PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Polo GTI vs ibiza CUPRA



CeM öZeR
21-08-2011, 13:13
Ben daha önce profilimden girip hep geçtiğim videoları yayınlamışım arkadaşlar. Safa benim profilimi kullanıp kendisi yüklemişti. Neyse konu bu değil. Kayseriye gittiğimde iki aracın roll denemelerini yapıcaz. Safa beni 2 araba boyu geçeceğini iddia ediyor. İbiza cuprada yay,revo kutu içi filtre ve orta susturucunun olduğu yerde düz boru var. Benim aracım zır stock 4 kapı cam tavan polo gti. Sadece orjinal filtremi temizliycem ve aynı yerden aynı miktarda yakıt alıp deniycez. Bilmeyen arkadaşlar için söyleyim iki araç arasında fabrika çıkışı gaz tepkime farkı ve 4,5,6,7. Dişli oranları farkı var. Bende geçilmeyeceğimi kafa önde gideceğimi iddia ediyorum.
Dergilere göre pilotaj deneme sonuçları;
polo GTI 4 kapı = 60-100 km hızlanma (D' de) = 3.65 sn ,80-120 (D'de) =4.49 sn
ibiza CUPRA = 60-100 km hızlanma (D' de) = 4.32 sn ,80-120 (D'de) = 5.52 sn

görüşleri alabilir miyiz ? :)

alicancalis
21-08-2011, 13:20
cupra da yazılanlar varsa sende zır stock isen, normal şartlarda hiç şansın olmayacaktır. sen nasıl daha hızlı olabileceini düşünebilirsin, merak ettim.

CeM öZeR
21-08-2011, 13:24
o zaman bu seferki deneme kıran kırana olacak desenize. Şunu söyleyim orta susturucu zaten direkt geçişli çok bir avantaj sağlamaz. Cupranında son susturucusu arabayı sıkıyor.

ethm
21-08-2011, 13:26
cupra alır ...

Ahmet_28
21-08-2011, 13:27
turbo araba sonuçta egsozdan atacağın her türlü fazlalık avantaj sağlayacaktır bence

alicancalis
21-08-2011, 13:27
o zaman bu seferki deneme kıran kırana olacak desenize. Şunu söyleyim orta susturucu zaten direkt geçişli çok bir avantaj sağlamaz. Cupranında son susturucusu arabayı sıkıyor.

arabada revo var onuda geçelimmi:D:D

alicancalis
21-08-2011, 13:29
üstelik senin araç 4 kapı ve cam tavan varmış. cuprada yazılım olmasa bile bence şansın olmaz

Enes-x
21-08-2011, 13:29
Revo işi bozar :)

CeM öZeR
21-08-2011, 13:31
iki aracıda defalarca sürdüm ibizayla roll yapmadığımız araba kalmadı. Ama şunu söyleyim ibiza cupra kısa olan 4,5,6,7. Vites dişlisi ve yavaş gaz tepkisiyle yine arka çamurlukta tutunmaya çalışacak. Herkesin görüşüne saygım sonsuz. Safa da benim bir kardeşim bu böyle bilinsin.

kemal86
21-08-2011, 13:32
Yazilim yazmamis ki arkadas kutu ici filtre yazmis revo gecen sefer videolarin oldugu sari cuprayla ise bnce polo tutunucaktir gene

DetailEF
21-08-2011, 13:32
Balıkesir'ide kaybettik, orjinal arabayla yapılı bi arabayı geçicek falan :D Çok ciğerli bu arabalar :D

Ome_RS
21-08-2011, 13:32
revolu cupraya karsı hiç sansın yok bence :)

tuFAN
21-08-2011, 13:35
speclerde revo kutuiçi filtre diyor revo yazılım demiyor doğru anladıysam

kutu içi filtreyle orta susturucu iptaliyle cupra ne kadar hızlanmış olabilirki ?

cuprada yazılım yoksa polo geçer yine

CeM öZeR
21-08-2011, 13:35
revo kutu içi filtre arkadaşlar yapmayın Allah aşkına elinize alıp inceleyebilirsiniz aynı bir farkı yok orjinal filtreden. Neyse tabi ismi yeter revo. :) evet aracım 4 kapı cam tavan. 30-180 hızlanmam 15.5 saniye. İbiza cupranın boynunu bükmeye çalışcam fazla inandım :D

Enes-x
21-08-2011, 13:38
O zaman yanlış anladık revodan sonra virgül koymadın sandım :) Dediğin gibi olabilir..

alicancalis
21-08-2011, 13:38
revo kutu içi filtre arkadaşlar yapmayın Allah aşkına elinize alıp inceleyebilirsiniz aynı bir farkı yok orjinal filtreden. Neyse tabi ismi yeter revo. :) evet aracım 4 kapı cam tavan. 30-180 hızlanmam 15.5 saniye. İbiza cupranın boynunu bükmeye çalışcam fazla inandım :D

cuprada yazılım varmı, yokmu?

