Orijinalini görmek için tıklayınız : işte %100 yerli motor....
Ay yldzl Trk motoruna uluslararas patent ald - Hrriyet EKONOM (http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/18617443.asp)
scooterlar içinmi üretmiş acaba tek silindirle araç yürütmek biraz zor olabilir kanısındayım..
ama emeğine saygı duyuyorum helal olsun o kadar çalışmış tek silindirde olsa %100 türk malı bi iş yapmış..
onursumer
31-08-2011, 11:32
tebrikler gerçekten tek silindir araçlarda kullanılmasada sanırım farklı silindir sayılı versiyonları geliştirilicek araçlar için çok iyi bir haber gerçekten ;)
Nasıl bir motormuşki 22 yıldır üzerinde çalışıyormuş.Ne diyelim vatana millete hayırlısı olması dileği ile.
Cliosportve
31-08-2011, 12:00
İnşallah Türkiye için hayırlı olur
Oha tek silindirli motor icat edilmiş :)
abdullah songür
31-08-2011, 12:04
vatana millete hayırlı olur inşallah
Osman Bahadır
31-08-2011, 12:16
Farklı bir kol ve krank yapısı tasarlamış. Dişlili geçişli tasarladığı krank ve kol yapısı sayesinde pistonun alt ölü nokta ve üst ölü noktası arasındaki yolu kranktan bağımsız olabiliyor. Bu sayede emme ve egsoz strokları ile sıkıştırma ve yanma strokları birbirinden farklı gerçekleşiyor.
Teoride güzel. Değişken subap zamanlamasının değişken krank zamanlaması versiyonu gibi. Ekonomik ve verimli olacaktır.
Dizel ve çok silindirlisinin de yapılması gerekir.
Ayrıca her türlü uluslararası patenti de alınmış.
Tebrikler.
Ülkemiz adına hayırlı olsun inş geliştirip 4 silindirli oalrakta üretime geçirip otomobiller üzeirnde de kullanılacak hale getirilir
AtmoSpheriC
31-08-2011, 17:26
helal olsun daha iyilerinide başarırız imkan verseler :)
amerikada 19 yaşındaki öğrenciler aynısını yapıp 9.40$dan satıyolar meraklısı internetten araştırsın diye yorum yapmış birisi :)
motordan anlamam tabi farklı birşeyler var gibi.başarılarının devamını dilerim helal olsun.güzel bi haber.
Emre İlbi
31-08-2011, 22:25
Helal olsun toprama, varlıklı bir insan, bu motor böyle kalmaz diye düşünüyorum, dahada gelişecektir,
patent almak için tek silindirli yapmış olabilir :)
Eray Yümsel
31-08-2011, 22:28
artık vtec yerine vturk açarlar :D
easy_rider
31-08-2011, 22:30
Devlet yeterli desteği gösterirse geliştiril yoksa bu şekilde tarih olur. yıldızı açık olsun inş.
%100 yerli mali motor yillardir uretiliyor. Bknz: Ford Cargo kamyon motorlari
Osman Bahadır
31-08-2011, 22:40
%100 yerli mali motor yillardir uretiliyor. Bknz: Ford Cargo kamyon motorlari
Tasarımı, mühendisliği ithal. Adı üstünde; Ford. Yerli değil. Sadece yerel bir tesiste üretiliyor o kadar. Tasarım Ford'un, mühendislik Ford'un, marka Ford'un, Kâr Ford'un...
amerikada 19 yaşındaki öğrenciler aynısını yapıp 9.40$dan satıyolar meraklısı internetten araştırsın diye yorum yapmış birisi :)
motordan anlamam tabi farklı birşeyler var gibi.başarılarının devamını dilerim helal olsun.güzel bi haber.
Bunu söyleyen adam icad edilen ve patent alınan bu motoru kağıt üstünde dahi incelememiş ve bu motoru pancar motoru sanıyor. Veya motordan, mekanikten anlamıyor. Veya art niyetli.
Anlayacak, inceleyecek, irdeleyecek olan varsa motorun ayrıntılarını burada paylaşırım.
Emre İlbi
31-08-2011, 22:47
Bunu söyleyen adam icad edilen ve patent alınan bu motoru kağıt üstünde dahi incelememiş ve bu motoru pancar motoru sanıyor. Veya motordan, mekanikten anlamıyor. Veya art niyetli.
