PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : basınç?



DENON
22-08-2011, 09:27
10.4 sıkıştırmalı motorda güvenli max. turbo basıncı ne kadar olmalıdır??

uygulama bolt on yapılacak

senna
22-08-2011, 10:09
turbo nedir egzantrik vs nedir bu söylenemezki bu şekilde

despe
22-08-2011, 10:14
e ben dedim ona.

motor d16v1 diyeyim daha açıklayıcı olur.

stock internal bolt on turbo.

turbonun ne olduğunu yusuf yazar

senna
22-08-2011, 10:16
bolt on turbo ne demek turbonun büyüklüğünü özelliklerini yazsanıza:) iş sıkıya gelirse her turboyu bolt on yaparsın:)

DENON
22-08-2011, 10:16
turbo nedir egzantrik vs nedir bu söylenemezki bu şekilde
cok özür :D
garett gt25 , egzantrık oem , ınternal wesgate lı sıstem olacak

despe
22-08-2011, 10:28
bolt on turbo ne demek turbonun büyüklüğünü özelliklerini yazsanıza:) iş sıkıya gelirse her turboyu bolt on yaparsın:)

bolt on turbo derken, uygulama bolt on oalcak :D

turbo bolt on demek istemedim yani :D

sürüngen
22-08-2011, 11:09
bolt on turbo derken, uygulama bolt on oalcak :D

turbo bolt on demek istemedim yani :D


arkadaş bi laf nolmuş ya :) bişry merak edıyorum sıkıstırma düşcekmi yoksa direk bolt on uygulayıp basınçmı accaksınız ? aracta suan ne var ve beyın ne kullancaksın çok merak ettım

bide arac lpg limi ?

edit: nick name rebel .

DENON
22-08-2011, 11:14
aracın stock sıkıştırması 10.4 turbo uygulanacak araca

garett gt25 turbo (internal wesgate )

550 cc enjektörler

safc ıle kontrol edılecek (0.5 barda yeterlı olacagını düşünüyorum)

avansla şunla bunla oynanmayacak

A.Cem
22-08-2011, 12:33
aracın stock sıkıştırması 10.4 turbo uygulanacak araca

garett gt25 turbo (internal wesgate )

550 cc enjektörler

safc ıle kontrol edılecek (0.5 barda yeterlı olacagını düşünüyorum)

avansla şunla bunla oynanmayacak

Pardon birşey sorabilir miyim Apexi safc yi ecu olarak kullanabiliyor musunuz yani oem ecu yu direk devre dışı mı bırakacaksınız?

DENON
22-08-2011, 12:38
Pardon birşey sorabilir miyim Apexi safc yi ecu olarak kullanabiliyor musunuz yani oem ecu yu direk devre dışı mı bırakacaksınız?sadece hava yakıt karışım ayarını yappmak için kullanacagız , tabııkı oem ecu üzerinde kalacak

A.Cem
22-08-2011, 12:42
sadece hava yakıt karışım ayarını yappmak için kullanacagız , tabııkı oem ecu üzerinde kalacak

Anladım teşekkür ederim.

rebel
22-08-2011, 15:59
safc her araca uygun oluyormu ya ?

bide avans falan uğraşmıcaz diyonuz , sebebini merak ettim. amaç beyine falan girmeden en ucuza çıkarmakmı ?

DENON
22-08-2011, 16:02
safc her araca uygun oluyormu ya ?

bide avans falan uğraşmıcaz diyonuz , sebebini merak ettim. amaç beyine falan girmeden en ucuza çıkarmakmı ?düşük güçler hedefımız , 170 hp cıvarı versın bereket versın çıtırdan bişi istiyorum, motor içine girmek ıstemıyorum şu an

rebel
22-08-2011, 16:10
anladım abi MS falan niye düşünmüyosun

DENON
22-08-2011, 16:16
anladım abi MS falan niye düşünmüyosunhedeflediğim basınçlarda gerek görmüyorum ms , bakalım önumuze ne cıkacak yaşayıp görcez :D

rebel
22-08-2011, 16:21
hedeflediğim basınçlarda gerek görmüyorum ms , bakalım önumuze ne cıkacak yaşayıp görcez :D

kolay gelsın inş istediğiniz gibi olur :)

