Orijinalini görmek için tıklayınız : Typer rolanti sorunu
s 085.mp4 - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=i4VrVrrXeQo)
ARAÇ BU ŞEKİLDE LAUNCH CONTROL YAPAR GIBI BOŞTA ATTIGIM AN ROLANTI OLMASI GEREKTİĞİ GİBİ 1000 DEVIRDE NORMAL SEYRINDE DEGIL videodaki gibi 2000 DEVIRDE LAUNCH YAPAR GİBİ KALIYO.TPS SENSÖRÜNE BAKTIK.ROLANTI MOTORUNU DEĞİŞTİK DENEDİK BAKTIK AYNI SORUN VAR.MAP SENSÖRÜNE BAKTIK SORUN YOK.AMA MAKİNAYA BAĞLADIĞIMIZDADA ROLANTİ MOTORU ARIZASI VERIYOR.BAŞINA BU TIP BIRSEY GELEN VARMIDIR ACABA?.ARAÇTA STOCK BEYİN VAR.
yokmu başına gelen yaw :D
_muhaRRem
26-08-2011, 23:40
bu sıralar ep3 typeR lar'ın alayı bedduamı aldı ne oldu anlamadım.. garip garip arızalar çıkarıyorlar :)
evet butun typerlarda bi halt var bu sıralar kesin pugcular cinci hocaya gittiler :D
daredevil
27-08-2011, 08:20
bende vtec2 de aynı sorun vardı bazen normal devire geliyor ama o2 yoktu üzerinde takınca düzeldi
sadece rolenti sensörümü veriyo arıza eminmisiniz arıza kodu ney
dostum araç sıcakken rolentiye brak rolenti motorunun hava aldıgı yer var gaz kelebeğin tam önünde orayı elinle yada hava kaçırmayacak bişeyle tıka araç stop etmesi lazım yada etmeye yakın olası lazım etmiyorsa başka bir yerden hava alıyo oda muhtemelen motorun su çıkışı var radyetör üst hortumun takıldığı soguk çalışma sensörü oda takılmış olabilir birde onun hortumunu tıka biryerden hava alıyo muhtemelen
başka yerden hava alıyor olsa rolanti o şekilde sabit durmuyor. kendi aracımda başıma geldi. eğer emmeden başka yerden hava alırsa rolanti zıplayıp duruyor sanki ara gaz verir gibi.
gaz kelebeğinin ayar visaıyla oynanmış olmasın :D
eğer oynanmamışsa bile geçici olsada sorun oradan çözülür.
olabilir kople bi gaz kelebeği takılsa anlaşılır ama rolenti sensörü veriyo diyo arıza muhtemelen soguk calışma sensöründen hava geçiyo tam kapatmıyo olabilir zaten gaz kelebeği ayarı oynansa dahi dediğim gibi kelebeğin önündeki deliği tıkarsa anlaşılır dosdum:D
rolenti zıplaması ise her araçta aynı durum olmaz
Bendeki k-pro yu takıp denedik..2-3 saniye sonra yanıyor arıza ışığı ve ışıktan sonra devir dalgalanmaya başlıyor (videodaki gibi) Tps nin fişi takılı değilmiş gibi..Oem beyindeki gibi sürekli kesicide kalmıyor kpro takılıyken, kendi kendine gaz verip 2 bin devire geldikçe bin devire düşük tekrar 2 bine yükseliyor.Verdiği arıza primary o2 sensör aşırı ısındı...1. sensördeki bi hata bu şekilde bi tepkiye yol açar mı o kafamızı karıştırdı çünkü bu bildiğimiz tps arızası gibi bir belirti.
K20 Tps Fail - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=ezIAP_8kP4k)
k prodan arıza okuyun arkadaşlar
arıza kodlarını yazın ne veriyo
sensör arızası o şekilde arıza yapmaz
rolentiyi yükseltmez
başka bı o2 takıp denesenız
Aynı Problem bizim başımızda geldi TypeR da..
Emme manıfoldunun arasındakı plateden hava kacırıyordu
Arabada RBC varmı?
