Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : r56 Mini Cooper S



Buğra A.
23-09-2011, 10:14
2011 model, spor süspansiyona sahip Mini Cooper S için yay tavsiyelerinize, fotoğraflı örneklerinize ve yardımlarınıza ihtiyacım var.

krm
23-09-2011, 13:08
3,5 luk eibachlar idealdir bence.
Telefondan yaziyorum aksama fotolarla desteklerim :)

Buğra A.
26-09-2011, 13:12
günceL arkadaşlar.

Buğra A.
27-09-2011, 13:07
günceLoğlugünceL

cabriolet
28-09-2011, 18:03
kw yay ile :)

http://img253.imageshack.us/img253/8492/16783515787964269491146.jpg

grkm
28-09-2011, 18:44
ben tecrübelerime dayanarak şunları söyleyebilirim :
oem yay amortisör cok iyi is yapıyor, yayla birlikte araba sekiyor !!

Shadow_Dancer
28-09-2011, 18:53
iş yerinden bir arkadaşımda var.. kw variant1 kullanıyor ama sekmesinden şikayetçi.

34tb9544
28-09-2011, 19:00
R53 te eibach kullanıyorum sekme falan yok ama araba düşmedi diye press yaptırdım yinede sekme yok eibach Pro kit mantıklı bence basmak istiyosan ap tak dediler keske ucuza coili olsada hepimiz alsak:)

zorbeykesman
28-09-2011, 19:12
Eibach 3.5 cm arka
http://i837.photobucket.com/albums/zz292/zorbeykesman/IMG_0405.jpg

Eibach
http://i837.photobucket.com/albums/zz292/zorbeykesman/IMG_0472.jpg


R53 ümde Eibach kullanıyordum çok memnundum açıkcası.

Buğra A.
28-09-2011, 19:38
kw yay ile :)
http://img253.imageshack.us/img253/8492/16783515787964269491146.jpg

Kaçlık bunlar?


ben tecrübelerime dayanarak şunları söyleyebilirim :
oem yay amortisör cok iyi is yapıyor, yayla birlikte araba sekiyor !!

Spor Amortisör var.Ama bildiğin 1 yumruk giriyor araya =)


iş yerinden bir arkadaşımda var.. kw variant1 kullanıyor ama sekmesinden şikayetçi.

Variant3 baktım bugün.Çok sertmiş,pek tavsiye etmediler.Sekme illa olacak tabi ama çok mu abartı sekiyor?


R53 te eibach kullanıyorum sekme falan yok ama araba düşmedi diye press yaptırdım yinede sekme yok eibach Pro kit mantıklı bence basmak istiyosan ap tak dediler keske ucuza coili olsada hepimiz alsak:)

Ben kararsız kaldım yay ve coilover konusunda açıkçası.

Buğra A.
28-09-2011, 19:39
Eibach 3.5 cm arka
http://i837.photobucket.com/albums/zz292/zorbeykesman/IMG_0405.jpg
Eibach
http://i837.photobucket.com/albums/zz292/zorbeykesman/IMG_0472.jpg
R53 ümde Eibach kullanıyordum çok memnundum açıkcası.

Şunu merak ediyorum;

Bu yayın ön ve arkasıda 3.5cm eibach ve spor amortisörlü hali mi bu?

zorbeykesman
28-09-2011, 19:49
Ondekınde jcw amortısor var spor amortısorden kastın o ise.

Shadow_Dancer
28-09-2011, 19:56
Variant 1'de sertlik ayarı yok. 3'de vardır diye tahmin ediyorum. Şehir içi kullanımında sıkıntı yarattıgı için yay+amartisöre dönecekmiş.

tunceR
28-09-2011, 20:03
hazır konu varken benim aracımda yeşil renk yaylar var markası nedir bunların?

cabriolet
28-09-2011, 20:05
kw yay -40mm diye biliyorum

Buğra A.
28-09-2011, 20:07
Ondekınde jcw amortısor var spor amortısorden kastın o ise.