CeM öZeR
21-08-2011, 13:41
Yok arkadaşlar yazılım yok. Yay,revo marka kutu içi filtre ve orta susturucunun yerinde düz boru var. Diyorum biyerde hatamı yaptım acaba diye :D

ethm
21-08-2011, 13:42
ozaman gti alır;):icon_tup:

alicancalis
21-08-2011, 13:42
yazılım yoksa kim hızlı ve zamanında vites atarsa, o alır

CeM öZeR
21-08-2011, 13:57
hem pilotaj yönünden herkesin kendi attığı denemede yapacağız hemde S'de deneme yapacağız. S'de iki araç arasında daha çok fark açılıyordu arabamın ilk alındığı zamanlardaki denemelerde. Ama herkes kendi attığında kardeşim arabayı yeterince tanımadığı için safa tutunuyordu arka çamurlukta. Benim aracımın yakıtı 95 oktan 1/3 tü, cupranın 97 2/3 tü. Aracım 270 km deydi,cupra ise 25000 de olup 30 k bakımından çıkmıştı. Bence yine kazanan gti olacak.

kurtbil
21-08-2011, 14:03
revonun kutuıcı fıltresı de mı varmıs ılk defa duydum,o yuzden ılk okudugum anda bende safa yazılım yapmıs sandım.ıbızanın egsoz sıstemının polodan daha dolambaclı oldugunu duymustum polonun gıderı de oralardan gelıyor olabılır kı bence kafa burun gıder ıkı arabada suan

CeM öZeR
21-08-2011, 14:10
revonun kutuıcı fıltresı de mı varmıs ılk defa duydum,o yuzden ılk okudugum anda bende safa yazılım yapmıs sandım.ıbızanın egsoz sıstemının polodan daha dolambaclı oldugunu duymustum polonun gıderı de oralardan gelıyor olabılır kı bence kafa burun gıder ıkı arabada suan

Bana da öyle geliyor ama safa seni iki boy yaracam,geçemezsem kayseri beni öpsün,sen bu arabayı 2 boy geç yakacam falan felan diyor :D ebay den almış safa kargoyla beraber 250 tl ödedim bi boka yaramaz,orjinal filtreyi onun yerine temizle kullan 2 kat daha iyi felan diyor.

Mert G
24-08-2011, 08:41
Ben daha önce profilimden girip hep geçtiğim videoları yayınlamışım arkadaşlar. Safa benim profilimi kullanıp kendisi yüklemişti. Neyse konu bu değil. Kayseriye gittiğimde iki aracın roll denemelerini yapıcaz. Safa beni 2 araba boyu geçeceğini iddia ediyor. İbiza cuprada yay,revo kutu içi filtre ve orta susturucunun olduğu yerde düz boru var. Benim aracım zır stock 4 kapı cam tavan polo gti. Sadece orjinal filtremi temizliycem ve aynı yerden aynı miktarda yakıt alıp deniycez. Bilmeyen arkadaşlar için söyleyim iki araç arasında fabrika çıkışı gaz tepkime farkı ve 4,5,6,7. Dişli oranları farkı var. Bende geçilmeyeceğimi kafa önde gideceğimi iddia ediyorum.
Dergilere göre pilotaj deneme sonuçları;
polo GTI 4 kapı = 60-100 km hızlanma (D' de) = 3.65 sn ,80-120 (D'de) =4.49 sn
ibiza CUPRA = 60-100 km hızlanma (D' de) = 4.32 sn ,80-120 (D'de) = 5.52 sn

görüşleri alabilir miyiz ? :)

harika bir deneme olucak:) bu arada safada da cam tavan var diye hatırlıyorum, o yüzden bu senin için eksi bir özellik olmayacaktır. gaz tepkime farkı olduğunu tam olarak nerden okudunuz ya da duydunuz, cidden meraktan soruyorum? sonuca gelirsek safanın arabadaki parçalardan performansa yönelik sadece orta susturucu iptalini ele alsak bile bişey katacağını zannetmiyorum. bnmde görüşüm her ikinizde arabayı sardırmadan yürütürseniz (ki bnm şu an 100e kadar olan dip gazlarda sarmaya başlıyor) polo az biraz ileri çıkar diye düşünüyorum.. 2 boy farkı safa şaka olarak söylemiştir diye düşünüyorum :)

emre_
24-08-2011, 08:48
fark olucağını sanmıyorum bariz ama gti alıcaktır çünkü şanzuman farkı olduğunu bende duymuştum gti önde olucaktır

fangio
24-08-2011, 09:12
Bilmeyen arkadaşlar için söyleyim iki araç arasında fabrika çıkışı gaz tepkime farkı ve 4,5,6,7. Dişli oranları farkı var. Dergilere göre pilotaj deneme sonuçları;
polo GTI 4 kapı = 60-100 km hızlanma (D' de) = 3.65 sn ,80-120 (D'de) =4.49 sn
ibiza CUPRA = 60-100 km hızlanma (D' de) = 4.32 sn ,80-120 (D'de) = 5.52 sn

görüşleri alabilir miyiz ? :)

her iki aracında 4.5.6.7. viteslerin oranları ve final ratio oranlarını verebilir misin?

kelalper
24-08-2011, 09:17
Cupra ile GTI arasında şanzıman farkı yok arkadaşlar. Şanzımanlar aynı şanzıman. Kilo farklılıkları var sadece.