Gaz kelebegı ıle manıfold arasından hava kacırdıgı ıcın bızımde rolantımız yuksek kalıyordu
yenı conta taktık ve kelebek vıdalarını saglamlastırdık problem gıtmıstı.
Yanı araç hava alıyor olabılır buyuk ıhıtmalle
daredevil
27-08-2011, 11:09
arkadaşlar bende vtec2 de aynı sorun vardı 1 nci o2 yoktu aynısı oluyordu sıfır aldım taktım düzeldi video dakinin ve anlatılanların aynısıdır yani sensörden yapar
k prodan arıza okuyun arkadaşlar
arıza kodlarını yazın ne veriyo
sensör arızası o şekilde arıza yapmaz
rolentiyi yükseltmez
P1167 (primary O2 sensor heater malfunction)
Bencede bu sensörün rölanti ile alakası yok ama sadece bu hatayı veriyor kpro takılı iken..
Aynı Problem bizim başımızda geldi TypeR da..
Emme manıfoldunun arasındakı plateden hava kacırıyordu
Arabada RBC varmı?
Gaz kelebegı ıle manıfold arasından hava kacırdıgı ıcın bızımde rolantımız yuksek kalıyordu
yenı conta taktık ve kelebek vıdalarını saglamlastırdık problem gıtmıstı.
Yanı araç hava alıyor olabılır buyuk ıhıtmalle
Gaz kelebeği oem , skunk2 emme manifoldu var ama Bu pek hava alıpta devirin yükselmesi değil araç kesiciye giriyor gazı geç yiyor vs. vs.
arkadaşlar bende vtec2 de aynı sorun vardı 1 nci o2 yoktu aynısı oluyordu sıfır aldım taktım düzeldi video dakinin ve anlatılanların aynısıdır yani sensörden yapar
Aynı bu şekilde kendi kendine gaz verip 2 bin devirde kesiliyor muydu?
gokhan035
27-08-2011, 11:22
başka yerden hava alıyor olsa rolanti o şekilde sabit durmuyor. kendi aracımda başıma geldi. eğer emmeden başka yerden hava alırsa rolanti zıplayıp duruyor sanki ara gaz verir gibi.
gaz kelebeğinin ayar visaıyla oynanmış olmasın :D
eğer oynanmamışsa bile geçici olsada sorun oradan çözülür.
Bence de bu yorumu dikkate al Zübeyir,
Araç hava alıyor olsa sürekli saçmalar senin ki sabit duruyor, aynı şey benim başıma da gelmişti vtec2 de, araç 2200 de sabit duruyordu, biz sorunu başka yerlerde ararken başka bi usta geldi gaz kelebeğinin üzerinde ki vidadan rölantiyi düşürdü oldu bitti :) bazen çok başka yerde ararken böyle basit birşey de olabiliyor.
daredevil
27-08-2011, 11:24
Aynı bu şekilde kendi kendine gaz verip 2 bin devirde kesiliyor muydu?
evet herşeyi aynı kendi kendine gaz veriyor 2000 kalıyor saçmalıyor düzeliyor bende anlamadım o2 yoktu daha sonra aldım takınca düzeldi
Bence de bu yorumu dikkate al Zübeyir,
Araç hava alıyor olsa sürekli saçmalar senin ki sabit duruyor, aynı şey benim başıma da gelmişti vtec2 de, araç 2200 de sabit duruyordu, biz sorunu başka yerlerde ararken başka bi usta geldi gaz kelebeğinin üzerinde ki vidadan rölantiyi düşürdü oldu bitti :) bazen çok başka yerde ararken böyle basit birşey de olabiliyor.
