Orijinalini görmek için tıklayınız : Black CRX - 35 EAT 87
Güncel spec.
Evo 8 İntercooler + Custom 60'lık krom borular
T3T4 AR50 Custom TURBO
XS Power Turbo Manifold
HKS Blow Off
76'lık Downpipe
70'lik düz boru+76'lık son susturucu
Apexi Turbo Timer
Aem Wideband
Prosport Boost + Oil Press
Orjinal yağ pompası modifiye
Wastegate
Emme manifold port&polish
İntegra PR04 ECU
Otomatik Civic OEM Radyatör
Exedy Stage 1 Baskı Balata
Hafif Volan
Hafif Kasnak
FK pro. spor helezonlar
FK kule gergisi
Hijoin Hafif Jantlar+ 195/50/15 Lassa Lastikler
Ayrıca ;
Klima iptal
Akü bagaja alındı
Momo direksiyon
Spoon aynalar
Deri koltuklar
Japan Short Shift
ve ıvır zıvır..
Güncel Fotolar..
http://img97.imageshack.us/img97/1965/301020111161.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/97/301020111161.jpg/)
http://img847.imageshack.us/img847/5549/301020111341.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/847/301020111341.jpg/)
http://img267.imageshack.us/img267/2439/301020111331.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/267/301020111331.jpg/)
http://img59.imageshack.us/img59/962/301020111401.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/59/301020111401.jpg/)
http://img97.imageshack.us/img97/7316/301020111351.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/97/301020111351.jpg/)
http://img684.imageshack.us/img684/1226/301020111241.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/684/301020111241.jpg/)
Şu an için stok motorda 0,5 barda en temizinden yürümeyi hedefliyoruz, şu an için herhangi bir sıkıntı yok, ayarı da oturttuğumuzda TR için iyi yürürü olan bir hondayı daha yollarda görmek ortak hedefimiz :)
Bana bu işe başlamamda destek olan ve maddi,manevi her türlü yanımda olan arkadaşlara ve abilerime teşekkürü bir borç bilirm,
Özellikle gerek ustalığıyla olsun gerek abiliğiyle olsun hondayı yutmuş olan İzmir hondam servisin sahibi ve ustası Mustafa abime,
Yapım ve maliyet açısından son derece sıkıntılı olmama rağmen gerek parça temininde ve mükemmel işçilik ile gerekse yaptıkları abilik ile yanımda olan forumdan gokhan035 nickli Gökhan abiye ve izmir işi egsozların mimarı Okan abime,
Ayrıca parça temininde samimiyeti ve adamlığıyla bu işe başlamamda verdiği cesaret ve destek doğrultusunda crxpower nicki ile Korhan kardeşime yüzlerce kez teşekkür ediyorum :)
Allah herkesin gönlüne göre versin,
Saygılar.
http://a1109.hizliresim.com/11/9/24/4790.jpg
http://a1109.hizliresim.com/11/9/24/4879.jpg
http://b1109.hizliresim.com/11/9/24/5020.jpg
http://b1109.hizliresim.com/11/9/24/5035.jpg
http://a1109.hizliresim.com/11/9/24/5072.jpg
http://c1109.hizliresim.com/11/9/24/5088.jpg
http://c1109.hizliresim.com/11/9/24/5119.jpg
http://b1109.hizliresim.com/11/9/24/5149.jpg
http://b1109.hizliresim.com/11/9/24/5170.jpg
http://a1109.hizliresim.com/11/9/24/5184.jpg
http://c1109.hizliresim.com/11/9/24/5201.jpg
http://c1109.hizliresim.com/11/9/24/5215.jpg
SerhatA.
16-09-2011, 20:20
Maşallah güzel gözüküyor :)
Kazasız belasız sürüşler..
halilkarakas
16-09-2011, 20:21
bu speclere göre araç baya hızlıdır vidyo bekliyoruz rexdaş...
allah kaza bela vermesin...seviniyorum böyle temiz bakan kullanan crx çi gördüğüm zaman
masallah allah kaza bela vermesin rex in yeri hep bende baskadır çok diri duruyor
spoon_ek_meRt
16-09-2011, 20:28
maşallah kazasız belasız duruşu çok iyi
maaşallah duruşu çok güzl
maşallah cok hoş duruyor =)
bu speclere göre araç baya hızlıdır vidyo bekliyoruz rexdaş...
allah kaza bela vermesin...seviniyorum böyle temiz bakan kullanan crx çi gördüğüm zaman
fena yürümüyo kardeşim :) video çok kısa zamanda gelicek ;)
halilkarakas
16-09-2011, 20:48
crx in büyük bir aşk olduğunu aracımı satınca anladım :(
bekliyoruz vidyoları
crx in büyük bir aşk olduğunu aracımı satınca anladım :(
bekliyoruz vidyoları
senin o salakça işi neden yaptıgını hala aklım kafam mantıgım almıyor ! :ofk:
crx in büyük bir aşk olduğunu aracımı satınca anladım :(
bekliyoruz vidyoları
satıyomusun diye o kadar çok soran varki yolda belki ciddi belki dalgasına, içimden hiç hadi satayım başka bişey alayım demek gelmiyo valla :)
halilkarakas
16-09-2011, 20:51
senin o salakça işi neden yaptıgını hala aklım kafam mantıgım almıyor ! :ofk:
offff harun offffff :(
satıyomusun diye o kadar çok soran varki yolda belki ciddi belki dalgasına, içimden hiç hadi satayım başka bişey alayım demek gelmiyo valla :)
bende çok alkol almıştım gece sabah uyandırdılar beni ağzımdan çıkmıştı bir kere ondan dolayı :(
neyse konu değişmesin tekrardan maşallah araca :heyoo:
berkayGLRN
16-09-2011, 21:44
maşallah güzel duruyor kazasız belasız..
daha güzel fotolar olabilir, kazasız belasız sürüşler
bora1311
16-09-2011, 22:49
masallah...
gule gule kullanın, kazasız belasız...
reddewill
16-09-2011, 22:51
maşallah güzel araç
maşallah,, hep siyah rengli aracları sevmişimdir...başkan cok karanlık cıkmış resimler
teşekkürler arkadaşlar prof. çekimler haftabaşı gelicek :)
hepimize maaşallah :)
Maşallah iyi günlerde kullan kazasız belasız ..
