Frid
31-08-2011, 19:29
http://im.haberturk.com/2011/08/31/664784_detay.jpg?1314782797
Otomobil alırken otomatik vitesi 3’te 1’e çıkardık!
Türkiye'nin büyük şehirlerinde yaşanan trafik karmaşası otomatik vitesli araçlara olan talebi de artırdı
2011’in ilk 7 ayında satılan her 3 araçtan birisini otomatik şanzımanlı araçlar oluşturdu
1990'lı yıllarda Türkiye'de sadece lüks ve ithal otomobillerde bulunan otomatik vitesli araçlar büyük şehirlerde yaşanan trafik karmaşası nedeniyle Türk tüketicisinin gözdesi haline geldi. Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) verilerine göre 2011 yılının ilk 7 ayında otomatik şanzımanlı araçların satışı, geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 55 artış gösterdi. Bu dönem içerisinde toplam otomobil satışı 333 bin 264 adet olurken, otomatik şanzımanlı araçların satışı da yüzde 33'e yükseldi. Buradan da bakılınca otomobil satın alan 3 tüketicinin 1 tanesinin seçimi otomatik şanzımanlı araç oldu.
DİZEL ARAÇ SATIŞI YÜZDE 72 ARTTI
Geçen yıl 3.81 TL olan kurşunsuz benzin fiyatının litresinin bu yıl 4.5 liraya kadar çıkmasından sonra tüketicilerin araç tercihlerini belirlemede ana etkenlerden birisinin de düşük yakıt tüketimi oluşturması dikkat çekti. Buna göre Türkiye otomotiv pazarında bu yılın ocaktemmuz döneminde satılan her 5 araçtan 3'ünü dizel motorlu modeller oluşturdu. Dizel otomobil satışları 2011 yılının 7 aylık döneminde, geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 72 artış gösterdi. 2011 yılı ocak-temmuz döneminde 333 bin 264 adet olan toplam otomobil satışının yüzde 61'lik kısmına denk gelen 203 bin 559 adedini dizel araçlar oluşturdu.
Bu yılın 7 aylık döneminde otomobil satış adetleri geçen yılın aynı dönemi ile kıyaslandığında, tüm sınıflar içindeki dizel payı yüzde 52'den yüzde 61'e yükseldi. Bu yılın ocak-temmuz döneminde A (mini) araç segmentinde 4, B (entry) segmentinde 65 bin 964, C (kompakt) segmentte 102 bin 332, D (medium) segmentinde 24 bin 515, E (lüks) segmentinde 9 bin 80 adet ve F (üst lüks) segmentte de bin 664 adet dizel araç satıldı.
GEÇEN YILA GÖRE BÜYÜME DEVAM EDİYOR
2011 yılının ilk çeyreğinde yüzde 76.2 oranında büyüme gösteren otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı, yılın 2'nci çeyreğinde de yüzde 36.6 büyüdü. Pazarın toplam büyümesi ise beklentiler doğrultusunda temmuz ayında yüzde 2.5’ta kaldı.
EN ÇOK 'KOMPAKT OTOMOTİK' SATILDI
Türkiye'de 2011 yılının başından bu yana satılan otomobillerde otomatik vitesin oranı 3’te 1’e yükselirken, şehir trafiğinde vites değiştirme zorunluluğunu ortadan kaldırması ve gelişen yakıt teknolojileri sayesinde eskisine göre tasarruf sağlaması nedeniyle tüketicilerin bu araçları tercih etme nedenlerinin arttığı belirtiliyor. İlk 7 ayda satılan otomatik şanzımanlı araçların sınıflarına bakıldığında, A (mini) segmentinde 783 adet, B (entry) segmentinde 20 bin 420, C (kompakt) segmentinde 46 bin 672 adet, D (medium) segmentinde 29 bin 123, E (lüks) segmentinde 10 bin 10 adet ve F (üst lüks) segmentinde bin 934 adet araç satılması dikkat çekti.