CeM öZeR
24-08-2011, 11:11
arkadaşlar deneme kayseride yapılmış. Orta susturucusu iptal başka bir 4 kapı polo gti la safanın arabası manuel kullanımda safa 2 boy geride kalıyormuş safa iyi yürüttüğüm halde diyor.4. Viteste fark bariz belli oluyormuş şanzumanlar arasında. Hadda fark S'de kullanımda daha fazla açılıyormuş 5 boy kadar. Ve bu safanın gaz tepkimesinin yavaş olduğu göze alınıp aynı anda basmaya çalışıldığı halde. Her iki aracın şanzuman ve dişli oranlarını yazıyorum buyrun ;
polo gti = 1 -3.50 , 2 -2.27, 3-1.53 , 4 -1.12 , 5 -0.95 , 6 -0.80, 7 - 0.80 son dişli= 4.44 - 3.23:1 max speed = 229 km/h
ibiza cupra = 1 -3.50 , 2 - 2.27 , 3 -1.53 , 4- 1.21, 5 - 1.17 , 6 -0.95 , 7 -0.79 son dişli = 4.43/3.22:1 max speed = 224 km/h

CeM öZeR
24-08-2011, 13:14
Cupra ile GTI arasında şanzıman farkı yok arkadaşlar. Şanzımanlar aynı şanzıman. Kilo farklılıkları var sadece.

Nerden biliyorsunuz ? Kilo farkı var evet ama kilo farkına göre olsa ibiza cupranın daha önde yürümesi lazım.

63owen63
24-08-2011, 13:26
Cem ben pilotajın konuşacagını düşünüyorum drag da, ama roll de falan muhtemelen 1 boy,belki 2 boy kadar önde olursun gibi geliyor,daha kısa senin oranlar

CeM öZeR
24-08-2011, 13:31
Cem ben pilotajın konuşacagını düşünüyorum drag da, ama roll de falan muhtemelen 1 boy,belki 2 boy kadar önde olursun gibi geliyor,daha kısa senin oranlar

tam aksine kardeşim daha uzun oranlarım. Bu sayede her üst vitese geçince alt devirlerin torkunu daha iyi kullanacağımı düşünüyorum.

Fatih.
24-08-2011, 14:29
Polo alabilir ama cupra nın da şansı yok deil yani :D

Semii
24-08-2011, 15:02
izlenesi bi yarış olur :)

bence Polo.

Mert G
24-08-2011, 15:17
arkadaşlar deneme kayseride yapılmış. Orta susturucusu iptal başka bir 4 kapı polo gti la safanın arabası manuel kullanımda safa 2 boy geride kalıyormuş safa iyi yürüttüğüm halde diyor.4. Viteste fark bariz belli oluyormuş şanzumanlar arasında. Hadda fark S'de kullanımda daha fazla açılıyormuş 5 boy kadar. Ve bu safanın gaz tepkimesinin yavaş olduğu göze alınıp aynı anda basmaya çalışıldığı halde. Her iki aracın şanzuman ve dişli oranlarını yazıyorum buyrun ;
polo gti = 1 -3.50 , 2 -2.27, 3-1.53 , 4 -1.12 , 5 -0.95 , 6 -0.80, 7 - 0.80 son dişli= 4.44 - 3.23:1 max speed = 229 km/h
ibiza cupra = 1 -3.50 , 2 - 2.27 , 3 -1.53 , 4- 1.21, 5 - 1.17 , 6 -0.95 , 7 -0.79 son dişli = 4.43/3.22:1 max speed = 224 km/h

süper şehir efsanelerine gel:) safayla ben istanbulda yürüdüm stage2 halimle de ozmn en fazla olduysa 5 boy olmuştur, yani o orta susturucu iptal polo gelse benle kafa kafaya yürüycek, tahminince geçer hatta:) hatta o polo stage2 yaparsa m3 falan geçer diye düşünüyorum.. ayrıca vites oranları uzunsa 3.vites 80de basınca ve gaz tepkimesi handikapını da kapattıysanız (ki siz bahsediyorsunuz böyle bir handikaptan) nasıl olurda kısa oranlı şanzımanlı ve hafif araba vites atana kadar senin geride kalır anlamıyorum..

CeM öZeR
24-08-2011, 15:31
süper şehir efsanelerine gel:) safayla ben istanbulda yürüdüm stage2 halimle de ozmn en fazla olduysa 5 boy olmuştur, yani o orta susturucu iptal polo gelse benle kafa kafaya yürüycek, tahminince geçer hatta:) hatta o polo stage2 yaparsa m3 falan geçer diye düşünüyorum.. ayrıca vites oranları uzunsa 3.vites 80de basınca ve gaz tepkimesi handikapını da kapattıysanız (ki siz bahsediyorsunuz böyle bir handikaptan) nasıl olurda kısa oranlı şanzımanlı ve hafif araba vites atana kadar senin geride kalır anlamıyorum..

Mert abi safanın kendi ağzından dinleyip duyabilirsin. Dediğim fark S'de kullanımda ve gaza aynı dokunma anında denendiğinde açılmış. Ama denk getirip aynı anda hızlanma anında ve sürücülerin arabalarını en iyi tanıyıp yürüttüğü devirde 2 boy fark açılmış. Safayı ara sor. Her viteste sıkmışlar. Her seferinde gti 4 de yürüyor. Ondan önce denk getiripde aynı anda hızlanmaya başladığımızda ben 2,3 de önde oluyorum diyor. Neyse ben gidince videolu şekilde kanıtlarız.

Mert G
24-08-2011, 15:46
kardeşim cidden marka fanatikliğinden falan demiyorum, hatta daha önceki mesajımda da dedim polo önde olur diye ama aynı firmanın ürettiği aynı arabalar arasında 5 boy fark olmaz.. belki safada bir sorun vardır demek istiyorum ama öyle olsa benim safaya 10 boy fark atmam lazımdı, hoş ben iki kişiydim rollde.. neyse bence de en güzeli deneyip görmek, hatta yolunuz bu taraflara düşerse başka bi stock cupra ile de deneriz en olmadı.. şimdilik videoyu bekliyoruz:)

CeM öZeR
24-08-2011, 16:49
Bende fanatik değilim hadda diğer polo gti kullanıcısının geçmesi hoşuma giden bir durum değil. Safayı gerçekten severim kardeşimdir. Hadda biz bu markaların işini yapıyoruz eleştiririm kötü yönlerini ama şahsa veya araca göre yargılamam. Bence sağlıklı video çekimleri ve benim diğer araçlarlada ortak denemem ortadaki farkları ortaya çıkarır. :) ama bu şanzumanın bir fark yarattığını düşünmeye başladım.

