PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : turbo basıncı karşılaştırması



Arasts61
07-09-2011, 18:50
birde şu turbo basınclarını merak ediyorum doğrusu. hangi turbo aracın ne kadar bastıgını bilmek anlamsız mı bilmiyorum?:beuj:
tabi turbonun buyuklugune göre değrelendirme değişir mi emin de değilim. belki turbonun cinside yazılabilir.
mesela megane rs kaç bar basar? ve yahut golf tdi. bunlarla yine güzel bir veri tabanı oluşur gibi geliyor. hem aynı turboyu kullanan araçlarıda bilmiş oluruz. ne bileyim golf gt ile gti ın turbosu aynıymış mesela (fangio dan alıntı hatta çalıntı:)). bunlar guzel bilgiler gibi geliyor bana. katkı yaparsanız sevinirim..

FaBeRgE
07-09-2011, 18:59
değişik bir konu olmuş ama katkımızı yapalım :D

pug307 1.6 hdi gt15 var yazılımlı 1.5peak 1.3cont.

Arasts61
07-09-2011, 19:05
değişik bir konu olmuş ama katkımızı yapalım :D

pug307 1.6 hdi gt15 var yazılımlı 1.5peak 1.3cont.

stokken kaçdı?

kelalper
07-09-2011, 19:55
Megane Rs stock haldeyken 0,8 basıyor. Volvo S40 1,9 T4 0.7 2,0T4 0.8 S70T5 0,7 bar basıyor. Ama T5 deki turbo büyük olduğu için verdiği güç. ve tork daha yüksek.

Arasts61
07-09-2011, 20:50
Megane Rs stock haldeyken 0,8 basıyor. Volvo S40 1,9 T4 0.7 2,0T4 0.8 S70T5 0,7 bar basıyor. Ama T5 deki turbo büyük olduğu için verdiği güç. ve tork daha yüksek.
Peki su an kac basiyor sizinki?

kelalper
07-09-2011, 21:07
1,4 peak ya da 1.6 peak. İstediğim yazılımı atabiliyorum.

Arasts61
07-09-2011, 21:21
1,4 peak ya da 1.6 peak. İstediğim yazılımı atabiliyorum.
Yeri burasi degil ama sizin arac kac ps oluyo o basinclarda? Bir de hangi araclarla yuruyor o halde. Mesela beni gecebilir misiniz:hihih::hihih::hihih::hihih:.(tsi 170) Tabi 2'de kalkmak kaydiyla:D:D

kelalper
07-09-2011, 22:30
Ölçüm yapmadığım için bilemiyorum . 1.4 barı dün görmeye başladı wastegate ayarı ile. TSI bünyede sıkıntı yaratabilir. Güzel makineler 1.4 motora göre iyi güçler alınıo. Yazılımlarla çoşuo. Bir özgün e gözükün yüzünüz bayağı güler. Hafife almayın o makineyi. Kazasız belasız inşallah.

tdipower
07-09-2011, 22:32
benim passat stock haliyle gt15 le 0.9 barda yürüyorken ben şuan gt22 ile 1.8 basıyorum :D

Arasts61
07-09-2011, 22:37
Ölçüm yapmadığım için bilemiyorum . 1.4 barı dün görmeye başladı wastegate ayarı ile. TSI bünyede sıkıntı yaratabilir. Güzel makineler 1.4 motora göre iyi güçler alınıo. Yazılımlarla çoşuo. Bir özgün e gözükün yüzünüz bayağı güler. Hafife almayın o makineyi. Kazasız belasız inşallah.
Özgün bey doktor mu:D bi gorunun dedinizde:D.
Yeri nerdedir?

kelalper
08-09-2011, 07:15
E bi anlamda doktor. Dr.Ecu dur kendisi. İstanbul Maslakta. Ama Ankaraya da geliyor.

Arasts61
08-09-2011, 12:49
E bi anlamda doktor. Dr.Ecu dur kendisi. İstanbul Maslakta. Ama Ankaraya da geliyor.
Ben mevcut aracimdan pek memnun degilim. Yakin donemde 140 lik tsi a gecip onun uzerinde bir kac sey yapmak istiyorum. Dsg de biraz tirsitiyor beni acikcasi ama mevzuya hakim olmadigim icin kafam da karisik..

GokhanRS
08-09-2011, 12:58
Yeri burasi degil ama sizin arac kac ps oluyo o basinclarda? Bir de hangi araclarla yuruyor o halde. Mesela beni gecebilir misiniz:hihih::hihih::hihih::hihih:.(tsi 170) Tabi 2'de kalkmak kaydiyla:D:D

espiriydi sanırım :) 1.4 şirokkonun gırtlak yüklüsü 250 hp dedikleri halde denemiştik ben stock yazılımlıydım çip filan yoktu malesef 4ün sonuna kadar tutuna bildi sonrası geriye düşüyordu malesef. o turboyla o hacimle anca o kadar gidebilirdi zaten. o kilo o düşük hacim ve ufak turboyla gayet iyi yürüdü gözümde ama sanırım şirokko sahiplerine bu güç yetmiyorduki daha fazlasını arıyorlardı. oysaki 1.4 le o gücü almışsın daha ne isteyesin. ama 2.0 turbo araçlara tutunman imkansız gibi.