Anlayacak, inceleyecek, irdeleyecek olan varsa motorun ayrıntılarını burada paylaşırım.
abi anlayabilirmiyim, açıkçası bilmiyorum :D
ama zahmet olmazsa paylaşır mısın?
her zaman fazla bilginin göz çıkarmayacağını düşünürüm :)
Osman Bahadır
31-08-2011, 23:23
Kabaca temel yapıdan, getirilen yenilikten biraz bahsedelim.
Bu çizimde kranktaki ve koldaki dişli bağlantılarını görüyoruz. Kol, dişlili olan kranka rotaryan bir dişli ile bağlı. Bu sayede kol, krankı sürekli sabit aynı noktadan tutmuyor. Tutunma noktası, pozisyonu ve turu sürekli değişiyor.
http://i51.tinypic.com/984ifl.jpg
Bu çizimde ise motorun, daha doğrusu krank ve piston kolunun emme ve sıkıştırma anındaki pozisyonunu görüyoruz.
http://i54.tinypic.com/t00qar.jpg
Bu çizimde ise motoru, daha doğrusu krank ve piston kolunu yanma ve egsoz zamanındaki pozisyonunda görüyoruz.
http://i55.tinypic.com/2s8mx4g.jpg
Görüldüğü gibi bu yeni yapı sayesinde emme ve sıkıştırma ile yanma ve egsoz için hem ayrı zamanlama yapılabiliniyor, hem de otto motorda sabit olan krank ve piston pozisyonlarını değiştirme imkanı tanınıyor. Böylece emme ve sıkıştırma ile yanma ve egsoz zamanları için ayrı stroklar uygulanabiliyor.
Otto motordan bağımsız sıfırdan bir icad değil. Ama Otto motoru geliştiren, yenilikçi bir ekleme, icad.
Tasarımı, mühendisliği ithal. Adı üstünde; Ford. Yerli değil. Sadece yerel bir tesiste üretiliyor o kadar. Tasarım Ford'un, mühendislik Ford'un, marka Ford'un, Kâr Ford'un...
Bahsettigin motor V227 yani Transit Connect lerin motor olmasin? Sanirim karistiriyorsun...
Osman Bahadır
01-09-2011, 00:04
Bahsettigin motor V227 yani Transit Connect lerin motor olmasin? Sanirim karistiriyorsun...
Ford Cargo motoru 2003 yılında Robert Bosch ve Avusturya'lı AVL firması ile Otosan ortaklığında geliştirildi. Kabin tasarımı ise İtalyan Ghia Design Studio (Ghia S.p.A.)'ya ait. Testleri Ford-Lomel/Belçika'da yapıldı. Lisans hakkı ise otosan'ın.
tolgakaynak
01-09-2011, 00:17
adam bişeylere çabalamış bişeyler yapmış... bi firmada tutsun elinden işte türk milletide bişeylere adım atsın artık...
UĞUR YUMAK
01-09-2011, 02:33
Lütfen birileri çıkıp bu adamın önüne bürokratik engeller koymasın . Bir kez daha DEVRİM gibi hüsran olmasın.
Trance-R
01-09-2011, 09:22
desteklenmeli diye düşünüyorum...kendi kendine yapabilmişse ve bu kafa da var ise o adamda ; sonuca da ulaşmışsa bence gerisi gelir ,) ... bu ülkede araba üretilip satışa sunulabilecek kadar potansiyel var... %100 olarak !
cobra otobüsleri,bmc,ford ticari,mercedes ticari,fiat ( tofaş) ... üretilmiş ve katkılarımızın olduğu başlıca araç fabrikaları/markalarıdır.
niye olmasın ki ?
Ford Cargo motoru 2003 yılında Robert Bosch ve Avusturya'lı AVL firması ile Otosan ortaklığında geliştirildi. Kabin tasarımı ise İtalyan Ghia Design Studio (Ghia S.p.A.)'ya ait. Testleri Ford-Lomel/Belçika'da yapıldı. Lisans hakkı ise otosan'ın.