HT
Otomobil alırken otomatik vitesi 3’te 1’e çıkardık!
Türkiye'nin büyük şehirlerinde yaşanan trafik karmaşası otomatik vitesli araçlara olan talebi de artırdı
2011’in ilk 7 ayında satılan her 3 araçtan birisini otomatik şanzımanlı araçlar oluşturdu
1990'lı yıllarda Türkiye'de sadece lüks ve ithal otomobillerde bulunan otomatik vitesli araçlar büyük şehirlerde yaşanan trafik karmaşası nedeniyle Türk tüketicisinin gözdesi haline geldi. Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) verilerine göre 2011 yılının ilk 7 ayında otomatik şanzımanlı araçların satışı, geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 55 artış gösterdi. Bu dönem içerisinde toplam otomobil satışı 333 bin 264 adet olurken, otomatik şanzımanlı araçların satışı da yüzde 33'e yükseldi. Buradan da bakılınca otomobil satın alan 3 tüketicinin 1 tanesinin seçimi otomatik şanzımanlı araç oldu.
DİZEL ARAÇ SATIŞI YÜZDE 72 ARTTI
Geçen yıl 3.81 TL olan kurşunsuz benzin fiyatının litresinin bu yıl 4.5 liraya kadar çıkmasından sonra tüketicilerin araç tercihlerini belirlemede ana etkenlerden birisinin de düşük yakıt tüketimi oluşturması dikkat çekti. Buna göre Türkiye otomotiv pazarında bu yılın ocaktemmuz döneminde satılan her 5 araçtan 3'ünü dizel motorlu modeller oluşturdu. Dizel otomobil satışları 2011 yılının 7 aylık döneminde, geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 72 artış gösterdi. 2011 yılı ocak-temmuz döneminde 333 bin 264 adet olan toplam otomobil satışının yüzde 61'lik kısmına denk gelen 203 bin 559 adedini dizel araçlar oluşturdu.
Bu yılın 7 aylık döneminde otomobil satış adetleri geçen yılın aynı dönemi ile kıyaslandığında, tüm sınıflar içindeki dizel payı yüzde 52'den yüzde 61'e yükseldi. Bu yılın ocak-temmuz döneminde A (mini) araç segmentinde 4, B (entry) segmentinde 65 bin 964, C (kompakt) segmentte 102 bin 332, D (medium) segmentinde 24 bin 515, E (lüks) segmentinde 9 bin 80 adet ve F (üst lüks) segmentte de bin 664 adet dizel araç satıldı.
GEÇEN YILA GÖRE BÜYÜME DEVAM EDİYOR
2011 yılının ilk çeyreğinde yüzde 76.2 oranında büyüme gösteren otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı, yılın 2'nci çeyreğinde de yüzde 36.6 büyüdü. Pazarın toplam büyümesi ise beklentiler doğrultusunda temmuz ayında yüzde 2.5’ta kaldı.
EN ÇOK 'KOMPAKT OTOMOTİK' SATILDI
Türkiye'de 2011 yılının başından bu yana satılan otomobillerde otomatik vitesin oranı 3’te 1’e yükselirken, şehir trafiğinde vites değiştirme zorunluluğunu ortadan kaldırması ve gelişen yakıt teknolojileri sayesinde eskisine göre tasarruf sağlaması nedeniyle tüketicilerin bu araçları tercih etme nedenlerinin arttığı belirtiliyor. İlk 7 ayda satılan otomatik şanzımanlı araçların sınıflarına bakıldığında, A (mini) segmentinde 783 adet, B (entry) segmentinde 20 bin 420, C (kompakt) segmentinde 46 bin 672 adet, D (medium) segmentinde 29 bin 123, E (lüks) segmentinde 10 bin 10 adet ve F (üst lüks) segmentinde bin 934 adet araç satılması dikkat çekti.
HT