Dediğim gibi araçta sürekli sabit devirde durmuyor kpro takınca sürekli dalgalanıyor..Sabit gaz verse direk kaçak var diyeceğizde öyle bir durum yok malesef..
evet herşeyi aynı kendi kendine gaz veriyor 2000 kalıyor saçmalıyor düzeliyor bende anlamadım o2 yoktu daha sonra aldım takınca düzeldi
o2 böyle tepki vermez diye düşünüyorduk ama sizde yaşadıysanız o2 yi değiştirip deneyelim şansımızı..çok teşekkürler ..
daredevil
27-08-2011, 11:28
evet denemede yarar var çünkü bende olan sorunla 1e 1 aynısı çok canımı sıkıyordu egzozda vardı polis yanından geçiyorum rolantide devir 2000 bööööööö :D
arkadaşlar. benim arabamda belki 4 defa söktük taktık kelebeği bir değişiklik yok.orjınal beyınde rolantı motoru arızası verıyor.sensör arızası değil.kpro takıldıgındakı arızayıda bır arkadasımız versıyondan dolayı verebılıyor demıstı..ben dun gece daha once tps aldıgım adamdan taywandan komple kelebek sıparısı verdım.dc5 ep3 un aynı zaten.onun gelmesını beklıcem.o gelene kadar sensor degısıklıgıde yapıcam bakıcam eğerki düzelirse zaten gelenı satarım gıder.eğer ondan degılse.gelen kelebeği takıcam bakalım duzelıcekmı eğer ozamanda duzelmezse güzel bir gun duzenlıcem porsche gibi.uzun namlulu sılahlarla arabaya ateş açtırıcam. :D
Zubeyir abi pra ecu bulabildinmi denicek
Prb de sensor arizasu vermesi normal rsx wideband sensor lazim cunku
Bugun donucem kismetse istanbula bisey lazim olursa eneste telim var yardimci olmaya calisirim ararsan
Zubeyir abi pra ecu bulabildinmi denicek
Prb de sensor arizasu vermesi normal rsx wideband sensor lazim cunku
Bugun donucem kismetse istanbula bisey lazim olursa eneste telim var yardimci olmaya calisirim ararsan
vallahi dediğim gibi kelebek siparişi verdim.o gelene kadar tek yol pra beyın bulup denemek.birde 1 . sensörü denemek.ama orjinal beyindeyken rolanti motoru hatası verıyo zaten.dun bır arkadaşla daha konustum.ondada olmuş tek motoru degısmısler olmamıs.sıfır kelebek almış düzelmiş...
Almisken skunk2 alaydin :)))
Almisken skunk2 alaydin :)))
üzerinde hazır sensörler var diye jdm almış :D
Almisken skunk2 alaydin :)))
yaa derdım skunk veya orjınal degıl.derdım o rolantı motorunun tps nın sokulmemış olması.o yuzden onu aldım.olmazsa eger sensordense zaten onuda buldum onu takıcam hemen :D
daredevil
27-08-2011, 11:48
vtec2 nin rolanti motoru bunlara oluyor sanırsam bende k20 vardı çalışmıştı
Jdm ile edm k motorlarda tb capi farklimi peki?
vtec2 nin rolanti motoru bunlara oluyor sanırsam bende k20 vardı çalışmıştı
7000 km pert olmuş bır typerın rolantı motorunu aldık taktık aynı sorun 5 km sonra yıne başladı söktük.şuan gönüllü sensörunu bana verıp deneyecek bırısı aranıyor :D
daredevil
27-08-2011, 12:28
Jdm ile edm k motorlarda tb capi farklimi peki?
farklı diye biliyorum biri 66mm diğeri 68 mm sanırsam sadece okumuştum
Arkadaşlar konuyu canlandıracağım ama bende izninizle şöyle bir sorunumu dile getirmek istiyorum;
Arabayı çalıştırıp 1.viteste ilerliyorsunuz ve araba öksürmeye başlıyor gibi tekliyor.
Biraz fazla gaz verip, 2-3 viteslerde aracı kullandığınızda sorun geçiyor. Arabayı stop etmediğiniz sürece de tekrarlamıyor.
Fakat aracı stop edip tekrar çalıştırdığınız da da aynı sorun yaşanıyor.
(İlginç bir tespit, çalıştırdıktan sonra R ile birkaç metre geri gittikten sonra, 1.vitese alıp ileri gittiğinizde bu sorun yaşanmıyor).
Sorun neden kaynaklanabilir ?
(headers ve hava filtresi kiti dışında standart araç)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.