PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : amortisör sorunu!!!



Erol
18-08-2011, 09:07
Arkadaşlar ef kasa aracımın ön amortisörleri patlak.. orj. almak istemiyorum.

bu kasaya eg ve ek ların önleri oluyormu bilen duyan uygulayan varmı? çok makbule gececek..
oluyorsa eger koni yada coilover düşünüyorum..


help mee:)

stlegal
18-08-2011, 10:17
crx bak kanka ..

Erol
18-08-2011, 10:18
crx oluyor ama bulması daha zor kanka..

eg ek dolu dolu..:)

Erol
18-08-2011, 11:01
güncel diyelim deneyen gören bilen arkadaşların yardımına ihtiyacım var..

Jehuty
18-08-2011, 12:12
Amortisör en son sadece Crx oluyor diğerleri olmaz diye biliyorum .. EK yayı oluyor ama ağırlıktan az düşürüyor yinede yol tutuşu sıkıntısız .. Tokiko amortisör civic için çok vardı bir ara piyasada onlara baktın mı ?

Erol
18-08-2011, 12:20
tokıko nun ebayda coiloverları var uygun fiyata ama hiç kullanmadıgımdan güvenemiyorum..

d2 ninde var coil leri 850$ ef için..

Erol
18-08-2011, 13:26
bu arada araçda megan racing coil yay var ama ön amortisör patlak acaba oem ön amortisör alsam dragda kullanılacagını düşünürsek nasıl olur??? üstündeki yaylarla

grkm
18-08-2011, 13:27
bu arada araçda megan racing coil yay var ama ön amortisör patlak acaba oem ön amortisör alsam dragda kullanılacagını düşünürsek nasıl olur??? üstündeki yaylarla

bence tutunmada sıkıntı yaşatır

Erol
18-08-2011, 13:34
bende öyle düşünüyorum..sanırsam benim işi coilover çözer..

berkay_aydin
18-08-2011, 21:43
tokiko benim bildiğim güvenilir bir marka

BAR22
18-08-2011, 21:59
coil kullanma abi drag yapıcaksan coilover yada koni yükseklik sertlik ayarlı mis olur...
bu arada hayırlı olsun abi araba yapılışından bugüne herşeyibi biliyorum mükemmel bi makine güle güle bin...

Erol
19-08-2011, 08:59
evet şimdilik oem amortisör ve coıl yay kullanıcam aracı seneye anca hazırlarım zaten mert o zaman coılover alıcam;)

Jehuty
19-08-2011, 10:52
D2 çok güzel benim araca daha takılmadı duruyor ama çıkan araçta kullanmıştım . Crx için olanları da alabilirsin fakat buraya gelirken gümrük sıkıntısı olmuştu ona dikkat etmek gerekiyor , astarı yüzünden pahalıya geliyor..

trgy
19-08-2011, 13:21
abi bence Function and Form coilover al.ama type2 olan versiyonunu.amerikan conileri ef cok kullanıyor ve coğu memnun.zamanında bende araştırmış ama para olmadığı için alamamıştim.fiyat olarakta cok uygun.

Erol
19-08-2011, 13:32
tugay getirtmesi dert onlarında

gokhan035
19-08-2011, 13:35
O araç için coilover dan başka bişey düşünme Erol :) adres belli, iste gelsin :)

Erol
19-08-2011, 13:35
adres belli ama takılma riski çok fazla

GokhanK.
19-08-2011, 13:35
Coilover adjustment - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=tLRdo8atXbM)


bir arkadaşımız daha bahsetmiş.

trgy
19-08-2011, 13:38
adres belli ama takılma riski çok fazla

abi yollat istabula hallederim;)

trgy
19-08-2011, 13:39
Coilover adjustment - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=tLRdo8atXbM)


bir arkadaşımız daha bahsetmiş.

mal sağlam,yani o paralara alıncaklar arasında en iyisi.

Erol
19-08-2011, 13:42
abi yollat istabula hallederim;)


tugay bir kere çaldırımısın beni..:)

GokhanK.
19-08-2011, 13:48
mal sağlam,yani o paralara alıncaklar arasında en iyisi.

aynen bu paralara alabileceğin iyi coilover.en azından baş ağrıtmaz.

Erol
19-08-2011, 13:50
aslında aynı paralara d2 ler var..

GokhanK.
19-08-2011, 14:16
tercih meselesi aslında.birde şans tabi :)

Erol
20-08-2011, 12:01
evet soruma halaa cevap bulamamakyatım...

ef 89-91 civic için amortisör aramaktayım ve hangi modellerin (92-95 - 96-99 vs..) uydugunu bilmemekteyim..

bilen deneyen gören arkadaşlardan yardım istiyorum..


crx uyuyor onu biliyorum..:)

Tuncay
20-08-2011, 12:24
Sende hem ef var hem de si var sorunun çözümü sende aslında
Araçların ön tekerleklerin birertanesini sök bak veya baktır uyup uymadığı anlaşılır

Osman Bahadır
20-08-2011, 12:54
Honda ön amortisörlerinde mekanik uyum konusunda iki ana nokta var;

Birincisi amortisörün taban çapı.