JCW sanırım, spor amortisör yazıyor ekipman listesinde ya da farklı bir şey.

zorbeykesman
28-09-2011, 20:13
O zaman maviyi bilemem ama ondeki arac jcw amortisor uzerı eibach.

grkm
28-09-2011, 20:55
Variant 1'de sertlik ayarı yok. 3'de vardır diye tahmin ediyorum. Şehir içi kullanımında sıkıntı yarattıgı için yay+amartisöre dönecekmiş.

variant 3 te damper rebound gibi ayarlar da mevcut oldugundan hassas ayarlanmazsa tam randıman alınamaz

Bugra pek çok r56 s te spor plus suspansiyon secenegi var , benim aracımda bu kombinasyonda çok iyi yola tutunuyordu.. Görüntüyse kastın o zaman düşsün ama yol tutuşta sadece yaylılara göre daha iyi tutunuyordum , frenlemede duruyordum da aynı zamanda :)

Ancak gerçekten güzel bir yoltutuş istiyorsan amortisör kiti almalısın :icon_tup:

Buğra A.
28-09-2011, 20:59
Ne öneriyorsun Görkem? Variant 3 mü?

cabriolet
28-09-2011, 21:10
bende hazır o kadar para veriyoken kw clubsport almanı tavsiye ederim buğra :)

grkm
28-09-2011, 21:42
Ne öneriyorsun Görkem? Variant 3 mü?

v3 trackday kovalamadıgın sürece cooook prof. kacar. Bence v1 şehiriçi kullanıma ideal.. v2 tam orta karar ama bulmak zor..

r53 üm de hr clubsport kullanıyordum.. aynı kit r56 yda uyuyor..

bendeki buydu
MINI Cooper H&R RSS Coilover Suspension Kit (http://www.outmotoring.com/mini-cooper/H&R_RSS_Coilover_kit_mini_cooper.html)

alternatif olarak

MINI Cooper HR Coilover Suspension (http://www.outmotoring.com/mini-cooper/H&R_mini_cooper_coilovers.html)

Buğra A.
29-09-2011, 10:59
bende hazır o kadar para veriyoken kw clubsport almanı tavsiye ederim buğra :)

O nedir =)))

Buğra A.
29-09-2011, 11:00
v3 trackday kovalamadıgın sürece cooook prof. kacar. Bence v1 şehiriçi kullanıma ideal.. v2 tam orta karar ama bulmak zor..
r53 üm de hr clubsport kullanıyordum.. aynı kit r56 yda uyuyor..
bendeki buydu
MINI Cooper H&R RSS Coilover Suspension Kit (http://www.outmotoring.com/mini-cooper/H&R_RSS_Coilover_kit_mini_cooper.html)
alternatif olarak
MINI Cooper HR Coilover Suspension (http://www.outmotoring.com/mini-cooper/H&R_mini_cooper_coilovers.html)

Benim kafam iyice karıştı =)

Şöyle sorayım; otomobili düşürebileceğim, iyi yol tutmasını istediğim ve beni memnun bırakacak bir sistem istiyorum arkadaşlar.

Nedir yani onu soruyorum =)

grkm
29-09-2011, 11:05
verdiğim linkler uygundur :)

krm
30-09-2011, 13:05
http://i54.tinypic.com/2a91841.jpg

bunda coılover var bıldıgım kadarıyla.

http://i54.tinypic.com/21lmmtc.jpg

bunda da 3,5 h&r var

34tb9544
30-09-2011, 13:21
Amac basmak ve sadece görüntü ise ne konfor nede yol Tutuş bekle he amac yol Tutuş artı konfor ise direk Coilover al ama sanayi ısı falan degil h&r konı m7 gibi markalar karşıda bı yere sormuştum r56 için hazır vardı elinde kamber sertlik yükseklik ayarlı 3100 tl demişti o paralar bana yüksek geldi o yüzden eibach yaya geri dönüş yaptım huzura erdim

grkm
30-09-2011, 17:01
Ilk electric blue namistein :)

TarikS
30-09-2011, 17:14
Ilk electric blue namistein :)

R56'da electric blue mu kaldi la laser blue degil mi o da :) guneste parlak cikmis biraz

grkm
30-09-2011, 17:22
R56'da electric blue mu kaldi la laser blue degil mi o da :) guneste parlak cikmis biraz

aynı mavinin daaha mavisi işte ağzımı açtırma :D

Buğra A.
30-09-2011, 18:03
H&R 3.5 yeterli bence güzel duruyor.

zekirdek
30-09-2011, 18:49
Fikir olsun eibach 3.5 cm yay var aracımda..


http://img801.imageshack.us/img801/2950/29171210150275301537949.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/801/29171210150275301537949.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Buğra A.
01-10-2011, 19:29
Fikir olsun eibach 3.5 cm yay var aracımda..


http://img801.imageshack.us/img801/2950/29171210150275301537949.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/801/29171210150275301537949.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Beyaz olan mı? Farklı açılardan fotoğraflarıda varsa paylaşırsan sevinirim.Merak ettim.