Çok güzel gözüküyor ama bu crx daha güzel fotoları hakediyor..
by serçe
17-09-2011, 14:31
maşallah......
CRX_Power
17-09-2011, 18:55
Kazasız belasız sürüşler dilerim ;)
Kazasız belasız sürüşler dilerim ;)
eyw. korhan sayende ;)
Maşallah bu speclere göre ciddiz hızlıdır halonunda dedigi gibi bi si final eksik sanki :)
MaNiSaLı
17-09-2011, 19:22
maşallah :)
bugratemel
17-09-2011, 19:29
kanka deneyelim :D bi ara
D16inside
17-09-2011, 20:41
maaşallah.
maşallak rexe
İntegra OEM Radyatör
herhangi bi işlem gerektirdi mi ? orijinalinden daha mı iyi ?
Maşallah bu speclere göre ciddiz hızlıdır halonunda dedigi gibi bi si final eksik sanki :)
kardeşim sorma bulamadık uygun bişey :(
kanka deneyelim :D bi ara
Senin için zaten hepsi kanka :D aynen hazırım ben her an :D
maşallak rexe
İntegra OEM Radyatör
herhangi bi işlem gerektirdi mi ? orijinalinden daha mı iyi ?
sadece üst kısmındaki ayakları el yapımı oldu ve büyük olduğu için hararet orta seviyeye bile yaklaşmıyo ve bence iyi oldu
Kazasız belasız crx'leri severim çok güzel araçlar benim işyerimin yakınında görüyorum hep hiltonun yanında sağlık müdürlüğün orda acarların çaprazında:Ddenk geliyorum hep maşşallahı var.
mevlut-S
17-09-2011, 23:45
maaşallah araca Allah kaza bela vermesin. sonunda farklı ve güzel bi kaplama yla karşılaştım :) çamurluklar baya bi sıkmıştı bu güzel olmuş :)
Maşallah güzel gözüküyor
Kazasız belasız sürüşler..
HondatugraL
18-09-2011, 03:27
sınyallerı sonradan takılma degılse ılgınc amerıkan kasalarınkı gbı arka plakalık karemı ? motor d16mı?
Kazasız belasız crx'leri severim çok güzel araçlar benim işyerimin yakınında görüyorum hep hiltonun yanında sağlık müdürlüğün orda acarların çaprazında:Ddenk geliyorum hep maşşallahı var.
emektar orada meşhur oldu valla :D
işyerim hiltonda olduğu için oralara koyuyordum aracı boşş bulduğum yere ama değnekçilerden bıktığım için hiltonda abonelik aldım artık otoparka koyuyorum, ama yinede oralarda görebilirsin böğürürken :D eyvallah :)
sınyallerı sonradan takılma degılse ılgınc amerıkan kasalarınkı gbı arka plakalık karemı ? motor d16mı?
eğer o sinyaller resimde o kadar orjin duruyorsa sıkıntı yok çünkü folyo ile kendim kapladım :D arka plaka uzun ve evet motor d16 :)
LanseloT
18-09-2011, 08:34
Maşallah yaşına göre çok canlı, bu aracın arka camına stickerlar çok yakışıyor :D
RottingChrist
18-09-2011, 11:11
maşallah. kazasız belasız sürüşler.
Çok parlak duruyor araç kazasız belasız :)
berkay_aydin
18-09-2011, 11:14
kaputtaki kaplama tam kıvamında olmuş :)
HondatugraL
18-09-2011, 16:06
eğer o sinyaller resimde o kadar orjin duruyorsa sıkıntı yok çünkü folyo ile kendim kapladım :D arka plaka uzun ve evet motor d16 :)
valla hiç folyo ile kaplanmış gbı durmuyo valla tabrıkler :D
ıyı dıleklerınız ıcın tesekkurler:)
maşallah Allah kaza bela vermesin..
Detaylı resimler geldi :)
SerhatA.
24-09-2011, 10:50
Detaylı resimler şarttı :)
Gerçekten çok güzel görünüyor ;)
Detaylardan anlaşıldığı üzerede Çiğerli bi CRX herhalde..
Detaylı resimler şarttı :)
Gerçekten çok güzel görünüyor ;)
Detaylardan anlaşıldığı üzerede Çiğerli bi CRX herhalde..
ciğerliyiz ama fazlası çok yakında inş. :)
Kazasız belasız sürüşler hayırlı olsun aracınız. Bakımlı Crx leri gördükçe seviniyorum.umarım elinde daha güzel hale gelir. hafif volan aldığınızda mı vardı yoksa siz mi tedarik ettiniz. benimde ihtiyacım var. Canın rexle olan fotolarıda güzel.
Kazasız belasız sürüşler hayırlı olsun aracınız. Bakımlı Crx leri gördükçe seviniyorum.umarım elinde daha güzel hale gelir. hafif volan aldığınızda mı vardı yoksa siz mi tedarik ettiniz. benimde ihtiyacım var. Canın rexle olan fotolarıda güzel.
eyw. dostum da zaten bu aracı coplukten cıkarıp ben bu hale getırdım ama sagol yınede:) hafıf volan zor bulunan bır parça,beklersen sıfıra bulursun ama ıkıncı elı çok zor bulman ama yınede dene derım sansını:)
masallah kazasız belasız cok diri duruo :)
güle güle binin güzel araç...
tesekkurler:) sıradakı ıslem port&polish
turgay.ozgur
25-09-2011, 11:51
maaşallah Allah kaza bela vermesin çok güzel gözüküyor aracın... Videolarıda bekliyoruz sağlam yürür bu ciğer...
maaşallah Allah kaza bela vermesin çok güzel gözüküyor aracın... Videolarıda bekliyoruz sağlam yürür bu ciğer...
çok sagol, dun gece vıdeo çekıldı koyucam sıteye:)
nitrosystem
26-09-2011, 11:46
çok güzel yav.maşallah
Maşallah Allah kaza bela vermesin farklı bi jantla yada renk değişimiyle çok güzel olur düşüncesindeyim böyle biraz boğulmuş sanki tekrardan Allah kazasız belasız kullanmak nasip etsin :)
StyleALP
26-09-2011, 20:32
Maşallah çok hoş duruyor.
