e davet

Yeni bazı marka ve modellerin de Türkiye’yi bir üretim üssü haline getirmeleri gerektiğini ifade eden Ergün, bunların başında Ford, Opel ve Volkswagen gibi firmalar bulunduğunu vurguladı. Ergün “Türkiye’de ilk üçü paylaşan firmalar bunlar. Otomobil satıyorlar ama üretmiyorlar. Hafif ticari üretenler var. Biz bu firmalarımızı Türkiye’de otomobil de üretmek üzere yatırıma davet ediyoruz her zaman. İkincisi, iç pazarımız büyümeye devam edecek. Rekabetçi avantajlara sahibiz otomobil üretiminde ve bunu yeni bir marka ve model geliştirmek için bir fırsat olarak görmeliyiz ve bu dönem inşallah Türkiye’de yeni bir marka ve model üretimini de kendi tasarımımız olarak, markamız olarak hem Türkiye’deki yollarda hem de dünyadaki yollarda görme imkanına sahip olacağız” dedi. Türkiye’nin 50 yıllık birikimiyle yeni bir otomobil markası ve modeli üretme imkanına sahip olduğunu vurgulayan Ergün, Türkiye’de özellikle sanayiciler için, otomotiv sektörü için böyle bir marka ve modeli yapmanın milli ve manevi bir görev olduğunu, bu görevi kendilerinin siyasi bir kararlılıkla ele aldıklarını ve aynı kararlılığı sektörün de göstereceğine inandığını söyledi.

5.5 milyar dolar fazla vardı

Otomotiv sektörünün 2008’de yaklaşık 5.5 milyar dolar dış ticaret fazlası verdiğini, daha sonra kademeli olarak bu rakamın gerilediğini ve 2010 yılında 373 milyon dolara kadar düştüğünü anlatan Ergün, 2011 yılı itibariyle de ülkenin ithalatçı pozisyonuna geldiğini, Türkiye’nin otomotivde ‘mutlak ihracatçı’ özelliğini 2011 yılında kaybetme tehlikesiyle karşı karşıya bulunduğunu söyledi. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün, dünyanın yeni bir krize sürüklendiği dönemde Türkiye’nin kendi iç dinamiklerinden kaynaklanan bir riski olmadığını söyledi. Bakan Ergün, ‘Avrupa’yı avucuna alan bir kriz var. Türkiye’ye yansıması olacak mı? AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Bülent Gedikli ve Başbakan Yardımcısı Ali Babacan’ın bu konudaki uyarıları hakkında nasıl bir değerlendirme yapacaksınız?” sorusu üzerine “Türkiye’nin 2008’de gösterdiği performans çok başarılıydı, krize en geç giren ve hemen çıkan ülke oldu. Türkiye dünyanın gıpta ile baktığı bir ülke oldu. Türkiye ekonomisi kendinden kaynaklanan her hangi bir sorunla karşılaşmayacak, ama dünyayı yakından takip ediyoruz” diye konuştu. AA

İthal otomobil satışı rekora gidiyor

TÜRKİYE, ithal otomobil satışında 2004 yılında kırılan yüzde 71’lik rekora adım adım yaklaşıyor. Bu yılın ilk 6 ayında satılan her 100 otomobilden 70’i ithal, 30’u yerli üretim modellerden oluştu. Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) ile Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) verilerine göre, Türkiye’de bu yılın Ocak-Haziran döneminde satılan her 100 ticari araçtan ise 55’i yerli üretim modeller arasından tercih edildi. Binek araçlarda ise ithal egemenliği devam etti. İthal otomobiller Türkiye’de satışların yüzde 70’inden pay alırken, yerli üretim yüzde 30’larda kaldı. Türkiye Otomotiv pazarında 2011 yılı Ocak-Haziran döneminde otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı ise önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 51.32 oranında artı.

star

SErhat.
05-08-2011, 01:16
Ford zaten üretim yapıyor burada.Opel'in İzmir'de fabrikası vardı 2001 krizi sonrası kapandı.Doğuş'un da üretmeye niyeti yok zaten..

bora1311
05-08-2011, 01:21
ford un binek arac uretimi turkiye de yok...

hamidowic
05-08-2011, 01:26
arkadaşlar yerli üretim olunca ne oluyorki?? yine aynı paraya alıyoruz. ithal kapsamında vergilendirip bize çakıyorlar, ama nakliye masrafları aşağı çekildiği için yine üreticilerin kar marjı yükseliyor.

tek avantajı istihdam sağlaması buda güzel bişey

SErhat.
05-08-2011, 02:01
ford un binek arac uretimi turkiye de yok...