Arasts61
08-09-2011, 13:05
espiriydi sanırım :) 1.4 şirokkonun gırtlak yüklüsü 250 hp dedikleri halde denemiştik ben stock yazılımlıydım çip filan yoktu malesef 4ün sonuna kadar tutuna bildi sonrası geriye düşüyordu malesef. o turboyla o hacimle anca o kadar gidebilirdi zaten. o kilo o düşük hacim ve ufak turboyla gayet iyi yürüdü gözümde ama sanırım şirokko sahiplerine bu güç yetmiyorduki daha fazlasını arıyorlardı. oysaki 1.4 le o gücü almışsın daha ne isteyesin. ama 2.0 turbo araçlara tutunman imkansız gibi.

linea t-jet i 3 de zor geçiyorum desem:beuj:

levent
08-09-2011, 13:23
Ben mevcut aracimdan pek memnun degilim. Yakin donemde 140 lik tsi a gecip onun uzerinde bir kac sey yapmak istiyorum. Dsg de biraz tirsitiyor beni acikcasi ama mevzuya hakim olmadigim icin kafam da karisik..

170 TSi ile 140 TSi arasında yazılım harici bir fark yokki :soru:

GokhanRS
08-09-2011, 13:25
linea t-jet i 3 de zor geçiyorum desem:beuj:

şaka mı?..

Arasts61
08-09-2011, 13:32
şaka mı?..
hayır gercek. salı gunu istanbulda deneme yapıp gösteririm. aracım da normal 170 lik gibi gidiyor videosu aşağıda. linea dynoda 127 veren stok bir linea. 1. vites rollda başlıyoruz 2 nin sonunda hızım fazla oluyor ama o onde oluyor. 3 de geçiyorum..

jetta tsi 170 0-100 7.5--0-200 32 sn.mp4 - Car Videos on StreetFire (http://www.streetfire.net/video/jetta-tsi-170-0100-750200-32-snmp4_2298433.htm)

Arasts61
08-09-2011, 13:34
170 TSi ile 140 TSi arasında yazılım harici bir fark yokki :soru:

onun için daha ucuz olan ve temizini bulabileceğim 140lık alacagım. benimki 2007 . 2008 ler daha ıyı diyorlar. sonuçta 140lığı da yuklesen aynı 170 lığı de.

kelalper
08-09-2011, 14:01
Bence Golfden önce bir Özgünle görüşün.

CLIORS
08-09-2011, 14:38
Alper, actuatorle oynayıp aldıgın 1.6 ile yazılımınki epeyce farklı fazla zorlama 1.4 - 1.5 yeter.

kelalper
08-09-2011, 14:58
yok şu an üzerindeki yetio ama anlamadığım Rstuner stage 1 de 1.2 bar Özgünde 1.2 bar iken wastegate ayarı sonrası Özgünün yazılımı 1.4 lere çıktı RSTuner 1.55 lere çıktı. Özgünün 1.6 olması gereken yazılımını daha denemedim bile.

SifirinciMurat
08-09-2011, 15:01
hangi turbo aracın ne kadar bastıgını bilmek anlamsız mı bilmiyorum?:beuj:


sadece basıncı bilmek hiçbir işe yaramaz zira basınç, yanma odasına giren değil, giremeyen havanın ölçüsüdür. aynı basınçla yürüyen iki arabadan biri diğerinden çok daha güçlü olabilir. önemli olan hava akış miktarı.

SubieGuy
08-09-2011, 15:07
sadece basıncı bilmek hiçbir işe yaramaz zira basınç, yanma odasına giren değil, giremeyen havanın ölçüsüdür. aynı basınçla yürüyen iki arabadan biri diğerinden çok daha güçlü olabilir. önemli olan hava akış miktarı.

Çok güzel açıklanmış.

Aynı basınçta yürüyen bir aracın egzantirik lifti ve zamanlaması güzel besliyordur, diğeri kapalı subaplara üflüyordur fark açılır..

Ayrıca aynı basınçta (misal 1 bar diyelim) turboların üreteceği hava miktarı farklıdır, GT28'in 1 barda üflediği miktar ile GT55'in 1 barda üreteceği hava bariz farklıdır, geçen gün birisi "her turbonun 1 bar'ı aynıdır" gibi birşeyler yazıyordu, kesinlikle yanlış.

Ufak pipetten 1 bar basınçta hava geçirmek ile, kanalizasyon borusundan 1 bar hava geçirmek örneğini kullanırım ben, görebileceğiniz gibi hava miktarı olarak arada çok fark var...