63owen63
24-08-2011, 19:32
Bende fanatik değilim hadda diğer polo gti kullanıcısının geçmesi hoşuma giden bir durum değil. Safayı gerçekten severim kardeşimdir. Hadda biz bu markaların işini yapıyoruz eleştiririm kötü yönlerini ama şahsa veya araca göre yargılamam. Bence sağlıklı video çekimleri ve benim diğer araçlarlada ortak denemem ortadaki farkları ortaya çıkarır. :) ama bu şanzumanın bir fark yarattığını düşünmeye başladım.

cem oranlarının uzun olması senin için avantaj degil,enazından zır stockken, ama pilotaj oynar diyorum.video bekliyorum

Juggernaut
24-08-2011, 19:35
Otomatik arabada anmada büyüttünüz pilotaj işini:)
%90 aynı olan arabalardan bahsediyoruz fanatiklik yapmaya gerek yok.Bu iki araç denk 1-2 boy oynar oynamaz aralarında.
O şanzıman oranları doğruysa kayda değer bir fark yok arada.Oranlar çok yakın bukadar yakın oranlar için ayrı şanzıman üreteceklerini sanmıyorum.

63owen63
24-08-2011, 19:42
Otomatik arabada anmada büyüttünüz pilotaj işini:)
%90 aynı olan arabalardan bahsediyoruz fanatiklik yapmaya gerek yok.Bu iki araç denk 1-2 boy oynar oynamaz aralarında.
O şanzıman oranları doğruysa kayda değer bir fark yok arada.Oranlar çok yakın bukadar yakın oranlar için ayrı şanzıman üreteceklerini sanmıyorum.

Launch control olmadan - bir diger araçta launch control 'le kalkarsa arada daglar kadar fark olur.

Juggernaut
24-08-2011, 20:03
Anladığım kadarıyla deneme roll ağırlıklı onun için yazdım..0 danda kalksalar bile otomatik araba sonuçta manuel gibi değil fazla seçeneğin yok..ya sıfırdan kalkarsın yada gaz fren.. süper ustalık gerektiricek pilotajlık durumu yok birinde kötü kalsa diğerinde biraz işten anlıyan adamsa iyi kalkar zaten pek fazla deneyeceğin kombinasyon yok manuel arabadaki gibi.

vwgti
25-08-2011, 12:58
ibiza cupra bocanegro değilmi??

CeM öZeR
25-08-2011, 13:02
ibiza cupra bocanegro değilmi??

Farketmiyor ikiside aynı sadece görsel farklar var.

vwgti
25-08-2011, 13:08
Farketmiyor ikiside aynı sadece görsel farklar var.

anladımmm ;)

HaKo
25-08-2011, 13:43
arkadaşlar deneme kayseride yapılmış. Orta susturucusu iptal başka bir 4 kapı polo gti la safanın arabası manuel kullanımda safa 2 boy geride kalıyormuş safa iyi yürüttüğüm halde diyor.4. Viteste fark bariz belli oluyormuş şanzumanlar arasında. Hadda fark S'de kullanımda daha fazla açılıyormuş 5 boy kadar. Ve bu safanın gaz tepkimesinin yavaş olduğu göze alınıp aynı anda basmaya çalışıldığı halde. Her iki aracın şanzuman ve dişli oranlarını yazıyorum buyrun ;
polo gti = 1 -3.50 , 2 -2.27, 3-1.53 , 4 -1.12 , 5 -0.95 , 6 -0.80, 7 - 0.80 son dişli= 4.44 - 3.23:1 max speed = 229 km/h
ibiza cupra = 1 -3.50 , 2 - 2.27 , 3 -1.53 , 4- 1.21, 5 - 1.17 , 6 -0.95 , 7 -0.79 son dişli = 4.43/3.22:1 max speed = 224 km/h

bu hakikaten şehir efsanesi olmuş..

Bu arada orta susturucu iptalinin ve kutu içi filtrenin araca herhangi bir artı vereceğini sanmıyorum... yazılım olsaydı belki olurdu..

Eğer sonuçlar böyleyse bence safanın aracında %100 problem var, basınç kaçırıyorda olabilir. Sonuçta senin aracın yeni safanın aracını ise nasıl kullandığını biliyoruz. Bence bi DV takıp denemeli derim.. Aynı sıkıntıyı bende yaşıyordum dv taktıktan sonra araba şahlanmaya başladı..

HaKo
26-08-2011, 15:27
Şimdi beyler banlandıgımdan arkadasın profilden yazıyorum Bilmeyenler için sarı cupranın sahibiyim...
Burdaki yanlış anlaşılmalara düzeltme yapmak lazım konu birbirine girmiş...
Başta ismail kardeşim beni yanlış anladı sanırsam kendisinede söyledim 2 boy geçerim seni filtre yay orta ipptaliyle falan demedim. Sadece sen beni geçemessin dedim yani kafa burun gider dedim. Ayrıyeten İsmail kardeşim burdaki arabanın yeni alındıgı zamanlardaki denemelere bakaraktan Polo 2 boy önde yürüyor yorumunu yapmış bir baska konuda...
Kendisinede dedim 2 boy farklar erken yada geç basma durumunda açılıyor dedim ozaman neden 4 5 videoda arabalar 180 e kadar aynı yürüyor demiştim....