Amortisörün taban kalınlığı önemli. Çünkü EF, CRX, DA(integra)'da amortisör taşıyıcı çatalının yuva çapı dar(1,5"). Ama EG, EK, DC kasalarda bu taşıyıcı çatalın yuva çapı geniş(1,65"). Bu da amortisörün çatala oturmamasına sebep olur.

http://img.photobucket.com/albums/v131/drastikchangez/DSC01386.jpg

EF kasanın orjinal çatalına ancak EF, CRX ve DA kasanın amortisörleri uyar. Eğer EF kasaya EG, EK amortisörü takmak istiyorsan çatalı da EG veya Ek kasanınki ile değiştirmen gerekir.

İkinci konu ise amortisörün kovan uzunluğudur. EF, DA, EG ve EK kasaların amortisörleri arasında boy farkı vardır ama boy farkını bir şekilde çözersin. Top hat kullanırsın, tablayla oynarsın. Yükseklik kolay. Hem coil springin varsa hiç sorun olmaz.

http://ef-honda.com/ben/front_shocks.jpg

Arkada ise DA amortisörü uzun gelir. EK ve EG amortisörü boy olarak uyar ama onlarda da LCA(lower control arm) değişimi gerekir.

http://ef-honda.com/ben/rear_shocks.jpg

Tabi bunlar mekanik uyum konuları. Örneğin koni, EF, EG, EK, DA, DC kasaların hepsinin amortisörlerinin valf yapısının da farklı olduğunu, araca özel amortisör sertliğiyle üretim yaptığını söylüyor.

Sonuçta mekanik olarak takmak hiç mi hiç sorun değil. Muhakkak uydurulur. Bana EG veya EK kasa coilover'ı versen DA integraya bile uydururum. Hatta şimdi integraya coilover alacak olsam gider EK veya EG'nin coiloverını alırım. Hem bulması, hem ikincielde değerlendirmesi kolay.

Erol
20-08-2011, 13:25
tşk.ler bilgiler için..

stlegal
20-08-2011, 21:08
bulduk işte müdür uraşma sen :)

Erol
21-08-2011, 12:16
sayende agam:)

Erol
21-10-2011, 09:20
Honda ön amortisörlerinde mekanik uyum konusunda iki ana nokta var;

Birincisi amortisörün taban çapı.

Amortisörün taban kalınlığı önemli. Çünkü EF, CRX, DA(integra)'da amortisör taşıyıcı çatalının yuva çapı dar(1,5"). Ama EG, EK, DC kasalarda bu taşıyıcı çatalın yuva çapı geniş(1,65"). Bu da amortisörün çatala oturmamasına sebep olur.

http://img.photobucket.com/albums/v131/drastikchangez/DSC01386.jpg

EF kasanın orjinal çatalına ancak EF, CRX ve DA kasanın amortisörleri uyar. Eğer EF kasaya EG, EK amortisörü takmak istiyorsan çatalı da EG veya Ek kasanınki ile değiştirmen gerekir.

İkinci konu ise amortisörün kovan uzunluğudur. EF, DA, EG ve EK kasaların amortisörleri arasında boy farkı vardır ama boy farkını bir şekilde çözersin. Top hat kullanırsın, tablayla oynarsın. Yükseklik kolay. Hem coil springin varsa hiç sorun olmaz.

http://ef-honda.com/ben/front_shocks.jpg

Arkada ise DA amortisörü uzun gelir. EK ve EG amortisörü boy olarak uyar ama onlarda da LCA(lower control arm) değişimi gerekir.

http://ef-honda.com/ben/rear_shocks.jpg

Tabi bunlar mekanik uyum konuları. Örneğin koni, EF, EG, EK, DA, DC kasaların hepsinin amortisörlerinin valf yapısının da farklı olduğunu, araca özel amortisör sertliğiyle üretim yaptığını söylüyor.

Sonuçta mekanik olarak takmak hiç mi hiç sorun değil. Muhakkak uydurulur. Bana EG veya EK kasa coilover'ı versen DA integraya bile uydururum. Hatta şimdi integraya coilover alacak olsam gider EK veya EG'nin coiloverını alırım. Hem bulması, hem ikincielde değerlendirmesi kolay.






89-91 model civic'e
96-00 coilover takmam için
96-00 amortisör çatalları birebir uyarmı? 96-00 çatalı taktıgım zaman 96-00 coiloverları takabilirim yani.. arkalara control arm alıcam

başka bir parça ihtiyacı varmı takoz salıncaklar vs.. degişmesi gerekiyormu?

Erol
21-10-2011, 11:01
biraz araştırmalarıma göre

sadece ek çatalı takarak ef kasa civice ek amortiörü yada coiloverlarını takabiliyormuşuz..