PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 1.8T Rölanti AFR problemi



alperx
24-08-2011, 12:42
azimle ugrasıyoz valla..
yardımlarından dolayı Özgün'e tesekkur ederim.
ama daha yardım lazım :)

1.8T' de (bosch me3.8 - 99 model audi araç)

araç ilk çalışmada sıkıntı yaratıyor, marşa 5-10 defa basmadan çalışmıyor.

benzin haritasından 630cc enjektörlerle normal gidişteki AFRyi ayarladık. oraya kadar normal. yalnız bu benzin haritası sanırım PART THROTTLE.

harita üzerinde ne yaparsam yapayım
tam gazda sürekli 10.0 değere kadar çıkıyoruz, ayrıca rölantide de sürekli fakire düşüyor.

teknik almancası kuvvetli olanlar yardımcı olabilir sanırım. ingilizce olsa hallederdim de çevirilerle fazla ileri gidilmiyor..

çipi de flash edemiyorsunuz, her değişiklikte söküp yazıp tekrar takmak gerekiyor - çok çok zahmetli.. o yüzden sürekli deneme yanılma da yapmak çook uzun iş.

var mı bi babayiğit bi el atacak şu rölanti ve tam gaz işine.

map bölgelerini belirten dosya şu :

http://www.alperileri.com/me38.xls

dadaloglu1
27-08-2011, 17:55
Selam,

$0A8D1
$0A901
ilk çalıştırma için bu adresteki haritalarını düzelt.

alperx
27-08-2011, 18:15
düzelttim oaraları, marş gene 10 defa basıyor. ee ? sonra ?

Oz`
28-08-2011, 09:22
MAfı büyütttünüzmü?

dadaloglu1
28-08-2011, 09:38
evet 62mm. den 76mm. çıkardık
ortalama %51 lik bir düşüşle afr normale indi ama marş berbat.

06 ANIL 38
28-08-2011, 11:07
marşın benzin haritasına bağlı olarak basmadığına eminmisiniz...bendede 1.8t var...daha önceden bende böle sıkıntı yaşadım..bazen 5-10 marşta çalışıodu..sıkıntı immobilizer da çıktı.hurdacıdan yeni gösterge aldım ve tüm sıkıntı gitti....belki yardımcı ollur...

dadaloglu1
28-08-2011, 11:12
marşın benzin haritasına bağlı olarak basmadığına eminmisiniz...bendede 1.8t var...daha önceden bende böle sıkıntı yaşadım..bazen 5-10 marşta çalışıodu..sıkıntı immobilizer da çıktı.hurdacıdan yeni gösterge aldım ve tüm sıkıntı gitti....belki yardımcı ollur...

araç soğuk iken hemen hemen tek marşta çalışıyor ısınınca bu problem var.
ayrıca orjinal enjektörleri ile problem yok çalışmasında

06 ANIL 38
28-08-2011, 11:15
enjektörlerde sıkıntı olabilirmi..başka enjektör denedinizmi..

dadaloglu1
28-08-2011, 11:19
enjektörlerde sıkıntı olabilirmi..başka enjektör denedinizmi..

soğuk iken çalışıyor

alperx
16-10-2011, 22:30
sorun halloldu.
enjektörleri beyinden grundespanfaktor'den ayarlayıp benzin regulatorunu 4 bardan 3 bara indirince sorun kalmadı. baya bişey denedik ama bunu bulana kadar..

06 ANIL 38
16-10-2011, 23:02
geçmiş olsun diyelim o zaman

dadaloglu1
23-10-2011, 16:03
MAfı büyütttünüzmü?

üstadım,
(yeni maf/eski maf)*orjinal maf haritası
bu formül yeterlimidir?

Oz`
29-11-2011, 09:23
son durumu nedir ?

alperx
29-11-2011, 15:43
son durum : herşey düzgün ama sıcak çalıştırma da gene sorunlar devam ediyor..

motor sıcakken motoru stop edip çalıştırınca geç çalışıyor. 5-10 kere marşa basmak gerekiyor.
regulatoru 3 bara indirince marşa daha az basılıyor ama sonucta sorun çözülmedi..