DENON
22-08-2011, 16:23
kolay gelsın inş istediğiniz gibi olur :)
amın ınsallah teşekkür ederim

senna
22-08-2011, 16:41
safc yerine bence farklı birşeyler kullanın,

0.7 0.8 bar basmanız gerekir bence sıkıntısız yani ben olsam böyle bırakırım

ibooo
22-08-2011, 16:43
FİC de kullanabilirsiniz

DENON
22-08-2011, 16:43
safc yerine bence farklı birşeyler kullanın,

0.7 0.8 bar basmanız gerekir bence sıkıntısız yani ben olsam böyle bırakırımaslında ılk etap için 0.5 , sonrasında bır aem fic işimi görür ve hem basınc yükseltirim hemde avan ıle oynarım diye düşünüyorum

bırde sormak ıstedıgım başka bişey var senna

şimdi motorun oem enjektörleri 240cc , benım elımde 550cc enjektörlerde var sorum şu: oem enjektörler üstünde kalsın onları kullanıp yakıtımı besliyeyim yoksa 550cc lerı takıp yakıtımı kısayım sizce en saglıklı hangisi olur ??

A.Cem
22-08-2011, 18:38
Konuyu takipteyim ben de astra g için tam olarak böyle bir proje düşünüyorum...

punto_multijet
22-08-2011, 19:07
eger fic dusunursen cok cok uygun fiyata verebilirim sıfırdan farksız

despe
22-08-2011, 19:25
.............................................

DENON
22-08-2011, 19:36
eger fic dusunursen cok cok uygun fiyata verebilirim sıfırdan farksız
şu anda maalesef elımdekı nakıtı parçalara verdım kardeşim, bır kaç ay sonra haala elınde ıse kısmetse alırım neden olmasın bana mutlaka lazım aem fic :icon_tup:

punto_multijet
22-08-2011, 20:10
şu anda maalesef elımdekı nakıtı parçalara verdım kardeşim, bır kaç ay sonra haala elınde ıse kısmetse alırım neden olmasın bana mutlaka lazım aem fic :icon_tup:

Aem ems gen2 aldıgımdan uguna vericem. İstersen get ile kredi kartıylada verebilirim. Aklında bulunsun.

s2k
22-08-2011, 20:13
SAFC kullanacaksanız avansınız dusecek bılgınıze ;)

Schumi
22-08-2011, 20:13
Bu motorun orjinal kollarının fotoğrafı varmı. İncemi kulları acaba. Gerçi Vtec2 araçlara kalın conta koymadan daha öncede turbo uygulamaları yaptılar. Manifold ne kullanıcaksınız ? Döküm mü acaba ?

despe
22-08-2011, 20:57
vtec2 nin kolları çok ince. o yüzden stock internal 0,8 - 0,9 bar limit gibi görünüyor.

despe
22-08-2011, 20:59
neyse nede olsa kırılınca kaç psi da kırıldığını söyleriz :D

senna
22-08-2011, 21:12
aslında ılk etap için 0.5 , sonrasında bır aem fic işimi görür ve hem basınc yükseltirim hemde avan ıle oynarım diye düşünüyorum

bırde sormak ıstedıgım başka bişey var senna

şimdi motorun oem enjektörleri 240cc , benım elımde 550cc enjektörlerde var sorum şu: oem enjektörler üstünde kalsın onları kullanıp yakıtımı besliyeyim yoksa 550cc lerı takıp yakıtımı kısayım sizce en saglıklı hangisi olur ??

bence ilk başta 240cc ile başla

halilcan9455
22-08-2011, 21:35
D16v1 in kollar gerçekten ince. daha önce konularda 0.6 barın üstünde sıkıntı yaratacağı söylenmişti.
http://www.techturkey.com/forum/asiri-besleme/85973-d16v1-turbo-projesi-yardim.html

BAR22
22-08-2011, 21:43
kanka vtec2 turbo konusunda sana gökhan035 çok iyi yardımcı olur.
bizede çok yardımcı olmuştu saolsun...

DENON
22-08-2011, 21:55
valla kanka çarşamba akşamı despe, ben , e0041 girişiyoruz bakalım ya olur keyifle bınerız ya motoru alırız kucagımıza ben butun cesaretı toplamışken bu işi dallandırıp budaklandırmıcam, eger kafamızın basmadıgı bır nokta olursa elbette gökhanda da burdakı bu işin ehli diğer arkadaşlardan da bu konuyu açıp kafamın takıldıklarını sordugum gibi yine utanmam ve bılmediğim yada tereddüt ettiğim herşeyı sorarım , bılmemek değil öğrenmemek ayıp , herkese yardımlarından dolayı sonsuz teşekkürler ALLAH sonumuzu hayretsin inşallah AAMİN

XSi
22-08-2011, 22:09
başlangıç dahi olsa safc yerine aem fic ile başlamak daha iyi bir seçenek..

basınçla birlikte ateşlemeyi rötara çekmek motoru sadece safc ye göre koruyacaktır..