Ayrıyeten 2. polo ile denememde arkadasın araba 6000 km civarıydı orta iptali vardı ve egsozdan güzel ses geliyordu. Gaz tepkimesi farkı oldugunu dusunmuyorum çünki benim arabayada yazılım güncellemesi atıldıgında gaz tepkisi hassaslaşıyor sonra yine normale donuyor... 1-2-3 viteslerinde aynı bastıgımızda bnm kafa biraz onde oluyor sonra 4 e geçtiğimizde polo yavas yavas yürüyor 1-2 boy arası açılıyor. Bu bana gore tamamen motorun yıpranma paylarıyla alakalıdır Bu şahsi fikrimdir benim... Benim aracım ise 33 bin km de illaki bunun bir yıpranma payı olucak diyorum ama inanmıyorlar tam tersi eskilerdeki gibi 20 bin km yi gecmiş arabalar motor açılmasından dolayı daha iyi gider fikrini savunuyorlar bence bunun tam tersidir turbo arabada özellikle fark daha fazla eder.... Şimdi 6000 bin k daki motormu daha iyi yürür yoksa 33bin k daki sürekli spor kullanım ve roll üzerine kullanılmış motormu iyi yürür. Arada iilaki bir fark olucaktır.

Burdaki ismail kardeşimle yapılcak olan demeyide aramızda kucuk tatlı iddalaşma sebebiyle yapıcaz... Kendisinin aracı 9000bin km de olcak benimkide muhtemelen 35 bin km de olucak...
Kendisi 2 boy önümde gittiğini iddaa ettiği için bende filtre orta iptali yay olsa bile kendi arabasının 1 boya yakın önde yürüyecegini soyledi bende tam tersi benim araç oyle olur dedim. Deneyip görcez inşallah kendisi geldiğinde... Asıl benim merakım bnm araba gibi kullanılmış 35-40 bin km de olan polo ile sonuç ne olur...

Buyrun bunlarda otoritelerin Belirlediği farklar hemde tek kapı GTİ ile Cupra arasında öle bir fark olmadıgının açıklaması...
http://www.fastestlaps.com/comparisons/seat_ibiza_cupra_14_tsi_180-vs-vw_polo_gti_14_tsi.html

@Zafa38

HaKo
26-08-2011, 15:42
arkadaşlar deneme kayseride yapılmış. Orta susturucusu iptal başka bir 4 kapı polo gti la safanın arabası manuel kullanımda safa 2 boy geride kalıyormuş safa iyi yürüttüğüm halde diyor.4. Viteste fark bariz belli oluyormuş şanzumanlar arasında. Hadda fark S'de kullanımda daha fazla açılıyormuş 5 boy kadar. Ve bu safanın gaz tepkimesinin yavaş olduğu göze alınıp aynı anda basmaya çalışıldığı halde. Her iki aracın şanzuman ve dişli oranlarını yazıyorum buyrun ;
polo gti = 1 -3.50 , 2 -2.27, 3-1.53 , 4 -1.12 , 5 -0.95 , 6 -0.80, 7 - 0.80 son dişli= 4.44 - 3.23:1 max speed = 229 km/h
ibiza cupra = 1 -3.50 , 2 - 2.27 , 3 -1.53 , 4- 1.21, 5 - 1.17 , 6 -0.95 , 7 -0.79 son dişli = 4.43/3.22:1 max speed = 224 km/h

Bu arada denemeler S de falan olmadı vites S e çekilmedi manuelde Polo sürekli devir bandını bitirince otomatik attı ben ise farklı kombinasyonlar denedim... 5 boy olan fark ki olmadı 5 boy falan 3 boy anca oda kornayı çalan GTİ oldugu için ya onun erken basması yada geç basması oldu...
Bu gibi eşit arabalarda erken yada geç basma gibi saniyenin altındaki farklar inanın 1-2 boy etki ediyor....
Şunuda ekliyeyim Cuprada ben ve yanımdaki 100 er kilo GTİ da ki kişiler en fazla 80 er desek 160 KG di...

kelalper
26-08-2011, 20:01
36000 deki araba 6000 deki arabadan iki boy yavaş gidiyorsa bunun nedeni motordaki yıpranma değildir. Senin mantığında o zaman Polonun 100000 e geldiğinde stock 106 gti lara falan geçilmesi anlamına gelir. Halbuki yok öyle bir durum. Öyle bir durum olsa VW sürekli müşterilerine garantiden motor vermek yüzünden batardı.

TaGo
26-08-2011, 21:56
aradaşlar eğer cupra daha hafifse ve tablodan gözüktüğü üzere 5. ve 6. vitesi gti dan bu denli kısaysa; üstüne üstlük geçiliorsa bence acil basıncına vs baksın

fangio
27-08-2011, 22:45
aradaşlar eğer cupra daha hafifse ve tablodan gözüktüğü üzere 5. ve 6. vitesi gti dan bu denli kısaysa; üstüne üstlük geçiliorsa bence acil basıncına vs baksın

evet bencede 4,5,6 kısayken ve araç hafifken nasıl oluyor da GTI önde olabiliyor?



