Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : benzin basınç regülatörü hakıında?



ygtrn
18-09-2011, 20:51
arkadaşlar bu benzin basınç regülatörünün yaptığı iş tam olarak nedir? tamam adı üstünde regülatör ama tam olarak çalışma prensibini merak etmekteyim....

mesela aklıma takılan şu soru.... mesela benim aracım tam gazda 12 afr ile yürüyor biraz zenginleştirmem gerektiğinde bu zımbırtıyı takım ayar yapıp afr'yi 11e doğru çekmemi sağlamı?

birde yanılmıyorsam turbo araçlarda bu zımbırtıya manifolt yada ic borusundan basınç hattı çekiliyor bunun nedeni nedir? bu zımbırtı görevini yanlızca basınç geldiği zamanmı yapıyor?

teşekkürler...

cem06
18-09-2011, 20:57
regulator hattaki basıncı sabit tutmaya yarar. misal 40psi basıncta yukte 12afryle yuruyorsa 45psi da 11.5 afrye cekebilrisin yalnız buna baglı rolantı degeride degisir...basıncı ayarlamak icin icinde diyafram benzeri bi yapı var o yuzden vacumdan hat cekmen lazım.

ufuck
18-09-2011, 20:58
benzın reguratoru arabanın kaderıdır bna gore :):):)

ygtrn
18-09-2011, 21:00
yani regülatörde yaptığımız ayar tüm devirlerde afr yi etkilermi? misal dediğin gibi yükte 11.5 afr olacak şekilde ayarladık, rölantide 14.9 dan 14.4 e düşermi?

cem06
18-09-2011, 21:01
yani regülatörde yaptığımız ayar tüm devirlerde afr yi etkilermi? misal dediğin gibi yükte 11.5 afr olacak şekilde ayarladık, rölantide 14.9 dan 14.4 e düşermi?

aynen normale gore daha zenginde calısır ayrıca 11.7 iyi oluyor suborularında :D

ygtrn
18-09-2011, 21:03
aynen...........

abovvv kötüymüş :)

peki negibi setuplarda yada durumlarda bu zımbırtıya ihtiyaç duyuluyor? yani afr yi tam yükte 11.5 e çekmek iyi ancak diyer yandanda rölantinin değişmesi hiç iyi değil...

ygtrn
18-09-2011, 21:05
aynen normale gore daha zenginde calısır ayrıca 11.7 iyi oluyor suborularında :D

yav bu aralar bi gariplik var araçta anlamadım, tam gazda düşük viteslerde 12 afleri görüyorum ama yüksek viteslerde afr 11.5 civarlarına cuk oturuyor anlamadım gitti valla :)

cem06
18-09-2011, 21:09
yav bu aralar bi gariplik var araçta anlamadım, tam gazda düşük viteslerde 12 afleri görüyorum ama yüksek viteslerde afr 11.5 civarlarına cuk oturuyor anlamadım gitti valla :)

peki negibi setuplarda yada durumlarda bu zımbırtıya ihtiyaç duyuluyor? yani afr yi tam yükte 11.5 e çekmek iyi ancak diyer yandanda rölantinin değişmesi hiç iyi değil...


inlete vacum hortumlarına falan baktır. bende sucu widebande atıyodum inlet patlak cıktı:)


turbo buyutunce enjektorr yetmiyosa eski kara duzen regulator safc is goruyor....rolanti cok degismiyor 14.4lere geldi...

ygtrn
18-09-2011, 21:22
safc kesinlikle tamkam araca, klima açamıyorum yoksa, bu zımbırtı klimanın açıldığını anlamıyor araç çok fena çekişten düşüyor ve 1, 2 tl gibi bir yakıt tüketiyor :D:D:D:D

daha önce afc neo vardı söküp attım... :)