Bosch tan hazir common rail sistemi alindi. Ghia firmasina ise Otosan'dan 10 kisilik bir ekip gidip rakip firmalarin tasarimlarini incelediler. Tasarim icin Detroit fabrikanin teknolojik imkanlarindan yararlanildi ( hizli pc vs gibi) Ayrica Ford Avrupa Bosch Avl Mobil İtu Arcelik firmalarinin test imkanlarindan yararlanildi. Hic bir firmanin tasarimda en ufak emegi yok. Zaten Ecotorq motor icadi ile Otosan Arge ye devletten ciddi prim aldi ve o prim ile İnonu fabrikasi basit bir yuruyen aksam fabrikasi olmaktan cikti. Bugun motorlar her ne kadar ordada uretilse muhendislik calismalri Gebze Tubitak ta yapiliyor. Golcuk fabrika urun gelistitmede ise diger araclar ile ilgili muhendislik calismalari var. En. basitinden 2013 ilk ceyrekte uretilmesi hedeflenen araclarin sase ve elektrik tasarimi tamamen bize ait. Yani ford marka x model aracin tum dunyadaki her modelinin sasesini ve elektrio sistemini sifirdan biz tasarladik diyecegiz:)
Oldschool
01-09-2011, 11:31
güzel bir proje fakat bi 22 yıl sonra 4slindirini cıkartır hralde 2011 deyiz ve yaptıgımız bu buluşlara seviniyrz oysaki 30 sene önce olması gereken şeyler bunlar işte nekadar geride bir ülke oldugumuzu bir daha kanıtlamış bulunduk emege saygılıyım inşallah daha ileriye götürebilir
Güzel bir tasarım yapmış mühendisimiz eline fikrine sağlık. Yanlız ben mühendis olmasamda gördüğüm çizimlerden yola çıkarak bir iki tahminimi sunacağım. Dişli bağlantılı bu krank sistemi biraz daha gürültülü bir çalışmaya sebep olucaktır bence 4 silindir dahi olsa. Ayrıca turbo beslemede oluşacak stresi dişli sistemi nasıl karşılar merak ediyorum.
Osman Bahadır
01-09-2011, 17:13
Güzel bir tasarım yapmış mühendisimiz eline fikrine sağlık. Yanlız ben mühendis olmasamda gördüğüm çizimlerden yola çıkarak bir iki tahminimi sunacağım. Dişli bağlantılı bu krank sistemi biraz daha gürültülü bir çalışmaya sebep olucaktır bence 4 silindir dahi olsa. Ayrıca turbo beslemede oluşacak stresi dişli sistemi nasıl karşılar merak ediyorum.
Şanzımanda da aracın tüm yükünü dişliler çekiyor. Ama hem sessiz, hem dayanıklı. Helisel dişli ile çözülür o mesele. Sorun değil.
güzel bir proje fakat bi 22 yıl sonra 4slindirini cıkartır hralde 2011 deyiz ve yaptıgımız bu buluşlara seviniyrz oysaki 30 sene önce olması gereken şeyler bunlar işte nekadar geride bir ülke oldugumuzu bir daha kanıtlamış bulunduk emege saygılıyım inşallah daha ileriye götürebilir
"Millet 4 silindirli motor yapıyor, biz daha tek silindiri yeni yaptık" meselesi değil bu. Farklı bir motor tasarımı var ortada. Silindir sayısı arttıkça motor daha üstün olmuyor. Öyle olsaydı wankel motor en ilkel motor olurdu. Bu motorun da 4 silindirlisi de yapılır. Hem de öyle 22 senede değil, 22 günde bile yapılır. Yeter ki para olsun, destek olsun.
Öncelikle bu yeni çalışma prensibi olan emsallerinden çok farklı bir motor.
Yani dünyada bir eşi olmayan motor inşallah vatana milletimize hayırlı olur.
Bazı neye yorum yaptğını bilmeyen arkadaşlar aa teksilindirli motor icad edilmiş diye kendi adına talihsiz cümle kurmuşlar olayı idrak edince üzülürler sanırım.
Osman Bahadır
03-10-2011, 21:51
Şu anda TRT HABER'de bu motorun belgeseli yayınlanıyor.
Ekleme;
An itibariyle program bitti. Ben de geç farkettim maalesef.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.