Cem bu arada bana yazdığın gear ratio'ları nerden aldın? Şanzıman kodlarını verebilir misin?

selamlar...

CeM öZeR
28-08-2011, 07:55
evet bencede 4,5,6 kısayken ve araç hafifken nasıl oluyor da GTI önde olabiliyor?



Cem bu arada bana yazdığın gear ratio'ları nerden aldın? Şanzıman kodlarını verebilir misin?

selamlar...

auto dergilerinin hepsinde vardı karşılaştırdım abi. Mesainin olduğu birgün işyerinde etka programından baktırırım. Şanzuman kodlarının aynı olup olmadığını bende merak ettim.

percussionali
30-08-2011, 12:11
polo GTİ 1.4 t 180 hp dsg şanzıman değilmi

CeM öZeR
30-08-2011, 12:28
polo GTİ 1.4 t 180 hp dsg şanzıman değilmi

Evet dsg 7...

percussionali
30-08-2011, 12:43
sanırım ibiza otomatik. otomatik ile dsg 1.5 boy fark eder aranızda ama senin aracın stok olduğu için 200 re kadar 1.5 önde gidersin ibiza'da egzoz ve fitre olduğu için üsterde o' 1.5 boy'luk arayı kapatır. ve seni geride bırakma ihtimali büyük. 180 200 lerden sonra egzoz aracı çok kasar, ibiza senden daha rahat hava emiş ve egzoz gazını atacağı için topspeedler de 1 -1.5 boy öne geçme ihtimali var

Arasts61
02-09-2011, 21:59
Şimdi beyler banlandıgımdan arkadasın profilden yazıyorum Bilmeyenler için sarı cupranın sahibiyim...
Burdaki yanlış anlaşılmalara düzeltme yapmak lazım konu birbirine girmiş...
Başta ismail kardeşim beni yanlış anladı sanırsam kendisinede söyledim 2 boy geçerim seni filtre yay orta ipptaliyle falan demedim. Sadece sen beni geçemessin dedim yani kafa burun gider dedim. Ayrıyeten İsmail kardeşim burdaki arabanın yeni alındıgı zamanlardaki denemelere bakaraktan Polo 2 boy önde yürüyor yorumunu yapmış bir baska konuda...
Kendisinede dedim 2 boy farklar erken yada geç basma durumunda açılıyor dedim ozaman neden 4 5 videoda arabalar 180 e kadar aynı yürüyor demiştim....

Ayrıyeten 2. polo ile denememde arkadasın araba 6000 km civarıydı orta iptali vardı ve egsozdan güzel ses geliyordu. Gaz tepkimesi farkı oldugunu dusunmuyorum çünki benim arabayada yazılım güncellemesi atıldıgında gaz tepkisi hassaslaşıyor sonra yine normale donuyor... 1-2-3 viteslerinde aynı bastıgımızda bnm kafa biraz onde oluyor sonra 4 e geçtiğimizde polo yavas yavas yürüyor 1-2 boy arası açılıyor. Bu bana gore tamamen motorun yıpranma paylarıyla alakalıdır Bu şahsi fikrimdir benim... Benim aracım ise 33 bin km de illaki bunun bir yıpranma payı olucak diyorum ama inanmıyorlar tam tersi eskilerdeki gibi 20 bin km yi gecmiş arabalar motor açılmasından dolayı daha iyi gider fikrini savunuyorlar bence bunun tam tersidir turbo arabada özellikle fark daha fazla eder.... Şimdi 6000 bin k daki motormu daha iyi yürür yoksa 33bin k daki sürekli spor kullanım ve roll üzerine kullanılmış motormu iyi yürür. Arada iilaki bir fark olucaktır.

Burdaki ismail kardeşimle yapılcak olan demeyide aramızda kucuk tatlı iddalaşma sebebiyle yapıcaz... Kendisinin aracı 9000bin km de olcak benimkide muhtemelen 35 bin km de olucak...
Kendisi 2 boy önümde gittiğini iddaa ettiği için bende filtre orta iptali yay olsa bile kendi arabasının 1 boya yakın önde yürüyecegini soyledi bende tam tersi benim araç oyle olur dedim. Deneyip görcez inşallah kendisi geldiğinde... Asıl benim merakım bnm araba gibi kullanılmış 35-40 bin km de olan polo ile sonuç ne olur...

Buyrun bunlarda otoritelerin Belirlediği farklar hemde tek kapı GTİ ile Cupra arasında öle bir fark olmadıgının açıklaması...
Seat Ibiza Cupra 1.4 TSi 180 vs VW Polo GTI 1.4 TSI - FastestLaps.com (http://www.fastestlaps.com/comparisons/seat_ibiza_cupra_14_tsi_180-vs-vw_polo_gti_14_tsi.html)

@Zafa38

Kardeş merhaba. Konuyu merak ve keyifle okudum. ancak link kafamı karıştırdı. oncelikle aşağıda polo farkedilebilir derecede hızlı yazıyor. ancak 0-50 ve 0-100 değerleri aynı. 130 da polo 0,2 sn önde iken bu 160 civarlarında 1 sn ye çıkıyor. fakat süratlerin 200 olmasında senin araç 1 sn daha önde. nasıl iş anlamadım.
İki aracıda tanımayan biri olarak teorik bazda konusuyorum. senin aracın 4,5 ve 6 ncı vitesleri daha kısa görünüyor. ancak o viteslerde geçiliyorsun. son dişlileriniz arasındaki ufak fark buna neden olabilir mi? (bence olmaz). geriye 2-3 ihtimal kalıyor. ya senin aracın rüzgar direnci berbat ve polo o süratlerde seni geçiyor (bence mantıksız), ya da senin lastiklerin çapı polodan buyuk.(zor çevirebiliyorsun, bence olmaz olsa da sen zaten bunu biliyorsundur.) yada lastiklerin tabanları daha geniş veya yere daha çok noktadan temas ediyor ve sürtünme fazla. ya da son olarak senin araçta problem var.
diğer taraftan fabia rs, a1 ve sizin araçların değerleri birbirinden farklı ve bunun da mantıklı bir nedeni vardır heralde.

