Orijinalini görmek için tıklayınız : pimaş boru kaplama
arkadaşlar hava filtrem direk takılı olduğu iiçin performans açısından sıkıntı yaşıyordum bazı tavsiyeler mantıklı geldi ve gittim 3 parça pimaş boru aldım filtreyi uzatmak için şimdi;
1 bunu neyle kaplayabilirim ısı yalıtımı için?
2 boru eklemleri çok sıkı değil sorun olurmu nasıl sıkıştırabilirim?
3 motora bağlantım biraz kısa kalıyo zımparalayıp yine bi kelepçeylemi tutturiim?
utkuselamoglu
15-09-2011, 09:36
aluminyum boru alsana hazır ları yok mu
aluminyum boru alsana hazır ları yok mu
kendim yapmak istedim beceremezsem alıcam mecbur:cool:
utkuselamoglu
15-09-2011, 09:57
pimaş boru neden ?
hasan çağri
15-09-2011, 10:13
Peki aluminyum borumuz var ve üstü eskimiz çizikli ve polisajla düzelmiycek durumda ise, ayrıca ısı yalıtımınıda arttırmak istiyor ise ne ile sarabiliriz.
Manifold sargıları olur mu? yoksa soğuk için daha ucuz ve verimli bişeyler var mıdır?
utkuselamoglu
15-09-2011, 10:19
motor ici havalandırması ii olan bi motor da sarmadan ii kalite malzeme ile yeterli bi soggutma olucaktır. içersi ii havalanmayan motor bölümü bence sardıgın zaman da ısınıcaktır.
hasan çağri
15-09-2011, 10:24
Havalandırma yeterince sağlam :) Filtre sisin arkasında idi sisi de söktüm sesi değişti arabanın :D
Esas amaç serin tutmaktan öte görseli düzeltirken sıcaklığının artmasına sebep olmamak.
pimaş boru neden ?
pimaş boru alıp kendim yapmak daa mantıklı geldi biraz maddiyatla alakalı bi durum
utkuselamoglu
15-09-2011, 10:29
sisi sökmen motor bölüne daha fazla hava girmesini sağlamıştır biraz ama bu havanın da bi şekilde tahliye edilmesi de lazım li havalandırma yapmış ol.. kaput ii bi nokta
utkuselamoglu
15-09-2011, 10:32
pimaş boru alıp kendim yapmak daa mantıklı geldi biraz maddiyatla alakalı bi durum
anladım ama ben genede pimaş boru kullanmazdım çünkü içersi pürüzlü olabilir akışkanlıga etki edebilir. ısı olayı olarak çok etkili olmayacagı konısındayım
Bauhaus ta İngiliz malı gri renkte pimaş boruları kullanın eğer illa pimaş diyorsanız. Hem iç yüzey pürüzsüzlüğü iyi hemde ek yerlerinde pot çıkıntı vs yapmıyor hemde ek yerlerinde sıkı ve sert kauçuk olduğundan çıkma gevşeme yapmıyor
hasan çağri
15-09-2011, 10:46
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/62099_438976903042_714393042_5294036_6026412_n.jpg
Sistem bu bendeki üstü acayip çizik vs metal parlatıcı ile parlatmıştım zamanla kimyasalın etkisiyle kötü oldu aluminyum. Neyse konuyu bölmeyeyim arkadaşın daha fazla.
Bauhaus ta İngiliz malı gri renkte pimaş boruları kullanın eğer illa pimaş diyorsanız. Hem iç yüzey pürüzsüzlüğü iyi hemde ek yerlerinde pot çıkıntı vs yapmıyor hemde ek yerlerinde sıkı ve sert kauçuk olduğundan çıkma gevşeme yapmıyor
bgn bi takmayı denicem ama ist gittiğimde bauhausada bakarım dediğiniz pimaşlara
tampona hava girişi deliğini ist da hangi sanayide açtırabilirim avrupada özellikle tavsiyeniz varmı?
tampona hava girişi deliğini ist da hangi sanayide açtırabilirim avrupada özellikle tavsiyeniz varmı?
Fiberciler veya herhangi bir kaportacı yapar.
