GokhanRS
07-09-2011, 22:53
Arkadaşlar dün bi opel yetkilisi arkadaşla telefon sohbetimde ampera ile alakalı bilgi istedim. Biliyorsunuzki sitede tanıtımı var ve aracın resimlerini gördüğümde kesin konsepttir demiştim ancak aracın bire bir yollara çıkacak versiyonu o resimlerde gördüklerin diye söyleyince hadi be oldum birden.
Birde açıklamalar kafamı karıştırmıştı ve dedimki elektrikle 500km yol yapamaz yani kalan menzili benzinlemi yapıyor yoksa araçtaki jenaratörümü sadece benzin kullanıyor diye sorduğumda şu şekilde açıkladı;
Yetkili arkadaş; Öncelikle kısa bir mesafeyi elektrik ile gidebiliyor yani ev iş arası 100k gibi bir rakamsa hiç benzin israfı olmadan gidiyor ancak 500km yol gitmek istediğinde küçük benzin deposu full dolu ise şarj azaldığında jeneratör çalışıyor ve benzinli jenaratör elektrik üretip bi yandan aracı şarj ediyor ve sen yine elektrik ile yol almaya devam ediyorsun ve şuanki benzin fiyatıyla ortalama 0,09 TL yakıyorsun dedi, yani 10 kuruş bile değil!
ayrıca aracın gördüğün ve concept sandığın resimler bizzat trafiğe çıkacak olan aracın resimleridir. 2011 son ayında satabileceğimizi sanıyorum. Fiyat konusunda da fluence z.e. ile kıyasalanamaz malesef çok daha yüksek rakamlar çıkacağını düşünüyorum.
diyerek sözünü tamamladı.
Resimler;
http://www.opel.com.tr/content/dam/Opel/Europe/master/hq/en/01_Vehicles/Future_Models/Ampera/02_Highlights/Ampera_Highlights_Aerodynamics_cnt_imgpar_1_310x17 5_1000_260239.jpg
http://www.opel.com.tr/content/dam/Opel/Europe/master/hq/en/01_Vehicles/Future_Models/Ampera/02_Highlights/Ampera_Highlights_Drivingexperience_cnt_imgpar_1_3 10x230_1000_262458.jpg
http://www.opel.com.tr/content/dam/Opel/Europe/master/hq/en/01_Vehicles/Future_Models/Ampera/02_Highlights/Ampera_Highlights_Runningcosts_cnt_imgpar_1_310x23 0_1000_262474_mrm.jpg
http://www.opel.com.tr/content/dam/Opel/Europe/master/hq/en/01_Vehicles/Future_Models/Ampera/02_Highlights/Ampera_Highlights_InteriorDesign_cnt_imgpar_1_310x 230_1000_260248.jpg
500 KM Üzerindeki Mesafelerde Sessiz Güç!
Neredeyse sessiz Voltec elektrikli itiş gücü ünitesi 370 Nm anlık tork ve saatte 160 km maksimum hız sağlar. Opel’in devrim yaratan teknolojisi elektriği birincil güç kaynağı ve benzini elektrik üretmek için ikincil güç kaynağı olarak kullanır. Voltec elektrikli propülsiyon sisteminin ana komponentleri T şeklindeki akü takımı, (111 kW) elektrikli itiş gücü ünitesi ve elektrikli motor jeneratörüdür.
Voltec teknolojisi
Opel Ampera, şarj için 230 V çıkışa sahip herhangi bir ev prizine takılabilir. Enerji 16-kWh, T-şeklindeki lityum-iyon akü paketinde depolanır. Akü paketi tam araç hızı ve 60 km’ye kadar hızlanma performansı sağlayabilen elektrikli itiş gücü ünitesini çalıştırabilir.
Daha uzun yolculuklarda elektrik jeneratörünü tahrik etmek için Ampera'nın araç üstü menzil genişleten motor kullanılır. Benzin ile çalışan menzil genişletici, otomobili 500 km’den daha uzun mesafelerde çalıştırmak için fazladan elektrik üretebilir.
Tavizsiz sürüş
Elektrik itiş güçlü unite 370 Nm tork sağlar, sıfırdan 100 km/saate yaklaşık 9 saniyede çıkar ve azami hızı 160 km/saattir. Elektrikli otomobil kullanmak çok eğlencelidir: sağ ayağınızın altındaki neredeyse sessiz tork uçma hissi uyandırır.
60 km’ye kadar olan yolculuklar için Opel Ampera 16-kWh'lik lityum-iyon aküde depolanan elektrik enerjisi ile çalışır ve sıfır CO2 salınımı yapar. İçten yanmalı motor itiş gücü ünitesine elektrik sağlamak için kullanıldığında sabit hızda çalışır ve bu da onu normal bir otomobil motorundan daha verimli yapar. Menzili genişletilmiş modda Ampera 100 km*’de yalnızca 1.6 lt. harcar ve 40 g/km’den daha az CO2 salınımı yapar.**
Genişletilmiş menzil
Opel Ampera ile sadece aküyü ve 60 km-1.4 litre (82 Hp) benzin yakıtlı elektrik jeneratörünü kullanarak 500 km’den daha fazla mesafe gidebilirsiniz.