Seviyorum crx 'leri maşallah diri duruyor yalnız çok siyah geldi gözüme jantlarla biraz oynama yapılsa daha hoş durur düşüncesindeyim
Allah kaza bela vermesin
sagolun dostlar hepımıze kazasız belasız:) bugun port&polışlı emmemızı taktık araba kuduz kopek gıbı oldu :D cem abıye tesekkurler:)
Cglrgncl
27-09-2011, 22:36
Maşallah güzel araç kazasız belasız
...............................
Atmosferik kesmedi yakın zamanda çıtırından turbolanıyoruz Allahın izniyle, İzmirli iki turbo crx olarak yürücez inşallah :)
Can (Darkness) aklımda turbonun t si yokken trexinle beni heveslendirip ocağıma incir ağacı dikeceğin için sağol :D
Maşallah kazasız belasız çok gzl.
Bugün tatil günü boş oturacağıma zaten temiz olan reximi tertemiz:D yapmak için soluğu arabanın yanında aldım ve turbolanmadan önce telefonla birkaç resim çektim :)
Konsoldan bir kare..
http://c1110.hizliresim.com/11/10/9/15536.jpg
Böyle oem stickerları çok seviyorum :)
http://c1110.hizliresim.com/11/10/9/15174.jpg
Bu da motor içimiz aslında biraz kirli:o
http://b1110.hizliresim.com/11/10/9/15290.jpg
Mavi hafif kasnağımız jant arkasından sırıtıyor;)
http://b1110.hizliresim.com/11/10/9/15323.jpg
Hafiften basığız :)
http://b1110.hizliresim.com/11/10/9/15366.jpg
Simli kaplamasıyla ön kaputumuz, gören bir daha bakıyor:D
http://c1110.hizliresim.com/11/10/9/15391.jpg
;)
http://b1110.hizliresim.com/11/10/9/15425.jpg
Aracın 92 senesinde üzerinde verilen made in japan orjinal stepnesi yaklaşık 20 yıllık :)
http://c1110.hizliresim.com/11/10/9/15447.jpg
Teşekkürler..
bulenthaliloglu
09-10-2011, 17:39
Stepneyi garaja alip yerine yenisini koyarsan iyi olur belli mi olur patlar matlar mazallah:)
spec.ler ve resimler sayfa 1 de güncellendi, teşekkürler :)
artık turboluyuz :)
Güncel spec.
Evo 8 İntercooler + Custom 60'lık krom borular
T3T4 AR50 Custom TURBO
XS Power Turbo Manifold
HKS Blow Off
76'lık Downpipe
70'lik düz boru+76'lık son susturucu
Apexi Turbo Timer
Aem Wideband
Prosport Boost + Oil Press
Orjinal yağ pompası modifiye
Wastegate
Emme manifold port&polish
İntegra PR04 ECU
Otomatik Civic OEM Radyatör
Exedy Stage 1 Baskı Balata
Hafif Volan
Hafif Kasnak
FK pro. spor helezonlar
FK kule gergisi
Hijoin Hafif Jantlar+ 195/50/15 Lassa Lastikler
Ayrıca ;
Klima iptal
Akü bagaja alındı
Momo direksiyon
Spoon aynalar
Deri koltuklar
Japan Short Shift
ve ıvır zıvır..
Ve daha düzgün resimlerinin çekilmesini bekleyemeden sizlerle sıcak sıcak birkaç foto paylaşmak istedim :)
http://img155.imageshack.us/img155/5295/211020111031.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/155/211020111031.jpg/)
http://img821.imageshack.us/img821/5771/211020111021.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/821/211020111021.jpg/)
vee çok uzaktaan :)
http://img692.imageshack.us/img692/1908/221020111051.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/692/221020111051.jpg/)
Şu an için stok motorda 0,5 barda en temizinden yürümeyi hedefliyoruz, şu an için herhangi bir sıkıntı yok, ayarı da oturttuğumuzda TR için iyi yürürü olan bir hondayı daha yollarda görmek ortak hedefimiz :)
Bana bu işe başlamamda destek olan ve maddi,manevi her türlü yanımda olan arkadaşlara ve abilerime teşekkürü bir borç bilirm,
Özellikle gerek ustalığıyla olsun gerek abiliğiyle olsun hondayı yutmuş olan İzmir hondam servisin sahibi ve ustası Mustafa abime,
Yapım ve maliyet açısından son derece sıkıntılı olmama rağmen gerek parça temininde ve mükemmel işçilik ile gerekse yaptıkları abilik ile yanımda olan forumdan gokhan035 nickli Gökhan abiye ve izmir işi egsozların mimarı Okan abime,
Ayrıca parça temininde samimiyeti ve adamlığıyla bu işe başlamamda verdiği cesaret ve destek doğrultusunda crxpower nicki ile Korhan kardeşime yüzlerce kez teşekkür ediyorum :)
Allah herkesin gönlüne göre versin,
Saygılar.
ben atmosferik olanı tutamıyorum yolda sen onu inş zaptedersin dikkatli kullan maşallah cok sıkı bi rex geliyor :)
ben atmosferik olanı tutamıyorum yolda sen onu inş zaptedersin dikkatli kullan maşallah cok sıkı bi rex geliyor :)
zincire vurucam :D
atmosferik zaten zevkliydi ama bu bambaşka bişey, caddelerde insanların dönüp bakması bile yetiyo :D
Murat Özcan
22-10-2011, 19:32
maşallah kazasız belasız çok hırçın duruyor
maşallah kazasız belasız çok hırçın duruyor
Teşekkürler hepimize kazasız belasız, aynen fena oldu :)
zincire vurucam :D
atmosferik zaten zevkliydi ama bu bambaşka bişey, caddelerde insanların dönüp bakması bile yetiyo :D
turbo olmasada insanlar bakıyor ya bende megan eksoz vardı ona bakıyorlar sanıyodum oem eksoz taktım idareten ama şimdi yine dönüp bakıyolarlar kırmızı parlak dikkat cekiyo asil bi arac yaaa seviyorum :D
SerhatA.