HaKo
03-09-2011, 12:25
Kardeş merhaba. Konuyu merak ve keyifle okudum. ancak link kafamı karıştırdı. oncelikle aşağıda polo farkedilebilir derecede hızlı yazıyor. ancak 0-50 ve 0-100 değerleri aynı. 130 da polo 0,2 sn önde iken bu 160 civarlarında 1 sn ye çıkıyor. fakat süratlerin 200 olmasında senin araç 1 sn daha önde. nasıl iş anlamadım.
İki aracıda tanımayan biri olarak teorik bazda konusuyorum. senin aracın 4,5 ve 6 ncı vitesleri daha kısa görünüyor. ancak o viteslerde geçiliyorsun. son dişlileriniz arasındaki ufak fark buna neden olabilir mi? (bence olmaz). geriye 2-3 ihtimal kalıyor. ya senin aracın rüzgar direnci berbat ve polo o süratlerde seni geçiyor (bence mantıksız), ya da senin lastiklerin çapı polodan buyuk.(zor çevirebiliyorsun, bence olmaz olsa da sen zaten bunu biliyorsundur.) yada lastiklerin tabanları daha geniş veya yere daha çok noktadan temas ediyor ve sürtünme fazla. ya da son olarak senin araçta problem var.
diğer taraftan fabia rs, a1 ve sizin araçların değerleri birbirinden farklı ve bunun da mantıklı bir nedeni vardır heralde.

Şimdi şöyle bi durum var 4. vitesde geçiyor dediğim polo başka bir polo İsmailin değil bu poloda orta iptali var ve sesi baya yuksek çıkıyor...
Orta iptalinden bukadar fark ediceğini sanmıyorum ama geriyede başka seçenek kalmıyor gibi çünki İsmailin arabasında 5 6 denemede arabalar aynı gidiyor nerdeyse....

@Zafa38

fangio
03-09-2011, 14:50
auto dergilerinin hepsinde vardı karşılaştırdım abi. Mesainin olduğu birgün işyerinde etka programından baktırırım. Şanzuman kodlarının aynı olup olmadığını bende merak ettim.

sevinirim kardeş. :icon_tup:

HaKo
05-09-2011, 11:32
aradaşlar eğer cupra daha hafifse ve tablodan gözüktüğü üzere 5. ve 6. vitesi gti dan bu denli kısaysa; üstüne üstlük geçiliorsa bence acil basıncına vs baksın

katılıyorum..

yesil
10-09-2011, 16:22
Şimdi beyler banlandıgımdan arkadasın profilden yazıyorum Bilmeyenler için sarı cupranın sahibiyim...
Burdaki yanlış anlaşılmalara düzeltme yapmak lazım konu birbirine girmiş...
Başta ismail kardeşim beni yanlış anladı sanırsam kendisinede söyledim 2 boy geçerim seni filtre yay orta ipptaliyle falan demedim. Sadece sen beni geçemessin dedim yani kafa burun gider dedim. Ayrıyeten İsmail kardeşim burdaki arabanın yeni alındıgı zamanlardaki denemelere bakaraktan Polo 2 boy önde yürüyor yorumunu yapmış bir baska konuda...
Kendisinede dedim 2 boy farklar erken yada geç basma durumunda açılıyor dedim ozaman neden 4 5 videoda arabalar 180 e kadar aynı yürüyor demiştim....

Ayrıyeten 2. polo ile denememde arkadasın araba 6000 km civarıydı orta iptali vardı ve egsozdan güzel ses geliyordu. Gaz tepkimesi farkı oldugunu dusunmuyorum çünki benim arabayada yazılım güncellemesi atıldıgında gaz tepkisi hassaslaşıyor sonra yine normale donuyor... 1-2-3 viteslerinde aynı bastıgımızda bnm kafa biraz onde oluyor sonra 4 e geçtiğimizde polo yavas yavas yürüyor 1-2 boy arası açılıyor. Bu bana gore tamamen motorun yıpranma paylarıyla alakalıdır Bu şahsi fikrimdir benim... Benim aracım ise 33 bin km de illaki bunun bir yıpranma payı olucak diyorum ama inanmıyorlar tam tersi eskilerdeki gibi 20 bin km yi gecmiş arabalar motor açılmasından dolayı daha iyi gider fikrini savunuyorlar bence bunun tam tersidir turbo arabada özellikle fark daha fazla eder.... Şimdi 6000 bin k daki motormu daha iyi yürür yoksa 33bin k daki sürekli spor kullanım ve roll üzerine kullanılmış motormu iyi yürür. Arada iilaki bir fark olucaktır.