Onu biliyorum zaten.Söylemek istediğim şey farklıydı.Ford firması hâli hazırda zaten üretim gerçekleştiriyor zaten.İlle de binek araç isterse devlet zor değil o kadar.Ama bahsi geçen diğer 2 firma için aynı durum söz konusu değil.Hele VW için hiç değil..

efe_
05-08-2011, 09:02
Focus'lar yerli değilmi arkadaşlar yaw?

onursumer
05-08-2011, 11:56
turkıyede fabrıka acılması ıcın devlet bır kolaylık saglıyormu? Benım bıldıgım yatırımcılara pek bır destek avantaj vs saglamıyorlar bence suan turkıye pazarına gırmemelerını sebebı bu

bora1311
05-08-2011, 11:59
Focus'lar yerli değilmi arkadaşlar yaw?
focus 2 lerde dizeller ispanya uretimi, benzinliler ise almanya uretimi...

lnd_samet
05-08-2011, 12:01
tutupta körfezde-istanbula yakın bir yerde üretim yaparsa bilemiyorum fakat;
izmirdeki coğu büyük şirket manisa aydın taraflarına fabrika kuruyor.
yada atıyorum anadoluda amasya tokat.
arazi BEDAVA
elektrik yarı yarıya
su yarı yarıya
işçilerin sigortalarını devlet karşılıyor
stajyer işçinin sigorta+yemek+yol masrafı yine devletten
devletten alacağı kredi 5 yıl ödemesiz sonra uzun bir vadede ödemeli

falan filan.

geçenlerde bir proje üstüne merzifonda plastik imalatı üzerine çalışma yapmıştık.
nerdeyse cebimizden çıkacak 100.000 tl ye 1-2 trilyonluk bir fabrika kuruyoruyorsun.
ha işi bilirsin ciddi yatırım olur-ciddi kazanırsın ve onlarca aileye ekmek kapısı açarsın.
devlet aslında dehşet yatırımlar ve yardımlar yapıyor ama bizim insanımız alalım satalım derdinde.
yorulmadan para kazanma derdinde...

hamidowic
05-08-2011, 12:33
tutupta körfezde-istanbula yakın bir yerde üretim yaparsa bilemiyorum fakat;
izmirdeki coğu büyük şirket manisa aydın taraflarına fabrika kuruyor.
yada atıyorum anadoluda amasya tokat.
arazi BEDAVA
elektrik yarı yarıya
su yarı yarıya
işçilerin sigortalarını devlet karşılıyor
stajyer işçinin sigorta+yemek+yol masrafı yine devletten
devletten alacağı kredi 5 yıl ödemesiz sonra uzun bir vadede ödemeli

falan filan.

geçenlerde bir proje üstüne merzifonda plastik imalatı üzerine çalışma yapmıştık.
nerdeyse cebimizden çıkacak 100.000 tl ye 1-2 trilyonluk bir fabrika kuruyoruyorsun.
ha işi bilirsin ciddi yatırım olur-ciddi kazanırsın ve onlarca aileye ekmek kapısı açarsın.
devlet aslında dehşet yatırımlar ve yardımlar yapıyor ama bizim insanımız alalım satalım derdinde.
yorulmadan para kazanma derdinde...

teşvik var çok güzelde esas para kazanmanın derdi ihracattan geçiyor. okadar yatırım yapıp dışarıya satamıyosan hiçbişe demekti bence. tabii yine kazanırsın hiç kazanamazsın demiyorum, birde çinli abilerle kapışabilmek lazım :D fiyatın dibine vuruyor namıssızlar

KingoAtmo
05-08-2011, 12:36
gavura ağlayacağımıza kendimiz üretsek ya :D

hamidowic
05-08-2011, 12:42
gavura ağlayacağımıza kendimiz üretsek ya :D

hükümetin seçim propagandasında vardı, bekleyip görücez. zaten kendi arabamazı üretelim diye toplantı yapıldı, yapılan toplantılarda hep trdeki yabancı üreticeler katıldı :D

elaleme soruyoruz yapsakmı yapmasakmı diye :D