Ayrıca aem fic de benzin ayarınısafc ye göre daha sık devir aralıklarla yapmak olası..

Bu projede kısacağınız maliyet işletim sistemi olmamalı bence..

Başarılar

16EC813
22-08-2011, 22:49
valla kanka çarşamba akşamı despe, ben , e0041 girişiyoruz bakalım ya olur keyifle bınerız ya motoru alırız kucagımıza ben butun cesaretı toplamışken bu işi dallandırıp budaklandırmıcam, eger kafamızın basmadıgı bır nokta olursa elbette gökhanda da burdakı bu işin ehli diğer arkadaşlardan da bu konuyu açıp kafamın takıldıklarını sordugum gibi yine utanmam ve bılmediğim yada tereddüt ettiğim herşeyı sorarım , bılmemek değil öğrenmemek ayıp , herkese yardımlarından dolayı sonsuz teşekkürler ALLAH sonumuzu hayretsin inşallah AAMİN

dikkat et laa şemsiye açılmasın :D

johoho
23-08-2011, 09:52
şu anda maalesef elımdekı nakıtı parçalara verdım kardeşim, bır kaç ay sonra haala elınde ıse kısmetse alırım neden olmasın bana mutlaka lazım aem fic :icon_tup:

Kardeşim sen neden Emanage ultimate düşünmüyon? :)

Spawn
23-08-2011, 09:58
240CC düşük değer değil abi , fakat 0.4-0.5 üzeri sanki yetmez gibi geliyor . emrecan'da aynı problemi yaşadık .

regülatörle ray basıncını arttırırsan yetebilir enjektörler. duty e çok dikkat etmek lazım afr tutsa bile... basınçtan değilde fakirden kırma arabayı .

basar13
23-08-2011, 10:05
Aracla ayni turbo ile tecrubesi olan biri soylese bile senin icin kistas olmaz cunku motor kondisyonlariniz ayni olmayacaktir.

Her soylenen basinc bana gore mantiksiz tahmindir. Denemeden gormeniz mumkun degil.

Basarilar

DENON
23-08-2011, 10:11
240CC düşük değer değil abi , fakat 0.4-0.5 üzeri sanki yetmez gibi geliyor . emrecan'da aynı problemi yaşadık .

regülatörle ray basıncını arttırırsan yetebilir enjektörler. duty e çok dikkat etmek lazım afr tutsa bile... basınçtan değilde fakirden kırma arabayı .
bende onun için 550cc enjektörlerle regülatör kullanayım diyorum ama 240cc lerı bı deneyelım baştan bakalım ne olacak banada yeter gıbı gelıyor

Spawn
23-08-2011, 10:18
burada yetmesi önemli değil . %90 duty olur ama yeter diyelim , o da sağlıklı değil. bobinleri çok ısınıyor enjektörlerin belli bir yüzdeden sonra. en öenmli konulardan birisi . muhakkak duty okuman lazım .

550CC de çok fazla . senin için gereksiz yani , ufak enjektörle daha güzel rölanti yakalarsın .

DENON
23-08-2011, 10:20
burada yetmesi önemli değil . %90 duty olur ama yeter diyelim , o da sağlıklı değil. bobinleri çok ısınıyor enjektörlerin belli bir yüzdeden sonra. en öenmli konulardan birisi . muhakkak duty okuman lazım .

550CC de çok fazla . senin için gereksiz yani , ufak enjektörle daha güzel rölanti yakalarsın .
benım bu aldıgım kıt içindekı enjektörler yanı 550cc dedıklerım zaten vtec2 de cıktı efe aracı yapan custom garage , sorunsuz sıkıntısız kullanıldı araç bakıp görcez bakalım

Brs_eg
23-08-2011, 10:26
turbo tam olarak nedir abi ?

