Orijinalini görmek için tıklayınız : multijete filtre kiti yaptık oldu :)
http://img8.imageshack.us/img8/1834/28503710150262733827010.jpg
http://img856.imageshack.us/img856/2425/28503710150262733832010.jpg
o pervane ıle hava gelıcek yerı kapatıyosun,surtunen hava zaten ısınırak gırıcek ıcerı ne anladım sonra o ısten
bende aksini düşünüyordum, çünki direk turbonun emişine bağlı filtre çalışır çalışmaz çekmeye başlıyor tabi şöyle yolda ne kadar hız o kadar hava taabi tartışılabilir sonuçta fikir fikirden üstündür
sametozt
22-08-2011, 17:47
Bence o pervaneye hiç gerek yok pervanesiz olsa daha rahat nefes alabilir araç..
kickboxer
22-08-2011, 18:01
pervaneyı sok kardesım hıııc gerek yok ogle bırseye benm arkadas benzerı bırsey taktı motora kactı motor yaptı bunlrın yuzunden
hava akışı olmadığı zaman yani araba yavaş ilerlerken pervane hava akışımı sağlıyor buradaki amaç omu. çünkü eğer o değilse pervane süratli giderken gelen havanın büyük bir kısmını kıracaktır gereksiz bi parça olacak.onun yerine oraya basslardaki gibi port kullanın.
Pervane oldukça gereksiz bir heyecan olmuş.
hava akışı olmadığı zaman yani araba yavaş ilerlerken pervane hava akışımı sağlıyor buradaki amaç omu. çünkü eğer o değilse pervane süratli giderken gelen havanın büyük bir kısmını kıracaktır gereksiz bi parça olacak.onun yerine oraya basslardaki gibi port kullanın.
öyle amaçlamıştık ama yorumlar pek iyi yönde olmadı sökerim yarın, bnm korkum maf sensörü yüzünden sapıtmasıydı allaha şükür mafla ilgisi sıkıntı yaşamadık daha önce simota mantar bağladım 2 gün sonra sapıtmaya başladı araç tekleme yaptı, durup dururken stop etti bayağı sıkıtı yaşatınca sonunda mutlu sona ulaştım bundan önce simota kutu içi kullandım, ondada bizim araçların hava alması resmen tıkalı gibi o kadar dolambaçlı yoldan geçiyorki anlatamam
pervaneyı sok kardesım hıııc gerek yok ogle bırseye benm arkadas benzerı bırsey taktı motora kactı motor yaptı bunlrın yuzunden
pervane nasıl motora kaçtı anlayamadım orasını?
Pervane harici anladım :D
Tayfun-E30
22-08-2011, 19:34
ben multijette detune yasadım benzer bi kitle oem yeni flitre en iyisi...
öyle amaçlamıştık ama yorumlar pek iyi yönde olmadı sökerim yarın, bnm korkum maf sensörü yüzünden sapıtmasıydı allaha şükür mafla ilgisi sıkıntı yaşamadık daha önce simota mantar bağladım 2 gün sonra sapıtmaya başladı araç tekleme yaptı, durup dururken stop etti bayağı sıkıtı yaşatınca sonunda mutlu sona ulaştım bundan önce simota kutu içi kullandım, ondada bizim araçların hava alması resmen tıkalı gibi o kadar dolambaçlı yoldan geçiyorki anlatamam
pervaneyi kaldırıp port kullanırsanız daha rahat nefes alacaktır bu bi gerçek. pervaneli haliyle kalırsa oraya zaten birde kaputun mazgalı geliyor büyük ihtimal. mazgal rüzgarı kıracak ,zaten az olan hava pervanedende çok eksik bi şekilde geçip anca amacına ulaşacak. portla halledebilirsiniz gibime geliyor.
filtrenin önüne engel olacak hiç bişi yok tampondan kesip önünü açtık yoksa tampondaki plastik önünü tamamen kapatıyor, panjur tel panjur önünde engel yok ama sökerim pervaneyi :D
ben multijette detune yasadım benzer bi kitle oem yeni flitre en iyisi...