22-10-2011, 23:35
helal kardeşim helal...........
turgay.ozgur
24-10-2011, 08:42
Allah yeni spec lerinde hayırlısıyla sorunsuz bindirmek nasip eder inşallah... Yeni setup çok güzel olmuş. İstemenle yapman bir oldu bu konuda cidden tebrik ediyorum dyno ya çıkardınızmı aracı ?
Allah yeni spec lerinde hayırlısıyla sorunsuz bindirmek nasip eder inşallah... Yeni setup çok güzel olmuş. İstemenle yapman bir oldu bu konuda cidden tebrik ediyorum dyno ya çıkardınızmı aracı ?
eyvallah teşekkür ederim, 1 hafta da turbomu yapılır ne biçim iş bu diyenlere selam olsun :D herkes çok olumsuz konuştu etrafımdaki birkaç kişi hariç hep olmayacağını söylediler ama çok şükür 6 günde bitirdik ve bir sıkıntı yok:) iş bence yapan ustada bitiyor, yata yata turbo yapılmaz arabaya, en son ince ayar yapılırken dynoya çıkarıcam çıktıyı buraya yapıştırıcam ;)
mşlh. kazasız belasız sıkıntısız binersin inş.
zevkli bir rex olmuştur artık..
mşlh. kazasız belasız sıkıntısız binersin inş.
zevkli bir rex olmuştur artık..
inş. erol abi, teşekkür ederim.
(bu arada geçenlerde sensör için seni arayan bendim abi :)
eyvallah teşekkür ederim, 1 hafta da turbomu yapılır ne biçim iş bu diyenlere selam olsun :D herkes çok olumsuz konuştu etrafımdaki birkaç kişi hariç hep olmayacağını söylediler ama çok şükür 6 günde bitirdik ve bir sıkıntı yok:) iş bence yapan ustada bitiyor, yata yata turbo yapılmaz arabaya, en son ince ayar yapılırken dynoya çıkarıcam çıktıyı buraya yapıştırıcam ;)
hayırlı olsun kazasız belasız diyieyim ;) specleri yazarmısın :soru:
edit specler yazıyomuş okumadan yazmışım
maşallah daynosunu ve videoları bekliyoruz kardeşim
maşallah Allah kazasız belasız binmeyi nasip etsin ve darısı başımıza diyelim :) ben bu setupa si ayna mahruti takmanın uygun olmadığını düşünüyorum. turbo rexe uzun oran daha verimli olacaktır.
kardeşim sorma bulamadık uygun bişey :(
Hakan-siR
28-10-2011, 20:00
Yaklaşık 1-2 ay kadar önce Yeşilyurt Devletin orda gördüm sizi karşı şeritten gelirken maşallah güzel bi araba. Sizden önce kimdeydi bu bilindik bi Rexmidir? Çok güzel görünüyordu Maşallah nazar değmesin.
Sevgili Can'a uymasaydın keşke.. :) Turbodan sonra 1 kez bindim arabasına, o hızlanma anlatılamaz yaşanır diyorum. :D
Bu arada tanımayanlar için konuyu dağıtmadan çok önceleri kendimi tanıtmıştım ama bayadır aktif değildim..Farklı bir kullanıcı ile devam ediyorum.. İzmir - 35½ Karşıyaka'dan Hakan YILMAZ.. Honda CRX - Beyaz - 1991.. İzmir'de hala tek beyaz benim sanırsam, Fümeye bile kardeş geldi :D
Mutlu KOÇER
28-10-2011, 20:07
eyvallah teşekkür ederim, 1 hafta da turbomu yapılır ne biçim iş bu diyenlere selam olsun :D herkes çok olumsuz konuştu etrafımdaki birkaç kişi hariç hep olmayacağını söylediler ama çok şükür 6 günde bitirdik ve bir sıkıntı yok:) iş bence yapan ustada bitiyor, yata yata turbo yapılmaz arabaya, en son ince ayar yapılırken dynoya çıkarıcam çıktıyı buraya yapıştırıcam ;)
Kim o can yata yara turbo yapan?
Darkness mi crx turbo bide onda vardı galiba :)
Mutlu KOÇER
28-10-2011, 20:16
Turbo yapan araçlardan bahsetmiş can CRX turbo dememiş. Gerçi kendi cevaplarsa daha iyi olacak
Yaklaşık 1-2 ay kadar önce Yeşilyurt Devletin orda gördüm sizi karşı şeritten gelirken maşallah güzel bi araba. Sizden önce kimdeydi bu bilindik bi Rexmidir? Çok güzel görünüyordu Maşallah nazar değmesin.
Sevgili Can'a uymasaydın keşke.. :) Turbodan sonra 1 kez bindim arabasına, o hızlanma anlatılamaz yaşanır diyorum. :D
Bu arada tanımayanlar için konuyu dağıtmadan çok önceleri kendimi tanıtmıştım ama bayadır aktif değildim..Farklı bir kullanıcı ile devam ediyorum.. İzmir - 35½ Karşıyaka'dan Hakan YILMAZ.. Honda CRX - Beyaz - 1991.. İzmir'de hala tek beyaz benim sanırsam, Fümeye bile kardeş geldi :D
Orada oturduğum için denk gelmeniz güzel bir tesadüf olmuş :)
Bilindik bir rex değil unutulmuş kapalı bir kutu içerisinden çıkardım denebilir, istanbul aracıydı ama eski plakasını tanıyan biri çıkmadı daha henüz araştırmama rağmen :) Benim aslında aklımda olan birşeydi turbolamak ama tabiki adaşımın aracına binince bu istek tavan yaptı ve uzun yolda mercedes bir araca yaşadığım hezimetten sonra turbo olayını hemen yapma kararı aldım :D Keşke imkan olsaydı da aracı gördüğünüzde tanışabilseydik, biraraya gelmeyi çok isterim zaten eski nickinizin meşhurluğunu önceden biliyordum :) iyi dilekleriniz için de teşekkür ederim :)
maşallah Allah kazasız belasız binmeyi nasip etsin ve darısı başımıza diyelim :) ben bu setupa si ayna mahruti takmanın uygun olmadığını düşünüyorum. turbo rexe uzun oran daha verimli olacaktır.
aynen kısaltmayı düşünmüyorum ama n/a kullanmaya devam etseydim bulsam takardım si son dişliyi :) teşekkürler iyi dilekleriniz için :)
Kim o can yata yara turbo yapan?