Bu arada, Eibach'ın 5'likleri nasıl olur? Çok mu zorlar amortisörü?

cabriolet
01-10-2011, 19:32
eibachta mini cooper icin 5cm lik yay yok ki bugra en fazla kwda var o da -40mm :)

Buğra A.
29-10-2011, 15:19
En iyi düşüren ve yol tutan hangisi onu sorayım ben en son =) Yaylardan bahsediyorum.

zekirdek
29-10-2011, 17:45
R56 da eibach kesinlikle bugra 3.5 luk tatminkar 2. El dusunursen pm at.

Dou
29-10-2011, 18:04
KW coilover düşünüyorsanız clubsport önermem, track kullanımı için çok uygun ama ayda yılda bir yapılan bir aktivite için clubsport gibi günlük kullanım için inanılmaz sert kaçan bir coilover tercih etmemelisiniz.

Biraz araştırmıştım vaktinde, v2-v3 serilerinin ayarını en sert haline getirdiğinizde (böbrek taşı dökme modu), clubsport'un yumuşak ayarına denk hale geliyor.

V3, V2 ye göre günlük kullanımda çok daha konforlu hale getirilebiliniyor çünkü V3 de fazladan compression dampening ayarı var alttan, pist kullanımında da mutlaka fark yaratır ama ayarı tutturmak daha da zor hale geliyor 2 farklı bağımsız ayar seçeneği olduğundan ötürü.

Ben v2 kullanıyorum çünkü aracım için v3 üretilmiyor, günlük kullanımda konforlu ve yol tutuşu gayet başarılı yumuşak setupta kullansam bile.

cabriolet
29-10-2011, 18:10
KW coilover düşünüyorsanız clubsport önermem, track kullanımı için çok uygun ama ayda yılda bir yapılan bir aktivite için clubsport gibi günlük kullanım için inanılmaz sert kaçan bir coilover tercih etmemelisiniz.

Biraz araştırmıştım vaktinde, v2-v3 serilerinin ayarını en sert haline getirdiğinizde (böbrek taşı dökme modu), clubsport'un yumuşak ayarına denk hale geliyor.

V3, V2 ye göre günlük kullanımda çok daha konforlu hale getirilebiliniyor çünkü V3 ün V2 den V3 de fazladan compression dampening ayarı var alttan, pist kullanımında da mutlaka fark yaratır ama ayarı tutturmak daha da zor hale geliyor 2 farklı bağımsız ayar seçeneği olduğundan ötürü.

Ben v2 kullanıyorum çünkü aracım için v3 üretilmiyor, günlük kullanımda konforlu ve yol tutuşu gayet başarılı yumuşak setupta kullansam bile.

ben v2 - v3 olan arabalara bindim benim arabamdada clubsport var onlardan sertlik olarak hiç farkı yok ki ben en yumuşak ayarda kullanmıyorum güzel ayarlanırsa gayet konforlu şekilde gezilebiliyo clubsport ile :)

Dou
29-10-2011, 18:21
ben v2 - v3 olan arabalara bindim benim arabamdada clubsport var onlardan sertlik olarak hiç farkı yok ki ben en yumuşak ayarda kullanmıyorum güzel ayarlanırsa gayet konforlu şekilde gezilebiliyo clubsport ile :)

Ayar çok önemli, o konuda haklısın Özgür :)

Ama demeye çalıştığım, v3 ün konfor ayarıyla clubsport un konfor ayarı arasında ciddi fark oluyor. %98-99 trafikte günlük kullanılan bir araçtan bahsediyorsak v3 fazlasıyla işini görecektir benim görüşüm.

Fiyat farkını unuttum bu arada, clubsport ciddi pahalı v3 ün yanında

V2 ile V3 arasında ciddi konfor farkı var, V3 bu konuda gerçekten iyi o yüzden v2 yi hiç kıyaslamıyorum :)

cabriolet
29-10-2011, 18:31
Ayar çok önemli, o konuda haklısın Özgür :)

Ama demeye çalıştığım, v3 ün konfor ayarıyla clubsport un konfor ayarı arasında ciddi fark oluyor. %98-99 trafikte günlük kullanılan bir araçtan bahsediyorsak v3 fazlasıyla işini görecektir benim görüşüm.