Fiberciler veya herhangi bir kaportacı yapar.
bi öneriniz varmı ben ist hiç bilmiyorum denebilir ayrıca ön tampon lipide lazım?:beuj:
bi öneriniz varmı ben ist hiç bilmiyorum denebilir ayrıca ön tampon lipide lazım?:beuj:
Gir sanayiye kafana göre herhangi bir kaportacı. Ben hayatım boyunca açtırmadım.Hep farklı yollar izledim. Özetle geniş panç ve matkap olduktan sonra sen bile yaparsın.
Lip kosununda Fatihfb nickli bir arkadaş makul fiyata veriyordu lip. Sitede konusu mevcut
pvc pimaş bence iyi bir seçim ( dirsek kullanmıyorsan) aliminyuma göre filan ısı iletkenliği çok düşük. Dayanıklı ve hafiftir, tavsiye ederim
pvc pimaş bence iyi bir seçim ( dirsek kullanmıyorsan) aliminyuma göre filan ısı iletkenliği çok düşük. Dayanıklı ve hafiftir, tavsiye ederim
2 tane dirsek kullanıyorum malesef.. ne önerirsiniz?
ilkercom
16-09-2011, 12:35
Ne yaparsak yapalım belli açıyla kıvrımlar oluyor. Önlemini almak çok zor.
Pimaş için kelepçe veya silikonlar var. sızdırmazlık ve sağlamlık açısından.
@hasan çağrı : Bisiklet konusundan sonra bu konuda da yine extrem uygulamalar yaparsın sanırım :D
Alü boruyu parlatmak için 3000 numara su zımparası ve pasta - cila wax gibi işlemlerle istediğin sonucu alırsın. yerinde olsam hiç uğraşmadan biraz boruyu temizler mat siyah yaparım.
hasan çağri
16-09-2011, 12:52
Ne yaparsak yapalım belli açıyla kıvrımlar oluyor. Önlemini almak çok zor.
Pimaş için kelepçe veya silikonlar var. sızdırmazlık ve sağlamlık açısından.
@hasan çağrı : Bisiklet konusundan sonra bu konuda da yine extrem uygulamalar yaparsın sanırım :D
Alü boruyu parlatmak için 3000 numara su zımparası ve pasta - cila wax gibi işlemlerle istediğin sonucu alırsın. yerinde olsam hiç uğraşmadan biraz boruyu temizler mat siyah yaparım.
Bisiklette iddalıyım ama araba konusunda öğrenecek çok şey var,
Bu haftasonu olmaz belkide haftaya söker temizlerim mantıklı söylediğin. ama siyah yerine farklı bir renk olabilir :) Maksat renk olsun :)
Mat siyah olarak boyanması sakıncalı. Isıyı yansıtamayacağından ısınma yapar. Bende arkadaşın tavsiyesiyle 5 tl ye Bauhause dan Radyatör yalıtım süngeri olarak geçen dış yüzeyi aliminyum folyo gibi yansıtıcı malzemeyle kaplı gri renkte 3 katlı bir yalıtım süngeri aldım. ben 1 katını ayırdım parcadan ve CAI ye o şekilde sarıp cırt kelepçelerle tutturdum resim mevcut olamadığından gösteremiyorum maalesef. :( Yada aliminyum folyo alıp bu kaplama olanlardan pimaş boruları onunla düzgünce kaplayın oda bir nebze yansıtıcı görevi görür. üründe bu pek yakından görünmüyor ama bauhause da daha ucuz. İzocam İzopan Radyatör Arkalığı - 550x900 mm (http://www.koctas.com.tr/U/Izocam-Izopan-Radyator-Arkaligi/50x100-cm/47564?R=136)
bgn pimaşları birleştirdim güzelce içini temizledim tabi önceden sonra hava kaçırmicak şekilde içerden bantla destek alarak birbirlerine monte ettim ve güzelce filtre ucunu takıp motara bağladım üstünüde krom kaplı gibi bantla iyice sardım ısı yalıtımı için şimdi;
yaptığı işlem doğrumudur??
ayrıca benim kullandığı borular su boruları beyaz borular pimaş konusunda hata yapmamışımdır dimi?
edit: arabamla kendim uğraşmayı ve öğrenmeyi seviyorum aynı zamandada maddi açıdan avantaj olduğu için bu yöntemi seçtim..
Resmini çekersen daha iyi fikir edinebiliriz. Kapladığın parlak görünümlü folyomu yoksa kalın yalıtım malzemesimi?