öncelikle merhabalar,
yata yata turbo yapılmaz derken söylemek istediğim şuydu aslında, evet turbo yapmak arabaya headers takmaya benzemiyor ama abartılacak bişeyde değil bence, insanları görüyorum turbo yapıyolar aylarca bekliyolar araçlarını yatırıyolar, adına da proje diyorlar, evet tamam bu ciddi bişey ama düzgün bir programlamayla ve iyi bir ustayla parçalar tamam olduktan sonra bence toplamda 3 günde montajı ve 1 gün de ayar ile 4 günde bitecek bir iş, olur da sorun çıktı diyelim en kötüsünü düşünelim kırdık diyelim, 1 haftada parça temini yaparım 1 haftada motor toplar rodaj bile yaparım yine tutacağı 2 hafta süre olur, demek istediğim şu aslında büyütülecek bişey değil, bence herkes elinde uygun bir bütçe olduktan sonra yapabilir. Bindiğim araba 92 model bir araç sonuçta supra kullanmıyorum, amacım en kısa sürede bu amacı araca uygulayıp tadını çıkarmaktı ve Allahta bana bunu nasip etti, iş yapılan usta ve muhattap olan insanların özverisi bence bu işlerde en ön planda :) teşekkürler.
Can eski plakası neydi aracının ?
Mutlu KOÇER
29-10-2011, 23:41
Can şimdi ben sana işi şöyle açıklayayım. Bakalım küçümsediğin kadar varmı. Biraz uzun olacak ama bu işin içinde uzun yıllardır olan arkadaşlar ne demek istediğimi gayet iyi anlarlar. Alınıp kırılmanı da istemem biraz doğruları yazıcam.
Bu senin burdan takip ettiğim kadarıyla ilk turbo projen. Yaptığın Hardtune bir proje değil, yani sohc motordan bishimoto gibi 700 hp çıkarmış bir araç değil, yada Mutluay abi gibi, Hilmi gibi, Cem, erkut yada emre gibi hiç değil.
Stock motora 0,5 en fazla 0,6 bar basınçla uygulanan, bu sitede gayette yapılan bir proje.
Yanlış anlama senin yaptıklarını, paranı ve heleki emeklerini kesinlikle küçümsemiyorum.
Demem o ki ilk tanışma konunda belirttiğin gibi "İddalı bir araç" değil benim için. (Bu bir görüştür kesinlik yada genelleme yapılamaz kişiye göre farklılık gösterir)
Restorasyon olarak iddalı dediysen eyv. onun emeğini iyi bilirim birçok arkadaşıma o konuda yardımcı oldum ayrı zorlukları vardır (Parça temini, ustaların iş bilinci ve kalitesi, aracın durumu vs.vs.)
Araç neden yatar?
1- Aracın Motor durumunu görme (Blok, Piston, Segman, Kol, Yataklar, krank hatta yağ pompasının kontrolü ve yeterliliği)
180 - 250 bin Km. araçlardan bahsediyoruz Can, 92-95 tarih bandında üretilen araçlar bunlar. Elbette açıp bakmak, mevcut durumunu görmek, yeterliliği ölçmek, çeşitli testlere sokmak gerek. (D motorlardaki en nalet iş yağlamadır, B motor gibi ITR yağ pompası uygulama bir şansın olmadığı için devir dönme 9k 10k olamaz. Bu yüzden yatak sarmamak için açar bakarsın) Haliyle bunları İzmirde tek atölyede yaptırmak imkansız. Bunların diğer atölyeleri dolaşması ve oranında iş yoğunlundan dolayı zaman alıyor.
2- Parça temin süresi (Uyumlu parça kombinasyonun sağlanması (Setup hazırlanması), Gümrük işlemleri vs.vs.) Burada yapılacak bir hata parçaların Avrupa, amerika hatta asyadan temin edildiğinden gidip gelmesi bile yeri geliyor ayı buluyor.
CP gibi Darton gibi hatta ERL gibi firmalar özel siparişleri senin tahmin ettiğin gibi 3 günde yapıpta sana göndermiyor, en az 3 haftalık üretim ve hazırlık süresi veriyor.
Örnek D16A9 olarak üstüne ısrarla belirttiğin motor kodunu rağmen parça temini yapan işgüzar bir firma elemanı sana inatla atıyorum D16Y4'a uygun parça gönderebiliyor.
3- Araçtan beklenti ve tatminkarlık (1.6 hacimli bir motordan bahsediyoruz Amerikadaki gibi Bigblock araçlardan değil. Gidip aracına PT6768 gibi yada GT40 gibi turbo takarsan dolduramazsın o turboyu o hacimle. Sen ne yapmışsın T3T4 gibi Ball bearing bir turbo takıp kısık basınçla kendini tatmin edecek bir liste hazırlamışsın.
Bu sana ilk süreçte yetecek, peki sonra?
Altındaki gücün farkındamısın?
Aktarımın, güvenlik önlemlerin ve şase durumun elverişlimi?
Gün geldiğinde Setup yükseltmek istemiyecekmisin sence?
3ncü maddenin özeti şu. Beklenti + Ego tatmini = Maliyet.
Ayardan söz etmişsin, Sen ayar sırasında oluşabilecek mekanik arızaları hiç hesaba katmıyormusun ? En basittnden Turbonun intercooler borusunun bile çıkması ayar süreni gereksiz yere uzatır. Wasgate'in hortumum bile çıkmasının neye mal olabileceğine, yada aslında yerine oturmayan buji kablolarının ateşlemeyi kesmesini bobine bağlayan salak bir ustanın yok yere ateşleme sistemini komple almana neden olmasını tahmin edebiliyormusun?
Senin ayarı Özdin abimi yaptın? Eğer öyleyse o kadar kısa sürmesinin nedeni tamamen özdin abinin özverisi ve olaylara yaklaşım tarzından dolaydır. İntegra PR04 ECU'ye chip yazdınız sanırsam S300 yada Neptun RPT kullanmadınız değilmi ? Eğer öyleyse bu 1 gün bile sürmez zaten. Nasıl süre uzar, mekanik bir sorun çıkar atıyorum onarımıda yeni parçaların gelmesiyle beraber 1 bilemedin 2 haftayı bulur buda yazılımcının izmir dışındaysa gidip tekrar gelmesine sebep olur. Ki Özgün netten yazılım atabilen bir mapper buda ortadan kalktı sayesinde.