1.8t ile ugrasan ve tanınmış bikaç tuner'i aradım ama baya yüklü bi meblağ almadan yardım edecek birini bulamadık :)

biz zaten çipi sökmüşüz, yerine soket lehimlemişiz, eprom programlayıcı almışız, enjektörü takmışız, fuel konstantları, partial ve wot mapleri ayarlamışız, battery correction'ı ayarlamışız.

motor sıcakken motorun hemen çalışma sorunu var. onu halledelim yeter şimdilik.
ya IAT ile ilgili birşey var, ya da bu enjektörlerle ilgili bi uyumsuzluk var ya da ona benzer birşey işte. yok yani bi dükkanım olsa sabah aksam arabayla ugrassam halledecem de, sabah 8de işe git, saat 5te eve git, evde çoluk çocuk hatun ilgi bekler, normaldir :) bekar olsam ingilizcemin yanına almancayı kesin koymuştum şimdiye kadar.

bu yuzden yavaş yavaş gidiyoruz.

yok mu bu konuda nokta atış yardımcı olacak bir kişi diyorum, var ama malesef çıkmıyor.
potansiyel müşteri değilim o konuda rahat olun :)

nasılsa bulacam, bari birisi yardıom etsin ki, sonra "ben ogrettim kerataya" desin bari.
o da yok.

biraz esprili bi mesaj oldu, mesai sonuna yaklaşıyoruz, canım sıkılmıştı da :)

audilover
29-11-2011, 16:17
inj scalasini yaptinizmi yoksa sadece lambda danmi kontrol etmeye calisiyorsunuz?

alperx
29-11-2011, 16:26
sadece lambdadan demekle neyi kastediyorsunuz ?
lambda ile ilgisi yok sorunun cunku lambda sensörü sökükken de araç çalışıyor yürüyor vs vs sorun aynı.

Spook
29-11-2011, 16:34
Lambda değerleri ile oynayarak zengine yada fakire çektirmekten bahsediyor sanırım. Asıl sormak istedği 255cc enjektörlerin voltaj değerlerine uygun calibrasyonu yeni enjektörler için yaptınız mı sanırım.

Yanlışım varsa düzeltin lütfen..

Oz`
29-11-2011, 16:34
araba sıkıntısız değil demmekki :) kimse emeğinin karşılığını almadan iş yapmak istemiyor demekki ee peki hersey düzgünse neden araba çalışmıyor?

ben açıkcası ben öğretttim demek yerin bu mesajı okumamayı yeğlerdim zamananinda banada kisme hiç bişiy öğretmedi ama sorucak kimse yokrtu suan olsun diye yaptık bu forumu suanda senin söylediğin anlattığın sey injector dead timeınıda girsende doğru CC girmediğini gösterir

alperx
29-11-2011, 16:51
mesajım biraz esprili idi zaten onu belirttim ama yani sonucta senin yaptıgın gibi bikaç ipucu vermekten birşey cıkacagını sanmam. zaten forumda kimse kimseye "ders" verme durumunda degil.

zaten su an da sorucak kimse yok işte yılda bir soruyorum sadece biliyorsun :)

ipucu için tesekkurler

audilover
29-11-2011, 17:55
sadece lambdadan demekle neyi kastediyorsunuz ?
lambda ile ilgisi yok sorunun cunku lambda sensörü sökükken de araç çalışıyor yürüyor vs vs sorun aynı.

Afr nizin bozuk olmasi sabah calstirma vs orijinal enjectorleriniz 255 cc su anda 630 cc var bunun skalasini nasil neye gore yaptiniz?

Sorunu yanlis yerlerde ariyorsunuz ...

alperx
29-11-2011, 18:00
Grundanpassungsfaktor

Oz`
29-11-2011, 22:53
mesajım biraz esprili idi zaten onu belirttim ama yani sonucta senin yaptıgın gibi bikaç ipucu vermekten birşey cıkacagını sanmam. zaten forumda kimse kimseye "ders" verme durumunda degil.

zaten su an da sorucak kimse yok işte yılda bir soruyorum sadece biliyorsun :)

ipucu için tesekkurler

benim ders verme sertificam olması lazım euheh :) ipucu vermek :) açıkca sölüorum enjektoru haritadan kısma :) direk gir :)

khan
29-11-2011, 23:52
eger sogukken sikinti yok sicakken varsa tamamen cranking enricment ect\water temp compensation ile alakali bir mevzu gibi gorunuyor, birde sabah sogukken ve araba sicakken marsa basarken araba kac volta dusuyor ona bak fark varsa battery voltage injector latency\dead time trimlerini gozden gecir.

alperx
30-11-2011, 06:44
direk girdim zaten, Grundanpassungsfaktor'u 128den geriye cekince (yaklasık 45) 630cc'ye gore tüm makine calisiyor. yoksa zaten hiçbişi düzgün degil.

araç yanımda degil, haftasonu denemeler yapacagız artık. şimdilik bu kadar yeter :)

cranking enrichment ingilizce bir terim, sanırım almancasını bulup ilgilenecem.
tesekkurler

alperx
03-12-2011, 21:59
araç sıcakken de çalışıyor artık.

sorun çözüldü : zeki arkadaşıma emeklerinden dolayı teşekkür ederim.

adres : 9270 - 6x1 harita var ordan ayarlanıyor.