Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Sizce Bi-Turbo mu yoksa atmosferikmi tercih edilmeli



Designer
30-08-2011, 20:27
Böyle bi konu daha önce açıldıysa affınıza sığınıyorum forumda yeniyimde sürekli kafamı kurcalayan bir konuydu.Bi cok forumda torbo vs atmosferik die karşılaştırma var.Teknik konuda yetersizim ancak dediklerine gore yuksek devirde turbonun kapanmasından dolayı atmosferik daha kullanışlı ve yapıldıktan sonra daha az masraf çıkartır vb vb.Peki madem yuksek devirde turbo devreden çıkıyor maliyetini ve daha cok arıza cıkarmasını bı kenara atarsak ozaman bi-turbo atmosferıkten daha iyi deilmi bildigim kadarıyla sırayla (ATIYORUM)2000devirden 4000e kadar ilk turbo devreye giryor o devreden cıkınca 4000ile 8000arası 2.turbo devreye giriyor e ozaman kesintisiz güç elde etmiş oluyoruz ve atmosferıkten daha guclu hem daha guclu hem sureklı guc oluyor yanlışım varsa kusuruma bakmayın dediğim gibi teknik bilgim yetersiz devirleri salladım buarda yani bi-turbo atmosferikten daha iyi deilmi performans acısından? Degerli bilgilerinizi paylaşırsanız sevinirim.

Schumi
30-08-2011, 20:43
Bence sitenin Tech kısmındaki konuları biraz okuman gerekiyor. Yüksek devirde turbonun kapanması neresinden bakarsan bak yanlış bilgilere sahip olduğunu gösteriyor. Turbo doğru yapıldığından atmosferikten daha iyidir tabiki. Dünya otomobil devleri çevreyi korumak sebebiylede olsa artık aşırı besleme motorlara yönelmeside bunu gösteriyor. Atmosferikten zevk alan insanlar aksini iddaa edebilir ama görününen köy klavuz istemez.

Designer
30-08-2011, 20:50
Dediğim gibi teknik bilgim vasat ordan burdan okudugumla bişeyler anlamaya çalışıyorum çoğu yerde yazan tek turbo bilmem kac devirde devreye girip bilmem kac devirde cıkıyor e ozaman atmosferık yuksek devirde daha mantıklı sureklı guc verıyor vs vs.Bu sozleri okudum hep oyuzden sordum bi turboda guc kesıntısı yok ozaman bi turbomu en iyisi die bılgılendırdıgın için teşekkürler tech bölümüne bakıcam

Ufuk
30-08-2011, 20:54
Tabi ki bi turbo.Atmosferikte yükleninen karşılığı daha zor alınıyor.Atmosferiğe 10 milyar harcanmasıyla yapılacak araba ile turbo altyapıda 10 milyar harcanıcak araba bir olmaz.Hatta aynı sınıfta bile sayılmaz.
Aşırı beslemede çok sıktımı basınç açar gezersiniz.(Tabi motorunuz forged olmalı )Ama atmosferikte sınır bir yere kadar.

Designer
30-08-2011, 20:57
Benimde tercihim kesinlikle turbodan yana olucak zaten atmosferık daha iyi olsada olmasada turbo secimim.Daha cok guc elde edildiginide biliyorum dediğin doğru 10bin tl ıle atmosferık yap bide aynı arabaya 10bin ile turbo yok tabiki turbo.Tek kafamı karıştıran şu güç kesintisi muhabbetiydi bi-turboda onu cözüyor anladıgım kadarıyla biraz masraflı tabi.Teşekkür ederim bilgiler için.

Maxiboost
30-08-2011, 22:14
Bencede biraz tech kismini oku zaten cevap aramana gerek kalmayacak :)

Ufuk
30-08-2011, 22:14
yanlız biturbo yapmak oldukça zor bir iştir.10 lira bütçe yetmez gibime geliyor.Ayrıca neden bi turbo ki? Bi turbo takılmasının sebebi 1 tane çok büyük turbo takıp lag yapmasın diye 2 tane orta-üst boy turbo takılmasıdır.
Bence tek turbo,forged motor,çıtırdanda basınç.ayrıca turbo devreden çıktğı devri çevirecek motorda biraz zahmet gerektirir.zaten turbo artık artı güç üretmemeye başladığı devir bir üst vites olur genelde.