Bazen bazı olaylar parayla halledilemez. Ustan ANGUTTUR, onun salaklığını sen çekersin. O çok met ettiğin usta araya iş almayacak, sadece senin aracınla ilgilenecek, hata yaptığında yada yapamadığında "Bu bunun hastalığı", "Normaldir kaç yaşında araç olur öyle" demiyecek insan olması lazım.
Gözü parada değil, işindeki kalitede olacak usta olması lazım. Turbo besleme olan bir aracın volanını gidip tornalatıp gelip aracına farkında bile olamadan takabilir, gidip debriyajını perçinletir 1500 km sonra debriyaj bile kaydırabilir, rektefiyeci gömlekleri çakarken mikronluk hata yapar çizersin gömleklerini vs.vs. bunlar usta faktörüdür.
Misal turbodan önce senin resimlemlerinde şu var. Araştırdım bulamadım, neden Atmosferikken aracının egzoz sistemi son kıvrımı yapıp soldan çıkıyor ? İyi usta Rexlerde kasıntının sebebinin birazda olsa ilk nedenin bu olduğunu bilmelidir değilmi? 48 mm değilde 51 mm olduğunu bildiği gibi.
Hepimizin araçtan beklentimiz değişiyor, keza bilgimizde öyle. Ben tek tek yazmıyayim istersen buraya açtığın konu başlıklarını ama sen dön bir bak gelişme evrene. Çatara pataradan Neptune - MS'ye, Custom Cai'den Boost projectte :) Hiç birimiz bu işi bazı acemiliklerden ve afedersin düdüklenmeden geçirmedik. Diyen adam varsa ve hakkatende her yaptığı tam maliyetiyle olduysa alnından öpücem arabamıda onun üzerine yapıcam o kadar büyük konuşurum.
Herkesin proje süresi farklılık gösterir ve bunu ne sen nede başkası küçümseyebilir. Büyütülmek değildir o, çıkabilecek sorunların önüne geçmektir bekleme ve emin olmaktır. Yoksa bende biliyorum Ebaydan Kit alıp turbo yapmayı.
Sana ustana olan güvenini hem senin hemde benim kafamızda netleştirmek için tek bir soru sorucam.
Bana 0.5 bardan sonra 0.6 barda ustanın yaptığı işçilik ve motor durumunun sana vermiş olduğu bilgilere de dayanarak kol çıkartmayacağı, senin ustan yada araçta turbo uygulamandan dolayı çıkabilecek herhangi bir sorun için uygulaması bulunan her ustan işini layıkıyla yerine getirdi mi ustan yada ustaların adına garanti verebilirmisin?
Sonuçta kul yapısı diyip sıyrılmadan bana cevap ver lütfen.
Son olarak seninle cidden yüzyüze görüşmek isterim hele ki aracının son halini görüp beraber yorumlamayı ise çokk çoookk isterim. Umarım söyledikleriminde de alınmazsın, çünkü baştada söylediğim gibi bu benim görüşüm ve kimseye birşey kanıtlama çabasındada değilim.
Can şimdi ben sana işi şöyle açıklayayım. Bakalım küçümsediğin kadar varmı. Biraz uzun olacak ama bu işin içinde uzun yıllardır olan arkadaşlar ne demek istediğimi gayet iyi anlarlar. Alınıp kırılmanı da istemem biraz doğruları yazıcam.
Bu senin burdan takip ettiğim kadarıyla ilk turbo projen. Yaptığın Hardtune bir proje değil, yani sohc motordan bishimoto gibi 700 hp çıkarmış bir araç değil, yada Mutluay abi gibi, Hilmi gibi, Cem, erkut yada emre gibi hiç değil.
Stock motora 0,5 en fazla 0,6 bar basınçla uygulanan, bu sitede gayette yapılan bir proje.
Yanlış anlama senin yaptıklarını, paranı ve heleki emeklerini kesinlikle küçümsemiyorum.
Demem o ki ilk tanışma konunda belirttiğin gibi "İddalı bir araç" değil benim için. (Bu bir görüştür kesinlik yada genelleme yapılamaz kişiye göre farklılık gösterir)
Restorasyon olarak iddalı dediysen eyv. onun emeğini iyi bilirim birçok arkadaşıma o konuda yardımcı oldum ayrı zorlukları vardır (Parça temini, ustaların iş bilinci ve kalitesi, aracın durumu vs.vs.)
Araç neden yatar?
1- Aracın Motor durumunu görme (Blok, Piston, Segman, Kol, Yataklar, krank hatta yağ pompasının kontrolü ve yeterliliği)
180 - 250 bin Km. araçlardan bahsediyoruz Can, 92-95 tarih bandında üretilen araçlar bunlar. Elbette açıp bakmak, mevcut durumunu görmek, yeterliliği ölçmek, çeşitli testlere sokmak gerek. (D motorlardaki en nalet iş yağlamadır, B motor gibi ITR yağ pompası uygulama bir şansın olmadığı için devir dönme 9k 10k olamaz. Bu yüzden yatak sarmamak için açar bakarsın) Haliyle bunları İzmirde tek atölyede yaptırmak imkansız. Bunların diğer atölyeleri dolaşması ve oranında iş yoğunlundan dolayı zaman alıyor.
2- Parça temin süresi (Uyumlu parça kombinasyonun sağlanması (Setup hazırlanması), Gümrük işlemleri vs.vs.) Burada yapılacak bir hata parçaların Avrupa, amerika hatta asyadan temin edildiğinden gidip gelmesi bile yeri geliyor ayı buluyor.
CP gibi Darton gibi hatta ERL gibi firmalar özel siparişleri senin tahmin ettiğin gibi 3 günde yapıpta sana göndermiyor, en az 3 haftalık üretim ve hazırlık süresi veriyor.
Örnek D16A9 olarak üstüne ısrarla belirttiğin motor kodunu rağmen parça temini yapan işgüzar bir firma elemanı sana inatla atıyorum D16Y4'a uygun parça gönderebiliyor.
