Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Rolantide Fakirlik & Devirin düşüp kalkması



tuncayakyz
22-08-2011, 23:49
Slm aracımda bir takım değişiklikler yapmıştım.Turbo,Headers,İntercool,Ext.Westgate,Enj ektör v.s sonra ms2 beyin ve msd ateşleme uygulamıştık.Ankara'da güzel bir ayar yaptık.Fakat Ext.Westegate sorun çıkardığı için tekrar aracı kendi beynine aldım.Ms2 yi çıkardım.Çünkü diyafram bayağı yırtık çıktı.Fakat bu sefer enjektör ve benzin regületörü değişmiş oldu sökmedimde yerinde bıraktım regületörün basıncınıda 3 barda bıraktım.Enjektörler Rc 440cc olarak değişmiş oldu.

Şimdi egsoz manifoltumda şuan kaçak var sanırım manifoltun planyaya girmesi gerekiyor.Bunuda belirteyim.Şimdi westegate i düzeltip tekrar Ankara'ya gitmeden önce manifoldu da, yaptıracağım.

Fakat şöyle bir gariplik var.Araç sabahları ilk çalıştırdığımda afr 16.5 gibi başlıyor motor iyice ısınınca 17.5 ile 18 arası gösteriyor tabiki fakir olunca motor stop edecekmiş gibi gidip geliyor.Hatta trafik halindeyken kırmızı ışıkta durmak için debriyaj fren yaptığımda devir küt düşüyor araç nerdeyse stop edecekmiş gibi oluyor ve hemen toparlıyor tabiki bu durum bazende stop etme olarakta sonuçlanabiliyor.
Şimdi burda turbo aracın kendi turbosu değil daha büyük bir turbo sonra intercool oem değil daha büyük ve hava yolları uzamış durumda,enjektörler oem değil,regületör oem değil, bu kadar değişiklikte acaba kendi beyni sapıtıyormu yoksa emme manifoldu bir yerlerden havamı alıyor diyecem ama baktım hava alan bir yerde göremedim.Hani egsoz manifoldu bayağı kaçırıyor hem kaçırıp hem hava alabilir mi diye düşünüyorum fakat bu konuda bilgim yok bişey diyemiyorum.Lpg dede aynı sorun oluyor benzindede sizce sorun nedir?

Bu arada Ankarada Ms2 ile yapılan güzel ayarda bu sorun yoktu.Taki westegate sorun çıkarana kadar...
Enjektör ve regületör beyin ile aynı anda takıldı.Sonradan ben kendi beynine döndüm geçici olarak fakat enjektör ve regületörü değiştirmedim aynen bıraktım.Hani bunlardan kaynaklanabilir mi?Beyin rolantiyi ayarlayamıyor mu?Kontrol tavsiyeleriniz nelerdir neler yapayım neleri kontrol edeyim?Tşk ederim..

cetinkaya55
22-08-2011, 23:59
Benzin basıncını 3,5 bar'a çıkarıp afr'yi takip et.Devir hareketi staper'den kaynaklı mutemelen ecu takacağın için şimdilik kurcalama,ecu'dan sonra aynı sıkıntıyı yaparsa Recep ustaya temizlet ve ayar yaptır,derim.

tuncayakyz
23-08-2011, 00:06
abi benzin basıncını 3.5 bar yaptım denedim onu fakat afr az düştü mesela 16.9 lara düştü.basıncı 4 bar 5 bar gibi artırdığımda afr iyice düşüyor 15 lere kadar fakat bu sefer yolda çok zengin yürür diye tekrar 3 barda bırakıyorum.Benzin pompasıda değişmişti walbro 255 takılmıştı..

Oz`
23-08-2011, 00:51
sen ems takmadınmıydı? ?


ems vvae ise water temp correctiondan düzeltebilirsin

tuncayakyz
23-08-2011, 03:36
sen ems takmadınmıydı? ?


ems vvae ise water temp correctiondan düzeltebilirsin

abi bu olanlar orjinal oem parçalarla oluyor ems takılmıştı tabiki o zaman tık yok maşallah ben geçici olarak ems yi söktüm çünkü manifold kaçırıyordu westegate'de diyafram yırtık çıktı derken hani dedim bu haldeyken neden tam ayar yaptırayım gerek yok dedim tekrar orjinal haline aldım hemen taktım distribütörü kablolarını tevzi makarasını ve enjektör uçlarını kendi beynine aldım ondan sonra oldu diyeyim biraz idare ediyorum böyle sorunları halledinceye kadar..

Fakat şu rolantideki fakirlik valla beni iyice fakir etti çok garip çözemedim neden kaynaklandığını o yüzden soruyorum..

tuncayakyz
24-08-2011, 11:30
ya boğaz kelebeğindeki rolanti motoru yada enjektör ve regületörle uyumsuzluk var..

alperx
24-08-2011, 12:51
neden direk MS2 'den boost cut yapmadın da herşeyi söktün ?

semihx
24-08-2011, 23:51
orjinal enjektörler ufak oldugu icin 440cc lik takildigini sanirim. eger öyle ise büyük enjektör takilinca neden farkire kaliyor? zengin calismasi gerekmiyorum mu ?

tuncayakyz
26-08-2011, 23:07
Manifold bayağı yamuk çıktı sonuç olarak halledildi westegate paşaoğlu bekir abiye gönderdim oda halledilecek inşallah turboya baktım turbo çok sağlıklı çıktı motor çok sağlıklı yanma olmuş çok şükür Allah'a herşey yolunda şunu anladım motor 1.5 barı gördü tık demedi maşallah fakat turbom o basıncı kaldıramıyor onu anladım 1.1 veya 1.2 barda bırakacağım buna karar verdim oda yeter bana...

GokhanRS
26-08-2011, 23:25
wastegate diaframın in yırtıldığı nasıl anlaşılıyor mesela ?

tuncayakyz
26-08-2011, 23:32
Kenardan belli oluyor zaten gözüküyor...

Schumi
26-08-2011, 23:52
Ben hala neden ms üzerinden ayarı değiştirmek yerine söküp orjinal beyni taktığınızı anlamadım.

Murat
26-08-2011, 23:52
benzin basıncını arttırmayı denemedinmi?

tuncayakyz
27-08-2011, 00:06
Ben hala neden ms üzerinden ayarı değiştirmek yerine söküp orjinal beyni taktığınızı anlamadım.

Abi Ms'i niye kullanayım ki, orda kaçak var burda sorun var ben bu sorunlara göre ayarlasam ne olacak, iyi netice alamadıktan sonra ms'i eğer üzerinde bıraksaydım sorunlu haldeyken bile basardım araca bu iyi olmazdı ben kendimi bilmezmiyim şimdi mesela kendi ecusu ile korkudan hiç basmıyorum:) yarın birgün halledilecek ve tekrardan yapılandırılacak diye bıraktım bu işi ve bugün halledildi büyük kısmı sadece westegate kaldı onuda sanırım pazartesi veya salı alırım şimdi yeniden Ankara'ya gidip bitirecem bu işi bu kadar...