nasıl yani biraz açıklayabilirmisin? ben daha önce simota kutu içi kullanıyordum ondan önce simota mantar taktım ama perf. düşüklüğü yaşamadım
filtrenin önüne engel olacak hiç bişi yok tampondan kesip önünü açtık yoksa tampondaki plastik önünü tamamen kapatıyor, panjur tel panjur önünde engel yok ama sökerim pervaneyi :D
ne var ne yok sökün hatta tampon takmayın portuda büyük takın :D şaka bi yana pervane sökülmesi şart portla daha çok havayı toplayabilirsiniz :D
port takabileceğim yer yok, mjtde yer sıkıntısı var tampondan hava almak istemiyorum biraz gizlilik iyidir diyorum :D panjurun direk arkasından alıyor bu şekilde, panjur kesme biçme yapılıp tel ızgara yapıldı dikkatli bakıldığında hava giriş kısmı görünüyor panjurun içinden
port takabileceğim yer yok, mjtde yer sıkıntısı var tampondan hava almak istemiyorum biraz gizlilik iyidir diyorum :D panjurun direk arkasından alıyor bu şekilde, panjur kesme biçme yapılıp tel ızgara yapıldı dikkatli bakıldığında hava giriş kısmı görünüyor panjurun içinden
ben fiorinoya yapsam havasızlıktan patlar heralde :D ızgara namına bişey yok anca alttan biyerden delmek gerekiyor :D siz yine şanslısınız :D ama pervaneyi görmeyelim bir daha :p
pervane biraz olmamış :) ama iyi bi fikir filtre kiti dizelde :)
ben fiorinoya yapsam havasızlıktan patlar heralde :D ızgara namına bişey yok anca alttan biyerden delmek gerekiyor :D siz yine şanslısınız :D ama pervaneyi görmeyelim bir daha :p
dobloyada yapmıştık ama doblo sahibi arkadaş kıyamadı birazcık kesilmesi gerekio tampondan hava kanalı için :D
miultijetlerin en büyük sıkıntısı yüksek hızlarda resmen tıkanıyor bu şekilde bi nebze rahatladı
Tayfun-E30
23-08-2011, 08:41
nasıl yani biraz açıklayabilirmisin? ben daha önce simota kutu içi kullanıyordum ondan önce simota mantar taktım ama perf. düşüklüğü yaşamadım
Kutu ici verimli olabilir ama bende rahaat nefes alicagi isinmayavagi bir yere aem taktim alt devirler cansizlasti, tuketim artti ustlerdede bi fark goremedim acikcasi... Insallah sen memlun olursun..
nereye oturttun? multijette önemli bide maf sensörünü iptal etmemen gerekiyo bağladığın zmn bu sefer perf düşüo
By_HaNNibaLL
23-08-2011, 13:48
Custom güzel bi filtre calişmasi yapmak lazim turbodan direk alttan intercoolerin ordan bi yerden cıkartacaksin en verimlisi o olur diye düşünüyorum
şu an olabilecek en iyi şekilde bu günay, çünki hava dolaşmıyor direk turbo emiyor
Hikmet Gönül
26-08-2011, 01:09
bızden hersey beklenır :) emegıne saglık ..bende yapayım oyle dobloyu :)
Emdiğiniz soğuk hava zaten Turbo'nun içinden geçtiğinde ister istemez ısınıyor... Bunu motora gönerirken soğutma konusunda intercooler asıl vazifeyi görüyor.
Emdiğiniz buz gibi hava belki turbonuzu biraz soğutur.
Asıl olayın çok fazla direnç olmadan rahat bir emiş olduğunu düşünerek hareket etmek lazım.
Oem filtreler yapılarından dolayı muazzam rahat emiş sağlayamıyor. Ancak bazı sebeplerde açık hava filtreleri alt devirleri öldürüyor. Bu genelde yaşanan bir sorun.
Tayfun'un aracında AEM kullanmak birazda benim fikrimdi ... durum çok ters işledi, hem detune hemde çok yakmaya başlamış. Kendisi bundan muzdarip olunca OEM filtreye dönmüş.
Biz PVC boru kullanmıştık sanırım, ucuz bir izolasyon ile... Onunda hiçbir halta yarmayacağını daha kötü olacağını, çok ısınacağı ondan ötürür söküldüğünü söyledi bir arkadaşımda.
Dizel motorlar, benzinli motorlara göre farklı bir sistem izliyor olabilir.
Benimki bir fikirdi, pek başarılı olmadı, birde adamı istemeden masrafa sokmuş olduk.
Ancak ne varki, tune amaçlı filtreler yüksek devirlerde daha rahat bir emiş sağlar. Bazı tuningshop ve garajlardaki K&N test cihazında bunu görmeniz mümkün. Tayfun gibi bir şikayetiniz olursa ve bulabilirseniz kutu içi bir marka denemenizi de öneririm. Bazı araçlarda kutu içi filtreler kutu üzerinde yapılan birkaç oynama ile açık filtrelerden daha verimli olabiliyor.
bugüne kadar kazan önü, kutu içi simota, mantar simota, bide bu filtreyi denedim mantar çok iyiydi ama mantar sorun yaşattı şu an kullandığım sistem hem ısıyı emmiyor hemde hava dolaylı yoldan değil direk panjurdan emiyor havayı güzel oldu şimdilik sıkıntısız kullanıyorum sorun olursa sökerim
Tayfun-E30
26-08-2011, 20:43
Masraflık bişey yok =) bu araba denen şeye 1 kerede güzel olan bişey yok zate =)...
aynen biraz enteresan bi motor, illa bi kaç farklı kombinasyondan sonra mükkeml formuna ulasıyor
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.