3- Araçtan beklenti ve tatminkarlık (1.6 hacimli bir motordan bahsediyoruz Amerikadaki gibi Bigblock araçlardan değil. Gidip aracına PT6768 gibi yada GT40 gibi turbo takarsan dolduramazsın o turboyu o hacimle. Sen ne yapmışsın T3T4 gibi Ball bearing bir turbo takıp kısık basınçla kendini tatmin edecek bir liste hazırlamışsın.
Bu sana ilk süreçte yetecek, peki sonra?
Altındaki gücün farkındamısın?
Aktarımın, güvenlik önlemlerin ve şase durumun elverişlimi?
Gün geldiğinde Setup yükseltmek istemiyecekmisin sence?
3ncü maddenin özeti şu. Beklenti + Ego tatmini = Maliyet.
Ayardan söz etmişsin, Sen ayar sırasında oluşabilecek mekanik arızaları hiç hesaba katmıyormusun ? En basittnden Turbonun intercooler borusunun bile çıkması ayar süreni gereksiz yere uzatır. Wasgate'in hortumum bile çıkmasının neye mal olabileceğine, yada aslında yerine oturmayan buji kablolarının ateşlemeyi kesmesini bobine bağlayan salak bir ustanın yok yere ateşleme sistemini komple almana neden olmasını tahmin edebiliyormusun?
Senin ayarı Özdin abimi yaptın? Eğer öyleyse o kadar kısa sürmesinin nedeni tamamen özdin abinin özverisi ve olaylara yaklaşım tarzından dolaydır. İntegra PR04 ECU'ye chip yazdınız sanırsam S300 yada Neptun RPT kullanmadınız değilmi ? Eğer öyleyse bu 1 gün bile sürmez zaten. Nasıl süre uzar, mekanik bir sorun çıkar atıyorum onarımıda yeni parçaların gelmesiyle beraber 1 bilemedin 2 haftayı bulur buda yazılımcının izmir dışındaysa gidip tekrar gelmesine sebep olur. Ki Özgün netten yazılım atabilen bir mapper buda ortadan kalktı sayesinde.
Bazen bazı olaylar parayla halledilemez. Ustan ANGUTTUR, onun salaklığını sen çekersin. O çok met ettiğin usta araya iş almayacak, sadece senin aracınla ilgilenecek, hata yaptığında yada yapamadığında "Bu bunun hastalığı", "Normaldir kaç yaşında araç olur öyle" demiyecek insan olması lazım.
Gözü parada değil, işindeki kalitede olacak usta olması lazım. Turbo besleme olan bir aracın volanını gidip tornalatıp gelip aracına farkında bile olamadan takabilir, gidip debriyajını perçinletir 1500 km sonra debriyaj bile kaydırabilir, rektefiyeci gömlekleri çakarken mikronluk hata yapar çizersin gömleklerini vs.vs. bunlar usta faktörüdür.
Misal turbodan önce senin resimlemlerinde şu var. Araştırdım bulamadım, neden Atmosferikken aracının egzoz sistemi son kıvrımı yapıp soldan çıkıyor ? İyi usta Rexlerde kasıntının sebebinin birazda olsa ilk nedenin bu olduğunu bilmelidir değilmi? 48 mm değilde 51 mm olduğunu bildiği gibi.
Hepimizin araçtan beklentimiz değişiyor, keza bilgimizde öyle. Ben tek tek yazmıyayim istersen buraya açtığın konu başlıklarını ama sen dön bir bak gelişme evrene. Çatara pataradan Neptune - MS'ye, Custom Cai'den Boost projectte :) Hiç birimiz bu işi bazı acemiliklerden ve afedersin düdüklenmeden geçirmedik. Diyen adam varsa ve hakkatende her yaptığı tam maliyetiyle olduysa alnından öpücem arabamıda onun üzerine yapıcam o kadar büyük konuşurum.
Herkesin proje süresi farklılık gösterir ve bunu ne sen nede başkası küçümseyebilir. Büyütülmek değildir o, çıkabilecek sorunların önüne geçmektir bekleme ve emin olmaktır. Yoksa bende biliyorum Ebaydan Kit alıp turbo yapmayı.
Sana ustana olan güvenini hem senin hemde benim kafamızda netleştirmek için tek bir soru sorucam.
Bana 0.5 bardan sonra 0.6 barda ustanın yaptığı işçilik ve motor durumunun sana vermiş olduğu bilgilere de dayanarak kol çıkartmayacağı, senin ustan yada araçta turbo uygulamandan dolayı çıkabilecek herhangi bir sorun için uygulaması bulunan her ustan işini layıkıyla yerine getirdi mi ustan yada ustaların adına garanti verebilirmisin?
Sonuçta kul yapısı diyip sıyrılmadan bana cevap ver lütfen.
Son olarak seninle cidden yüzyüze görüşmek isterim hele ki aracının son halini görüp beraber yorumlamayı ise çokk çoookk isterim. Umarım söyledikleriminde de alınmazsın, çünkü baştada söylediğim gibi bu benim görüşüm ve kimseye birşey kanıtlama çabasındada değilim.
Öncelikle bu kadar uzun bir yorum görünce çok şaşırdım ve sevindim de aslında :)
Sırayla gidelim..