GokhanRS
08-09-2011, 15:21
onu söyleyen arkadaş barların aynı olduğu konusunda doğru söylemiş her turbonun barı aynıdır geçen hava farklıdır.

yoksa basınç hep aynı ölçülür. 1 barsa 1 bardır.

CLIORS
08-09-2011, 15:25
sadece basıncı bilmek hiçbir işe yaramaz zira basınç, yanma odasına giren değil, giremeyen havanın ölçüsüdür. aynı basınçla yürüyen iki arabadan biri diğerinden çok daha güçlü olabilir. önemli olan hava akış miktarı.

cok iyi acıklama bu :) hava kutlesidir onemli olan, bu sebeple yazılım yaparken kelebek acıklıgıda hayati onem tasır.

SubieGuy
08-09-2011, 15:39
Ortada bir kavram karmaşası var.

Eğer Standart International "SI" birimleri kullanıyorsanız, tabii ki dünyanın her yerine 1 bar bir 1dır, aynı 1 metrenin her yerde 1 metre olması olması gibi... Bunu tartışmak bile gereksiz...

Ama birisi "her turbonun 1 barı aynıdır" diyor ise, bunu ben bastığı hava miktarı aynıdır gibi algılarım.. Yoksa her turbonun 43santimi aynıdır demek gibi abuk birşey olmaz mı?

Benim bu cümlede yanlış bulduğum kısım, her turbonun 1 bar saat basıncında aynı miktar havayı üflemeyeceği. Subaru'dan örnekle, TD04'ün 1 bar'ı ile VF34'ün 1 bar saat basıncında ürettikleri hava çok farklı...

Ayrıca, değişken sübap zamanlaması ve/veya egzantirik değişimleri ile, aynı turboya sahip iki aracın aynı turbo basıncında, (hatta karışımı avansı da denklem dışına alalım, aynı AFR-Avans-intake temp ile bile) farklı yürüyeceğini de söyleyebiliriz. Hatta daha da uç bir örnek ile, herşeyi aynı iki aracın, aynı turbo basıncında, sadece yazılım ile farklı yürüyeceğini de söylemek mümkün, zaten oluyor da...

Selamlarımla..

Arasts61
08-09-2011, 16:53
sadece basıncı bilmek hiçbir işe yaramaz zira basınç, yanma odasına giren değil, giremeyen havanın ölçüsüdür. aynı basınçla yürüyen iki arabadan biri diğerinden çok daha güçlü olabilir. önemli olan hava akış miktarı.
anladım. teşekkurler.

Arasts61
08-09-2011, 17:01
Ortada bir kavram karmaşası var.

Eğer Standart International "SI" birimleri kullanıyorsanız, tabii ki dünyanın her yerine 1 bar bir 1dır, aynı 1 metrenin her yerde 1 metre olması olması gibi... Bunu tartışmak bile gereksiz...

Ama birisi "her turbonun 1 barı aynıdır" diyor ise, bunu ben bastığı hava miktarı aynıdır gibi algılarım.. Yoksa her turbonun 43santimi aynıdır demek gibi abuk birşey olmaz mı?

Benim bu cümlede yanlış bulduğum kısım, her turbonun 1 bar saat basıncında aynı miktar havayı üflemeyeceği. Subaru'dan örnekle, TD04'ün 1 bar'ı ile VF34'ün 1 bar saat basıncında ürettikleri hava çok farklı...

Ayrıca, değişken sübap zamanlaması ve/veya egzantirik değişimleri ile, aynı turboya sahip iki aracın aynı turbo basıncında, (hatta karışımı avansı da denklem dışına alalım, aynı AFR-Avans-intake temp ile bile) farklı yürüyeceğini de söyleyebiliriz. Hatta daha da uç bir örnek ile, herşeyi aynı iki aracın, aynı turbo basıncında, sadece yazılım ile farklı yürüyeceğini de söylemek mümkün, zaten oluyor da...

Selamlarımla..
eyvallah, çok faydalı oldu. boşa kafama takıyomusum o kaç bastı bu kaç bastı diye, bir sürü daha parametre var sonuçta dediğiniz gibi...

GokhanRS
08-09-2011, 17:13
zaten aksini söylemiyorum bende bizim dandik 14t turbomuz 1 bar basıyor diyelim. basınç saatinde 1 bar gösteriyor.

gt28 turbonun 1 barını ölçelim gene saatte 1 bardır. yani basınç aynıdır ama geçen hava farklı


yani bizim 14 t de 1 var demek megane rs için 240 250 hp arası güç vermekteyken

gt28 in bastığı 1 barda 300+ lı rakamları buluyor.

yani basınç aynı ama geçen hava kütlesi farklı dediğin gibi. ayrıca z aten iki turbonun bu basıncı araçta tutabildiği sürede farklı.