DENON
23-08-2011, 10:31
turbo tam olarak nedir abi ?yarın elımde olacak o zaman net bılgı verırım , butun parçaları burdan yazarım herkesin tavsiyelerini alırım ve hayırlısıyla sizin yardımlarınızlada bu iş biter

johoho
23-08-2011, 10:46
Sorunsuz montaj ve ayarlamalar dilerim , ben hala gümrüğe takılan parçalarla uğraşıyom. bu arada sen emanage ı bi düşün :D:D

DENON
23-08-2011, 10:48
Sorunsuz montaj ve ayarlamalar dilerim , ben hala gümrüğe takılan parçalarla uğraşıyom. bu arada sen emanage ı bi düşün :D:D
ne düşünmesi aklımdan cıkmıyor :D ama bursada aem fici cok ıyı bılen bır abım var ama menage i oda yenı kurcalıyor , eger aem fıc alırsam ayarını zaten yaptırırım ona

johoho
23-08-2011, 10:56
kardeşim çok bomba bi hamle yapıyorum söliyim mi ;)

DENON
23-08-2011, 10:57
kardeşim çok bomba bi hamle yapıyorum söliyim mi ;)hadi hadi sööle meraklandırma :D

johoho
23-08-2011, 10:59
önden biraz şımarayım dedim :D:D

helical lsd + d17a1 son dişli ( oranı : 4.111 / bizimki de bu idi : 4.411 )

+cc stage 4 seramik/bronz neyse ondan da var ;)

DENON
23-08-2011, 11:01
sen o stage 4 le arabayı nasıl kullanmayı planlıon şehiriçinde, bız stage2 ıle sol bacak kası yaptık :D

despe
23-08-2011, 11:01
burada yetmesi önemli değil . %90 duty olur ama yeter diyelim , o da sağlıklı değil. bobinleri çok ısınıyor enjektörlerin belli bir yüzdeden sonra. en öenmli konulardan birisi . muhakkak duty okuman lazım .

550CC de çok fazla . senin için gereksiz yani , ufak enjektörle daha güzel rölanti yakalarsın .

servislerde arıza okumak için obd den takılan pc lerde görünüyorsa duty ordan bakabiliriz.

johoho
23-08-2011, 11:01
montaj işi ne zamana kalır onu hala kestiremiyorum ama patinaja dair çok bi kaygım kalmadı :D
gelişmeleri paylaşırım inşallah bi montaja geçebilsek...

DENON
23-08-2011, 11:03
servislerde arıza okumak için obd den takılan pc lerde görünüyorsa duty ordan bakabiliriz.eam fic te duty okunuyomu??

johoho
23-08-2011, 11:03
sen o stage 4 le arabayı nasıl kullanmayı planlıon şehiriçinde, bız stage2 ıle sol bacak kası yaptık :D

ben geniş düzlüklerde takılıyım diyom nası ;)

valla şimdilik kulağa hoş geliyo ama ne kadar kasar bakıp görcez artık, napak . .

johoho
23-08-2011, 11:06
sen o stage 4 le arabayı nasıl kullanmayı planlıon şehiriçinde, bız stage2 ıle sol bacak kası yaptık :D

biraz sol biraz sağ ayarlarım onu ben :D :D

despe
25-08-2011, 08:16
1 gecede turbo project :D

akşam turbo montajını yaptık, zaten herşey hazır olduğu için pek uzun sürmedi. orjina emeli araçtan çıktığı için emmeye giden boruyla uğraştık biraz.

normalde N/A iken manifolt basıncını -7 -8 kpa falan görüyorduk. psi çöevirirsek eğer -1,05 gördük vafc tan.
wastegatenin vidasını sıktık biraz, + 1,8 psi gördük daha sonra. eğer hesap doğruysa -1,05 ide eklersek +2,85 psi görmüş oluyoruz. buda 0,19 bar a denk geliyor.

eğer aşağıda kullandığım converter doğru ise :D

BAR to PSI to KPa Converter (http://www.tvr-webmart.co.uk/tvr_info_psi.asp)

1JZ
25-08-2011, 08:36
hayırli olsun Emre.
injektör 350-420 cc senın için iyi olur, Fuel Injector Calculator from WitchHunter Performance (http://www.witchhunter.com/injectorcalc1.php4)
surdan bakabilirsin.

despe
25-08-2011, 08:41
sağol şükrü abi, cnc ci yusufun arabayı turboladık. orj enjektörleri ya 210 yada 240 cc olması lazım. ama elimizde 550 cc enjektör var zaten. enjektör duty lerine bakalım eğer yetmezse 550 cc lik olanları kullanırız.

zaten en fazla 0,7 bar basarız heralde stock internal e.

Spawn
25-08-2011, 08:44
hadi hayırlı olsun . fotoğraf bekliyoruz .

Serkan VTEC
28-08-2011, 16:45
Hayırlı olsun:) güle güle bol çuf çuflu kullan :surucu: kazasız belasız

vtec26
28-08-2011, 18:28
hayırlı olsun . kazasız belasız yürümeniz dileğiyle :)

cembasmaci
29-08-2011, 11:16
video da bekliyoruz :)