Evet bu benim ilk turbo projem, turbonun ve projenin ciddi anlamda ne demek olduğunu çok iyi biliyorum, eski yorumumun başında belirtmiştim supra yapmıyoruz diye, dediğim gibi 92 model ölüden diriltilmiş bir aracı turboluyoruz, örneklerde geçtiğiniz abilerin araçlarını biliyorum ve hepsinede imrenerek bakıyorum, maaşallah.. Hiçbirşeyi veya hiçbir verilen emeği küçümsemiyorum, ukalalık yada artistlikte yapmıyorum, bindiğim araba sahibinden de 5000 lere bile veriliyor, neyin ne olduğunun farkındayım, size göre iddalı olmayan bir araç bana göre iddalı olabilir, iddanın konusuna ve şekline göre değişir yorumlar, evet benim aracım iddalı neden mi çok yeni bir örnek vericem dün gece taç mahale arkadaşın doğum gününe gittim arabayı kapının önüne getirdiğimde sırasıyla dizilmiş bmw, mersolara bakan gözler bir anda benim kıçı kırık arabama çevrildi, geçerli makine yorumunu yaptı vale ve devam etti, işte bu bana göre iddalı olmaktır. İddalı olmak görünüşte de olur, temizlikte de olur, performansta da olur kişiden kişiye değişir :)
Parça temini, montaj vs. ile alakalı yazdığınız yorumları okudum, çok doğru şeyler ama benim yaptığım işle bir alakası yok niye derseniz benim yaptığım işin boyutlarıyla o işlerin boyutları çok farklı ama ben kendi adıma konuşuyorum benim milyon dolarlarımda olsa ben bir arabayı hızlı yapıcam diye aylarca bekletmem her ne sebep olursa olsun, yapı gereği biraz hırslı ve hızlı biriyim, yaptığım yorumlar kendim ve yaptığım işlerle alakalı yorumlardır, başkasını bilmem. Bu yaptığım modifiyeleri bir tek ben yaptım diye de bişey demiyorum ama izmir gibi bir yerde parmakla gösteriliyorum, bu nedenle de evet kendimi ve aracımı özel hissedebiliyorum haklı olarak, ayarla alakalı verdiğin bilgiler için teşekkür ederim bildiklerimin üzerinden geçmiş oldun, oluşabilecek her türlü sıkıntıya karşı en acilinden ne gerekiyorsa yaparım, beklemem. Ayarı özdin abinin üstlendiğini bildiğine göre demekki benim aracımı birilerinden duymuşsunuz, merak etmişsiniz, nasıl ve ne şekilde yapıldığının bilgisini de almışsınızdır öyleyse :)
Turbodan önce egsozu sağdan çıkartalım diye bir sürü insan bana çıkıştı, kimse angutluk yapmadı, ben kendim istediğim için soldan çıkarttım, çünkü öyle hoşuma gidiyordu, ve kaldı ki egsozu sağdan çıkan rexleri yediğimi de belirtmek isterim sıkıştırmadan dolayı, neyse.. Ustaya gelelim, izmirde bir çok usta gördüm hepsine gittim denebilir ama sonradan adresim tek bir yer oldu, nedeni ise şu evet hiçbirşeyin garantisi yok ama bir sorun olursa da motorumu kendi aracıymış gibi toplayacak abim dediğim bir ustam var, her zaman söyledim bunu, eğer ben bu işle alakalı şahıslara güvenim olmasa izmir gibi bir yerde zaten bu işi yapmazdım, iş yaptığım yada yaptırdığım ustalar nerdeyse hergün merabamın olduğu kişiler ve evet ben açık söylüyorum ben düdüklenmedin her parçayı en uygun fiyata ve yolla aldım çünkü bişey lazım olduğunda aradığım insanlar belliydi, hepsi abilerim.
Yazdıklarına ne alındım ne darıldım ne de başka bir duygu besledim,
Yazılanlar doğru her noktasına kadar,
Ama bazısı benimle ve benim yaptığım işle alakalı doğru ama kimi de değil :)
Tanışmayı bende çook isterim birlikte yorumlamaktan, kafa yormaktan zevk alırım,
Bişey kanıtlamaya gerek yok zaten konusuna yazdığın egsozu soldan çıkaran biri ne diyebilirsin ki :D
Saygılar
Hadi bakalım biraz güncelleme yapalım
Bol alkollü bir gecenin sabahından :D
Ön tampon yetersiz gelmiş olabilir üzerinde çalışma yapıcam ;)
http://img97.imageshack.us/img97/1965/301020111161.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/97/301020111161.jpg/)
http://img847.imageshack.us/img847/5549/301020111341.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/847/301020111341.jpg/)
http://img267.imageshack.us/img267/2439/301020111331.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/267/301020111331.jpg/)
http://img59.imageshack.us/img59/962/301020111401.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/59/301020111401.jpg/)
http://img97.imageshack.us/img97/7316/301020111351.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/97/301020111351.jpg/)
http://img684.imageshack.us/img684/1226/301020111241.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/684/301020111241.jpg/)
Güzel dilek ve yorumlarınız için şimdiden teşekkürler :)
CRX_Power
30-10-2011, 18:09
Can abi o intercooler biraz büyük gibi geldi bana 0.5 bar için.Umarım lag problemi yaşamazsın.
Can abi o intercooler biraz büyük gibi geldi bana 0.5 bar için.Umarım lag problemi yaşamazsın.
Sıkıntı çıkmıcak gibi Korhan aynen dediğin gibi 4000 devirde turbo geliyo, iki gündür yokluyorum ufak ufak :) Dert ettiğin şeye bak ya gireriz kol piston açarız barı veririz intercollerın hakkını sıkıntı olursa :D
hey turbona kurban :D maşallah darısı başımıza
bende 0,5 bar düşünüyom çıtır bişey erken dolmasını seviyorum
bence o intercooler saklanmalı sleeper tadında olmalı maşallah :)
bence o intercooler saklanmalı sleeper tadında olmalı maşallah :)
saklanması için tampon yaptırmam gerekiyo ömer çünkü sığmıyo :)
ama mecbur saklamam gerekiyo zaten çünkü polisler içeri alıcaklar beni :D
VteC_MaNiaC
30-10-2011, 19:28
o coooler saklanmaz :D
o coooler saklanmaz :D
abi duruşuna bende hastayım valla :D
Allah kaza bela vermesin.. maşallah.. :D
SerhatA.
30-10-2011, 20:28
Kazasız belasız kardeşim...
ama arabanın içinde uyuyanlar görüyorum sanki :D alkolik harekat engellenemez :D
Mutlu KOÇER
11-11-2011, 22:29
Can son durumun ne merak ettim aracı basınç açtınızmı?
Can son durumun ne merak ettim aracı basınç açtınızmı?
3 hafta kadar oldu basınç açıktı zaten, sıkıntı çıkmadı, tadını aldım uzun yol bile yaptım :)
Şimdi neyin ne olduğunu daha iyi gördüm, aklımda farklı planlar var..
Mutlu KOÇER
12-11-2011, 08:31
Peki Peak kaç verdi araç. Kaç psi basıyorsun şuan?
güneşbalkan
12-11-2011, 11:53
dyno'ya çıktı mı araç hiç alınan güçler nedir ?
A.öztürk
12-11-2011, 13:25
Güzel Bi Calışma Olmuş.Maşallah Kardeşim.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.