Resmini çekersen daha iyi fikir edinebiliriz. Kapladığın parlak görünümlü folyomu yoksa kalın yalıtım malzemesimi?
parlak görünümlü folyo ile kapladım resmini bgn ekleyebilirm
şimdi baktımda borular motorun ısısını çok net almış sanırım bu yöntem pek verimli olmadı
fatihyılmaz
06-10-2011, 14:12
ben inşaat malzemeleri satıyorum pimaş dediğiniz pissu borularının b tipi dediğimiz bi modeli var 3,2 et kalınlığındadır o biraz daha dayanıklıdır sıcağa karşı veya et kalınlığı öteki modeller gibi 2,2 olan ama ısıya dayanıklı borular da var ama her satıcıda olmaz ege yıldız firmasında var mesela o dediğim malzemeden yanmaya dayanıklı boru diye geçiyo adı
yanmaya dayanıklı boru olarak aricam teşekkür ederim :)
bugratemel
06-10-2011, 19:57
kesinlikle kromdan sa pimaj öneririm en azından ısınıp sıcak hava çekme sorunu yok ve ses plastik olduğundan yankılı geliyor ses garantili
pimaj ve üstüne porselen ambiant sargı ıslatıp gerdire gerdire yapıyorsun benim ewdeki pc de eski araçlarımda kullandığım sistemler mevcut 1 2 belkide 3 gün içinde eklemeye çalışırım farın arkasına hava odacığı yapıp farın altındaki oyuk kısmı kestirip ordan temiz hava almasını sağlaya blirsin dediğim gibi bir iki örnek mevcut benim yaptığım işlerden kalma koyarım buraya
kesinlikle kromdan sa pimaj öneririm en azından ısınıp sıcak hava çekme sorunu yok ve ses plastik olduğundan yankılı geliyor ses garantili
pimaj ve üstüne porselen ambiant sargı ıslatıp gerdire gerdire yapıyorsun benim ewdeki pc de eski araçlarımda kullandığım sistemler mevcut 1 2 belkide 3 gün içinde eklemeye çalışırım farın arkasına hava odacığı yapıp farın altındaki oyuk kısmı kestirip ordan temiz hava almasını sağlaya blirsin dediğim gibi bir iki örnek mevcut benim yaptığım işlerden kalma koyarım buraya
çok sevinirim foto olursa ben tam bi sonuç alamadım aslında montaj falan idare eder ama boru gerçekten sıcak ekzozculara gidip tampona kadar uzanan bir boru düşünüyorum tamponada hava girişi deliği..
ya da simota falan uygun fiyata bulursam direk alıp takıcam
bugratemel
06-10-2011, 22:43
hayr hayrrr ben kıvrım bile olmasını istmem ne kadar kıvrım okadar az ses ayrıca çok kıvrım ve uzun boru alt devir kısa ve kıvrımsız boru üst devirlerde etkili oluyor bu benim düşüncem kesin bir iki kişi çıkıo bişey dicek şimdi eminim o yüzden benm düşüncem diyorum
güzel olur ben 5 sene oldu kullanıomm sesi tatminkar
bugratemel
06-10-2011, 22:59
http://c1110.hizliresim.com/11/10/6/17032.jpg
http://b1110.hizliresim.com/11/10/6/17044.jpg
http://b1110.hizliresim.com/11/10/6/17062.jpg
http://c1110.hizliresim.com/11/10/6/17073.jpg
bugratemel
06-10-2011, 23:05
ayrıca headers egsoz manifoldunun genişletilmiş şekilllisi işte en alttaki beyaz araçda var
öbür konuda sormussun cevap alamamıssın
olcay_bora
07-10-2011, 00:26
pimaş boru iidir bilmem kaç dereceye kdr olan yalıtım süngeri ve yanmaz bant ile bence gayet saglıklı çözüm üretebilirsin. açılarıda önemli tabi havanın geçtigi zeminin pürüzsüzlügü fln. aslnda gerek yok bas parayı al bi kaç kit ürünü
ayrıca headers egsoz manifoldunun genişletilmiş şekilllisi işte en alttaki beyaz araçda var
öbür konuda sormussun cevap alamamıssın
teşekkür ederim nettende araştırdım biraz
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.