Akü boşaldığında yolda kalmayacaksınız. Akünün enerjisi tükendiğinde benzinırmak için elektrik sağlarken aynı zamanda aküyü şarj eder.
Birde açıklamalar kafamı karıştırmıştı ve dedimki elektrikle 500km yol yapamaz yani kalan menzili benzinlemi yapıyor yoksa araçtaki jenaratörümü sadece benzin kullanıyor diye sorduğumda şu şekilde açıkladı;
Yetkili arkadaş; Öncelikle kısa bir mesafeyi elektrik ile gidebiliyor yani ev iş arası 100k gibi bir rakamsa hiç benzin israfı olmadan gidiyor ancak 500km yol gitmek istediğinde küçük benzin deposu full dolu ise şarj azaldığında jeneratör çalışıyor ve benzinli jenaratör elektrik üretip bi yandan aracı şarj ediyor ve sen yine elektrik ile yol almaya devam ediyorsun ve şuanki benzin fiyatıyla ortalama 0,09 TL yakıyorsun dedi, yani 10 kuruş bile değil!
ayrıca aracın gördüğün ve concept sandığın resimler bizzat trafiğe çıkacak olan aracın resimleridir. 2011 son ayında satabileceğimizi sanıyorum. Fiyat konusunda da fluence z.e. ile kıyasalanamaz malesef çok daha yüksek rakamlar çıkacağını düşünüyorum.
diyerek sözünü tamamladı.
Resimler;
http://www.opel.com.tr/content/dam/Opel/Europe/master/hq/en/01_Vehicles/Future_Models/Ampera/02_Highlights/Ampera_Highlights_Aerodynamics_cnt_imgpar_1_310x17 5_1000_260239.jpg
http://www.opel.com.tr/content/dam/Opel/Europe/master/hq/en/01_Vehicles/Future_Models/Ampera/02_Highlights/Ampera_Highlights_Drivingexperience_cnt_imgpar_1_3 10x230_1000_262458.jpg
http://www.opel.com.tr/content/dam/Opel/Europe/master/hq/en/01_Vehicles/Future_Models/Ampera/02_Highlights/Ampera_Highlights_Runningcosts_cnt_imgpar_1_310x23 0_1000_262474_mrm.jpg
http://www.opel.com.tr/content/dam/Opel/Europe/master/hq/en/01_Vehicles/Future_Models/Ampera/02_Highlights/Ampera_Highlights_InteriorDesign_cnt_imgpar_1_310x 230_1000_260248.jpg
500 KM Üzerindeki Mesafelerde Sessiz Güç!
Neredeyse sessiz Voltec elektrikli itiş gücü ünitesi 370 Nm anlık tork ve saatte 160 km maksimum hız sağlar. Opel’in devrim yaratan teknolojisi elektriği birincil güç kaynağı ve benzini elektrik üretmek için ikincil güç kaynağı olarak kullanır. Voltec elektrikli propülsiyon sisteminin ana komponentleri T şeklindeki akü takımı, (111 kW) elektrikli itiş gücü ünitesi ve elektrikli motor jeneratörüdür.
Voltec teknolojisi
Opel Ampera, şarj için 230 V çıkışa sahip herhangi bir ev prizine takılabilir. Enerji 16-kWh, T-şeklindeki lityum-iyon akü paketinde depolanır. Akü paketi tam araç hızı ve 60 km’ye kadar hızlanma performansı sağlayabilen elektrikli itiş gücü ünitesini çalıştırabilir.
Daha uzun yolculuklarda elektrik jeneratörünü tahrik etmek için Ampera'nın araç üstü menzil genişleten motor kullanılır. Benzin ile çalışan menzil genişletici, otomobili 500 km’den daha uzun mesafelerde çalıştırmak için fazladan elektrik üretebilir.
Tavizsiz sürüş
Elektrik itiş güçlü unite 370 Nm tork sağlar, sıfırdan 100 km/saate yaklaşık 9 saniyede çıkar ve azami hızı 160 km/saattir. Elektrikli otomobil kullanmak çok eğlencelidir: sağ ayağınızın altındaki neredeyse sessiz tork uçma hissi uyandırır.
60 km’ye kadar olan yolculuklar için Opel Ampera 16-kWh'lik lityum-iyon aküde depolanan elektrik enerjisi ile çalışır ve sıfır CO2 salınımı yapar. İçten yanmalı motor itiş gücü ünitesine elektrik sağlamak için kullanıldığında sabit hızda çalışır ve bu da onu normal bir otomobil motorundan daha verimli yapar. Menzili genişletilmiş modda Ampera 100 km*’de yalnızca 1.6 lt. harcar ve 40 g/km’den daha az CO2 salınımı yapar.**
Genişletilmiş menzil
Opel Ampera ile sadece aküyü ve 60 km-1.4 litre (82 Hp) benzin yakıtlı elektrik jeneratörünü kullanarak 500 km’den daha fazla mesafe gidebilirsiniz.
Akü boşaldığında yolda kalmayacaksınız. Akünün enerjisi tükendiğinde benzinırmak için elektrik sağlarken aynı zamanda aküyü şarj eder.