Fiyat farkını unuttum bu arada, clubsport ciddi pahalı v3 ün yanında

V2 ile V3 arasında ciddi konfor farkı var, V3 bu konuda gerçekten iyi o yüzden v2 yi hiç kıyaslamıyorum :)

ben alırken v3 ile clubsport arasında 100 euro fiyat farkı vardı o yüzden almışken clubsport olsun demiştim tabi bu fiyat farkı gpnin az bulunan bi araba olmasından kaynaklanıyo kw bi ara gpye özel bi clubsport kit üretmişti ondan aldım ben hatta yurtdışı fiyatından bile ucuza almıştım :)

bi arkadaşımın arabasında v3 vardı mesela o da clubsport gibi önlere camber ayarı olsun diye camber plateleri aldı v3 ün yaylarına uymadı şimdi bide clubsport ön yaylarını aldı derken clubsporttan pahalıya geldi :) o yüzden coilover alırken ayar bolluğu önemli sonradan keşke şu da olsaydı bu da olsaydı dememek için :)

bu arada mini cooper için konuşayım v3 ile clubsport arasında tek fark ön yaylar geri kalan herşeyi aynı :D clubsportta + olarak ön camber ayarı var :)

Dou
29-10-2011, 18:35
ben alırken v3 ile clubsport arasında 100 euro fiyat farkı vardı o yüzden almışken clubsport olsun demiştim tabi bu fiyat farkı gpnin az bulunan bi araba olmasından kaynaklanıyo kw bi ara gpye özel bi clubsport kit üretmişti ondan aldım ben hatta yurtdışı fiyatından bile ucuza almıştım :)

bi arkadaşımın arabasında v3 vardı mesela o da clubsport gibi önlere camber ayarı olsun diye camber plateleri aldı v3 ün yaylarına uymadı şimdi bide clubsport ön yaylarını aldı derken clubsporttan pahalıya geldi :) o yüzden coilover alırken ayar bolluğu önemli sonradan keşke şu da olsaydı bu da olsaydı dememek için :)

bu arada mini cooper için konuşayım v3 ile clubsport arasında tek fark ön yaylar geri kalan herşeyi aynı :D clubsportta + olarak ön camber ayarı var :)

Araçtan araca fark ediyor tabi, cooper için bilemiyorum. Benim aracım v2 olmasına rağmen önlerde camber ayarım var mesela. :) Bazı araçlar için v3 te bile olmayabiliyor ama.

Şu pdf dosyasında sayfa 4 e bakarsan ne demek istediğimi anlayacaksın :)

http://www.kw-suspension.com/pdf/kw_quickfinder_english_noprice.pdf

V3'ün değişkenliği çok daha fazla diğerlerine göre, hem günlük kullanım için çok uygun hem de pist kullanımında clubsport'a yakın bir performans elde edilebilinir Clubsportta amacı için kullanıldığında v3 ten daha başarılı olacaktır, ama ayar bolluğu söz konusu ise v3 ün daha uygun olduğunu sayfa 4 teki pdf gösteriyor.

Ama dediğim gibi, cooper s-gp için spesifik olarak farklı bir durum varsa bilemiyorum :)

R-13239
30-11-2011, 12:37
Tekrar konu açmamak adına buradan sorayım, arabanın biraz düşmesini ama giderken de sekmemesini istiyorum tavşan gibi. Şu anda orijinal yaylarla da zaten oldukça sert bence. Benim derdim sadece görüntü olarak düşsün ve konforu bozulmasın, gacır gucur ses yapmasın. Böyle bir yay var mı? Varsa şayet hangi marka?

Teşekkürler.

DeNNis
15-07-2013, 20:50
Tekrar konu açmamak adına buradan sorayım, arabanın biraz düşmesini ama giderken de sekmemesini istiyorum tavşan gibi. Şu anda orijinal yaylarla da zaten oldukça sert bence. Benim derdim sadece görüntü olarak düşsün ve konforu bozulmasın, gacır gucur ses yapmasın. Böyle bir yay var mı? Varsa şayet hangi marka?

Teşekkürler.

üstteki yazı için eibach uygun mudur ?

-Ata-
10-09-2015, 10:52
konuyu hortlatıyorum yeniden konu açmamak için r56 jcw için 3.5 yay tavsiyelerini alabilir miyim güncel olarak sekiyor diyorlar tüm yaylarda ne kadar doğru ?

-Ata-
10-12-2015, 16:17
günceldir jcw için kw -2 cm yay düşünüyorum h&rdan ziyade fikri olan kullanan fotoğraf gösterebilen birileri var mıdır ?

mert_can 41
10-12-2015, 17:32
Bende de r53 var bende konu açmıştım amortisörle en iyi çalışan eibach yay dediler bana da alıncak bir yer tavsiye edilirse ucuza çok sevinirim veya satan varsa sıfır alırım

DOA
10-12-2015, 20:43
hr ve kw r56 icin en iyi cozumler bence..