Burdaki ismail kardeşimle yapılcak olan demeyide aramızda kucuk tatlı iddalaşma sebebiyle yapıcaz... Kendisinin aracı 9000bin km de olcak benimkide muhtemelen 35 bin km de olucak...
Kendisi 2 boy önümde gittiğini iddaa ettiği için bende filtre orta iptali yay olsa bile kendi arabasının 1 boya yakın önde yürüyecegini soyledi bende tam tersi benim araç oyle olur dedim. Deneyip görcez inşallah kendisi geldiğinde... Asıl benim merakım bnm araba gibi kullanılmış 35-40 bin km de olan polo ile sonuç ne olur...

Buyrun bunlarda otoritelerin Belirlediği farklar hemde tek kapı GTİ ile Cupra arasında öle bir fark olmadıgının açıklaması...
Seat Ibiza Cupra 1.4 TSi 180 vs VW Polo GTI 1.4 TSI - FastestLaps.com (http://www.fastestlaps.com/comparisons/seat_ibiza_cupra_14_tsi_180-vs-vw_polo_gti_14_tsi.html)

@Zafa38

burda gti ın hissedilir derecede daha iyi gittiği yazıyor. en sonda

CeM öZeR
12-09-2011, 10:01
evet bencede 4,5,6 kısayken ve araç hafifken nasıl oluyor da GTI önde olabiliyor?



Cem bu arada bana yazdığın gear ratio'ları nerden aldın? Şanzıman kodlarını verebilir misin?

selamlar...

şanzuman dişli oranlarını vermiştim. Şimdi de şanzuman kodlarını veriyorum ;
polo GTI = MPP şanzuman kodu
ibiza CUPRA = MGR şanzuman kodu
ilk 3 vites dişlisi hariç komple farklı 2 şanzuman.

Arasts61
12-09-2011, 10:53
şanzuman dişli oranlarını vermiştim. Şimdi de şanzuman kodlarını veriyorum ;
polo GTI = MPP şanzuman kodu
ibiza CUPRA = MGR şanzuman kodu
ilk 3 vites dişlisi hariç komple farklı 2 şanzuman.
Peki cupranin sanzimanoranlari daha kisa oldugu halde nasil oluyorda senin arac daha iyi gidiyor? Acaba son disliden mi? Hesap yaptiniz mi hic?

Arasts61
12-09-2011, 11:31
Ya da soyle bisey olabilir mi? Senin arac 4 de son disliyi degistiriyordur gti ise 5 de. O zaman onun 4 u daha kisa olmus oluyor? Sacma mi oldu acep:beuj:

CeM öZeR
12-09-2011, 13:56
Ya da soyle bisey olabilir mi? Senin arac 4 de son disliyi degistiriyordur gti ise 5 de. O zaman onun 4 u daha kisa olmus oluyor? Sacma mi oldu acep:beuj:

Valla bu hesap kitap işlerinden pek anlamam bilmiyorum. Ama dediğim gibi bugüne kadar bir adet ibiza cupra 2010 ve bir adet ibiza bocanegrayla denendi aracım. 3. Viteste yanyana gittiğim hadda öne kafa çıkartan ibizalar 4. Vites sonlarında arka çamurluk. 5. Vites sonlarında 1.5-2 boy arkaya kadar düşüyorlardı. Benim aracım polo gti 4 kapı cam tavan. İbiza sahibi diğer arkadaşlar. Durum böyle. Aracımla denenen ibiza cuprada bocanegrada cam tavanlı.

Arasts61
12-09-2011, 14:21
Ya da soyle bisey olabilir mi? Senin arac 4 de son disliyi degistiriyordur gti ise 5 de. O zaman onun 4 u daha kisa olmus oluyor? Sacma mi oldu acep:beuj:

Pardon onun 4 u daha uzun olmus olmuyor lu diyecektim. Yanlis yazmisim.

Diger arkadasin yazdiklarina baktim bu arada. O senin aracla onunki kafa burun gidiyor yazmis. İlk basmadan fark ediyor demis. Bu ilk basma olayi gercekten fark ediyor bizim araclarda. Telsizle konusup basanlar var nette.onlar siz misiniz?

CeM öZeR
12-09-2011, 15:32
Pardon onun 4 u daha uzun olmus olmuyor lu diyecektim. Yanlis yazmisim.

Diger arkadasin yazdiklarina baktim bu arada. O senin aracla onunki kafa burun gidiyor yazmis. İlk basmadan fark ediyor demis. Bu ilk basma olayi gercekten fark ediyor bizim araclarda. Telsizle konusup basanlar var nette.onlar siz misiniz?

evet o araç benim aracım daha 270 km deyken denendi. Sürücü kardeşim. Sırf bu roll merakı yüzünden gidip telsiz aldık.

fangio
12-09-2011, 22:37
şanzuman dişli oranlarını vermiştim. Şimdi de şanzuman kodlarını veriyorum ;
polo GTI = MPP şanzuman kodu
ibiza CUPRA = MGR şanzuman kodu
ilk 3 vites dişlisi hariç komple farklı 2 şanzuman.

eyvallah Cem sağol. :icon_tup:

HaKo
16-09-2011, 14:20
burda gti ın hissedilir derecede daha iyi gittiği yazıyor. en sonda

O alttaki okudugunuz yazı otomatik olarak sistem tarafından yazılır aradaki puan farkına baglı olarak.
Total sonuçlarına baktıgımızda aradaki 10 puanın 8 ini polo pist zamanlamasından kazanmış... Diğer 2 si ise ufak salise farklarından poloya verilmiş Roll ve Drag değerlerinden yani. 8 puanı çıkarsak çünki konumuz pist zamanlamaları değil arada 2 puan kalıyor oda buyuk bir fark değil....

@Zafa 38